40+ SO WHAT (VOL.11)

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Voi kun mur-mur sinun oireenpoikasesi olisivat juuri sitä mitä pitäisikin ja tulisikin jouluyllätysplussa!! Ja se olisikin pysyvä :heart: Olisipa hienoa! Ja Ottikselle toivon samaa!!!

Tänään olen touhuillut lasten kanssa mukavia - ja sellainen viimeviikkoinen hermostunut fiilis on poistunut. On ollut mukava olo vaikkakin nyt aikalailla jo väsyttää normaalia enemmän. Mies on mökillä ja häntä on ikävä. Kaikkea on tullut haaveiltua ja vähän suunniteltua siltä varalta että tämä viivanen olisi pysyvä :rolleyes:

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille! toivottaa putunen

Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Kyll ne testit on ihan luotettavia mun mielestä ja helppokäyttösiä ennenkaikkea. Paranemista pikkuiselle. Varmasti tuskaa katella rakkaan kärsivän. Voimia!

Rominas Tsemppiä pikkuisen paranemiseen sinnekin :flower:!

Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikki ihanaiset!! Täällä taustalla oon jonninaikaa jo lueskellut ja yrittänyt oppia tätä vaikeata "kieltä" kaikkine lyhennyksineen. Mulla on heränny yksi kysymys teille jotka oviksianne olette testeillä metsästäneet..onko siis oikeesti niin että jos oviksen ikäänkuin tuntee selkeesti(niinkuin moni täällä kertoo, ja kuin myös minä tunnen tuntevani) niin näkyykö/onko oikeasti se ovis vasta sitten paripäivää myöhemmin??? Siis se että saatte ne kaksi selkeetä (ja tasavahvaa??)viivaa siihen testiin??? Ja toki tiedostan että me kaikki olemme yksilöitä kaikkine tuntemuksineen...
terveisin yks 41v koskaan ovista testaamaton minä :confused:

Ottis
liiza :hug: negasta testissä :'(. Voi ku sulla kiirettä pitää, mutt siinä etunsa tosiaankin kun ei ehdi piinailla. Pientä ihmettä sullekin toivoisin :heart:.

Kiitos halista! Se ikävätekstini jo poistin, kun oli niin surullista luettavaa :ashamed:. Eilen luin Hanna Ekolan kirjan 'Otan osaa'. Sen ostin joskus äitini kuoleman jälkeen ja paljon surullisia tarinoita oli siinäkin. Tänään en sitten Aku Ankkaa vahvempaa luekaan =).

pikkutirri Ovis todellakin tapahtuu ovisplussasta eli LH-huipusta noin vuorokauden - puolentoista aikana. Joittenkin testien mukaan LH-huipusta 24-48 tunnin päästä. Riippuu varmaan testin herkkyydestä tai jotain.

pikkutirri itselläni ovis kivuista follikkelin kasvukivut ovat toisenlaisia, kuin ne kivut, jotka kertovat munarakkulan puhkeamisesta(ovulaatio)

Munarakkulan kasvukivut, ovat sellaista tylppää jomotusta.
Munarakkulan puhkeamisesta kertova kipu on hieman kirveltävää, vahvempaa!(näin miulla)

Aivan tarkkaan(100%)ei voi sanoa mikkä oire/kipuinen kertoo JUURI siitä ovulaatiohetkestä - ja tämähin aivan tapauskohtaista, miten tarkkaan tuntee oman kroppansa ja on oppinut sitä kuuntelemaan!

Kun ovulaatiotesti näyttää ns. plussaa - tasavahvat viivat, menee siitä n. 12-48h kun itse ovulaatio tapahtuu - tässähin siis liukumaa.

Kannattaisi kerran vaikka kokeilla O-testejä jollahin kierrolla ja katsoa, missä vaiheessa tasavahvat viivat testiin tulevat/onko kipuja - millaisia?

Aivan sata varmaa ovulaatio ei kummiskaan ole, vaikka tasavahvat viivat testiin tulisikin - testi vain saannut LH huipun kiinni ja munarakkula saattaa siltikin jäädä puhkeamatta.
..mutta yleensä kuitenkin ovulaatio tapahtuu n. 9-10krt/vuosi - ei siis joka kierrolla.

