40+ ODOTTAJAT, vol 2

Mur-Mur hienosti tuo viiva näkyy tuossa liuskassa. Minulla liuska testeissä ei myöskään ollut yhtä vahva kuin kontrolliviiva, kun joskus pari vkoa ekasta himmeästä +. Kilppari arvoja minulla seurattiin aluksi noin 4 vko välein ja nyt 8 vko välein. Seuraava mittaus on vasta kk kuluttua ja se on kuulema viimeinen.

Mrs Bree oletko vihdoin parantunut? Sinullakin on jo viikkoja noin paljon.

Unari kiitos, kyllä se kuumeiluaika tunuti pitkälle ja alkuodotus, nyt aika tunutu tosiaan luisuvan käsistä.

Edelleen välillä pelottaa, että tapahtuu jotain kamalaa. Kuitenkin ihanaa olla näin "pitkällä" odotuksessa. Lähden tästä kohtapuoleen kaupoille ja sitten joogaan.

Oivikki ja Suoma 28+2

No nyt on kausi/sikarokotus otettu. Katsotaan mitä tästä seuraa.... Voin toimia koekaniinina niin selviää onko sillä huonoja vaikutuksia. Tuntuu ettei tuo rokote kauheen suosittu raskaana olevien keskuudessa ole. Sattui rokottajana olemaan tuttu äitiysneuvolatäti joka kuunteli samalla sydänäänet ja kokeili mahaa kun epäilin vauvan taas kääntyneen. nyt ei hänkään ihan varma ollut miten päin on mutta veikkasi että oikeinpäin.

Tänään rv 35+4

Laittelen tällehin puolelle ilmoa..

Ei tule vauvaa mur-murille..:'( hcg lähtenyt jo laskemaan, tänään 47..

Kiitos kovasti kaikille tsempeistänne ja pitäkää oikein hyvä huoli niistä pienen pienistä siellä masuissanne:):heart:

:heart: mur-mur

Viimeksi muokattu:
Nyt on Siirin vauva kääntynyt masussa jotenkin ihan ihmeelliseen suuntaan, liikkeitä on kamalan vaikea tunnistaa... meinasin jo eilen illalla saada jonkun paniikkikohtauksen (mieheltä jos kysyy niin sainkin) kunnei mitään liikettä ollut moneen tuntiin. Keskellä yötä päätin sitten juoda lasillisen limpparia -ja avot: melkein jo jouduin pyytään anteeksi vatsan vuokralaiselta kun häiritsin toisen hyviä unia. Nyt olen lähdössä ultraan (taas sitä istukan paikkaa katsotaan), joten eiköhän se vuokralaisen asento siellä selviä.

- Siiri S ja typsy 33+1

Mur-Mur :'(, surullista.

Siiri tule kertomaan mitä kuuluu pienelle.

Jääris no niin reipas olit. Kiva, kun kuuntelivat sydänäänet, koska seuraavaski menet sinne neuvolaan, jotta sitä asentoa arviovat? Minulla on mietintä vielä päällä, täällä tosiaan alkaa ensi vkolla rokotukest.

Murmur:'( todella surullista! Olisin niin suonut sinulle onnistumisen tällä kertaa! Alku oli taas niin lupaava. :hug:

Oivikki olisin päässyt tänään ultraan terveyskeskuksen puolelle sitä asentoa varten mutta kun se oli aika vaikea mun järjestää kun olis tarvittu lastenvahtia ja kuitenkin tänään ollaan menossa neljäksi neuvolaan koko porukalla kun on lasten yleinen rokotuspäivä. Jäi kyl harmittamaan kun olisin toki halunnut siitä vauvan asennosta varmuuden. Sovittiin neuvolassa sitten niin että ens viikon tiistaina kun mulla on vihdoinkin se lääkärineuvola niin jos lääkäri silloin kokee tarpeelliseksi ultrauksen niin ultraa myöhemmin terv. keskuksen puolella sitten ja sitten pikalähetettä sairaalaan kääntöön jos tarvetta koska silloin jo rv 37 ja viimeiset hetket jolloin kääntöä yleensä yritetään. Jos se olis tänään ultrattu niin olis ollut mahdollista että taas olis tullut mulljahteluja ja vauva vielä kääntyillyt.

