40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis voi että, toivottavsti sen sun ukkokultas nyt jo vihdoin viimein äkkäis miten niitä lapsia tehdään!!! Siltä on tainnut biologian tunnit jäädä väliin koulussa. :/

Syödä pystyn hyvin, paha olo tuleekin jos en syö tarpeeksi usein ja alkaa nälkä kurnia. ja se kurnii kahden tunnin välein :D
Mutta mitään makeaa tai rasvaista/öljyistä ei tee mieli yhtään. Jogurttia voisin syödä litratolkulla ja hedelmiä. nektarit varsinkin on suurta herkkua tällä hetkellä ja banaanit, joista ennen en tykännyt yhtään. Kaippa se kroppa tietää mitä tarvii, näin oletan.
 



:heart: :heart: :heart:
Kiitos tuhannesti kaikille onnitteluista!
Laskurin mukaan laskettuaika olisi 27.3 muutama päivä siis ennen 41v synttäreitäni. Ja salaisuus, tämä ei ole luomuvaavi.
Minulle jenkeissä lääkärini kertoi että viime keskenmenon jälkeen on aika pieni mahdollisuus tulla luomusti enää raskaaksi. Positiivista on että ensimmäinen inssi tuotti plussan. Jos lisää haluamme niin hoitojen avulla sitten.
Mutta me katselemme tämän raskauden ensin.

Tämmöisen sain Tallinnan Stockan vessassa viime viikolla. Ja se kuva profiilissa. :)
 
Ottis Jospa kuitenkin kannatti käväistä miehen tykö toimistolla, jospa se vaavi tuosta nyt lähtisi alulle kuiteskin..
Murmur lähti reissuun, mukavia grillailuja sinne..

Ei voi olla totta, tilailin ovis testejä jo viimeviikon perjantaina ja tänään sitten tuli postista kortti että sinulle on saapunut suuri kirje..juupa, mies sitten töihin mennessä lupasi postista sen hakea.
Ja vasta tunti sitten tuli kotiin. Vaskiin sitten menin pisua tiristelemään..häh, en tietenkään lukenut ohjeita ( oikei hymynaama testi, koskaan aiemmin en sellaista ole tehnyt)
Tökkäsin testi siihen laitteeseen vääriä päin :/ ja tietenkin ensin siihen puikkoon pisut..Miten vin onnistua niin toope olemaan.. No eihän se mitään näyttänyt..
Nyt kierron 9 päivä, näyttääköhän enään mitään. sämputti kun nyt ajattelin että oikein hymynaama testin teen.
Meidän reissu Riikaan siirtyi kuukaudella joten luomu yritystä nyt tämä kierto sitten vielä.
Menkkamaista jomotusta tänään illasta ja eto oloa, taidan ovistella. Pahkluran pahkura kun tunaroin sen testini..
MrsBree Onnea, vaavi uutisesta

:flower: :heart:
 
Ottis
I-K Yes! Se oliko toimistokeikka kannattava vai ei, on varmaankin aikalailla selvä viimeistään kahden viikon päästä.

Sulla oli veskihätä ja tuli kiire päästä pisulle, sillä siinä hymynaamatestissä niin kävi =). Itseasiassa se on kyllä hurjan yksinkertainen laite ku sitä oppii käyttämään. Minäkin alussa ihan mahoton jännäsin, ett miten päin se tikku nyt laitetaankaan jne., mutt jos mä olen oppinut sitä käyttämään, niin opit sinäkin. Huih! ku tulee tästä kierrosta hurjan jännä ku se on viimeinen luomukierto. Varmasti tekin toivotte, ett tärppäispä silti nyt kuitenkin vielä näin. Mutt hyvä, ett on ns. takaportti avoinna, ettei ihan tarvi suruun vajota jos ei nyt plussaa tulekaan. Silti: Hirmusesti plussaonnea :heart: :heart: :heart:!!

