40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Tervetuloa Kaislakerttu!

Mulla oli aamulla neuvolalääkäri. Lääkäri varoitteli että ei välttämättä vielä sydänäänet kuulu (12+5), mutta hyvä kun sai doplerin massulle lykättyä niin mahdoton töminä alkoi heti kuulumaan +++ :) . Voi että tuli hyvä mieli, huomiseen np-ultraan voi mennä siltä osin huojentunein tuntein että eloa masussa ainakin on. Sykkeeksi merkittiin 156, en tiiä mitään vertailuarvoa että oliko semmonen tavallinen syke. Muutenkin kaikki kuulosti olevan olevan ok.

Eilen pääsin joulutunnelmaankin, vihdosta viimein. Mulla puhkesi autosta rengas motarilla. Siinä sitten ähräsin epätoivoisesti tunkkeineni tuiskuavassa lumisateessa. Tekemisen ilo meinas lopahtaa siinä vaiheessa lopullisesti kun pultit oli liian tiukassa. Ystävällinen noin 30 vee pariskunta kurvasi apuun. Olivat ensin ajaneet ohi mutta kääntyivät takaisin päin kun ajattelivat ettei ehkä kukaan pysähdy avuksi. Siinä homma hoitui loppuun miehisillä voimilla ja voitte uskoa että olin iloinen saamastani avusta! Ties kuinka kauan mulla olis niiden pulttien kanssa mennyt ja oisko onnistunut lainkaan. Melkein tuli itku ilosta, no mä nyt nykyään itken kyllä kaiken aikaa muutenkin... Tehkää ihmiset hyvä tekoja toisillenne, niistä se oikea joulumieli syntyy :heart: .

Heissan uusille ja tervetuloa!
Mulla on menny aika viime viikon perjantaista yrittäen saada aikaa äitipolilta lähetteen saamista ja maksusitoumusta varten ja oon meinannu hajota tän touhun kanssa jo moneen kertaan. Ihmisiä ei saa kiinni tai ne ei tiedä mitään, tai eivät osaa sanoa mitään. No,lopulta tänään sain vastauksen et lääkäri kattoo paperit päivän aikana ja lähete pitäs tulla jatkotutkimuksiin. (Istukkabiopsia)

Viimeistä päivää töissä ennen lomaa ,on kyl tervanjuontia... :whistle: Pahoinvointi on jatkuva riesa, hetkeksi syömisen jälkeen helpottaa mut puoli tuntia ni sama olotila taas päällä. Ei pitäs valittaa,mut ei tule oikein kotitöistä nyt mitään ja sekös aiheuttaa riitaa taas miehen kanssa. :/

Onneksi kohta kaikilla vapaata,ni eiköhän sitä hieman rentoudu taas. Kävin eilen huollattamassa rakennekyntenikin, piristää tällaset pikkujututkin kummasti :hug:

Eä + lapanen 9+0 / 8+5

Minä täällä taas, tällä kertaa NP-ultrakuulumisten kera.

Osallistuin veriseulaan ja sillä vähän etukäteen hirvitti että mitähän tuloksia tulee, oon kuullut että niissä tulee paljon vääriäkin hälytyksiä ja kun on tätä ikääkin... Hyvin kuitenkin meni, niskapoimun ja verkokeiden kera riski downiin on 1/2800. Niskapoimu oli 1,2 mm.

Ultrassa näkyi erittäin hyvin eloisa kaveri, joka pisti hoitsulle hanttiin kääntämällä aina vika puolen itsestään esille. Kaikki näytti olevan hyvin ja hämmästyin taas mikä vilske siellä masussa jo käykään, vaikka ei vielä liikkeet tunnukaan.

Kuvia saatiin mukaan neljä, mies oli näreissään kun ei saanut videoida näyttöruudun tapahtumia esikolle näytettäviksi, mutta näin naisnäkökulmasta ymmärtäähän tuon jotenkin. Kyllä on nyt hyvä ja keventynyt mieli, mukava lähteä jouluna sukuloimaankin kun nyt uskaltaa hyvät uutiset kertoa.

Toivottavasti tänne kertyy lisää mukavia ultrakuulumisia, eikös täällä ollut pari muutakin joilla oli ultra tänään...

