40+ so what? (vol. 2)

Rva Pikkumyy, en valitettavasti ollut tänään siellä kauppakeskuksessa, vaikkakin olisin tosi mieluusti sinne tullut.Näit jonkun toisen hörhön :xmas: .Itse olen päivystänyt takapihalla sekalaista lapsilaumaa :D

Mimmimamma,, tsemppiä uuteen kiertoon :heart:
Pennanen,, myöskin onnea uuteen yritykseen :heart:
Ikiemo, juu, tiedän ,se apteekissakäynti on just semmoista, että aina jotenkin nolona luikkimassa nopeasti ulos ovesta =) .Finni kasvakoon........
Dinosaurus, oiken hyvää jatkoa ja tuo varmasti tosi helpottava päätös niitten pienten kanssa ja muutenkin :heart:
Kaikille muillekin ihanaa iltaa ja paljon paljon plussaonnea........

Mua ottaa pattiin, kun kukaan ei ole huomannut raskauttani.Eikä tilanne parane, kun tulee viileämmät ilmat ja vaatteita lisää. Ajattelin tilata sellaisen paidan, jossa on sikiön kuva mahan kohdalla :D , näin niitä netissä.Se olisi siisti!!!!!!! :D

T.Torpeedo ja pikkuinen poika :heart: 18 vko.
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Kirsikka68 (40)............kp2/28-39........?...............5.
Pennanen (40).............kp2/29-32........0,5v..........2.
mimmimamma (46)......kp4/27..............y6v...........4.
Nuusku (42)..................kp3/28..............?...............4.
pääpilvissä (45)...........kp6/25-43.........?...............1.yhteinen
vilmaville (43)..............kp8/28-30........y1,5v........9.
pyrstötähti (47)............kp9/28..............yk4...........4./1.yhteinen
ruujakengu....................kp12/28............?...............3.
Plättä (44)....................kp12/28-30......?................7.
AinoEmilia (43).............kp18/31-34......?...............4./1.yhteinen
ikiemo (43)...................kp20/n.23.........?...............4.
lapsellinen67 (40)........kp22/26-29......y2v...........1.
gitte (39).......................kp23/28............?...............1.
Rva Pikkumyy (43).......kp29/28-29......yk4..........4./1.yhteinen
touhu tenava (45)........kp35/27-30......y3v...........6.
einiinvaan (41).............kp38/28-31......?................3.
Mussukka67 (40).........kp68/29............yk11.........2./1.yhteinen
Matsalu (44).................kp?.....................?................1.
äittä-67 (40)................kp?.....................?................3./2.yhteinen
Minni-07(44)................kp?.....................?................2./1.yhteinen

babo67 (41).............kp30/29-31..PAS 8/08?...5./1. yhteinen
kane (43).................kp17/25..........PAS 8/08.....4./1. yhteinen

Hellu1.............................kp?/?................?...............3.
Elina67 (40)............................................?................1.


(Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/30 = 9,9 Pino alkanut 21.2.2008 --> 21.8.2008 mennessä "tavoite" = 5 )

Mukana myös:
Pömppöli ...... taustajännäilijä
kenzie64 ...... liittyy viimeistään syksyllä aktiiviseksi jäseneksi


Pinon jättäneet: keijukka, äippä67, dinosaurus61

Pitää taukoa:

Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.

Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)


[/color]
Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37....y1,5v..LA 14.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008..kp29/28......yk4....................
[/b]


äittä-67 (40).....8.4.2008... kp32...yk 1...

Minni-07(44)....23.5.2008...kp30...yk4....



Edellinen ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Lohdutukset tädin yllättämille mimmimammalle ja Pennaselle. :hug: Muistakaa, että kuitenkin täti tuo tullessaan uuden toivon. :heart:

Dinosaurus: Hyvä kuulla, että olet päätöksesi kanssa sinut. =) Kuitenkin sellainen pakon edessä luopuminen olisi niin kova paikka...

Mikkupyy: Minä tilaan netistä, koska en kehtaa mennä enää näihin kumpaankaan kahteen apteekkiin, jotka lähistöllä on. Tai kyllä mä vitamiineja tai Disperiniä saatan ostaa, mutta testejä en. Ovistestejä en koskaan apteekista ole ostanutkaan, r-testejä kylläkin... mutten enää kehtaisi. :ashamed:

AinoEmilia: Limakalvo kannattaa käydä tsekkauttamassa juuri ennen ovista, samalla näkee myös minkäkokoinen munarakkula siellä kasvaa.

Mimuli: Jokos testasit varmistuksen varmistuksen?? *malttamattomana odottelee, että saa siirtää sinut plussanneisiin*
 
Huomenia kaikille! :flower:


Heräsin miehen kanssa 5:15 söin aamupuuron, mutta sen jälkeen menin nukkumaan ja nukuin onneksi vielä 7:30 asti!


Nyt pullasiivu ja teetä, ensin otin kupillisen teetä nimeltään :uskollinen ystävä(mielessäni ajattelin ompa nimivalinta teelle, jos menkat tänään saapuvat)
ja toinen kuppi viisaten teetä!


AinoEmilia: Minun gyne aina ottaa minut vastaan kp 10 tai kp11, silloin mittailee sen kohdun limakalvon paksuuden, siinä ei kyllä ole ollut valittamista. Silloin myös mittaa mnasolun, munasolujen koot, usein ollut 2 irtoamassa.

