40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

On pitänyt jo ainakin viikko tulla kertomaan np ultra kuulumisia. Minne tämä aika katoaa! Kaikki oli hyvin ja turvotusta 0.9mm. Riskiluku 1: 3500. Ihan hyvä kuulemma mun ikäiselle. Alkuun pikkuinen nukkui kädet silmillä ja sai kaikki näkyvät asiat katottua. Pienen tökkimisen jälkeen alkoi melskaaminen ja senkin osalta hommat ok.

Oireet ovata poissa, mutta kyllä sitä väsyy vain ihan eri tavalla. Mitään ei jaksais tehdä ja mun työmaa on tuskaisen kuuma ja kostea kasvihuone. Tavallista useammin käytävä ulkona hengittelemässä ja vettä menee. Ukkonen jyrisee ja päätä särkee. Ei auta...takas tomaattien luo...plääh.

Milla-Sofia ja pikkuinen 13+4

• Tykkää
Reactions: Nicola73
Mukavaa lauantaita kaikille!

Täällä yks laiskan väsynyt mamma kirjottelee, kun tuntuu ettei millään viittis... no ke tuli sit käytyy neuvolassa ja tuli lappuu ja purnukkaa mukaan pissa testejä varten labraan, laitto myös lähetteen ekaa ultraa varten joka on tossa kuun vaihteessa, täytyy vielä oottaa päksistä varmistusta päivälle milloin sitten pääsee menee, seuraava neuvola onkin lääkärineuvola 30.7 että näin täällä mennään.
Sitten kun tässä vielä yrittää käydä möksällä viimesiä sisäremppoja tekemässä että ehkä vielä tänäkesänä mökkeiltäisiin :)

äiskä-73 villahousu 7+4

Huh,huh.
Aika tosiaan rientää. Päiviin mahtuu niin törkeesti kaikkea, että huomaa vain sänkyyn kaatuvansa illalla. Kesälomat nyt lusittuna ja nokka kohti täysiä työpäiviä.

Vauvan liikkeet on tuntuneet noin viikon ajan. Joka päivä tulee ooteltua, milloin polskuttelu alkaa. Tämä on se paras tunne koko raskaudessa.

Äiskäkin päässyt jo neuvolaan, kurkitteko yhtään ultralla?
Mun pää lyö nyt totaalisen tyhjää, eikä oo ihme kun yömyöhällä kukun vielä, joten kipaisen petiin. Paremmalla aivotoiminnalla takas!

Hillakat rv 17

Heissan!

HillaKat ihanaa että tunnet jo nuo vauvan liikkeet :heart:

Eipä kurkittu ultralla ollenkaan neuvolassa,tänään tuli sitten ultraan kutsu :)
joka on to 8.8 klo. 8:00 ;) joten sitä odotellen täällä...

äiskä-73 villahousu 7+6

Hei!
Tulin lueskelemaan sivuille odotusjuttuja ja ihana huomata, että täällä on myös nelikymppisiä odottajia. Minulla on kaksi lasta, 19v ja 11v. Nyt sitten odotellaan vauvelia syntyväksi marraskuun alussa, la 5.11. Raskaus on sujunut hyvin ja toivottavasti jatkuu samaa menoa. Alkuajan pahoinvointi ja väsymys olivat karmeita, mutta siitäkin selvittiin. Kahden tytön jälkeen meille on nyt poika tulossa, sekös myös jännää :) Toivottelen aurinkoista kesää meille kaikille ja onnellista odotusta!

Tuulia 23+0

Odottaja......monesko lapsi.........la

Sirppuliini (40)...........2................10.12.13/ Kättäri
Odottaja 70 (42).........1yht..........29.10.13
HillaKat (39)..............6...............12.12.13
äitiys ja onni (40)......3................19.9.13/ Tays
mamuska7 (39)...........6...............1.1.14
Alexa (40).................4...............21.12.13/ KOS
Joulu13 (40)..............2...............13.12.13
Nicola73 (40).............2................5.12.13
äiskä-73 (40).............5...............18.2.14
Milla-Sofia (41)...........7...............4.1.14
tuulias (40)................3................5.11.13

Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (2 pvää yli LA)......poika (4050 g, 52 cm)

Viimeksi muokattu:
Morjensta

Tervetuloa joukkoon tuulias ja onnittelut pojasta!!

Ihanasti sunkin raskaus etenee äiskä! Onnittelut myös Milla-sofialle ultrauutisista!

