40+ SO WHAT (VOL.11)

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis
Rominas Työ tehty on ja nyt vain ihmetellään miten käy. Henk.koht. tuntuu siltä, että hutikierto tulee, siis on vain sellaiset fiilikset, mutt pääasia, ett on kertaalleen edes yritetty.

mur-mur Yleensä lirautan pisut mukiin ja siihen sitten dippaan, mutt nyt iski laiskuus ja pissasin suoraan tikkuun =). Itseasiassa näihin kaikkiin ovistesteihin nyt paitsi siihen ihan vimoseen.

Silloin kun tein digiovistestejä, opin jo aamupisun väristä näkemään milloin on ovis käsillä. Silloin pissa tosi tummaa ja punertavaa ja niin se oli eilen aamunakin. Terri taisi olla tehnyt saman havainnon.

Mutta koneelle kapusin ihan kattomaan, ett olisko mahdotontako dipannut? Ei taida olla tai sit hän ei vaan kerro meille :). Plussapuhureita :heart:!

Putunen Ihanan yllärin meille eilen annoit :heart:! Pysyköön pikkuinen sitkeästi matkassa.

ON Eilen muuten selvisi, ett mies ei ollut huomannut mun käyneen perjantaina kampaajalla. Jo toissa iltana, ku yritti keventää ilmapiiriä, kyseli milloin mulla se aika oli, mutt en viihtinyt kommentoida. Eilen haroi mun pörröäni (tämä on luonnonpörrö jos en tee sille mitään!) ja kysyi milloin oikein menen kampaajalle. Sai ukko hyvät naurut ku kerroit, ett perjantaina jo kävin. Pitäisköhän mennä kampaajalle ja pyytää rahoja takaisin :LOL:?

Ottis
Mur-mur Eilistä ja toissapäiväistä tikkuani kävin just kurkkaamassa ja kyllä ne testiviivat ovat niin tasavahvoja suhteessa kontrolliviivoihin, ett voipi olla vasta tänään dpo0. Tosin mitään tuntemuksia oviksesta ei ole ollut, ne vahvimmat oireet olivat jo alkuviikosta ja keskiviikkoiltana juili kovasti vasenta puolta muniksesta. Eilen illalla tuntui sitten oikealla ikäänkuin kirvelyä. Tiedä tuota sitten menikö harakoille koko ovis.

*Huomenia ihanaiset!*

Ok, Ottis..mie huomaan tärpin käyneen pisun väristä: kun on oikkeen oranssia, on tärppi käynyt - näin viimeikskin!=)
..vai ei mies huomannut kampaajakäyntiäsi - juutas sentäis:kieh:..pitäishän sellaiset HUomata!!!

..toivotaan Ottis parasta, muuta ei voida:heart:

..miekin kurkkimaan liizukan ja Mahdotontako(n) mahdollisia dippailuja..odotellaan siis vielä..jännittää..

Viimeksi muokattu:

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Km/Monesko haaveissa

Hysteria (?).................kp?................ yk? (kkm.11/10) 1.
haave2010 (44)...........kp3/28-30........yk6(06/10)...4./1.yht.
tetu68 (42)..................kp7/27............yk8....................3/1.yht.
Rominas
(40)...............kp7/25-27......yk14(09/09 06&10/10) 2.
Tirlittan1968 (42).........kp11/28............yk5(04/10) 2.
Ottis (43)....................kp13/23-28.......yk17( 08/09) 1.
Viidenmamma (40)......kp16/25-30......yk6(10/10) 6.
mur-mur (45)..............kp17/28...........yk19(01&08&11/10) 3.
Ballerina Bolero (40)....kp24/25-28......yk35....................3.
Nuuttimus (41)............kp24/28-36.......yk2v...................3.
Mahdotontako (45)......kp24/29............yk4....................1. yht.
sarppav (39)...............kp25/27-32.......yk4(07/10) 2.
putunen (41)...............kp25/24-32.......yk9....................3./1.yht.
Raputar (40)................kp28/27...........yk5.....................2.
liiza (44).....................kp29/24-27.......yk31(02/07 08/08) 4.
Iida-Karoliina (46)........kp40/23-29......yk16...................5./1.yht.
wiiwi67 (42)................kp51/25-32......yk27 (03/10)...4.
ulla4 (40)....................kp52/35-45.......yk3.....................4.
onlydream (37)...........kp85/23-29.......yk?....................3