Mukavaa joulunodotusta kaikille!

Heips odottajat:wave:

Tuolta vauvakuume puolelta pistäydyn..

..pakko oli ihan tulla kirjoittelemaan kesken siivoilun..kun kopistelin raskasta päiväpeittoa, säikähdin kovaa kipua, joka tuntui ihan "siellä"..aivan häpyliitoksen kohdilla.. :x ..sattui todella kovaa, meinasin taittua kaksin kerroin aivan..

Eli onko teillä muilla tuntunut ennen plussaa/aivan alkuraskaudessa r-oireena tuollaista pistävää kipua siellä hävyn kohdilla??..erkaa jo huhuilinkin tuolla 40+ "so what" puolella kun siellä käyt meitä välistä moikkailemassa :D ..oliko siun kipuis silloin lasten kera ulkoilessa: Alavattalla tuntuvaa, vaiko hävyn seutuvilla?..

..pitänee lähteä takaisin siivoilemaan, tai alkaapi mielikuvistus päästä valloillensa.. ;) ..kiva jos joku osaisi vastailla hieman tuohon kysymykseeni!! =)

Ihanaa masun kasvattelu aikaa kaikille&mukavan muikeaa joulunodotusaikaa!!!:xmas:

Terkuin.

mur-mur

Kiitos kaikille tsempityksistä ja ajatuksista. Ne tulivat tarpeeseen. Aika tulisilla hiilillä on eletty tähän päivään ja yöunetkin ovat olleet vähän sitä ja tätä. Tänään oli siis ultra. Olen niin kiitollinen tällä hetkellä: masussa näyttäisi kaikki olevan hyvin. Vauva vastasi kooltaan täysin viikkoja ja kaikki näyttäisi muutenkin olevan kunnossa. Mitään syitä vuotoon ei näkynyt. Lääkäri arveli, että voi johtua istukasta ja sen kasvusta raskauden edetessä ts. pienten verisuonten katkeaminen voi aiheuttaa pientä tuhrua. En voi kerta kaikkiaan uskoa tätä todeksi, että kaikki kääntyi hyväksi. Nyt on vaan järkyttävä päänsärky, kun kamala jännitys laukesi. On tämä ollut, ja tulee varmasti jatkossakin olemaan, aika jännitysnäytelmää. Viime yönä näin untakin, että olin saanut keskeytyneen keskenmenon.

Tervetuloa kaikille uusille! Anteeksi, että posotan vain omia asioitani, ovat vaan nyt aika pinnalla.

Hepulin kanssa meillä on aika monta yhtymäkohtaa näissä tarinoissamme. Meilläkin kakkosprojekti kesti 2,5 vuotta, että päästiin tähän pisteeseen. Esikoinen meillä on 4,5 v., täyttää 5 v. ensi kesänä. Niin ja jos kaikki menee hyvin loppuun saakka, niin meillä on sama synnytyssairaalakin! La mulla on päivää tai kahta myöhemmin. Mutta olisi se aika hassuakin olla siellä samaan aikaan kärvistelemässä.

Minni Seuraavaksi kun päivität listaa, mulle voi lisätä iän 41.

Heips!

Ultra kans tänään, kaikki hyvin, ei mitään hälyyttävää. Niskapoimu oli 1,2 mm, muitakin mittoja kertoili, muistaakseni reisuluu 0,5 cm, pääperämitta 4,4 cm. Laskettu aika pitää kutinsa. Verikoe otettiin vasta tänään, joten niitä tietoja odotellaan viikon verran. Kyllä me miehen kanssa myös ihmeteltiin sitä melskettä ja pyörinää mitä vaavi mahassa pitää, pyörii ja hyörii kuin väkkärä.