Sanoisin kuitenhin, että yhdynnät kierron puolenvälin tietämillä, vaikka joka toinen pvä ja raskautumisen todennäköisyys n. 15-20%/per kierto..tähän vaikuttaa myös vahvasti naisen ikä ja onko kohdun&munasarjojen todettu olevan kunnossa.
"Mahdollisuus hedelmöittyä laskee vain 5 prosenttiin 40 ikävuoden jälkeen."

..siis..jos kiertosi esim. se keskimääräinen 28vrk, kannattaisi pupustelut ajoittaa tuonne Kp10-14 aikoihin..
..ja lempiä saa tietty muulloinhin, aina kun maistuu!!!;)

Tässpä vielä yksi monista ovulaatiolaskureista:
Ovulaatiolaskuri - Vau.fi

Plussatuulia!!:heart:

Viimeksi muokattu:
Rominas sinnehin pienelle pikaista paranemista!!!:):heart:
..meillä poikasella kuume jo laskemaan päin, mutta kova on nuha&yskä - maanantaina jäädään eskasta kotio sitten.

putunen, siulla ihanan rauhainen olo siellä jo - sitähän se raskaus teettää:kiss:
Nyt on päivien vain mentävä etiäpäin ja aika näyttää..matkaan paljon Onnen pipanoita!!

liizukka..mie niin toivoin siulle sitä ihunaa ylläri pylläriä..:(
..vaan jos mie täältä vielä puhkun..PUUUUH:whistle::heart:..varuilta kuitenhin:)

Viimeksi muokattu:
Oma oloinen on koko ajan sellainen kiikun kaakun - ehkä sittenhin..tai..ei varmasti:ashamed:

haluaisin kovasti uskoa onnistumiseen..mutta tämän hetkisten oirehien perusteella, ei hyvältä näytä..

Miulla on joka ikisessä raskaudessa ennen plussaa näillä main, mennneet rinnanpäät tooooooosi kosketusaroiksi ja silleen kutisevat/kihelmöivät..nyt ei juurikaan näin..pientä arkuutta on, kaikki itse asiassa nyt silleen vain hyyyyyvin p i e n tä..:|

Odotellaanpa vielä muutama päivä..jos ei tuolla dpo8-9 ole radikaalia oirehia,(jalkoja repii/vahvoja nivus kipuisia) tämä kierto oli sitten huti!
..ja niinhän mie ajattelinhin alkujaan - ei voi niin hyvää tsägää olla, että 2x tärppää miulla aivan perätysten..
..mutta..toivonhan mie silti, sitä ihmettä

Viimeksi muokattu:
Hei pinolaisille!

Olen lueskellut juttujanne taustalla jonkin aikaa ja nyt ajattelin pistää lusikkani soppaan tuon ovulaatioajankohdan suhteen. Itse olen nyt parissa kierrossa mittailllut lämpöjä ja myös testaillut.

Aamulla siis olen pistänyt mittarin kainaloon heti, kun olen herännyt ja maannut vielä sängyssä. Olen huomannut, että lämpöön vaikuttavat paitsi kierron vaihe myös esimerkiksi se, olenko nukkunut huonosti tai olenko nauttinut alkoholia edellisenä iltana. Kumpikin on nostanut aamulämpöä. Joka tapauksessa ovulaation jälkeen aamulämpö on ollut 0,2 - 0,5 astetta korkeampi kuin muulloin. Valitettavasti nuo huonot yöt ja alkoholi ovat sattuneet juuri ovulaation ajankohtiin, joten sen vaikutusta en ole pystynyt vielä testaamaan.

Patisi lämpö, myös testaaminen on vahvistanut samoin kuin suhteellisen kovat kivut, joita aloin tuntea n. 40-vuotta täytettyäni.

Oikein paljon onnea kaikille yritääjille tässä pinossa! :wave:

Itse toivoisin kovasti omaa lasta, mutta miehen simppojen vuoksi se ei ole kovin todennäköistä.

Fiialiia kyllä, olet oikiassa - lämpöjä seurailemassa oviksen voi myös bongata!

Tämä on tosin huomattavasti vaikiampaa, vaatii harjaannusta ja suht säännöllistä elämänrymiä - niin moni asia vaikuttaa noihin lämpöihin, kuten krjoittelithin.

