40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Torstain toivo muuttui tädin hyökkäykseksi :( aamulla jo tikut ja purkit valmiina mutta eipä tarvinnut testata.. jotain hyötyä teroista kun ei tuhrutusta ollut,hyvä niin.

Eli päivittäjä täällä kp 1

Mielenkiintoinen keskustelu käyty,onhan ne riskit vanhemmalla iällä suuremmat mutta ihan yhtä hyvin nuoremmilla odottajilla/ äideillä voi olla mahdollisuus saada sairas lapsi,elämä vaan on tätä.

haave pahoittelut myös sulle tädistä,jospa se tämä kierto olisi meidän plussa kierto ;) samoilla kp:llä mennään niin hauskaa yhdessä jännittää..

Jääris kiva kuulla sinustakin ja hienoa että kaikki ok :heart:

Nyt kuumuus sekoittaa ajatukset,ei tule järkevää kirjoitusta ei.. vain ja ainoastaan sisällä +34C :snotty: ja ulkona reippaasti yli tuon lukeman..

tsemppiä piinailijoille!!
 
onlyream voi surku, miten se täti taasen tuli :( lämmin:hug:

Tämä on SE tärppikierto sitten!!:wave::heart:

Lämmintä täällähi, varjossa jo 31C ja varmaan päivän aikana vielä nouuuuuusee:eek: ..ja sitten täällä haisee, kauhea käry ja ilma samea!!:x
Tuulee kovasti ja kait sieltä Venäjältä tulee niitä mettäpalojen savua, uutisissa vähän ilmoiteltiin näin..

Onlydream miten teillä sisällähin niin kuuma on!!?? :/
..meillä ei ole ilmastointia, vaan koneellinen ilmanvaihto(vetää huonoa ilmaa sisältä ulos)ja sitten 2xlattiatuulettimet pyörii täysillä, muutoin en jaksaisi!!

..kävin saunassa kurkkaamassa(se viilein paikka nyt)ja siellähin 28C!!
..on kait sitten täällä olkkarissa esim. se reilu 30C kun konekkin lämmittää..laitankin mittarin pöydälle ja kurkkaan kohta mitä näyttää.
 
Meillä 29,1 sisällä (ilmastointi on) ulkona 33,9 varjossa. Järkyttävän kuuma ja silmissä mustenee vähän väliä (tää alhainen verenpaine ja 105 hemppa). Aamupäivällä siivosin vielä vaatekaappia mut iltapäivällä ei enää kykene. Nää kuumat ilmat ei oo mun juttu. Sadetutkan mukaan ei oo tänne edes sateita luvassa. Huomenna kai pitäis jo olla kymmenisen astetta viileempää...toivottavasti. Olin eilen läääkäristä tultuani muksutallissa ja oli tarkoitus ostaa puuttuvia juttuja muut siellä ei ollut ilmastointia ja yhdet imetysliivit sain saaliiksi mut muuta en jaksanut kattella vaikka alennuksia olis ollutm ja anoppi halus jostain syystä istuu tulikuumassa autossa sen aikaa (siis sovittelin jonkin tovin niitä liivejä :LOL: )...mutta oma oli hänen valintansa.
 
Ottis
Onlydream Pihkuran pahkuran, kun minä jo kuvittelin, ett saisin sellasen sulosen sydämen tohon sun dpon perään laittaa, vaan ei :( :hug:. Samoilla päivillä tosiaan muitakin jännääjiä, joten toivotaan tästä kierrosta varsinaista plussasumaa ja paljon kevätvauvoja :heart:.

Lämmöistä kun on täällä praatailta myös, niin kannanpa korteni kekoon. Ulkona lämmintä varjossa pohjoisen puolella (sinne ei paista aurinko koskaan) 33,5 ja sisällä 25.9. Olen pitänyt ilmalämpöpumppua viilentämässä ilmaa varmaankin jo nelisen tuntia. Hups! Tuostapa tulikin mieleen, ett pitää käydä tyhjentämässä sanko, johon se kondensiovesi (tai jotain :)) menee..

Jääris Nyt kuules lopetat sen touhuamisen totaalisesti ja teet vain ihan välttämättömimmän ja senkin hitaasti ja rauhallisesti. Mä pesin eilen illalla kahdeksan aikaan ulkoeteisen ikkunat ja vaihdoin verhot ja se oli mullekin melkonen suoritus, vaikka kestän lämpöä hyvin (rakastan sitä ;)) enkä ole raskaana.
 
