40+ so what? (vol. 2)

Toinen lomapäivä B) Ja aivan kamala myrsky. Tuleepahan sisähommelit tehtyä. Kakkuja leivon, tyttären kihlajaisjuhlat ensi viikonloppuna. Kihlauksesta jo muutama vko, mutta vuorotyötä tekevinä eivät ole ennättäneet juhlia järjestää. Tyttäreni 20 v aloittaa opinnot parin-kolme viikon päästä. Seuraa äitinsä jalanjälkiä ammatinvalinnassa :D

Aamukahvin aika. Tuo murkku, pian ysiluokkalainen, on myös päivittäisissä rättisulkeisissa jota äitinsä johtaa.... AIka palata arkiseen vuorokausirytmiin ja nousta ylös. Voi olla että joidenkin mielestä olen ankara, mutta tämän pojan kohdalla on ihan pakko on melko tiukka, muuten mopo karkaa käsistä.

Masumatkalaisille turvallista ja onnellista matkaa. Tikuttelijoille toivon rutkasti plussaa.

t. Onnessanne mukana AinoEmppuli

Rouva Pikkumyy, kyllä varmasti raskaus kaunistaa! Ja strategiasi on myös oikea, nauti vaan joka minuutista!

ON: Lieviä menkkatuntemuksia alavatsalla. Ehkä kiinnittymiskipuja? Toisaalta voivat olla myös ilmavaivoja, ajoin eilen monta sataa kilometriä autolla ja se istuminen niitä yleensä tuottaa.

Täällä on myös olut jotain puhetta testien rapistelusta. Itse en kuulu testifriikkeihin. Jo pelkkä ovistestien teko on niin stressaavaa puuhaa, että tyhjää raskaustestin ruutua en halua enää tuijotella. Jos menkkoja ei kuulu, ainakin viikon odotan ennen testausta! Ja elämäni ensimmäinen hymiö tähän... :p

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

äippä67 (41)................kp2/26-39.........y1,5v.......2.
lapsellinen67 (40)........kp3/?.................y2v..........1.
gitte (39).......................kp4/28..............?...............1.
Kirsikka68 (40)............kp6/28-39........?...............5.
Pennanen (40)..............kp8/29-32........0,5v.........2.
Nuusku (42)..................kp9/28..............?...............4.
mimmimamma (46)......kp10/27............y6v...........4.
pääpilvissä (45)...........kp12/25-43.......?...............1.yhteinen
vilmaville (43)..............kp14/28-30......y1,5v........9.
pyrstötähti (47)............kp15/28............yk4...........4./1.yhteinen
touhu tenava (45)........kp17/27-30......y3v...........6.
ruujakengu....................kp18/28............?...............3.
Plättä (44)....................kp18/28-30......?................7.
AinoEmilia (43).............kp24/31-34......?...............4./1.yhteinen
ikiemo (43)...................kp26/n.23.........?...............4.
einiinvaan (41).............kp44/28-31......?................3.
Mussukka67 (40).........kp74/29............yk11.........2./1.yhteinen
Matsalu (44).................kp?.....................?................1.
äittä-67 (40)................kp?.....................?................3./2.yhteinen
Minni-07(44)................kp?.....................?................2./1.yhteinen
Elina67 (40).................kp?.....................?................1.

babo67 (41).............kp4/29-31....PAS ?/08.....5./1. yhteinen
kane (43).................kp23/25........PAS 8/08.....4./1. yhteinen

Hellu1.............................kp?/?................?...............3.

(Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/31 = 10,23 Pino alkanut 21.2.2008 --> 21.8.2008 mennessä "tavoite" = 5 )

Mukana myös:
Pömppöli ...... taustajännäilijä
kenzie64 ...... liittyy viimeistään syksyllä aktiiviseksi jäseneksi

Pinon jättäneet: keijukka, dinosaurus61

Pitää taukoa:
Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.
Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)

[/color]
Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:

torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4....................

Rva Pikkumyy (43)..31.7.2008..kp30..yk5..LA 8.4.2009
[/b]

äittä-67 (40).....8.4.2008... kp32...yk 1...

Minni-07(44)....23.5.2008...kp30...yk4....

Edellinen ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

Huomenia kaikille!

Eilisen iltavuoron jälkeen olin aika väsynyt/kireä ja nälkäinen!!

