40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Olen testaillut mammaksin 10 herkkyyden liuska testeillä,David muistaakseni... juu onhan noissa testeissä eroja,tuo eka haamunen tuli to testiin jonka kaivelin esiin lauantaina eli roskis haamu ja eiliseen testiin haamunen tuli testi ajanpuitteissa samoin tänä aamuna mutta nyt kun olen sitä katsellut kun on kuivunut ei siinä näy niin yhtään mitään :eek:
Onhan tämä kierto jo hyvässä vaiheessa mutta samalla niin paskamaisessa vaiheessa kuin olla voi,peli voi päättyä 50-50% suuntaan tai toiseen..

Iso kiitos kuitenkin kaikille tsemppauksesta,sitä tarvitaan =)

Taas helle painaa päällä :snotty: :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja onlydream:
Onhan tämä kierto jo hyvässä vaiheessa mutta samalla niin paskamaisessa vaiheessa kuin olla voi,peli voi päättyä 50-50% suuntaan tai toiseen..
Voi himputin himputti OD, myötäelän tota raastavaa fifty-fifty-fiilistä ihan täysillä :flower: . Kuinka ihmeessä sitä sais ajatukset pois koko asiasta? Täällä pyöriminen ei kylläkään auta siinä yhtään, mutta toisaalta saa purkaa harmistuksiaan ja pelkojaan. Halaus sulle OD :hug:

Tässä kohtaa sitä toivois olevansa mies. Ne kun pystyy (ainakin useimmat niistä ) poistamaan päästänsä ja sydämestänsä ikävät asiat kun eivät vaan ajattele. On se niin väärin!



 
Voi hyvät hyssykät, Oivikki! Mulla on hidas äly, hoksasin vasta nyt, että sä olet poissaoloni aikana siirtynyt siihen ketjuun, johon me kaikki halutaan tulla. ONNEKS OLKOON ihan hirmuyisesti. :hug: :flower: :heart: :hug:
 
Hysteria mie niin mieluusti luin "romaanisi" :)

Kiva, jotta mieltäsi tänne osaat purkaa, koskapa sitä vartenhan tämä pino onhin!! =)

Lämmöistä..
Niiden kuuluisi nousta muutama päivä oviksen jälkeen ja pysyä normi lämpöä korkeammalla tädin tuloon asti.
Raskautta lämmöistä ei oikkein voi ennustaa, sorry :(

Pään kestosta..
Onpahan välistä hiinä ja hiinä sekin :kieh: välillä niiiiin perskuleesti vi**taapi ja itkettääpi :'(

Mie kun olen varmaan maailman kärsimättömin immeisen laps, se tuo 2vko:a on miulle vaikiaa aikaa ja kuulostelen täällä kotosalla olessani kyllä ittiäni KOKO AJAN!!!!!!!!!

Yrittämisestä, takarajasta..
Mie laittelin ittelleni viime vuonna-09 sen takarajan tuonne vuoden loppuun, joulukuulle - ja raskauduinhin yk9..huonolla menestyksellä vain :ashamed:
Km:n jälkeen tuli vielä suurempi "kuume"..on tämä elo vaan tämmöist..ja ei miunkaan mies tiedä miun kiertoja/oviksia..tajuaa sitten siitä kun alan "kyöhnäämään" ja simoja vaatimaan :D..
..niin ja tädin tulon tietää hän siitä kun muutun noita akaksi..:LOL:

Toki sitten tuon piinailujakson aikana miehellekin testejä nenun alle kannan arvioitaviksi, aina välistä!!:p

Nyt kovasti sinnuu tsemppaan Hysteria ja toivon hirrrrrrmusti sitä plussaa testiin!!!:wave::heart:

ps. Anteeksi siun ei tartte tuntojasi meiltä pyydellä, olet yhtä SUPERHYPER ihanainen kuin me muuthin!!! :hug: :heart:

Ai niin..se TOTT= Torstai on toivoa täynnä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mur-mur:
Lämmöistä..
Niiden kuuluisi nousta muutama päivä oviksen jälkeen ja pysyä normi lämpöä korkeammalla tädin tuloon asti.
Raskautta lämmöistä ei oikkein voi ennustaa, sorry :(
Mutta mutta... jos niiden kerran pitäis pysyä ylhäällä, niin silloinhan siitä periaatteessa pitäis voida ennustaa ? Vaikka tiedän ettäei voi, niin silti en tajua miksi ei voi. Voi voi :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja mur-mur:
- - kuulostelen täällä kotosalla olessani kyllä ittiäni KOKO AJAN!!!!!!!!!
Mä oon samanlainen. Onko kenelläkään keinoa, jolla pääsis piinasta pois. Tarpeeseen tulis :)!!!