Hyvä fiilarit on lähteä joulun viettoon. Me ei tosin aiota kyllä kertoa vielä kenellekään...noo ehkä pojalleni kerron. Hänellähän tuotaikää jo 25 vuotta. Kysyivätkin ultrassa että oletko jo mummi =)

Minni 11+1

mur-mur siitä kipuilusta... mulla on aika moneenkin otteeseen tuntunut outoja kipuja, tosin ei kovia. Se ulkoillessa ollut kipu tuntui aika alhaalla mutta selväti tuolla kaukana sisällä eli olettaisin etttä kohdussa. sitten on kipuillut jokin aika sitten munasarjan kohdalla ja yhtenä päivänä tosi kovia vihlaisuja nivusen kohdallaq muutaman kerran ja sitä kesti ehkä sekunnin kerrallaan. Liittyivät kai liikkeisiin jotenkin. Eilen taas tunsin kiristävää tunnetta hyvin alhaalla mahassa. Että kyllä noita tuntemuksia on ollut jos jonkinmoisia ja jokaista pelästyn erikseen :eek: . Mutta pääosin siis kivut tuntuneet vaimeina ja hyvin alhaalla mahan uumenissä siten että oon ajatellut kohdun olevan juuri siellä. Jospa ne olis kohdun kasvukipuja. Mitään kiinnittymiskipuja en kyllä ole tuntenut. Muttta siis niitä tuntemuksia on ollut niinkin alhaalla kuin häpyluun takana mahan sisällä. Mitään pintakipuja ne eivät olleet ja niiden paikantaminen on jotenkin vaikeaa kun välillä tuntuu että kipu on säteillyt esim. toiseen reiteen.

Päikki, mnä olen salaa käynyt sinua taäällä vakoilemassa ;-) Ihanaa, että kaikki hyvin. Nyt vaan alat nauttia raskaudesta (tiedän, että helpommin sanottu kuin tehty, mutta kuitenkin). Pieni kesävauva on teille tulossa =)
ja Minnille myös!

Ja muitakin hyviä uutisia saaneita täällä oli, kaikille onnea hurjasti vaikken teitä (virtuaalisesti) tunnekaan.

Tiruliille myös terkut :wave:

Mukavaa joulua kaikille!

Lumeton

Tsau! Kiitos tervetulotoivotuksista! Olin varhaisultrassa pari tuntia sitten, ja kyllä sieltä elävä sikiö löytyi =) Totta tämä on! Lääkäri arveli, että tällä iällä on auttanut se, että olen syönyt välillä pillereitä. Munasarjat kuulemma aktivoituvat pillereiden lopettamisen jälkeen hetkeksi oikein kunnolla. Niin tässä on tainnut käydä.

Nyt sitten alan huolestua kaikista mahdollisista sikiövaurioista, huokaus. On se kumma, kun ihminen ei osaa olla iloinen ja onnellinen hetkeä pidempään, vaan heti alkaa tämä "mutta jos..". Ihanaa, että niin monella kuitenkin menee kaikki hyvin! Mulla on nää raskaudet sujuneet helposti, synnytykset ei. Kumpikin tyttö tuli hätäsektiolla, eli jos olisin elänyt silloin ammoisina aikoina, olisin varmaan kuollut ekaan synnytykseen, tai sitten minulla olisi pahasti vaurioituneita lapsia. Olen nykyään siis innokas keskussairaalasynnytyksen kannattaja... Kun tämä raskaus menee hyvin (muuta en tänään halua ajatella, joulun jälkeen sitten palataan maan pinnalle), niin tämän pitäisi syntyä suunnitellulla sektiolla, alatiesynnytys olisi liian suuri riski tällä kropalla ja näillä kiinnikkeillä, heh.

Ihanaa odotusta teille kaikille, tsemppiä, iloa ja valoa uuteen vuoteen!

Nimimerkki....monesko............................LA
Tirulii (41)..........1 yhteinen...................24.01.2010
Äiti murmeli (42)..4 lapsi........................27.01 2010
Hepuli71 (38)......2 lapsi........................1.7.2010, TAYS
Star .................3 lapsi........................2.7.2010
Päikki (41)..........2 lapsi........................3.7.2010
Jadette ............3 lapsi........................7.7.2010
Minni (45)..........2 lapsi........................12.7.2010
Enkelinäiti (33)...5 lapsi.........................27.7.2010, EKKS
Sukulaku ..........2 lapsi.........................27.7.2010, Naistenklinikka
Espoir ..............4 lapsi.........................xx
Erka (36)...........3 lapsi........................xxx

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Mur-Mur
Uudi

Rauhallista jouluehtoota kaikille !

