40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis
mur-mur Juu, tuota linkkiä tässä taannoin kovastikin käyttelin, kun koitin arvuutella milloin testi vois jotain näyttää ;). Se on hyvä. Toivottavasti sun paha olos meni ohi, lääkkeet sulla siihen ainakin oli oivat, lurps!!

Ai että rupes tekemään lättyjä mieli, jam :p. Tyydynpä siihen kuitenkin, ett just pistin poskeeni ison kulhollisen omia mansikoita ja juoksupoikana jäätelöä.

Mun kn oli todellakin nyt sit päivemmällä ylempänä kuin eilen illalla, ja kovempikin se oli. Kohdunpaikkeilla on tuntemuksia, ei aivan kipua, mutt jotain kuitenkin.
 
Olen ollut vaikeavammaisten kanssa tekemisissä ihan vauvasta asti, syötin heitä, kun osasin itse syödä, työnsin heitä erikoisrattaissa kun olin ekalla. Rakastin näitä lapsia :heart: Liian usein asia vaan oli niin, että vammainen lapsi laitokseen ja lisää terveitä tekemään. Itse otan lapsen vastaan niinkuin se on ja tulee. Koska aina on se mahdollisuus, se täytyy iästään huolimatta tiedostaa. Äitini on myös kehitysvammaisten hoitaja. Ja tosiaan ihan vaan mielipiteenä ja asian kantana sanoa. En mitenkään syytellen.

PLUSSATUULIA KAIKILLE IÄSTÄ HUOLIMATTA :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tatskattu:
Liian usein asia vaan oli niin, että vammainen lapsi laitokseen ja lisää terveitä tekemään. Itse otan lapsen vastaan niinkuin se on ja tulee. Koska aina on se mahdollisuus, se täytyy iästään huolimatta tiedostaa.
Huomenia!
Jotenkin luulisin, että meillä elämää nähneillä naisilla ois pienempi taipumus laittaa vammainen lapsi laitokseen ja lisää terveitä tekemään... (mm. tiedämme, että lapsia ei noin vain "tehdä" ). Tuntuisi, että nuorena, kun kuvittelee että elämän pitää mennä tietyllä tavalla, "oikein" ja se odotettu lapsi ei olekaan terve, se on vaikeampi hyväksyä perheeseen. En tiedä. Ainakin me tiedostamme hyvinkin selkeästi, että tällainen lapsi voi tulla. Ehkä sitä ei nuorena osaa ottaa huomioon. No, kullakin mielipiteensä, mutta kyllä sinunkin näkemyksesi voi muuttua kunhan elämänkokemusta karttuu... Plussatuulia sinullekin!

mur-mur ja Ottis, en tarkoittanut tuolla aiemmin, etteikö oireita vois olla, vaan että ei kannata heittää kirvestä kaivoon, jos niitä ei vielä noin aikaisin ole =)
 
tatskatulle haluaisin sanoa, että toivottavasti minun tai ystävieni vammaiset lapset eivät koskaan joudu sinunkaltaistesi "ammattilaisten" kanssa tekemisiin. Huonosti on sinutkin alalle koulutettu, jos et tiedä, että prosentuaalisesti suurin osa vammaisista lapsista syntyy nuoremmille synnyttäjille. Oletko muuten alalla lainkaan, kun et ole huomannut, että suurinta osaa kehareista ei nykyään sijoiteta näiden "epäitsekkäiden naisten" = sinä, hoidettavaksi, suurin osa laitoksiin sijoitetuista on näitä ns. vanhemman polven vammaisia, jotka eivät ole saaneet käydä koulua eikä heille ole annettu mahdollisuutta kuntoutukseen ja siten kehitys on jäänyt heikomalle tasolle. Jos alalla kuitenkin olet, kehotan joko vaihtamaan muualle tai hankkimaan pätevän työnohjaajan että pääsisit tuosta ylivertaisuuden tunteestasi. Muuttuistko itse muuten uhrautuvasta hoitajasta itsekkääksi äidiksi, jos oma lapsesi traumaperäisesti saisi vaikean aivovaurion ja eläisi loppuelämänsä letkujen varassa?