Nyt on äitiyspakkaus hakemus vetämässä ja sitä odottelen. Vaunuja olemme kovasti koitettu metsästää!
Kertokaahan nykyajan kokemuksia niistä :)
Olo on hyvä ja maha jo valtava, en ymmärrä kuinka joillain ei vielä näilläkään viikoilla vielä maha juurikaan näy, itsellä ei sitä enään piiloon saa eikä toki ole tarvettakaan:heart:

Odottaja ja *poksuva* rinsessa 24+0

Juups, mielelläni tulen listalle mukaan, kun teidät löysin :) Jospa minäkin alan pikkuhiljaa ymmärtää olevani ihan oikeasti raskaana ;) Tosin kovastikin tämä tulokas välillä mahassa rokkaa, en siis pääse unohtamaan. Mulla on muutama neuvolassakäynti takana ja ultrat, joten nyt sitten vain odotellaan. Vajaa kaksi vuotta sitten minulla oli keskenmeno 12. viikolla, joten sekin on syynä tähän varovaiseen odotteluun. Mies on jo enemmänkin "odotellut", kovasti on autorataa, polttomoottoriautoa, mikroautoa jne. ostelemassa.. Niin se vaan on, että pitänee alkaa vaunuja, sänkyä ym. alkuhankintoja mietiskelemään. Mulla ei ole maha oikein kovasti vielä pullistellut, joten ulkopuoliset eivät ole asiaa vielä tiedustelleet tai ajattelevat vain minun hieman pyöristyneen. Asiasta on mainittu "ohimennen" ihan vasta muutamille läheisille. Aiemmissa raskauksissa mulla oli melko pienet mahat, saa nähdä näyttäytyykö tämä enemmän. Tytöt painoivat syntyessään hiukan alle 2900g ja syntyivät vähän lasketun ajan yli. Ainoat riesat nyt lienevät matalahko Hb, johon otan rautaa ja toisessa jalassa suonikohjut, joten tänä kesänä olen vältellyt näyttelemästä paljaita koipiani.. Onko teillä muilla näitä "kauneusvirheitä"? (Tosin hieman myös kipeitä ja aristaviakin ne on mulla..) Tukisukat/-sukkahousut ja jalat kattoon tuonevat helpotusta vaivaan..

tuulias(40)/3./5.11.13

Kesäloma on hektistä ja ihanaa aikaa, ja onneksi energiaa näyttää riittävän :) Mä sain tänään lapsivesitutkimuksen tulokset, ja kromosomipoikkeavuuksia ei ollut, huh, nyt voinen alkaa nauttimaan tästä raskaudesta :) Ja se myös vahvistui, että poika on tulossa! Maanantaina jo RU.

Tuulias, tervetuloa joukkoon! Ihanaa loppuviikkoa kaikille!

Nicola (18+6)

tuulias lisäilin sinut tuonne listalle, juu mulla kanssa nuo suonikohjut tuolla pohkeissa loistaa pläähh...

Odottaja 70 mäkin ootan sitä että pääsis laittaa äitiyspakkaus hakemuksen kelaan ja sit vaan oottelee koska se tulee, mä oon tuolta netinkautta noita vaunuja tilailllut, esim. huuto.net sivuilta tai sitten kirppiksiltä metsästellyt, ihan on meidän käyttöön kelvanneet, kun tuntuu että noista uusista saa maksaa aikalailla.
meillä kun noi lapset on 13, 5, 4 ja 11kk niin nuorimmilta jää nyt rattaat. Tota äitiyspakkausta en ottanut kun 5vuotiaan kohalla niin nyt haluan sen taas ottaa.

Nicola73 kiva että tuli lapsivesitutkimuksesta hyvät tulokset :heart:

Täällä on tänään lepopäivä kun laukkasin ma ja ti möksällä taas lakkailemassa niin eilen illalla oli niin huono ja väsynyt olo että vähän pelästytti niin tänään päätin ihan vaan lepäillä ja ottaa rauhallisesti.
Josko jo loppuviikosta uskaltas lähtee mattoja pesemään :whistle:

äiskä-73 villahousu 8+1

TR
Moi kaikki :) Täällä sitä ollaan ihan hermona...vielä viikko varhaisultraan, nyt siis 5+5 koossa, en tiedä miten kestäisin jos tulee taas huonoja uutisia, no kyllähän sitä ihminen kaikesta vaan selviää. Mies on kesälomalla ja tulee nyt mukaan myös, ihan hyvä juttu! Sen ultran toivottavasti hyvien uutisten jälkeen aion sitten tänne varsinaisesti listautua, nyt käyn joka päivä lukemassa juttujanne, vaikka aikas hiljastahan täällä tuntuu olevan.

Mulla on nyt kyllä enemmän oireita kuin viimeksi sen keksenmenon yhteydessä, tänä aamuna oli ekan kerran selkeästi todella paha olo, ja sehän on tosi kiva, kun pitää tuo yksivuotias kuitenkin aina ensin syöttää jne, ennenkuin itse ehdin syödä (herätään tytön kanssa aina samaan aikaan kasin pintaan). Mieskin lähti aikaisin aamulla kalaan...

