40+ so what? (vol. 2)

pyrstötähti
lapselliselle hurraa ja toivottavasti miehesi oli lähimaastossa illan ja yön ja tämän päivän nyt pitää takoa kun rauta on niin sanotusta kuumaa :kieh: armoa ei anneta vai mitä?

Tervetuloa pennanen meidän joukkoomme,mukava kun löysit meidät bittiviidakosta :wave:

Joo mulle kans päivitystä kp 1 hanat aukes aamulla ja mukavasti turvotuskin alkaa taas hellittää ja yönkin nukuin hyvin, edellinen yö oli aivan hirveä kun vaihdevuodet pukkasi päälle. Otin heti kyllä hillitsemislääkkeet kehiin muuten tätä taas normaali ihminen kestäkään. Mutta kyllä kierto on säännöllinen,tasan kaksi viikkoo sitten paukku ne hirveet ovisviisarit joten kyllä kait siellä pitäis kaiken olla kohillaan mutta ei vaan pyrstiksen vanhat munat enää toimi yhyy :'

mä arvasin että matsalu on kiinnostunu meijän äijänkäppänöistä joten minun kuvaukseni, ruskeanmusta,ohimoilta pakeneva ( B) tukka,ruskeat silmät ja vinot jalat. Jos vilimitähteen vertaa niin ehkä c-luokan mafiaelokuvan pahis karvoituksineen :eek:


mutta jos nää pannaan kiertoon niin mä otan sen lapsellisen brucen,on mun lempihahmo

vähänkö mä nauroin sille leo lastumäelle :heart:

harmaa sää jatkuu joten ihan sama kököttää konttorissa niin pimeetäki että täällä on sentään hyvät valot että näkee ees lukea kun ei vielä työvire ole mitä parhain muuhun

eli lapsellinen plussasi sitten ovisrapisevat ja oliko siellä gitteki vauvantekokiireissä nyt?

käykääpä pinoilemassa ja pirteää päivää kaikille tv:pyrstis :heart:
 
Mä osallistun nyt kiireesti tähän miesgallupiin, etten taas putoa junasta... Eli mun siippa on täysverinen humanisti, kirjatoukka ja sohvaperuna, mutta näyttää silti eteläpohjalaiselta painijalta. Karskin ulkoisen vaikutelman kruunaa siilitukka ja vakiouniformu eli mustat farkut ja t-paita. Mutta ulkonäkö siis pettää: mun mies on oikeasti maailman lempein ihminen, joka tykkää pienistä lapsista ja naisista. Minkä takia onkin huutava vääryys,e ttä hänellä ei ole lapsia.

Itse elän oviksen odotuksessa. Vaikka taas tuntuu, että turhaanpa odotan. Tuolla lapsettomuuspuolella joku viisas oli hakenut esiin prosenttiluvut, jossa tiedettiin, että 43-vuotiaan mahdollisuudet tulla raskaaksi ovat 0-1%, jos harrastaa seksiä ovulaation aikaan. 44-vuotiaalla mahkut on tuon mukaan varmaan miinusmerkkiset, koskapa lista ei edes jatkunut niin pitkälle. Mä olen niin höhlä, että annan tuommoisten masentaa. Mutta toisaalta, ihmettähän tässä tapahtuvaksi toivotaankin...
 
Hei vaan ja sateista tiistaita
Pennaselle tervetuloa plussaamaan tänne!

Lapselliselle onnea oviksen löytymisestä Pyrstikselle taas tsemppiä työpäiviin ja helpotusta tätirumbaan. Kun sulla on kierto kohdallaan, niin kyllä se tärppää vielä. Tänään ei varmaan muuten harmita olla töissä, kun vettä sataa koko ajan.

Matsalu: onhan noista prosenteista puhuttu, mutta tilastot vaan valehtee. Miten on muuten selitettävissä esim. se, että yli nelikymppinen raskautuu lähes sataprossanen ehkäisyn kanssa, siis vahingossa. Prosentit vaan masentaa, jos niihin tuijottaa. Toki varmaan ikä heikentaa mahiksia, mutta ihmiset ovat kovin erilaisia... Täällä meidän ketjussa on monella jo tärpännyt.

