40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Ääh, mua on supistellut tänään kauheasti. Soitin tutulle kätilölle ja käski lepäilemään. Nyt ne tuntuu enemmän harkkareilta mutta ei sekään ihan normaalia ole näin alussa. Aamusella tuntui vähän kipeältä. Alaselkäkin on ihan vähän kipeä ja kauheesti väsyttää ja nyt tietty himpun hermostuttaa että kai kaikki menee hyvin. Inhottavaa. :(
 
Sirppuliina! Noilla viikoilla ei aleta tekemään mitään. On vaan itse levättävä ja toivoa, ettei supistukset pahene.
Itsellänikin on muutamaan otteeseen supistellut, mutta menevät kiltisti ohi levolla.Selkä on ollut kipee koko raskauden ajan. Kiva, kun syksyllä opinnot jatkuvat ja väsyttää aivan mielettömästi. Kuinkakohan sitä jaksaa ajella kouluun n.100km raskauden loppuun asti...
Rauhallista juhannusta kaikille!
 
Heippa taas pitkästä aikaa. Lasten lomat umittaa koneet ja tabletit ja kaikki mahdolliset johonki pelaamiseen tai muuten vain dataamiseen, joten äippä saa vonguta vuoroa koneelle. omaa kesälmaa ei ole, joten yritän tässä ehtiä jotain kirjoitella töiden ja kotitöiden ja etenkin muksujen lomasta.

Lääkärineuvola ohitse. Tai siis paremmin ehkä kadin koekaniini reissu. Mulle osui kandityttönen, joka ihan ekaa päivää oli töissä ja olin hänen eka asiakas. Ihan konkreettisesti oli hälä kädet pystyssä monta kertaa. mä en osaa käyttää dobblerii, miten tää toimii, hei miten mä saan tähän valon, kuin toi kone toimii....jes. Mullahan on rakenne poikkeama sisuskaluissa ja kohtu on tosi korkealla. Siitä on kyllä merkintä mun papereissa. Kandi yritti kuunella ääniä, mut mitään ei kuulunu. Ylläri, ei mulla kuulukkaan häpyluun alta mitään. Kohtu on jo navan korkeudella. Kotona sain äänet kyllä doblerilla kuulumaan aivan hyvin. En jaksanu asiasta vääntää. Ihmetteli vain mun suurta arpea kyljessä. Se on muisto kolarista, kun olin ihan pieni. Paras uutinen oli se, ettei mulla ole ainakaan vielä raskausdiabetesta Se on vaivannut jo näillä viikoilla parissa viimeisesä raskaudessa. siksi näin aikaisin jo piti rasituksessa käydä. Noh, seuraava öklömönjän juonti on sitte ennen 30 viikkoa.

Pahointointi ja sairaalloinen väsymys on hellittänyt. Eipä oikein ole muitakaan hankalia oireita. En vain kestä pakastetun jauhelihan hajua en raakana enkä paistettuna. Se oksettaa!!

Äiskälle onnea plussasta :)

Sirpuliini, toivotaan, ettei kivut johtuis supistelusta ja jättäis sut rauhaan.

Taas pitää kiitää, isäntä roudasa juhannuskoivut ja nyt jotenki ei keksi kuinka ne saa pysyyn pystyssä...tää toistuu joka vuos.

Hyvää juhannusta jokaiselle ja voikaa hyvin :)

Milla-Sofia ja pikkuinen 11+6
 
Tervehdys kaikille!

Pikaisesti omaa napaa: Ei me siis ekassa ultrassa pippeliä nähty, mutta Olio näytti vaan pojalta!
Veriseulan tuloksetkin tulivat ja kaikki niidenkin puolesta ok, riski oli yllättävän pieni 1:3400.
Nyt sitten voi rauhoittua ja nauttia raskaudesta. Edelleen on huono olo ajoittain ja väsyttää! Seesteistä keskiraskautta odotellessa...

Myöskään minulle painoa ei tarvitsisi tulla lainkaan. Lähtöpainoni oli himpun verran ylipainon puolella ja ekassa neuvolassa painoa oli tullut jo 5kg! Tokihan se on turvotusta, mutta silti!
Edellisistä raskauksista painoa on tullut n. 13kg ja kaikki on jäänyt synnärille (ja muutama ylimääräinenkin kilo). Kaikki liikakilot on siis kertyneet ihan muuten vaan... Nyt on kyllä tiukka päätös tehty, että raskauden aikana syön mahdollisimman terveellisesti (en laihduta) ja liikun paljon sen mukaan, mitä oma olo sallii (lähinnä kävelylenkkejä).

Loman alkuun olisi vielä kolme viikkoa...

T: Alexa ja Olio 14+1
 
Hei taas kaikille!