Oon syönyt ihan älyttömät määrät julia-karkkeja ja fazerin suklaakonvehteja ja tietty kaikkee muutakin... Vaaka varmaan räjähtää kohta! Esikoinen ei meinannut millään rauhoittua nukkumaan ja vasta nyt nukahti (uskomaton energiapakkaus 3 vuotiaaksi joka on sentään tänään ottanut melkoiset löylytkin ja ulkoillut reippaasti ja pelännyt joulupukkia ). Kuopus oli tosi reipas kun ei pelännyt joulupukkia juuri yhtään ja vei isosiskolleen joululahjoja pöydän taakse jossa tuo piileskeli . Äitini moneen otteeseen totesi eilen ja tänään että enempää lapsia ei tarvita että kahdessa on tarpeeksi . Minähän en ole kertonut mitään kellekään vielä... sitten hän ihmetteli miksi oon näin kalpea ym. epäili että "onko sulla mensut" . Teki niin mieli pamauttaa et kolmas on jo tulon päällä mut jätän sen ens viikkoon jos vaikka ultrasta sais enemmän tietoa onko jotain kerrottavaa vai ei.

Hyvää ja rauhaisaa joulunaikaa kaikille!! :heart:

Jos kerkiitte vastaileen niin kertokaahan... mulle tuli eilen illalla kauhee huoli kun olin syönyt sitä suklaata ihan tajuttomasti et jos siitä on jotain haittaa raskaudelle. Googletin sitten raskausja suklaa ja löytyihän sieltä että koska suklaakin sisältää paljon kofeiinia niin senkin on todettu lisäävän keskenmenoja. niimpäniin! Eipä tuo tullut mieleen siinä ahmiessa. Yleensä en juo kahvia enkä syö suklaatakaan. Nyt vaan jotenkintuli kauhee himo ja söin ja söin koko illan. Että tuleeko sen takia nyt keskenmeno sitten ? :whistle:

Höpönhöpön Erka, meillä ei olis ainuttakaan lasta jos suklaa tai kofeiini tekis km:ja!! Tervettä maalaisjärkeä vain peliin :D
Mukavaa joulun aikaa kaikille, täällä ainakin tenavat on kyl ollu onnesta soikeena nää pyhät. ja syöty on kyllä niin ettei uskalla vaakaan mennäkään...

Tervetuloa kaikki uudet odottajat pinoon ja hyvän joulun toivotus vielä näin joulupäivänäkin.

Onnittelut myös hyvistä ultratuloksista Päikille, Minnille, Kaislakertulle ja Hepulille!! :flower: On se hieno juttu, että ultraus on mahdollista nykyään jo näin alkuvaiheessakin. Oma np-ultrani verikokeiden kera tehdään vasta 30.12. Samalle päivälle osui eka lääkärineuvolakin, että kyllä tässä nyt syynissä ollaan. Muutenkin vähän hämmästytti neuvolassa tarjottu riskiraskaus-apu. Hommaansa hoiti tietenkin vain, mutta kyllähän sitä tässä iässä ollaan riskeistä aika tarkkaan tietoisia ilman valistustakin. Lisäksi ihmettelen nykyisiä käytäntöjä sokerirasituksen suhteen. Joudun jo näillä viikoilla sokerirasitustestiin, koska isältä löytyy aikuisiän diabetes. Lisäksi täytyy käydä vielä jollain 25 viikolla samassa testissä, vaikka itselläni eivät ole milloinkaan sokerit olleet kohonneet. Mites teillä muilla? Niin ja kun työskentelen lasten parissa, testataan verikokein olenko sairastanut parvorokon. Jos en, niin sitten ilmeisesti rokotus siihen olisi tiedossa. Kahdessa aikaisemmassa raskaudessa näistä ei puhuttu mitään, mutta niistähän on tosiaan jo aikaa...

Kyllä raskauden kertominen sisaruksille ja vanhemmille olikin vaikeaa. Onneksi kuitenkin kaikki suhtautuivat iloisesti onnitellen ja ikäämme väheksyen. Helpotti siinä mielessä, että nyt se on tehty ja tulee eteen sitten mitä tulee. Ainakin aikuiset ymmärtävät! Vähän kyllä harmitti omien vanhempien lasten reaktiot. Olivat melkein järkyttyneitä, mutta kun kysyimme tarkennusta, että onko uutinen huono asia, niin vastaukseksi tuli melkein kuorossa, että EII! Sen verran isoja ovat vaan jo, että vaativat tietenkin oman aikansa totutteluun.