Pakko minunkin työntää lusikkani tähän soppaan. Olen itse puolivuotiaan äiti ja sain hänet nelikymppisenä. Toista kovasti kuumeilen, vaikka - hui kauhistus - täytän huomenna jo 41v! Kaikista pahinta varmaan on, että olen myös lääkäri. Eli riskit on enemmän kuin hyvin tiedossa. Tiedän myös sen, että suurin osa vammaisuudesta liittyy aivan muihin seikkoihin kuin äidin ikään. Loppujen lopuksi ikä lisää riskiä varsin vähän moneen muuhun seikkaan verrattuna. Erikoista, jos alalla työskentelevä ei sitä tiedä.

Mitä taas siihen tulee, että 'iäkkäänä' ei enää ole tarkoitettu lisääntyä, niin se on täysin nykyajan keksintöä. Aiemminhan naiset saivat lapsia vaihdevuosiin asti lähes jatkuvalla syötöllä. Varmaan lähes jokaisen suvusta löytyy suuria perheitä, joissa vanhimmat olivat jo aikuisia kun nuorimmat syntyivät. Ennemminkin voisi biologian kannalta sanoa, että nykyinen malli, jossa suurin osa elämästä ehkäistään, on epäluonnollinen. Jos nyt tällaista edes haluaa argumentoimaan lähteä.

Vammaisuuden lajeista pahin varmaan on asennevammaisuus, ja se varsinkaan ei katso ikää. Ei muuta kuin tsemppiä meille kaikille upeille naisille! Ja paljon plussatuulia!!!
 
kanelle lämmin kiitos kommentistasi :)

..ja kovasti niitä ++++++++tuuulosia siulle päin!!!:heart:

Täällä sisällä meillä nyt 29C ja ulkona varjon puolella 33.2C(paistaa vain ihan aamuaurinko)
..tarkenee siis..rötkyilin ihan Eevan asuassa piiiitkään suihkun jälkeen.. :D

Juuuu ja jääris ottaa nyt vähän hitaammin siellä..HEI!!:wave:
..ettei vaan ala ikävästi sitten supistamaan ja oloinen huonoksi pian muuttuupi..
 
Ottis
Kanelle Kiitos kommentista minunkin puolestani. Ihanaa, ett sulla on siellä pikkunen jo. Toivottavasti onni on myötäinen ja saatte vielä iltatähdenkin hänen seurakseen :heart:.

mur-mur Täällä lämmintä varjossa 34, tuskin siitä enää nousee. Just kohta meidän terassi pääsee varjoon ja siellä onkin kiva jatkaa lukemista B). Tuuleekin mukavasti =).

Psst. Ukko lähti eilen kiukutellen mökille ja varma olen, ett hän ei tule tänään kotiin sekuntiakaan aikaisemmin kuin minä eilen. Jos tulee ollenkaan. Että pitää ison miehen olla lapsellinen :headwall:.
 
Lämpöennätystäkin taas mittailtu ja jo 37.2C..
..mie vaan alan olla aika tuskissani..mietin että, jos olisinkin nyt vielä raskaana ja rv35..huh, tiedän että vaikiaa olisi ja makaisin vain ihan liikkumati..liikkumati..liikkumati.. :p
 
Minäkin tänne kiirehdin kiittämään kanellaa upeasta kommentista. Itse esikkoni olen saanut 42 vuotiaana, joten se kertoo oman mielipiteeni. Aikaisemmin kävin gynellä, joka oli saanut omat lapsensa 42- ja 43 vuotiaana ja oli oikein kannustava minunkin kohdallani.

Kuumaa tosiaan on täälläkin, jaksuja raskaana oleville ja tietysti meille muillekin.
Mutta kun ulkolämpömittari näyttää samoja lukemia kuin kuumemittari, sitä on kaikilla KUUMA!

Oma tilanteeni on kummallinen, sillä nyt KP 17 (tai 18) tuli aamulla pyyhkiessä verta paperiin kahteen kertaan. Sen jälkeen ei mitään. Minulla ei ole koskaan ollut mitään välivuotoja, joten siksi olen ihan ihmeissäni. Dpo:ista en ole varma, sillä tuntemukset viittaavat siihen, että menossa olisi dpo4, mutta One Step -tikut eivät koskaan näyttäneet tasavahvaa viivaa, kylläkin vahvinta "irtoamistuntemuksia" edeltävänä päivänä. Eli ehkä ovuloin tai sitten en. Mutta ihmetyttää kyllä, että joko se täti ryntää näin aikaisessa vaiheessa kylään. Eikös se ollut Inia (?) jolla oli yksi kierto välissä tosi lyhyt?

Täällä käyn seuraamassa teidän juttujanne ja täysillä elän mukana. Tänään on ollut harmittavan monta tätivierailua, mutta ehkä sitten ensi kerralla. Ja rktt-listalla on vielä porukkaa...
 