LB En tahdo säikytellä, mutt jostain muistan lukeneeni, ett raskaana oleva ei sais syödä nektariinia, kun sitä tuolla jossain (Thaimaassa, Kiinassa jne.) käytetään ehkäisyyn, saattaa kuulema aiheuttaa keskenmenon. Mun mies osti pari nektariinia ku oltiin Kreikassa ja niin pöhkö olin, etten uskaltanut edes maistaa ja nyt harmittaa, ku olishan ne nyt kuitenkin olleet siellä jotain ihan muuta kuin Suomeen tuodut.

ON Eilen illalla aikaslailla kahdeksan aikaan se ovis sitten hyvin suurella todennäköisyydellä tapahtui, sillä silloin sattui niin maanperusteellisesti tonne oikealle puolelle muniksen paikkeille ja siihen se pahin jomotus sitten jäikin. Tuntuu siinä nyt ku asiaa ajattelen vieläkin jotain, mutt 'paine' ei ole niin suuri. Tai sitten vain kuvittelen :LOL:. Oli miten oli, mutt eilisen aamun ei enää muhevia ovislimoja ainakaan papruun tullut, joten siitä jo voi melko varma olla, ett ovis oli joko jo tapahtunut tai ihan oven takana.

Mies on ollut jo puolisen tuntia nurtsia leikkaamassa ja kyllä sillä eilen illalla sitten hyrräs paikat. Koko ajan oli kiinni tisseissä ja piti halia ja pussailla (hän, en minä ) ja saada pitää minua sylissä jne., mutt niin kiukkuinen olin, etten kovin hellyyttää jaellut. Ekoilla kerroilla tosin sanoin, ett olisit lääppinyt 3vrk aiemmin, niin olis jossain tuntunutkin, mutt mätkättämisen lopetin sit siihen. Luulen hänen nyt vähän aikaa läksynsä muistavan. Ja sit toisekseen, muistinpa senkin, ett saa tässä itsekin taas opetella muistamaan, ett sitä hellyyttää ja niitä +tuntemuksia kannattaa ainakin yrittää toiselle osoittaa joskus.
 
Pikaisesti omaan napaan,eilinen testi oli myös nega ja päätin että en testailekkaan ennen kuin kierto lähenee täysiä päiviä,aamulla lähti viimeinen tero ja nyt alkaa kyttäily tuleeko niitä tuhruja vai ei..parina aamuna olen olevinna havainnut öllöä oloa mutta se voi hyvinkin olla hyvää mielikuvituksen tulosta.
Siitä ekasta punaisesksi menneestä testistä kyselitte eli punainen väri jäi osittain testiin näkymään yleensä noissa testeissä se on hävinnyt mutta nyt ei.

Ja aika jännä toi Rominaksen testikin että ensin on viiva ja sitte pois häipyykin,toivotaan toivotaan että uudessa testissä ne kaksi viivaa pysyvinä tulisi.

ottis voi sua kun simppasia pitää oikein metsästämällä metsäsästää mutta ajoitus kuitenkin aika hyvä jollei täydellinen ;) ++ toivottelen parinviikon päähän :heart: ja sopuisaa kanssa eloa kotirintamalle..

 
Ottis
Onlydream Kiitos +toivotuksista ja myös rauhasta kotirintamalle :flower: =)! Voi harmitus niitä negoja, mutta niin varhain olit liikkeellä, ett testi voi hyvinkin vielä plussaksi muuttua, kun vielä pari päivää maltat odotella. Minä paraskin sanoja :LOL:, kun olen melko varma, ett jo torstaina aloitan kovan plussajahdin ;). Toivottavasti tuhrut pysyy poissa ja muutenkin mieli toiveikkaana. Plussatuulipuhureita :whistle:++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ :heart: :heart: :heart:!

Rominas Et sitten piruuttas ole tänään testiä kehiin heittänyt? Plussatuulta :heart:!

ON Mulla tuli yllättäen tänään ovislimoja pyyhkiessä, mutt olin just juonut greippimehua ison lasillisen, ett se saattoi hyvinkin siihen vaikuttaa. Kipua tuntuu oikealla puolella muniksessa edelleen. Pitäisköhän sittenkin vielä vähän jörnästä :LOL:?
 
