40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Mahtaisiko joukkoon mahtua täyden elämänmuutoksen tehnyt 45v esikoisen odottaja?
Tämä kaikki on uutta ja outoa. Olen läpi käymässä avioeroa, 23v yhdessä 20v avioliiton jälkeen. Liittomme oli
lapseton. Viimeisen vuoden asuimme erillämme ja sinä aikana, tutustuin ja rakastuin 20v nuorempaan
personal traineriini. Joulukuun alussa minulle selvisi, että olen raskaana ja samantein hain avioetoa.
Varhaisultrassa käyty ja niskapussi ultra on ensi maanantaina.
T: Tiina rv:11+1
 
Hei Aikuinen Nainen Hunigolla!

Ja tervetuloa mukaan tänne meidänkanssa odottamaan =)
Tsemppiä sinulle uuden elämäntilanteen alkuun niinkuin uuden elämän alkuun masussasi :heart: Lisäilen sinut tuonne listalle ja jos vielä antaisit tuon lasketunajan niin lisään sitten senkin sinne.

Täällä aikalailla loppusuoralla tänään on ollut hirmuisen kipeä tuo alapää,,, nouseminen sattuu kun jonkinaikaa istuu, kävellä ei voi paljon sekin tekee kipeää ja nostelukin hitusen kai ne paikat rupee pikkuhiljaa löystymään ja valmistumaan tulevaan synnytykseen.

äiskä ja villahousu 34+1
 



Odottaja......monesko lapsi.........la


Joulu13 (40).................2..............13.12.13 ?
mamuska7 (40)............6..............27.12.13 ?
Milla-Sofia (41)............7..............04.01.14 ?
äiskä-73 (40)...............5..............18.02.14
TR (44).......................4..............08.03.14 / K-HKS
JohannaT (39).............1..............18.03.14
Talvi-74 (39)................4...............24.3.14
memmu05 (40)..............1...............03.04.14
pikkuylläri (40)..............5................14.04.14
Ollakovai...? (39)...........3................07.05.14
Euphonia (42)...............1................24.05.14
Krish73 (40).................1..................27.6.14
Athenais (42)...............2.................?
Aikuinen Nainen H (45)....1................?
Sisso (41)...................2...................?




Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (40+2)......poika (4050 g, 52 cm)

äitiys ja onni......6.9.13 (38+1)....tyttö (3410g, 48cm)
hupiaelämään....14.10.13 (38+5)..poika (3700g, 52cm)
tuulias................31.10.13 (39+2))..poika (3060g, 51cm)

Odottaja70.........07.11.13 (41+2)...tyttö (3100g, 50cm)
Maisa72.............16.11.13 (36+3)..tyttö (3960g, 51cm.)

Nicola73.............22.11.13 (38+1)..poika (3440g, 51cm)
Alexa.................5.12. (37+5)...poika (3660g, 51cm)

HillaKat..............05.12.13 (39+4)...tyttö (3300g, )
Sirppuliini.......15.12.13 (40+6)...poika (4260g, 53cm)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa, Aikuinen nainen hunningolla :) Kiva saada tänne lisää porukkaa.

Täällä käytiin tänään rakenneultrassa, ja ihan terhakka ja terve pikkuinen sieltä kuvista näkyi :) Vähäsen on silloin tällöin kuplinut tuolla alavatsalla, liekö sitten potkuja vai ilmavaivoja... Miinuspuolella kuvottavaa oloa on ollut edelleen, ja tässä viime päivinä on ajoittain ylävatsa/ruokatorvikin korvennellut :( Mutta pysytään positiivisina ja toivotaan että olo tästä pikkuhiljaa kohentuisi.

Euphonia ja Kunto 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: Crocus76
Aikuinen Nainen Huningolla, tervetuloa! Ihanaa kuulla, että olet löytänyt uuden rakkauden ja uusi elämäkin on aluillaan -onnea!

Euphonialle onnea ru-kuulumisista -toivotaan, et olo helpottaa. Täälläkin välillä saattaa vielä etoa.

Äiskä, mä muistan, et alapäätä olis särkenyt vasta synnytyksen jälkeen, jos olin jalkeilla liian pitkään, mut voi olla, et oon vaan unohtanut tuon raskaudenaikaisen säryn.

