40+ SO WHAT (VOL.11)

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Pahoittelut ja hali I-K ja sarppav.

No - mäkin tipahdin maanpinnalle valitettavasti tänään. Mulla nyt siis kp1. :'( Ei ollut pikkinen osannut pukea jalkaansa tarrasukkia.... voi pahus. Mitähän ainetta kannattaisi lekurilta hakea, että paremmin pysyisi kiinni...onko poppakonsteja tarjolla? Raskautuminen näköjään onnistuu, mutta ei muuta. Nyt ei ole edes uutta yritysintoa. Toinen jalkani onneksi oli maassa (melkein), mutta toinen pilvissä, ja se putosi korkealta :ashamed:

Voi putunen. Melkein tuli itku sun kuulumisia lukiessa. Iso ja lämmin lohtuhali!

Mä en tiedä toimiiko poppakonstit, mutta tämä mun pikkuinen tarttui kiinni sen jälkeen kun aloin juoda greippimenua ja käyttää vehnänalkioöljyä (E-vitamiinia paljon). E-vitamiini kuulemma parantaa munasolun laatua.

Melkein viiden päivän lukemisurakka takana. Tuotteliasta porukkaa ja koko ajan tapahtuu, niin iloista kuin surullistakin. Elämä on.

En ole paikkaani löytänyt tuolta odottajien puolelta. Heinäkuun-ketjun jutut ei kolahda, sinne la:ni (16.7.) puolesta kuuluisin. 40+ ketju on suht hiljainen, mutta on siellä tuo Morticia, sinne kait minäkin sitten. Tällä viikolla menen ekaan neuvolaan ja täytyy myöntää. että jännittää. Pitäishän sen tuttua juttua olla, mutta aina vaan pelkään, ettei kaikki ole kunnossa. Mistälie päähäni moisen saanut. Nolona täytyy myöntää, että tein aamulla viimeisen r-testinkin. Pikkasen olo helpottui kun se testiviiva tuli ennen kontrolliviivaa ja oli paljon tummempikin. Sekavaa tää sepustus, mutta niin on kirjoittajakin. :LOL:

Voi miten suru uutinen näin aamusta putuselta:'( olen hyvin pahoillani, lämmin:hug:
..tunnen täällä niin hyvin aatoksesi - miksi pieni ei jaksanut tarrata kunnolla?..

Mistä keskenmeno johtuu?

Ensimmäisen raskauskolmanneksen keskenmenoissa syy on yleensä sikiöperäinen. Yli 50% tapauksista syynä on kromosomipoikkeavuudet. Muina sikiöperäisinä syinä voivat olla sikiön ja istukan rakenteelliset poikkeavuudet. Muita yleisiä keskenmenon syitä ovat tulehdukset ja infektiot: esim. toksoplasma, listeria, herpes, klamydia tai jopa vaaraton emätintulehdus levitessään kohtuun. Näiden lisäksi myös ulkoiset tekijät kuten alkoholi, tupakka tai säteily. Myös kohdun rakenteelliset ja hormonaaliset syyt voivat johtaa keskenmenoon. Harvinaisena myös naisen ja miehen immunologiset syyt.

Kovasti siulle jaksuja&voimia!!:heart:

sarppav:hug: täältä siulle tädin yllätys hyökkäyksen johdosta..se sitten kerkeää: /
Pikaista paramista noista pöpö-taudeista.:heart:

I-K jaksuja ja lämpöinen halitus:heart::hug::heart:

pikkutirri tiistain ultra varmasti valottaa hieman tilannetta!:)

Taavi, tekis minunkin mieli vielä testata mutta kun noita liuskamallisia ei enää ole enkä viitsi kolmatta digitestiä tuhlata... Katotaan vaan niin käyn kauppareissulla hakemassa vielä yhden liuskatestipaketin. :D

Harmillisen hiljaista on tuolla 40+ odotajissa kyllä. Mutta jos me kaksistaan saataisi sinne vähän elämää. :) Oon kyllä parilla muullakin odotusfoorumilla ja siellä on huomattavasti vilkkaampaa keskustelua.

