40+ so what? (vol. 2)

Morjens!
Oma napa:kp22/28 ja vatsa turvonnut kuin pallo,rinnat kipeet,että tekisi mieli huutaa ja kipu säteilee kainaloon asti,täti siis tekee tuloa kylään,lähettäkää joku se täti tänne ja pian,en kestä tätä poltetta alavatsalla ja kipua.

Miten teillä muilla on mennyt?
 
Huomenia kaikille!


Tulipa nukuttua, menin nukkumaan 20:20 jo illalla ja heräsin kellon soittoon 5:15, olin siis ihan kauhian väsynyt, mies ihmetteli kun 20 aikaan sanoin meneväni pian nukkumaan! :D

Minni:Kiva nähdä sinua jälleen! Hyvä, että olet "toipunut" Nyt vaan Paljon Onnea ovisplussaan ja sen jälkeen raskausplussaanikin!


Lapsellinen: Et saa meistä luopua, eli jatketaan piinailua ja kuumeilua vaan yhdessä!

Itse olen saanut elämässäni kerran "haamun" viljatestiin, se on siis raskaustesti, sen jälkeen en koskaan ole niitä testejä käyttänyt, nyt jos tulisi tarvetta raskaustestin tekoon kaapissa on babyplussan raskaustesti ja apteekin oma raskaustesti! :D

AinoEmilialle: onnekasta ovisaikaa ja plussaa sen jälkeen raskaustestiinkin!
Ja kiitokset ennustajaeukolle, jospa se osuisi oikeaan! :hug:


Pennanen: Pidähän täti loitolla! Ja plussaonnea!

Kiitos myrstötähti ja muutkin arvauksista, jotta täälläkin saattaisi olla "luomuraskaus" alkamassa, itse en usko ennenkuin jos menkat reilusti myöhässä! Kivahan se kyllä tälläinen olisi saada!


Niin ja kiitos pyrstötähti tiedosta, ettei sinullakaan sitä vv:tä muistaaksesi lorahdellut silloin raskauksissasi! Eli ilm lugetkin saa aikaan muutakin?

Laitan tähän oireitani, vaikka useinhan raskaus varmaan voi alkaa oireitta ja nämä ovat pms oireita :D
Eli väsymys eilisestä alkaen, tosin heräsin jo 5:00, siinäkin saattaa olla osuutta asiaan, rintojen arkuus, sekin ihan norm oire saattaa olla menkoistakin, alavatsanippailut, sitä vaan kuullostelee itseään, hajut: kaupassa pvllä makkaratiskin luona kyllä haisi pahalle: varmaan oli vanhentunutta tavaraa myytävänä! :LOL: , illalla kun kävin toisessa kaupassa, se ko kauppa haisi, mutta siellä paljon kylmäkoneita ja ne lämmittävät koko kaupan ilman mahdottoman kuumaksi: Kai silloin hajutkin voimistuu! :D Sunnuntaina kun tyttäreni ja avomiehensä olivat meillä kylässä, avomiehen hajuste täytti koko asuntomme hajullaan/tuoksullaan, eilen oikein kysyin mieheltäni, että oliko voimakas hajuste sunnuntaina hänestä, ei kuulemma ollut! Toisaalta kahvin haju ei ole niin paha kuin joskus raskauksien aikana, mutta maku on paha! :LOL: , palelu oireena:Kyllä kuuluukin palella, jos saa esim kylmää vesiroisketta päälleen, kun pesee mattoja ja kesällä voi palella pelkän pussilakanan kanssa, kun on tottunut nukkumaan untuvatäkin kanssa! :LOL: Nämä em ovat siis vaan tuntemuksiani, silti en usko, että olisin raskaana, pettymykset menkkojen alun suhteen saaneet ajatukset varovaisiksi! Mutta jos nyt ei tässä kierrossa, teen kaikkeni, että ensi kierrossa, plussaa pärähtää! :saint: :heart:

Ihanaa aurinkoisen aamun alkua kaikille! B)

Plussakasta viikon jatkoa kaikille!


