40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Moi! Pitäisköhän munkin liittyä tänne :whistle: . Eli minäkin tuolla 40v.+kuumeilijoissa olen kirjoitellut ja olen myös pikkuisen alaikäinen eli 36v. Tykkäsin kovasti tuosta kuumeiluketjusta (ihuna :heart: ). Plussasin n. viikko sitten ja nyt on rv4+1. Varhaisultraan varailin jo aikaa tuonne loppiaisen jälkeen. Tämä olisi sitten kolmas lapsi meidän perheeseen. Ennestään on tytöt 3v4kk ja 1v11kk. Eli pienillä ikäeroilla mennään :D . Kotona olen nyt neljättä vuotta lapsiani hoitelemassa ja toivon saavani jatkoa vielä eli seuraavat kolmisen vuotta. Eipä tämä hoitovapaakorvaus suurensuuri ole mutta sillä sinnitellään.

Onnea ultraan enkelinäiti!!

Erka ja unelma 4+1

Niin lisään vielä et mulla on kanssa "pelko pepun alla" jatkuvasti kun pelkään että jokin menisi vinoon...siksi en malttaisi millään odottaa varhaisultraaan asti että näkyykö siellä mitään ja onko oikeassa paikassa. Yksi keskenmeno oli 2005 ja silloin menin pahaa aavistamattomana varhaisultraan kunnes siellä sitten kuulin ikävät uutiset ja vauvanalku tulikin sitten itsestään ulos kovana vuotona.
Sitten kuopuksen kohdalla jouduin lapsivesippunktioon kun epäilivät downia...mutta terve lapsi siellä kuitenkin oli ja kaikki meni hyvin :heart: mutta kova oli pelko tuolloin.

Voi että tämä joulu on ärsyttävää kiirettä täynnä. Alan aina tässä vaiheessa kyllästyä ja odotan ja uutta alkavaa vuotta. Kaupassakaan ei voi käydä vain pikaisesti hakemassa maitoa, kun jonot ovat kymmenmetrisiä. :kieh:

Huomenna olisi ensimmäinen neuvolakäynti. Melkein jännittää, että miten se nuori neuvolatäti meikäläiseen suhtautuu. Itse olin aikaa tilatessani melkein närkästynyt. Tunnin soittoaika vain päivässä ja joka päivä samaan kellonaikaan. Niin hankala kellonaika sitten, ettei soittaminen meinannut onnistua oikein ollenkaan. Yhtenä päivänä sain hommattua sitten työni niin, että pystyn vihdoinkin soittamaan. Juuri sille päivälle olikin soittoaika sitten peruttu! Otti päähän ja seuraavana päivänä soitin riskillä, että tieto leviää vaikka minne. Aivan sama, ei tätä paisuvaa oloa kovin kauan enää muutenkaan piilotella.

Onko teillä muilla ummetusta? Tai sellaista muutosta, että enää ei olekaan tunnin päästä syömisestä nälkä ja vessahätä isolla asialla, vaan vatsaa turvottaa ja on täysinäinen olo kummallisen pitkään. Sitten kun maha tyhjenee, tulee äkkiää huono olo ja taas on ahdettava jotain sisuksiinsa. Syön kyllä aivan järjettömän paljon ruokaa päivässä. Pelkään koko ajan huonoa oloa, joka iskee mahan tyhjentyessä.

Niin ja tervetuloa kaikki uudet! Meitähän on jo aika pino!! Kyllä minustakin ikä saisi näkyä listassa.

Jadette mulla on päin vastoin eli vatsa on aika löysällä (ei ripulia mut kuitenkin). Yleensä mulla on aika kova vatsa ja edellisisssä raskauksissa oli kovaa ummetusta joka osittain johtui varmaan syömästäni raudasta ja saatoin juoda liian vähän. Nyt mulla tosin on ollut antibioottikuuri että se ehkä on mahaa löysentänyt.

Onko teillä muilla pelkoja siitä että jos/kun tulee mahaan töytäisyjä niin siitä seurais kamalia. Mulla kun on nuo omat pienet lapset tuossa jatkuvasti nyppimässä jostain suunnasta niin tällejäkin tulee. Tänään esim. alavatsaan onnistui kuopus potkaisemaan kun vaippaa oltiin menossam vaihtamaan ja heti tuli mieleen et nyt se alkio varmaan irtos sitten (kun rv vasta 4+1). Olen ajatellut että jos se ei vaikka ole vielä kunnolla asettautunut taloksi kohtuun vaan kiinnitys olis hutera vielä :/ kuulostaa varmaan hassulta mut tuollaisia tulee mieleen näin ihan alkuraskaudessa. :xmas:

Nimimerkki....monesko......................LA
Tirulii ..........1 yhteinen...................24.01.2010
Äiti murmeli ..x................................tammikuun lopulla 2010
Star ...........3 lapsi.........................2.7.2010
Päikki ..........2 lapsi.........................3.7.2010
Jadette .......3 lapsi.........................7.7.2010
Enkelinäiti.....5 lapsi.........................27.7.2010, EKKS
Sukulaku .....2 lapsi.........................27.7.2010, Naistenklinikka
Espoir .........4 lapsi..........................xx
Minni (45).....2 lapsi..........................xx
Erka (36)......3 lapsi..........................xxx

Taustajännäilijä:
Annekristiina...4 lasta.....................äitiyslomalla
Murmur..........xxx..........................
Uudi

Moi!