Tein muuten tänään testin ovistestillä ja sain aikaan haalean viivan testiin (meni nyt viimeinen testi sitten). Tämä oli vaan kokeilu sadepäivän ratoksi, mutta en usko sen merkitsevän vielä mitään.

Nyt on päiväkahvin aika, mimuli
 
Tervetuloa seuraamme, Pennanen. Onnea hyvin valitusta nimimerkistä. Se meni suoraan muistiin.

Joku sanoi, että omassa nimimerkissäni on jotain tuttua. Se joku on varmaan lukenut lapsuudessaan Kiljusen herrasväestä kertovia kirjoja. Sen äänekkään perheen pienin ja räkäisin lapsi oli tytär Plättä. Hänellä oli kaksi isoveljeä, lihava Mökö ja laiha Luru. Miten minusta sitten tuli Plättä, on enemmän sattumaa. Liikuin aikanaan jollain laihdutusaiheisella palstalla ja meinasin juuri antaa itselleni nimimerkiksi Plösö, mutta se alkoi tuntua hienolle naiselle vähän liian väheksyvältä. P ja L oli kuitenkin ja kirjoitettu, ja niillä kirjaimilla alkavia nimimerkiksi sopivia sanoja ei paljon ole. Sieltä se Plättä tuli.

Plätän perheen tarina kuului omaan lapsuuteen. Samaan aikakauteen kuului myös television töllötyksen yleistyminen, ja sieltä on aina jäänyt mieleen koomikkolegenda Leo Lastumäki, josta ei varmaan Mitäs nyt -osastolla ole kukaan enää kuullutkaan.

Minusta on hauskaa ajatella, että meidän pinolaisten lapsuuteen ja nuoruuteen kuuluu luultavasti monia samanlaisia tapahtumia ja hahmoja. Meidän nuoretkin sanoo, että mielipiteeni ovat jostain 60-luvulta.

Minäkin satuin eilen katselemaan noita samoja tilastoja, joita Matsalu päivitteli. Jostainhan ne on tietysti laskettu, mutta prosenttilukuna pyöreä nolla neljäkolmoselle on kyllä aika koruton. Tuntuu ihmeelliseltä, että yhdellä terveyden osa-alueella olisi muutamassa vuodessa tapahtunut tuollainen romahdus, kun muuten tässä vielä potkitaan samassa kunnossa kuin aikaisemminkin. En intä vastaan, toteanpa vain, että katselkoot tilastoja lääkärit ja muut asiantuntijat. Itse tyydyn elämään eteenpäin.

Minulla on kaksi vanhinta poikaa juuri ilmassa matkalla Prahasta Helsinkiin. Ainakin toivon mukaan - emme aamulla saaneet heihin matkapuhelimella yhteyttä. Mies ja 9-vuotias lähtivät heitä vastaan Vantaalle. Minä tyydyn seuraamaan netistä lentoaseman arrivals-taulua. Oikeastaan vähän ujostuttaa, kun kaksi aikamiestä muuttaa taas pitkästä aikaa meille asumaan. Kohta saa taas hätistellä tyttöjä nurkista.

Täällä meidän olohuoneessa on kylmä. Lakkasimme kuluneen pöydänpinnan uudelleen, ja liuottimen haju on vastenmielinen. Vaikka pinta on jo kuivunut, on pidettävä jatkuvaa läpivetoa päällä, ettei silmiä alkaisi kirvellä. Nyt sattuivat vielä tällaiset koleat päivät. Onneksi en ole raskaana, ettei tarvitse pelätä mutaatioita.

Teki mieleni kysyä jotain. Kun mietitte sitä vauvaa, josta unelmoitte, millaisia mielikuvia teille tulee? Mikä on vauvansaamisen juju teille naisina? Mietittekö vauvan tuoksua, imettämistä, niitä onnellisia sunnuntaiaamuja, kun parisängyssänne on ruuhkaa, tulevan isän iloa, kävelylenkkejä kirpeänä syyspäivänä vaunuja työnnellen, sisaruuden iloa, vai mitä muuta mieleenne tuleekaan?