Rva Mikkupyy :heart: :wave: :flower:
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Nuusku (42)..................kp2/28..............?...............4.
pääpilvissä (45)...........kp5/25-43.........?...............1.yhteinen
vilmaville (43)..............kp7/28-30........y1,5v........9.
pyrstötähti (47)............kp8/28..............yk4...........4./1.yhteinen
Plättä (44)....................kp11/28-30......?................7.
AinoEmilia (43).............kp17/31-34......?...............4./1.yhteinen
ikiemo (43)...................kp19/n.23.........?...............4.
lapsellinen67 (40)........kp21/26-29......y2v...........1.
gitte (39).......................kp22/28............?...............1.
Rva Pikkumyy (43).......kp28/28-29......yk4..........4./1.yhteinen
mimuli (42)...................kp28/28............yk4...........4.
mimmimamma (46)......kp30/27............y6v...........4.
Kirsikka68 (40)............kp33?/28-39....?...............5.
Pennanen (40).............kp33/29-32. ....0,5v..........2.
touhu tenava (45)........kp34/27-30......y3v...........6.
ruujakengu....................kp36/28............?...............3.
einiinvaan (41).............kp37/28-31......?................3.
Mussukka67 (40).........kp67/29............yk11.........2./1.yhteinen
Matsalu (44).................kp?.....................?................1.
äittä-67 (40)................kp?.....................?................3./2.yhteinen
Minni-07(44)................kp?.....................?................2./1.yhteinen

babo67 (41).............kp29/29-31..PAS 8/08?...5./1. yhteinen
kane (43).................kp16/25..........PAS 8/08.....4./1. yhteinen

Hellu1.............................kp?/?................?...............3.
Elina67 (40)............................................?................1.


(Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/31 = 10,23 Pino alkanut 21.2.2008 --> 21.8.2008 mennessä "tavoite" = 5 )

Mukana myös:
Pömppöli ...... taustajännäilijä
kenzie64 ...... liittyy viimeistään syksyllä aktiiviseksi jäseneksi


Pinon jättäneet: keijukka, äippä67

Pitää taukoa:

Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.

Mietintätauko 21.5.2008 alk.: dinosaurus61 (47)..kp16/26-28..?..6.

Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)


[/color]
Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37....y1,5v..LA 14.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................
[/b]


äittä-67 (40).....8.4.2008... kp32...yk 1...

Minni-07(44)....23.5.2008...kp30...yk4....



Edellinen ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 


mimuli kp28/28.Plussannut

Rva Pikkumyy kp28/28-29
mimmimamma kp30/27.
Kirsikka68 .kp31?/28-39
Pennanen kp33/29-32
touhu tenavakp34/27-30.
ruujakengu.kp36/28.
einiinvaan kp37/28-31
Mussukka67 .kp67/29.
Matsalukp?/?
Ikiemo kp19/23



Tulkaahan kertomaan seuraavat plussauutiset! :saint: :flower:
 
Minni: Kiva nähdä sinut takaisin pinossa ja oviksen odottelussa. Plussaonnea! :heart:

Löytyihän se "kadonnut lampaamme" Pyrstis... ei kun Myrstis. =) Me näköjään huolestutaan heti kun joku on vähänkään poissa...
Minä ainakin kannan huolta aika monestakin tällä hetkellä kun eivät käy meitä moikkaamassa lainkaan... :hug: Eli ilmoittautukaahan välillä kaikki!! :heart:

Mikäs on muuten tilanne ensi kuun PAS:laisillamme babolla ja kanella? :heart:

Onpas Mikkupyyllä oireita... :p Oletko testaillut ovistestillä nyt?

Tajusin muuten eilen, että meikäläinen on niin säälittävä tapaus, että testatakin pitää ennen kuin menkkojen pitäisi alkaakaan, että saisi edes hetken jännittää... no juu, nää tuli siitä kun käytin eilen viimeisen rapisevan ja tyhmänä tuijotin taas negatestiä... :eek: :LOL:
Ja säälittävä sikälikin, että mullakin on "oireita", etovaa oloa, rinnat piukeat ja hellät jne... no, nää tabut sais saman aikaan vaikka 100 vuotiaalle. :LOL:

Mutta nyt, hautaankaatuvat vanhat tädit (ainakin sen yhden ketjun mukaan), niitä plussia kehiin. Älkääs pihtailko niitten testien kanssa... :p :heart:
 
Huomenia täältäkin - onpa täällä ollut aktiivinen ilta!

Ensinnäkin kiva, että Minni07 sinusta kuulemme ja onnea oviksen metsästykseen. Loma varmaakin teki sinulle hyvää.

