40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Pitää vielä palata tuohon tatskatun (ja monen muunkin) ajatukseen, että yli nelikymppisenä lapsen hankkivat ovat jotenkin itsekkäitä. Kun en ymmärrä miksi on itsekkäämpää haluta lasta nelikymppisenä kuin kaksikymppisenä? Voisiko joku valaista asiaa mulle? Mä ainakin olin paljon itsekkäämpi parikymppisenä, mutta tässä ei taida olla siitä kyse?

Ottis, jaksuja sen miehen kanssa! Nauti tosiaan lomastasi, se on vain yksin sun!
 
Ottis juuuh:whistle: testailemisiin huomisiin!!!:wave:

Inia tatskattu mitä ilmeisemmin tarkoitti itsekkyydellä sitä, että: Tietoisesti yritämme raskautta/hankkiudumme raskaiksi, vaikka tiedämme mikä riski olisi tällä ikää saada vaikeasti vammainen lapsi..ja varsinkin jos sairaan lapsen sitten laitoshoitoon lykkäisimme..tällaista hän siis työssään nähnyt.

..että näin se meni..(kait)

..itse en enempää jaksa/viitsi/kehtaa asiaa puida..jokaisella oikeus mielipiteeseensä..


Mukavia unikuvia kaikille!!:wave:
 
Kyse on selvästi suuremmasta riskistä raskauden komplikaatioihin, lapsen vammautumiseen.... Luonto ja naisen hedelmällisyys ei ole tarkoitettu enää myöhemmin lisääntyä. Mä tiedän opiskelleena, että miten asiat ovat prosenteissa ja oikeasti. Prosentit ei tavallaan mua liikuta, mutta juuri tuo, että miten minä nyt olen itsekäs kun haluan lapsen, tietämättä iän tuomia riskejä on ongelma. Ja se on kyllä faktaakin faktempi tieto, että suurimmat riskit on yli 35v. täyttäneillä. Se ei ole mikään mun mielipide.

Se ei tietenkään sulje pois asiaa, jossa myös nuoremmat saavat vammaisia, en siis syytä ketään, vaan herätän keskustelua (näköjään) ja herätän mielipiteitä...
 
Prosentit ei tavallaan mua liikuta, mutta juuri tuo, että miten minä nyt olen itsekäs kun haluan lapsen, tietämättä iän tuomia riskejä on ongelma.
..näin siis kirjoittelit taskattu

tatskattu viimeisen kerran kommentoin tätä asiaa..

Juuri ne RISKIT me tiedämme kyllä aivan varmasti ja jokainen täällä oleva "mummo" punnitsemme omalta kohden/päätöksen teemme parhaan kykymme mukaan - tätä olen yrittänyt siulle kertoa..vaan ei taida onnistua..

Kesänjatkoja!!:flower:
 
mur mur näinpä, osaat lukea rivien välistä hyvin, kun mä pauhaan :ashamed: tää on vaan niin kutsumusammatti, etten ikinä vaihtais. Ja ei ne mua kyl pois päästäiskään... eikä tässä ole tarkoitus nostaa itseään ylemmäs, mutta monet täällä luulivat mun tänne tulleen pätemään, näin ei ole.

Plussatuulia ja eritoten ihmisille keille mun sanoma oli selvä vaikkakin aika outo. Te jotka ette ymmärtäneet niin se on oma mokanne sitten. Ottakaa te nokkiinne kelle asia on ajankohtaisuus ja muille mietittäväks.
 