Itselläni ehkä herkin toive on tosi henkilökohtainen, ja se on fyysinen yhteys vauvan kanssa. Kaikkea muutahan minulla onkin, lapsiperheen arki iloineen ja ongelmineen. Pienin on kuitenkin jo sen verran iso, että jokin minussa huutaa vielä sikiön, vastasyntyneen, imeväisen perään. Ikävöin masuvauvan liikkeitä sisälläni, pienten luiden sekamelskaa, jonka voi tuntea kädellään vatsanahan alla. Kaipaan vastasyntyneen hamuamista ja rauhoittumista rinnalle, määrätietoista imuotetta, nenän ja nielun ääniä vauvan ruokaillessa. Kaipaan myös ja ehkä eritoten luonnollista synnytystä, jossa vauva kivulla erkanee äitinsä ruumiista. Haluaisin vielä kerran soittaa synnyttäjien osaston ovikelloa keskellä yötä ja odottaa synnytyksen etenemistä öisessä synnytyssalissa katsellen ikkunasta ohiajavien autojen kiireitä.

Näistä asioista minä unelmoin. Entäpä te toiset?



 
Plättä, kauniisti kirjoitettu! Olet tosi onnekas, kun olet tuon kaiken kuvaamasi jo saanut moneen kertaan kokea. Olen kade, myönnän.

Itse odotan lähinnä sitä, että saisin TIETÄÄ. Sen nyt tiedän, miltä tuntuu vuosien odotuksen jälkeen saada raskaustestiin plussa ja sekin on koettu, miltä tuntuu nähdä vauvansa ensimmäiset sydänäänet ultrassa. Mutta vielä haluaisin saada kokea, miltä tuntuu, kun vatsa pyöristyy, miltä tuntuvat vauvan liikkeet kohdussa, millaista on synnyttää. Kun vähän aikaa olin raskaana, ajattelin, että no niin - nyt saan vihdoinkin tietää sen, minkä kaiki muut naiset jo itsestään selvästi tietävät.

Rakkain mielikuvani on silti pienestä, parivuotiaasta lapsesta puuhaamassa mieheni kanssa. Jostakin syystä kuvittelen, että lapsi olisi hyvin paljon mieheni kaltainen, hiljainen ja rauhallinen. Niinpä heidän yhteinen puuhailunsakin olisi sitä samaa, jotain pientä juttua, muutama sanan silloin tällöin.

Mieheni taas on sannut, että häntä kiinnostaisi kovasti tietää, KUKA se meidän lapsemme olisi. Siis millainen tyyppi.
 
Matsalulle ja muillekin kertauksena tää käppyrä vanhasta pinosta, jossa on noista prosenteista.


Eli tämän mukaan 40 - 49 v. mahdollisuudet tulla raskaaksi vuoden sisällä ovat 5 - 35 %. Tietysti täytyy muistaa, että tämä on erittäin yksilöllistä.

Minä kävin taas shoppailemassa kun satoi taas vaan. En löytänyt sopivia housuja, kun ne kaikki kiristää mahasta tai sitten jos on vyötäröltä sopivat, ovat muuten kuin teltta. Parit kengät löysin ym. pientä.

 
"AinoEmilia on räväkkä brunette jolla on tietysti vaaleita raitoja hiuksissaan, rehevyyttä olemuksessa ja hän taitaa nauraa paljon ja tietysti hän on yli 165 senttinen "

"AinoEmilia: ennustajamme on kuitenkin blondi, 162 senttinen sinisilmä. Hiukset puolipitkät, saattaa tehostaa vaaleuttaan raidoilla. Pitää pastellisävyisistä vaatteista ja korkeista koroista. "

"AinoEmilia: n. 165 cm, joko vaaleahkot tai punertavat, puolipitkät, pöyheät hiukset, silmälasit, muodoiltaan naisellisen kurvikas "

---- Melkein kohdilleen osui kaikki nuo!! 167 pituutta, täys blondi sielultani, brunette, vaaleita raitoja ja puolipitkät, siniset silmät, silmälasit. Korkokengistä tykkään mutten voi oikein käyttää, matalammat käytännöllisemmät. Kurvikas kyllä!! Painoa liikaa.

Tässä hätäinen "olen olemassa" ilmoittautuminen. Nyt nukkumaan, että jaksan aamulla töihin. Oli niin monta sivua juttua, etten nyt jaksa kommentoida enkä kertoa enempiä kuulumisiani.

