40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis
Haave2010 Täältä laittelen sulle plussatuulten puhalluksia. Meillä tosin tuulen myötä laski ulkolämpötila ihan parissa tunnissa 22 asteeseen. Nyt on sopivan viileätä :).

mur-mur Sulla hyväkuulosia oirehia siellä :heart:! Voi kunpa nyt olisi onni myötä :hug:. Minä hillitsin testailuintoani merkkaamalla jok'ikiseen r-testiin dpon ja viikonpäivän, jolloin sitä voi käyttää :LOL: ja siinä yritän pysyä :saint:.

Imuroin ja nakkelin mattoja ulos tuulettumaan ja tässä pidän pientä huilitaukoa ennenkuin alan lattioita pyyhkimään. Kiva ku on jotain tekemistä =).
 
pakko tulla ihan vaan kertomaan, että minusta tämä on hurja ketju, koska äitini on 43v. itse 24v. ja poikani kohta 2v. Saisin slaagin, jos saisin kuulla et mun pojan mummo on raskaana :LOL: oma mummoni on 64v. Ja kehitysvammaisten hoitajana valitettavasti usein törmään siihen, että ei niin hedelmällisessä iässä nainen on saanut vammaisen lapsen... enkä tarkoita nyt down lasta vaan ihan vakavimmasta päästä olevan vammaisen, eli syvästi kehitysvammaisen ja näin minä olen päätynyt sitten hoitamaan ns.itsekkäiden naisten lapsia... ei tietenkään aina ole näin. Anteeksi avautumiseni :ashamed:

iloisia plussatuulia kaikille pauhaamisestani huolimatta :heart:
 
tatskattu niin, hurja sakkihan me ollaan..niin hurrrrrjia ihan, että halutaan vielä kerran/ensimmäisen kerran ehkä, kokea se äityiden onni, vaikkakin ikää jo on:heart::wave:

Eiköhän meillä jokaisella ole tiedossa nämä "riskit" saada muukin, kuin terve lapsii.

Itse esim. -04 raskautessani, kävin juuri sen takia lapsivesipunktiossa - vaikka se EI tietenkään sulje poijjes kaikkia mahdollisia sairauksia!

Tämähin jokaisen naisen oma päätös ja tuolla masunkasvattajien puolella on usiampi odottaja, joka ei näitäkään seulontoja halua - ovat valmiita ottamaan vastaan sellaisen pienen kun luoja heille suo, kenties ei niin "täydellisen":heart:

vaikka olin JO iäkäs odottaja -04(40v) terve pieni poikanen sieltä masustani tuli :)
..ja onhan miulla jo esikkokin 23v..sinun ikiäsi.
Eikä hän myöskään "järkyttynyt" kun kertoilin pikkuveikan tulosta ja halustani saada VIELÄ lapsi.

Jos olemme siun mielestäsi itsekkäitä, se tietenkin siun mielipiteesi ja saat sen pitää.

..miksi muuten olet juuri valinnut kehitysvammahoitajan työn, saanko udella? =)
..ajatteletko lapsia hoitaessasi, miten saamarin "itsekkäitä" ne naiset ovat olleet kun lapsia lykänneet "siun" hoidettavaksesi!?(jos siis vanhempia odottajia olleet)..surullista, jos noin ajattelet :/ ..

Olisitko siis aivan järkytynyt jos Äitisi ilmoittaisi "iltatähdestä"?.. :whistle:

Paljonhan on myös sairauksia, joihin se odottajan "ikä" ei ole vaikuttavana tekijänä!

Kesäterkuin:flower:

niin..ja siullahin kovat jännäilyt nyt siellä menossa, eikös? :)


