40+ so what? (vol. 2)

Hoh-hoijaa, olenkohan nyt lietsonut täällä jonkinlaista yltioptimistista asennetta. Muistakaa, mitä sanoin:
se ei sovi kaikille. Pitää olla varma, että pää kestää, jos on ensin hurjasti hehkuttanut ja sitten tuleekin pettymys. Mutta mehän olemme niin kokeneita akkoja, että meillä kestää, vai mitä?

Jatkan kuitenkin valitsemallani linjalla, eli Pyrstis, aivan nappioireet, paremmin ei voisi olla! Ikiemo, ymmärrän sinua hyvin, juuri noin saa mahdollisimman pitkään jatkettua nautinnollista "ehkä sittenkin..."-fiilistelyä. Jonkin mukavan asian odottaminen on niin ihanaa!

ON: toivo viriää toden teolla. Aamupäivällä vesassa käydessä tuli paperiin ihan hiukan punaista. Sittemmin ei mitään. JOS edelliset kuukautiset olisivat olleet suunnilleen kohdillaan ja JOS ovulaatio olisi samaan aikaan kuin minulla yleensä eli kp12-13, nyt olisi kp18-19 ja tuo sopisi olemaan kiinnittymisvuotoa.

Toisaalta pahintakin voi pelätä: joskus minulla on ollut hyvin lyhyitä minikiertojakin, joissa varmaan mitään ovulaatiota ei ole ollut. Juuri tuon 18-19 päivän mittaisia. Ans kattoo nyt.

 
Tulin vaan toivottamaan meiltä kaikille ihania unikuvia, olemme vähän väsyneitä Pirpanan kanssa , kun tuli ravattua isommassa kaupungissa tuossa vieressä :heart: :saint:

Miehen tytär oli ostanut Pirpanalle ihanan "karvatakin" 56cm, minä kun en aio ostaa vielä mitään! :saint: Vaikka näpit syyhyää kyllä! :D :heart:


Plussapuhurit teille kaikille arvon naisille! :flower: :heart: +++++++++++++++ :whistle:

Rva Pikkumyy ja Pirpana rv 5 :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
täytyy taas nauttia kun vielä voi. Vein jo aamulla pyykitkin ulos, ennne töihinlähtöä. Nyt kahvikupposen äärellä rauhallista hetkeä. Yksin talossa tilapäisesti.

Mari66 Helmi on hieno nimi, olen aina pitänyt. Loistava valinta. Meillä ei ollut nuorimmalle muuten varattu kun tytön nimi kun mentiin synnärille. Poislähtö tarkastuksessa lääkäri lopuksi suurieleisesti katsoi pojan haaroihin ja meidän esitäytettyihin tietoihin monta kertaa ja totesi että jos kuitenkin tuon Eevan vaihtaisitte toiseen nimeen, olis pojalla helpompaa...

Joko Ikiemo alat pikkuhiljaa rapiseen vai naatiskeletko vielä?

Matsalu, sun oireet on ainakin hienot. Kyllä mun pää kestää hehkuttamisen. tää on nimittäin ainoo paikka jossa koko asiasta tiedetään. No mies tietty. ei olla koko hedelmöitysjutusta puhuttu kellekään. Jos toisaan tulisin raskaaksi niin aika pommi olis. Paitsi ikä ja omat lapset jo murkkuja, niin aika moni tietää ton mun st asian. Joskus sen täräytin kun joku ärsyttävä sukulainen jatkuvasti tivas että no eikö iltatähteä? Tein silloin eroa ja asiat muutenkin ärsytti ja sanoin koko suvun kuullen ettei st:n tehneet niin kovin helpolla raskaudu varsinkaan kun ei nuku miehen kans edes samas sängys. Mikä hieno dramaattinen hiljaisuus valtasi kahvipöydän :whistle: :LOL:
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Minni-07 (44) ..............kp3/28..............yk1...........2./1.yhteinen
äippä67 (41)................kp4/26-39.........y1,5v.......2.
lapsellinen67 (40)........kp5/?.................y2v..........1.
gitte (39).......................kp6/28..............?...............1.
Kirsikka68 (40)............kp8/28-39........?...............5.
Pennanen (40)..............kp10/29-32......0,5v.........2.
Nuusku (42)..................kp11/28............?...............4.
mimmimamma (46)......kp12/27............y6v...........4.
pääpilvissä (45)...........kp14/25-43.......?...............1.yhteinen
vilmaville (43)..............kp16/28-30......y1,5v........9.
pyrstötähti (47)............kp17/28............yk4...........4./1.yhteinen
touhu tenava (45)........kp19/27-30......y3v...........6.
ruujakengu....................kp20/28............?...............3.
Plättä (44)....................kp20/28-30......?................7.
AinoEmilia (43).............kp26/31-34......?...............4./1.yhteinen
ikiemo (43)...................kp28/n.23.........?...............4.
einiinvaan (41).............kp46/28-31......?................3.
Mussukka67 (40).........kp75/29............yk11.........2./1.yhteinen
Matsalu (44).................kp?.....................?................1.
äittä-67 (40)................kp?.....................?................3./2.yhteinen
Elina67 (40).................kp?.....................?................1.