Töihin menin kello 13:ksi, ja alkoi palaveri..Siitä jouduin lähtemään ensimmäisen asiakkaan luo jo 15:ksi, juuri kotiutunut, siellä menikin tunti ja sitten kontrollikäynti erään luokse, vasta 17:30 ehdin pitää suunnilleen seisten ruokataukoni, ruhtinaalliset 5min! Koko illan painoin asiakkaalta toiselle ja pääsin vasta yli 21 töistä. Hermot kiereällä ja sainkin aikaan mojovan riidan mieheni kanssa!

Asia koski varhaisultraa: Jonne hän perjantaina oli luvannut lähteä mukaan innoissaan, eilen ei kuulemma muistanut koko asiaa ja sanoi, ettei hän niin konkreettisena pidä nähdä pient "katkarapua, jolla sydän sykkii" Siitä mä niin riemastuin, sai mies kuulla kunniansa!

No loppujen lopuksi riita sovittiin! Oikeasti ymmärrän, että hänen mukana olonsa ei ole tarpeellista ja hänellä 60km työmatka ja aika keskellä pvää jne....Mutta joku ehkä ymmärtää nämä tunnekuohut, mies valitettavasti ei ymmärtänyt!

Tänään minua jopa asia hymyilyttää, riita moisesta asiasta, mutta eilen olin tulta ja tappuraa! :saint:

Mimuli: Minulle tuli mieleen, kun minulle tulee vauvalehti, siinä uusimmassa numerossa kehotettiin äitejä kokeilemaan tuohon vatsan toimintaan tälläistä, ellet ole allerginen! Eli aamulla ensimmäiseksi kuorit kiivihedelmän syöt sellaisen joka aamu heti herättyäsi tyhjään vatsaan, kuulemma auttaa!

Minun vatsa vielä toiminut suht normaalisti, mutta yleensä kyllä tulee vaikeuksia sen kanssa! :headwall: Siis odottaessani! :heart:

Tänä aamuna olen ollut reipas: Imuroinut koko talon, tiskikone on ollut käynnissä, pessyt pyykkejä koneellisen, siivonnut kodinhoitohuoneen, ja mankeloinut, eli olen tyytyväinen itseeni!

Hiuksista: Ihmettelinkin, kuinka nämä ovat näin kiharat??? Siis minulla luonnostaan jo luonnonkiharat ja nyt extra kiharat! :heart: :saint: Tykkään kyllä, kynnet myösainakin vielä hyvässä kunnossa, mutta töissä läträän jatkuvasti veden kanssa, saa nähdä haurastuuko?

Täällä myös tervhoitoalan ihmisiä: Voinko turvallisesti käyttää käsidesiä????? :headwall: Töissä siis, ettei siitä imeydy pieneen mitään? :heart:

Sitten täällä ilm useamman kerran sektiotuja äitejä muitakin? Minulle siis 4.s sektio tulossa! Ilmeisestikään ei ole mitenkään mahdollista saada synnyttää normaalisti? Vaikka kyllä sitäkin haluaisin, mutta turvallisuus ennen kaikkea! :heart:

Tänä aamuna vasta yksi yökötyskohtaus: Siivotessa alkoi yskittämään ja yskärefleksi saa näemmä minut yökkäämään helpolla! :x

Mimulin tavoin ajattelin jotain uusia kukkia hankkia pienen Pirpanan kunniaksi! :heart:

Kahvista: Join sitä , mutta jälki haju kahvissa on yököttävä! :headwall:

Kiitos lapselliselle päivityksestä!

Ps ai niin neuvolakin jo tuli tilattua, se on 3.9.2008 silloin rv 9 jo! :heart: Oletteko muut 8.4.2009 kolleegat tilanneet neuvola aikaa?? :heart: ihana odotella tässä kaikkia noita mukavia juttuja mitä edessä on, kuitenkin pv kerrallaan tästä ihanasta ihmeestä nauttien!! :heart: :heart:

Ihanaa pvää kaikille tänäänkin iltaan menevä

Rva Pikkumyy ja Pirpana

PikkuMyy En äkkiseltään keksi mikset voisi käyttää käsidesiä.. Meillä töissä joudun joskus pitelemään "vaikeita" potilaita tai lapsia kiinni röntgenissä, joka kuukausi toivon ettei sellaista tilannetta tulisi ellen ole varma etten ole raskaana,,, siitähän häly / spekulointi nousisi jos kieltäydyn.

Oma napa : lämmöt muutaman pvn olleet yli 37, äsken mittasin ja 37,2 näyttää. muuten ei oireita, paitsi eilen ja tänään kun vatsa pääsi tyhjäksi asti tuli huono/heikotus olo. Kahvi maistuu tosin vähemmän kuin normaalisti. Noin viikon päästä täti tulee jos on tullakseen.