Heissan kaikille - vuoden takaa

Mä olin täällä vajaa vuos sitten ja nyt ajattelin taas tulla jakamaan elämää teidän kanssa. Joskin olen koneella vain satunnaisesti, mutta hengessä olen mukana säännöllisesti :), jos kirjoittaen en ehdi.

Mä oon 42 ja 1/2 vuotta nuori ja mulla on 5kk vanha uusi suhde :). Tän uuden suhteen kanssa asiat on edennyt tosi nopeasti; muutettiin yhteen ja alettiin heti väsästä vauvaa (mulla kun tota aikaa ei oo niinkuin hänellä, joka on vasta 36v). Varsinaisia yrityskertoja on nyt takana kaks tai kolme ja tää kuu on nyt neljäs.

Ollaan molemmat käyty kaikki tutkimukset läpi, jotta tiedämme onko edes mahdollista enää. Mun tulokset oli ok ja ikä huomioiden hyvä. Hänellä analyysissä simppojen määrä ja liikkuvuus erittäin hyvät, mutta vain 4% hyvämuotoisia ja diagnoosissa luki että hedelmällisyys on merkittävästi alentunut. Tän tuomion oli kirjoittanut A.Koskimies, joka on ymmärtääkseni lapsettomuustutkimuksiin erikoistunut lääkäri. Toinen lapsettomuuteen erikoistunut lääkäri (mun lekuri) kumminkin sanoi, että ei huolta kun määrä ja liikkuvuus on niin hyvät.

Viikkoa ennen ovista kävin vielä HSSG-tutkimuksessa (munanjohtimien aukiolotutkimus) ja tuubat oli onneks auki. Lekuri sanoi, että huuhdellaan vielä kumminkin varmuudeks, että varmasti tulee puhdasta jälkeä. Se sanoi myös, että jostain syystä tuon tutkimuksen jälkeen monet on tulleet raskaaksi, vissiin se huuhtelu jotenkin auttaa.

Koska mä olen tätä vauvajuttua ajatellen jo melko "vanha", me ollaan varattu aika spesialistille (lapsettomuusklinikalle) elokuun alussa. Aiotaan ottaa apua tähän "projektiin" heti alkuunsa, koska ajattelen, ettei täs oo enää aikaa odotella ja toivoa jos luomusti tärppäis. Heti vaan avut kehiin. Varmaan se tulee olemaan ekaks inseminaatio, mikäli ei nyt ihme tapahtuis ja olisin luomusti raskaana.

Nyt on dpo 6 tai 7 (kp19). Melkein heti oviksesta alkaen on ollu pienen pientä nippailua masussa ja dpo 3 tuli kesäflunssa; aivastelin paljon, nenä tukossa, kuumeinen olo, nuha ja yskä ja väsymys). Nämähän kaikki voisin tulkita myös r-oireiksi, mutta koitan pitää itseni maan tasalla ja ymmärtää, että flunssa on flussa ja sillä ei ole raskaanaolon kanssa mitään tekemistä. Silloin kun vuosi sitten toivoin raskautta (oli eri mies, tai siis silloin oli oikastaan vain simot..) ja erehdyin joka perkeleen kuukausi tulkitsemaan kaikki oireet raskausoireiksi ja koskaan ne ei ollu. Mut nyt on uus mies, uudet simpat, tutkimukset tehty ja apuakin tiedossa. Uusia tuulia siis. Tällaisessa tilanteessa siis olen minä, Hysteria 42 ja puol.

Mutta te, rakkaat kanssasisareni! Ottis ja mur-mur ja moni muukin ootte tuttuja vuoden takaa. En lukenut ketjua läpi, ihan viimeisimmät kuulumisenne vain, mutta lähetän tsemppiä kaikille hurjasti kunkin omaan tilanteeseen. Mä olen vähän huono pukemaan tsemppejäni sanoiksi, etenkin kun keskustelu etenee täällä vaudilla enkä aina pysy kärryillä, mutta tietäkää: telepaattisesti myötäelän ja ajattelen teitä lämpimästi sitäkin enemmän :heart: !