Torpeedo: No oli kyllä sinun näköinen, vähän salaa vilkaisin hänen vatsaansa ja aika litteältä se hänelläkin näytti! :D Sellainen kuvaamasi paita on hieno idea, ostappa sellainen! :heart:


Mimuli: Kiva kuulla sinun aamukuulumisesi! Voi, että se on oikeasti ihanaa, että plussia ropisee meille kypsemmillekkin rouville! :heart: Juu kyllä ne ovistestit hyvin raskauden näyttävät itsekkin tuli joskus kokeiltua, olikohan rv 6 vielä, huh millainen viiva! Ovis raskaana!!
eli kyllä se raskaushormoonin hyvin näyttää! Tuoppa sitten näytille vielä se raskaustestisi, kun olet tehnyt! Onnittelut vielä! :hug: :flower: :flower: Kiitos peuktuksista, jotta plussa pärähtäisi minullekkin! =) :flower:

Eipä minulla muuta taida olla tällä erää, jospa hetken päästä menisin lenkille ja sitten tänään olisi ohjelmassa mattojen pesua ja marjojen poimintaa, koko pv aikaa!

Tädin hyökkäykseltä yritän pyöriä karkuun:


Aamuterveisin Rva Mikkupyy
:heart: :wave:
 
Huomenia keskiviikkoon

Torpeedo: hauska juttu tuo sikiö t-paita - laitappa sellainen päällesi, niin kyllä huomaavat - tai sitten testillä olen raskaana! Itselläni on kaukaisena haaveena se, että voin kahvihuoneeseen astella tiukassa t-paidassa ja katsoa ilmeitä - siis niiden, jotka ei kuunapäivänä kuvittelis mun enää lasta hankkivan.

Mimmimamma: pahoittelut tädistä, mutta nyt vaan uuteen kiertoon, samoin Pennaselle pahoittelut.

Dinosaurus61: kaikkea hyvää sinulle jatkossa.

AinoEmilian sekoilusta työajansuhteen tuli mieleeni viime joulunalus sekoiluni joulukorttien kanssa. Lähetin nimittäin ainakin yhden joulukortin ilman mitään tekstiä, vain kirjekuoressa oli tietty nimi ja osoite. Yksi hyvä ystäväni sitten soitteli ja kyseli, onko kortti minulta, jotenkin käsialasta päätteli. Samalla sanoi, että nyt oot kyllä raskaana, kun tälläistä sattuu ja piti se paikkansa. Nyt täytyy skarpata, jos tää alkava raskaus sekoittaa pään vielä normaalia sekaisemmaksi.

Kane: onnea matkaan!

Kirsikka68: sua voi kai onnitella tädistä. Muistan kuinka innokkaana odottelin (kerrankin) tätiä keskenmenon jälkeen. Siitä se uusi yritys alkaa.

Ikiemo: kyselit töistä ja raskaudesta. Mun pomo ehkä arvaa, että yritän vielä kerran vauvaa, kun noita yrityksiä on ollut, mutta silti hän antaa mulle syksyllä tosi hienon projektin. Olenkin ajatellut olla hänelle avoin tämän asian suhteen ja kerron, kun pikkuisen varmemmilla vesillä ollaan, tästä raskaudesta. Mutta asia on niin, että elämästä ja raskauden kulusta ei koskaan tiedä, kuten elämä on jo opettanut, eli yritän elää mahdollisimman normaalisti työasioissa. Stressin yritän välttää (vaikka kaikki asiat yritän tehdä aina parhaalla mahdollisella tavalla ja periksi en anna), mutta tämä alkava raskaus on nyt ykkösasia. Ja tiedän, että pomoni, vaikka itse lapseton onkin, ymmärtää asian - mikä on minusta ihanaa. Jos raskaus rasittaa mua niin, että sairaslomaa tarvitsen, kyllä sen katson voivani ottaa. Olen monta vuotta tehnyt tunnollisesti töitä, joten sen suhteen en kokisi huonoa omaatuntoa.

Pääpilvissä: toivottavasti täti kohta jo helpotta otettaan.

Rouva Pikkumyy: Shoppailusta sen verran, että mä olen ostanut jo syksyvaatteita, mutta nyt täytynee rajoittua sellaisiiin vaatteisiin, jotka tarvittaessa joustavat vatsasta. Ja mulla on varastossa pari äippävaatetta, joita viime talvena en ehtinyt käyttää. se ihana takki, jonka ostin, on kovin vartalon myötäinen, mutta sitä aion pitää auki ja rakentelen siihen eteen jonkun systeemin. Myy, odotan muuten innolla testaustasi ja sydämeni pohjasta toivon, että saat plussan ja vahvan sellaisen.

Apteekkiasioista sen verran, että mä käyn apteekissa näissä raskausasioinneissakin, mutta kyllä joka kerta katson, ettei tuttuja ole samaan aikaan, kun erilaisia testejä ja vitamiineja ostan. Ja kyllä kassalla mietin, että katsookohan myyjä, että on toi kovin vanha, kenellehän se noita ostaa. Mutta sitten ajattelen, että väliäkös sillä.

Tänään muuten käyn vielä apteekissa ostamassa sen varmistustestin. Tein eilen vielä ihan mielenkiinnosta ovistestin, johon pärähti kyllä sellainen viiva, että oli paljon vahvempi kuin se testi viiva. Minusta on edelleen ihmeellistä, että ovis-testi näyttää raskauden.

Plussia täältä myös puhkun ja puhallan teille kaikille ++++++++++++++++++++++++++++++++
 
Tiedättekö, mikä on vielä turhauttavampaa kuin se että yritetty on ja ei onnistu? Sehän on tietysti sellainen tilanne, että ei viitsi edes yrittää, kun mies on niin |O . Tässä pitäisi ja olisi jo pitänyt - kun en noita munasolun irtoamispäiviäkään erityisesti tutki, paitsi tietysti käsikopelolla (!). Mies otti jo pari päivää sitten nokkiinsa jostain, ja lähentymisyritykseni ovat saaneet varsin keljua vastakaikua. En sitten enää yritä. Minusta tuntuu, että mies tietää, että minä näinä päivinä kaipaisin häneltä jotakin ja miettii sitten, että pidetäänpä kiusalla etäisyyttä. Loppukierrosta tulee sitten kiusaamaan. Omaa kuoppaansa se kaivaa: naisen muisti on pitkä.