Minäkin jo kaipailin Pyrstistä. Toivottavasti oli mukava viikonloppureissu. Niin se on, että masennus ja uskonpuute iskee aina välillä ja sitä ihmettelee, miksi ei toteuttanut tätä vauvajuttua vaikka pari vuotta aiemmin, mutta eipä auta kun uskoa vaan, että se onnistuu. Minäpä mietin, että mitenköhän tämä nyt tästä jatkuu, mutta on vain yritettävä kestää pelot, kun ei muutakaan voi.

Pikkumyy: sulla on kyllä noita oireita todella lupaavasti. Mulla suurin oire on tuo hajuaisti - se on todella herkkä. Eilen illalla miehen partavesi tuoksui niin voimakkaasti, että piti ikkuna avata. Hän arvasi heti, kun minä aloin tuuletella ja sanoi, että onko tuoksu liian voimakas. Kahvia otan tavan vuoksi kupin tai pari päivässä, mutta ei se erityisen hyvältä maistu.

Pennanen: sinullakin on jännät ajat ja toivottavasti täti pysyykin poissa.

Lapsellinen: eikä mitään luovuttamista vielä. Kyllä se raskaus vielä onnistuu. Kaikkea voi kyllä tapahtua. Itsekkään en ikinä olisi voinut kuvitella, että olen raskaana vielä yli nelikymppisenä.

AinoEmilia: onnea vaan täsmä iskuihin. Aktiivisuus ei ole pahasta tässä asiassa. Täytyy sanoa, että me kyllä hyödynnettiin ovisaika nyt tehokkaasti. Kahdenkeskistä aikaa järjestyi jopa keskellä päivää, kun laitoimme lapset ruokkimaan paikallisia kissoja. Kyllä se hätä keinot keksii. Ties vaikka juuri tuo täsmäisku olisi tuottanut tulosta.

Teen huomenna vielä varmistustestin (testihullu kun olen), koska tänään kierto päättyy 28/28 ja huomenna haamu sitten muuttukoon virallisesti plussaksi. Olisko tässä se haamuraja - siis silloin se muuttuisi plussaksi, kun kierto olisi päättynyt?

Mulla on yöpöydällä ne matkalta hankitut vauvantossut. Perhe sanoi, kun ne ostin, että onko vähän liian aikaista, mutta sanoin, että jos meille ei enää tule vauvaa, niin nää on sitten lapsenlapsille. On ne tossut niin pienet.

Nyt kyllä yritän pitää tämän uutisen salassa mahdollisimman pitkään. Viime kerralla mua harmitti, kun äidilleni ehdin kertoa ja hän oli niin onnellinen, että vielä saisi yhden lapsenlapsen. Suru oli sitten valtava, kun vauvaa ei tullutkaan. Hänen en halua murehtivan enää, ja tuntuu kuitenkin, että itse kestän paremmin huonotkin uutiset tässä asiassa. Äitini on aikoinaan kokenut pienen vauvan menetyksen.

Mulla vatsa on kyllä niillä lomakiloilla sen verran pyöristynyt, että voisi luulla, että olen jo pitkälti raskaana. Nyt täytyy terveellä ruokavaliolla pitää tämä rungonkehitys kurissa, että mahdollisesti sitten ensi kevätpuolella vielä omat jalat jaksaa kantaa kilot. Syön muuten raskausajan Multitabseja, joissa on sitä foolihappoa ihan kivasti.

Myy: vielä sen verran, että mä ihailen sinun kärsivällisyyttäsi. Mä olisin testannut ja katsonut vaikka vain puolitikkua tai sitten asteittain, jos olisi yrittänyt olla testaamatta. Mulla on varmaan jo kymmenen testiä (pääosin niitä rfsu-halpiksia) laatikossa rivissä - aina haamuimmasta haamusta vähän tummempaan. Ja kaikki valokuvattu siinä rivissä.

Plussaonnea kaikille - niitähän nyt tulee oikein kaatamalla.
Niin ja vielä kiitos kaikille onnitteluista jo ja tsemppauksesta. Ihanaa, kun on tälläinen paikka, jossa voi tuntojaan jakaa.
 