Aika tuntuu joo matelevan täällä :D Mutta, uskon kyllä että nyt on kaikki hyvin, vaikka jotenkin tuntuu hurjalta ajatukselta, että tällainen miltei 45 v. vielä voisi saada yhden vauvelin aikaiseksi, no, ainakin tunnun raskautuvan helposti!

Ainiin, nyt mulla on paljon enemmän kaikenlaisia nippailuja ja repäisykipuja tuolla vatsassa kuin koskaan aiemmin (jos aivastan tai teen äkkinäisiä liikkeitä, tuntuu usein pahalta). Onko muilla ollut näitä tuntemuksia ihan alussa? Uskoisin kuitenkin, että on vaan hyvä merkki tuo.

Jakselkaahan masujenne kanssa ja palataan asiaan :D

TR

Moi TR

Luulen että ketjun hiljaisuus johtuu nyt kesästä ja lomista!:cool:
Eiköhän sulla mene nyt kaikki hyvin, kaikki sormet ja varpaat pystyssä sitä toivon.
Mulla oli alussa just niitä repäisykipuja, aina kun aivastin pidin mahasta kiinni estääkseni kivun! joten tuolta osin kuulostaa tosi lupaavalta =)!!

Odottaja 24+2

• Tykkää
Reactions: TR
On joo hölyn pölyä, että yli 40v on vaikeaa tulla raskaaksi. harvat vaan haluaa enää näin vanhana raskaaksi, siksi odottavia yli 40v vähemmän.
Aikaisemmin en ole ajatellut ikääni, mutta muutaman viikon ajan olen kauhistellut sitä. Jotenkin hävettää, kun näin vanhana raskaana. En tiedä miksi kauhistelen, koska en tunne itseäni vanhaksi. Ehkä siihen vaikuttaa yhteiskunnalliset puheet, joka suosii nuorten äitien lisääntymistä.
Mieheni oli viime viikolla lukenut ruotsalaisäidistä, joka oli raskaana 58v. Siihen on vielä onneksi paljon matkaa. heh.

• Tykkää
Reactions: TR
TR
Mä pidän kyllä 45 ihan max ikänä raskauden suhteen...jostain luinkin, että yli 90 % 45+ ikäisten naisten raskauksista menee kesken (mut hei, mähän oon vielä pitkään 44;)), että kivakiva uutinen tuokin :/ Enkä siis todellakaan olisi tässä tilanteessa, jollei mies olisi mua yli kymmenen vuotta nuorempi ja hänellä ei ollut lapsia aiemmista suhteista. Suuri onni on, että tulin kuitenkin raskaaksi, ja meillä on tuo maailman mainion pieni tyttö tuossa, mutta tosiaan, sisarus olisi vielä tervetullut hänelle (on nuo isot siskot sen verran isoja; 22- ja 18-v).

Mä en mitenkään edellistäkään raskautta kyllä häpeillyt, päinvastoin, kovin olin ylpeä massustani, kun nykyään ei ole mitenkää harvinaista saada vauvoja yli nelikymppisenä kuitenkaan. En sitäkään kyllä tajua, miksi jollain juuri ja juuri kaksikymppisellä on kiire tehdä vauvoja, kun ehtii vähän myöhemminkin. Mutta, se on vaan mun kummastelun aihe, ite olin 24 kun sain esikoisen, enkä kyllä yhtään aiemmin ois halunnut vauvaantua, pari vuotta ois vielä voinu ootellakin, mutta tyttö vaan yllättäen ilmoittu tulostaan ja olikin toki tervetullut ihanuus :)

Kyllähän sitä toki välillä funtsii, että mitäs sitten kun on kaksi alle kaksi vuotista tossa...hmmmm...onneksi on siis tuo innokas nuori iskä auttelemassa :D

Huomenta. Minä tässä toiverikkaana pikkuhiljaa siirtyisin joukkoonne. Plussasin eilen, digimittarikin näytti selvää positiivista. Ikää on 40, vasta täytin, sijainti Helsinki ja kyseessä ihan ensimmäinen lapsi ja raskaus. Samoin miehellä, vaikka toisella kierroksella molemmat ollaankin, ei olleet lapset paikallaan edellisissä suhteisssa. Nettilaskuri antaisi la:ksi 19.3.2014. 9 kk ollaan jo yritetty, että toinen samanmoinen edessä, jos kaikki menee hyvin.

Oireita tässä vaiheessa, että rinnat ovat turvonneet ja kipeät, painaa alavatsassa ja tukka ei pysy puhtaana.