Omat supisteluni loppuivat sitten kuin seinään alku yöstä ja nyt ei tunnu missään, mitään..
..kyllä mie nyt valmistaudun jo henkisesti huti kiertoon, helpompi ottaa vastaan kun putuaa - ei sitten niin korkialta.: /

Ainoa mikä nyt enää on: nuo lämmöt vielä ylhäällä ..se onhin ihan normaalia, laskevat sitten miulla pikksen ennen vuodon alkua ja laskevat vasta kunnolla kun vuoto loppunut.

Poikasen kera täällä kotosalla ollaan kahdelleen kun hän sairaana, lupasin paistella lettusia!=)

*Mukavaa viikkoa joka ikiselle ihanaiselle!!*

Jossain tutkimuksessa näin:

Tutkimus osoitti, että kun munasolu on hedelmöitynyt, varhaisen keskenmenon todennäköisyys on

•18-vuotiailla 63 %
•28-vuotiailla 85 %
•38-vuotiailla 95 %
•48-vuotiailla 99 %

Jossain muussa tutkimuksessa oli, että yli 40 v on 46 % tod.näk. varhaiselle keskenmenolle. Nuo edelliset luvut vaikuttavat aika hurjilta...
Nyt on mieli hieman parempi, kun asiaa olen sulatellut. Nuoremmillakin tuo varhainen keskenmeno on kovin yleistä. Hyvähän se oli, että ei jatkunut, jos ei ollut kerran jatkuakseen... Kyllä nyt jo siltä tuntuu, että uutta pitää sitten vaan yrittää ja toivoa, että joskus onnistuu. Samoin toivoo mies. Niin kovasti haluaisin sen yhteisen lapsen juuri tämän miehen kanssa, kun yhteistä meillä ei vielä ole ainoatakaan.

Nyt on kaapissa vain yksi apteekin oma raskaustesti, enkä meinaa noita herkkiä enää käyttää. Testaan sitten vasta tuolla yhdellä, jos menkat on joskus oikeasti myöhässä. Nyt ehdin testata plussan 2 päivää ennen normaalia menkkojen alkua ja menkat alkoi 2 päivää myöhässä. Ehdin olla siis tietoisesti noin 4-5 päivää raskaana...

Kiitos lohtuhaleista! :flower:

ps. kun mut siirretään takaisin listan alkuun, voisi tuon keskimääräisen kierronpituuden korjata, eli tänään olisi kp1/24-26. Koskaan ei ole siis ollut yli 26 päivän kiertoa, se 32 on siinä roikkunut vahingossa, kun kirjoitin sen joskus alussa väärin. Kiitokset päivittäjille!

Viimeksi muokattu:
putuselle vielä..en halunnut satuttaa tuolla kirjoituksellani:(

Piti vielä kirjoitella ja selventää tuota aiempaa viestiäni..
Kun laittelein tuota tekstiä perhesuunnittelun sivustoilta tarkoitin, että suurimmassa osassa keskenmenoja(alkuraskauden)on syynä sikiö/alkioperäiset syyt.
..ja vaikka miekin - viimeiks eilen, kirjoittelin halusta saada Lugesteron resepti, ei siitä varmaankaan olisi miun kohdallani hyötyä!

Tosuus on raaka, mutta selkeä miun kohdilla jo.
Vielä voin toki yrittää, saattaahan siellä vielä joku sitkeä&terve yksilö tarratahhin, kuka tietää..

Sie putunen olet kuitenhin muutaman vuoden nuorempi ja mahdollisuudet on siksi paremmat. Kannattaa siis lääkäriltä kysellä, olisiko jostahin lääkkeestä apua siun tapauksessasi!=)

Viimeksi muokattu:
Et sinä mur-mur mitenkään satuttanut - nämähän on realiteetteja - ikäviä sellaisia kylläkin.... Itselleni ainakin on aina tehnyt hyvää etsiä ja löytää tietoa ikävistäkin asioista. Jotenkin niitä on silloin helpompi käsitellä - siis järjellä. Tunteethan onkin sitten ihan toinen juttu.