Surunvalittelut haleilla niitä tarvitseville ja muille plussapuhurit kiertoon



:hug: :hug:
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

vilmaville (43)..............kp1/28-30........y1,5v........9.
pyrstötähti (47)............kp2/28..............yk4...........4./1.yhteinen
Plättä (43)....................kp5/28-30........?................7.
AinoEmilia (43).............kp11/31-34......?...............4./1.yhteinen
lapsellinen67 (40)........kp15/26-29......y1,5v.......1.
gitte (39).......................kp16/28............?...............1.
pääpilvissä (45)............kp20/25-43......?...............1.yhteinen
Rva Pikkumyy (43).......kp22/28-29......yk4..........4./1.yhteinen
mimuli (42)...................kp22/28............yk4...........4.
Nuusku (42)..................kp23/28............?...............4.
mimmimamma (46)......kp24/27............y6v...........4.
Kirsikka68 (40)............kp25?/28-39....?...............5.
Pennanen (40).............kp27/29-32.....0,5v...........2.
touhu tenava (45)........kp27/27-30......y3v...........6.
ruujakengu....................kp30/28............?...............3.
einiinvaan (41).............kp32/28-31......?................3.
Mussukka67 (40).........kp61/29............yk11.........2./1.yhteinen
Matsalu (44).................kp?.....................?................1.
äittä-67 (40)................kp?.....................?................3./2.yhteinen
Minni-07(44)................kp?.....................?................2./1.yhteinen


babo67 (41).............kp23/29-31..PAS 8/08?...5./1. yhteinen
kane (43).................kp34/25..........PAS 8/08.....4./1. yhteinen

Hellu1.............................kp?/?................?...............3.
Elina67 (40)............................................?................1.


(Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/30 = 9,9 Ketju alkanut 21.2.2008 --> 21.8.2008 mennessä "tavoite" = 5 )

Mukana myös:
Pömppöli ...... taustajännäilijä
kenzie64 ...... liittyy viimeistään syksyllä aktiiviseksi jäseneksi


Ketjun jättäneet: keijukka, äippä67

Pitää taukoa:

Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.

Mietintätauko 21.5.2008 alk.: dinosaurus61 (47)..kp16/26-28..?..6.

Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)


[/color]
Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37....y1,5v..LA 14.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................
[/b]


äittä-67 (40).....8.4.2008... kp32...yk 1...

Minni-07(44)....23.5.2008...kp30...yk4....



Edellinen ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Jäi tuosta tilastosta sanomatta, että siinä on siis %, kuinka vuoden sisällä tulee raskaaksi. Aika turhaa ilmoittaa prosentteja yhtä kiertoa kohden, koska nehän eivät ole mitää huippuja nuorillakaan, eikös se ole heilläkin vain 20 %.

Minulla jälleen samantapaiset ajatukset kuin Matsalulla, eli haluaisin kokea, sen minkä kaikki muutkin naiset, mitä on olla raskaana, synnyttää, olla äiti. Lisäksi näen mielikuvana pienen pellavapääpojan, joka touhuaa isänsä kanssa kaikkea...
 
pyrstötähti
sydvestin ja kalastajantakin kaivoin jo aamulla,pikkuisen meni koleaksi naistenviikko!

Niin jos tilastoja katsastetaan ei tuon prosentin mukaan meistä kukaan olisi koskaan ehkä syntynytkään :LOL: itselläni tuo raskautumisprosentti oli ekalla kerralla 22 vee toinen kierto ja kolmannella kerralla 32 vuotiaana 1 kierto (piti vaihtaa kierukka toiseen) ja kolmannella kerralla 33 vuotiaana ei ehtinyt tulla vauvojen välissä kk:a ollenkaan joten ihan tarkkaan en tiedä kauanko sitä tehtiin,ja yrityksiä kyllä ei monta tietty ollu kun vauva söi 10 kertaa yössä joten ei se varmaan kiihkeetä sekstailua ollut :eek: En olisi edes tajunnut olevani raskaana mutta menin viemään vauvaa neuvolaan ja tuttu vanha kätilö vilkaisi minua ja sanoi että aletaanko täyttämään neuvolakorttia, ei kai sitä arvannut kun oli täysimetys päällä eikä niitä kk:a ollut vielä ilmaantunut että raskaana ollaan.