Lueskelin tässä mielenkiinnolla tuota uutta keskustelunaihetta enkä halua siihen mitään kommentoida koska ...minäkin yliopistossa opiskelleena tiedän kyllä nuo faktat...mutta silti haluan lapsen tässä iässä (36v). Eli riski-ikä on ylitetty. ainakin itselläni nuoruus meni opiskellessa eikä silloin ollut lasten aika eikä ollut sopivaa kumppaniakaan. Sitten lyhyt ja huono avioliitto johon en todella lkapsia halunnut. Vasta myöhemmin löytyi nykyinen kumppani ja putkeen on lapsia tehtty (välillä keskenmenoja). Ja kyllä ne vuodet vaan vierii vaikka kuinka kiirettä pitää asian tiimoilla ;) . Tässä sitä vaan yhtäkkiä olen huomannut että ikää onkin jo aika lailla mutta en anna sen olla esteenä.
Eli tulipa sittenkin kommentoitua vähäsen vaikka ei ollut tarkoitus. Mutta siis monille se ensimmäinen tilaisuus hankkia lapsi tulee vasta myöhemmällä iällä ja täytyy vielä todeta että itse en alle 30v olisi ollut mitenkään valmis äidiksi vaikka sopiva kumppani olisikin ollut.

Olin muuten tänään 4d-ultrassa ja kaikki kunnossa. :D
 
Vihaan kommentoida tätä asiaa kun en millään usko tässä ikäryhmässä niitä itsekkäimpiä ihmisiä olevan. Ja meinasin laittaa kaikenlaista alkoholisti- ja huumeäitien lapsista yms. sellaisesta. Tai siitä, miten tässä ikäryhmässä varsinkin esikoista toivovista moni on niitä, jotka ovat viettäneet nuoruudessaan monet illat yksin ja yksinäisinä toivoen löytävänsä itselleen sopivan kumppanin. Tai ovat joutuneet alkoholistikumppanin, väkivallan tai vastaavan kanssa tekemisiin eivätkä ole halunneet lasta sellaisiin olosuhteisiin saattaa. Ja sitten myöhemmin sopivan elämänkumppanin tavattuaan toivovat (nimenomaan toivovat, sillä tässä iässä ei lapsia 'hankita') sen suuren ihmeen vielä kokevansa.

Muutenkin mun uskoni tuohon luontoon on vähän hiipunut, tuntuu että ne saavat lapsia liukuhihnalta jotka heistä vähiten välittävät. Ikävä kyllä.

Mutta sitten tajusin että tässä asiassa ei auta kuin lisävuodet elämässä. Sellainenkin sana kun 'elämänhallinta' on aika hurja, sillä elämää ei oikeasti voi kukaan hallita vaikka kuinka yrittäisi.

Mutta hei, kaikille mukavaa loppukesää. Palailen syksymmällä, tää ku on kuitenkin selkeyttänyt hurjasti ajatuksia jatkon kannalta. Voi, kun täällä olisi paljon uusia plussauutisia silloin :heart:

Ja vielä Jäärikselle onnea!
 
Olen tätä pinoa yli kolmisen vuotta seurannut itse kuumeilijana ja nykyään silloin tällöin ja aika ajoin tänne tulee besserwisser kommentoimaan ja joka katsoo velvollisuudekseen muistuttaa meitä iän tuomista riskeistä, kuittaamaan "miksi ette tehneet nuorena lapsia", "oletteko ajatellet kuinka vanhoja olette kun lapsi sen ja sen ikäinen" tai muuta idioottimaista, koska besserwisserin mielestä "itsekkäällä" toiminnallamme vain me synnytämme yhteiskuntaan vammaisia lapsia.

Yleensä nämä besserwisserit ovat alle 25 vuotiaita naisia joilla 1-2 lasta ja luulevat tämän perusteella tietävän kaiken elämästä ja miten elämässä toimitaan "oikein". Heille sanon että "maailma opettaa, jos ei muuta niin hiljaa kulkemaan".
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minni007:
Olen tätä pinoa yli kolmisen vuotta seurannut itse kuumeilijana ja nykyään silloin tällöin ja aika ajoin tänne tulee besserwisser kommentoimaan ja joka katsoo velvollisuudekseen muistuttaa meitä iän tuomista riskeistä, kuittaamaan "miksi ette tehneet nuorena lapsia", "oletteko ajatellet kuinka vanhoja olette kun lapsi sen ja sen ikäinen" tai muuta idioottimaista, koska besserwisserin mielestä "itsekkäällä" toiminnallamme vain me synnytämme yhteiskuntaan vammaisia lapsia.