En minä sitä lugesteronia varmaan vielä hae - mutta jos näitä tällaisia tulee lisää niin sitten... Ei olisi kiva olla joka kuukausi muutama päivä raskaana...:( Mutta jo kalenteria tuossa katselin .... vielä olisi jouluyllätykselle mahdollisuus kun mun 26 päivän kierto ei ole pisimmästä päästä :whistle:

Viimeksi muokattu:

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Km/Monesko haaveissa

Hysteria (42)..............kp14/26-29......yk7 (kkm.11/10) 1.
putunen (41)...............kp1/24-26.......yk10....................3./1.yht.
sarppav (39)...............kp1/27-32.......yk5(07/10) 2.
Iida-Karoliina (46)........kp2/23-29......yk17...................5./1.yht.
Mahdotontako (45)......kp2/29............yk5....................1. yht.
haave2010 (44)...........kp6/28-30........yk6(06/10)...4./1.yht.
tetu68 (42)..................kp10/27..........yk8..................3/1.yht.
Rominas
(40)..............kp10/25-27.....yk14(09/09 06&10/10) 2.
Tirlittan1968 (42).........kp14/28............yk5(04/10) 2.
Ottis (43)....................kp16/23-28.......yk17( 08/09) 1.
Viidenmamma (40)......kp19/25-30......yk6(10/10) 6.
mur-mur (45)..............kp20/26-28.......yk19(01&08&11/10) 3.
Ballerina Bolero (40)....kp27/25-28......yk35....................3.
Nuuttimus (41)............kp27/28-36.......yk2v...................3.
Raputar (40)................kp31/27...........yk5.....................2.
liiza (44).....................kp32/24-27.......yk31(02/07 08/08) 4.
wiiwi67 (42)................kp54/25-32......yk27 (03/10)...4.
ulla4 (40)....................kp55/35-45.......yk3.....................4.
onlydream (37)...........kp88/23-29.......yk?....................3

Ottis (43)......................dpo3
mur-mur (45)................dpo7
liiza (44).......................dpo20

Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1

ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1750034-40-so-what-vol-11-a/

Viimeksi muokattu:
En tiedä miten on tapana noita siipiä laitella.... tämä tuli niin tähän alkuun kuitenkin, että ehkei sittenkään. Jos olisin testannut vasta kun menkat viikon myöhässä, niin en olisi tiennyt mitään.... Ens kerralla teen niin. Nyt kuitenkin on selvitetty, että hedelmöittyminen on mahdollista - ja se on positiivista :|. Kyllä tämä tästä....Toiveikkuus on ihmisellä onneksi vahva... nytkin se nostaa jo päätään :)
Kiitos mur-mur sinulle :kiss:

Voi ei Putunen :hug:

Minä en oikeastaan edes odottanut mitään muuta kuin hutia tästä kierrosta, joten pettymys ei ole suuren suuri...

Nyt täytyy varmaan keskustella tästä vaavin teko"prosessista" miehen kanssa uudelleen. Minähän olen vailla työtä hetken päästä. Eikä mun "arvomaailma" oikeen osaa ajatella, että yrittäisin lasta, ja sitten aikanaan (jos hyvin kävisi) jäisin tyhjän päälle perhevapaiden loputtua.
Mutta toisaalta ei toi ikä anna kovasti myöten lapsenteon siirtämiselle, joten...

Olen tässä kahden puun välissä, mitä pitäisi tehdä. Mies sanoi (ainakin pari kk sitten), että molemmat elämät (eli työ ja lapsenteko) elää omaa elämää. Ja tärppää jos tärppää eikä niitä sidota toisiinsa. Kyllä tässä aina selvitään, yhdessä kun ollaan.
No niinhän se on. Mutta mä olen niin turvallisuudenhakuinen että jotenkin tää nyt sotii mun ajatuksiani vastaan...
Vaikka olenkin yrittänyt ja onnistunut elämään enemmän tätä päivää, niin jotekin tuo turvallisuudentunne ja ennakoiminen nostaa taas päätään eli pitää "tietää" tulevasta enemmän kuin päivä kerrallaan.