Koskaan en ole vauvaa aiemmin ryhtynyt tekemällä tekemään ne vaan tuli jostain =) ja nyt tuntuukin ettei niitä voi tilaamalla tullakaan :| mutta meidän pino on osoittanut että yli nelikymppiset raskautuu yllättävän hyvin. Aiemminkin tuolla aprikoin sitä että ei kait niitä lapsia tilastoissa meidän ikäisille synny kun ei niitä kukaan ihan täyspäinen enää haluakaan ja ehkäisyt on kunnossa. Jos kaikilta meidän ikäisiltä nipsaistat hormonikierukat roskiin ja klipsit pois,niin paljonkohan niitä ilman ehkäisyjä alkaisi syntyäkään, meillähän on menossa aktiivinen aikuisen naisen paras aika seksuaalisesti.

No näitä spekulointeja. Uskon meidän oman pino-gynemme tilastoon jossa minullakin on vielä 5 % mahdollisuus vuoden sisällä. Tällä aktiivisuudella ja lääkäreitten lisäboforeilla me saadaan kaikki ne vauvat. Siitähän me emme tingi, eikö vaan :heart:

Iloista mieltä ja tehkää tänään kaikki jotain erityisen mukavaa itsellenne, tv: pyrstis
 
Juu, tässä pinossa prosentit on ehdottomasti suurempia kuin mitä mitkään tilastolliset todennäköisyydet. Me kun paneudumme aiheeseen niin syvällisesti ja tieteellisen tarkasti ja optimoimme kaiken mahdollisen. :p

Mulla on sellainen tutina, että jostain kohta kuuluu riemunkiljahduksia ja saamme kuulla plussausuutisia. Onhan tuossa vino pino, joiden kp:t alkaa olla optimaalisella mallilla. =)

Hieroisiko AinoEmilia taas taikapalloaan ja ennustaisi meille tulevat plussat? :)
 
Liput vaan liehumaan, naiset! Itsellä on se mieli, että uskoa ei ole yhtään, mutta toivoa sitäkin runsaammin. Ja kannattaahan sitä ovista odottaa siinäkin mielessä, että seksi tuntuu silloin niin paljon paremmalta...
 
Heissan kaikille!

Terveisiä Tuurista., Keskisten kyläkaupasta eilen! :D 2 muumimukia taas tarttui mukaan ja valokuvauspapereita, jotta saamme taas tehtyä itse valokuvia. Simpson kokoelma pojalle tuliaiseksi...Sieltä menimme sitten sukuloimaan tätini ja miehensä luokse Koskuelle. :heart:

Mansikoita saimme sieltä 10 litraa kotia tuomiseksemme. :p , Olipa maukkaita!
Tätini kanssa näitä vauvantekojuttuja juttelimme, sielläkin on peukut pystyssä meille, toivotaan, että vielä onnistumme! :heart:

Vauvahaaveilussa-lapsen saamisessa: Haluiaisin kokea uudelleen raskautumisen ihmeen, tuntea pahoinvointia, alkavaa vatsan kasvua, siinä ohessa rintojenkin, nähdä pienen varhaisultrassa, kokea hetken jolloin pienen pieni sydän monitorissa ilmoittaa olemassaolostaan, nauttia kasvavasta, jopa isosta vatsasta! Synnytystapana olisi sektio, koska 3 sektiota jo takana. :D

Nähdä ensi hetket pienen ihmeen kesken, kun vauva on kohdusta nostettu esille, nauttia miehen mukana olosta sektiossa, tuntea pienen pienen ihmeen ensimmäiset hamuilut rinnalla. Minulla maitoa erittyy jo aika varhaisessa vaiheessa raskautta rinnoista, joten imettäminen on aina sujunut.