Itse tiedän lämmöistä sitten kun ovis on JO ollut!!

Plussasätehiä siullehin laittelen!!!
..luinhin tuolta toisesta pinosta, että siullahin usiampi hoito takana - jaksuja kovasti, tällä karikkosella tiellä:heart::hug::heart:

Viimeksi muokattu:

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Km/Monesko haaveissa

Hysteria (?).................kp?................ yk? (kkm.11/10) 1.
haave2010 (44)...........kp5/28-30........yk6(06/10)...4./1.yht.
tetu68 (42)..................kp9/27............yk8....................3/1.yht.
Rominas
(40)...............kp9/25-27......yk14(09/09 06&10/10) 2.
Tirlittan1968 (42).........kp13/28............yk5(04/10) 2.
Ottis (43)....................kp15/23-28.......yk17( 08/09) 1.
Viidenmamma (40)......kp18/25-30......yk6(10/10) 6.
mur-mur (45)..............kp19/26-28.......yk19(01&08&11/10) 3.
Ballerina Bolero (40)....kp26/25-28......yk35....................3.
Nuuttimus (41)............kp26/28-36.......yk2v...................3.
Mahdotontako (45)......kp26/29............yk4....................1. yht.
sarppav (39)...............kp27/27-32.......yk4(07/10) 2.
putunen (41)...............kp27/24-32.......yk9....................3./1.yht.
Raputar (40)................kp30/27...........yk5.....................2.
liiza (44).....................kp31/24-27.......yk31(02/07 08/08) 4.
Iida-Karoliina (46)........kp42/23-29......yk16...................5./1.yht.
wiiwi67 (42)................kp53/25-32......yk27 (03/10)...4.
ulla4 (40)....................kp54/35-45.......yk3.....................4.
onlydream (37)...........kp87/23-29.......yk?....................3

Ottis (43)......................dpo2
mur-mur (45)................dpo6
putunen(41)..................dpo15:)heart:dpo12)
liiza (44).......................dpo19

Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1

ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1750034-40-so-what-vol-11-a/

Viimeksi muokattu:
wiiwi67 miten teillä siellä nyt on arki mennyt kun yllättäin uuden perheenjäsenen saitte?:)

Raputar ovatko hoidot edeneet alkuperäisen suunnitelman mukaan..saitko taudin selätettyä?:wave:

ullan&onlydreamin perään olen myös kuulutellut - HuuuuHuuuuu!!??:wave:

Hystis, sinuahin olen kaipaillut ..kuinka voit?..:)

Viimeksi muokattu:
Voihan kurjuus Mahdotontako, täti pahalainenko siut aivan yllätti, lämmin:hug:

Mie söin lapsen kera tuossa klo 17.00 pintaan..ja sittenpä nukahdinkin soffalle klo. 17.30 ja 19.30 heräilin!!..yritin kyllä muutaman kerran aiemmin - kaffelle kun mies keitteli, ei onnistunut ..niiiiiiin väsy painoi simmuja, eivät pysyneet auki!!
.. uskomatonta ihan!!:eek::O:confused::D:whistle::p..:saint:

Mistä lie johtunee väsy?..hmmmm..
..miusta oisi tietty ihuna jos johtuis - SIITÄ!!

..semmosta vielä..
Kovasti on tämän päivän masua sillä tavoin supistanut, aivan kuin viimeiks kun meni kesken..

Näin olen tuntenut muutaman kerran aiemminhin tässä kierronvaiheessa ja mietinhin nyt: Onko tarttumisyritystä alkiolla..ja sitten kohtu supistelee sen irti?..:ashamed:

Miulla noita raskauksia(onnistuneitahin)takana ja tiedän kyllä millaista on kun kohtua supistaa..tuntuu aika kurjalta kun koko ajan masu kovana.:x
Hetipä tulihin mieleen, että: miksi lääkäri ei voinut miulle sitä Lugesteron reseptiä kirjoittaa!!????:headwall:
..koetan sitä vielä kyllä ruinata kun käyn ultrassa 30.11

Käyn muuten kilpparikontrolli kokeissa 23.11 ja toivon kovasti, että arvot olisivat - TSH laskusuunnassa ja T4V hieman kohonnut.