Yleensä nämä besserwisserit ovat alle 25 vuotiaita naisia joilla 1-2 lasta ja luulevat tämän perusteella tietävän kaiken elämästä ja miten elämässä toimitaan "oikein". Heille sanon että "maailma opettaa, jos ei muuta niin hiljaa kulkemaan".
Täysin kuin mun näppikseltä..tuntuu pahalta,kun ihmiset kommentoivat asioita joista heillä ei ole kokemusta/tietoo/eivätkä tiedä juuri niitten ihmisten (meidän mummojen) elämästä ja tilanteesta mitään.Jokaisella ihmisellä on oma elämänsä ja tilanteensa elämässä.Ei siihen voi ulkopuolinen puuttua tai antaa omia (omasta mielestään) kuningasajatuksia,jotka ovat heidän mielestään vain yksiä ja ainoita oikeita ratkaisuja.
Antakaa jokaiselle tilaa elää ja hengittää ja nimenomaan elää oma elämänsä..
Kyllä oon itteki seurannu kun kaveripiirissä on näitä "elämänsä voimissaan" ja "oikeassa lastenteko iässä" (heidän omasta mielessään) olevia..he yleensä puhuvat ensin ja miettivät vasta sitten puhumaansa.

Itsekäs..sana,jota kannattaa miettiä omalle kohdalle hyvin tarkkaan ennen kuin suoltaa sen ulos leveästä suustaan miettimättä ensin..



 
Huh, että on sitten kuuuuuuma!!!!!:whistle:..mie ihan suuuuulaaaaan...

Labrassa käyty ja vastaukset huomenna. =)

Negakin tuli tuossa testailtua-Pläääh :eek: ..ja taidankin suosiolla odotella tätiä(taas kerran)
..jospa se tärppi kuiteskin vielä kävisi tämän vuoden puolella mur-murillahin :)

:attn:MITES MUILLA LOPPUKIERTOLAISILLA?..HUHUUUUUU!!!:attn:

Plussatuulia kaikille ihanaisille!!!:wave::heart:
 
Ottis
[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

onlydream (37)............kp1/23-29.......yk?...................3.
haave2010(44)...........kp2/29.............yk3(km6/10)....4./1.yht
Mahdotontako (45)......kp2/21-29.......yk2...................1.yht.
liiza (44)......................kp8/24-27.......yk28.................4.
Tilda69 (42)................kp?/28..............yk1..................2.
Iida-Karoliina (45).....kp15/23-29.......yk15................5./1.yht.
Ottis (43)....................kp16/25-28.......yk14................1.
Inia (43)......................kp19/26-30......yk24.................1.
mur-mur (44)..............kp19/25-28......yk15(km2/10)...3./2.yht.
Ballerina Bolero (40)..kp20/25-28......yk31.................3.
Rominas (40)..............kp24/25-27.......yk1(ku06/10)...2.
Hysteria42..................kp24/25-28.......yk4..................1.
Ämy (41).....................kp25/27-30.......yk1..................4.
Tirlittan1968 (42)......kp26/28.............yk1..................2.
haave3 (41)................kp29/28-36.......y2v..................3.
ikiemo (45)..................kp36/20-50......yk?...................4.
taavi166 (38)..............kp47/28-42......yk14.................3.

Kadonneita lampaitako?

nillanilla (42)...............kp?/28-33.........yk11................1.
amanta65 (44)............kp65/30............yk?..................4./1.yht.
Sariella09 (43)............kp119/40..........yk?..................5./1.yht.