Kokea kun vanhemmat lapsemme tulisivat pientä uutta tulokasta katsomaan sairaalaan :heart: ..Kotiin pääsyä, ja ihanan vauva-arjen alkamista kaikkine yövalvomiseneen, nauttia pienestä niin paljon, katsoa miestä ja pientä, kun he tutustuvat toisiinsa.. :heart:

Vauvan kanssa vaunulenkeillä kulkemista miehen vauvan kera...Katsoa kun pieni kasvaa,ottaa ensimmäisiä hapuilevia askeleitaan, oppii ensi sanojaan ja on niin valloittava "kaiken keskipiste" :heart: ..Seurata lapsen kasvua, käydä lapsiperheille tarkoitetuissa lomanviettopaikoissa, katsoa Disney videoita uudestaan ja uudestaan..Nähdä sisarusten suhtautuminen pieneen sisarukseensa, kaikkihan tietävät, että vauva on meille enemmän kuin tervetullut! :heart: Tänään viimeksi asiasta miehen tyttären 15v kanssa juttelimme, että asiaa ei mitenkään jäihin ole laitettu, kun vaan onnistuisi hedelmöitys! :heart:

Tilastoihin en minäkään enää usko, koska juuri olin raskautunut, kun täytin 43v marraskuussa ja edelleen olen saman ikäinen kuukausia tietenkin päälle, jos kerran onnistuu, miksi ei edelleen toisenkin kerran onnistuisi! :heart: Usko ja toivo asian suhteen on kova, vaikka menkat aina tipauttavat, mutta siitä alkaa taas uusi toivo! :saint:



Mieheni on myös Brucen näköinen! :heart:


Toiseen aiheeseen , tänään mies osti uuden tietokoneen edellispvnä rikki menneen tilalle ja kun se saapuu korjauksesta(takuu) sen annamme pojalleni, jonka kannettava myös temppuilee.

mimulille onnea jatkotestailuihin! :flower:

Lapselliselle onnittelut hyvästä oviksesta! :flower:

Itse ihmettelen, milloinkahan menkkojen kuuluisi alkaa, koska ovista en testannut, varmaan ensi viikolla? (toiveena isona kuitenkin, etteivät alakisi ollenkaan!) Toiveita pitää olla! :heart:



Tässäpä näitä ajatuksia tällä erää! :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
pyrstötähti
ihanasti alkoi aurinko paistamaan ihan yhtäkkiä. Mukavaa kun pikkumyy on täysillä mukana kuumeilemassa,hieman jo huolestuin silloin kun ei mitään kuulunut rakettikierrokse jälkeen että ethän vain luovuttanut kun olet ihan varmasti plussaaja pian,vasta olit raskaana ja vaikka surullisesti se päättyi niin olen ihan varma että pian saadaan plussauutinen myyltä.

Ihania oli teidän kertomukset vauvahaaveista. Minulla ei oikein ihan konkreettista ole. Luulen että vuosi kaksi sitten kuumeiluni oli hurjimmillaan,näin koko ajan unia vauvoista ja näin vauvoja ihan kaikkialla ja todella aivan kipeää teki kun se kaipuu oli niin kova. Merkillistä kyllä silloin se ei ollut realistista ja vaikka se nyt teknisesti ottaen ehkä olisikin on asia minulle nyt vähän kaukaisempi haave. Ehkä haluan suojella itseäni pettymykseltä.

Tätihanat vaan täysillä lorisee ja kipeä on olo. Toisaalta pitäisi tietysti olla iloinen että kaikki tuntuu hyvin toimivan ja kovasti kai siellä limakalvoa on kertynyt tavaraa riittää.

Plätän ja Matsalun ja Nuuskun kuulumiset ja kirjoitukset on iki-ihania mukavaa kun olette niin aktiivisia. Eikös muuten Ainoe hienosti arvattua raitoja myöten miltä sä näytät? Mutta mää katsoinkin sen kahvinporoista ja poron perskarvoista kuten täällä pohojosessa on tapana. Ja karvat oli tummat ja vaaliat.

Odotan kovasti että mari ja äittä ja lumimarja jatkavat meidän kanssamme. Toisaalta tuntuu että onko se oikein odottaakaan että he jaksavat suuren pettymyksen jälkeen taas innolla olla mukana. Mutta silti niin kovasti toivon että kukaan ei lähtisi pinosta pois.

Mukavaa kun uusia tulee, toi pennanen on mielettömän hauska nimi ja kivasti pennanen pännäileekin.