:heart: mur-mur
 
pinon ensimmäiseltä taustajännäilijältä. Aikoinaan kävin jotain täällä kommentoimassa ja silloinen päivittäjä keksi minut sitten laittaa taustalle komeilemaan.
Olen siis tällä hetkellä jo 48-vuotias, neljän lapsen äiti. Kaksi vanhinta ovat jo pesästä lentäneet ja nuorimmat ovat 8- ja kohta 3-vuotias. Olin melkein 46-vuotias kun nuorin syntyi. Tuli vaan mieleen tosta tatskatun mielipiteestä miten eri tavalla omat lapset (siis aikuiset) suhtautuu äitinsä raskauksiin kun itse ovat jo aikuisia. Tosin kun minun nuorin syntyi tyttäreni ei vielä silloin ollut itse äiti, mutta oli ihan innoissaan tulevasta pikkusisaresta, kummallakin kerralla. Ja nyt talvella minusta tuli mummi, ja nuoremmista pojistani enoja. Ja kovasti huumoriakin ollaan löydetty tästä "kuviosta" joka kieltämättä on aika erikoinen. Mutta monesti on jopa kannustanut että jos mieli tekee, niin voihan niitä lisääkin yrittää. Kävin kyllä molemmissa myöhemmissä raskauksissa tarkemmissa tutkimuksissa, nuorimmaisen kanssa jopa 4D-ultrassa tutkituttamassa jos jotain pahempaa vaurioo lapsessa on, kun halusin etukäteen tietää mahdollisimman paljon mitä tuleman piti. Mutta hyvin kaikki meni loppujen lopuksi, terveitä lapsia molemmat ja ihanaa olla mummikin tässä samalla, olenkin nauranut että harvoilla mummeilla on lelujakin valmiiksi niin paljon kuin tässä mummilassa pikkuselle lapsenlapselle, ja kaikki onkin tuoreessa muistissa vauva-ajasta kun siitä ei itsellä niin kauan ole. Tuli vaan mieleen että ei näistä negatiivis-sävyisistä mielipiteistä kannata mieltään ainakaan pahoittaa, mun täytyy tunnustaa että täällä taustalla olen välillä lueskellut teidän jutustelua peukut pystyssä kaikkien puolesta jotenkin samaistuenkin tilanteisiinne. Helppoa se ei aina ole, mullakin oli 3 keskenmenoa noitten nuorempien välissä, olin kuitenkin onnekas kun nuo lapset sain. Tästä taitaa tulla romaani jos tästä vielä jatkaisin, joten taidan lopetella tähän. Toivottavasti tekstistäni saa jotain selvää, mutta plussatuulia täältä minäkin puhaltelen! :wave:
 
Pömppöli ei mitään väliä, vaikka boldauksella tuli osa tekstiä - asian ydin selvisi siitä hyvin!! =)

Siulla siellä mahtava perhe - onneksi olkoon:heart:
..ja mummohin jo olet, voi kun ihanaa!!:)

Kiitos kovasti kannustuksestasi ja sitä "ihmettähän" tallä iällä jo toivoo kun ei se raskautuminen ole enään niin helppoa. :/

Ihanaista kesän jatkoa siulle&perheellesi!!!!:wave::heart::flower:
 
Ottis
mur-mur Kyllä kuule niin armoton hiki valui lattioita 'luututessa', ett ei meinannut lasit päässä pysyä ja meni pyykkiin vaatteet päältä :). Nyt sitten laitoin ensin ilmastoinnin puhaltamaan kylmää ja par'aikaa masiina pyöritteleepi ilmaa ja tuulettaa. Päätäkin meinasi alkaa särkeä. Kun mies soitti, kyselin jo siltä, ett milloin tulee kotiin ku meinaa alkaa jo nälkäkin vähän sisuksia riipiä. Tällä hikoilulla ei ainakaan tarvi enää tänään steppailla pahemmin, mutt eilen jo miehen kanssa päätettiin, ett tänään käydään uimassa ihan ilman saunomista.
 
Ottis
Pömppöli Jospa sun tekstis meni ihan kohtalon oikusta tummaksi, kun noin painavaa asiaa kirjoittelit. Kiva kuulla senioritaustalaisestakin välillä. Ihkua, ett olet noinkin 'vanhana' nuorimmaisesi saanut. Itse kun välillä jo mietin omaa ikääni, ett hulluko sitä on kun vielä vaan tahkoaa vauvahaaveen kanssa. Varmasti ihanaa olla nuori mummi. Onnea teidän koko perheelle kolmanteenkin polveen asti :flower:!

mur-muria komppaan tuossa, ett ei vain vanhemmat synnyttäjät saa vammaisia lapsia. Tänne joku joskus jotain linkkiäkin laittoi aivan faktoista kuinka suuri osuus minkäkin ikäisistä synnyttäjistä saa vammaisen lapsen. Toki riski kasvaa iän myötä, mutt sanottakoon, ett tämä ikä myös luontaisesti seuloo/ abortoi niitä huonoimpia alkiota ja sikiöitä ja luulen, ett se aikalailla tasaa tilannetta siihen suuntaan, ett vartuuneemmatkin synnyttäjät synnyttävät terveitä lapsia.