Kyllä teitä varmaan kyllästyttää lukea näitä meidän perhedynamiikan kuvauksia. Eikä minun niistä pitänytkään kirjoittaa. Viime päivinä pinossa on ollut paljon mukavia käänteitä ja kutkuttavaa jännitystä, samoin kuin pieniä tädin aiheuttamia takaiskuja. Sieltä joukosta pisti minun silmääni pari lapsellinen67:n alakuloisen sävyistä viestiä, joissa hän pohti mahdollisuuksiaan tai niiden vähyyttä. Tietysti voisi sanoa, että tsemppaa vaan ja lopulta positiivisuus tuottaa tulosta. Sanon kuitenkin, että on se huutava vääryys, että et ole vielä lasta saanut, vaikka sinulla on asenne niin kohdallaan. Ajatella, että jaksat täällä kannustaa minuakin, jonka toiveita voisi pitää peräti itsekkäinä tai vähintään jonkinlaiseen identiteettikriisiin liittyvinä. Jos voisi jotenkin vaikuttaa siihen, kenelle vauva tulee, niin toivoisin sen sinulle. Päästän sinut ainakin ohitseni jonossa. :)

Jaaha. Mitäköhän tästäkin päivästä taas tulee.
 
Plättä: Eiköhän meillä kaikilla nuo toiveet ole aika itsekkäitä. :p Tämä maailma pärjäisi kyllä, vaikka me ei lisäännyttäisikään... Mutta jonoissa ei ohitella ja jokaiselle tulee se, mitä on ylhäältä määrätty, vaikkei se aina niin oikealta tunnukaan, näin minä ainakin ajattelen. Eikä meillä täällä mitään jonoa ole, olemme vain ryhmä, johon kohtalo heittää tikkaa sen mukaan mihin tahtoo osua... Hih... olipas mieli- ja kielikuvia... :LOL:

Kyllä nuo parisuhdekiemurat tämän haaveilun tiimoilta on aika jänniä. Meillä on kans aikamoista kun se "h-hetki" lähestyy. Meikäläinen spekuloi mielessään ja stressaa, että saadaanko puuhailtua oikeaan aikaan... :LOL: Sitten kun se aika on ohi, meikäläiseltä loppuu kiinnostus lähes tyystiin... :ashamed:

Mikkupyy: Toivottavasti sait aamulenkillä tädin eksytettyä kannoiltasi. =)

Mimuli: Laitahan varmistustesti sitten tänne näytille.... ja sitten minä kyllä laitan sut jo yrjöklubiin. B)

Yrjöä melkein täälläkin, nää tabut tällä kertaa tekee huonon olon ja rinnat tosi kipeiksi. No, pari päivää noita vielä, että olisi normaalimittainen kierto ja sitten saa täti tulla. Toivottavasti tällä kertaa tulee muutakin kuin minimaalista tuhrua... Oudot on toiveet meikäläisellä kun kunnon vuotoa toivon, mutta... :LOL:
 
Heippaus vaan kaikille ja pahoittelut kaikille menkkakerholaisille.
Lapsellinen Et saa antaa periksi. Siellä jossain on vapaa sielu odottelemassa oikeaa aikaa milloin saisi tulla luoksesi...usko vaan. Ja muutenkin sinähän olet tämän palstan sydän.......et kyllä meee minnekkään.

Plättä Niin tutulta kuullostaa tuo sinun juttusi . Minäkin kyttään vaan ovisaikaa, muuten ei niin väliä :LOL:

Tänään oli meidän pikku-ukon 2-vuotis neuvola. Pituutta 93,5 ja painoa 17,1 eli aika iso. Hoitsu laski samalla tämän tulevan pituusarvion eli aikuisena saattaisi olla n 190 cm. Sama arvio tehtiin aikanaan meidän esikoispojalle. Kyllä äidiltä vielä niskat nyrjähtää jos noin isoiksi kasvavat.
Laittelin tuossa juuri vauvanvaatteita kassiin ystävälleni, joka pian saa vauvan. Täytyy sanoa, että kyllä oli pala kurkussa kun viikkailin niitä pienen pieniä vaatteita. Ajatuksena oli vaan :Tässäkö tämä nyt oli? Vähän haikeutta ilmassa.

Pikkumyy Käyhän lorottamassa testiin viiva!!!!
 
Heippaus taas! :flower:

Juu menin lenkille, ajattelin, että kävelen vielä norm pidemmän lenkin, sitten noin 1/2 km käveltyäni tunsin, että housut tuntuvat kostealta, minä siis lähdin ilman pikkuhousunsuojaa :D ..No siinä mietin jaahas menkat alkavat ja varmaan joku ystävällinen ihminen huomauttaa minulle, että rouva hyvä taitavat olla kuukautiset yllättäneet? :ashamed: Ajattelin, että niin minun tuuria! :D Kotiin päästyäni yli tunnin lenkin käveltyäni varovaisesti vessaan arvaatte varmaan hetken kun kauhulla katsoo: jaahas verta eli menkat! ....Mutta ei vähän valkovuotoa, ei mitään veriviivoja, pelkkää vaaleaa vuotoa. Olipa helpotus!

Sitten pesin 3 mattoa, bikinit päällä, asumme päättyvän tien varrella ja eikös siihen meidän lähelle parkkeeranut mies koiransa kanssa puhui puheluita, minusta outo paikka oleskella , melkein tontillamme, tai jos hän sai jotain iloja bikineistäni? :LOL: Alavatsaa turvottaa, eli mikään ihan hemaiseva näky itsestäni en ole! Matot tuli pestyä, kiva!

