Heissan kaikille - vuoden takaa
Mä olin täällä vajaa vuos sitten ja nyt ajattelin taas tulla jakamaan elämää teidän kanssa. Joskin olen koneella vain satunnaisesti, mutta hengessä olen mukana säännöllisesti
, jos kirjoittaen en ehdi.
Mä oon 42 ja 1/2 vuotta nuori ja mulla on 5kk vanha uusi suhde
. Tän uuden suhteen kanssa asiat on edennyt tosi nopeasti; muutettiin yhteen ja alettiin heti väsästä vauvaa (mulla kun tota aikaa ei oo niinkuin hänellä, joka on vasta 36v). Varsinaisia yrityskertoja on nyt takana kaks tai kolme ja tää kuu on nyt neljäs.
Ollaan molemmat käyty kaikki tutkimukset läpi, jotta tiedämme onko edes mahdollista enää. Mun tulokset oli ok ja ikä huomioiden hyvä. Hänellä analyysissä simppojen määrä ja liikkuvuus erittäin hyvät, mutta vain 4% hyvämuotoisia ja diagnoosissa luki että hedelmällisyys on merkittävästi alentunut. Tän tuomion oli kirjoittanut A.Koskimies, joka on ymmärtääkseni lapsettomuustutkimuksiin erikoistunut lääkäri. Toinen lapsettomuuteen erikoistunut lääkäri (mun lekuri) kumminkin sanoi, että ei huolta kun määrä ja liikkuvuus on niin hyvät.
Viikkoa ennen ovista kävin vielä HSSG-tutkimuksessa (munanjohtimien aukiolotutkimus) ja tuubat oli onneks auki. Lekuri sanoi, että huuhdellaan vielä kumminkin varmuudeks, että varmasti tulee puhdasta jälkeä. Se sanoi myös, että jostain syystä tuon tutkimuksen jälkeen monet on tulleet raskaaksi, vissiin se huuhtelu jotenkin auttaa.
Koska mä olen tätä vauvajuttua ajatellen jo melko "vanha", me ollaan varattu aika spesialistille (lapsettomuusklinikalle) elokuun alussa. Aiotaan ottaa apua tähän "projektiin" heti alkuunsa, koska ajattelen, ettei täs oo enää aikaa odotella ja toivoa jos luomusti tärppäis. Heti vaan avut kehiin. Varmaan se tulee olemaan ekaks inseminaatio, mikäli ei nyt ihme tapahtuis ja olisin luomusti raskaana.
Nyt on dpo 6 tai 7 (kp19). Melkein heti oviksesta alkaen on ollu pienen pientä nippailua masussa ja dpo 3 tuli kesäflunssa; aivastelin paljon, nenä tukossa, kuumeinen olo, nuha ja yskä ja väsymys). Nämähän kaikki voisin tulkita myös r-oireiksi, mutta koitan pitää itseni maan tasalla ja ymmärtää, että flunssa on flussa ja sillä ei ole raskaanaolon kanssa mitään tekemistä. Silloin kun vuosi sitten toivoin raskautta (oli eri mies, tai siis silloin oli oikastaan vain simot..) ja erehdyin joka perkeleen kuukausi tulkitsemaan kaikki oireet raskausoireiksi ja koskaan ne ei ollu. Mut nyt on uus mies, uudet simpat, tutkimukset tehty ja apuakin tiedossa. Uusia tuulia siis. Tällaisessa tilanteessa siis olen minä, Hysteria 42 ja puol.
Mutta te, rakkaat kanssasisareni! Ottis ja mur-mur ja moni muukin ootte tuttuja vuoden takaa. En lukenut ketjua läpi, ihan viimeisimmät kuulumisenne vain, mutta lähetän tsemppiä kaikille hurjasti kunkin omaan tilanteeseen. Mä olen vähän huono pukemaan tsemppejäni sanoiksi, etenkin kun keskustelu etenee täällä vaudilla enkä aina pysy kärryillä, mutta tietäkää: telepaattisesti myötäelän ja ajattelen teitä lämpimästi sitäkin enemmän :heart: !