Odottaja......monesko lapsi.........la

äitiys ja onni (40)...........3..............19.09.13 / TAYS
Odottaja 70 (40)............1yht..........29.10.13
tuulias (40)...................3..............05.11.13
Nicola73 (40)................2..............05.12.13
Sirppuliini (40)..............2..............10.12.13 / KÄTTÄRI
HillaKat (39).................6..............12.12.13
Joulu13 (40).................2..............13.12.13
Alexa (40)....................4..............21.12.13 / KOS
mamuska7 (39)............6..............01.01.14
Milla-Sofia (41)............7..............04.01.14
äiskä-73 (40)...............5..............18.02.14
Esteri1 (40).................1..............19.03.14

Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (2 pvää yli LA)......poika (4050 g, 52 cm)

Viimeksi muokattu:
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!!

Tervetuloa joukkoon mukaan Esteri ja mielettömästi onnea plussasta :flower:!!
On se vaan tosi mukavata kun tulee lisää porukkaa tänne meidän joukkoon :)

Itsellä kaikki hyvin ja valtava möyrintä mahassa, mikä lie jytä-mimmi siellä asustaa :D
Äitiyspakkauksestakin tuli jo myöntävä päätös ja sitä hiplattavaksi odotan saapuvan!

Odottaja 24+6

• Tykkää
Reactions: Esteri1
Huomenta kaikille!

Mukavaa olla tässä ryhmässä, on tätä odotettukin. Jos vain mukana pysytäänkin se 9 kk niin olisi loistojuttu. Neuvolaan en kyllä meinaa ennen lomiltapaluuta soitella, ehtiihän sinne varmaan myöhemminkin. Työaikanahan siellä kerkeää juosta :saint:

Tässä näitä oirehia vielä kartoitellaan yritetään sopeutua ajatukseen.

Heips tuulias ja Esteri ja tervetuloa mukaan munkin puolestani! Ihanaa, että meitä tulee koko ajan lisää. :)

Tosi hienoa Nicola, että lapsivesitutkimuksessa kaikki ok. Nyt on varmasti helpompaa nauttia raskaudesta ja olla rauhallisin mielin.

Sulla ei TR ole enää kauaa VU:aan. Toivon mukaan kaikki niinkuin pitääkin - tulethan sitten heti kertomaan kuulumisia sieltä.

Mä olen lomaillut antaumuksella. Olen kyllä käynyt lukemassa juttujanne, mutta en ole saanut aikaiseksi kommentoida/kirjoittaa mitään. Kiva, että olet alkanut kanssa päivittämään listaa, Äiskä. :)

Mua on alkanut satunnaisesti närästämään, toivon mukaan ei äidy yhtä pahaksi kuin edellisessä raskaudessa - ei ollut kivaa se, ei. Rinnat on ihan mielettömän kipeet... Niitä ihan särkee ajoittaisesti ja kosketusarat ovat ja nännit ihan sairaan kipeet. Mitäs muuta tähän vielä valittais... :D Jotain kasvukipuja kohdussa myös, välillä sattuu ihan huolella. Tässä päivän valitusannos. Oikeesti tää on tosi helppo raskaus ja ei oo paljon mitään oireita paitsi että normaalia enemmän väsyttää joinain päivinä. Voi kun jatkuisi samaan malliin.

Rakenneultraan on viikon päivät ja sit selviää se sukupuoliasiakin. Ei malttais odottaa yhtään, että näkis taas pikkaraisen ja eipä tuohon nyt enää kauaa olekaan. :)

Mulla loma jatkuu edelleen eli käyn täällä varmaan normaalia vähemmän heilumassa, mutta heinäkuun loppupuolella on paluu normiruotuun ja sit alkaa normaali palstailukin.

Ihanaa hellekesän jatkoa toivottelee,
Sirppuliini 18+6

• Tykkää
Reactions: Nicola73
Huomenta kaikille. Kysyisin sellaista kun taitaa olla kokeneempia useimmat täällä, että kun illalla tuli pikkasen punaista paperiin. Meinasin saada ihan slaagin, mutta ei sitä sitten sen enempiä tullut. Ilmeisesti ei ole vakavaa kuitenkaan ellei sitä niagarana tule vai? Sitä tuli tosiaan vähempi kuin sitä kiinnitysvuotoa.

Alkanut väsyttää.

Verisestä vuodosta on niin monia versioita. Toisilla saattaa tulla ilman, että on mitään hätää. Sitten taas toisille pienikin määrä saattaa olla merkki tulevasta keskenmenosta tai muusta ongelmasta.
Kannattaa käydä tarkastamassa tilanne. Tosin jos raskaus aivan alussa, niin eipä siihen lekurit ota kantaa. Käsketään vain odottamaan rauhassa, mitä tapahtuu.

Yhteistyössä