*Mukavaista iltaa ihanaisille!!*..ensi viikko onhin jännittävä - ainahin miulla ja Ottiksellahin..kelläs muulla?=)
..juuuh - Nuuttimus ja sarppav ainahin siellä loppukierrolla ensi viikolla - Plussatuulia!!

Viimeksi muokattu:
Voi kun kovasti toivoisin mur-mur että väsymyksesi olisi juuri sitä =)

Pahoittelut mahdotontakolle :hug:

Sarppav ilmoittelehan heti kun tiedät milloin meinaat testailla :rolleyes:

Leppoisaa eloa minulla on ollut. Mahallaan en oikein pysty nukkumaan, kun joku painaa tuolla alhaalla, ja yöllä pitää pissalla käydä toisin kuin yleensä. Miehenkin taas tänään tapasin. On mukava olla toiveikas ja onnellinen yhdessä hänen kanssaan. Menimme myös tanssimaan. Humpat ja jenkat ei enää innosta, kun pomppiminen ei tunnu hyvältä. Valssit, foxit ja tangot sujuu hyvin. Niin on ollut aiemmissakin raskauksissa alusta asti, ettei masu tykkää pompuista. Silloin en tosin käynyt tanssimassa. Kuinkahan pitkään sitä viitsii tanssimassa edes käydä - jos siis tämä nyt sitten jatkuu tästä eteenpäinkin... Yhden testin meinaan vielä tehdä, ja katsoa, miltä viiva näyttää eli onko vahvistunut - ehkä tiistaina.

Hyvää yötä ja kauniita unosia kaikille! :xmas:

Viimeksi muokattu:
kiitos vastauksista Ottis ja murmur..pitäis tosiaan ehkä joskus koittaa sitä ovista bongata sillä testillä, kunhan tää kroppa edes ymmärtäisi siirtyä "normaalirytmiin". 14.9 jätin pillerit pois ja hiljais eloa jatkuu vaan..viime kuun viimisinä päivinä tuli vessassa käydessä paperiin ihan ihan mini vähän vuotoa muutamana päivänä, housuihin ei siis ollenkaan..nyt viikkositten perjantaina(12.11) tuntui alavatsassa painetta..ikäänkuin turvotusta ja sunnuntaina(14.11) tunsin selkeästi kipuilua oikealta puolelta munasarjan(olettaisin) kohdalta...pupuiltiin pe, su ja ti...en tiedä...gynelle tilasin kumminkin ajan(on tiistaina) lähinnä siksi kun ei niitä kuukautisiakaan oo oikeen tullu koko aikana..nää mun ovis tuntemuksethan voi olla ihan mun toiveikkuuden ja mielikuvituksen tulosta..joskos se lääkäri setä vaikka pystyis näkemään toimiiko mun kroppa ylipäätänsä enää ollenkaan. Sitäpaitsi mun kohdalla varmaan suurin ongelma on, että mies hokee että tää yksi meiden yhteinen lapsi riittää, on kuitenkin laskenut sisään vaikka tietää ettei ehkäisyä nyt ole..ota siitäkin selvää.. Toivon teille kaikille kovasti plussatuulia ja ovistesteihin niitä viivoja, varmaan taustailen täällä ja elän hetkessä mukana.. Nytkin olen yövuorossa ja täällä kukkua lueskelen näitä juttuja, vaikka kotona en tohdi näitä sivuja edes availla kun mies kurkkii olantakaa... Ihania ihmisiä olette! Ja mur-mur jos ne mun tuntemukset ois oikeita ni mä käsittääkseni olisin kanssasi suht samassa rytmissä...

Ottis
Voi mahdotontako ja Iida-Karoliina, teidät molempia pääsi siis täti piinailemaan :hug:. Olen niin pahoillani. Rankkaa joutua pettymään kerta toisensa jälkeen :'(. Voimia!

Tämä oli tällainen pikapyrähdys, palaan iltapäivästä paremmalla ajalla.

mur-mur Jospa väsy sitä itteään olisi =).

Minulla myös kp1 tänään.
Tätsy tuli aamuyöstä kylään oikein rutinalla...

En minäkään tähän hätään enempää. Mulla lienee otsa-ja poskiontelontulehdus sekä silmätulehdus. Matkalla kohta lääkärille.

Yhteistyössä