Hölmöily jatkuu B) Menin aamulla töihin !! Niii-in... niinhän kaikki tekevät, mutta kun mulla onkin tänään iltavuoro!!! Sitten kurvasin torille ja hain mansikoita, jotka ovat jo siististi pakastimessa. Ei siis varhainen herääminen mennyt kuitenkaan ihan hukkaan. Josko nyt sitten vain rauhoittuisin ja valmistautuisin iltavuoroon lähtöön. :LOL:

Lupaavalta kuulostaa MikkyPyyn oireet :hug: Pidetään peukkuja että plussa pärähtää.

Aurinkoista päivää :wave:
 
Olen kesän taustaseuraillut ja viettänyt lomaa ja nyt töissä. Ei täältä kauaa voi kokonaan pois olla. Uusia tulee (tervetuloa) ja tunteet myötäsurusta :hug: suureen iloon. Taitaa olla +buumi tulossa. Ei tarvi edes Ainoennustajaa, taitaa olla onnittelujen paikka monelle! Ehkä eniten hupia jollain omituisella tavalla tuotti tuo meitä arvostellut ketju. Tainnu itsekin ottaa nuorena niin moneen asiaan kantaa. Paitsi ettei asiat ole mulle kuulunut niin olen joutunut katkerasti perumaan puheitani. Minä en ikinä tee eroa, en muuta maalle, en kadu sterilisaatio enkä ainakaan halua enää lasta. Ja varmasti en mene naimisiin ja sido itteeni johonkin mieheen ja seksikin on yliarvostettua. Kuten arvaatte, ihana ja komea mies astui elämääni ja on saanut mut ihan sekaisin :heart: Naimisissa, maalla, vauvakuume...

Vauvakuume on meillä kyllä enemmän miehen juttu, koko kesän jaksanut nahdä jokaisen suloisen taaperon rannalla harjoittelemassa kävelyä kadessä itsensä pituinen lapio. On ne mustakin suloisia, mutta aina tulee tuon st takia jotenkin huono omatunto, tää on mun vika kun ei voi edes yrittää. Tai tarkkaanottaen haettiin purkuun, mut simppojen vähäisyyden takia ei lääkäri suositellut. Mutta olis se yrittämisen ihanuus. (no kyl me yritetään ja ahkerasti ja usein, mut huvin vuoksi vaan ja harjoittelun kannalta)

Ette himorapistelijat (niitähän täällä ei juuri ole) tiedä miten kateellinen olen teille edelleen. Teillä on joka kuukausi se Toivo! Ei auta kun jätsipaperia rapistella ja tikkua imeskellä.
Kumma kyllä kaiken kateuden keskellä olen mielettömän iloinen aina kun joku saa sen viirunsa jonnekin näkyviin. Outo sekoitus iloa ja kateutta.

Pas on siis tulossa. Olen jo edellisistä kuukautisista (kp 16/25) ollut estrogeeni hoidossa eli laastarit persauksissa. Eilen olin lääkärillä ja kohdun limis yli sentin joka suunnassa ja se on kai ok. luget alotan muutama päivä ennen pas:ia. Hyvältä kuulostaa ja samalla ei. Vain yksi pieni alkio ja sekin vain 2soluinen eli luulen ettei selviä sulatuksesta :( Kysyin jo jatko-ohjeet eli uusi piikityskuuri heti perään ja toivotaan paljon munasoluja yrityksiin.. taas kuulostaa toiveikkaalta, mutta... ei sais joutua tässä ajatteleen rahaa, mut se mitä Pyrstitkin mietti joskus, et kuin moneen yritykseen on varaa? Melko kallis harrastus. Ei tarvi miettiä mihin tunkee lomarahat ja kaikki ylimääräisen. Eka kerta otettiin talonvaihdon yhteydessä tehdystä lainasta... no ensi viikon pas toiveikkaasti, kerrankin on se Toivo ja odotuksen ihanuus.