RKTT

Rominas (40)...............dpo12
Tirlittan1968 (42).......dpo11
Hysteria (42)...............dpo11
mur-mur (44)..............dpo7
Ottis (43).....................dpo6

[/b]
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1
seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0
sitten dpo1, jne.
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
 
Torstai oli toivoa täynnä.., muttei tällä kertaa tärpännyt :/ Eilispäivänä täti ilmoitteli jo tulemistaan ja yön aikana yltyi ihan kunnolla... Oliskohan vielä keskenmenon jälkimaininkeja, kun vuoto niin runsasta. Elikä kierron alussa taas ollaan - voi varmaan merkata mulle kierron toisen päivän, eli dpo2 on tänään - ikää mulla siis on jo 44v., joka tuli tässä täyteen viime kuussa (tiedoksi listan päivittäjälle). Mutta etiä päin mennään - hyvää päivän jatkoa kaikille! :heart:
 
Ottis
lumeton Ihan samoin on tullut monesti ajateltua, ett lapsia näyttävät helpoiten saavan just ne, jotka eivät lapsista joko yksinkertaisesti välitä tai joilla ei muuten vain ole 'eväitä' ottaa lapsia vastaan kuin liukuhihnalta. Tasan ei käy onnen lahjat :(. Mutt nähdään syssymmällä taas:wave:! Kivaa loppukesää sulle!!

Jääräpää Onpa ihana kuulla, ett kaikki edelleen kunnossa :heart:. Jokohan sä kohta uskaltaisit alkaa vaan olla raskaana :LOL:? Paitsi, ett mä olisin tasan samanlainen odottaja kuin sinä :hug:.

Mur-mur Täällä myös testattu erittäin nega ja täytyy tunnustaa, ett edellisten haamuilujen perusteella kuvittelen jo uskaltavani sanoa, ett that's it. Tää kierto on pelattu ja uskon voivani testit säästää seuraavaan kiertoon. Oireita ei ole mitään kuin edelleen jatkuva nippailu / kiristys oikean muniksen paikkeilla. Positiivista on se, ett tulevana viikonloppuna ei 'tarvitse' ottaa kuppia ihan vain varuulta jos seuraavana ei saakaan ottaa :LOL:.
 
Ottis
Haave2010 Pahoitteluni tädin tulosta :hug:. Rankkaa on kerta toisensa perään pettyä. Mulla km:n jälkeen oli ensin hurja usko siihen, ett tulen nopeasti raskaaksi ja sitten kaikki menee hyvin, mutt kun kohta on vuosi täynnä tahkoamista, alkaa usko 'nopeaan raskautumiseen km:n jälkeen' pikkasen hiipua. Toivottavasti sulla on parempi onni myötä :heart:.
 
Tuollasen löysin..mielenkiintoista
http://www.centerforhumanreprod.com/premature_ovaries.html#benefits
..Akuutin sivuillahin puhuttiin tuosta DHEA hormoonista mutta ei varsinaisesti sellaisena ihmelääkkeenä, joka munasarjoja piiskaisi toimimaan ja tuottamaan vielä vanhemmallahin ikää noita munasoluja!
Suomesta tuota ei saakkaan, kuin reseptillä ja netistä ei arvaa/uskalla lähteä tilailemaan..harmi..
 
Hyvin olette kirjoittaneet, rakkaat viisaat naiset, mur-mur, jääris, lumeton, Minni ja tirulii!

Voin siis sanoa, että en ole "itsekäs", koska olen tietoinen riskeistä! (tai ehkä olen prosentin verran itsekkäämpi) =) Näillä mennään!

"Todennäköisyys, että lapsi on vammainen, on kaikilla noin 3 %. Äidin ikä 40 vuotta nostaa tätä riskiä noin reilun prosentin verran. Terveen lapsen saamisen todennäköisyys 40-vuotiaana on siis huomattavasti suurempi kuin vammaisen lapsen saamisen todennäköisyys. " (Väestöliiton sivuilta)
 
Ai niin, ja edelleen jaksan ihmetellä ja ihastella sitä, kuinka erilaisia elämänkohtaloita joukkoomme mahtuu, ja täällä silti yhteisen haaveemme jaamme ja toisiamme ymmärrämme ja tuemme! :hug: kaikille!
 
