40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Alexa onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Ai te näitte pippelin! Hitsi mä en osannut edes katsoa tuollaista asiaa, mutta eipä siellä minun mielestäni
mitään sukupuolielimiin viittaavaa ruudulla myöskään näkynyt. Jännitys säilyy siis rakenneultraan tai 4D-ultraan saakka (jos rakenteessa ei syystä tai
toisesta selviä). Päivitin sun LA:n.

Tuossa selvisi siis vastaus Odottajan kysymykseen eli joo, todellakin haluamme tietää sukupuolen. Mä en jaksa/halua odottaa synnytykseen saakka sen
kanssa. Viimeksi käytiin jo rv 17 sukupuoliultrassa asuessamme Enkuissa - sen verran kiinnosti asia. :D

Milla-Sofia on se yksityisviesti varmaan tullut perille, mutta kuten sanoin niin en ikinä tajua siellä käydä katselemassa niitä kun ei niistä uusista
viesteistä tule mitään notifikaatiota mihinkään. Toi ketjun nimi on harhaanjohtava, koska mä en halua päivityksiä yksärillä. :D Tää on vaan vanha ketju, johon me tuupattiin itsemme. :) Päivitän sut nyt listaan.

Jopas on sun läppärille käynyt kylmät. Lapset on ihania - ainakin joskus. ;)

Onnea hyvistä VU-tuloksista, kyllä se on vaan helpotus kun siellä on kaikki kohdallaan. Aika aikaisin sulla on sokrurasitus! Mun mielestä mulle sanottiin
että joskus 20+ jotain olis mulla. En kyllä pistäis pahaksi jos sitä ei olis...

Onnea Äiskä ihanasta tuloksesta! Tällä kertaa kaikki on mennyt niinkuin pitääkin, mahtavaa. :hug:

ON: Mulla lähtee ihan hirveesti hiuksia! Onkohan tää normaalia..? Viime raskaudessa mä hehkuin kautta kukoistin ja tukka paksuni entisestään ja oli kiiltävä ja ihana ja nyt hiuksia tippuu solkenaan ja se on aika elottoman näköinen. :( Oliskohan tää nyt sit tyttöraskaus. ;) Vai onko mulla joku karmea puutostila tai jotain..

Sirppuliini 14+3
 
Viimeksi muokattu:



Odottaja......monesko lapsi.........la


Sirppuliini (40)...........2................10.12.13/ Kättäri
Odottaja 70 (42).........1yht..........29.10.13
HillaKat (39)..............6...............12.12.13
äitiys ja onni (40)......3................19.9.13/ Tays
mamuska7 (39)...........6...............1.1.2014
Alexa (40).................4...............21.12.13/ KOS
Joulu13 (40)..............2...............13.12.2013
Nicola73 (40).............2................5.12.13
äiskä-73 (40).............5...............19.2.14
Milla-Sofia (41)...........7...............4.1.2014




Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (2 pvää yli LA)......poika (4050 g, 52 cm)


 
Huomenta

Sirppuliini mielestäni yksi raskausoire on myös se hiustenlähtö, eikä varmaankaan mikään puutos juttu. Josko se olisi sit se poika ;)

Mulle neuvolantäti sano että sokerirasitus on hyvä tehdä sit kun rv 25 täysi, uusi kokemus sekin mulle =) tosin en mitään positiivista siitä ole kuullut..

Hienosti Äiskän raskaus etenee =)

Hitsin kurja ilma ulkona :kieh:

Odottaja
 
Odottaja mun edellinen raskaus oli siis poikaraskaus ja kukoistin ja nyt kukoistan vähän vähemmän, niin toivoskelen vähän et josko olis tyttö tällä kertaa. :)

Mä kanssa muistelen että joskus rv25:n korvilla olis sokerirasitusta tiedossa. Kaverit kyllä sanoi, että ei se niin hirveää ole kuin luulis, mutta en usko ennen kuin näen. :D Englannissa tuota ei automaattisesti tehty kaikille vaan sokereita muistaakseni seurattiin vain pissasta ja verikokein.