Alkuperäinen kirjoittaja mur-mur:
ei miunkaan mies tiedä miun kiertoja/oviksia..tajuaa sitten siitä kun alan "kyöhnäämään" ja simoja vaatimaan :D..
..niin ja tädin tulon tietää hän siitä kun muutun noita akaksi..:LOL:

Toki sitten tuon piinailujakson aikana miehellekin testejä nenun alle kannan arvioitaviksi, aina välistä!!:p
Sä et kerro miehellesi kierroistas, mutta kysyykö mies niistä?? Mitä sun mies sanoo ja miten se suhtautuu kun arvioi niitä tikkuja?

Miten teidän miehet osoittaa OMA-ALOITTEISTA kiinnostustaan vauva-projektia kohtaan? (Ei vain sitä että vain kuuntelis meidän selostuksia.)

Kuinka monen mies on:
- kysynyt kierron vaihetta?
- ilmaissut huolensa jos/kun ei ala onnistua ja vauvaa näkyä eikä kuulua?
- itkenyt??
- asettanut takarajaa?
- Ehdottanut tutkimukseen menemistä?
- Tilannut aikaa tutkimukseen (siis itsellensä)?
- Ehdottanut hoitoon menemistä ja kenties varannut ajan?
- Ottanut selvää naisen kuukautiskierrosta ja hormoneista?
- Ottanut selvää tutkimuksista, esim. sperma-analyysistä?
- Ottamut selvää adoptiosta?
- Tenyt jotain konkreettista?
- On tietoinen alkoholin ja elintapojen vaikutuksesta siemennesteeseen?
- On tietoinen kivesten kuumuudesta ja sen vaikutuksesta sperman laatuun?
- Pyytänyt teitä lopettamaan tupakanpolton ja/tai juomisen, laiduttamaan tms.

Siis, mitä miehet tekee oma-aloitteiseti osoittaakseen olevansa aktiivisesti mukana ja haluavansa vauvaa yhtä paljon kuin nainen?

Mun mies meni oma-aloitteisesti sperma-analyysiin... oma-aloitteisesti no jooo... siis sen jälkeen kun mä mainitsin että eikös oliskin viisasta tutkia molemmat heti alkuunsa, ettei mene kallista aikaa harakoille.

Mä vaan taidan olla niin kovapäinen, että mä en aio haluta vauvaa enemmän kuin mies. Mulle on ensisijaisen tärkeetä, että mies tahtoo sitä VÄHINTÄÄN yhtä paljon kuin mä, mielumminen enemmän. Ja osoittaa sen kans! GRR! (Nyt mua alkoikin suututtaa kun ajattelen!)

Mur-mur :hug: Mä en tienny sun km:sta.. Voi kurja. Mutta nyt olet siis taas mukana ja siirtänyt sun takarajaa =) ?

Ia torstai on siis toiveikas testipäivä... :) Hmm... mul olis silloin dpo 11 (kp24/25-27)... Täytyy miettiä, mutta joka tapauksessa teidän testituloksia seurailen ja jännäilen ja peukuttelen!

 
Huuuuui, miten siellä Hysterialla asioita fundeerattavana!!;)

Mutta ihan ekaksi..hienoa, että sinä haluat(vaadit)mieheltäsi tähän vaavikuumeiluun muunkinmoista panostusta kun "simot" - ihana juttu!! :)
..ja noinhan se pitäisihin oikiastaan mennä..

Lämmöistä viel..
Jos ovulaatio tapahtuu, myös lämmöt nousee..jos EI, lämmötkin jäävät normilukemiin tai sahalevat kovin paljon= Anovulaarinen(ovuloimaton)kierto.

Lämmöt ovat siis AINA oviksen jälkeen ylhäällä kuukautisiin asti - miulla vasta laskevat kunnolla kun vuoto ohi!!
..ensin kuitenkin alkavat hieman laskea parisen päivää ennen vuotoa..siitä mie jo tiedänkin, ettei tärppi käynyt..