Miten muuten, aiotteko siskot mennä lapsivesipunktioon? Siinä meikäläisille ainakin melkoinen pähkinä purtavaksi.

Niin ja Minni, sitten kun jaksat päivitellä, niin meikäläinen on 40v. ja laskettu aika muuttui neuvolassa 6.7.2010

Kiva kuulla sustakin Jadette. En muista minkäikäisiä sun vanhemmat lapset on, mutta olen lukenut, että murkkuikäisille ja niillämain oleville kun kerrotaan uudesta tulokkaasta, ne on ihmeissään siksi koska ne luulee ettei heidän vanhemmat enää "sitä" tee, kun ne on niin vanhoja. B)

Mullekin puhui tuosta raskausajan diabeteksestä neuvolassa, ja vaikka meidän suvussa ei ole ja olen itse hoikka ja urheillut ikäni ja kaikki arvot ok, niin silti se voi iskeä meihin vanhempiin odottajiin herkemmin. Mä otan sen hyvänä asiana, että huolehtivat ja seuraavat, se on kuitenkin vauvalle aina paha jos sokerit nousee.

Me ei olla vielä kerrottu kenellekään...saattaa kyllä joillakin olla ihmetystä ja tulla yllätys, kun mulla tuota ikää jo 45 vuotta. Luulenpa että äitini kyllä järkyttyy eniten. Ei kyllä aiota kertoa vielä, ainakaan nyt tänävuonna....katellaan nyt aikansa, kyllähän se vielä eteen tulee kun on pakko. :p

Onkos muuten teidän täytynyt lähteä rintaliivikauppaan, itsellä se nyt edessä. Lempparirintsikat kiristää ja puristaa hullunlailla, yhdet on vaan nyt sopivat ja ovatten nyt pesussa, joten tarvii ehkä ostaa parit lisää ensiviikolla.

Nimimerkki...........monesko......................LA
Tirulii (41)..........1 yhteinen...................24.01.2010
Äiti murmeli (42)..4 lapsi........................27.01 2010
Hepuli71 (38)......2 lapsi........................1.7.2010, TAYS
Star .................3 lapsi........................2.7.2010
Päikki (41)..........2 lapsi........................3.7.2010
Jadette (40).......3 lapsi........................6.7.2010
Minni (45)..........2 lapsi........................12.7.2010
Enkelinäiti (33)...5 lapsi.........................27.7.2010, EKKS
Sukulaku ..........2 lapsi.........................27.7.2010, Naistenklinikka
Espoir ..............4 lapsi.........................xx
Erka (36)...........3 lapsi........................xxx

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Mur-Mur
Uudi

Mie varoen tälle puolellehin ilmoitelemaan..Mie plusasin tänään aamulla!!!:heart:

On kuulkaas olo ihan että ??????..mutta silleen ihanasti..:)

Eilen nimittäin oli vuotoa pikkasen, mutta yöllä ei enää vuodellutkaan..olin kuitenkin varma, että tässä se nyt oli..

Mutta niin vain Apteekin omalla plussa tuli! Ihan haalea punainen viivanen ensin piirtyi puolen min. sisään ja vahvistui 2min sisällä selkeäksi plussaksi;)..oli 5min. päästä vielä saman vahvuinen..tunnin päästä astetta syvempi punainen-laittelin pari kuvaa tuonne kuumeilijoiden puolelle. Kp siis tänään 30/29

..nytpä sitten jännään&pelkäänkin, pysyykö pienen pieni matkassa..vaan, jospa mie pääsen noista teidän taustajoukoista ihan itekkii tänne odottajien puolelle ISOA masua kasvattamaan..:D ..ei tätä oikkeen meinaa todeksi uskoa..vaan kovasti tätä pientä työstettiinkin..taidanpa tietää sen tärppipäivänkin tarkkaan.. ;)

Mukavaa Tapaninpäivää!!!:wave:

mur-mur

Yhteistyössä