Ottis
Terri Toivottavasti tuo vuoto on jotain positiivista niinkus vaikkapa kiinnittymisvuotoa :heart:. Peukutuksia!!

Liiza Tosiaankin ovistikut on silleen kivoja, ett niihin ainakin sen toisenkin viivan saa, kun vain jaksaa aikansa testailla. Kiitos ku oikaisit ton kp:si :). Onnea tulevan Oilin hyödyntämiseen! Jospa tämä olis nyt Se Kierto :heart:.

Huh! Hellettä tosiaankin. Minäkin lämpöä rakastavana ihmisenä meinaan ihan pakahtua. Täällä vieläkin yli 33 astetta mittarissa ja tuuli on totisesti lämmin.
 
Terri vuotoista outoon aikaan kiertoa..hmmmm..miekin toivoisin, että olisi SITÄ..eli kiinnittymisvuodon poikasta!! :):heart:

liizalle onnekasta oliling boilingin mettästystä:wave::heart:
..montakohan kertaa miullahin se 2viivasta ollunna testissä?..satoja varmaankin, siis siinä O-sellaisessa :p No, edes jossain!

Mie kävin TAAS suikussa, ei tätä hullukaan kohta kestä :eek: onneksi viikonlopulle tänne Itä-suomeen lupailtiin jo viileämpää 26C ja silleen, ehkä sadekuurojahin.

Mukavaista illan köllykköö kaikille!! :D
 
Rominas:hug:..vaan uusi yritys ja uudet kujeet, eiköstä? :) :heart:
..VAIKKA, siulla ON vielä mahdollisuus kyllä plussata!! =)

Miekin suosiolla tädin tuloa odottamaan jään.. :| tämmöttii tämä aina on..
..pientä jalkojen repimistä ja seljän kipuilua tuntuu - täti varoitteleepi jo..


Kaikille kauniita unosia kun simmu painuupi kiinni, olkoon unet plussakkaita:heart:

:heart: mur-mur
 
Ottis
Rominas Ei luovuteta, ei! Just mun kaveri lähti saunakylästä, kun mies lähti taas mökille kiukuttelemaan. Turha on elämäänsä tuhlata toisen kiukun vuoksi, vaan elettävä on. Voipi olla, ett aamusta testaan, tai sitten en ;)... Peukutuksia sulle vielä! Pientä ihmettä sullekin toivon.

mur-mur Älä anna tädille periksi vielä. Joka tapauksessa talvella muistellaan kaihoten kesän lämpöisiä päiviä. Minä ainakin olen nauttinut joka hetkestä ja lämpimästä illasta terassilla kynttilän valossa istuskellen.
 
Ottis
[/url]

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

onlydream (37)...........kp2/23-29.......yk?....................3.
haave2010(44)..........kp3/29.............yk3(km6/10).....4./1.yht.
Mahdotontako (45).....kp3/21-29.......yk2....................1.yht.
liiza (44).....................kp9/24-27.......yk28..................4.
Tilda69 (42)...............kp?/28..............yk1...................2.
Iida-Karoliina (45).....kp16/23-29.......yk15................5./1.yht.
Ottis (43)....................kp17/25-28.......yk14................1.
Inia (43)......................kp20/26-30......yk24.................1.
mur-mur (44)..............kp20/25-28......yk15(km2/10)...3./2.yht.
Ballerina Bolero (40)..kp21/25-28......yk31.................3.
Rominas (40)..............kp25/25-27.......yk1(ku06/10)...2.
Hysteria42..................kp25/25-28.......yk4..................1.
Ämy (41).....................kp26/27-30.......yk1..................4.
Tirlittan1968 (42)......kp27/28.............yk1..................2.
haave3 (41)................kp30/28-36.......y2v...................3.
ikiemo (45).................kp37/20-50......yk?....................4.
taavi166 (38).............kp48/28-42......yk14..................3.

Kadonneita lampaitako?

nillanilla (42)...............kp?/28-33.........yk11................1.
amanta65 (44)............kp66/30............yk?..................4./1.yht.
Sariella09 (43)............kp120/40..........yk?..................5./1.yht.