Eli..tärpin voisi ennustaa lämmöistä sillä tapaa että: Jos oviksen jälkeen nousevat ja laskevat sitten selkeästi ennen kierron loppua, se tietää tädin tuloa :(

Miulla muuten nousi pikkasen lämmöt lisää kun kiinittyminen(melko varmasti)tapahtui! =)
 
Ottis
Liiza Pahoittelut tädin tulosta :hug:! Päivitin tietosi jo eilisen listaan.
Rominas Pihkuran pahkura sitä tyylipuhdasta negaa :hug: :headwall: :'(. Toivotaan toivotaan silti, ett se siitä vielä plussaantuisi :heart:.

Hysteria Pitkään sulle vastausta kirjoittelin suuriin ajatuksiisi ja niin taikauskoinen olen, etten ainakaan tähän viestiin kaikkea kirjoita, ettei taas katois :). Hyvin näyttää mur-mur sut sisäänajaneen lyhenteiden käyttöön.

Pitkän tekstini ydin: Vauvahaaveilun alussa otin paljon selvää asioista ja kaiken miehelle kerroin. Hän oli vaikuttunut kaikesta tietotaidostani. Alussa hän eli enemmän mukana mm. kiertojen eri vaiheissa, koska niistä hänelle kerroin ja asioista puhuin. Sitten tuli aika, ett hänen pettymyksensä aina uudelleen ja uudelleen nähtyäni aloin pitää omat haaveeni ja toiveeni oman pääni sisässä enkä niistä miehelle kertonut. Se oli virhe, sillä hiljalleen petyin itsekseni aina vain enemmän ja huomaamatta aloin katkeroitua, kun mies ei muka välitä. Miten hän olisi voinut välittää jos ei tiennyt missä mennään?

Mennäsunnuntaina kun asioista taas puhuttiin, tiedän miehen olevan vähintään yhtä halukas saamaan lapsen kuin minäkin, mutt minun vain täytyy muistaa, ett säilytän tän avoimuuden. Ts. Jos täti tulee, siitä miehelle kerron ja annan hänen nähdä pettymykseni enkä sääli häntä. Jos tätiä ei tule, vaan testit alkaa haamuttaa, otan miehen mukaan haamujahtiin jne.

Minäkin olen yrittänyt aikatauluttaa tätä hommaa, mutt aina sitä jostain itselleen perusteen lisäajalle keksii, sillä niin perustavanlaatuinen vauvahaave on, ettei siitä osaa eikä halua luopua.

Palaan ehkä myöhemmällä, kun viileämpää, mutt natinati kaikille varuulta!! t. Ottis

Ps. Lupaan, etten testaa huomenaamuna :).
 
Ottis
[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

liiza (44)......................kp5/24-27.......yk28.................4.
Tilda69 (42)................kp?/28..............yk1..................2.
Iida-Karoliina (45).....kp13/23-29.......yk15................5./1.yht.
Ottis (43)....................kp14/25-28.......yk14................1.
Inia (43)......................kp17/26-30......yk24.................1.
mur-mur (44)..............kp17/25-28......yk15(km2/10)...3./2.yht.
Ballerina Bolero (40)..kp18/25-28......yk31.................3.
Mahdotontako (45).....kp20/23-25.......yk1..................1.yht.
Rominas (40)..............kp22/25-27.......yk1(ku06/10)...2.
Hysteria42..................kp22/25-28.......yk4..................1.
Ämy (41).....................kp23/27-30.......yk1..................4.
Tirlittan1968 (42)......kp24/28.............yk1..................2.
haave3 (41)................kp27/28-36.......y2v..................3.
onlydream (37)...........kp27/23-29.......yk?..................3.
haave2010(43)...........kp27/29............yk2(km6/10)....4./1.yht
ikiemo (45)..................kp34/20-50......yk?...................4.
taavi166 (38)..............kp45/28-42......yk14.................3.

Kadonneita lampaitako?

nillanilla (42)...............kp?/28-33.........yk11................1.
amanta65 (44)............kp63/30............yk?..................4./1.yht.
Sariella09 (43)............kp117/40..........yk?..................5./1.yht.



RKTT

onlydream (37)............dpo14
Rominas (40)...............dpo10
Tirlittan1968 (42).......dpo9
Hysteria (42)...............dpo9
mur-mur (44)..............dpo5
Ottis (43).....................dpo4

[/b]
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1
seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0
sitten dpo1, jne.
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.

 
Ottis
Onlydream Viivan vahvistumisia :heart:!