Ääh, pääni sekoaa :)

No nyt menen kuitenkin pitkäkseni. Sain silmiini ab-kuurin, kun ovat molemmat tulehtuneet. Samoin poskionteloissa tulehdus, ja siihenkin 10 pv:n ab-kuuri. Nyt vielä otin särkylääkkeen, kun poski ja otsa särkee inhottavasti.

Hali sinulle sarppav ja paranemista :flower: :snotty:

Joo, nuo asiat on hankalia asioita ajatella. Jotenkin tuntuisi itsestäni siltä, että se mikä elämässä on tärkeintä on perhe ja lapset ja aina sitä vähemmillä tuloillakin selviää ja jotain keksii... Voi muuten sitten harmittaa, jos jättää tilaisuudet käyttämättä kun ei niitä rajattomasti enää ole. Uusia töitä voi kuitenkin saada vielä viisikymppisenäkin. Mutta tämä siis vain mun ajatus.... : /

Hei kaikki ihanat naiset palstalla! :heart:

Voi putunen :’(. Oon tosi pahoillani sun puolesta! On kuitenkin kiva lukea, että oot toiveikas ja ajattelet jo tulevia kiertoja ja mietit testaamisajankohtia :). Halaus :hug:!

Ottiksen mies se vaan jatkaa junttimaista käytöstään! Se on kylölä niin ku juntti vaan voi olla! Sori nyt kun tällä lailla häntä haukun, mutta niinku mur-murkin sanoi: Voi SAAKELI sentään! Onneks sulla tosiaan on ystäviä ja niinku mur-mur sanoi; varmaan on miehes siitä vähän kateellinen. Sillä ei taida olla kovin paljon itsesuojeluvaistoa. Meinaan että sillä on suuri vaara jäädä tosi yksinäiseksi, kun ei edes omasta naisestaan välitä!!!! Hirveästi toivon sulle Ottis parempia aikoja ja onnellisuutta – sen olet sinä, jos kuka, ansainnut! Tuntuu niin surkuiselta, että joudut taistelemaan koko ajan ja olemaan varpaillasi omassa kodissasi ja elämässäsi! Suuren suuren suuri lämmihn halaus sulle Ottis :hug:! Plussaa sulle puhallan keuhkojen täydeltä, sillä mulla on vahva tunne, että sä, sen lisäks että haluat, niin sä tarttet vauvan! :heart:! Niinku mäkin!

Kiitos mur-mur sun virkistävistä hymiöllisistä kirjoituksista :). Ne on niin mainioita ja piristää mieltä!!! En käsitä miten sä aina löydätkin niin sopivat hymiöt joka tilanteeseen! Oot ihan super :)! Sitä Luge-reseptiä sulle toivon kovasti ja sen myötä sulle sitä iltatähteä! :heart:!

Ja kiitos mur-mur myös peräänhuutelusta :heart:. Täällä olen ollut koko ajan, oon lukenut kaikki jutut ja käänteet ja ollu meidän mukava täällä, vaikka en ole jaksanutkaan kirjoitella. Hengessä oon silti mukana aina.

Sarppav ja Mahdotontako :(, voi kurja ku täti hyökkäsi! Saakelin täti! Hakataan se!!! (tähän tarttis jonkun nyrkkeilevän hymiön). Toivon, että ENSI kierto olis teilläkin THE kierto!

Tervetuloa joukkoon ihanaan, Pikkutirri! Mun kokemus oviksistani on, että hirveät seksihimot ja limat tulee ennen ku ovistestiin tulee + eli siis mun ovisplussa tulee vasta kun kaikki limat ja seksihimot on jo laantunu melkein pois ja mä luulen et ovis on jo ollu, mut testi on toista mieltä. Ehkä mun kroppa sillä tavalla varmistaa, että simpat on valmiina paikalla. mur-mur kirjoittelikin jo, että oviksen aikoihin riittävästi seksiä peliin vaan, niin sillä varmistaa, että simoja on koko ajan paikalla. Ja muina aikoina seksiä ihan huvin vuoksi :D. Tämä olisi siis optimaalinen ideaalitilanne... : /:wave:.