Rokotuksesta on nyt seurauksena kipeytynyt käsi. Ei se kuitenkaan niin kipeä ainakaan vielä ole kuin viime vuonna sikapiikin jälkeen. En tiedä kuvittelenko vaan vai kovettuiko mulla maha tavallista enemmän eiilen illalla eli supistuksia. Vauva ollut aikalailla hiljaa, yöllä olin suorastaan huolestunut mutta nyt tuntuu jotain liikettä. Yritin yöllä töniä vauvaa että olis antanut jonkin elonmerkin mut vaivoin sain jonkin pienen liikahduksen aikaiseksi. Mutta tosiaan nyt liikettä vähän enemmän. Väsyttää!

Tänään rv 35+5

Jääris hyvä, että sitten ensi vkolla tulee selvyys pikkusen asentoon. Minä varmaan sen piikin jälkeen kovasti kuulostelen "oireita" ja Suoman liikkeitä. Miullahan on ma äitiyspkl käynti päivällä ja silloin ultrataan istukan paikkaa.

Noniin, ultrattu on. Pieni voi hyvin ja kasvaa ihan normikäyrillä. Pää on alaspäin ja kivasti jo "lantiossa", niin ettei kunnon ultrakuvaa edes saanut!! Istukka on edelleen turhan lähellä kohdunsuuta. Lääkärin mielestä alatiesynnytykseen ei ole estettä, mutta suunnitella se täytyy kunnolla, joten menen synnärille tutkittavaksi vielä viikoilla 35-36. Kohdunkaula on ihan yhtä pitkä ja kiinteä kuin alkuraskaudestakin, joten nämä yölliset supistelut ei sitten ole saaneet mitään aikaiseksi, hyvä niin. Eli kaikenkaikkiaan ihan positiivinen käynti. Saikkua sain tämän loppuajan eli enää ei sitten mennä töihin, äippälomahan mulla alkaisi muutenkin jo reilun viikon päästä, ehkä nyt saa nukuttuakin paremmin.

Taidan lähteä shoppaamaan vauvalle vähän vaatteita :)

t. Siiri S ja typsy 33+1

Mur-murille pahoittelut :'(...ehdin jo jännätä kanssasi täällä taustalla. Sinä se olet kyllä vaan semmoinen ihminen, joka valaisee jopa tämän marraskuun :hug:

Siirille isot onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja siitä, että pääsit jo lomalle!! Nyt nauti ja herkuttele odotuksen viime metreillä...jälkeenpäin ajateltuna se oli loistoaikaa, vaikka kauhea kärsimättömyys ja ties mitkä vaivat silloin olikin päällä :D Kohta sulla on ihana nyytti sylissä :heart:

Meidän nyytti vetelee päikkäreitä. On ollut tuo päivänukkuminen kovin haasteellista eli äippä nauttii nyt tästäkin rauhallisesta hetkestä ihan täysillä :rolleyes:

Kaikille toivottelen täältä onnellista vauvelin odotusta...yritän aina silloin tällöin piipahtaa lukemassa teidän kuulumisia ja olen hengessä mukana :)

Pinkkis

Kiitos kaunis teille lohdutuksen sanoistanne:kiss:

Vuoto alkoi hissukseen tänään, ei kovasti kyllä vuoda.
R-testinhin vielä dippasin päivällä, jotta näen onko viiva haalistumaan päin - näyttäisi hieman jo olevan sunnuntaiseen verrattuna.

Huomenna jos jaksan, käyn vielä kertaalleen hcg määrityksessä. Uskon, että nopsaan miulla hcg laskee, näin kävi viime jouluisessa keskeytyneessäkin.

Miulla keskeytyneet nyt sitten viikoilla..8+3/4+4 ja nyt 5+2..
..ihan riittämiin..: /

Siiri Sisiliskolla hyviä uutisia ultrareissulta - Onnea, siellä pieni vain kasvaa porskuttaa, kohta hän jo ihan "valmis":heart:
..nyt vain otat rentoisesti ja lepäilet, keräilet voimia loppuraskauden:)

Hyviä vointeja jokaiselle!!

Viimeksi muokattu:
Täällä tänään rv 36. Eli la:han vielä28 päivää.

Kuulun niihin jotka ovat jo todella väsyneitä tähän olotilaan! Ja kun olen koko raskausajan hermoillut joka asiasta niin tään soisi pian jo loppuvan. Ennenaikaista synnytystä en toki halua kuitenkaan. Tarvitsisin oman fyysisen itseni takaisin kun varsinkin noiden pienten lasten kanssa joutuu koko ajan varomaan eikä uskalla tehdä mitään. Kohta tulee lumetkin maahan ja alkaa pulkkakausi...mutta eipä tällä mahalla vedellä pulkkaa eikä muutakaan.