Itse olin 33v, kun vammainen poikani syntyi, ystävistäni moni on saanut (vammaisen) lapsensa hieman reilu parikymppisenä. Elämä on. Ugh, olen puhunut ja yritän olla enää aiheeseen palaamatta :D

rinafina, vammaisaktivisti :wave:

Ps, Se, mitä mieltä olet muiden äitien iästä ei luultavasti hetkauta ketään täällä kirjoittelevista. Me olemme, 7v poikani leikkejä lainatakseni, siirtyneet jo kehittyneemmälle tasolle B)
 
Ottis
Inia Juu, ymmärsin, ettet tarkoittanut, ettei oireita voisi olla. Asia on klaari :). Ja mitä noihin oireisiin tulee, niin hassuahan niitä on heti oilin jälkeen alkaa ettimäänkään, mutt just noi mistä eilen kerroin yllättivät rajuudellaan ja tosiaankin aikaisuudellaan.

ON Mä lähden Powerparkiin B)! Ihan vain akoissa. Tästä tulee näemmä perinne. Viime vuonna vastaavalla reissulla tosin plussasin ja siitä ei taida perinnettä tulla.
 
Ottis
[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Mahdotontako (45)......kp1/21-29.......yk2...................1.yht.
liiza (44)......................kp6/24-27.......yk28.................4.
Tilda69 (42)................kp?/28..............yk1..................2.
Iida-Karoliina (45).....kp14/23-29.......yk15................5./1.yht.
Ottis (43)....................kp15/25-28.......yk14................1.
Inia (43)......................kp18/26-30......yk24.................1.
mur-mur (44)..............kp18/25-28......yk15(km2/10)...3./2.yht.
Ballerina Bolero (40)..kp19/25-28......yk31.................3.
Rominas (40)..............kp23/25-27.......yk1(ku06/10)...2.
Hysteria42..................kp23/25-28.......yk4..................1.
Ämy (41).....................kp24/27-30.......yk1..................4.
Tirlittan1968 (42)......kp25/28.............yk1..................2.
haave3 (41)................kp28/28-36.......y2v..................3.
onlydream (37)...........kp28/23-29.......yk?..................3.
haave2010(43)...........kp28/29............yk2(km6/10)....4./1.yht
ikiemo (45)..................kp35/20-50......yk?...................4.
taavi166 (38)..............kp46/28-42......yk14.................3.

Kadonneita lampaitako?

nillanilla (42)...............kp?/28-33.........yk11................1.
amanta65 (44)............kp64/30............yk?..................4./1.yht.
Sariella09 (43)............kp118/40..........yk?..................5./1.yht.



RKTT

onlydream (37)............dpo15
Rominas (40)...............dpo11
Tirlittan1968 (42).......dpo10
Hysteria (42)...............dpo10
mur-mur (44)..............dpo6
Ottis (43).....................dpo5

[/b]
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1
seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0
sitten dpo1, jne.
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.

 
Ihmisillä on muitakin haluja 4kymppisenä, eikä niitäkään välttämättä toteuteta. Raskaaksi tuleminen 4kymppisenä on vaikeaa juuri siksi, että luonto ei ole tarkoittanut lapsia tehtävän tuossa iässä, kaikkihan tietävät missä iässä nainen on hedelmällisimmillään ja mitä se tarkoittaa: sitä, että silloin kannattaisi tehdä niitä lapsia jos pystyy.
'
Jos lapseni vammautuu niin letkuista huolimatta hoidan hänet itse, jos vaatii sairaalassaoloa niin se on tietenkin silloin välttämätöntä.