Jussit on juhlittu ja arki taas täällä =) vaikka meillä nyt ei ihmeempiä tapahtunut kaan melko normi viikonvaihde...

Sirppuliini mikäs sinulla tilanne onko supistukset helpottaneet?

täälläpä ei ihmeempiä,,, ekaa neuvolaa odottelen =)
Tänään kerrottiin meidän 13.v poitsulle että ois vielä yksi vaavi tulossa meille niin
poika tuumasi siihen eikä no nyt teillä ei ainakaan riitä aikaa mihinkään :'( vähän veti äidillä mielen matalaksi ja mietin että tunteeko se tosiaan ettei meillä ole yhtään aikaa sille no täytyy vielä illalla jutella sen kanssa kun pienimmät nukkuu josko mieli ois yhtään muuttunut.

äiskä-73 villahousu 5+6
 
Hei,

eksyinpa pitkästä aikaa tälle palstalle kun vuoden takaiset fiilikset nostivat päätään. Ihana, että teitä odottajia on noin paljon.
Meille syntyi siis tammikuun alussa tyttö, perheen toinen lapsi (yritin tuonne eka sivulle päivittääkin, mutta ei onnistunut...). Joka ei ihan pikkuvauva enää olekaan vaan yritää kovasti kontata eteenpäin. Äitiys on ollut hämmentävän paljon helpompaa kuin esikoisen kanssa.

Ihanaa odotusaikaa kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Juhannus takana päin ja ensi viikon alusta alkaa neljän viikon loma. Ihanaa! Töitä jäljellä enää vähän reilu 3 kk jos lomakuukauden miinustaa pois. Huh, vähiin käy ennen kuin loppuu. :)

Supistelut loppuivat kun otin relasti juhannuksen. Muutaman kerran jussina supisti, mutta tällä viikolla ei ole supistellut enää ollenkaan. Voi kun pysyiskin poissa. Olen tietoisesti miettinyt tekemisiäni nyt ja koittanut välttää raskaita kantamuksia ja muutenkin raskasta huhkimista. Esikoista nostelen tosin edelleen kun ei raatsi olla ottamatta syliin kun toinen haluaa. Yritän siinäkin joustaa polvista ja mahdollisuuksien mukaan mennä istumaan ensin.

Onnea näin jälkikäteen lumeton teille pienestä tyttelistä, joka ei enää olekaan niin pieni. :) Niin se aika mennä vilahtaa noiden lasten kanssa.

Voi äiskä teidän pojan kommenttia... :( Jospa se olis ollut vaan eka ajatus, joka suusta tuli kun kuuli uutisesta eikä oikeasti ajattele ihan noin. Onhan se tietty aina muille lapsille muutos kun uusia tulokkaita tulee, mutta myöhemmin ovat kyllä varmasti sisaruksista onnellisia. :)

Onnea Alexalle seulan tuloksista! Meinaaksä että se möttiäinen näytti kasvoisrtaan pojalta? Tsihihii. Se mulla siis tuli mieleen kun sanoit että "näytti pojalta". :LOL: Mun mielestä mötkäle näytti enemmän joltain alienilta tai luurangolta kun katsoi suoraan "kameraan". :D

Toivottavasti kaikki masussa hyvin äitiys ja onni.

Milla-Sofia huh sun lääkärineuvolakäyntiä... :x Mä aattelin että en käy ollenkaan lääkärineuvoloissa kun käyn omalla gynellä kolme kertaa raskauden aikana. Kaipa sen pitäisi riittää lääkärikäynneistä jos kaikki menee normaalisti.

Mulla on rinnat kasvaneet yhtäkkiä! Yks työkaverikin oli tänään et on noi sun rinnat kyllä kasvaneet. :D Aika kipeet ovat myös ja kovat. Toivon mukaan on hyvä merkki ja imetys onnais paremmin tällä kertaa kuin edellisellä. :)

Vaa'alla en ole uskaltanut käydä rv 7 jälkeen. Kannattaisikohan... Apua.

Sirppuliini 16+0
 
Onne täältäkin lumeton pikku isohkosta prinsessasta :heart:

Hyvä Sirppuliini että supparit ovat hellittäneet :)

Täällä jotenkin meinaa nyt vaan toi väsymys viedä kokonaan voiton plääh,
vielä en eilen kerenny poitsunkaa jutella tulevasta nyytistä...

äiskä-73 villahousu 6+0
 
Hei kaikille pitkästä aikaa! Lomailu Suomessa on ollut niin kiireistä, että en ole edes konetta kerkinnyt avata. Kävin viime keskiviikkona lääkärilläni ultrattavana ja kaikki vaikutti olevan kuten pitää ja vauva vastasi täysin viikkoja ja LA pysyy samana :) Tänään oli ensimmäinen neuvola ja sydän löi hienosti. Huomenna on lapsivesipunktio, mikä vähän jännittää...