Itsestä tulikin taas paljon, omanapa lähin napa. Kaikille rapisijoille suunnattomasti onnea ja matkustajan saaneille saavillinen liimaa.
Kane
 
Johan AinoEmilialle sattui, kun meinasit väärään vuoroon mennä;=))
Itse aikoinani, kun juuri olin vaihtanut työpaikkaa ajoin melkein vanhan työpaikan pihalle aamuvuorossa, kunnes muistin, ai niin enhän minä siellä enää olekkaan ja olin silloin vielä varmaan noin 30v, eli olisi pitänyt muistin toimia! :D

Kiitos mumuli kerronnastasi, viime raskaudessa muistan kun kaikki hajusteet/partavedet oikein hyökkäsi nenääni, samoin silloin oli kalan haju paha-----pitäisiköhän käydä lapsellisen sanoin testaamassa nenääni kalatiskillä! :D

Jotenkin en vaan mietnkään usko plussaan, mutta mitään ennakoivia menkkamasiksia ei ole ollut, eikä sitä kiukuttelua , mitä joskus ennen tulevia menkkoja on! :LOL:

Pesin tällä kertaa olohuoneen maton bikinit päällä, oli mukava keli! :D

Taidan ehkä lähteä kauppakeskukseen, toisaalta rahat säästyisivät, jos en menisi! :saint:

Kiitos kaikille peukutuksista! :flower:
Rva Mikkupyy :heart: :wave:
 
Pikkumyy: Tee nyt edes tosiaan se kalatesti. :LOL:

Kane: Tervetuloa taas takaisin ja tositoimiin. Jospas se alkio olisikin sinnikkäämpi kuin voisi luulla. Toivotaan ainakin kovasti... Ymmärsinkö oikein että sulla on nyt kp 16? Milloin tuo pas sitten on tarkoitus tehdä?

Mun munasarjaa on tänä päivänä vihlaissut aina silloin tällöin tosi terävästi. :eek: Olisi kyllä kiva tietää, mitä outoa tuolla sisällä tapahtuu... :x
 
Kiitos lapsellinen päivityksestä, oikein tulkitsit. Juu pas ensi viikolla. Ei sillä että olisin milläänlailla kärsimätön luonne, mutta kun labra palaa lomalta maanantaina niin eka työ on sulattaa se meidän alkio ja tossa ennen puolta päivää tietää miten käy ja jos hyvin niin siirto heti puolen päivän jälkeen.

Pikkymyy: Soppailu kannattaa aina =) ja saadaan samalla uudet ja tehokkaa hajuefektit tietoon ja tietää minne itse suunistaa jos joskus pääsee siihen asti :LOL: Kyllä noi niin ihanan oireilta kuulostaa....
 
Kauheeta... En malta edes täällä kylpylä lomalla olla käymättä täälä teidän kuulumisia katselee!!! :p
No mut mulla taitaa tehdä täti tuloaan, niinhän te taidatte näitä päiviä kutsua =)
Eli tuhru vuotoa vielä tosin, mut ekat tädit km:n jälkeen näyttäis tulevan. Et sit voi taas ovista käydä kyttäileen n. 11 vrk kuluttua tai kunhan runsastuu tää tihkuttelu.

Tässä pikaisesti kuulumiset, kun ohjelmat kutsuu. Mut onneks on ainakin kaunis aurinkoinen päivä täällä Savon sydämessä! B)

Kirsikka
 
Terveisiä siis sieltä kauppakeskuksesta =)
Monen monessa kaupassa tuli käytyä, mutta olisi niin helppoa ollut ostaa: Jos tietäisin olevani raskaana: Olisin ostanut äitiystunikoita, tosin tavallisetkin menevät odotuksessa hyvin, nyt en viitsinyt niitä lisää ostaa kun lomalla jo 2 ostin(tavallisia, ei äitiys), sitten olisin ostanut jotain pientä ihanaa, siis vauvanvaatetta. :heart: Mutta nyt vain odotan josko sunnuntaina pääsisin shoppailemaan vai odotanko ensi kiertoon! :LOL:

Ei voi olla totta: Olitkohan Torpeedo jälleen kauppakeskuksessa samaan aikaan ,tällä kerralla en ole ihan varma, olitko se sinä? Mehän shoppailemme samoihin aikoihin samoissa kaupoissa, vaikka asummekin eri kaupungeissa jopa, ihmeellisiä sattumia! :saint:

Kirsikka: Onnea nyt uudessa kierrossa ovulaation löytymiseen,sen hyödyntämiseen ja plussaukseen myös! :heart: :flower:

Minulla alkoi selkää väsyttää siellä ostoskeskuksessa ravaaminen. :ashamed:

Hyvä raskaustesti on tälläinen: Kun luulet olevasi raskaana ja menkat tuloillaan tai myöhässä: Aivasta ja aivastele, jos kohdun seutuvilla vihloo, saatat olla raskaana! :heart: :LOL: Se on totta ainakin minun kohdalla ollut..Nyt pitäisi vaan aivastuttaa, että huomaisi miltä tuntuu! :D

Niin kävin ruokakaupassa, en joutunut onneksi kalatiskin lähelle! :D se oli sellainen iso kauppa niin ei ollut sellaisia erikoisia hajuja! :)

Älkää ottako näitä minun juttuja ihan tosissaan, nämähän ovat vain tälläisia haahatuksia! :eek: :D

Kivahan se on mennä näin hetki hetkeltä etiäpäin!