Kyllä tuntuu siltä että yhdessä koimme valtavan takaiskun kun 3 meistä plussasi ja menetti sitten pikkuruisensa enkelivauvoiksi. Ja siksi me emme kukaan lyö hanskoja tiskiin. Ne pienet enkelit halusivat kuitenkin näyttää meille että se on mahdollista ja periksi ei saa antaa olisiko se ollut yksi tarkoitus että he käväisivät meidän kaikkien elämässä hetkisen?

Pysytään nyt yhdessä ja puhkutaan sitä plussapuhuria kuka plussaa seuraavaksi? tv:pt
 
pyrstötähti
minun piti tietenkin sanoa että minni ethän hirveästi loukkaantunut. Mitä sinne yrjöklubiin Mari kuuluu kun et ole vähään aikaan käynyt. Olimpa minä tosiaan töppö kun nimet sekoitin mutta annattehan seniilille pyrstikselle anteeksi :ashamed: Parempi nyt lopettaa ennenkuin kirjoitan jotakin ihan täysin sekavaa. :whistle:
 
Pyrstis: Kyllä myö ymmärrämme, että tuossa iässä dementia on jo aika tavallista... :LOL:

Mutta eikös sitä sanota, ettei kahta ilman kolmatta, ja nyt me olemme päässeet siitä yli, eikä tässä pinossa enää voi sattua kuin iloisia asioita. =)
En tiedä miksi, mutta minulla vain on sellainen aavistus, että oikea plussapyrähdys on tuloillaan. :)

Meillähän on täällä monta itsestäänselvää plussaajaa, joilla se on vain ajan kysymys ja me vähän vaikeammat tapauksetkin yritämme sinnikkäästi kaikki keinot käyttäen. :)

Mullakin muuten lämmöt nousi peräti, joten voi haaveilla että se ovis tosiaan oli juuri silloin kun siltä tuntui. Ainakin se hillitön jomotus alamahalta hävisi sen sileän tien (näin ei ole käynyt aina). Se oviskin on aikamoinen saavutus jo meikäläiseltä, jolla kuukautiskiertokin on ollut kadoksissa pahimmillaan yli 4 kk. :p Sitä ei tiedä mihin ihmeisiin tässä vielä yltää... :p

Minäkin jostain syystä alan pikkuhiljaa nähdä haaveisen utukuvan yövalvomisista, räjähtäneestä ulkomuodosta ja kodista, jossa tärkeintä on vain keskittyä ihailemaan pienoisen nyytin jokaikistä liikettä... elämästä, jossa epäolennaiset asiat jäävät syrjään :eek:

Käykäähän yrjöklubilaisetkin moikkaamassa meitä ja kertomassa mitä kuuluu. :)
 
pyrstötähti
se oli hyvä uutinen että bongasin myös lämmönnousun. Mitennyt onko sulla niitä lugeja sitten varastossa eikös niitä nyt pidä alkaa syömään/tai asentamaan jonnekin ikäänkuin tarraksi vauvalle?Siksiköhän se on niin tahmeaa että vauvat kiinnittyy sen avulla paremmin sinne kohtuun? Eikös karhuntarrat olisi vielä tehokkaampia pitäis laittaa rulla sitä tuonna varalta kun tässä nyt aletaan kaikkea kerta kokeilemaan.

Minäkin ihan tosissani odotan sitä plussapulssia joka purskahtaa meidän pinoon, tv:pt
 
Mulla ei ole lugeja... syön noita muita keltarauhashormoneja... jospa niitten riski ei ois niin kauhean suuri, siis jo se ihme tapahtuisi.
Tuosta aiheesta on aika ristiriitaista tietoa. Jotkut lääkärit määrää vauvayrityksen tueksi ihan huoletta synteettisiä progesteroneja... Eihän noita edes syödä kovin pitkään...

Jossain vaiheessa, jos ei ihmettä sitä ennen tapahdu, pitää pyytää niitä lugeja ja erikseen jotain mahdollisimman luonnollista estrogeeniä, joita voi sitten napsia.
 
Pojat tulivat kotiin pitkinä ja komistuneina. Alkaa jo kakkosellakin olla 190 cm lähellä. :) Nyt pyörii pesukone varmaan viidettä kertaa, ja poikien huone, joka koko kesän oli niin siisti ja raikas, alkaa taas saada entisen muotonsa.