Nyt minua väsyttää |O , taidan pian ottaa päiväunet! :heart:

Lapsellinen: Kovasti minäkin toivon, että tekin pienen nyyttinne saatte joku pv syliinne! :hug: :flower: :heart:

Minusta on mukava , plussaa täällä ketä vaan, jotenkin se kannustaa ainakin minua! :heart:

Plättä: Johan paikka, kun mies ottanut nokkiinsa pahaan aikaan: On tämä sellaista tasapainoilua, juuri ennen ovista minäkin yritän olla ärsyttämättä miestäni, tosin minä en useinkaan ärsytä ketään muutoinkaan, tuntuu, että minä olen se meidän perheen sovittelija, kun esim miehellä ja lapsilla erimielisyyksiä! :heart:

Yritän olla positiivinen asioissa, jokaisessa asiassahan aina on myös hyvää!Kai? :LOL:

Lapsellinen:sinulla pahaa oloa, koska sinä testailet? Vai aiotko testailla? Toivotaan, että olisikin jotain mukavaa tulossa! :heart:

Nyt hetkeksi nukkumaan, tätiä piiloon peittojen alle! :D

Nuusku: Kiitos neuvosta, en uskalla vielä lorautella, minä entinen himotestaaja! :ashamed: ..Sitten kun annat vauvanvaatteet kiertoon, niin voipi olla, ettei aikaakaan kun plussaa näyttää testisi, sitä toivon! :heart: Pikkunaperosi kasvanut jo 2 vuotiaaksi, niin aika menee! Varmaan puhuukin jo sanoja tai lauseita?

Rva Mikkupyy :heart: :wave:
 
Nuusku: En minä ole mihinkään lähdössä... Ehkä vanhana mummonakin päivittelen vielä pinoa uusille kuumeilijoille, kun teidän tulevat lapset on jo aikuistumassa... :LOL:
Äläkä sinäkään ajattele luovuttamista, sinnittele vaan eteenpäin, tämä raskautuminen vaatii turnauskestävyyttä. :hug: =)

Mikkupyy: Ihana kuulla että täti, tuo kavala vainukoira, on eksynyt jäljiltäsi. :heart:
Minähän muuten testasin jo maanantaina. :ashamed: Lämmöt on pomppineet edestakaisin, käyden liian alhaalla, ettei fertilityfriendinkään mukaan ole ovista edes ollut... :/
 
Käykääpä heittämässä kuulumisianne :attn: :heart: :wave:

Elina67, älä jätä palstaa, tule rupattelemaan joutavia ja haaveileemaan. :) :heart:

touhu tenava, einiinvaan ja Mussukka67 , teillä kp:t huitelee jo ties missä... Oletteko lomailemassa? Jos olette plussanneet, käykää sentään kertomassa ilouutiset :p :wave:

Plussalaiset Mari ja Päivänkakkara, saa tänne kirjoitella plussanneenakin, jos vain seura kelpaa.;) Päivänkakkara, onko la jo selvillä?

Mikäs babon PAS:n tilanne on?

äittä-67, toivottavasti palailet seuraamme pian. :hug: :heart:

Toivottavasti taukoilijat annastiina ja Karpalo67 (pinomme kantaäiti) palaavat takaisin. :heart:

kenzie64: Syksy saapuu pikkuhiljaa... joko liityt seuraamme vakkariksi?

Hellu1, sinusta ei ole aikoihin kuulunut mitään, vieläkö käyt täällä lainkaan?? :attn:
 
Jess, mikä olo. Pyöräilin 35 km eikä tuntunut missään. Taitaa olla kunto noussut sentään vähän.

Mikkupyy ihanaa että tädistä ei vielä merkkejä. Luulen ja uskon että olet antanut tädille nyt porttikiellon pidemmäksi aikaa. Silmä tarkkana täällä odotan milloin plussan ilmoitat. jo etukäteen riemuitsen. Minäkään en muuten ole mikään kovin kummoinen riitapukari. Kuulemma "aika jätkä" mitä kärsivällisyyteen tulee. Mutta kuten skorpparit, kun suutun lepyttäminen äärimmäisen vaikeaa jos onnistuu ollenkaan.

Nyt ahkeroimaan ennen kuin mies tulee töistä kotiin. Suihkuun, uutta alushepenettä ylle ja viimeisen päälle viettelevä ilme hyvällä tuoksulla kuorrutettuna.... tepsii. Ukkokulta kumoon !

Hei :wave: Kaikille plussaa testeihin ja viimaa makuuhuoneisiin peittojen alle.
 
AinoEmilia: Olitpa reipas pyöräilijä, varmaan mukavaa! :D Plussakkaita makuuhuonehetkiä teille! :heart: :flower: Minullakin alkaa "pakolliset " pyöräilyt ensi viikolla! Töihin, töissä välimatkat ja kotiakkin pitäisi jaksaa ja osata suunnistaa työpvn jälkeen! :LOL:

Nukuin tai torkahdin hetkeksi, täkki oli päällä, mutta palelin! :headwall: 36,8 on lämpö,välillä oli 37,1, kumman lämmintä / lämpöä nää helteet teettäneet! :kieh:

Nyt leivoin pullataikinaa, on kohoamassa! :p Täti on varmaan ihmeissään, kun touhuan niin , että saisin ajatukset pysymään poissa menkoista tai raskaudesta, vaikeaa on.

Miten alhaalla sinun lämpösi ovat käyneet lapsellinen? Minä kun en oikeasti ymmärrä lämmöistä kuin sen verran, että kun menkat saapuu minulla tai ovat jo päällä lämpö tippuu 35,8 sitten ovulaation aikaan 35,4 ja sen jälkeen pomppaavat ylös.