Eilen huolestuin kun söin hyvällä ruokahalulla mandariineja ja sitten kun kahmisin niitä lisäää niin huomasinkin et osa niistän oli jo homeessa... Ne olivat olleet suljetussa pussissa muutaman päivän kun en muistanut kaupasta tullessani aukoa pussia... Tuli heti sitten mieleen et olikohan niissäkin mandariineissa hometta joita sööin kun kyllähän homeitiöt siellä pussissa on lennellyt. Että tuleekohan vauvalle nyt jokin vakava yleistulehdus sitten tms. Oon niiiin kyllästynyt murehtimaan kaikesta!

Ei mun alapäähänkään ole lääkäri katsonut sitten n. rv 21:n! Ens tiistaina sitten kai lääkäri sinne kurkkaa. Luulen kyllä että siellä on jotain tapahtunut kun en ensisynnyttäjä ole ja muutenkin suht pienellä ikäerolla nämä lapset. Ja tosiaan tuo iänikuinen murhe että miten päin tuo vauva tuolla on. Eilen sattui taas oikeaan kylkiluuhun joku kova koko päivän et olisko taas ollut pää? Vai voiko peppukin satuttaa kylkiluuta?

40 ja plus

22 odottajaa
Nimimerkki............monesko..........LA

• Tirlittan1968 (42).....2 lapsi............15.11.2010 Jorvi
  • Jannika (39)............1 lapsi............28.11.2010 Kätilöopisto
  • Jääräpää (xx)..........3 lapsi.............2.12.2010
  • Siiri S (40)..............1.lapsi............20.12.2010, TAYS
  • minnihiiri68(41).......2.lapsi............22.12.2010, PS
  • Surina70(40v.)........x.lapsi............23.12.2010 PS
  • Ninni-70 (40)...........2.lapsi...........25.12.2010 Naistenklinikka
  • Lokakuu......................................26.12.2010
  • DolceVita (41)..........5.lapsi..........29.12.2010
  • Maikki (43)..............2.lapsi..........01/2011
  • Teekuppi (40)..........4.lapsi..........25.1.2011
  • Oivikki (42)..............1.lapsi..........22.1.2011
  • sela (41).................4.lapsi..........29.1.2011
  • happihyppy (39)......3.lapsi............1.2.2011 OYS
  • Naappuli (44)..........3.lapsi..........xx.xx.2011
  • Padmashree (40)....1.lapsi...........9.2.2011
  • Little Bear (38).......1.lapsi...........4.3.2011
  • Bugsy (40).............8.lapsi..........22.3.2011
  • MrsBree...(40)........6.lapsi.........27.3.2011
  • Daria10 (40)..........2.lapsi..........13.5.2011
  • PikkuMyy68(42)......3.lapsi...........3.6.2011
  • wabisabi...................................

20 syntynyttä
8 tyttöä ja 12 poikaa
Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt

• Tirulii (41)................1 yht........24.1.10...........22.1.2010 tyttö
  • Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.1 2010.......1.2.2010, tyttö
  • Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika
  • Päikki (41)............2 lapsi.......3.7.2010.........17.6.2010 poika
  • Star (43)...............3 lapsi.......2.7.2010........24.6.2010 tyttö
  • Jadette (40)..........3 lapsi.......6.7.2010.........2.7.2010 poika
  • Hepuli71 (39)..........2 lapsi.......1.7.2010.........8.7.2010 poika
  • Minni (46)..............2 lapsi.......12.7.2010.......12.7.2010 poika
  • Kääkkänä (34)........5 lapsi.......27.7.2010.......15.7.2010 poika
  • Kaislakerttu (43).....3 lapsi.......9.8.2010.........2.8.2010 tyttö
  • Rinja (40)...............x lapsi.......15.11.2010.....5.8.2010 poika
  • vauvatoive10 (43)...3 lapsi........28.9.2010......20.8.2010 poika
  • Miina70 (39)..........4 lapsi.....6.9.2010...........24.8.210 poika
  • Nirzu (42)..............8 lapsi......1.9.2010.........25.8.2010 poika
  • Pinkki69 (40)............1 lapsi.....6.9.2010........6.9.2010 tyttö
  • Roosamaria69 (40)....3 lapsi....17.9.2010........11.9.2010 tyttö
  • miita1969 (40).........3 lapsi......23.9.2010..........20.9.2010 poika
  • tete-a-tete (41).........5 lapsi.....20.9.2010.........21.9.2010 tyttö
  • Unna68 (41)............3 lapsi......18.10.2010........28.9.2010 poika
  • Discovery (40++).....6 lapsi.......10.10.2010.......3.10.2010 tyttö