Ihanaa katsella sisarusrakkautta. Olen itse kasvanut vailla samanikäisiä sisaruksia, koska - katsos vain - olen vanhojen vanhempien uusioperheen lapsi, ja sisarukseni olivat syntyessäni jo aikuisia. Siksi isoveljen suojeleva asenne pieniin tuntuu minusta niin mukavalta katsella, samoin kuin nuorempien kilpailu isompien huomiosta.

Ei muuta huomionarvoista kuin se, että huomenna saa minun iäkseni kirjata 44 v. (Paljonkohan tässä taas onnistumisprosentit tipahtavat?)

 
Täti pyyhälsi, odotetusti, paikalle aamusella. Ovis osui kesälomareissun aikaan, enkä ilennyt kellistää puolisoani mökissä, jossa asusteli meidän lisäksi kuusi nuorta/lapsosta.

Äittä-67 :hug:

Ulkonäöstä on ollut puhetta. Minä olen 168 senttiä pitkä. Painoa on pikkuisen ylimääräistä; olen olemukseltani muutenkin aika roteva. Puolisoni on sellainen melkein kaksimetrinen karpaasi. Lapset ovat perineet isältään pituuden; tulen taatusti jäämään perheen lyhyimmäksi.

Minullakin raskaudet alkoivat helposti silloin nuorena. Sain esikoisen 22 vuotiaana. Hän niinkuin kolmonen ja nelonenkin ovat nk. toivottuja vahinkoja.
Olimme ilman ehkäisyä kierron 22. päivä. Ja kun menkat olivat olleet viikon myöhässä tein raskaustestin. Silloin olin kyllä aika järkyttynyt; olin 24v ja odotin kolmatta lastamme.
Kolmonen oli 11kk vanha, kun me sitten innnostuimme pelehtimään illman ehkäisyä kierron 9.päivä. Niin minä sitten olinkin 4. alle kouluikäisen lapsen äiti 28 vuotiaana.
Vitonen sai alkunsa yk 3, kutonen yk 2. Seiskaa yritimme vuoden. 8. raskaus sai alkunsa vajaat puoli vuotta ehkäisyn poisjattämisestä, mutta päättyi keskenmenoon viikolla 8.
9. raskaus alkoi yk 2; km rv 9, 10;s yk 1; km rv 10, 11:s yk 1; km rv 9
12:s raskaus yk 1= meidän pikkuneiti 3v. Nyt sitten yritystä on takana jo yli 2v :headwall:

Minä en ole koskaan pitänyt ihan niistä ensimmäisistä viikoista vauvan kanssa. Vaikka, tottakai, haluaisin kokea ne vielä uudelleen.
Olen joka kerta ollut kovasti itkuinen ja väsynyt. Sitten kun vauva on alkanut hymyilemään ja hänelle on muodostunut jonkinlainen päivärytmi niin sitten on alkanut sen ihana vauvavaihe, joka on tuntunut menevän kerta kerran jälkeen nopeammin.

Onnittelut oviksen bonganneille!
 
Noniin takasin taas :saint: ..Yritin nukkua,en saanut unta,menin sitten takapihalle vähän mustaherukoita ja vadelmia keräämään pakkasta varten :p ..Kun punaviinimarjat kypsyvät , pitää tehdä mehuja syksyä , talvea varten! :p

Lapsellinen: Onnittelut lämpöjen noususta! :flower:

Pyrstötähti: Kiitos sanoistasi, toivotaan, toivotaan siis! :saint:

Plättä: Onnittelut syntymäpäiväsi johdosta; Paljon Onnea vaan,paljon Onnea vaan Plättä*laulelee tää myy täällä!*

Lapsellinen voiko lugeja myös syödä, eli silloin ilm ovat tabletteja?..Eräs oli ymmärtääkseni syönyt myös noita alateitse laitettavia syönyt, ilman plussatulosta kuulemma kylläkin, varmasti liukkaasti solahtavat kurkusta alas! :saint: ..Niinhän minäkin tosin ensin luulin, mutta gyne oikaisi minua! :LOL:

 

Yhteistyössä