RKTT

Rominas (40)...............dpo13
Tirlittan1968 (42).......dpo12
Hysteria (42)...............dpo12
mur-mur (44)..............dpo8
Ottis (43).....................dpo7

[/b]
[/i] [/color]
ovistestiplussapäivä = dpo-1
seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0
sitten dpo1, jne.
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Hikistä on edelleen! Meillä oli aamuyöstä 3-4 aikaan niin valtava ukkosmyrsky, ett sellaista en muista kokeneeni sitten lapsuuden. Salama iski jatkuvasti niin, että huoneet kylpi kirkkaassa valossa melkein koko ajan. Kissan kanssa istuskeltiin makkarin sängyllä ihastelemassa lunnonnäytelmää ja ihme kyllä, mua ei pelottanut. Kun alkoi tuulla tuuli vinkui nurkissa ja helisytti ikkunoita, aivan mahtavaa :D.
 
Huomenta naiset :)

Täälläpä on käyty yllättävää keskustelua... tietänette mitä keskustelua tarkoitan.. ..Hmm :( Kiitos kun olette niin osuvasti siihen vastanneet. Siis kiitos minunkin puolestani :heart: !


Jälleen kerran taas olen mennyt sekaisin kuka missäkin kierron vaiheessa on ja siksi en osaa erikseen ovis - tai r-plussia puhallella. Toivottuja plussia kuitenkin puhaltelen.

Ja kiitos Ottis, mur-mur ja Inia kommenteistanne mun kirjoitukseen aiemmin. Totta on, että mies ei tietenkään voi tietää mitä mun päässä (tai mahassa. Tai tisseissä.) liikkuu ellen sitä hänelle kerro. Mutta eipä ole mieskään puhunut sanallakaan mitä hänen mielessään liikkuu, eikä kysynyt asiaasta mitään. Ajattelen asiaa niin, että jos kyseessä olis vaikka asunnon hankkiminen, niin varmasti puhuisi asiasta oma-aloitteisesti, ottaisi selvää asioista jne.

Mä kipuilin tän mun härkäpäisyyden ja puhumattomuuden kanssa aikani, kunnes eilen sitten saatiin asia puheeks. Mun aloitteesta tietenkin... (Grr). Vähän se helpotti, mutta katsotaan nyt miten tästä eteenpäin. Tuoreessa suhteessa on paljon opettelua puolin ja toisin, kun ei vielä oikein tiedä miten toinen "toimii".

Mä hihittelin täällä itsekseni yks päivä, kun mur-mur ja Ottis intoilitte testaamisesta jo 'melko' aikaisessa vaiheessa :D Tunnistin siitä itseni ja mä mietin että raskaustestifirmojen myynti pysyy korkealla meidänkaltaisten intoilijoitten avulla. Kurja kuulla negatesteistä, mutta ei masennuta niistä, eihän. Varsinkaan ennen kuin menkat on myöhässä. Voiskin muuten joskus ottaa skaba siitä, kuka meistä malttaa olla pisimpään testaamatta :).

Aikaisemmin mäkin olin niiden suurkuluttaja, mutta nyt olin päättänyt olla testaamatta ennen kuin menkat on myöhässä. No niin taas joo.. Eilen torstaina (TOTT :)) testasin negan (dpo 11) ja tänään (dpo12) samaten. Eihän se tietenkään mikään yllätys ollut, mutta joku masokisti sitä vissiin itsessä piilee, kun väen vängällä itteään kiusaa. Kiitos mur-mur siitä testauspäiväkalkulaattorista, se on oikeesti hyvä, vaikka harva meistä sitä kuitenkaan toteuttaa.. ;)

Oon lueskellut raskausoireista ja ainahan sitä kuvittelee niitä itselläänkin olevan. Kun mun kaikki oireet (oviksesta ja flussasta johtuvat) loppui dpo 7, siirryin sitten lukemaan oireettomuudesta, koska 'päätin' että jos mulla ei kerran ole oireita, niin se saa sitten luvan olla raskausoire :LOL: .

Tissit on ehkä kenties ihan hieman isontuneet, tai niin mä kuvittelen, mutta sehän on ihan normaalia ennen menkkoja. Ja tänään just äsken jotain hulahti housuun, ja ajattelin että nytkö se täti tuli. Ei tullu; se oli joko valkovuotoa tai aamulla saatuja simppoja. Oon monesta paikasta lukenut näistä huladuksista mitä muilla on. Mulla ei ole koskaan ennen valkovuotoa hulahdellut, ja olen ovisaikaa lukuunottamatta kuiva kuin Sahara. Siksi mulle tuli mieleen että jospa ngasta huolimatta sittenkin olisin... Mutta sitten muistin ne simot, se hulahdus oli varmaan niitä :(

Nyt täytyy lähteä auttamaan kaveria muutossa, mukavaa plussatuulista päivää kaikille teille ihanille naisille!