Ottis (43)......................dpo1
mur-mur (45)................dpo4
putunen(41)..................dpo13:)heart:dpo12)
liiza (44).......................dpo17

Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1

ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:

Viimeksi muokattu:
Nyt kyllä meni jännäksi... :| ja anteeksi jo etukäteen omanapaisuus...

tiedän ettei olisi ehkä pitänyt tänään vielä tehdä uusintadippailuja :headwall: (kun eikös se hcg nouse noin joka toinen päivä), mutta menin sitten aamulla (dpo 13) dippaamaan CB digitaaliseen (että oisin voinu näyttää miehelle, jos jotain näkyy...) mutta se oli "ei raskaana". Vähän kauhistuin ja sitten töissä dippailin uudelleen cb tavalliseen herkkään parin tunnin pidätyksen jälkeen, niin näkyy vaan hailakkaa plussahaamua... : / Näkyy kyllä sinistä pystyviivaa, mutta ei niin hyvin ollenkaan kuin eilen. Eilen taisi tosin olla kolmen tunnin pidättelyn jälkeen...
Sen päätin, että jos tämä nyt on joku kemiallinen tai muuten ei tarttunut, niin ensi kierrossa dippaan vasta kuukautisten alkamispäivää seuraavana päivänä. Nyt on todistettu kuitenkin, että munasolu hedelmöittyy... ei vaan ehkä sitten tarraa kiinni. Pelko persiissä nyt on... ja olen jo valmistautunut menkkojen alkamiseen huomenna :ashamed: tai viimeistään ylihuomenna.... pöh

Lämmöt on kuitenkin vielä yhtä korkeella kuin aiemminkin, mutta kaipa nekin viimeistään illalla laskee :(

Voi putunen jaksu halia täältä:hug: toivotaan kovasti, että pikkinen pysyis kiinni!!!:hug::heart::heart:

Ps. Kannattaisikos siun testata vasta huomenissa seuraavan kerran..aamulla?:)..
Plussapälyä kovasti!!!

Viimeksi muokattu:
Ottis
Voi Putunen :hug:. Tuo on kurjinta mitä voi käydä :'(. Onko se Cb:n Plus+-testi yhtä herkkä kuin digitaalinen? Taitavat olla molemmat 25 mIU/ml?? Miten pitkään sinä eilen töissä pisua pidättelit ennen dippailua? Olisko siitä nyt kysymys, ett pisu oli ns. laihempaa? Toivottavasti se plussa tuosta kuitenkin vielä vahvistuu :heart:.

Melkonen dilemma tuo liian aikaisin testaaminen. Pitäisi todellakin malttaa olla testaamatta ihan sinne tädin tulopäivään asti, vaan kun ei malta. Ja sitten kuitenkin toisaalta on ihan hyvä tietää jos munasolu on hedelmöittynyt. Kokemuksesta tiedän, että noita läheltä piti-tärppejä kun tulee tarpeeksi usein paräkanaa, ei enää oikein jaksa uskoa siihen, että kiinnittyminen koskaan kunnolla tapahtuisi. Puolitiessä kohti onnistumistahan se hedelmöittyminenkin jo on, mutta kun on niiiiin paljon asioita, jotka voivat silti mennä pieleen :ashamed:.

mur-mur Kiitos päivityksestä :flower:! Toi mun dpo saa olla noin, mutt tässä par'aikaa greippimehua kittaan eli jos ovislimoja on vielä tullakseen, niitä alkaa kohta tuntua ja sitten jo paremmin tiedetään missä mennään. Pitää vaan yrittää muistaa, ett se dpo 0 saattoi/ saattaa olla ollut sittenkin päivän myöhemmin, etten ala sit tädin tulon kanssa hötkyilemään. Toisaalta sellainen olo, ett samapa tuo. Toiveet on hyvin vähissä. Enpähän ainakaan kovin korkealta pääse tippumaan.

Ottis
wiiwi67 Miten menee? Sinusta ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan :(.

Onlydream Sinäkin olet ihan hukkaan joutunut. Mikä meininki?

I-K Joko sait hCG-tulokset?

liiza Dippailitko?