Ja itse työskentelen lasten saattohoidossa... vanhemmaksi elänyt ei tarkoita aina poikkekuksetta enemmän nähnyt ja kokenut... moni 4kymppinen ei tiedä vammaisuudesta mitään...tai elämän rankemmista puolista, olen huomannut. Joten älkäätten tekään luulko kaikkea tietävänne vaikka osassa asioista varmasti omaattekin enemmän kokemusta. Jääköön tämä aihe, se oli vaan pakko tulla kurkkaamaan, millaista porukkaa täällä mummojen puolella kirjoittelee, huomasin sen jo, kiitos.
 
tatskattu, näin sie mm. kirjoittelit..
Ja kehitysvammaisten hoitajana valitettavasti usein törmään siihen, että ei niin hedelmällisessä iässä nainen on saanut vammaisen lapsen... enkä tarkoita nyt down lasta vaan ihan vakavimmasta päästä olevan vammaisen, eli syvästi kehitysvammaisen ja näin minä olen päätynyt sitten hoitamaan ns.itsekkäiden naisten lapsia

Tämä lause sai meistä useamman takajaloilleen!!:eek:
Miten sinä, tuntematta meistä ketään henkilökohtaisesti, voit oikiasti sanoa että olemme itsekkäitä jos halumme vielä lasta?

..ja kuten rinafina kirjoitteli miusta hyvin, me itse varmasti mahdollismamma pitkälle oman lapsemme hoitaisimme siitä "vammaisuudesta" huolimati..tiedätkös, monella meistähin on useamman vuoden yritys kuitenkin takana ja lapsi - se vammainenhin, saattaa olla osalle meistä hyvin, hyvin toivottu&rakas:heart:

V a i k k a tietenkin jokainen meistähin toivoo sitä tervettä lapsosta, niin kuin te nuoremmat pidätte monasti sitä itsestään selvyytenä - niinhän miekin 21v. kun odotin esikkkoaani.
..ei käynyt keskenmenot&vammaisuudet paljoa silloin mielessä..

Niin..se ikä&"viisaus" ei kulje aina todellakaan käsi kädessä..mutta elämänkokemus, kaikkine ylä&alamäkineen kyllä vaikuttaapi tällä ikää jo kovastikkin elämäämme kaikkinensa!!

Toki 40v tietämillä ja vanhempanakin, on erilaisia "haluja"..mutta mahdollisuus tulla äidiksi, on monelle vasta ehkä silloin toteutettavissa(miulle näin kun tapasin avomieheni 39v)sitä ennen olin elänyt sinkkuna/yh:na 17v.
..kaikenlaisia syitä on ja niitä en ala tässä erittelemään..

Teet arvokasta työtä ja jos koet sen omaksi työksesi on se hyvä juttu..meistä vain osasta saattoi tuntua vähän muulta :/
Katsoppas, pitäähän siunkin osata vastata huutoosi kun tuollaisen mielipiteesi meille tänne "mummoille" kirjoittelit..eiköstä vaan!! ;)

..muuten..itse käyn säännöllisen epäsäännöllisesti noissa muissahin kuumeilupinoissa ja naiset - ikään katsomasti, ovat yleensä aina tsempanneet&tukeneet toisiaan!! :)

Plussatuulia siullehin&aurinkoista kesää!! :flower::heart:
 
Ottis: Kiitos peukutuksista! Aamulla pissin ihan suosiolla pönttöön... mutta jospa huomenna purkkiin... =)

Voi voi, että tänne on sitten tuollaisia arvostelu kirjotuksia alkanut tulla! :(

Heh, sitä sanotaan, että "mummot" on ikärasisteja mutta näyttääpä noissa "teineissäkin" niitä olevan... :LOL: :LOL:



 
Ottikselle mukavaista päivää sillä Power Parkissa.:wave:

Rominakselle huomiselle +++++ peukutuksia!! d=)b :heart:
..ja muillehin RKTT-listalla oleville!!:wave:


Omaa napasta..mie valvoin viime yönä ja ihmettelin pienessä päässäni, että mikä maksaa kun uni EI VAAN TULEEEEEE!!!!!!|O
..No, kävin sitten tupakilla ja selvishän se syy - Täysikuu!!..se minua aina jostain syystä valvottanut..kaikenlaista ;)
..03.30 sitten kömmin mieheni viekkuun ja nukahdin vihdoin ja viimein..kyllä aamulla väääääsyyyytti sitten - Hauuuukotus!!!