Viimeksi kirjoitin niin kauan (ehkä viikko) sitten, että tekstiä on tullut yli mun kommentointikyvyn. Älkäättehän siis kukaan loukkaantuko, kun en kaikkia asioita osaa kommentoida :ashamed:.

ON Kaavinta oli 13 pvä sitten tiistaina ja perjantaina mies lähti viikoks työmatkalle. Se viikko kaksin koiran kanssa oli aika surkua kyllä. Vähän väliä tuli pala kurkkuun ja sai niellä kyyneleitä. Yksin kun en osaa itkeä. En kumminkaan sure 24/7, vaan toivottomuus iskee varoittamatta – ja menee ohi kans samalla tavalla. Nyt on jo vähän helpompaa.

Mulla on miehen suhteen päinvastainen ongelma kuin Ottiksella. Jos Ottiksen mies ei huomioi ja rakasta tarpeeksi, niiin mun mies huomioi ja rakastaa toisinaan ylipaljon, niinku te täällä tiedätte. Mutta jotain positiivista löydän tästä kkm:stä ja kaavinnastakin. Nimittäin: nyt tiedän entistä selkeämmin ja varmemmin, että mä tosiaan haluan ja tarvitsen vauvan (tai kaks tai kolme) - ja nimenomaan tän miehen kanssa. Ok joo; hän on ärsyttävä mies ja saa mut tukehtumispisteeseen aika usein, mutta parempaa isää lapsilleni saisin hakea kissojen ja koirien kanssa, enkä varmanakaan edes löytäis. Oon myös katsonut paljon peiliin ja löytänyt monta kohtaa, jossa mun pitää relata ja monta kohtaa, jotka mun on opittava hyväksymään miehen suhteen. Täydellinen hän ei ole, minusta nyt puhumattakaan! Mun ei siis pitäis valittaa niin paljon, koska se on kaikin puolin hyvä mies.

Tää kkm, kaavinta ja se, että hän oli pois sai mut jopa ikävöimään häntä! Mä oon normaalisti aika vahva ihminen ja nyt kun oon ollu heikko ja tarvitseva, oon pehmentynyt. Se taas on saanut aikaan sen, että mies on näyttäytynyt mun silmissä vahvempana kuin mä. Oon siis nähnyt hänessä sitä mitä oon kaivannutkin: vahvan miehen. Lauantaina oltiin koko perheen kanssa (=mies, minä ja koira) ulkona syömässä ja siitä sitten kotimatkalla poikettiin terassille drinksulle jos toisellekin. Mies kävi viemässä koiran myöhemmin kotiin, ja me jatkettiin viihteellä. Meillä oli kerrassaa hauska ja rentouttava ex-tempore viihde-ilta ja mä olin pitkästä aikaa kerrassaan aivan päissäni, mutta sillä tavalla iloisesti ja energisesti. Eilen en sitten ollut energinen enää ollenkaan :x. Peittoja heiluteltiin kumminkin, joten simoja on tallessa kaiken varalta, vaikka en nyt uskokaan, että tärppäis ihan luomusti ja heti kkm:n jälkeen. Ainakaan niin että pysyis ja tarrais kiinni..

Jostain luin, että keskenmenon ja/tai kaavinnan jälkeen on helpompi tulla raskaaksi, mutta toisaalta jos niin käy, menee helpommin kesken. Onko teillä tietoa/kokemusta asiasta? Kaavinnasta on nyt 13 päivää. Operaation jälkeen en vuotanut juuri yhtään, mutta sitten vajaa viikon päästä alkoi pienen pieni tiputtelu (pikkuhousunsuojaa käytin), joka nyt on jo loppu. Mies toi matkalta tuliaisiksi pyytämiäni raskaus- ja ovistestejä, jotta pääsen mittaamaan että hcg on pois (on se) ja bongaamaan ovista. Luomuna kokeillaan tää kierto ja ens kierrossa kun tuun Suomeen käymään, toivon että kierto olis sopivasti niin, että pääsisin taas piikittelemään ja uuten IVF/ICSiin.