Laiskottaa .... mistähän aloittaisin,,, :p

Tuuli jo vähän hellittää, ehkäpä lomasää vielä saapuu.

t. AinoEmppuli

pyrstötähti
tervehdys pinoon,ihanan paljon tulee nyt taas tekstiä. Mahtavaa kun on uudet plussat kehissä ja saamme seurailla kuulumisia toivottavasti pysytte loppuun saakka pinossa,miksi siirtyä odottajien puolelle,meitähän täällä on äitejä ja äidiksi haluavia jotka ollaan hengessä mukana ja varsinkin me jotka emme vielä itse ole plussanneet seuraamme innolla teidän matkanne vaiheita synnärille ja sieltä kotiinkin,ja onhan meistä monikin ollut raskaana ja synnyttänyt,varmasti vinkkejä löytyy paremmin kuin "nuorisopinoista" joskus nimittäin kun lukee heidän kysymyksiään niin tuppaa hymyilyttämään,kyllähän se kokemus mikä meidän pinossa on vauvoista ja raskaudeta on melkoinen,jaksaako joku laskea montako lasta meillä yhteensä on, montako keskenmenoa ja mikä on lapsiemme ikä laskettuna yhteen. Huh huh sitä vaipanvaihtojen,koliikkien,korvatulehdusten ja tissityksen määrää,joten ois oikeestaan ihanaa että tämä pino ois nimensä mukaisesti että mitäs siitä 40 ja risat ja paksuna ja pienen vauvan äiti :heart: :heart:

Omaan napaan, en nyt ottanut ovistestistä kuvaa.Sehän näyttää samalta kuin aina 15 päivä kontrolliviivan hailakka punainen häpeää ovisviivan verenpunaista viivaa. Ja nyt on kyllä rinnat kipeenä ollu oikeen tosissaan,muutenkin ovat melkoiset pompulat mutta nyt pomppii ylös kaula-aukosta.Olen niin onnekas isorintainen että ei vielä edes kynä pysy tissin alla mutta varmaan jos tällä ikää raskautuisi niin imetyksen jälkeen pysyis koko penaali :kieh: :kieh:

Oireet ovat siis hyvät,oviskivut ja hirveä aktiviteetti,iloitkaamme siitä kuitenkin,ja jospa se tissikipukin olisi hyvä merkki,viime kierrossahan vähän sitä keltaistakin omatoimisesti lisäsin pms-oireisiini.Nyt en kyllä tiedä josko antaisi mennä omalla painollaan,voisi vertailla fiiliksiään. En muuta testiä nyt teekkään,tiedän että se sarvitesteri antaisi saman kun toinenki. No pitää se keltuainen testata 22 päivä niin en nyt sitä keinotekoisesti muuta mihinkään suuntaan. Eli olosuhteet ois kohillaan ja sitten pitää yrittää miettiä kyllä jo jotaki muuta seuraavat kaks viikkoo,keskittyä johonkin muuhun ettei ala ajatus kiertämään liikaa taas kehää ja vetäisee oikein alakulon puolelle,tänään huomasin jo että ajatukseni lähti kiertymään ihan vikasuuntaan,ajattelin että siinähän se ovis olis kohdillaan mutta silti ei taaskaan mitään tapahtu....hirveän huono suunta joten nyt pitää ajatella muutakin se kuuluisa balanssi on löydettävä :saint:

Kaunista ja lämmintä päivänjatkoa teille kaikille ja kuten lapsellinen sanoi kaivautukaa koloistanne pinoilemaan niin meillä on monta tarinaa täällä jaettavanamme :heart: :heart:

Haa, saan Pyrstötähdestä piinailuseuraa! Mulla myös takavuosina tuli rinnat kipeiksi heti oviksesta, mutta eipä tule enää. Lienevätkö sitten hormonitasot pudonneet. Mutta tuossa keskenmenneessä raskaudessa ainoa oire ennen testiä oli nimenomaan rintojen kipeytyminen. Eli sitä odottelen nytkin. Oviksesta on jo viisi päivää!

Tervehdys täältäkin!

Kiva kuulla että saa olla täällä "omassa kotipinossa" vaikka synnäriltä paluuseen asti :) , kunhan vaan sinne asti selvittäisi.