Ja ilma on tosiaan aika hanurista - tulee ihan sairaan väsynyt olo kun on harmaa ja sateinen päivä. Yritän pysyä töissä hereillä parhaani mukaan. ;)
 
Sori Sirppuliini tarkotin juurikin tyttöraskautta sulla olevan tällä hetkellä, taas se kirjotusvirhe paholainen vaan iski:D
Mulla ainakin poika ja tyttöraskaudet olleet hiukan erillaiset aikaisemmin ja nyt sit yritän tästä bongata kumpaan viittais..ja välillä toista ja välillä toista..yllätys:LOL: mut vahvemmin veikkaan poikaa..ens viikolla sen sit kuulen siä rakenneultrassa jos vaan suostuu haaroväliään vilauttaa=)

Odottaja
 
No voi htsi Sirppuliini jos tuolleen hiukset lähtee :| toivottavasti menee pian ohi ja alkavat taas voida hyvin =)
Minulla on joka raskaudessa hiukset voineet oikeen hyvin etten ainakaan siitä osais ennustaa kumpi tulee, sitten kun raskaus ja imetys aika on ohi niin pikkuhiljaa aina tukka alkaa ohentua pläähh... oonkohan tän raskauden jälkeen sitten kalju :LOL: toivottavasti en.

Odottaja 70 tsemppiä rakenneultraan ja toivottavasti juu saat kurkkailla sinne haaruväliin :D
minä kans viime raskaudessa utelin sitä sukupuolta niin ultraaja sanoi ettei täällä jalkojen välissä ainakaan mitään roiku ja tyttöhän sieltä sillon putkahti maailmaan :whistle:
 
Mukavaa sunnuntaita

Täällä on vähän sellanen epätodellinen olo tän raskautumisen suhteen,,,
vaikka testit näyttää hienosti plussaa niin olotilassa en huomaa muutoksia,
ehkä hitusen enemmän väsyttää mutta eipä muuta ainakaan vielä =)
 
Sunnuntaita kaikille! Mulla on 2 päivää ollut toisessa jalassa nk. liitoskipuja, luulisin. Toisella jalalla kävely on välillä mahdotonta kun sattuu niin paljon. Raskausoireet voi olla kyllä niin kummallisia ja normaalia elämää vaikeuttavia. Onko kellään kokemusta liitoskivuista ja siitä, miten niistä pääsee eroon? Ajattelin varata ajan osteopaatille.
 
Heipsistä vaan!

Onpas kivaa kun Äiskäkin on siirtynyt tänne. :) Kyllä sulle varmasti vielä jotain oireita tulee - jos ei muuta niin pahenevaa väsymystä. Kivahan se vaan on jos melko oireetta pääsisit. Masu vaan kasvaa ja sitten onkin nyytteröinen sylissä... ;)

Nicola mulle ei oo ikinä oikein selvinnyt millaisia ne liitoskivut ovat... Mulla oli viime raskaudessa kipuja lonkissa, jotka saivat aikaan vaappuvaa kävelyä ja lopulta sen, että en hirveästi pystynyt kävelemään. Kai ne sit niitä oli ja nyt huomaan niitä jo nyt - varmaan siksi kun elopainoa jäänyt enemmän viime raskaudesta ja varmaan kaikki paikat löysempiä kuin ennen. En kyllä keksinyt siihen mitään apua. :( Yhdeltä kaverilta kuulin, että hänellä oli niin pahat liitoskivut, että kulki kainalosauvojen kanssa loppuraskauden ja kyseessä kätilöihminen eli kaipa hän olis avusta tiennyt jos sellaista olis ollut. Eli mun vastaus ei nyt ollut kauhean auttavainen tai toivoa herättävä... :S Jos osteopaatista on apua, niin ilmoittele ihmeessä. Saatan itsekin pistäytyä siellä siinä tapauksessa.

ON: Eipä juuri mitään uutta auringon alla. Rintoja kivistää ja esikon tökkiminen ja puristelu ei auta asiaa. Se ei ole juurikaan ollut mun rinnoista kiinnostunut ja nyt raskautumisen jälkeen on alkanut tutkimaan niitä - himpan kovakouraisesti yleensä. En tiedä mistä moinen, mutta ehkä rintamus on vähän kasvanut ja hän on kiinnittänyt siihen huomiota. Mahaa hän myös tökkii ja ihmettelee. Liikkeitä tuntuu enemmän ja enemmän mikä on tosi kiva.

Se olis sit hellettä tiedossa juhannukseksi! (Ainakin tämän hetken säätiedotuksen mukaan, joka tietty ehtii muuttua sataan kertaan tässä viikon aikana.) Mutta jos olis helle, niin aijjai. Ihanata.