 
Ottis
Hysteria Tervetuloa takaisin joukkoon hurjaan :flower: :hug:! Teillä näyttää olevan homma hyvin hallussa, joten eiku plussaa sulle täältä kovasti heti alkuunsa toivottelen, ettei tarvitsisi hoitoihin lähteä. Nuorihan sinä vielä olet kovin =). Haluatko RKTT-listalle? Sut eilisen listaan jo tietoinesi laitoin, ett pääset heti 'virallisesti' piinailemaan :). Esikkoakos te väsäätte? Mikä sun kierron normaalipituus on? Varmaankin 27 tai jotain?
 
Tervepä teille metsien naiset, pitkästä aikaa :wave: . Me olemme lasten kanssa ulkoistaneet itsemme täysin uima-altaan reunalle ihanasta lämmöstä nauttimaan etten koneellakaan ole käynyt kuin pakolliset asiat hoitamassa. Huomasin, että kadonneeksikin minua jo epäillään :p . En kovin pitkälle ketjua nytkään lukenut, mutta MrsBree näytti ainakin onnistuneen pääsemään askeleen eteenpäin, onnea matkaan!

Minut voisi laittaa listan kohtaan taustalla majailevat, minun toiveestani yritys on tällä hetkellä. Suurin syy sille on, että olen viimeistään parin kuukauden sisällä pääsemässä (jos lääkärin lupaus pitää kutinsa) näyttämään verisuonikirurgille toisen jalkani rumaa suonikohjua -tätä ei niin toivottua raskauksista tullutta vaivaa, jos vaikka tekisivät sille jotain. Raskaana joutuisin taas jonon hännille. Ja toisaalta myös olen hieman hakusessa vauva-asian kanssa: tänä kesänä olen ensimmäistä kertaa 9 vuoteen ilman vauvamahaa tai imetettävää ja ekaa kertaa 11,5 vuoteen olen saanut nukkua kokonaisia öitä! Että mietintää, mietintää...

Plussaisia tuulia kaikille, lämmintä keliä sitä toivoville (minä! meillä on nyt kylmä, yäk) ja helteestä kärsiville: kyllä se syksy sieltää tulee :)
 
Ottis
Rinafina Vai sellaista siellä puuhaillaan ja minä olin jo etsintäkuulutusta laittamassa perään ;). Ihan loogiselta kuulosta toi pohdintasi vauvanhankinnasta tässä vaiheessa, joten laitanpa sut tonne taustailijoihin ja Oivikki saa sut sitten kp-listalta poistaa, kun tätä päivää päivitteleepi. Älä meitä kokonaan kuitenkaan unohda. Hyvää kesänjatkoa ja toivottavasti näkyilet joskus :wave:.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ottis:
Hysteria Tervetuloa takaisin joukkoon hurjaan :flower: :hug:! Teillä näyttää olevan homma hyvin hallussa, joten eiku plussaa sulle täältä kovasti heti alkuunsa toivottelen, ettei tarvitsisi hoitoihin lähteä. Nuorihan sinä vielä olet kovin =). Haluatko RKTT-listalle? Sut eilisen listaan jo tietoinesi laitoin, ett pääset heti 'virallisesti' piinailemaan :). Esikkoakos te väsäätte? Mikä sun kierron normaalipituus on? Varmaankin 27 tai jotain?
Kiitoksia Ottis :)

Juu, meillä kummalakaan ei oo lapsia, eka olis toiveena.
Nyt on siis kp 19/25-28?? (vähän vaihtelee) ja dpo 6 tai 7 (dpo 7, jos ovismittauspäivä on päivä 1, mutta täältä katsottujen ohjeiden mukaan olis vasta dpo 6).

Kaikkihan me ollaan oikeesti ihan nuoria :)! :saint:
 
Reissunpäältä jo palailtiinkin tänään kun miehellä huomenna aikaiseen metsästysseuran kokous.