Otin tänään yhteen omien vanhempieni kanssa -meni taas hermo, kun eivät yhtään ymmärrä, kun en tykkää siitä, että lapsille annetaan periksi ihan joka asiassa. Mä en halua, et mun lapset oppii sen, et kiukuttelemalla saa tahtonsa läpi ja tää ei mene isovanhempien ymmärrykseen niin millään. Ärsyttää kympillä:mad:

Ollakovai..? ja poika 23+0 poks
 
Hipsis hei, ja tervetuloa kaikille uusille! Täällä vaan vatsa kasvaa ja vauva potkii! Sokerirasituksessa poikkesin, ja puhtain paperein pääsin läpi, vaikka edellisessä raskaudessa narahdin paastoarvon kohdalla. Vaunutkin tuli jo hankittua ja pikkuhiljaa on vaatevarastoakin kartuteltu pikkuiselle. Nyt jouduin jäämään sairaslomalle, kun selkä meinaa oikutella ja mulla on fyysinen työ. Katselen nyt tässä, et miten käy, onko vielä paluuta töihin ennen äitiyslomaa.
Pikkuylläri ja pallero 26+2
 
Heippa!
Täällä ilmoittautuu mamma 41 vee. Toinen raskaus kyseessä, ennestään meillä 8-vuotias tytön tyllerö :).
Jänskättää ja kauhistuttaa..aika äkkiä tärppäs kun päätettiin yrittää. JOS omat laskelmat ja hatara muisti pitää paikkansa, niin netin raskauslaskurin mukaan olis menossa viikot 6+jotain.. :)
Toisaalta olo on niiiin turvonnut, että tuntuu että voisi olla jonkun viikon pidemmälläkin?! Näin sitä käy kun sen kerran unohtaa merkata menkkansa!
En ole vielä käynyt neuvolassa mutta pitänee alkaa varailla. Milloin muuten olette menneet eka kertaa neuvolaan??
 
Mut voi poistaa listalta, raskaus paattyi keskenmenoon. Mulla on ollut semmoinen levoton olo koko ajan, vaikka ekassa ultrassa juuri ennen joulua kaikki oli hyvin. Tiistaina sitten alkoi vuoto ja ultrassa todettiin alkion kehityksen pysahtyneen. Seuraavat viikot lepaillaan ja toivutaan.

Onnea kaikille odotukseen ja toivottavasti tavataan palstalla viela myohemmin.
 
Voi fleur olen todella pahoillani puolestanne :hug: kovasti jaksamista sinne ja tsemppiä uuteen yritykseen :heart:

Tervetuloa Sisso joukkoomme odottamaan ja onnea odotukselle :):heart:
mulla oli eka neuvola rv 7+1 joten eikun neuvola aikaa varailemaan vaan...

Täällä ei ihmeempää, loppuraskauden odottelua välillä liikkuminen hankalaa kun pikkunen painaa kovasti jo nivusiin ja on kaveri muutenkin kova liikkumaan ainakun itse rauhoitun paikoille niin maha asukki alkaa sellaiset rallit että oh ho tuntuu että kohta tulee väkisin vatsan läpi :D

äiskä ja villahousu 34+3
 
fleurille ison isot pahoittelut. :hug: Toivottavasti tärppää pian uudelleen.

äiskä sinäkin alat olemaan ihan loppumetreillä jo! Pieni loppupuristus ja käärö on kainalossa sielläkin. :heart:

Täällä jänskättää miehen töihinmeno ensi viikolla. Miten näiden kahden kanssa pärjää kun tämä pienempi on kasvanut muhun kiinni... :p
 
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
Hei!

Varovasti tulin kurkkaamaan tänne. Olen plussannut viikko sitten, ja nyt on niin täysi myllerrys kotona menossa, että haluan lukea paljon ikäisteni kokemuksia :)

Eli meillä kaksi tyttöä ennestään, 5 v ja 2,5 v. Luulimme jo, että lapsilukumme oli siinä, emmekä todellakaan haaveilleet enemmistä lapsista. Mutta toisin kävi. Laskimme "varmoja päiviä", ja nyt sitten olen raskaana.