Tuli sitten viime viikolla tilattua sellainen kotidoppleri. Ja nyt olen vimmaisena kuunnellut sydänääniä tuolta vatsasta. Mies totesikin että olisi pitänyt tilata geeliä ainakin 4 pulloa kun olen niin ahkera käyttämään laitetta. Mukava vehje, antaa vähän uskoa tälläiselle hölmölle joka pelkää pahinta kokoajan.

Mulla on jotenkin vahva tunne että seuraava plussaaja on AinoEmilia ja heti perässä on Pyrstis oman plussansa / plussiensa kanssa.

Voimakkaita +++++ tuulia teille kaikille!

Minäkin tosissaan toivoisin, että nämä odottajamme kävisivät odotuskeskusteluja täällä meidän joukossa. Jos minä odottaisin, kyselisin täällä kaikkia tyhmiä kokeneemmilta kyllästymiseen asti :p

Minä en uskalla noita ennusteluja kovin tarkkaan sanoa, vaikka aavisteluja onkin.
Mutta virallinen ennustajaeukkomme voisi sen tehdä. :heart:

Hyviä hermoja piinailijoille... =)

Kyllä kertakaikkisen ihana oli taas muutaman päivän tauon jälkeen lukea tätä romaania. Viimeksi kun luin enemmän oli vaan murhetta ja synkkyyttä tai epävarmuutta. Nyt on ihanasti toisin B)
Suuresti onnea plussailijat ja ihanaa että niitä on! Taitaa käydä kun lotossa, että numeroita tulee ennakoitua enemmän, plussia siis. :heart: :flower: :heart:

Hyvä kun löysit takas Äippä67. Turhat (ja ne kipeet) murheet tänne vaan, Pyrstis tossa sanoikin, ettei juuri ole murhetta, johon ei täältä kohtalotoveria tai ainakin kahvia ja sympatiaa tarjota. Jos äidit/äitiehdokkaat ei voi hyvin, niin ei voi miehetkään tai lapset. ei ne pärjää ilman meitä eli huolehditaan toisistamme.

On varmaan hyvä lapsellinen, jos saat selvyyden noihin omituisuuksiis (siis näitä arvoja yms tarkoitan tietty). Kun tietää paljon asioista niin osaa ihmetellä.

Kyllä tuo Pikku-Myy säteilee todellakin, ihan häikäisevän sädehtivää on teksti ja siitä huokuva onni!

ON: Vastoin ennakointiani pas onnistui. Kaksi solua oli jakautunut juuri ennen pakastusta neljäksi ja hyvä alkio siirtyi miettimään tarttusko vai ei. liimana on luget (voi vitsi mitä tahmaa tuntuukin olevan) ja edelleen estrogeenia persuksiin liimatuissa laastareissa. Hirvee raaputtelu välillä niistä, kyllä ne vaan tarttuu ja kunnolla. No saa nähdä. ei kauheesti uskalla toivoa.. Työparini sen sijaan (nuori mikälie tytönhupakko, vaivoin yli 30) ilmoitti juuri tehneensä plussan. Ihan kiva. Ja voi mikä riemu meille tulis jos molemmat oltas. Pomo ei kyllä taitas osallistua tähän. Toisaalta. tässä iässä noi lapset tulee kun ovat tullakseen, ei paljon ronklata, kaikki otettas mitä saadaan.

:LOL: taatusti miespinkkuja

pyrstötähti
kiitos vaan :heart: :heart: Kivaa kun piinaillaan yhdessä mutta maltilla ettei tuu sitte tommonen kissakohtaus ku kuvassa että menee hermo :eek:

Mä varmaan köyttäisin itseeni sen laitteen ja kuulokkeilla koko ajan kuuntelisin B) Mun plussa olis todellinen tilastonselätys ja se pitäisi kopsata joka ikiseen pinoon ihan piruuttaan malliksi epäilijöille joitten mielestä 40 ja yli on kiikun kaakun ja 45 ehdoton raja ja tosiaan siitä vanhemmilta munasarjatki taitaa joutaa Sörkan kissien ruuaksi :p

Nyt kotiin leipoon vähä jotain hyvää ja kahvinkeittoon tiistain kunniaksi!

pyrstötähti
kirjottamassa, loistouutinen nyt peukutetaan passille jjjjjjeeeeeee oispa plussaa oispa :hug: niin siinä taas nähtiin että vastoin odotuksia...joten taaskin jokin muu päätti toisin ja pas onnistu onnea kanelle :hug: aattele me laitettas sen nimeksi huurre sitte varmaan tai kide kun oli pakastimessakin :heart:

Eli pitäiskö se aloittaa kiertopäivän lasku siitä, kun rupeaa tuhruttelemaan vuotoa, vai siitä kun hanat aukeaa?