babo67 (41).............kp6/29-31....PAS ?/08.....5./1. yhteinen
kane (43).................pp3.................PAS 4.8.08...4./1. yhteinen

Hellu1.............................kp?/?................?...............3.


(Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/31 = 10,23 Pino alkanut 21.2.2008 --> 21.8.2008 mennessä "tavoite" = 5 )

Mukana myös:
Pömppöli ...... taustajännäilijä
kenzie64 ...... liittyy viimeistään syksyllä aktiiviseksi jäseneksi


Pinon jättäneet: keijukka, dinosaurus61


Pitää taukoa:
Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.
Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)

[/color]
Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4....................

Rva Pikkumyy (43)..31.7.2008..kp30..yk5..LA 8.4.2009
[/b]


äittä-67 (40).....8.4.2008... kp32...yk 1...

Minni-07(44)....23.5.2008...kp30...yk4....




Edellinen ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Huomenta! =)

Kane: Oliko se pas tiistaina? Vaihdoin tuohon listaan kp:t pois kun se tosiaan on hämäävää..

Mari: Ihana tuo sun miehen kommentti neuvolatädille... :LOL: :LOL:

Parempi vaan, että pidetään hauskaa ja optimistinen mieli. Surut ja pettymykset tulee jos on tullakseen ja niitä ehtii murehtia sitten. Turha etukäteen jo murehtia.... :) =)

Plussaryntäystä odotellessa... :heart:
 
Väsyttää...... |O Kuuma ja kylmä vuorotellen.
Eilen pyöräilin taas 25 km. :D Täti oireita ei ole. Ei edes sitä tuhrua mitä yleensä jo monta pv ennen kuin kraanat aukeaa. Jonkinasteista kesäflunssan tapaista; aivastuttaa, voi kyllä johtua pujosta. Olen heinäallerginen. Tämä kesä on ollut sen suhteen helppo.

Kokeilen aamukahvia josko auttaisi. Olin jo hereillä kuuden maissa, lähetin miehen töihin (lomalla!!!) Tekee vähän extraa, kun jää opintovapaalla syksyllä muutamaksi viikoksi. Puuron söin ja teetä join tuolloin klo 6.15.

Nyt äly on niin ämpärissä etten jaksa enempää jaaritella.

Jännäilemisiin ........... AinoEmppu
 
Heips!!

Kivoja kuvia, ei uskois että ollaan yli 40v-palstalla, mutta ei se ikä vaan se miten ajattelee.

Kirsikka: kyllä noita viikkoja tulee mietittyä, nyt jo toisenkin km:n kanssa, mutta yritän karistaa niitä, ettei liikaa miettis.

Omaa napaa vähän: mulla oli alkuviikosta niukkaakin niukempi vuoto ja mahaa juili, juilii kyllä vieläkin, odottelin (ja odottelen) kokoajan, että kohta alkaa kunnon menkat mutta eivät ole alkaneet, joten ajattelin kuitenkin ottaa siitä kiinni ja alkaa laskemaan kp:viä.

Mulle vois laittaa, että kp3/28.......yk1......2.
 
No, äsken sitten tein sen testin. Yksi viiva siinä vain on :/ Ei oikeastaan aiheuttanut kovin suurta tunnereaktiota kun olin aika varma, että näin käy. Missä lie tuo täti viipyilee?
Nyt koetan välillä ajatella muita asioita.
Sujuvaa päivää kaikille! :wave:
 
Moikka!
Oma napa:kp6/28 ja täti lähti kylästä pois eilen.Mulla kurkku kipeenä ja nenä vuotaa eli syysflunssa päällä ja kuumetta,joten olen sairaslomalla ja maanantaina työhön sitten.On ollut todella ihana olla hoitamassa pieniä lapsia nyt päiväkodissa.