Mukavaa oli grillailun, viinin ja seurustelun merkeissä =) pikkasen aikaiseen aamulla päätä kolotti, muttta ei pahempaa krappea! ;)

Mrs Bree Ai, siulle tehtiinkin inseminaatio, hienostippa heti tärppäsi! Kunhan pikkinen nyt tarraisi kovasti kiinni!!:heart:

Hysteria Teretulemas takaisin joukkoomme kuumeilemaan - Plussakasta kiertoa!!:heart: :wave:

rinafina hieman miettii, että vieläkö, vaiko ei yksi pieni joukon jatkoksi?..jaaa jaa, nähtäväksi jääpi :)

I-K:lle onnekasta oviksen mettästystä!!=):heart:

LB siulla kovasti vaavi hormoonia hyrrääpi siellä kun huonoista oloista pukkaapi:hug:..se kertoo yleensä, että pikkisellä kaikki hywin:heart:
Kyllä se olo tasaantuu ilmojen viiletessä&viikkojen edetessä.:)

onlydreamille&Rominakselle ISO plussapuhu niihin testeihin PUUUUH:whistle::heart:!!!

Mie jo kovasti odottelen, että milloin pääsisin testailemaan :) ..kovasti vielä eilenhin illasta almasuun jomotteli ja saattui esim. veskissä käydessä, nyt ei enään..tisut on kipiät, niin kuin yleensä aina oviksen jälkeen..
Lämmöt nyt 37..

Nyt mie laitan lämpimät leipäset uunihin ja lähden koht puoliin saunoo ropsaattaamaan!! :D

Kovasti +++++++++ toivottelen testeihin ja mukavaista lauantai iltasta!!:wave:
 
[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Tilda69 (42)................kp?/28..............yk1..................2.
Iida-Karoliina (45).....kp10/23-29.........yk15................5./1. yht.
Ottis (43)....................kp11/25-28.........yk14..............1.
Inia (43)......................kp14/26-30......yk24.................1.
mur-mur (44)..............kp14/25-28......yk15(km2/10)...3./2. yht.
Ballerina Bolero (40)..kp15/25-28......yk31.................3.
Rominas (40)...............kp19/25-27......yk1(ku06/10)...2.
Hysteria42..................kp19/25-28.......yk4..................1.
Ämy (41).....................kp20/27-30.......yk1..................4.
Tirlittan1968 (42)......kp21/28.............yk1..................2.
haave3 (41)................kp24/28-36.......y2v..................3.
onlydream (37)...........kp24/23-29.......yk?..................3.
haave2010(??)...........kp24/29............yk2(km6/10)....4./1.yht
ikiemo (45)..................kp31/20-50......yk?...................4.
taavi166 (38)..............kp42/28-42......yk14.................3.

Kadonneita lampaitako?

liiza (44)......................kp48/24-27.......yk27................4.
nillanilla (42)...............kp?/28-33.........yk11................1.
amanta65 (44)............kp60/30............yk?...................4./1.yht.
Sariella09 (43)............kp114/40..........yk?...................5./1.yht.



RKTT

onlydream (37)............dpo11
Rominas (40)...............dpo7
Tirlittan1968 (42).......dpo6
mur-mur (44)..............dpo2
Ottis (43).....................dpo1

[/b]
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1
seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0
sitten dpo1, jne.
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
 
Hysteria tervetuloa mukaan takaisin. Hienoa, että olette reipaasti ottaneet härkää sarvista ja menneet tutkimuksiin ja otatte apua vastaan, ei tarvitse sitten harmitella miksi ei ajoissa kokeilutu niitä.

RKTT:läisilla ++++ ruuhkaa toivon teille!
 
Ottis
[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa


liiza (44)......................kp4/24-27.......yk28.................4.
Tilda69 (42)................kp?/28..............yk1..................2.
Iida-Karoliina (45).....kp11/23-29.......yk15................5./1.yht.
Ottis (43)....................kp12/25-28.......yk14................1.
Inia (43)......................kp15/26-30......yk24.................1.
mur-mur (44)..............kp15/25-28......yk15(km2/10)...3./2.yht.
Ballerina Bolero (40)..kp16/25-28......yk31.................3.
Mahdotontako (45).....kp18/23-25.......yk1..................1.yht.
Rominas (40)..............kp20/25-27.......yk1(ku06/10)...2.
Hysteria42..................kp20/25-28.......yk4..................1.
Ämy (41).....................kp21/27-30.......yk1..................4.
Tirlittan1968 (42)......kp22/28.............yk1..................2.
haave3 (41)................kp25/28-36.......y2v..................3.
onlydream (37)...........kp25/23-29.......yk?..................3.
haave2010(??)...........kp25/29............yk2(km6/10)....4./1.yht
ikiemo (45)..................kp32/20-50......yk?...................4.
taavi166 (38)..............kp43/28-42......yk14.................3.