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009
Sukulaku ................2 lapsi...................27.7.2010, Naistenklinikka
Emily67 (42)............1 yhteinen.............xx.xx.xxxx

Taustajännäilijät:
Annekristiina, Uudi, Mur-mur ja Riikkaliisa

Vanha ketju:
40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Vauvautuneet äidit 40 ja plus
Vauvat 0-12kk

Viimeksi muokattu:
Nautihan saikusta Siiri =). Kyllä se välillä on ihan tarpeen hengähtää ja levätä.

Oltiin miehen kanssa eilen perhevalmennuksessa. Se on tarkoitettu ensikertalaisille, mutku tuo mun mies on enskertalainen enkä kaksosista ehtiny käydä missään valmennuksessa ku ne jo synty, niin mentiin. Nyt siellä oli psykologi juttelemassa tuleville isille ja me äidit juteltiin sillä aikaa diakonissan kanssa. Olipa vähän turha ilta mun mielestä. Ei ehkä mennä ens viikolla opettelemaan vauvan käsittelyä.

Kutkan takia yöunet jäi viime yönä neljään tuntiin. Ehdin kuitenki nähdä sellasta unta, että menin puntarille ja painoin 100 kiloa :O. En ookkaan käyny pitkään aikaan puntarilla...

Happis ja pikku-Kalle (27+2) lähtee kohta nukkumaan

Täällä poksahtaa rv 34 käyntiin tänään. Neuvolassa käyty ja rauta laskenut edelleen. Nyt 100. Epäilinkin jotain kun ei pariviikkoisen rautakuurin aloituksen jälkeen olo ollut lähtenyt kohentumaaan. No, lisää rautaa ja yritän pitää 2h väliä sen ottamisesta maitotuotteiden syömiseen.
Nyt ei jaksais paljoa olla liikkeella, kaikki ylämäet vaunuja työntäen ovat tosi raskaita. Täytyy nyt vain lepäillä mahdollisimman paljon.

Kääk!!! 20+0 täällä tänään!!! :heart:

Tänään ollut hyvä ja energinen olo. Tein 15km lenkin ja siihen päälle vielä pari zumbatuntia. Nyt olo aivan mahtava. Oli hirveä olla vaan ja maata pitkään sen flunssan kourissa. Nyt olen kuin uusi ihminen. =) tänään olisi vielä salitreeniä ja sitten illalla jalat ylös takan äärellä köllien. Äidin olo kohentunut, matkaa on vielä täydelliseen toipumiseen. Luulen että loppu vuosi menee kuitenkin täällä äidin lähellä.
Toistaiseksi hirmuinen painon nousu on pysähtynyt. Ehkä ei sitä +30kg:n taakkaa tällä kertaa tule.
Mitäs muille odottajille kuuluu näin sunnuntaina? =)

Täällä suunnalla ikäviä uutisia :'(. Eilen ultrassa 10+1 todettiin alkion kuolleen kolmisen viikkoa sitten. Keskeytynyt keskenmeno siis. Huomenna toiseen verikokeeseen ja sitten selviää jatko että mitä tehdään. Ihan tyhjä ja epäuskoinen olo. Pala kurkussa ja itku ihan silmien takana, mutta niin zombie etten jaksa ees itkeä.

Vaikka itellä on suru, niin on ihanaa lukea mukavia uutisia! Kaikille kaikkea hyvää ja MrsBreen äidille voimaantumista. Ja takka kuulostaa ihanalle :)! :flower:

Kiitos jääräpää :heart:. Tehtiinkö sulle kaavinta vai lääkkeellinen tyhjennys vai alkoiko vuoto itsekseen? Kuinka pian sun kroppa normalisoitui ja aloititte yrityksen uudelleen? Miten sä selvisit ylos surun suosta? Anteeksi kun kyselen ja toivottavasti en nosta ikäviä tunteita pintaan. Ei tarvii vastata jos tuntuu pahalta, tarkoitukseni ei ole muistuttaa kipeistä asioista. helpottaa vaan, kun saa purkaa jonnekin. Kukkia tänne pinoom kaikille :flower:

Yhteistyössä