40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Hei sinä lämmin mur-mur, kiitos.

Ei se lämmönlasku mikään välttämättä nega-merkki ole, koska jos niistä lämmöistä voisi varmasti ennustella, ei sellaisia pitkiä oirearvuutteluketjujakaan olis. Niitä oireita arvuutellaan ja tunnustellaan joka maassa samalla tavalla, ja vaikka lämpöjen vaihteluitakin pähkäillään, ei kukaan ole tullut yhtään sen viisaammaksi. Niin että mur-mur: ei kirveitä kaivoihin, koska RTTK :)

:hug:
 
Ottis
Niih mur-mur, Just niinku Hysteria kirjoitti, niin se lämmön laskuhan voi olla se 'piikki' alaspäin, josta lähtee sitten nousemaan ylempänä pysyäkseen. Olen joskus omilla haamukierroillani huomannut niin käyvän.

Inia Minä peukutan sulle kaikin mahdollisin raajoin ja laitan vaikka koko nukke- ja nallekomppaniankin tassut pystyyn, ett nyt sulla olisi onni myötä ja saisit sen vahvan ja pysyvän plussan testissä heti kertaheitolla.

ON Pitkästä aikaa (taas vain aikaa kuluttaakseni) mittasin lämmön ja nyt se oli 36.8 eli vähän ylempänä ku edellisen kerran joskus dpo4 neljä mitatessani ku mittari näytti masentavaa 36.4 :(. Enpä kuitenkaan ala tuulettelemaan ku ei yhtään tunnu missään siltä, ett olisin raskaana tai muutakaan ja sitten toiseks, jos muutenkin valuu hiki selkärankaa pitkin ulkoisen lämmön vuoksi, niin tokihan siinä nousee jo ruumiinlämpökin, joten tulos ei ole mitenkään vertailukelpoinen.

Mä tekasin just itselleni propsua uuniin ja tarttee tästä lähteä herkuttelemaan. Ku vihtis kipasta kaupasta kuohukermaa niin nautinto olisi täydellinen, mutt luulen, ett vaahterasiirapilla pääsee melko pitkälle :p.

Kanella Niinpä, miksi et jäisi ihan vakkarikuumeilijaksi, kun olet sopivan ikäinenkin :)?
 
kanella Kiitos! Kun työnsit lusikkasi tähän soppaan ja kommenttisi kirjoitit.
Olen lueskellut , vaikka en nyt olekkaan ehtinyt kirjoitamaan. Itse myös terveyden huoltoalan ihminen olen. Ja vammaisuuden kanssa työssäni olen tekemisisä. Ihmettelin kovin ettei alan ihmiset tiedä asioista.
 
Sain labratestien tulokset..

THS 2.48(1kk takaperin 3.09)
T4V 12.7(1kk takaperin 12.2)
T3V 3.9 hoitaja sanoi, että viitearvojen alapuolella?..itse kyllä löysin toisenlaista tietoa 2.6 - 5.7 (Kuopon lääkeinformaatiokeskus) pikkasen on eri labroilla, eri viitearvoja.
..tosin onhan tuo lähempänä ylärajan tuntumaa jo..
Ja..
Progesteroni kp19(dpo7) eli n. luteaalivaiheen puoliväli -> 31.6..
..ei "todella" hyvä, mutta ei huonokaan ja tuostahan arvosta jo näenkin, ettei tärppiä ole käynyt - olisi noussut jo korkeammalle!
Lapsettomuus lääkäri maininnut kertonut jollekkin asiakkaalle, että jopa arvo 70 merkkaisi "jotain" yritystä taqpahtuneen siellä kohdussa tässä vaiheessa!

Voisin kuitenkin olettaa, että ovis tapahtunut..vaan senhin varmuuden saisi AIVAN oikiasti vasta kolmen perättäisen mittauksen jälkeen, 4-10 vrk ennen menkkoja. Näiden yhteissumma jos yli 50nmol/L se merkkinä tyydyttävästä keltarauhasesta.