(Muoks. Pikkutirrille ja/tai niile jotka ei tiedä, niin meillä tuli plussa ekasta ICSIstä (ICSI=koeputkihedelmöitys), mutta rv 10 ultrassa alkio todettiin kuolleen noin rv 6+4.

Jos siis kaavintapäivä laskettais kp1:ksi, niin mulla olis nyt kp 14. Eilen testasin ovistestin (nega) ja tänään aamulla mä unohdin testata:headwall:! Mutta ehkä voin testata iltapäivällä tai illalla.

Aijoo, se mun tiedot listaa varten: Hysteria(42)..........kp14/26-29...........yk7.........(kkm 11/10)...1.

Kukkakimppu ja +++++++++ teille kaikille! :flower:!

Viimeksi muokattu:
voi että Putunen..minäkin niin pahoillani..:hug:
Ja sarppav, ehkäpä se sitten nyt ois tän aika..ymmärrän kyllä mietteesi tulevaisuudesta, mut ite varmaan ajattelisin että nyt "on tarkotettu" aikaa vauvalle...
Vitsit kun mä oon niin hömelö tän koneen kanssa et tää on aika vaikeeta...mä nyt harjottelen ja kokeilen..mistä esim saan tekstin lihavoitua???kokeilen.., ja todella paljon täällä on sanoja tms lyhenteitä mitkä ei vaan aukea..esim TOTTpäivävai olikohan se noin??? Aika paljonhan kumminkin asiayhteydestä ymmärtää..Yks mitä oon miettiny on kans ON?? Kenties sama kun oma napaisuus, kenties tarkottaa että kirjotetaan itsestä muita asioita??
Ja oon kyllä jotenkin hämmentynyt kuinka vaikeeta raskaaksi tuleminen tuntuukin olevan, siis apua, itse en ole sitä koskaan edes suuremmin ajatellut ja :ashamed: että uskallan enää omalle kohdalle edes toivoa..onhan mulla jo 3 joista nuorimmainen yhteinen rakkaan kanssa. Mä niin toivon teille kaikille plussia, etenkin niille jotka pitkään toiveilleet ja niille joilla tuntuu menevän kesken...

Pikkutirri Kiitos plussatoivotuksista ja pahoitteluista keskenmenon kokeneille, niinku mulle. Vaikea paikka se on, en tienny kuinka vaikea ennen ku koin ite :'(. en toivo sitä minäkään kenellekään. Sulle Pikkutirri toivon vielä yhtä (tai kahta tai kolmea... :D) lasta rakkaasi kanssa!

Kun mä tulin palstalle, mäkin kokeilin ja ihmettelin samoja asioita. TOTT-päivä tarkoittaa (kai?) Torstai On Toivoa Täynnä - päivä, eli toivotaan kun testataan! ON on omanapaisuutta (omia asioita) eli juuri niin kuin arvelit.

Noiden lisäks mä ihmettelin aikoinaan ainakin näitä termejä:
Kkm = keskeytynyt keskenmeno, Km = keskenmeno, TJOT=tulee jos on tullakseen, yk = yrityskerta, pp=piinapäivä (hedelmällisyyshoitojen jälkeen), dpo=days past ovulation eli sama kuin piinapäivät mutta ilman hoitoja, täti=kuukautiset, simo/simppa=siittiö, munis=munasolu.

Kuinka kauan te ootte Pikkutirri yrittäneet tätä tulevaa vauvaa? Ihanaa, että sulla kumminkin on lapsia. Mutta ymmärrän oikein hyvin, että kun se vauvankaipuu iskee, se iskee ja sillä siisti! Kyllä sä Pikkutirri vielä raskaudut, ihan varmaan ja ihna pian, usko pois! :hug:!