Olemme päättäneet kertoa tyttärellemme (pian 5 v) vauvauutiset vasta kun saamme toivottavasti hyvät uutiset punktiosta, tosin hän arvelee että masussani varmaan kasvaa vauva, kun se on niin kasvanut (johon minä, "ihanko totta, täytyisi mennä lääkäriin joku päivä tarkistamaan asia..").

Odottaja, onnittelut hyvistä RU-kuulumisista!

Nicola (huomenna 17+0)
 
  • Tykkää
Reactions: Odottaja 70
Torstai aamua kaikille!

Onkos helteet nujerjanut meidän tätikerholaiset :D

Äiskä oiskohan teinillesi vain uutinen tullut aivan puun takaa, eikä olisi enään osannut kuvitella että pikkusia enään tulisi, niin täälä ainakin kävi :D ja tuo ikähän on juuri eniten sitä kun tunteet eniten heittelee laidasta laitaan!

Se on kivaa kun entiset ketjulaiset kuten sinä lumeton käytte meitä moikkaamassa ja kertomassa omasta nykytilanteesta!

Hyvä että supparisi Sirppuliini on helpottanut!

Itsellä kaikki ok ja typy jumppaa mahassa aikas hurjasti, millään en enään malttaisi odottaa että sen syliini saisin :heart:, se on niin surkeen tosi...ODOTTAVAN AIKA ON PITKÄ!

Vointeja teille kaikille!!

Ukkosia odotellessa:( Odottaja ja rinsessa 22+2
 
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
äiskä se väsymys on ihan hirrrrrveetä. Sitä on ihan täydellisessä koomassa koko ajan, ihanaa kun nyt on virkumpi olo. Ei siinä siis hirveän montaa viikkoa mene kun se jo helpottaa, mutta kauheeta se on silti kun koko ajan väsyttää - ei siinä paljon helpota tieto siitä että "ei tää kauaa kestä".

Kiva Nicola että ultrassa kaikki niinkuin pitikin. Millainen se lapsivesipunktio oli kokemuksena?

Odottaja porskuttaa jo jälkipuoliskoa raskaudesta kovaa kyytiä. Toi on ihanaa aikaa kun masu ei oo vielä mieletön pallo ja lapsen liikkeet ovat selkeästi tunnettavissa ja säännöllisiä. :heart: Nautihan nyt näistä viikoista. :)

Mä odotan rakenneultraa täällä ihan hulluna vaikka siihen onkin vielä melkein kuukausi. Mä haluun niin paljon tietää kumpi tuolla on (toki terveet rakenteetkin olis kivat, mutta väistämättä tuo sukupuoliasia kiinnostaa enemmän :ashamed:).

Kävin sit vaa'allakin ja 4,5 kg on tullut lisää. Viime raskaudessa saldo tässä kohtaa oli melkein tuplat tuohon :)O) eli sikäli ihan hyvä tilanne vaikka ei olis tarvinnut noinkaan paljon tulla. Olis ihan kiva jos painonnousu pysyis +15 kg alapuolella, mutta ans kattoo nyt.

Tää vaihe on nyt tällaista odottelua vaan, plääh. Aijjoo! Soitin Femedaan ja kyselin 4D-ultran ajankohdasta että milloin kandeisi tulla. Se respan täti sanoi, että rv 18 - 21 välillä koska kyseessä kuitenkin rakenneultra. Mä siihen sitten että käyn kunnallisella rakenteessa, että enempi mua kiinnostaa lapsen kasvojen katselu ja sellainen, niin se täti sanoi että ei Suomessa tuollaisia "huvittelu-ultria" saa tehdä että aina pitää olla joku "oikea" syy. Onko oikeasti näin?? Mä kävin Enkuissa asuessamme 4D:ssä ja siellä keskityttiin nimenomaan lapsen kasvojen näkemiseen/kuvaamiseen. Muistaakseni rakenteetkin siinä katsottiin pikaisesti, mutta pääpaino oli kyllä siinä "huvittelussa". Mä nyt kuitenkin maksan ison rahan tuosta ultrasta, niin en todellakaan mitään tuplarakenneultraa halua. Onko teillä tietoa/kokemusta asiasta? Se täti sanoi myös että Bruno on sanonut, että näkyvyys säilyy tonne rv 27-28 asti ja abaut silloin mä kävin ko. ultrassa Englannissa, mutta siis että täälläkö keskitytään samoihin asioihin kuin kunnallisessakin ultrassa? Ehkä mun pitää soittaa muihinkin paikkoihin.