Nyt takavasemmalle poistuva Rva Mikkupyy :heart: :wave:
 
että on äkänen tuo täti mulle. On kyllä kivuliasta tää tätsyttely taas :eek: etenkin tuolta vasemmalta puolelta vihloo välillä niiiiiiiiiiiiin maan perusteellisesti :$ AUTS !
Vuotohan mulla on aina ollutkin tätä Niagara osastoa :ashamed: joten siinä ei mitään uutta.. |O

Alennusmyynneistä en ole ostanut mitään, kun en ole joutanut käymään. Jotain uutta tekis mieli (jos kerran sitä vauvaa ei saa :saint: ) On ollut jotenkin erityisen kiireinen kesä. Meillä on ollut paljon vieraita eikä olla ehditty oikein toisistamme nauttia. Mies sanoikin että nyt alkaisi jo riittää nämä vieraat, ei millään pahalla, mutta olis kyllä mukava nauttia toisistammekin välillä. Yhtään ainutta kokonaista viikonloppua ei ole ollut juhannusta lukuunottamatta, aina on ollut jotain. Vähän se jo rassaa. Jos ei muuta niin lapsilla on millon mitäkin turnauksia ja tapahtumia harrastusten parissa. Sielläkin on tosi mukava aina käydä mutta jotenkin kai sitä reissussa rähjääntyy ja väsyy. Tekisi mieli vaan kömpiä mökille ja olla mitenpäin huvittaa ja syödä mitä käteen sattuu. No vielähän on kesää jäljellä ! Ainakin ne lauloi radiossa noin, joten sen TÄYTYY pitää paikkansa :LOL:

Ähkäisen ja puuskuttelen plussatuulia teille ihan joka iinekselle :whistle: ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 
B) Aurinkoa!
Mulla on kyllä just semmoinen iso finni leuassa, joka tuppaa aina ennen menkkoja ilmestymään, että se vähän varjostaa jänskäystäni... :/
Semmoista utelisin teiltä, että miten olette miettineet mahdollisia (lue: ennemmin tai myöhemmin toteutuvia) raskauksianne suhteessa töiden tekoon?
Itse teen työtä, joka on usein aika stressaavaa ja nyt iän kartuttua minua huolettaa miten selviäisin työ + raskaus + perhe yhtälöstä :eek: :eek: Olen alustavasti, ennen vauvakuumeen tuloa, lupautunut ensi kevääksi vielä nykyistä sitovampaan tehtävään. Nyt on vähän epävarma olo. Tuo työ olisi toisaalta miellyttävä haaste ja vaikka kohta "raskautuisinkin", niin ainakin teoriassa ehtisin sen pestin hoitaa. Mutta huolettaa se, mitä stressi aiheuttaisi vauva-asiaan. Toisaalta vielä toteutumattoman vauvahaaveen vuoksi hyvästä työstä kieltäytyminen tuntuisi tyhmältä.
Ensimmäistä odottaessani olin vastaavassa hommassa, mutta liki puolet nuorempana kuin nyt. Silloin kaikki sujui ihan hyvin. Toisen ja kolmannen raskauden ajan olinkin "leppoisasti" kotiäitinä.
Ehkä asiaa voisi ajatella samoin kuin, että sairaanakin voi aina tarvittaessa jäädä sairaslomalle, mutta toisaalta itseni tuntien, olen sen verran velvollisuuden tuntoinen, että sijaisen hankkimista lykkää sairaudenkin vuoksi helposti liian pitkään... Tämmöisiä mietin...
Raskausvitamiinit on hankittu. Kiitos neuvosta! (noita raskaus-multitabseja ei vielä ollut kun aiemmin kuumeilin)
Aurinkoista iltaa! B)
 