Eihän täällä kuitenkaan olla tehtailemassa kehitysvammalaitoksia täyteen, vaan jokaisella on toive siitä terveestä lapsesta, sanoo Ottis ja lähtee päiväkahveelle toivoen pienessä mielessään olevansa raskaana 2+4 :LOL:.
 
Itsekkin hoitajana(kehitysvammapuolen suuntaus)olevana tiedän myöskin että näitä vammoja syntyy/tulee myöskin nuorille synnyttäjille.Minunkin suvussani on,22v.äiti jonka raskaus keskeytettiin koska lapsella todettiin vakavia kehitysvammoja.Se ei ole terveen lapsen tae että synnyttäjä on nuori 20v.Ja riskit me jokainen äidiksi haluava tiedetään.Vamma voi syntyä myös synnytyksen yhteydessä,senkin varmaan tiedät.Mutta ehkä kun sinulle itselle tulee ikää lisää vielä nuo 20v.ymmärrät paremmin tätä meidän "ikäluokan"vauvakuumeilua paremmin.Kukaties itsekkin suunnittelet silloin raskautta!Ja en minäkään 20 vuotta sitten uskonut että vauvakuumeilen vielä nytkin.Elämä ei todellakaan aina mene kuin ruusuilla tanssiessa!Kiitos kuitenkin kommentistasi.








Alkuperäinen kirjoittaja tatskattu:
pakko tulla ihan vaan kertomaan, että minusta tämä on hurja ketju, koska äitini on 43v. itse 24v. ja poikani kohta 2v. Saisin slaagin, jos saisin kuulla et mun pojan mummo on raskaana :LOL: oma mummoni on 64v. Ja kehitysvammaisten hoitajana valitettavasti usein törmään siihen, että ei niin hedelmällisessä iässä nainen on saanut vammaisen lapsen... enkä tarkoita nyt down lasta vaan ihan vakavimmasta päästä olevan vammaisen, eli syvästi kehitysvammaisen ja näin minä olen päätynyt sitten hoitamaan ns.itsekkäiden naisten lapsia... ei tietenkään aina ole näin. Anteeksi avautumiseni :ashamed:

iloisia plussatuulia kaikille pauhaamisestani huolimatta :heart:
 
Itse asiassa Helsingissä sikiötutkimusyksikössä valaistiin aikoinaan kun punktioon menin sinne, että kaikenikäisillä on se 3 % riski saada kehitysvammainen lapsi, ja ainoastaan kromosomipoikkeuksiin tuo ikä lisää, silloin se mulla oli n. 4-5%. Ollin 39v. Ja kovasti muistuteltiin että sehän on 5 lasta sadasta, joten todennäköisesti terve. Muihin kehitysvammoihin ikä ei vaikuta, niin siellä mulle kerrottiin. Mutta nuoremmilla ihmisillä on usein isot ennakkoluulot iäkkäämpiä synnyttäjiä kohtaan. Mutta sen vaan sanon, että tässä on semmoisia puolia mitä nuorempana ei osannut kuvitellakaan, joten sen vuoksi, ja varsinkin pitempään yrittäneitä kannustan yrittämään niin kauan kuin pääkoppa kestää, itsellä se meinas hajota kolmannen keskenmenon jälkeen. Siitä menikin sitten 2 vuotta ennen kuin tärppäs tämä nuorin, kun olin jo melkein luopunut ja melkein unohtanut koko yrityksen, kun oli muuta myrskyä tullut elämään. Mutta nyt rannalle lasten ja ystävän kanssa. Joten :wave: taas!
 
Juuri näin miekin ajattelen kun te kirjoittelitte Ottis ja haave2!!

..hieman ikää lisää ja ajatukset voipi olla vallan toiset - en siis millään pahalla tätä sano tatskattu..elämä vaan kulkee siihen suuntaan välillä, että ne lapsoset saattavat jäädä myöhemmälle, kypsemmälle iälle :)
 
Ottis
Haave3 Asiaa turiset :attn:.