Listan päivitystä taasen. Ilmoitelkaa niitä ikiänne niin lisäilen

ON: Vihdostaviimein tuli kutsu ultraan, eli ensi tiistaina...tässä alkaa vähän jännittää, tuleeko kiva vai paha joulu. Tänään jätin sitten lugesteronit ja zumenonit pois, tosi mukavaa kun ei mössöt valulile enää housuihin (anteeksi tarkka kuvaus). Mä olen huomannut myös että vatsa hieman kovalla, eli ummetuksen poikasta täälläkin liikkeellä. Rinnatkin taasen kipeet, mun lempiaihe jee.

Minni 10+1

Olen 42 v, 4 lapsi tulossa, la 27.01.2010, eli muutama päivä tiruliin jälkeen.

Taas on näitä aamuja jolloin ei jaksa tehdä mitään, pari kuukautta olenkin ollut saikulla ja huomenna alkaa sitten äippäloma =)

Maha on jo aika iso, enkä tahdo taipua minnekkään, etenki kun nuo kolme pientä kaveria jättävät tavaroitaan pitkin poikin lattioita, niin niiden kerääminen ei oikein houkuta.

Olis kiva käydä vähän kävelyllä vielä kun jalat kantavat, mutta ku tuota pakkasta on 23, niin ei löydy sitten tarpeeksi lämpimiä isoja vaatteita, pitänee soittaa kaverille että tuo omat toppahousut minulle ja henkselit :LOL:

Voikaa paksusti ja kivaa joulun odotusta!

Mulla on kova yskä, joka valvottaa. Yön pimeinä tunteina tulee vatvottua sitten kaikkia synkkiä ajatuksia mielessä. Viime yönä olin kyllä ihan totaalisen ahdistunut ja olen sitä oikeastaan edelleen. Olen jokseenkin varma, että masussa ei ole enää mitään elämää. Eilen alkoi taas pienet tuhrut ja rinnat ovat ihan "lösähtäneet", niissä ei ole enää mitään arkuutta. Vatsaa ei enää turvota ja sen on alkanut palautua ihan normaaliksi. Ei yökötä, ei tarvitse juosta keskellä yötä vessaan jne. Olen alkanut tehdä jo surutyötä siitä, että tämä oli tässä. Ensi tiistain ajatteleminen viiltää sydäntä, silloin on np-ultra. Yritän vaan tsempata, että saan siellä pidettyä itseni koossa.

Saisko liittyä seuraan? Olen kuumeillut ja kirjoitellut enimmäkseen tuolla helistimen puolella, mutta siellä ei nykyinen nelikymppisten ketju ole kovin aktiivinen eikä samoilla viikoilla meneviä ole sinne osunut.

Täytän tammikuussa 39 ja pikkukakkosta oottelen, esikoinen on 5 v. Laskettu aika on 1.7, tänään siis menossa 12+1. Synnytyspaikka tulee olemaan TAYS.

Kaikenlaisia pelkoja mulla on tämän alkuodotuksen ajan ollut. Osittain varmaan siksi kun plussaa sai odottaa melko kauan, 2 ja puoli vuotta tähän pikkukakkosprojektiin suunnilleen meni. 6+6 kävin varhaisultrassa, jolloin todettiin vaavinalku oikeassa paikassa ja selkeä syke. Luulin, että se vähän pelkoja haihduttaisi mutta katinkontit, kaikkee etukäteen surtavaa löytyy. NP-ultra on mulla samana päivänä kuin Päikilläkin, ens ti, toivottavasti saadaan molemmat hyviä uutisia.

Viikot 6-9 oli melkosta etomista ja kakomista, onneksi sittemmin on helpottanut kuvotuksen suhteen. Maha on kasvanut KAUHEAA vauhtia, en ikinä olis etukäteen uskonut että esim. työkaverit jo huomaa, mutta niin vaan olen saanut jo onnitteluja ottaa vastaan. Harmi sinänsä, kun olisin halunnut onnistua salailemaan asiaa sinne NP-ultraan asti :( .