Heippa ikiemo;=)

Työasiat/raskaus: Toimin itse hoitoalalla, joten slomaa jouduin ottamaan mm:ssa pitkittyneeseen migreeniin rv10:llä, lopulta onneksi hellitti slomalla leväten ja Panadolia ottaen. Toinen juttu on työssäni nostot/siirrot: Jos esim nyt olisin raskaana, minulla ma ja ti heti alkajaisiksi 2 iltavuoroa, mietin jo nyt miten selvitä yhden asiakkaan nostoista siirroista, voin pyytää apua toiselta iltavuorolaiselta, mutta juuri ennen lomaa olin iltavrssa ja ihan hyvin siirsin asiakkaan ja jos nyt pyytäisin apua, työkaveri kyllä ihmettelisi?Minulla oli supisteluja koko kestäneen raskauden ajan,mutta aiemmissa nuorena koetuissa raskauksissa ei ole ollut supisteluja.

Mutta kannattaa varmaan ottaa työ vastaan kuitenkin ja elää sen mukaan mikä tilanne silloin onkin! Koskaanhan ei tiedä muutoinkin elämässä voipi sattua mitä vain , vaikkei edes olisi raskaanakaan! :flower:

Hyvä,kun ostit vitamiineja, ihan apteekistako ostit? Oliko sinusta noloa ostaa apteekista, jos ostit, itse "ujostelen" apteekkiostoja" suosin nettitilauksiani! :D Vaikka turhaan varmaan kainostelen, mitä se muille kuuluu vaikka ostaisinkin koko apteekin tyhjäksi kaikkea vauvojen suunnitteluun tarvittavaa! :D

Mites muut: Apteekista vai netistä? :saint:

Päivä kääntynyt jo illaksi! B)

Mitäsmuille kuuluu?

Pääpilvissä: Ikävää,kun menkat kipujen kanssa ja vielä niagarana, en tiedä kunpi parempi niukat menkat vai runsaat? Minulla vaihtelee, koskaan ei ole niukat , mutta runsauden kesto pv:ssä vaihtelee! Kestävät noin 3-5vrk, harvoin kyllä 5vrk.

Yö ja huominen jännittää...olen tiiraillut horisonttiin josko se punainen ferrari olisi jo lähestymässä taloamme, vielä en ole nähnyt! :D

Hei taas!
Rva Mikkupyy :heart: :wave: 37,1iltalämpö
 
En vitsinnyt enään testailla kun täti tuli kylään. Hassu täti kylläkin välillä oli niagraa, lakana veressä kun heräsin ja lattialle tippui veripisaroita jokaisella askeleella ja välillä ei mitää. Täti oli 1,5 vuorokautta kylässä. Ei hyytymiä tällä kertaa. Taitaa minulla ovis kolkuttaa ovea :)
eli sunnuntai aamu oli kp 1 ja nyt kp 3.

Töissä ollut niin kiire että en kerennyt palstailla, vaikka näköjään odotettiin tietoa.

Eiku uuteen kiertoon....

Gittelle voimia :hug: ikäviä uutisia.

Tervetuloa mukaan uudet ja vanhat palailevat.

mimmimamma
 
:wave: rva pikkumyy: Apteekista juu. Toivon kyllä, ettei kyseisessä apteekissa kovin tarkkaan muisteta käyntejäni, nimittäin edellinen visiittini samassa apteekissa oli seuraavanlainen:
Kun kesän alussa ekaa kertaa tämän kuumeen saatuani olimme "silleen", seuraavana aamuna herätessäni olin niin täynnä "varmaa kauhua" siitä, että saan vammaisen lapsen, että marssin apteekkiin ostamaan katumuspillerin!!! Siitä seuraavana aamuna tunsin syvää katumusta nielemästäni napista :(
Sittemmin mieleni vuoristorata rauhottui kun lääkärini kertoi, että iän tuomat riskit ovat juuri niitä, mitkä voidaan jo alkuraskaudessa tutkia.
Että semmoisia apteekkireissuja...
 
Hei kaikki!

Tänään oli mun gynekäyntiaikani. Tilanne kohdussa on semmonen, että kierukkaa siellä ei enää ole. Se on poistunut itsekseen, luultavasti jo maaliskuussa. Silloin mulla oli se superrunsas vuoto ja varmaan se on pudonnut pyttyyn jonkun hyytymän mukana.