Miten teillä muilla on mennyt?
 
Ikiemo; ei vielä heitetä kirvestä kaivoon. Se toinen viiva voi tulla yllättävänkin myöhään siihen tikkuun. Jos tätiä ei näy niin testaa uudestaan muutaman päivän päästä (peukut edelleen pysytyssä täällä).

AinoEmilia; Helmerihän on ihan loistava johdanto Helmestä. Vielähän ei tiedetä kumpi hän on (enkä ole varma haluanko etukäteen edes tietää), mutta ei niin väliä kunhan vaan pysyy kyydissä loppuun saakka. Meille Helmi tai Helmeri on suuri odotettu perheenjäsen ja vaikka tulisi molemmat niin kiitollisena vastaan otetaan.


 
Mari66: Kaivoin tikun vielä esiin roskiksesta, mutta sama yksi viiva siinä irvisti :kieh: Kiitos kuitenkin vinkistä :)
Mieheni totesi mukavasti, kun kerroin testituloksesta, että "eihän meillä ole mitään kiirettä". Itsestä ei kyllä tunnu ihan siltä kun kuukauden päästä kilahtaa 44 mittariin. Mutta olemmekin kyllä liikkeellä sillä "katsotaan mitä Luoja suo" -asenteella. Kun olemme onnellisesti jo kolme lasta maailmaan saattaneet.
 
ikiemo: Mari taisi tarkoittaa että se viiva saattaa tulla kun testaat joskus uudestaan. Tai näin minä ainakin ajattelin. Kun joillakin se raskaushormoni vaan nousee niin hitaasti, ettei näy testeissä kovin aikaiseen... Mutta senhän näkee sitten jos tätiä ei ala kuulua. :)
 
Sorry taisin jälleen kirjoittaa hieman sekavasti. Eli tarkoitin juuri sitä että kun /jos testaat uudestaan myöhemmin.

Itse testasin tästä raskaudesta ensin negan ja parin päivän päästä haamun varjon, pari päivää siitä haamun ja loppuen lopuksi sitten plussan. Tosin plussa testejä tehtiin muistaakseni sitten neljä kappaletta samana päivänä kun en meinannut millään uskoa todeksi.
 
pyrstötähti
iiiik ompa ihanaa äkkiä meillekki kertomaan,ollaan sitten muka niinkö ei tiedettäisi :whistle: vähänkö nauratti kun ikiemo peppu pitkänä roskista kaiveli mä oon tehny kans noin kun halusin tietää että häviikö ne viirut vai vahvistuuko kuivuttuaan.

oliskohan ainoempulla kohta plussat vai ikiemon uusintatestausko tuottaa tulosta? Jee toivotaan että molemmat :heart: :heart: :heart:

Omaan napaan kuuluu ihmetystä että vaikka olenkin jo raskaana niin silti tuntuu jomotusta eikä kokonaan olis niinkuin tuo ovis ohi että jatkuuko se fiilis ihan vaan tunnelman kohottamiseksi vaikka onkin jo raskaana,osaako tähän kukaan vastata?Varalta sitten kuitenkin muistaen myyn tuplamunikset vaakamamboa harrastin iltamyöhällä ja aamuvarhain että voipi olla tulossa paritkin kaksoset josko ryhmäovulointi olisi tapahtunut.
On reilua että kaikilla munasoluilla on yhtä suuri soturijoukko hyökkäämässä kohti,eikö :eek:

Ompa työvire mitä minimaalisin,yritän keksiä kaikkee muuta ja lykätä noita rasittavia paperipinkkoja huoneen perälle pois näköpiiristä. Mieluiten makoilisin timotei hampaitten välissä ja muodostaisin poutapilvista taivaansinelle pullukoita vauvannaamoja. Mutta minkäs teet, täytyy tyytyä päiväunelmoimaan ja aamulla minulla on myös tapana haaveilla kaikenlaisia suuria ja pieniä asioita ennenkuin repäisen itseni todellisuuteen. Laihdutuskin edistyy,reilut pari kiloo jo pois ja nyt olen tsempannu tosissani kun näin pulleat lomakuvani. Mutta toisaalta kun kohta alan kuitenkin oksuaan urakalla niin ehtiipä sitä sittenkin laihtua.