Sirppuliini 16+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
Sirppuliini

Ultra kysymykseen en osaa vastata, paitsi olisihan se kivaa päästä juuri tuollaiseen "huvittelu-ultraankin"!
Josko säkin odotat sitä tyttö nyt=) mulla on ollut niin että pojasta tullut lisäkiloja n.20kg, ups:whistle:
ja edellisestä tytöstä tuli vain 9kg ja nyt tähän mennessä lisää on tullut 4kiloo joten tuolta osin tyttö ja poikaraskauksessa on hiukan eroa kun eri sukupuolta olen odottanut, pojasta en alussa voinut pahoin, tytöstä voin kuten tästäkin rinsessasta:heart:

Odottaja
 
Viimeksi muokattu:
Odottaja mulla oli pojasta kuvotusta, mutta laatoittamaan ei tarvinnut ryhtyä kuin pari kertaa. Tällä kertaa ei ole ollut kuin pari kertaa kuvottava olo eli eipä tuostakaan kai mitään voi päätellä. Erilainen raskaus tää on ollut kaiken kaikkiaan, mutta olen jutellut muiden äitien kanssa ja osalla on ollut kaikki raskaudet samanlaisia ja eri sukupuolen vauvoja tullut ja toisilla ihan erilaisia ja tullut samaa sukupuolta jne. Eli eipä tuostakaan voi mitään päätellä. Pakko se on vaan odotella vaikka ei millään jaksais! :popcorn:
 
Sirppuliini, mä olen menossa myös Femedaan Brunolle heinäkuun puolessa välissä, kunnallisen RU:n lisäksi. Rakenteiden tsekkaamisen lisäksi uskon, että monet vanhemmat ottavat 4d:n "fiilistelyn" vuoksi, onhan se jännä päästä katsomaan myös vauvan kasvoja. Kun yksityisellä käy ja itse maksaa (paitsi KELA osuus), niin kenenkään ei pitäisi kyseenalaistaa käynnin syitä mun mielestä.

Eilinen punktio meni ok, mutta kyllä se neulan laittaminen tuntui epämielyttävältä ja sattui nimenomaan kun neula lävisti jotain vatsakalvoja. Operaation jälkeen oli vähän arka olo pistokohdassa jonkin aikaa, mutta tänään ei enää mitään. Yllättävän iso määrä sitä nestettä otettiin talteen.
 
Heippa ja mukavaa pyhää kaikille!

Hirveemmin en jaksa kommentoida kun vaan pääsis tästä väsymyksestä aahhh...
hitusen enemmän on ollut myös pahaa oloa jees...
Tsemppiä kaikille tänne :heart:
eiköhän jo muutaman viikon päästä täältäkin tule juttua enemmän toivottavasti :)

äiskä-73 villahousu 6+4
 
TR
Heippa taas kaikille :D oon kurkkinu taustalla aina välillä ja arvatkaas mitä arvon naiset: eilen tuli mullekin taas plussa Clearbluen digitaalisella, viikkoja nyt huimat 4+1 laskujeni mukaan. Listoille en halua kuin vasta varhaisultran jälkeen...taidan olla ylivarovainen nyt :) Sen keskenmenon jälkeen tulin uudelleen raskaaksi toisesta kierrosta, ja aikas uskomaton on vielä fiilis. Oireita riittää, ihan uutena näin alussa JÄRKYTTÄVÄ turvotus vatsalla ;D Väsyttää myös ja onneksi toi mies jää lomille ens viikosta, niin voin ottaa päikkäreitä silloin kun siltä tuntuu! Mahtavia uutisia paljon tässä ikämammojen ketjussakin, ja let's see kuin mun käy!
 
Hyvää heinäkuun ekaa päivää kaikille!!

Upeita uutisia tullut viikonlopun aikana, onnittelut TR :flower:

Kauanko joudut Nicola odottamaan tuloksia punktiosta?

Itellä ei mitään ihmeitä, odotan vain hurjasti viikkojen kulumista ja vaihtumista=)
Tänään sentäs neuvola ja voin hakea sitä äitiyspakkausta jota sit hiplata kun sen saan, jee=)

Odottaja
 
Mä vaan lomailen ja en meinaa ehtiä palstailemaankaan - puhelimella pikaisesti raapustan tässä.

Ihanaa TR että säkin tulit meidän seuraan taas! Hirmusti onnea ja tarrasukkia pikkuiselle. :heart:

Nicola enköhän mäkin sen ajan Brunolle varaa johonkin syyskuulle. Punktio kuulostaa inhottavalta. :( Milloin saat tuloksia?

Äiskälle alkaa oireita puskemaan, hyvä hyvä. :)

Itselle ei ihmeempää, vähän välillä kohtua kiristelee. Olen aika energinen ja olen siivoillut ja nauttinut siitä että taas jaksaa tehdä muutakin kuin maata pötköttää. Täytyy kyllä sanoa että on tää lomailu aika ihanaa - onneksi pidempi "loma" alkaa jo marraskuussa. ;)

Sirppuliini 17+0
 

Yhteistyössä