Myooma siellä jäkittää yhä paikallaan, tietenkin, mihinkäs se sieltä olis kadonnu. se ei ole tosin kasvanut kolmessa vuodessa yhtään. Lääkäri kysyi, aionko vielä tehdä lapsia ja huomasin vastaavani, että enpä taida.

Ajatus on kypsynyt tässä kesän aikana ja tuntuu oikealta. Mulla on kädet täynnä noiden kahden pienen kanssa ja tilanne, että vielä tulisi vauva - huh, ei tunnu enää hyvältä. Tyydyn näihin mitä olen saanut ja olen kiitollinen.

Sitten yhteistuumin todettiin, että laitetaan paperit vetämään kohdunpoistoon ja pääsen kerralla eroon vuodoista, kivuista, pms-päänsäryistä yms. jutusta. Ajatuksena jotenkin todella IHANA ja vapauttava!

Tsempitykset teille kaikille, toivotan onnea! Mut voi poistaa listalta.
 
Heissan, terveiset marjojen keruulta, punaisia viinimarjoja :p , mehumaijalla teen mehua varmaan ylihuomenna, kunhan kaikki marjat kerätty;O)

Mimmimamma: Pahoittelut menkoista, katse kohti uutta kiertoa! :flower:

Pennanen:Sama menkoista pahoittelut! Parempaa onnea nyt uudessa kierrossa! :hug: :flower: , Kiitos myös peukutuksista! =)

Ikiemo: No hyvä sinä olet rohkea, kun apteekeissa käyt, peukkuja, sttä ei ole menkkafinni vaan raskausfinni! :heart:

Dinosaurus: Ikävä, että poistut pinostamme! :hug: Mutta kyllä ymmärrän jossain vaiheessahan sitä kaikki päätöksiä tekevät, asian kuin asian suhteenja ihanaa aikaa sinulle lapsosiesi kanssa! :D :flower:

Laskin eräällä laskurilla, missä kysyttiin 3 viimeisien menkkojen alkamispv ja antoi vastaukseksi, että huomenna menkat alkavat, katsotaan onko laskuri tarkka? Selkä on edelleen väsynyt, jospa tänään jaksaisi vähän telkkaakin katsoa! B)

Ihanat illanjatkot kaikille! :flower:

Huomenna 5:n jälkeen tapaamme :saint: :heart:

Rva Mikkupyy :heart: :wave:
 
Taas yksi päivä lähempänä lomaa. Ma 1. lomapv. =)
Kanelle Toivottelen onnistumista pas toimenpiteeseen.

Tänään vatsa pinkeä ja kipua varsinkin vasemmalla, olisikohan ovis? Vähän myöhään ehkä. Kun sitten menin turhaan aamulla töihin palkitsin itseäni ja kävin myös shoppailemassa. Kyllä naisena olo on kallista. :eek: alusvaatteita ostin ja uudet bikinit. Saapa mies-kulta vähän lisää silmäniloa ja katseltavaa, ettei vain kyllästy kun eukko kulkee virttyneissä vetimissä. :LOL: Luulisi taas olevan intoa pullollaan pusseineen kun on kaksi vuorokautta töitä tehnyt ja levännyt naisensa hurmoksesta. :p Yleensä kyllä onkin. Vitsinä vääntää että lähtee töihin lataamaan omaa varustustaan seuraavaa koitosta varten.

Papereita valmis gynekologi Lapsellinen67 osaatko kertoa milloin olisi otollisin aika käydä gynellä tsekkauttamassa mm limakalvon paksuus ? Siinäkö kierron puolivälin paikkeilla ? Tammikuussa kävin, en vain muista nyt ilman papereita mikä oli kierron vaihe silloin. Tässä vain mietin että olisikohan viisasta käydä, että saisi tuomion tai rohkaisua.

Huomenna lähden noin 40 km pyöräilylenkille ja nauttimaan auringonpaisteesta, sellaista on luvattu tänne eteläsuomeen. Kilojen karistelu jatkukoon. Siitäkin voisi olla ehkä hyötyä näihin suunnitelmiin.

Vauvanhuuruisia unia :heart: Mukavaa että pinossamme on näin aktiivista porukkaa.

t. AinoEmppu :wave:
 

Yhteistyössä