Sirppuliini 14+6
 
Heissan!

Eipä täälläkään ihmeempiä, just tulin lastenkaa möksältä ja sain kolmannen kerran lakattua lattiat ja nyt pitäs riittää, sit pääsis seinien ja kalusteiden kimppuun.

Nicola mä en kanssa hirveemmin noista liitoskivuista osaa kommentoida, en ainenkaan muista että edellisissä raskauksissa olis ollu sellasia tai sit en vaan osannut kiinnittää niihin huomiota.

Kiva Sirppuliini jos toi siun esikko on noin kiinnostunut siun kipeistä rinnoista, kattoo haa äiskällä on ilmestynyt pallot tänne :D
Varmaan ihanaa kun liikkeet rupee jo tuntumaan :)

Mulla on vanhimman tytön 4.v neuvola huomenna ja siinä samassa paikassa on myös tuo äitiysneuvola niin meinasin kattoo jos se tätsy on sopivasti siinä niin varailen samalla aikaa sitten sinnekkin =)

äiskä-73 4+5
 
Viimeksi muokattu:
Jee, mä olen taas pystynyt kävelemään tänään, kauhukuvia jo kyllä kerkesin näkemään kainalosauvoista! Mä luulen, että käyn joka tapauksessa siellä osteopaatilla, voivat samalla korjailla jumiutunutta niskaa ja ties vaikka liitoskipuihinkin voisi vaikuttaa ennalta ehkäisevästi. Mä olin haaveillut, että pystyisin alkamaan liikkumaan taas vähän enemmän niin olisi kyllä ihan killeriä olla täysin rampana. Esikoisen raskauden aikana liikuin paljon ja uskon että sen takia säästyin monilta vaivoilta.

Voi kun juhannuksen hyvä sääennuste pitäisi paikkansa, sillä sitä vietämmekin jo ihanassa koto-Suomessa mökillä. Sitä ennen käyn tsekkaamasssa omalla gynellä että masussa kaikki hyvin =)
 
Morot kaikille

Liitoskipuja taisin eilen tuntea kun olin pitkällä lenkillä ja kuvittelin että edelleen voin mennä samalla höyryllä kun enne raskautta, onhan tuo maha jo kuiteskin kasvanut, kun vauhtia hiljensin niin olokin parani:p

Juhannusta pukkaa, mitäs meinaatte puuhata te muut, Nicola näemmä mökkeilee=)

Ihanaa kun aurinko paistaa:cool:

Odottaja 21+0:heart:
 
äiskä teillä on kohta ihana mökki. :heart: Saitkos neuvola-ajan varattua?

Nicola tuu sit kertoileen mitä gyne sanoi.

Odottaja me mennään juhannuksena mummolaan, joka on landella ja uimamahdollisuutta ja muuta olis tiedossa. Ihanaa jos tosiaan olis hyvä ilma ja sais olla ulkona kaiket päivät.

ON: Mä heräsin viime yönä kummalliseen kipuun. Se kesti vain hetken, mutta tuntui vähän siltä kuin olisi vatsa mennyt kramppiin ikäänkuin joskus niska tai pohje kramppaa. Kova hetkellinen kipu siis ja sit aloin nukkumaan uudelleen. Omituisuuksia taas.

Sirppuliini 15+0
 
Sirppuliini oliko se sellanen supistuksen tapainen kipu? eikö niitä sellaisia voi tulla raskauden aikana, en oikee siitäkään tiedä kun itsellä ei ole ollut.

Missäs vaiheessa se neuvolasta lähtetty eka ultra olikaan??? en varmaan mee ennemmin ultraan kun on se niinsanottu eka ultra,,,

Täällä varmaan juhannus menee lastenkaa mökillä puuhatessa jotta pääsee sitten pikemmiten nauttimaan siitä =)