Rominas Peukutukset sinullekin :heart:!

Haave3 ja Haave2010 Teilläkin taitaa olla pian päivät 'luetut'? Miltäpä vaikuttaa, tuleeko plussaa?

mur-mur Enää yksi aamu TOTT-päivään ;).

I-K Eikös sulla ole pian ovis kätösillä? Hurrrjasti onnea sen hyödyntämiseen :heart:!!

Lämmintä jo tai vielä 24 astetta :ashamed:.
 
Tiistaipäivästä!! :flower:

Juuuuh, lämpöä taas riittää - lupailleet tännehin koko viikoksi yli 30C.. :eek:
..nythin jo 27C ja nousee vaan..

Ottis Niin, vielä 2 yötä ja pääsee dippailemaan..tunteet on vaan kuin vuoristorata ja "oirehia" kuulostellessa on miulle jo alakulo tullu - olen jotenkin varma, ettei tärppi käynyt..taaskaan :( .. *huoks*

..mutta torstaina uitan tikkua ja kattellaan taas..

Kovasti leppeitä +++++++++ tuulia jokaiselle sinne..jonnehin :):heart:
 
Ottis
mur-mur Ei ole oireita minullakaan kuin negan suuntaan ja silti piti 'aamulla' tosiaankin ympäripuhua itteäni, etten dippais. Kyllä sitä on ihminen hassu :headwall:. Meillä myös 27 lämmintä, mutt tuulee mukavan viilentävästi.
 
Eipä taas meikäläistä täällä näkynyt kommentoimassa..mutta rakkaat siskoset tämä elämä on ollut taas yhtä sairastelua :'( Viruksen aiheuttamaa,mutta en nyt kerro enempää ettei joku tuttu pian minua täältä bongaa!Mutta 2 vkoa jo sairasteltu ja voi kestää vielä päiviä-viikkoja ennenkuin tästä tervehdytään!Mutta parempaan päin pikkuhiljaa menossa kuitenkin..No juu,kiertopäivät alkaas olla nyt aika finiitossa,ei kyllä oireita ole että menkat alkais,voi kierto venyä nyt tämän sairastelun myötä :| Mutta mutta katsellaan..raskaana todennäköisesti en ole,ja kyllä pelottais jos olisinkin,sen verran kova tauti ollut ja tutkimukset myös.Onnea nyt hirrveesti kaikille piinaajille!
Meillepäin luvassa torstaina likemmäs +35astetta!Eikö ole jo vähän liikaa!?
 
Rominas, :hug: negasta!

lumeton, onko kaikki kunnossa?

Ottis ja mur-mur, eihän noin aikaisin voi mitään oireita ollakaan, kun tuskin kiinnittyminenkään on vielä tapahtunut!

Hysteria, tervetuloa takaisin!
Jotain ajatuksia kirjoitukseesi... Tuosta miehen mukanaolosta, luulisin että harva mies (jos kukaan?) noin innokkaasti on käytännön asioissa mukana? Meillä ainakin mies kyllä haluaa lasta, mutta mä olen se "tietopankki". En silti ajattele että mies olisi vähemmän mukana, ehkä ei vain niin tajua asioita.. ;). Tai sekin voi olla ettei mies halua "yhtä paljon" vauvaa, mutta miten senkin sitten mittaa? Ehkä haluaa eri tavalla? Eikä miehelle koskaan tule sellaista kiirettä vauvanhankintaan kuin naisella, joten luulen että sekin meillä vaikuttaa. Älä laita isellesi turhan tiukkaa aikarajaa, ihan nuorilla hedelmällisillä ihmisilläkin puoli vuotta on tosi lyhyt aika! (kun silloinkin se onnistumisprosentti on jotain 20-25% luokkaa, muistaakseni?). Luulisin, että jos kahdesta muniksesta vain toinen hedelmöittyy ja kiinnittyy, ei se välttämättä mitään vuotoa aiheuta. Aika olematonhan se pelkkä solu on. Mutta vuotojahan voi olla missä tahansa raskaudessa, joten ei niitten tulokaan ole varma merkki... Niin ja lämmöistä vielä, mun lekurin mukaan lämpöihin ei kannata luottaa (ainakaan oviksen suhteen), joten lopetin niiden mittaamisen. Joka tapauksessa, onnea matkaan!
 