Tuoltapa löytyihin niitä proge arvoja raskauden eri vaiheessa!!:heart:
http://www.vita.fi/etsi.php?tutk_id=551

HUSLAB-sivuilla tällaista tietoa, vaihtelua siis on..
http://www.huslab.fi/ohjekirja/2502.html

..joten, kyllä mie jään nyt odottelemaan vaan sitä miehen ostamaa lahjaa synttäreiksi(3.8)kun en sitä kaipaamaani :heart: nyt saanut vieläkään :ashamed:

..mutta yritykset jatkuu ja ihme voi meidätkin yllättää - ainahin toivon niin kovin :) ..
 
Ottis
mur-mur Sullahan noi kilppariarvot on kuitenkin pikkasen edellisestä kerrasta parantuneet? Et sattunut kysymään, ett miten ne noin 'heittelee', sillä mitään lääkitystähän sinä et saanut? Eiks se niin ollut myös, ett normaalisti raskauden alkuvaiheessa kilppariarvot nousee? Emmä sillä, ett mitään turhia toiveita sun mieleen istuttelisin, mutt tulipahan vaan mieleen :).

Toivottavasti mies sua hyvin lahjoo synttärinäsi :heart:. Mun ukko muisti kyllä, ett mulla synttärit on, mutt ei edes onnitellut (huomautuksista huolimatta) saatikka lahjonut, joten kun ja jos hän tänään nokkansa kotona näyttää, on mulla paljon valittamista :LOL:.. Ei ku itseasiassa soitin, ett vois käydä kotona, ett saan kisulin haavan kunnolla putsattua, kun toinen pitää kiinni. Kolmen viikon takainen arpi, joka viime viikolla näytti auenneen, on nyt sitten tulehtunut ja karvaa lähtenyt ja lähtee aina vain isommalta alueelta :(. Lekurille soitin ja sovittiin, ett Betadinella sitä nyt putsaan ja jos ei ole alkuviikkoon mennessä parantunut pitää sitä käyttää lääkärissä ja laitetaan antibiootti.
 
Ihanaa perjantaita kaikille!!

Kauhukseni huomasin, että r-testit todellakin kaapista loppuneet. Tai on tuolla se Clearbluen digi 1 kpl mutta en millään raaskis käyttää sitä....vielä... :whistle:

Noh, kun kuitenkin oli pakko testaamaan päästä :D niin pissimpä sitten o-testiin... Hailakan testiviivan siihen sain ja taidanpa kaasutella kauppaan r-testiä ostaan aamua varten... Ellei sitten täti ilmaannu ennen aamua...

Lämmöt oli 37,6. Mietin tuossa, että kuinkahan paljon ulkoilma vaikuttaa lukemaan...??

Plussakasta Viikonloppua kaikille!!!!
 
Rominaksella korkeat lämmöt ;) tokihan ruumiinlämpöön tietysti vaikuttaa jos ulkona - saatikka sisällä, on kovinkin lämmintä..onko siun normi lämpö mikä?
Miun lämmöt vielä pari päivää sitten tuolla 37.3 ja nyt enään 36.9 - tädin enteitä vaan on miulla..

Käyppäs toisaan se testi ostamassa, niin tiedetään siun tilanne huomenna - Plussatuulia!!!:wave::heart:
 
Ottis Niin, ainahin tuo TSH oli pikkasen laskenut, se hyvä :)
Mikäs arvo miulla oli noussut?..juu, T4V pikkasen..ei kyllä raskauteen liity millään tavoin miun ollessa kyseessä!
..mutta tuo T3V arvo jäi askarrauttamaan kyllä?..
Se arvohan otetaan usein tutkittaessa likatoimintaa!

Varasin lääkärille ajan 5.8 ja kattellaan miten käy.
Oma lääkäri( se aika jurokki:kieh: ) palannut silloin lomalta.