ON Mä oon hullu sekopää ja kaikenlaista kivaa :LOL:. En sitten osannut pitää näppejäni aisoissa ku ihan uteliaisuuttani aloin vain katella missä olis myynnissä digitaalisia r-testejä ja tietenkin tilasin yhden ja 2 Sofi ultimate puikkotestiä :headwall:.
 
Nooooo Ottis, hywä vaan, että on jemmassa sitten testejä jos tarve tuleepi!! :D

Miullakin nuo testipuikot riittäisivät(4kpl) vain dpo10 asti..joten..

..taidanpa testailla vaikka näin: dpo7/dpo9/dpo11 ja dpo13..
..jos jotain "haamulaista näyttää, sitten eri meininki ja käytän tarvittaessa tuon CB:n viikkonäytöllisen digin B)
..voi kun pääsisikin/olisikin tarvetta sillä testailla :saint:
 
Ottis
mur-mur Niin minunkin piti testata erittäin herkillä (10mIU/ml) dpo6 (=TOTT-päivä ) dpo9, dpo10 ja dpo11 ja sit jos haamulaista näyttää, laittaa peliin vähän vähemmän herkät (25 mIU/ml) testit ja testata niillä dpo12 ja dpo13 ja käyttää digi sit TEP-päivänä jos lupausta olisi ilmassa :). Kumma, ett sitä pitää suunnitella käyttävänsä kaikki mahdolliset testit mitä ikinä talosta löytää :LOL:. No, nyt luulis jäävän sitten jotain vähän ylikin, jos täti lopulta tulee.

Itseasissa tulin koneelle tsekkaamaan niitä sun oireitas mur-mur, ett missä asennossa se sun kn olikaan ;).
 
Ottis miun puikkotestit ovat noita David merkkisiä,(Verkkoapteekista) herkkyydeltään 25mIU/ml - eivät siis herkkiä mutta saavat nyt kelvata..ja kyllähän se plussa niissähin näkyy jos on näkyäkseen =)

..ai KN..oottappa sekentti, käyn kopasemassa.. :D

..Doooodiiiin, elikkäs: Aikas ylhäällä, sanoisinko puolikova ei suuri, eikä pieni, avoin ja reuna pikkisen röpelöinen, cremymäistä valkkaria jääpi sormeen - et tämmönen miun napukkain, mites siun??..tuuppa kertoilleen :LOL:
 
Oli se tuolla edellisellä sivulla, Lilypie jutun alla.. =)
Lämmöt 37C, valkkaria ihan mukavasti ja KN ylhäällä ja pehmyt, avoin
..ja hikoilen kuin pikku possukka


vaan, nytpä mie keittelen kaffet, vaikka hikeä se sitten taasen puskeepi :eek: ..voihan kun ei ole mitään hywwää sen kanssa :whistle:
..illasta teenkin pizzaa sitten-Nams:p
 
Ottis
No niinpäs olikin, mur-mur! Mitä viimeksi eilen illalla kn:ni tutkailin, niin se oli kovin kovin alhaalla ja pehmeähkö ja vähän avoin. Sitä kuinka alhaalla olikaan, suorastaan hämmästyin. Noita kemiallisia kun on ollut, niin se on todellakin ollut ylhäällä. Pitääpä tässä illemmalla taas kopasta ;). Potut laitoin kiehumaan ja mieskin tuli kotiin, joten ainakin syödä pitää ensin.
 
Ottis napukka on yleensä päivällä korkeammalla kuin illasta, miullahin illasta laskeutuu hieman.

Raskautuessahan miulla se ihan rooooookkui toooosi alhaalla :D
..toisillahan se nousee hyyyyvin ylös ja on kova sitten!

Teinkin tässä pikaiseen plättytaikinan ja kohtapa lettuisia herkutellaan poikasen kera :p
 
Huh, huh..mie kävin äskettäin saunassa ja iski yllättäin siellä niin maan paha olo ja pyörrytti :x ..yäks..johtuisiko nälästä kun ei oikkein maistu ruoka kuumalla.
Hieman söin kinkkukiusausta puoli kolmen pintaan ja
3 isoa lättystä viiden jälkeen ja kaffet..ja onhan tuo kello jo yli kasin tosiaan!

Nyt viiluuttelemaan partsulle ja murua rinnan alle hieman, jospa se oloinen tästä paranisi sitten :)(etten ala ihan r-oireeksi pian näitä luulemaan.. :D )
 

Yhteistyössä