Mulla oli mielessä vielä ainakin 200 asiaa, mutta oon niin surkian hidas kirjoittelija, että en osaa tiiviisti itseäni ilmaista ja en viitti teitä ihan kauheasti pitkillä romaaneillani piinata - piinaa on meillä kullakin ihan riittävästi jo omasta takaa.

Aijoo, testasin eilen ja tänään First Signal-testillä, jonka pitäis näyttää 10 mIU/ml herkkyydellä. Koska monella on varmasti aika paljon kokemuksia sekä raskaus- että ovistesteistä, voitais kerätä ne kokemukset omiin ketjuihinsa, mitäs mieltä olisitte?

 
Ottis
Hysteria Pahoittelut negoista :hug:. Oireet sulla on kyllä niin hyvät, ett voi hyvinkin vielä plussaksi testit muuttua. Niin testasin minäkin tänä aamuna negaa, mutt se ei todellakaan ole mikään ihme. Mietityttää kyllä minuakin, ett miksi pitää itseään testaamalla kiusata, kun voisi vain antaa ajan kulua. Mulla tosin tuota aikaa on tällä hetkellä liikaakin ja voisi sanoa, ett ihan ajan kuluksi testasin. Äsken just rivissä 'vertailin' dpo5,dpo6 ja dpo7:n testejä ja alko itteäkin naurattamaan ku ei niissä tosiaankaan ollut vertailtavaa. Samanlaisia blancoja kaikki sen toisen viivan osalta. Mutt jospa huomenaamuna malttaisin pisut lirauttaa ihan suoraan pönttöön.

Uudessa suhteessa on tosiaankin paljon opettelemista ja kun luulee, ett asiat ois viimein puhuttu selviksi, uuden kierron myötä huomaa, ett kaikki on mennyt toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Näin ainakin minun miehellä. Jos miehet suhtautuisivatkin tähän vauvaprojektiin kuin auton tai asunnon hankintaan, meillä ei mitään huolta olisikaan, vaan hommat hoituisivat helposti.
 
Nyt sitten hieman ilma viileni ja sadettahin pikkisen antoi! =)

Pahoitteluni negan testanneille: Hysteria, Ottis :hug:
..mie jätin testailut nyt ja odotan vain tätiä - nimittäin, lämmöt jo laskivat :( ja se miulla niiiiin varma merkki menkkojen alkamisesta ajallansa..et näin..

Mukavaista, hieman viileämpää&plussakasta päivää kaikille!!:wave: :heart:
 

Kiitos Ottis :heart: ! Ei se nega mua ihmetyttänyt, enkä oikeesti edes ajatellut sieltä mitään haamuakaan tulevaksi. Koitin nimittäin pitää mielessäni ne kaikki realistiset ohjeet, että se hormonitaso ei välttämättä nouse heti. Siks en osaa olla edes kovin pettynyt, koska olenhan RTTK :). Aikani kuluksi minäkin testailin. Viiden euron ilo - tai siis suru. Ai kun nauratti toi sun vertailujuttus :LOL: hihhii!

Miten noi miehet osaakin olla niin harmillisen hankalia ...jotenkin vähän yksinkertaisia, sanoisin :D

Liika aika on pahaksi. Millä ihmeellä sen sais kulumaan nopeammin?!? Eilen miehelle kerroin, että ovulaation jälkeiset kaks viikkoa olen ihan omissa maailmoissani, sisäänäin kääntynyt, eikä päähän mahdu mitään muuta ajatusta kuin se, että olehkohan raskaana ja että sitä vaan odottaa suraavaa päivää, että vois testata taas sen negan. Ei oo meil naisil helppoa. Mutta ilman tällaista vertaistukea olisi miljoona kertaa vaikeampaa. Kiitos että olette olemassa :heart:.

Plussaa purjeisiin heti taas huomenissa - tai ylihuomenissa. Pian kuitenkin.
 
Terri, mulla tais viimeksi olla kierto 25 (tai 26) päivää, joten siellä normaalin alarajoilla. Mulla on muuten myös nyt parissa viime kierrossa tullut muutaman kerran tullut pyyhkiessä verta jokin aika oviksen jälkeen, mutta olen ajatellut, että ehkä se johtuu tästä luomuyrittämisestä :whistle:

Kiitos kanella kommentistasi! Etkös tulisi tänne mukaan kuumeilemaan? =)

Mietin testaisinko kerrankin jo hyvissä ajoin, eli huomenna (dpo 7 tai 8)... kun mies on sitten myöhemmin reissussa, jos vaikka täti jättäiskin tulematta... Mitä kyllä epäilen, eiköhän taas se tuttu nega täälläkin ole tulossa. Siksi ei huvittaisi edes testata. No, katsotaan muistaako huomenna.
 

Yhteistyössä