Kävin tuossa jollain ovulaatiolaskuri sivulla, niin kun laitoin sen tuhruttelu päivän edellisen kierron alkupäiväksi, niin ovis aika ois 5-10.8 eli siis tästä päivästä lähtien. Ja sit kun laitoin sen päivän jolloin se vuoto todella alkoi, niin se laskuri tarjos 10-15.8. Eli tässä on 10 päivän ajan mahdollista, et ois ovis!!!? :whistle: Kumpaan nyt sit luottaen enempi?

Itse asiassa vuoto oikeastaan loppu vasta eilen, kestäen 5 vrk, et ei kai se voi olla sit jo tänään eka mahdollinen ovis päivä? :p

Ai niin.... Tänään olis ollut mulla UÄ ja lapsivesipunktio jos ei olis km:eek:a tullut. Tänään olis ollut 13+1. Hitsi, mietittekö te joilla on km takana, et mikä viikko olis nyt menossa? Kun kerkes noita joitain aikojakin neuvolasta saada. :ashamed:

Välillä tuntuu et on ihan sinut sen asian kans ja sit välillä sattuu ihan hirveesti! Ja sit tosiaan toisaalta miettii, et uskaltaako enää yrittääkään. Tai ainakaan kellekään kertoa jos vaikka uudestaan joskus raskautuisikin!! Kuitenkin kun sitä ite toivoo ihan kauheasti ja haluis kaikille kertoa, mut ei uskalla, et jos jotain sattuis....

No mut täytyy vain koettaa psyykata ja ajatella et on nyt uus ovis tulollaan :p

Heipsan,
Kane: toivotaan, että onnistuu! Kide voisi sitten olla pikkuiselle hyvä työnimi, niin kuin tuo Pyrstis keksi. Onkohan muuten yhtään lasta ihan kastettu sillä nimellä.

Nimistä sen verran, että aina katselin kasteilmoituksista, onko mun suunnittelemia nimiä, siis tälle Taimelle, niissä ilmoituksissa. Eipä ole vielä kovin vastaan tullut.

Täällä mitään kummia oireita ei nyt tunnu olevan, vaan tuo kova vatsa, johon sain vinkin Rva Pikkumyyltä. Täytyypä koittaa tuo kiiviaamiaista. Tuntuu, että ihan etsimällä etsin oireita, mutta kai niin vielä tulee roppakaupalla. Koskaan en kyllä ihan oksentamaan saakka ole päässyt. Tänään kyllä päätä särki - johtuikohan se raskaudesta.

Kirsikka68: joo kyllä mäkin mietin noita keskenmenoa aina välillä - mikä vaihe nyt olisi menossa. Mutta kummasti taas uusi raskaus antaa toivoa, jos pelottaakin. Syksy myös kaikkine uusine juttuineen vie ajatuksia muualle ja se on ihan hyvä.

Täytynee tänään taas lenkkeillä, jos se auttaisi tuohon vatsaakin. Vettäkin olen tosiaan juonut litrakaupalla ja siellä veskissä tietty sitten ravannut. Tänään meillä töissä innokkaat lähtivät kantelemaan huonekaluja paikasta toiseen, kun on hieman muuttopuuhia kesken vielä. Minä tunsin itseni niin veltoksi, että istuskelin työpöydän ääressä ja armas työkaverini (jolle tästä vauvasta taas kerroin) ei mua olis hommaan laskenutkaan. Sanoi heti kun kuuli, että nyt otat vaan ihan rauhallisesti kaikki. No tuskin tuo nostelu olis mitään haittaa vielä tehnyt.
Muistan kun silloin esikoista odottaessani silloisen työpaikan miehet, eritoten vanhemmat, eivät antaneet suurin piirtein mappia kantaa. Olivat niin huolehtivaisia.

No tulipas nyt taas kirjoitettua. Mutta ymmärtäkään - olen nyt tavallistakin sekopäisempi. Näen muuten kauheasti unia ja nukun kyllä hyvin, ihan kuin olis elokuvissa yöllä.

Mulla on Serranon perhe tuolla tallennettuna, josko alkais sitä katsomaan sohvalla ( ja siis ottais pienet unetkin siinä samalla)

mimuli ja Taimi 4+6

Kirsikka, kyllä minäkin välillä mietin noita viikkoja. Ja sitä, että jos raskaus olisi jatkunut, nyt vatsa jo vähän pönköttäisi... Tai muuta semmoista. Välillä vieläkin nousevat kyynelet silmiin, ei sille mitään voi.