Mies ei halua enempää lapsia, ja toivoo, että tekisin abortin. Minä en pysty sellaista koskaan tekemään. Nyt tilanne on kotona todella tulehdusherkkä... Minä mietin, olenko päättänyt oikein, vai pitäisikö minun taipua miehen tahtoon. Pelkään, että se jäisi kummittelemaan mieleeni loppuelämäksi.

Maanantaina menen alkuraskauden ultraan, sitten selviää kuinka pitkällä olen. Veikkaisin, että syyskuun puoleen väliin menisi laskettu aika.
 
Tervetuloa uusille mukaan! :)

Täällä oltiin np-ultrassa perjantaina, kaikki sen mukaan kunnossa. Vilkas pikkuinen siellä huitoi menemään. Laskettuaika varmistui 22.7.

Niskaturvotus oli 1.9 ja se hieman huolestuttaa. Ultran teki lääkäri erittäin huolellisesti ja hän oli sitä mieltä että tuo turvotus on täysin normaali. Laski jollain laskukaavalla että mun iässä eli 42 v. ja vauvan koon perusteella riskiturvotus olisi ollut 2.5. Mutta eihän tuo mun huolestumista poistanut ja nyt odotellaan vielä veriseulan vastauksia. Olen aivan satavarma että käry käy. Kuinkakohan nopeasti niitä vastauksia voisi odotella saapuvaksi?
 
Voi fleur, olen todella pahoillani:hug: Jaksamista!

Tervetuloa Riekonmarja, toivottavasti miehesi muuttaa mielensä ja uskon, että näin varmasti käy. Jaksamista myös sinulle!

Athenais, musta 1,9 on reilusti normaalin rajoissa, mullakin se taisi olla 1,6. Mulla sanottiin, et jos veriseulan ja np:n yhteistuloksena riskiluku on huonompi kuin 1:250, niin soittavat viikon sisällä. Ja tosiaan, vaikka ns käry kävisi, niin sehän merkitsee vain kohonnutta riskiä, ei automaattisesti sitä, et jotain olis vialla. Musta sun pitäis jo kyllä automaattisesti päästä joko lapsivesipunktioon tai istukkanäytteeseen, jos ikää on yli 40 v. -oliko niistä mitään puhetta? Ymmärrän kyllä huolestumisesi, itsekin olin np:a seuraavan ultran ihan hermoja ja säikähdin jokaista puhelinsoittoa.

Itselle ei ihmeitä, pari pikku vaatetta hankittu lisää ja turvakaukalo -tuntuu, et hankinnat vaan pahentaa vauvakuumetta:D
 
Ollakovai...?, ei ehdoteltu mitään punktioita automaattisesti mutta eipä enää tarvitse sitä miettiä sillä se odotettu puhelu tuli jo. Narahdus kävi, suhdeluvulla 1:230. Eli tosi pieni riski mutta riski kuitenkin. Torstaina aika jatkotutkimuksiin, pitänee miettiä tuota punktioasiaa vielä miehen kanssa. Punktion keskenmenoriskihän on isompi kuin tuo minun riskiluku mutta... No, pohditaan.

Riekonmarja, toivottavasti teillä kotona asiat selviävät. Tsemppiä tilanteeseen!

fleur, isot pahoittelut sinne, voimia!
 
Iltamyöhiä!

Tulin taasen pistäytymään. Keskiviikoksi on nyt varattu gynekologin (yksit.) aika ja ultra. Sitten tietäs missä mennään vai mennäänkö missään. Edelleen mietityttää/pelottaa että onko kaikki kunnossa.

Fleur, isot pahoittelut minunkin puolesta.

Riekonmarja, toivottavasti asiat kotona selviävät ja niinhän asioilla on tapana mennä, selvitä ajallaan :).

Lueskelin tuossa teidän muiden kirjoituksia joissa oli np-ultrasta, istukkanäytteistä, lapsivesipunktiosta jnejne ja totesin että APUA miten ilmeisesti olen ajastani jäjessä ja APUA, onko kaikki tuo (pelottavan/kivuliaan kuuloinen)tällä iällä raskaana ollessa edessä :(. Pelkään nimittäin yli kaiken piikkejä ja kipua ja oikeesti kaikki nuo kuulosti ultraa lukuunottamatta ihan hirveelle :/.