Raputar Sullakin päivät melkolailla täynnä tässä kierrossa, mitä kuuluu? Huhuuuuuuu!!!

Miullahin oli viime tärppikierrolla(kuin myös elokuussa)tässä vaiheessa masuturvotus päällänsä ja tisut kipiät - nyt ei mitään..huoh..tietäähän sen, ettei se heti tärppikierron ja keskenmenneen jälkeen tärppää ja JOS tärppäähin - ei varmaan kestä.

Tämä ovis-kierron loppu väli, kuluu niiiiiin samarin hitaasti..

Ottis
Mur-mur Voi ku tietäisin miten voisin sinua lohduttaa :hug:. Joskus sanat tuntuu niin tyhjiltä ja turhilta. Haluaisin sanoa, ett älä vielä heitä pyyhettä kehään tai toivosta luovu, mutt kyllä me kaikki ollaan jo niin isoja tyttöjä, että tiedetään ja tunnetaan miten meidän kroppamme toimii. Kuitenkin :), muistanpa kerran, ettei vain olisi ollut tuo edellinen tärppikierto, miten olit ihan pyyhkeen kehään heittää, kun sitten kuitenkin plussasit. Ts. jokainen raskaus on erilainen ja voihan olla niinkin, ett raskaus alkaa, vaikkei siitä mitään oireita tai vihjeitä olisikaan.

Ottis
S-FSH
Viitearvot
Naiset
follikulaarivaihe 2.8-11.3 U/l
ovulaatiovaihe 5.8-21.0 U/l
luteaalivaihe 1.2-9.0 U/l
postmenopaussi 21.7 U/l

Kurkkasinpa netistä FSH:n viitearvot ja nyt hölmönä kysyn, että mikä on tarkalleen ottaen ovulaatiovaihe? Onks se just se hetki, kun ovis tapahtuu?

Vastaan omaan kysymykseeni: ovulaatiovaihe on fertility.comin mukaan n. kierron 14. päivä.

Viimeksi muokattu:
Tsempit mur-mur ja Ottis!!! Toivottavasti tulee ylläripylläri plussa teille tässä kierrossa

Se digitaalinen (jossa aamulla nega) on 25 herkkyyttä ja eilen plussasin 10 herkkyyksisellä. Eli siinä mielessä ei ehkä ihan outoa. Ja kun nyt jälkikäteen katson noita eilistä ja tänpäiväistä cb herkän plussaa, niin ihan samalta näyttävät keskenään kuivuttuaan. Selvästi se sininen pystyviiva näkyy siis kummassakin - no illalla otan kuvia ja pistän tänne vähän arvoitavaksi ... vielä on pikku toivonhippunen, josko mulla vaan hitaasti nousee tuo hcg. Huomenna ehkä tiedän sitten paremmin : /

Ottis
Putunen No nih.. nyt alko pelko persiessä vähän hellittää täälläkin, sillä tietty jos eilen testasit herkemmällä, vähemmän herkkä testi ei voi tänään samaa näyttää. Kurjaa oli varmasti kattoa sitä 'ei raskaana'-näyttöä Cb:n digitaalisessa. Peukutuksia! Vauvaliimaa ja tarrasukkia :heart:!

Kiitokset vauvaliimasta ja tarrasukista :flower: =) On tää jännää... ei tosiaan pitäisi näin aikaseen testailla, ja kaikki kunnia niille, jotka ovat malttavaisempia... mä en sitä ole ollenkaan - missään asiassa :ashamed:

On tässä oireitakin, poskia kuumottaa ihan vietävästi ja jatkuva pissahätäkin on sekä jano - siksi testiäkään varten ei ole pystynyt kovin kauan pidättelemään.... on tämä vauvakuumeilu aika hektistä ja kaiken kattavaa ;) ainakin juuri tässä vaiheessa kiertoa.... huh huh

Viimeksi muokattu:
putunen, vastahan sie dpo12 - eilen, plussasit!!..älä huolestu vielä ihan hirmusti!!!:)
..onko tosiaan CB:n +/- testi herkkyyttä 10mIU/ml?..miusta se on 25mIu/ml..vai tarkoititko tuota David liuskatestiä?..