Illasta/yöllä oli hirmusti jomotuksia&vihlontoja munisten tietämillä..rinnanpäät pikkasen arat, ei muuta kummempaa sitten..odotellaan taasen.. :)

Mukavaista päivää kaikille, kuuma on taasen mutta suihku onneksi hetkittäin auttaapi!!:wave:
 
tatskattu voi ystävä hyvä..puhuthan sie meistä jos kirjoittelet, että kypsemmällä iällä lapsia synnyttäneiden naisten sairaita lapsia sitten hoitelet..niin ja vielä itsekkäiden..
..heti perään tosin pahoittelit sanomaasi?..


..mehän JUURI olemme niitä "kypsiä" naisia, jotka lasta haluamme!..mutta itsekäs en mielestäni ole. Tiedän realiteetit täysin ja mielessä nuo asiat usein käyvät..ja jokainen varmasti muukin miettii aika tarkkaan!

..asioista voi AINA keskustella ja mielipide eroja varmasti on ja saa ollahin!..sellainen syyttely/sormella osoittelu, ei vain tunnu kenestäkään kovin mukavalta :(..nämä ovat aika herkkiä juttuja..arkoja, kipeitähin monelle..

Tärppionnea siullehin tatskattu:):heart:
 
valitettavasti olen törmännyt niin usein niihin äiteihin, jotka tuovat laitokseen pienen kehitysvammaisen lapsenm/jopan vauvan ja jatkavat yritystä saada terve. En tarkoittanut, että te olisitte itsekkäitä. Ja myöskin tiedän, että kun vauvakuume tulee niin vaikka ois nuori tai kypsempi niin ei välttämättä tule vammaisuutta mietittyä. En tarkoita siis teitä niinä itsekkäinä. Olen vaan vähän kärkäs puheissani, tarkoitus on kuitenkin hyvä :ashamed:
 
OK tatskattu, asia vilipitön!!:wave:

..mutta mie vähän luulen, että meistä kukaan ei veisi sitä pientä vaavia laitokseen - sairastakaan, ellei olisi pakottava tilanne..täillainen tuntuma miulla vaan on..JA riskejä me juuri pohdimmekin ja uskaltaako vielä yrittää??..hetken mielijohteesta ei tällä ikää enään vaavia haluta, se halu on paljon syvempi!!:heart:

..itsekkin myönsit, että kärkäs puheissasi olit - näin kävi..vaan ei se mitään, elo on välistä sellaista =)..ei täällä kukaan luule olevasta "täydellinen"..

Sie ilmeisesti kuumeilet pikku kakkosta, niinkös? mukavahan se olisi pikkusisko tai veikka kaveriksi esikolle :)
Kovasti plussapuhuja sille suunnalle puhkun PUUUUUH :whistle::heart:!!!!

:heart: mur-mur
 
Ai niin naiset, ihanaiset..

Mie laittelin nuo reseptitabut nyt kesän kunniaksi kaapin perukoille!! B)
Syön muita vitamiineja&sitä uutta Pro Balance Soyafortea.

Kattelen miten tuo PBS toimii ja tasoittaako hormonitoimintaa, sekä vaikuttaako ihan kokonaisvaltaisesti pitäen mielenhin hyvänä tai ainakin siedettävänä=)

Inia Ok =)
 
Moikka,

hcg oli laskenut 170, eli näyttäisi kuihtuvan itsekseen pois. Huh, onneksi. Mikähän tarkoitus tälläkin episodilla oli?

Tuosta luonnosta vielä, aika arvaamaton se on. Siskoni ei saanut luomusta lasta alle 40-vuotiaana (IVF-hoidoilla sai kaksi lasta kymmenen vuoden projektilla) ja tuli yllättäen raskaaksi 41-vuotiaana ja terve tyttö syntyi. Kahden kaksikymppisenä vauvan saaneen tuttavani vauvat ovat kehitysvammaisia (kromosomipoikkeavuus). Elämä on, muuta ei voi sanoa.