En ole vielä soittanut neuvolaan ja ajattelin että käyn tuon gynen ensin ja otan sitten yhteyttä neuvolaan..sieltä kaiketi sitten enemmän infoa.
Onko teillä muilla ollut näin alkuraskaudessa oireita/vaivoja (mulla ehkä vkot 6 tai 7)?
Minulla sydän muljahtelee ja läpättelee ihan järkysti, rintaranka täysin jumissa , turvotusta ja nyt muutamana yönä puutuneet kädet/jalat!! Ymmärtäisin toki jos oltas vkoilla +30 tms.mutta nyt jo vaivaa vaivan perään, huh.
 
Athenais, se on sitten varmaan kuntakohtainen käytäntö tuo punktio/näyte tai sairaanhoitopiirikohtainen. Meillä ainakin jos ikää on yli 40 v. niin pääsee halutessaan suorilla jompaan kumpaan. Onneksi sulla tuo riskiluku tosiaan tosi pieni ja sehän osoittaa vain kohonnutta riskiä ja on paljon suurempi todennäköisyys, et kaikki on kunnossa kuin et jotain olis pielessä.

Sisso, kyllä mulla tuli kans vkoilla 6-7 kaikki vaivat, pahoinvointi, järkyttävä väsymys ja turvotus jne. eli ihan normaalilta kuulostaa. Unenlahjat on edelleen valtaisat, tuntuu, ettei mikään unen määrä riitä. Ja välillä iskee totaalinen uupumus, joskus tuntuu esim. rappujen nouseminen on ihan ylivoimainen tehtävä, vaikka olen hyväkuntoinen himoliikkuja.

Pakko tunnustaa, mutta olen jo alkanut laskea päiviä ä-lomaan -työstäni kyllä tykkään, mutta ajatukset on alkaneet karkailla jo toisiin sfääreihin:D
 
Kiitos kaikille tsempeistä! :) Meillä kotona on menossa nyt puhumaton kausi. Annan miehelle aikaa, emmekä tätä asiaa nyt ole paljoa käsitelleet.

Soitin neuvolaan eilen. Kun kerroin, että en ole ihan varma, millä viikoilla mennään, niin sain ajan alkuraskauden ultraan, 7.2 kurkataan, että onko siellä oikeasti joku kasvamassa. Neuvola sitten muutaman päivän perään. Huippu juttu, sillä olin jo varaamassa yksityiselle aikaa, ja se olisi maksanut pari sataa.... :$

Ollakovai....?:
Olen miettinyt kans tuota tulevan np-ultran mahdollista tulosta. Uskon, että jos meille tulee vastaava tilanne, niin menen siihen näytteeseen. Millä viikoilla se on mahdollista tehdä? Miehelläni suurin pelko on, että lapsi ei olisi terve. Eli jos sillä saisi miestä rauhoiteltua, niin olisin valmis riskin ottamaan. Ja kyllähän ne sairaudet itseäkin pelottaa. Mutta todella pieni tuo riskiluku kyllä oikeasti on, eli aika huoletta saat kyllä olla, vaikka ette näytteeseen menisikään. :)

Mulla on oireina myös turvotus, olenkin aika tarkasti koittanut katsoa mitä suuhuni laitan. Jumpissa olen käynyt ihan tavalliseen tapaan, ja ajettlin niin tehdäkin niin pitkään kuin mahdollista. Aiemmissa raksauksissa olen joutunut raskaammat lajit jättämään pois viikon 20 hujakoilla, kun on tullut aina harkkasupistuksia, jos on liikaa rehkinyt.
 
Riekonmarja, olen käsittänyt että istukkabiopsiaan voi mennä viikoilla 11-13 ja lapsivesipunktioon rv 15-20. Mutta voi kai tuota lapsivesipunktiota tehdä myöhemminkin, jos esim. rakenneultrassa tarvetta ilmenee. Keskenmenoriski on lukemani mukaan n. 0,5-1%.

Sisso, mulla akoivat myös oireet siinä viikolla 6+, ihan jäätävä pahoinvointi (joka jatkuu vieläki iltaisin), väsymys ja rinnat olivat todella kipeät.