Tuo CB:N digi ei välttämäti anna "raskaana" tekstiä, VAIKKA joku toinen testi(CB:n perinteinen) jo näyttää plussan!!
..jonkin aikaa menee ja sitten vasta näyttää..

Kovasti plussa sätehiä laitan edelleen!!!

Viimeksi muokattu:
Joo taitaa se cb plussa olla tosiaan 25 sekin. Sekoitin siihen Davidiin. Nyt löysin jostain englanninkielisen jutun, jossa sanottiin, että digitaaliseen tarvitaan kuitenkin selvästi suurempi hcg määrä, että se laukaisee sen tuloksen "raskaana" kuin jos saa haamuplussan sillä cb plussalla. Eli haamuplussaan riittää alle 25 mutta digitaaliseen tarvitaan vähintään se 25. Tässä toivoa elättelen...

eikä ne mun cb plussat oikeastaan ole haamuplussia - selvästi ne näkee hämärässäkin - no parin tunnin päästä saatte ne ihmeteltäväksi, jos saan kuvat laitettua tänne.
No kävi miten kävi - olen jo valmistautunut negaankin tai kemialliseen... kyllä se tästä :)

Viimeksi muokattu:
Ottis
Yes! Putunen, sun kuviasi täällä odottelen minäkin.

Kiva, ett on jotain jännättävää. Mietiskelin tuossa, että kun mur-murillakin on dpot noin alhaiset ei varmaan päästä ihan vielä tikkuja tiirailemaan. Milloin ajattelit, mur-mur, testata eka kerran, vai kuulosteletko oireita kannattaako dipata ja sitä myöten sitten testailet??

ON Kyllä ihminen tai varsinkin minä olen ihme vekotin. Mies tuli kotiin vartin yli kolmen ja minä ensimmäisenä katkerana ajattelemaan, että miksi sinä nyt tulet ajoissa kotiin, etkä 6 viikkoa sitten ku mä olisin tarvinnut sua? En tietenkään ääneen kysynyt, mutt tämä ajattelutapa vain kertoo mulla pojun kuolemasta alkaneen uuden ajanlaskun, kun kaikki on joko sitä ennen tai sen jälkeen. Edelleenkin harmittelen, etten murusen kanssa viimeistä iltaa viettänyt kotona, vaan lähdin mieheen kiukustuneena mökille :ashamed:. Just ku kävin tupskulla muistin, miten se aikalailla tarkalleen 6 v sitten kirmasi nurkan takaa mun seurakseni, kun oivalsi mun olevan ulkona. Siitä muuten olisi jo pitänyt oivaltaa, ett se on löytänyt tien toiselta puolelta jotain mielenkiintoista, kun kulki siitä kautta.

Aikansa kutakin, mutt tätä ikävää näyttää minulla piisaavan. Vaan mietinpä tässä nyt sitäkin, ett mun pitäisi tänään sitten käydä se Daavidin paini itsekseni ja lähteä nyt yksin mökille ja elää 'ne' hetket siellä uudelleen. Silleen ehkä saan jonkinlaista tolkkua tähän elämääni.

Viimeksi muokattu:
Enpä mie ole vielä ajatellut testaamisajankohtaa, milloin?..:confused:

Tunteiden mukaan mennään..ja tiedänhän mie, että viim. dpo10 dippaan - sen verta tyhmä sitä immeisen laps on, ettei malta kierron loppuun odottaa!:headwall::rolleyes:

Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Taidan kuule niin mamo olla, ettei musta ole vieläkään mökille yksikseni. Naisseurassa olis ihan eri, mutt miehen kanssa kahdestaan ei missään nimessä :LOL:. Tai tuumaanpa vielä tovin jos toisenkin. Mies kotipaikallaan traktoria rassaamassa, joten voisin hyvinkin lähteä. Illasta tuskin on tulossa mitenkään erityisen hekumallista. Ja voi vide.. just muistin, ett mun piti kaupasta hakea itselleni pizza ja vaikka kaupassa kävin, sen jo unohdin :ashamed:. Jos ei muuta iloa tässä elämässä olis, niin ainakin syöminen on kivaa :p.

Enää viikko siis ja ollaan sinunkin, toivottavasti tärpin, suhteen paljon viisaampia. Plussapuhureita täältä jo puhkun :heart:.

Yhteistyössä