Kerrohhan mimuli oireitasi vielä kun tulet immoittamaan plussastasi! Ihan millaisia oireita vaan vastaanotan mieluusti! :heart: (siis luen) oletko aivastellut? Onko vihlonut kohdun seutuville tai äkkinäiset käännökset sängyssä tai ylösnoustessa, vihlooko silloin? Huimaako välillä? ikenet kipeät tai veren makua välillä suussa? ;=))

Tänään en viitsi tehdä mitään kuntosalijuttuja, taukopv.

No jätämpä teidät hetkeksi taas rauhaan! :saint: :heart:

Niin päivänkakkara ja mari ja ym raskautuneet torpeedo, käykää aina kun kerkeätte meitä moikkaamassa! Unohtamatta tietenkään mimulia, on niin mukava lukea raskausajan tuntemuksista ajatuksista! :heart:

Rva Mikkupyy :heart: :wave:
 
pyrstötähti
:flower: ihanan paljon juttuja tullut taas,mukavaa kun jonninjoutavat kesälomat loppuu ja saadaan palailla pinon hämäriin :LOL: ja mitä kuulumisia täällä onkaan...

mikkupyyn vv sitten löytyi se oli viimeinen mikä oireista puuttuu,toi sun väsymyskin alkaa lupaavasti lisääntymään.

dinosaurukselle sisarelliset ikätoverihalit Käväisin lukemassa huhtikuisen viestisi meidän vanhasta pinosta ja muistinvirkistykseksi voin sanoa että kyllä sinun kierukkasi lupsahti ulos ja että tarvitsit tämän noin 4 kuukauden etsikkoaikasi ja ihan hyvillä mielin luovut sillä sen saat mistä luovut,iloitset kaksin verroin enemmän sun pikkuisestasi jonka jo sait. Jos joku niin minä ymmärrän miksi aiot hellästi sulkea vauvaoven takanasi,toivoisin kovasti jotenkin toisaalta että ymmärtäisin ja haluaisin itse tehdä samoin omalla kohdallani jo nyt.
En osaa rennosti ottaa tätä kuumeilua välillä ollenkaan ja siitä koituu melkoista stressiä, mutta tässä välissä on aprillipäivän kirjoituksesi:


Mitenköhän sitä vielä raskautuminen onnistuisi? Kuopuksen alulle saattamisessa meni yli 1,5 vuotta aktiivista yritystä. Pitää nyt odottaa seuraavat kuukautiset ja katsoa millaset ne on, edelliset olivat nimittäin aivan HIRVEÄT! Vuosin niin, että jouduin menemään lääkäriin, alkoi jo silmissä musteta enkä kyennyt menemään edes töihin. Minulla on ollut hormonikierukka vuoden verran ja en ole ollut siihen täysin tyytyväinen, lieneekö enää edes paikoillaan sen tulvavuodon jäljiltä? Siitä on nyt jo 5 viikkoa, joten eiköhän pikapuoliin vuoto taas ala. Gynelle kai tästä on suoriuduttava joka tapauksessa, jos vielä yritykseen päätän alkaa ja nypätä koko kierukka pois sitten...

Eli on jotenkin kuitenkin kiva ajatella että tässä pinossa saadaan käsitellä asiat joskus tähänkin lopputulemaan. Käy joskus kertomassa muuen vaan kuulumisiasi dinosaurus :hug:

lapsellinen ei tietenkään saa luovuttaa minä olen jo aiemmin luvannut että hän saa minun vuoroni jonossa jos tikkakymppi napsahtaa kohallani.

ainoemppu ihana kun sä jaksat vikitellä sitä ukkoo lemmenleikkeihin,yritystä pitää olla aina.

mimmimammalle tädintulo raivarit :kieh: onneksi ne on kohta taas ohi

eihän nuuskulla ole luopumisenaikeita kun niitä vaatteita viikkailet,se voi toisaalta saada munikset elpymäänkin kun hypistelet niitä?

plättäseni,tiedän miltä sinusta nyt tuntuu,taitaa olla meillä ihan samat fiilikset jos haluat niitä laitappa yv:tä joskus

jokohan gitte matkusti järkyttävälle matkalleen voimia hänelle lähetän hautajaisiin :'(

ja kaikki kaikki jotka täällä pörräätte ettehän anna periksi,meillä on kuoriutumassa ihana uusi sydänkäpynen kun mimulin plussa vaan vahvistuu, pikkumyyn viimeinenkin raskausoire löytyi ja ovisviisarit on kohdillaan,lapsellisen hoitokuuri edistyy ja ovisviivaakin on pukannut tästä se vauvamatka vasta alkaakin monella monella teistä.

Ihania auringonsäteen kirkastamia hyvän fiiliksen haleja lähetän teille kaikille, tv: pyrstis :heart:
 
Kiitos Lapsellinen67!

Olen seuraillut koko ajan tätä palstaa, mutta ei ole tullut kirjoitettua ja kommentoitua. Yritän aktivoida itseni näille näppäimille.

Meillä oli kolmas (ja meille viimeisin) ivf huhtikuussa ja olen satavarma, että alkio kiinnittyi (mutta ei sitten kestänyt matkassa mukana), kaikki tuntemukset ja palelut olivat kuin suoraan oppaasta. Menkat kuitenkin alkoivat. Puolitoista viikkoa siitä eteenpäin menetin rakkaan koirapoikani. Koiruli sai lenkillä sairaskohtauksen, siitä useamman eläinlääkärin luo illan aikana ja yöllä poika nukkui pois syliini. Se oli minulle todella rankka kokemus. Miehen allergian takia koiraharrastus loppui nyt tähän. Vieläkin itkua riittää tuon koiruuden kuoleman takia.
Mutta takaisin lapsiasiaan. Minulla on koko ajan tunne, että menetin jotain minulle tosi rakasta - ja yleensähän silloin saa myös jotain tilalle. Toivossa elelen, että se olisi vauva.
Ikää tuli täyteen kesän aikana 41. Kokeilin kesällä akupunktiota ja olen parin viikon kuluttua menossa hoitoon taas. Jos siitä ap:sta ei muuta hyötyä ole, niin ainakin se on tuonut rentoutuneen mielen. Mulla on hoidettu alkukesästä neljä kertaa lapsettomuuspisteitä. Sen (uskon, että johtuu ap:sta) tuo hoito sai aikaan, että hoitojen jälkeinen kierto oli vain 23 päivää - normaalisti se on 28 päivää. Nyt on menossa kp 24 / 28 eli viikonlopulla on sitten varmaan alkaa rättipäivät. Hoidot tekivät mielestäni myös sen, että munasarjoissa "tuntuu olevan koko ajan toimintaa" - ei mitään kipuja, mutta tuntemuksia molemminpuolin.