Ottis
Haave3 Kiva, ett pääsit kartalle välillä :). Ikävää ja surullista tuollainen sairastaminen, kun menee kaunis kesäkin siinä samalla tärvelölle. Onneksi olette jo paranemaan päin. Voimistumista!

Inia Kiva kuulla sinustakin välillä. Metkaa, ett kirjoittelit lämmöistä, kun minä nyt eka kertaa pitkästä aikaa vaivauduin niitä mittaamaan ja mittari näytti 36.4 eli ei hyvä jos niihin on luottaminen. Tottahan tuo, ett ei näillä päivillä voi mitään oireita ollakaan, mutt muistanpa silti kesäkuun kierron, jolloin rinnat olivat hetken aikaa kipeinä dpo3 ja dpo4 niin kipeinä, ett oikeasti epäilin, ett saattaisin olla raskaana ja kyllähän se testikin silloin punaista yhden aamun näytti. Kiinnittymisyritystä siis oli. Voihan se solurykelmä joskus löytää paikkansa hyvinkin nopeasti kun toisinaan taas joutuu todella sitä etsimään.

ON Haaveilen, ett kissa vetäytys ulos varjoihin nukkumaan, ett voisin kaivaa imurin esille ja vähän siivota täällä tuvassa. Ullakolla nukuin yön ja kun tulin aamulla tupaan, oli täällä niin tunkkainen tuoksu, ettei haittais vaikka antais vähän luutun lautaa. Ikkunoita tekis myös mieli peseskellä ihan aikansa kuluksi, mutt se on varmaankin turhaa puuhaa, kun noita kärpäsiä kuitenkin pääsee tupaan ja sottaavat sen minkä ehtivät.
 
Inia Tervehdys siulle:wave:

Kun raskauduin viimeiks, olin laitellut kaikki oireeni ylös. =)
tuollapa ovat..http://kaksplus.fi/keskustelu/t1658886,550
Lämmöt käyttäytyivät näin: Nousivat muutama päivä oviksesta ja sitten vielä lisää dpo5!(näin ei negakierroilla)

Aamuisin 36.8 ja päivällä jo 37.2-37.4C

Olen myös huomannut, että jos miulla lämmöt kovin sahailee ees sun taas, se ainahin varma merkki, ettei tärppi käy..ehkäpä ovuloimaton kierto..
O-testihän ei välttämättä kerro totuutta - siis, että munarakkula puhkiaa!

Oireista..
Tokihan varsinaisia R-oireita EI vielä ennen alkion kiinnittymistä ole..mutta miulla oli selkeitä, vahvoja menkkatuntemuksia silloin viimeiks raskautuessa ja näin ei negakierroilla ole. Dpo4 alkoivat kovat jomotukset esim. jaloissahin, hirrrrrmuinen ärtymys ja levottomuus - olinkin varma tädin tulosta silloin!

Vaan, onhan miulla niitä alamasu tuntemuksia negakierroillahin mutta ei selkeitä menkka tuntemuksia..tai..jotenkin se on niiden tuntemusten sekametelisoppa!!:D

Mikäli naisella useampi raskaus takana, voivat oireet vaihdella suurestikkin, niistähin paljon juuri näiltä palstoilta olen lueskellut.
..eli, miekään en saisi vain tuijottaa orjallisesti noita edellisen raskauden oirehia pelkästään?..hmmmm..niinhän se taitaapi olla..

Tälviisiin miulla ja muilla sitten toisillahin tavoin, näinhän se menee :) olemma jokainen oman sorttisia yksilöitä..

Oikkein kauniita kesäpäiviä siulle ja niitä kaivattuja +++++++++++ tuulia!!!!:heart:
 
Hei vaan... Kierto lähenee tosiaan loppuaan - Ottis sitä jo kyselikin... Nyt en osaa sanoa vielä mitään , etten puhu taas liikoja. Varovainen asenne luonnollisesti jäänyt kesäkuisesta menetyksestä. Toisaalta toivon kipinäkin elää, tädistä ei ole vielä siis ainakaan merkkiäkään. Mutta testaillut en ole vielä ja arvelin jättääkin testailut mahdollisesti vasta perjantaille, jos ei menkat ala.... Hikinen päivä on taas , mutta meikätyttö kävi aamulla ennen töihin menoa jo juoksemassa puolen tunnin lenkin B) Tsemppiä ja hyvää päivän jatkoa kaikille kanssasisarille =)
 

Yhteistyössä