Juu eka neuvola on 3.7 parinviikon päästä, kyselin siinä samalla tosta laihduttamisesta kun mulla on valehtelematta sellanen 25-30kg ylipainoo ja saanut ne näitten edellisten kolmen raskauden aikana enkä todellakaan halua nyt yhtään lisäkiloa tässä raskaudessa lisää, päin vastoin vois vaikka tippuakkin jonkin verran. Juttelin hoitsulle noista painonvartioitten pisteillä syömisestä kun en kuitenkaan jaksa niitä kaloreita tuijottaa niin pisteytyksellä voi syödä mitä vaan kunhan se pysyy sen tietyn pistemäärän sisällä per.päivä, niin hoitsu oli ihan myötämielinen ja sano ettei näe mitään estettä ettenkö vois syödä niiden mukaan kunhan muistan vaan ottaa kaikki tarpeelliset vitamiinit :) Oli kyllä helpotus kuulla että voinkin syödä niin ja tiputtaa myös painoa vaikka olenkin raskaana :D Kun aina vaan toitotetaan ettei sais laihduttaa jos on raskaana eikä ole mitään sellaista sairautta miks laihduttaa, Mua ainakin pelottaa ihan oma jaksaminen varsinkin loppu raskaudessa ja kun on muutenkin näitä pieniä hoivattavia täällä kotosalla.
Laskettuaika varmaankin muuttuu päivällä, eli ois 18.2.14.

äiskä-73 viidesvillahousu 5+0 :heart:
 
Ei niihin liitoskipuihin mikään auta. Menevät ohi, kun on synnyttänyt.:) Kun ottaa rauhallisesti, vähemmän niistä kärsii.
äiskä-73!
Raskausaikana ei todellakaan tarvitse itseään lihottaa. Jos on ennestään kiloja liikaa, ei tarvitse kiloja tulla lainkaan. Kunhan muistaa syödä monipuolisesti. Liikuntahan aina auttaa myös synnytyksen sujuvuuteen. Älä laihduta, mutta pidä huoli, ettei painoa tule lisää. Itselläni raskausaikoina ei kiloja tule, mutta imetysaikana alan turpoamaan kuin pulla. Nytkin rv 22 tasan ja paino on laskenut. Enkä ole mitenkään muuttanut ruokailuani.
Tänään oli rakenneultra ja poika tulossa. Meidän ainokainen poika saa vihdoin kaverin. Tosin en tiedä onko siitä hänelle enää iloa, kun poikamme täyttää jo joulukuussa 5v. Kaikki muut lapsemme ovat tyttöjä ja on ollut kauheaa katsoa, kun pojulla hieman orpo olo.
 
hupiaelämään juu tiedän kyllä ettei raskausaikana tarvii lihottaa...
mutta kun muutenkin oon sellai kun näkeekin vaikka suklaapatukan ni naps 2kg mittarissa, ja raskaus aikana kyllä mulle ainakin kiloja kertyy ihan kiittettävästi vaikka ei niin hirveesti hyvää söiskää ja mässäilis. Tarkotus mulla on saada nyt kiloja pois niin ei tarvii sit loppu raskaudes murehtii :)

Kiva että siellä masussa pikku poika ja kaikki hyvin :)
 
Äiskä-73!
Itselläni ei maistu raskausaikoina ns. sonta lainkaan, niin ehkä sen takia kiloja ei kerry. Jos haluat, ettei kiloja tule, niin ennen aterioita juo vettä, niin tulet kylläiseksi ruuasta nopeammin. Syö pieniä aterioita pitkin päivää tasasin välein. Jos koet, että ateria koot ovat liian pieniä, lisää ruokaasi juuresraasteita. Lämmitä juuresraasteet pikaisesti ruuan seassa. Näin koko ruokasi on lämmin ja täyttää paremmin kuin kylmät raasteet. Muutenkin lämpimät ruuat täyttää paremmin kuin kylmät. Karkki ym sonnanhimot tulevat yleensä nälkäisenä, niinpä pidä huoli, ettei koskaan pääse nälkä yllättämään. 2h on helppo taistella nälkääkin vastaan, niin pidä ruokailujen väleissä esim. juuri 2h.
Lisää rehuja paljon, liikuntaa enemmän ja vettä ainakin 2litraa/pvä. Raskausaikana on helppo aloittaa terveelliset elämäntavat, kun automaattisesti tulee ajateltua, että on vauvan hyvinvoinnistakin vastuussa. Vauva voi huonosti, jos äiti ei voi hyvin.
OLen itsekin taistellut vuosia kilojeni kanssa, niin tiedän, mitä se on.
 