Innolla olen seuraillut tätä palstaa ja ilokseni huomannut, että plussatuulet ovat puhallelleet myös! Toivotaan niitä paljon lisää - meille kaikille!!

Olemme vakavasti tässä kesän aikana miettineet myös kansainvälistä adoptiota. Ainoa asia, joka tässä kauhistuttaa on se jonotusaika - ja se kauhistuttaa vielä enemmän siippaani. Toisaalta, jos nyt olemme odottaneet vauvaa 2,5 vuotta, niin eiköhän sitä kestäisi vielä pari vuotta (ja kun tietää, että se vauva sieltä tulee - tai vähän isompi lapsi). Tästä asiasta keskusteltiin heti viimeisen negauksen jälkeen, mutta sitten olemme kesän ajan molemmat mutustelleet asiaa. Meillä on pari muutakin mutkaa siinä kuitenkin vielä... Eli kirjat pitäisi siirtää saman katon alle (työni takia olen eri paikkakunnalla viikot ja niinkuin myös virallisesti kirjoilla) ja käydä maistraatissa...
Toivossa elämme koko ajan, mutta olemme myös puhuneet asiasta, että meille ei mahdollisesti koskaan tulee omaa lasta. Toisaalta, nyt mieskin alkaa vähitellen kallistumaan tuon adoption kannalle - kun on saanut riittävän kauan omassa mielessään sitä asiaa käydä läpi.

Kevään ja kesän aikana tuli kerättyä usempi kilo ympärille, joita yritän karistaa. Lenkkeily jäi kokonaan, kun koira kuoli. Samoissa maisemissa en ole lenkkeillyt yhtään, joissa kuljin koiran kanssa. Nyt olen töiden jälkeen lähtenyt työpaikkakuntani puruskille virittelemään juoksuharrastusta tauon jälkeen. Se punainen lanka on löytynyt vähitellen =)

Ja nyt vähäksi aikaa luontoon metsän keskelle ja sitten kotiin.

elina67
 
Kiva nähdä sinua elina kirjoittelemassa täällä! Tervetuloa mukaan taas! :hug: :flower: :flower: Akupunktiolla kuulemma saatu hyviä tuloksia lapsettomuudenkin hoidossa ja mukava , että olo on tullut stressittömämmäksi! :heart: Jotkuthan menevät adoptiojonoon ja alkavat kuumeilla adoptiolasta,niin silloin pärähtää luomuplussa, kun vähiten osaa odottaa! :heart:

Minä lähden tyttären kanssa kaupoille,jotta saan ajatuksiani vähän muualle! :LOL: Tätiä olen pystynyt edelleen välttelemään, nyt kyllä laitan kaupoille varmuuden vuoksi pikkuhoususuojan! :D

Ilmoitelkaahan kuulumisianne taas! :heart:

Rva Mikkupyy :heart: :wave:
 
hei,
nopeasti äsken tekaisin testin ja kuvasin tuloksen eli kyllä nyt mut voi laittaa plussanneisiin. Testiviiva oli kontrolliviivaan tummempi ja testinä oli tuo luotettava Clearblue.
Tässä tuo plussakuva: http://www.aijaa.com/v.php?i=2436937.jpg

ja tässä vielä kuva eilen tekemästäni ovis-testistä: http://www.aijaa.com/v.php?i=2436932.jpg

Pikkumyylle kovasti onnea ja hyvä kun tätiä ei ole näkynyt ja eikä se tulekaan. Kovin jännityksellä avasin koneen äsken.
Oireista sen verran, että pissattaa jatkuvasti, mutta tuota vaivaa mulla oli jo aiemminkin. Yksi näyte tutkittiin ja siinä ei mitään tulehdusta ollut. Aikaisemmin jo mainitsin, että taas pissa haisee ihmeelliseltä, vähän kuin ruoholta (vaikken mikään kasvissyöjä olekkaan...). ja on ihan keltaista (samoin oli viime raskaudessa). Väsyttää ja paleltaa - eilenkin hain verkkarit ja viltin sohvalle. Nyt ei kyllä kauheasti ole huimannut. Niin ja rinnatkin alkavat olla turvonneet. Hajut edelleen kiusaavat - pääsisin nyt vaikka tulliin koiria tuuraan, niin kehittynyt se on.

Palailen vielä lukemaan päivän aikana tulleita tekstejä, kun on vuoroni olla koneella taas.

Ja vaikka plussasinkin, en henno kyllä tätä ketjua jättää - täällä on niin mukava kirjoitella ja lueskella.

t. mimuli ja (apua - nyt täytyisi keksiä tälle ihmiselämänalulle joku nimi...)
 