Tuo TK lääkäri kun ei oikein tunnu noita kilpparijuttuja hallitsevan..mutta pitää häntä pyytää konsultoimaan virkaveljeään, joka tietääpi enempi näistä asioita.
Kyllä mie sen Thyroxin lääkkeen haluaisin kokeiluun ja jos ei mitään "suurta" vaikutusta - thats it!!
 
Ottis
Rominas Minunkin teki mieli hetki sitten pissiä o-tikkuun, mutt onneksi sain puhuttua itselleni vähän järkeä. Herre God ku pitäähän tässä ainakin 6 päivää vielä kärvistellä. Joko sä sen r-testit kaupasta kipasit :)? Plussaa kovasti suuntaasi puhkun :heart:!
 
Ottis: Jää tältä päivältä ärrät kauppaan...
Lähdettiin uuteen kotiin kun olis pitänyt ruokapöytä lähtä tuolta isommasta kaapungista hakeen, kun tuli viesti, että olis saapunut heille. Mutta sitten matkaan ilmaantui mutkia ja jäi siis ruokapöytäkin hakematta.

Mulla aamuvuoro, joten käyn ostaan r-kiskalta testin työpvän jälkeen. (ellei se kaamea omistaja-täti ole siellä...Oli nimittäin isännälle alkanut viime kerralla, kun se kävi hakeen niitä ärriä ennen ku:sta, höpiseen, että "Teillä se ei oikein tunnu tärppäävän jne...." Joten pikkasen kynnys korkeella mennä ostaan sieltä enään testejä... :(

Siispä taitaa mennä iltapäivä testailuksi huomenissa! Mutta mulla nuo pvät taitaa jo olla sellaset, että näkyis varmaan jo pisussa kuin pisussa??

Ihanaa iltaa kaikille!! Mää hyppään taas autoon ja hurautan taivastelemaan toista kämppää! =)
 
Ottis
Rominas No kylläpä on kiskan täti ollut törkeä :headwall:. Miehes olis pitänyt kysyä siltä, ett kuis heillä sitten on tärpännyt vai onko ollut yritystäkään. Mutt nyt ei muuta kuin hirmusesti peukutuksia huomiselle, ett se katala täti osaisi pysytellä poissa ja plussan tikkuun saisit. Dpo14 varmaankin näkyy ip-pisussakin, kunhan sen pari tuntia maltat pisua pidätellä ja juoda mahdollisimman vähän.

ON Kyllä tuppaa käymään pitkäksi aika ku olen alvariinsa yksin täällä kotona. Tarttis varmaan alkaa kehitellä jotain. Mies on taas mökillä. Kävi kotona, mutt sai veneen moottoriin pari viikkoa sitten rikkoutuneen osan ja lähti sitä laittaan paikoilleen. Pyysi mua mukaan, mutt en lähtenyt ku ei mun seura näytä tällä viikolla muutenkaan kelvanneen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rominas:
Ottis: ...Oli nimittäin isännälle alkanut viime kerralla, kun se kävi hakeen niitä ärriä ennen ku:sta, höpiseen, että "Teillä se ei oikein tunnu tärppäävän jne...." Joten pikkasen kynnys korkeella mennä ostaan sieltä enään testejä... :(


|O |O :headwall: :headwall: :/ mikä myyjä!!!
Kaamea!
 