Aijoo, vielä pari termiä, mitä aikoinaan ihmettelin (ja toisinaan ihmettelen vieläkin, koska opittuja asioita pääsee tipahtamaan tuoltä päänupin muistilokerosta pois...:headwall: Ikä ei tule yksin... :O).

Luge=Lugestrone (lääke johonkin... ainakin meidän kävelevä tietosanakirja mur-mur osaa selitiittää :)), Tero= Terolut (lääke johonkin, mur-mur osaa selittää).

Mitäs muita termejä niitä onkaan... just nyt en taas muista...:headwall::eek:

Ottis
Hupsistakeikkaa! Onpas juttua tullut päivän aikana.

Sarppav Pahoittelut tädin tulosta :hug:. Näyttää täti pitäneen kiirettä, kun on niin monen luokse pienessä ajassa ehtinyt :(.

Putunen Voi ei, epäreilua :'(. Ei tunnu kivalta ollenkaan. Pahoitteluni :hug:. En osaa poppakonstia kertoa, mulla pikkuinen kovemmin kiinni tarttuisi, mutt minäkin olen pian varmaan puoli vuotta jo syönyt ihan säännöllisesti E-vitamiinia eli Neo-E Plussaa vai miten sen nimi kirjoitetaankaan, mutt niinkus varmaan huomaat, se ei ole mulla ihan liimana toiminut, vaan olen yksi meistä onnettomista, joilla hedelmöittyminen tapahtuu, mutt kiinnittyminen ei onnistu. Voi ku mulla olisikin taikasanat, niin ne nyt ilmoille laskisin :hug:.

Hienoa, ett näyt päivän mittaan jo häntääsi vähän nostelleen. Täysillä uutta päin. Onnistumisprosentit ovat totisesti meillä minimaalisia, mutt se ainakin on varmaa, ett mitään ei saa jos ei yritä.

Ottis
Hystis Kiitos kommenteistasi ja siitäkin, ett mun miestäni vähän pölyyttelit. On se aika umpiluupäinen mieheksi ja välillä itsekin ihmettelen, miten sitä jaksan, mutt kai se niin on, ett ilman häntä mulla ei olis sitten sitä pienintäkään mahista saada vauvaa ja sillä sitä toivon rippeessä kiinni roikutaan, sillä ihan niinkuin sinä, myös minä, tarvitsen sitä vauvaa. Vaikka yleensä sanotaan, ett lapsi ei voi paikata huonoa suhdetta, mulla on just sellainen olo, että lapsettomuus tästä suhteessa huonon tekee ja näin ollen lapsen myötä voitaisiin päästä vähän onnellisempaan olotilaan. Ts. uskon, ett meissä on mahiksia hyvää parisuhteeseen perheenä, siis lapsen myötä. Olihan meillä elo kissojenkin kanssa helpompaa kuin on nyt ollut pojun poismenon jälkeen, kun tuntuu, ettei ole sitä jokapäiväisen ilon lähdettä, ei sitä josta rakkautta tankata ja jossa omaa rakkauttaan vaalia. Vaikea oli tuota varmasti ymmärtää, mutt se ymmärtää ken tahtoo :).

Hienoa Hystis, ett olet miehessäs vähän lujuutta ja voimaakin löytämässä. Hienoa sekin, ett olet nyt osannut olla heikko ja siinä mielessä helpommin rakkautta ja palvontaakin vastaanottamassa. Olet tarvinnut olkapäätä, jota vasten itkeä ja surra, ja se sinulla on nyt ollut. Jospa meidän molempien suhteet vielä joskus iän ja ajan myötä tasapainoittuvat.

Pikkutirri Mulla noissa oviksen bongailuissa ollut vähän kuin Hystikselläkin, että siinä vaiheessa, kun plussa testiin pärähtää, ovat niin himot kuin parhaat limatkin jo menneen talven lumia, mutt niinhän sen pitäis ollakin, ett simppaset olisivat hollilla ja valmistautuneena, kun munis puhkeaa. Onnea teille yritykseen :heart:!

Yhteistyössä