Kertokaahan, onko teillä ollut alkuraskaudessa vatsanseudulla kipuja? :whistle: Mulla on tänään sattunut (vihlonut) välillä oikean munasarjan kohdasta. Äsken kun menin makuuasentoon niin ei vihlonut ollenkaan mut heeti kun nousin niin vihlasi. Siis kyse ei ole mistään kovasta vihlaisust mutta kuitenkin sellaisesta että sen tuntee. Oikeastaan jos paikallani istun tässä niin ei vihlaise mutta jos liikautan itseäni niin vihlaisee hetkellisesti. Ja tätä on ollut vain tänään iltapäivästä. Ja rv 4+2.

Moro! Varasin nyt jo toisen varhaisultran tänään eli menenkin jo 29.12 jos vaikka syke näkyis jo. SILLOIN ON RV 6+0 . Lääkäri sanoi et rv 5+3-5+4 alkaa syke näkyä riippuen tutkittavan painosta . En malta odottaa seuraavan vuoden puolelle mut sielläkin on aika varattuna rv 7+2 jos ei vielä näy. Olen jotenkin niin epäileväinen että mitä pikemmin saan varmistusta sitä parempi...

Erka, mulla ainakin vihloi oikeen munasarjan kohdalta just siellä 4-5 viikoilla oikein kovastikin välillä. Itse asiassa vieläkin toisinaan vihloo just siitä paikkeilta. Varhaisultrassa 6+6 sitten vahvistettiin että oikealta puolelta oli munarakkula puhjennut, eli keltarauhasen kasvamisesta mulla ne kivut johtui. Hiukka silloin epäilin kohdun ulkoistakin kun kipu oli välillä kovaa, mutta onneksi ei sitä merkannut. Onnea ultraan, jännä paikka, saattaahan se syke jo tossa vaiheessa hyvinkin näkyä.

Tirulii (41)..........1 yhteinen...................24.01.2010
Äiti murmeli (42)..4 lapsi........................27.01 2010
Hepuli71 (38)......2 lapsi........................1.7.2010, TAYS
Star .................3 lapsi........................2.7.2010
Päikki ...............2 lapsi........................3.7.2010
Jadette ............3 lapsi.........................7.7.2010
Enkelinäiti (33)...5 lapsi.........................27.7.2010, EKKS
Sukulaku ..........2 lapsi.........................27.7.2010, Naistenklinikka
Espoir ..............4 lapsi.........................xx
Minni (45)..........2 lapsi........................xx
Erka (36)...........3 lapsi........................xxx

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Mur-Mur
Uudi

Tervehdys! Kirjoittelen täällä ensimmäistä kertaa, iloisissa ja vähän sekavissakin tunnelmissa :) Ikää on 42, alkuvuodesta 43. Plussasin viime viikolla, tärppäsi ekasta yrityskierrosta????!!!! Vähän vaikea uskoa, että se kävisi näin helposti, meninkin äsken ja varasin varhaisultran yksityiseltä. Jos hyvin käy, niin kolmas olisi tulossa, la 11.8. Meillä on ennestään 6 v ja 1 v tytöt (jälkimmäisenkin siis sain yli nelikymppisenä :) En ole vielä kauheasti ehtinyt lueskella keitä kaikkia täällä käy, mutta ihanaa että muitakin ei ihan niin nuoria odottajia löytyy!

Tirulii (41).............1 yhteinen...................24.01.2010
Äiti murmeli (42).....4 lapsi........................27.01 2010
Hepuli71 (38).........2 lapsi........................1.7.2010, TAYS
Star ....................3 lapsi........................2.7.2010
Päikki ..................2 lapsi........................3.7.2010
Jadette ...............3 lapsi.........................7.7.2010
Enkelinäiti (33)......5 lapsi.........................27.7.2010, EKKS
Sukulaku .............2 lapsi.........................27.7.2010, Naistenklinikka
Espoir .................4 lapsi.........................xx
Minni (45)............2 lapsi........................xx
Erka (36).............3 lapsi........................xxx
Kaislakerttu (43)...3 lapsi........................11.8.2010

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Mur-Mur
Uudi

Hei!
Tervetuloa Kaislakerttu!
Miten voit Päikki? Voimia!

Päivät menee niin ettei tajua mitään.
Ajattelein lähteä kaupunkiin taapertamaan, voihan se olla etten mitään lahjoja sieltä saa ostetuksi, mutta yritystä on.
Lapset ovat isänsä luona eli yksinäinen joulu on edessä ja aikaa vaikka kuinka paljon, mutta kun tuo ympärysmitta alkaa haitata tekemisiä... :headwall:
Kiva kun sataa lunta, tulee vähän talven oloa. Ja tulee sitten paremmin lähdettyä ulos kun pitää tehdä lumityöt.
Painon tunnetta ollut ihan raskauden alusta saakka ja aina vaan pahenee, saa nähdä milloin pohja pettää ja pikkuinen tulee ulos...
Mutta täytynee lähteä liikenteeseen muuten tämäkin päivä menee ihmetellen.

Yhteistyössä