Mimuli: Laitoin plussauspäiväksi tämän päivän. Kerro, jos haluat että laitetaan se eka "haamupäivä". Tosiaan, älä jätä ketjua... Minusta ihan hyvin täällä voi kirjoittaa plussanneetkin, miksi mennä jonnekin odotuspalstalle. Viisastuisi meikäläinenkin noista odotusasioista jotain (oma lehmä ojassa tietenkin). :LOL:
Saadaanko me keksiä työnimi sille pikkuiselle taimelle? Minäpä ehdotan nimeä Taimi ... hyvin johdateltu... :saint: :LOL:

Elina: Mukavaa kuulla sinusta, olen ajatellut usein sinua. :heart: Ainakin USA:ssa, mitä olen lukenut, pitävät tosi arvossaan akupunktiota lapsettomuuden hoidossa. Kerran katsoin myös ohjelmaa, jossa ap:ta kokeiltiin kahteen, muistaakseni nivelvaivaisten ryhmään. Toimivat niin ovelasti, että toinen ryhmä ei oikeasti saanutkaan mitään ap:ta... ja kuinkas ollakaan, jotka oikeasti saivat hoitoa, he tuntuivat saavan apua kipuihinsa. Oletko muuten harkinnut niitä Mulimen -tippoja? Ainakin Mariin ne tuntuivat tepsivän... =) Kaikkea kannattaa kokeilla ja yritystä pitää päällä.

Mikkupyy: Lupaavalta näyttää edelleen, täti on totaalisen eksyksissä, jee... :saint:

Minä sain talven mansikat juuri pakastimeen ja kidun näitten tissieni kanssa. Jotenkin olen kai nyt niin pumpattu hormoneita täyteen, että ne tuntuvat räjähtävän. :LOL: Lieneekö ollut hyväksi sekoittaa tuota pillereitten ottoa (6 estrogeenitabua jäi ottamatta)... :ashamed:
 
Olen niin perusteellisesti kesälomalla, että tätä palstaakin on tullut luettua aika hatarasti. Kommentointi jääköön tällä kertaa, paitsi että Mimulille hurjasti onnea!

Oma elo on yhtä vuoristorataa. Eilen oli yksi meidän perheen onnettomimmista päivistä ikinä: kätkimme pienen vauvanalkumme tuhkan sukuhautaan. Oli kaunis kesäilta, me miehen kanssa kahden hautausmaalla. Surullistahan se oli, mutta hyvä kuitenkin, että tuli tehtyä.

Tänä aamuna ovistesti sitten näytti plussaa ja piti tempaista jo pukemassa ollut mies takaisin vuoteeseen. Vähän vaikeaa oli, kun mielessä painoi vielä edellisen illan itku, mutta eteenpäin on elävän mieli. Voihan vinetto, kyllä tämä elämä on!

Tiedättekö muuten, miten pohjalainen taivuttaa olla-verbin? Jos ette, niin tässä tulee:

moon oikias, soot vääräs, son aiva mettäs,
moomma oikias, tootta vääräs, totta yhyren kerran

 
mieletöntä että sait plussan ja vielä noin vahvan. Onneksi olkoon ja tarrasukat matkaan.....

dinosaurus 61 :hug: :hug: päätöksestäsi. Samaa ikäsarjaa kun olemme. Itse vielän aion tovin verran kuumeila kun niin mukavaa porukkaa täällä.

täti on jo lähtenyt jonnekin mualle, mutta minua mietityttää tuo kummallinen ja rintojen turpeus :eek: no mies on siitä onnellinen kun on isorintainen nainen :LOL: yleensä täti vie nuo pullistuneet rintavärkit mennessään.

pikkumyylle peukutukset että plussa pärähtäisi. :attn:

ihana taivutus olla verbille Matsalu. Sinulle voimahali ja jaksamista.:hug: Ovis pitää hyödyntää vaikka olisi paha mieli,

Niistä testeistä oli galluppi. Ostelen niitä ruokakaupoista ja apteekeista. Vaihtelen aina apteekkia niin etten leimautuisi hörhöksi :LOL:

Töissä niin kiire ettei kerkee edes vessaan.....saatika lukemaan teidän kuulumisia

mimmimamma
 
Onnea mimuli, ihanaa, nyt se on päivän selvää, olet plussanneissa! :heart: Kannatan myös nimeä taimi, pienelle ihmeellenne! :heart:

Matsalulle: :hug: eilisen johdosta! Mutta tänään uusi pv ja toivotaan sen tuovan tai lähipäivien plussaa sinulle myös myöhemmin(kahden vkn kuluttua) raskaustestiinkin! :heart:

Anteeksi olen tällä hetkellä niin väsynyt, että ajatuksetkin alkavat tökkiä! :headwall: :ashamed:

Menen nukkumaan , joten kauniita unia! :xmas:

Yritän edelleen pitää tädin hukassa, eli kaukana kodistamme! :D Kiitos kaikille edelleen tsempeistänne! :flower:
Huomenna lissää! :heart:

Rva Mikkupyy! :heart: :wave:
 
Iltaa kaikille =) Hieno henki tässä pinossa! Iloa, empatiaa ja kannustusta! :heart: Mukavasti omat haaveetkin tulevat jotenkin todentuntuisemmiksi täällä vieraillessa.
Luulen että muutaman päivän päästä täällä "veri virtaa"... on tuo finni sen näköinen. Eikä ole tietoakaan omasta vakkari raskausoireestani. Nimittäin kaikkia lapsiani odottaessa eka oire jo ennen testaamisia on ollut pakaralihaksen kipeytyminen. Useammin se kait on loppuraskauden oireita, mutta mulla se on joka kerta ollut se eka. Olen myös tiiraillut silmiäni, sillä raskaus tuo niihin lisää kiiltoa. Vaan ei ne nyt erityisemmin tuiki :(
Mutta vastahan minä olen tähän touhuun ryhtynyt, joten olisi se melkoinen ihme jos oitis tärppäisi.