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
hupiaelämään ja äiskä Olis mullakin syytä katsoa mitä suuhuni pistän ja paljonko paino nousee, mutta eipä vaan jaksa. Jaksan laihduttaa tasan sitten kun vauva on syntynyt ja silloin itsekuri on todella hyvä ja onnistun nopeasti. Raskausaikana ihan turha ajatellakaan toimivansa "oikein". Jotenkin kun maha kasvaa enivei, niin ei vaan kykene. Viimeksikin tuli reilusti painoa raskausaikana, mutta ei se vaikuttanut mun terveyteen eikä ilmeisesti vauvankaan terveyteen. Eli siis ei ole selkärankaa odotusaikana, ei.

äiskä nt-ultra on rv 11 -13. Mulla just yks kaverin kaveri sai siellä tietää eilen, että alkio olikin kuollut jo rv 6. :( Mä en voi ymmärtää, että keho ei ollut poistanut sitä vieläkään ja materiaali pitää nyt lääkkeellisesti poistaa. Kurjaakin kurjempaa. Tuli tuosta mieleen oma keskeytynyt km ja se kun lääkärit sanoivat, että voidaan jäädä odottelemaan, että tulee itsekseen ulos mutta että siihen voi mennä parikin viikkoa. No näköjään voi mennä paljon pidempäänkin! Onneksi pyysin kaavinnan samantien.

Mun mielestä se yöllinen kipu ei ollut oikein sellaista supparimaista kipua, mutta en muista ihan tarkalleen enää miltä supparit tuntuivat. Luonto hoitaa aika hyvin tuon unohduspuolen. ;) Muistelen kyllä että edellisessäkin raskaudessa oli joskus öisin teräviä kipuja, mutta paljon myöhemmin kuin nyt. Kaikki tuntuu tulevan aikaisemmin tällä kertaa.

Hitsi mä en jaksa odottaa että saa tietää kumpi täällä mahassa on ja 5 viikkoa pitäisi jaksaa odottaa. Sit alkaa se syntymän odottelu - mä oon niiiiin kärsimätön. Kaikki mulle heti nyt! :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73



Odottaja......monesko lapsi.........la


Sirppuliini (40)...........2................10.12.13/ Kättäri
Odottaja 70 (42).........1yht..........29.10.13
HillaKat (39)..............6...............12.12.13
äitiys ja onni (40)......3................19.9.13/ Tays
mamuska7 (39)...........6...............1.1.14
Alexa (40).................4...............21.12.13/ KOS
Joulu13 (40)..............2...............13.12.13
Nicola73 (40).............2................5.12.13
äiskä-73 (40).............5...............18.2.14
Milla-Sofia (41)...........7...............4.1.14




Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (2 pvää yli LA)......poika (4050 g, 52 cm)


 
Morot kaikille

Jep, mä luulen kanssa että luonto hoitaa hyvin tuon unohduspuolen ja olen sata varma että mun kropalla ei ole mitään hajua kuinka synnytyksessä pitää toimia:D iiiik..

Huomena on sit kauvan odotettu ja jännitetty päivä.. nimittäin rakenneultra!!! kumpa kaikki olisi hyvin:heart:

Odottaja 21+1
 
Sirppuliini ei mullakaan kyllä ole tää painon nousu vaikuttanut milläänlailla missään edellisissä raskauksissa syntyviin lapsiin, lapset on syntyneet normaali kokoisina ja terveinä, hyvin pistein =) Ainut vaan etten ole saanut niin paljon itsestäni että olisin heti ruvennut karistamaan painoa synnytyksen jälkeen :(

hupiaelämään luulen ettei mulla pelitä toi 2h välein syöminen, kasvispitoisempi kyllä ja karkit sun muut paheet kanssa yritän jättää pois,,, nyt ainakin toista viikkoo kohta toiminut, Toivottavasti myös jatkossakin, paitsi että välillä täytyy olla herkkuhetkiä tai muuten koko homma leviää käsiin :D

Odottaja täällä kanssa odotellaan ultra kuulumisia,,, Tsemppiä :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Odottaja 70
Ultraterveiset täältä!!

Kaikki oli juuri niin kuin pitääkin ja oikeilla kohdilla:heart:..
Mutta kyllä se JÄNNITTI, onneksi ultraaja kertoi koko ajan mitä mittas ja miltä näytti!
Paino arvio oli 400g!!
Meille tulee PRINSESSA:heart: veikkaus hiukan meni pieleen:p
Oli ihan pakko jo käydä ostamassa ensimmäinen vaaleanpunainen mekko:LOL:

Odottaja ja prinsessa 21+2 ja onnellinen iskä;)
 

Yhteistyössä