Kane, pidän sinulle peukkuja ja varpaita!

Pyrstis, minä olen vuosien mittaan kokenut tässä raskautumisjutussa niin monet nousut ja laskut, että rutiinilla menee. Olen todella harjaantunut ottamaan vastaan kuukautisten tuoman pettymyksen, koska kymmeniä ja taas kymmeniä kertoja ne ovat toiveista huolimatta tulleet ja vain sen yhden ainoan kerran jättäneet tulematta. Menkkojen alkaminen harmittaa, mutta harmittaisi vielä enemmän, jos olisin siinä välissäkin hokenut itselleni, että pieleen menee varmasti. Tähtään siis aivan tietoisesti tähtiin, josta sitten romahdan alas. Tähtiin on noustava, että edes jotakin iloa saisin irti tästä lähes toivottomasta tilanteestani. Mutta selvä se, että tämä silkeistä ryysyihin-tyyli ei sovi kaikille.

Matsalu: Tuo silkeistä ryysyihin on meikäläiselläkin. Ne silkit tulee vain väkisin, vaikka hyvin tietää, ettei toivoa ole... ja ne ryysyt tulee pyytämättäkin... Jotenkin vain ilman sitä toivonkipinää mikään ei ole mitään. Miksi sitä yrittäisi, ellei sitä tunnetta pääsisi tuntemaan edes joskus.

Kirsikka: Kyllähän kp:t aloitetaan yleensä siitä ensimmäisestä kunnon vuotopäivästä. Sinuna hommaisin kyllä ovistikut, enkä luottaisi mihinkään laskuriin... tässä iässä pitää pelata varman päälle...

Toissa yönä näin raskaustestiunia. En muista yksityiskohtia, mutta tikkuun siinä pissi useampikin henkilö (ties vaikka olisin nähnyt teidät kaikki unessa). Sitten heräsin itse pissahätään aamuyöstä. Muistan ajatelleeni, että nyt on pakko mennä testaamaan.

Meneeköhän tämä innostus vähän ylenmääräiseksi?

Elämä tuntuu taas kiinnostavalta, kun on mitä jännittää. Tarkoitan tietenkin Matsalua, ikiemoa ja Aino-Emiliaa. Tänne vaan kaikki todelliset ja kuvitellut raskausoireet meidän veteraanien syyniin. Kaikkihan me tiedämme, että eivät ne mitään tarkoita, mutta mukava niitä on kuulostella. Minulla on ainakin sen verran yököttävä olo koko ajan, että ei sitä ole raskaus tavannut hetkauttaa.

Yököttää lähinnä tämä perhe. Nimittäin teinien asenne minuun ja miehen asenne teineihin. Yököttää pienempien lasten tottelemattomuus ja oma saamattomuus kasvatuksen saralla.

Järkikin sen sanoo, että äidin paras lääke sellaisiin yökötyksiin on vauvakuume. :D Lisää samanlaista tänne, kiitos!

Kirsikka68 kyseli, että kuinka paljon keskenmenot vaivaavat. En ole tunteeton, mutta omalta osaltani nuo neljä menetystä ovat siirtyneet muistojen joukkoon. Paras lääke on oma perhe ja uusi raskaus. Elävät vaativat osansa äidistä ja se heille kuuluu. Ymmärrän, että tilanne olisi kovin erilainen, jos muita lapsia ei olisi tai jos sikiö kuolisi kovin myöhäisillä viikoilla.

mimulin ehdotus oli hyvä: kaikki raskaaksi tulleet pysytelkööt täällä, kunnes muutkin pinolaiset plussaavat. Sitten perustamme uuden yli 20-vuotiaiden odotuspinon ja panemme tänne lapun luukulle.

Kirsikka, ainakin lapsettomuuslääkärit käyttävät seuraavaa laskutapaa: Päivien laskeminen aloitetaan kunnon vuodosta, ei tuhrusta. Kp 1 on ensimmäinen kunnon vuotopäivä, jos vuoto alkaa ennen klo 18. Jos kunnon vuoto on alkaa vasta illalla, kp 1 on vasta seuraava päivä.

Pääasia kuitenkin on, että lasket aina johdonmukaisesti samalla tavalla, miten sitten lasketkin.

Olen samaa mieltä Lapsellisen kanssa. Mitkään keskimääräisyyksiin perustuvat laskurit eivät sinun ovistasi tiedä, osta ennemmmin tikkuja.

Yhteistyössä