Muuten muistaako joku pitempään mukana pyörineistä, että minkä ikäinen on ollut iäkkäin tämän palstan jäsenistä joka olisi lopulta vaavin saanut? Oliko se luomumenetelmällä?
Toinenkin kysymys mulla on: Kuka kertoisi tuon "täti" sanan syntyhistorian. Minulle se on tässä merkityksessä uusi termi.
Kiitos saamistani kommenteista. Iloa kaikkien eloon! =) :flower:
 
Huomenia ja ihanan aurinkoista päivää kaikille täältä Lounaasta! :flower: :D

Ikiemo: Kiva kuulla sinusta taas! :flower: juu olen lukenut, että toisilla jalan takaosassa tuntuu kipua "raskausoireena" sinulla pakarassa , oireethan ovat yksilöllisiä! :saint:

Olen pystynyt pitämään tädin edelleen loitolla minusta! :saint:

Nukuin huonosti kierin ja pyörin sängyssä, ravasin yöllä vessassa jne! :D
Ja yöllä alkoi sellainen "pieni riipellys" tuntua kohdun seutuvilla, aivan kuin elohiiri! :xmas:
Nyt uskon millin tuhannesosan, että voinkin olla raskaana!? :heart:

katson koko päivän, miltä olo tuntuu ja pysyvätkö menkat poissa? Testailen sitten joku pv, kun uskallan! :ashamed:

Mites jo raskautuneet ja plussan saaneet, oletteko uskaltaneet plussan kunniaksi ostaa jotain pientä suloista vaatetta? :heart:

Ihanaa päivän alkua siis kaikille! :flower:


Rva Mikkupyy :heart: :wave:
 
kiitos kaikille onnitteluista. Toivotaan, että tämä plussani antaa uskoa muillekin nelkyt ja risat äideille. Tämä oli vielä ihan luomutapaus, joten pienellä avituksella ikä on vain numeroita ja kyllä niitä plussia tänne ropisee vielä paljon.

Lapsellinen: joo plussauspäivä on tuo ihan hyvä, jonka laitoit ja Taimi on ihan hyvä nimi - joten Taimi tämä olkoon sitten.

Tämä raskaus ihastuttaa ja pelottaa. Pelottaa, koska keskenmenon mahdollisuus prosenteissa on mulla aika suuri ottaen huomioon ikäni ja aikaisemmat keskenmenot - mutta jos tämä olisi nyt kuitenkin vihdoin se huippumunasolu. Ja olenhan ennenkin ollut kovin erilainen tapaus kuin prosentit osoittavat.

Myyn uutisia odotan kovin ja jännitän.

Ikiemo kyseli täti-nimityksen historiaa. Löysin joskus palstaslangia täältä sivustoilta ja siinä oli näin:täti - kuukautiset, täti punainen Aunt Flow. Palstailijat usein käyttävät myös nimitystä ferrari. Eli tulisikohan tuo täti tuosta englanninkielisestä ilmaisusta Aunt Flow. Onko muilla parempaa tietoa. Mullekin tuo termi oli uusi, kun tänne tulin.

En varmaan ehdi koneelle tänä iltana ja huomenna meillä on tiedossa tyttöjen päivä tyttäreni kanssa, joten palailen varmaan vasta perjantai-iltana lukemaan tänne uutisianne.

Plussatuulia toivottelee mimuli ja Taimi 4+1 (kovin pieni vielä, mutta toivottavasti sitäkin sitkeämpi)
 
Kaikkea hyvää yhdeksän kuukauden matkalle. Minäkin olen sitä mieltä, että olisi vain mukavaa, jos raskaaksi tulleet edelleen jäisivät vaikuttamaan palstalle. Täällähän me yhdessä jännitetään raskauden alkuakin. Olisi ihan mukavaa seurata myös raskautta ja ajatuksin seurata ja suojata pientä elämän alkua.

Minulla oli Pikkumyy viimeisenä mielessä eilen nukkumaan mennessä. On se kumma, kuinka toisen naisen kuukautiset tai niiden puuttuminen kiinnostaa... :D

ikiemo kyseli täti-sanan alkuperää. Olen itsekin sitä pohtinut (kun nyt sattumalta olen kielitieteilijä :D ). Luulen, että ilmauksella on jo ikää. Kun 1998 odotin kolmatta lastani, kävin työaikana joka päivä Verkkoklinikan lapsettomuuspalstalla. En osaa itsekään selittää, mitä siellä tein. Joka tapauksessa koin verrattomia jännitysnäytelmiä ja elin täysillä mukana. Muistan vieläkin silloisia nimimerkkejä ja ihmiskohtaloita. Joka tapauksessa täti-sana näytti jo silloin olevan käytössä kuukautisia tarkoittamassa. Ilmauksella on siis ainakin kymmenen vuotta ikää. Pystyisiköhän joku palauttamaan sen vielä vanhemmaksi? Luulen, että joku on sen ensin tsoukkina lausunut, ja sitten sana onkin lähtenyt ennennäkemättömään lentoon. Onkohan keksijä edes asiasta tietoinen?

Muutenkin tämä raskaudenyrityssanasto tuntuu kiinnostavalta. Toisaalta asioista käytetään lapsenomaisia kiertoilmauksia (kuten pupuilu |O ). Toisaalta maallikot keskustelevat sujuvasti lääketieteen termein. Sain kerran nenilleni yhdessä vauvanodotuskeskustelussa, kun yritin keskustella perheen tukiverkostoista ja niiden luomisesta ennen vauvan syntymää, ja joku tietoviisaista vakikävijöistä huomautti, että palsta on raskauden lääketieteellistä käsittelyä varten. Ups. Ja kun minulta jäi lääkis käymättä.

Jotenkin taas jatkuu meidän perheen äídin ja isän yhteiselo. On tärkeämpää olla onnellinen kuin olla oikeassa.

Päivien päivää.
 

Yhteistyössä