Ollakkovai...?, mä olisin jo nyt ihan valmis jäämään äitiyslomalle! :) No, vielä täytyy vähän odotella.

En ole tästä ihan varma kun viikon eivät ole järin suuret vielä mutta voisin vaikka vannoa että olen tuntenut eilen ja varsinkin tänään jo liikkeitä. Sellaista pientä värinää/lepatusta tuossa ihan alavatsalla. Esikoisesta tunsin liikkeet jo 15+ joten ehkä tämä pikkukakkonen tuntuu vielä aikaisemmin. Tai sitten se on vaan joku villisti liikkuva suoli, tiedä häntä.. :LOL:

Ai niin, ja tänään 13+0 poks :D
 
No niin, nyt on gyne ja ultra käyty.
Olihan siellä pieni ihmisen taimen :heart: ja gynen arvion mukaan nyt mennään vkot 6+2. Olin itse laskeskellut että olisin vähän pitemmällä mutta kai se on uskottava =) !

Kyselin iän mahd.tuomista riskeistä, turvotuksista ja ym. Satuinpa sitten kysymään myös tästä pumpun tykyttelystä ja muljailusta jota mulla on toki ollut aiemminkin joskus ja sillon tällönn etenkin ennen menkkoja.. Gynekologi oli sitä mieltä että jos niitä on reilusti ja/tai ne on erilaisia niin kannattaa vaikka käydä ekg:ssä. No, olin jo unohtanut koko asian mutta arvatkaapa mikä paniikki iski kun äsken jälleen tuo pumppu tykytteli ja muljahteli ja muistin lääkärin puheet. Hän oli siis sitä mieltä ettei hormonaaliset tekijät juuri pitäisi moisia vaivoja tehdä vaikka oma kokemukseni on ihan päinvastainen..
Olen kova tyttö huolestumaan etenkin vaivoista ja sairauksista ja todennäköisesti sain tästä nyt uuden stressin ittelleni :( .

Anteeks tämä oma napa-vuodatus.. Iloinen olisin jos kertoisitte mikäli jollain on kokemuksia tuosta sydämen oirehtimisesta raskausaikana :ashamed:
 
Hei, pitkästä aikaa.
Meille syntyi täydellinen pieni poika rv30,
kaikki on hienosti vaikka yllätys oli melkoinen.
Nyt poika kasvaa ja vahvistuu ja joskus
keväämmällä pääsee kotiin asti.
Mukavaa odotusta ja voimia kaikille!
 
Oi, paljon onnea JohannaT39 pienen pojan syntymästä:flower: Kun ehdit, niin tulehan kertomaan tarkemmin, miten kaikki kävi.

Huomenna eka ja varmaan vika nla-lääkärille. Kiva tietää, missä mennään, harkkasupistukset on koko ajan lisääntyneet ja viime kerralla ne tekivät tuhoa, toivottavasti nyt ei, olis hirveesti työjuttuja ennen ä-lomaa tehtävänä.

Athenais, ihan hyvin voit jo tuntea liikkeitä, musta monet tuntee jo noilla vkoilla.

Jep, se siitä omasta ajasta.

O ja 25+1
 
Omaa napaa ja valivali.. Sori jo etukäteen.
Mulla on ihan järkyttävä pahoinvointi, johon liittyy tod.voimaks huono yleisolo. Oksennus ei varsinaisesti tule mutta oksettava ja kuvottava olo on ihan järkyttävissä mitoissa, sylkee puskee suuhun, ylämahassa kiertää ja pallea on turvonnut. Olen ottanut samarinia, jotka tuli ylös kun työnsin sormet kurkkuun. Tänään olen vaan maannut koko päivän, kun muuta ei kärsi..ja viikothan oli 7+3. Huokaus.

Sanalla sanoen ahdistaa, edellisessä raskaudessahan pahoinvointi kesti melkein loppuun asti. Nyt en tiedä miten kestän, jos samaa on tulossa :/.
Oisko hyviä vinkkejä moiseen vaivaan?
 