Siis MITÄÄÄÄÄ!!!! :eek: ..eihän noin voi sanoa asiakkaalle - järkyttävä a**ka kyllä!!!:kieh:

Rominakselle
huomiselle plussasätehiä!!:heart:

..ja muillehin piinaillijoille:heart:

..miulta veto ihaaaan poissa :( kaamea väsy, väsy ja väsy - haukotus!!|O

..menenhin tuonne ulos hieman viiluuttelemaan(tupakille :whistle: ) ja sitten soffalle tuulettimen alle telkkua kattelemaan, jos sipsukoita hieman dippailisi :p..nukahdan varmaan suolapöhössä sitten :D

Tirulii onko miulla mennyt joku ohi?..siis "hoitopaikkaan"???..eli vielä pientä toivotte, niinkös :)

Mukavaista illan jatkoa!! :wave:
 
Ottis hei: mitä ne sun laittamat jutut on, joita siirapin kanssa syöt/te? Prost? Kuulostaa herkulta. Ja nyt ihmettelin yht kuttuu; jos sun mies muisti ja tiesi että sulla on synttärit, niin miks se sitten ei onnitellut? Vai eikö se jotenkin hoksannut? Jos ei, niin sillä on veneen moottoriöly noussu päähän :headwall: Hysterialta myöhäinen onnentoivotus nyt kumminkin: toivon yläkerran ukkoa muistamaan sinua :heart:! Ja mur-muria :heart: ja Iniaa :heart, ja mahdotontakotaa :heart: ja ihan kaikkia kaikkia meit : heart: !

Mur-mur: tää raskautuminen on nähtävästi niin raskasta salatiedettä, että ei voi tietää varmasti yhtään mistään mitään, vaikka mittari olis kainalossa jatkuvasti, verinäytteitä otettais on-line koko ajan, ja CIA:n agentit analysois kaikkea. Ei vaan voi tietää, koska kaikkki vaikuttaa kaikkeen. Siksi kai näitä viikoja piinatuiksi kutsutaan. Valovoimahalaus mur-mur :hug: J aetukäteen hyvää syntymäpäivää jos varsinaisena päivänä unhoitan mainita.

ON: MITÄÄN oireita ei ole vieläkään, vaikka sunnuntaina pitäis tätsy tulla. No, ennenkin on tätioireet alkaneet viimeistään noin edellisenä päivänä, joten tätiin täytynee varautua :( sillä pessimistihän ei pety...?

Olin auttamassa ystävää muutossa ja mun osuuteni oli pestä keittiön kaapit. Nyt on köökki desinfektattu ja mies on hummaamassa (hyvä hyvä :) ) ja mulla ei oo muuta kuin aikaa - tutkia raskausoireketjuja ja miettiä huomista testriaamua.

Mukavaa perjantai-iltaa kaikille meille toivotan kera ynmnälaskumerkkien :heart: !
 
Alkuperäinen kirjoittaja mur-mur:
Tirulii onko miulla mennyt joku ohi?..siis "hoitopaikkaan"???..eli vielä pientä toivotte, niinkös :)
Nii-iin..pientä toivomme vielä..tai minähän sain uuden vauvakuumeen heti peikon synnyttyä
B) ja meillä jäi pas alkioita pakasteeseen muutamia. En usko,että raskaudun enää niistä alkioista,mutta kaipuu toiseen ihanaiseen palleroon on niin suuri,että myös isäntä kyseli jo että olenko ollut yhteydessä hoitopaikkaan,et milloin olisi mahdollista kokeilla.
Enkä halua jättää kallisarvoisia alkioita käyttämättä.Jos niistä ei meille enää anneta lapsia,nii peikkonen jää meille ainoaksi elämänlahjaksi.
Rakkautta olisi vaan niin paljon,että sitä olisi antaa useemmallekkin palleroiselle.
Meillä on peikkotyty ollut todella kiltti lapsi..yöheräämiset jäi jo alle 3kk pois ja alettiin nukkua täysiä öitä,nii..kai sekin sitten vaikuttaa tähän nopsaan uudelleen yrittämiseen,kun ei ole ollut sitä vauva-ajan valvomista ja väsymistä paljon.
Eilen peikkonen sai ekan kirveensä :eek: (eli siis hampaansa..olen oppinut äidiltäni sanonnan,kun hää sanoi että lapsen ensimmäistä hammasta kutsuttiin aikoinaan "leipäkirveeksi" :p :/ :LOL: )
Ihmettelen vaan kun ei yhtään ole ollut kärttynä
:eek:

No tulipas stooria heti kun omastansa kirjuuttelleepi :saint:
Kivaa ja plussaista vkl kaikille :flower:
tiru ja peikkonen 6kk
 
Ottis
Hysteria Sä oot yliveto :). Toi oli nappiin toi, ett mun miehellä on noussut moottoriöäljy päähän. En tiedä mikä siinä on, mutt mies ei ylipäätään tykkää synttäreistä. Omansakin aina juo unholaan jos mahdollista. Kun täytettiin 40v. (mulla on kaksonen), mun kakkosen vaimo järjesti veljelleni kunnon pippalot booleineen, mutt mun mies mökötti, kun siellä piti sitten kohteliaisuudesta käydä. Ja pahinta oli tietenkin, ett hän oli just tullut töistä kun yksi siskoni miehensä kanssa tuli meitä sit hoputtamaan, ett pitäis mennä jo. Muistan siis ikuisesti, ett 40 v. täyttäessäni jouduin kotona katsella mököttävää miestä, kun parin sadan metrin päässä vietettiin veljen synttäreitä, jotka olis kuuluneet olla myös mun.

tirulii Voi ku ihana tosta sun haaveestas lukea :heart:. Paljon onnenkantamoisia!!

ON Näyttääpi siltä, ett haamuttaapi http://sekunti.com/upload/img/53058haamu1.JPG Tää kuva on otettu ihan heti alle 5 minsan testin tekemisestä. Kyllä mä siinä alalaidassa olen väriä näkevinäni, mutta mutta.. ei siis mitään onnitteluita tai muuta, sillä musta tää on pikemminkin huono vitsi. Seitsemäs kerta peräkanaa kiinnittymisyritystä, mutt huonolla tuloksella. Ei paljon naurata, sillä en todellakaan usko, ett tämä tästä etenis. Nyt mulla loppui sit noi herkät testit ja seuraava vahvuus on 20mIU/ml eli en testaa ihan heti.
 
tirulii, kun tuolla toisessa pinoissa kirjoittelit, että teillä 6. tuoresiirto onnistui, niin jaksaisitko kertoa (vaikka yv:nä ), mikä lääkecoctail teillä oli käytössä, ja teitkö jotain muuta hoidon onnistumisen edistämiseksi? Meillähän syksyllä tulossa 4. hoito, ja mietin miten kauan kannattaa yrittää...

Ottis, toivottavasti nyt tulisi pysyvä plussa!
 
Kauhakuormaajakaupalla vahvistusta Ottis ! Toi sun miehes on kyllä aikamoinen puupää. Harmittaa ihan vietävästi sun puolesta, tekis mieli kaataa sitä moottoriöljyä sen kenkiin. Niin pienellä vaivalla se sais aikaan ison ilon, joka varmasti koituisi iloksi hälle itselleenkin.

Mun mies on kanssa puupää, erilaisissa asioissa tosin, mutta puupää kumminkin. Mä luulen, että kaikki miehet on enemmän tai vähemmän puupäitä, joilla on päässään milloin moottoriöljyä, milloin gigatavun kokoisia mikrobittejä, urheilutuloksia tai jotain muuta yhtä tähdellistä. Ajatelkaas, millainen kehitysmaapallo tää Tellus olis ilman meitä naisia. Kyllä me naiset ollaan sitten ihania :) :) :) :flower:

ON: Testasin tänään (dpo 13) täydellisen negan ja mittasin lämmöt, jotka ovat laskeneet. Lisäksi tätioire mahassa. Nyt on pala kurkussa ja tekis mieli itkeä.

Ulkona on aikamoinen tuuli, sen mukana lähetän kaikille plussia ja haamujen vahvistumista :heart:
 

Yhteistyössä