Kadonneita lampaitako?

nillanilla (42)...............kp?/28-33.........yk11................1.
amanta65 (44)............kp61/30............yk?...................4./1.yht.
Sariella09 (43)............kp115/40..........yk?...................5./1.yht.



RKTT

onlydream (37)............dpo12
Rominas (40)...............dpo8
Tirlittan1968 (42).......dpo7
Hysteria (42)...............dpo7
mur-mur (44)..............dpo3
Ottis (43).....................dpo2

[/b]
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1
seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0
sitten dpo1, jne.
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.

 
Ottis
mur-mur Niin kuule jännään minäkin, ett milloin oikein pääsenkään testaamaan, vaikkei tässä muuten yhden p**on perusteella toiveet kovin korkealla olekaan. Miehen piti tänä aamuna saada 'taas' krapulaseksiä ja voi, että mä olin kiukkunen koko toimituksen ajan. En yrittänytkään nauttia itse enkä hakea minkäänlaista mielihyvää, vaan päässäni jupisin kaiken mahdollisen räyhän. Maltoin siis kuitenkin antaa ihan siltä varalta, ettei tarvitse koskaan sanoa, ett minä pihtaisin, mutt jälkeenpäin sain miehen ihan oikeasti ja ajatuksella kuuntelemaan miten niitä vauvoja tehdään. Nyt on sitten mieli vähän keposempi =).

Mulla oli eilisen ihan iltaan asti aikamoisia oviskipuja. Onko se sit hyvä vai paha, selvinnee alle kahden viikon :saint:.

Hysteria Sut RKTT-listalle lisäsin :). Olet siis raskaana kunnes toisin todistetaan :heart:. Onnenkantamoisia!!
 
Sunnuntaita :wave: :wave:

:headwall: :headwall: meni sitten eilen ja tonki sen toissapäiväisen testin ja siinä oli sitten roskis haamu :eek: tiedän pöllö mikä pöllö :LOL: :LOL:
no siitä sitten toiveet jo hieman korkeammalle nousikin ja tänä aamuna malttamattomana teki kuin tekikin testin ja siihen tuli myös onneton haamu mutta haamu kuitenkin :D itsensä kiusaaminen on näköjään ihan oma taitolajinsa...
No näitä oireita:koko aamun ollut kuvottava olo,menkkamaista juilintaa,tisujen päät hieman arat ja lämmöt 37.3,eli hyvinkin lupaavia oireita mutta mutta jalat pitää vielä koittaa pitää maassa..
 
en taida saada kuvaa nyt olen koneella töistä käsin ja tikut kotona,(kuvaamatta), ja koti koneella ei onnistu lähettää ja pitäisi perehtyä ylipäätänsä kuinka se taapahtuu..
sanokaas viisaamat kun olette kuvia laittaneet että onnistuuko se kännyn kautta? en todellakaan kehtaa koneen muistiin ensin kuvaa kortilta ottaa,mies varmaan jos näkisi niin aivan pöljänä pitäisi :LOL: :LOL:
 
Onlydream onnea haamusta! Kyllä se ihan + on vaikka vielä hentoinen. Sille vahvistumista. Tekniikka jutuissa olen ihan peukalo keskellä kämmentä, niin en osaa neuvoa. Ei ole edes kameraa kännyssä. Ajattelin sellaisen kamera kännyt hankkia loppuvuodesta, se känny, kun aina mukana niin voisi sitten pikkuista kuvata silloinkin, kun ei varsinaista kameraa kanna mukana.

RKTT:läsille lisää ++++
 

Yhteistyössä