Oletko Sisso kokeillut apteekista saatavia pahoinvointirannekkeita -olikohan ne jotain Seaband-juttuja tai jotain, ilmeisesti tarkoitettu matkapahoinvointiin, mut musta ne auttaa myös raskauspahoinvointiin. En siis itse ole käyttänyt, mut olen kuullut, et joillakin ovat ainakin lievittäneet oloa.

(.)Lääkärissä käyty, kohdunkaula ok, vauvalla kaikki ok, painoarvio 777g eli viikkoihin sopiva.
 
Sisso, minä olen kärsinyt pahoinvoinnista ihan tähän päivään saakka eikä loppua ole vielä näkyvissä. Mulla alkoi jo helpottamaan tuossa rv 13 mutta sitten jouduin aloittamaan sokerilääkityksen, joka aiheutti taas ihan hirveän pahoinvoinnin. Ensi viikolla saan toivottavasti insuliinin tilalle, jospa tilanne helpottaisi. Mulla on noi Ollakkovai... mainitsemat rannekkeet. Niistä on ehkä apua kuvotukseen mutta kun menee niin pahaksi että ihan oksettaa, en ole kokenut apua niistä saavani. Mutta en uskalla olla niitä ilmankaan, kohta kaksi kuukautta ovat ranteessa olleet. Muuten vinkkejä, en tiedä, syö mikä menee alas ja lepää paljon. Mulla auttoi kun makasin ihan hiljaa kyljelläni. Makean syömistä kannattaa myös välttää. Kaikki kylmä ruoka menee ainakin mulla parhaiten alas.

Meillä on sitten ensi tiistaina se pelätty lapsivesipunktio edessä. Vaikka riski oli tosi pieni, mennään nyt sitten kuitenkin siihen punktioon, vaikka pelkään sitä aivan järjettömästi. En sitä itse toimenpidettä lainkaan vaan sitä keskenmenoriskiä. Ihan jäätävä pelko asiasta. Tuntuu etten pysty edes iloitsemaan tästä vauvasta koska pelkään niin paljon että menetämme hänet. Mutta mies haluaa tietää onko lapsella Down ja kyllä minuakin mietityttää, lähinnä kun se turvotus oli kuitenkin 1,9 mm. Lääkäri oli muuten mittauksiin ilmoittanut turvotukseksi 2 mm että sekin vielä. Onhan tuo siis ihan normaali lukema mutta silti mietityttää. Nyt tuntuu ne liikkeet jo ihan selvästi ja mua itkettää kun mietin omaa pientä ihanaa, jonka riskeeraan omalla toiminnallani. Pitäkää peukut pystyssä meidän puolesta että kaikki menee hyvin!

Athenais rv 14+4
 
Ollakovai... Ja Athenais hain eilen noi rannekkeet ja ehkä ne vähän auttoi.. mutta kuvotus ja ällö olo vaan säilyy. Kun syön niin hetken on helpompaa ja sit taas hiipii järkky kuvotus. Parhaiten tätä vois kuvata matkapahoinvoinnilla potenssiin sata.

Sain vihdoin soitettua neuvolaankin, ensi viikolla olis ensimmäinen aika. Hyvä että tuli varattua, kun mulla nuo viikot ei menneet ihan yksiin tuon gynen tekemän ultran kanssa ts.sikiön koon ja ne jotkut verikokeet piti ottaa tietyillä rviikoilla (huom! Miten paljon jälleen tiedän asiasta).
Ahdistaa kun painoakin alkaa pukata ihan hirveesti tulemaan(tiedän että on toisarvoista vs.vauva)mutta harmittaa että mennään viikoilla 7+ ja mulla kohta kiloja +5..etenkin kun lähtöpaino on 20kiloa enemmän kuin esikoiselta.
Sori tää valitus :/ .

Kauhulla lueskelin Athenais tuota sun tilannetta, voin vaan kuvitella miltä tuntuu..mutta kaikki menee varmasti ihan hyvin ja eikös tuo lapsivesitutkimus ole ihan rutiinitoimenpide?

Minä pelkään ihan järkysti piikkejä ym.joten itelleni jo ihan tuo tutkimus kuulostaa pelottavalle kun jollain piikillä kai se tehdään :/ .
Tsemppiä ja peukkuja kovasti! Täällä hengessä mukana!
 

Yhteistyössä