Kaikille mukavaa päivää :heart:
 
lumeton onpa hyvä, että hcg laskee ja ei tarvita muita toimenpiteitä - lämmin:hug:
..mikä tarkoitus?..niin..mistäpä sitä tietääkään, naisen kroppassa kun kaikenlaista tapahtuu :)

Mukavaista kesäpäivää siulle :flower:
 
Kp 21 muuttui kp 1:ksi, joten ovis tosiaan oli kp 7-9 välillä , silloin lämmötkin pomppasivat sen jälkeen....tässä kierrossa otan luget käyttöön, että saan kierron toiv pidemmäksi aikaa normaaliin 28-30 pvään :D

Eli kp 1/21-29

PlussailuOnnea kaikille!

mahdotontako :heart:
 
lumeton, hyvä että itsekseen on häviämässä! :hug: Ei voi muuta sanoa kuin että tuo on kurjaa ja surullista... Että suuria toiveita noin kaltoin kohdellaan...

Niin, kai se luonto on tarkoittanut meidät lisääntymään niin kauan kuin raskaaksi voidaan tulla eli kroppa toimii... ei silti välttämättä tällä iällä enää onnistu... Mutta yritetään silti!!! :flower:
 
Ottis
Lumeton Hyvä, ett homma hoitumassa :).

Rinafina :hug: sulle kovista kokemuksista.

Mahdotontako :hug: tädin tulosta. Parempaa onnea lugejen myötä alkaneeseen kiertoon.

mur-mur Kivaa oli Powerparkissa, mutt ei enää kotona ku mies kiukuttelee. Tätinsä luona piti tänään käydä ja ajoissa tulin, ett oltas menty sinne, mutt enää ei kuulema jaksa :headwall:. Miten se voi olettaa, ett mä istun täällä tuvassa koko lomani, kun hän on päivät töissä???
 
Ottis Pläääh :eek: sitä siun siippaas!!

Tietenkin sie saat lomallasi tehdä mitä haluat jos mies joutuupi työssä olemaan!!!:wave:

Mie väkräsin pizzan uuniin ja siinä samalla sain sormeeni kivasti vuotavan haavan tonnikalapurkin kannesta - Auts, että teki kipiää!!!! |O
..vuoteli kyllä aika hulppeasti ja piti ihan pötkölleen mennä käsi ylhäällä:$
..se tuo Fragmin vielä tekeepi sen, että vuotaa enämpi..

Huomenna Ottis sitten testejä dippaillaan..mitenhän sitä taas pettyy, vaikka EI tietenkään dpo7 miulla mitään näkyiskään vielä:| hölmö kun olen, niin SILTIKIN vaan testaan! :p

Rominaskin taitaa dippailla huomenissa?..olikos muita??? :wave:

Ps. Kävin muuten Power Parkin sivuilla, kiva paikka varmaan olisi meitin pojankin käydä =) on vaan niin kaukana :( ..piiiiitkä ajomatka tulisi.
 
Ottis
mur-mur Juu, huomenna testaillaan, eikä välitetä, vaikkei viivasta vielä näkyisikään. TOTT-päivä on kuitenkin TOTT-päivä ja sen mukaan eletään =).

Mun ukko on varmasti väsynyt ja kaikkea sellaista, mutt ei hänen kuitenkaan tarvitse olettaa, ett minun pitäisi täällä häntä kaiken päivää kärkkyä jos hän OMASTA HALUSTAAN tekee hullun lailla töitä koko kesän. Mulla on nyt loma ja olen sen totisesti (ainakin omasta mielestäni) ansainnut. Hän on oman työnsä herra ja katsotaan vain niin Nesteralliin saa kyllä vapaata, mutt muuten pitää sitten niuhottaa. Mun siippani on yksinkertaisesti ikävä ihminen :kieh:. Viime viikolla meinas ihan kuuba kärventyä, kun täällä tylsistyin päivät yksikseni ja silloin päätin, ett sitä lajia riitti mulle. Ja miehen on turha olettaa, ett jos sallisikin mun käyvän jossain, ett olen täällä sitten 4:n aikaan ip odottamassa ruoan kanssa, kun hän tulee töistä kotiin :headwall:.
 

Yhteistyössä