Ihanaa päivänjatkoa kaikille, missä on päivän eläinkuvat?? :heart: :hug:
 
Kävin kans katsoon tuon LumiMarjan ihanan jutun. Ei voi edes veritestiin luottaa vaan nää meidän omat tuntemukset tietää paremmin :)

Lapsellinen: toi pas oli jo maanataina eli nyt menee nopeesti yks piinapäivä ohi (sit kun joskus muutenkin päivittelet niin jos viitsit). Kiva kun vaihdoit noin, ei ne kuukautiset tosiaan kerro mitään mun tapauksessa.
 
Ihan kun ette tietäis jo :LOL: mutta se plussa tuli sittenkin :heart: Kiitos vain kaikille onnitteluista siellä 35+ pinossa. Olipa sitten muutama täältä sinne ehtinyt käymään :saint: :whistle: No joo, mutta siis aivan kumma juttu tämä nyt kyllä on. Sen sijaisen voisin tukkia hetkeks jonnekkin kahdenkeskiseen juttelunurkkaan, mutta jokainen meistä on joskus ekaa kertaa ollu töissä sitä ekaa päivää tekemässä, joten....annettakoon anteeksi, kun kuitenkin oli uutinen näin päin. Toisinpäin ihan varmana olisin huutanu sata lasissa pitkin pusikoita pettymystä.

Saas nähädä, milloin tämä pissassa näkyy, jos nyt tulee testattua enää (ja varmaan tulee...ehkä... ) Taidan uskoa vasta ultraa, tai todellakin vasta sitten, kun napa hipoo nenää, mikäli sinne asti pysyy mukana, tai sitten, kun saan pienen syliin. Miten niin minä skeptinen... :kieh: Mutta mutta, on tämä vaan ihme tunne. Ei oikein usko vieläkään. Pelottaa vain, että nytkään ei pieni jaksa alkua kauemmas. Mut mulla taitaa olla syyni noihin pelkoihin.

Tämän pinon ihmisille toivon niitä plussia koko sydämestäni, masuasukkien toivon pysyvän matkassa loppuun asti, ja heille, joilla surua tullut, toivon jaksamista ja pikaista uutta onnistumista. Elämä koostuu valoista ja varjoista, nyt kai yksi säde selvisi meille asti.

Jatkan taustalla seuraamista, Lumi-Marja ja pikkuinen 4+6
 
:hug: Onnea!!! Lumi-Marja Näin se menee, meistä yksi toisensa jälkeen plussaa. Jess!!!!

Vähän välistä käyn kurkkimassa haaroväliä ja pyyhkeilen että niinkö eikö yhtään viirua näkyvissä... Eiiiii vielä ainakaan näy. Pessimistinä kuitenkin luulen että täti pyyhkäisee toivon viemäriin taas kerran... Yritän koko ajatusta työntää puskea taka-alalle ja seurailen muiden onnistumisia. Oikeesti vähän pelkokin persiissä että mitä jos sittenkin plussa pärähtää... Apuva!! siinä voisi tovi mennä mykkänä ihmetellessä että näinkö tässä kävi... :D Jos ja toivottavasti niin käy kerron sen kyllä teille kaikille heti. Parin viikon päästä pojan rippijuhlassa sitten tietysti yökkään sukulaisten riemuksi tai yllätykseksi. Täytyy varmaan vielä siinä vaiheessa pistää sen piikkiin että "herkistyn aina niin näissä perhejuhlissa että ihan oksettaa".... :LOL: Sukulaiset odottakoot että alan pyöristyä,,, senkin varmaan kommenttien pelossa laitan raskaan kesäruuan ja siiderin tiliin :LOL: Mukava elämä tekee pulleaksi. :heart:

Tässähän käy vielä niin että joudutaan/saadaan vaihtaa pinomme nimeksi 40+ ja tukevasti kaikki raskaana, so what ?? Tehkää nuoremmat perässä.

*huokaus* Ihanaa että olette kaikki olemassa rakkaat siskot :heart:
Onnen :hug:

t. AinoEmppu jännityksen piinassa :wave:
 

Yhteistyössä