Ottis miulla nuo "oireet" kestävät sen viikon tuosta oviksesta ja sitten loppuvat..
Ovat siis oviksesta johtuvia.

Nyt ei niin minkäänmoista tuntemusta, vaikka vielähän ne saattaisivat vasta olla tulollaan.. jotenkin vaan taas tiedän, ettei mitään ole tapahtunut :( ja pikkinen epäilys siitä ovuloimisestahin on - huomennahan sen tiedän sitten.

Sulla on vielä Ottis kaikki mahdollista!!:wave:
..kiinnittymisyrityksiä kuitenkin selkeästi olunna muillahin kierroilla - voi kun NYT tärppäis siullahin:heart:

Jospa miehen kesäloman aikaan tärppi kävisi :) ottaisin rennommin ja en laskisi niin kovin päiviä..se olisi mukavaa kyllä!! =)
 
Ai niin, ja edelleen jaksan ihmetellä ja ihastella sitä, kuinka erilaisia elämänkohtaloita joukkoomme mahtuu, ja täällä silti yhteisen haaveemme jaamme ja toisiamme ymmärrämme ja tuemme! kaikille!

Inia, juurikin näin ja se tuo lohtua tähän yritykseen kovasti, vertaistuki on kullan arvoinen asia!!:heart:
 
Anteeksi, että tungen teidän pinoonne. Olen tuolla kolmatta kaipaavissa ja eksyin tänne jostain syystä.
Lueskelin vaan tuon tatskatun tekstejä niskakarvat pystyssä.

Kysyisinkin sulta, että mikä totuudentorvi sä olet kenenkään lapsihaaveita kaatamaan? Törkeetä tekstiä tuntemattomille ihmisille. Toivotaan, että ikä tuo myös sulle hieman kypsyyttä lisää.

Iso osa lapsista syntyy suunnittelemattomina erilaisiin perheisiin. On myös paljon ongelmaperheitä, joissa lapsista tehdään henkisesti vammaisia, vaikka fyysisesti olisivatkin terveitä. Koittaisit purkaa tarmoasi vaikka siellä työpaikallasi, etkä tulisi tänne purkamaan pahaa oloasi näihin naisiin, jotka selkeästi lasta haluavat.
 
Ottis
mur-mur Niin on varmasti oviksesta johtuvia nämä nippailut, nimittäin justiinsakin tuntui tuolla oikealla puolella. Harmin paikka jos sinullakin jo sellaiset 'ei tärppiä'-tuntemukset. Oman pettymyksensa aina osaa ottaa jotenkin lunkimmin, mutt toisen pettymys raapaisee syvemmältä :(. Toivon kovin, ett viimeistään sitten miehen loman aikaan teillä tärppi kävisi, kun et sinäkään malttaisi niin kovin omaa kropaa lomalta kuulostella :heart:.

Huldasharks Kiitos kannustuksesta ja tsemppauksesta :flower:! Tatskatun kaltaisia nuoria ihmisiä todellakin on, sillä nuoruuden ja viisauden huumassahan ei aina tule huomanneeksi sitä, ett vuodet vierivät ja elämänkokemukset myötä muuttuvat myös monet näkemykset. Itse olen ikäni työskennellyt kehitysvammaisten parissa ja vaikka jotkut heidän vanhempansa olisivatkin olleet varttuneempia, ei ole pieneen mieleenkään tullut arvostella heitä siitä, ett he ovat 'tehneet' lapsen niin vanhoina. Ja tiedänpä tapauksia, ett sitten tän kehitysvammaisen jälkeen on vielä nuorempia sisaruksia, jotka ovat täysin terveitä. Eli, todellakaan lapsen vammaisuus ja äidin/isän ikä eivät kulje käsi kädessä.
 

Yhteistyössä