40+ ODOTTAJAT, vol 2

40 ja plus

22 odottajaa
Nimimerkki............monesko..........LA

Tirlittan1968 (42)......2 lapsi..............15.11.2010 Jorvi
Jannika (39)............1 lapsi...............28.11.2010 Kätilöopisto
Jääräpää (xx)..........3 lapsi..............2.12.2010
Siiri S (40)..............1.lapsi..............20.12.2010, TAYS
minnihiiri68(41).......2.lapsi...............22.12.2010, PS
Surina70(40v.)........x lapsi..............23.12.2010 PS
Ninni-70 (40)..........2 lapsi..............25.12.2010 Naistenklinikka
Lokakuu.......................................26.12.2010
DolceVita (41).........5 lapsi.............29.12.2010
Maikki (43).............2 lapsi..............01/2011
Teekuppi (40).........4 lapsi..............25.1.2011
Oivikki (42).............1 lapsi.............22.1.2011
sela (41)................4 lapsi.............29.1.2011
happihyppy (39)......3 lapsi..............1.2.2011 OYS
Naappuli (44)..........3 lapsi..............xx.xx.2011
Padmashree (40)....1 lapsi...............9.2.2011
Little Bear (38).......1 lapsi...............4.3.2011
Bugsy (40)............8 lapsi...............22.3.2011
MrsBree...(40)........6 lapsi...............27.3.2011
Daria10 (40)..........2 lapsi...............13.5.2011
PikkuMyy68(42).......3. lapsi.........3.6.2011
wabisabi......................................................

20 syntynyttä
8 tyttöä ja 12 poikaa
Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt

Tirulii (41)................1 yht........24.1.10...........22.1.2010 tyttö
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.1 2010.......1.2.2010, tyttö
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika
Päikki (41)............2 lapsi.......3.7.2010.........17.6.2010 poika
Star (43)...............3 lapsi.......2.7.2010........24.6.2010 tyttö
Jadette (40)..........3 lapsi.......6.7.2010.........2.7.2010 poika
Hepuli71 (39)..........2 lapsi.......1.7.2010.........8.7.2010 poika
Minni (46)..............2 lapsi.......12.7.2010.......12.7.2010 poika
Kääkkänä (34)........5 lapsi.......27.7.2010.......15.7.2010 poika
Kaislakerttu (43).....3 lapsi.......9.8.2010.........2.8.2010 tyttö
Rinja (40)...............x lapsi.......15.11.2010.....5.8.2010 poika
vauvatoive10 (43)...3 lapsi........28.9.2010......20.8.2010 poika
Miina70 (39)..........4 lapsi.....6.9.2010...........24.8.210 poika
Nirzu (42)..............8 lapsi......1.9.2010.........25.8.2010 poika
Pinkki69 (40)............1 lapsi.....6.9.2010........6.9.2010 tyttö
Roosamaria69 (40)....3 lapsi....17.9.2010........11.9.2010 tyttö
miita1969 (40).........3 lapsi......23.9.2010..........20.9.2010 poika
tete-a-tete (41).........5 lapsi.....20.9.2010.........21.9.2010 tyttö
Unna68 (41)............3 lapsi......18.10.2010........28.9.2010 poika
Discovery (40++).....6 lapsi.......10.10.2010.......3.10.2010 tyttö

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009
Sukulaku ................2 lapsi...................27.7.2010, Naistenklinikka
Emily67 (42)............1 yhteinen.............xx.xx.xxxx

Taustajännäilijät:
Annekristiina, Uudi, Mur-mur ja Riikkaliisa

Vanha ketju:
40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Vauvautuneet äidit 40 ja plus
Vauvat 0-12kk

Halauksia kaikille niitä tarvitseville... (kaikkihan me niitä tarvitaan) :)

:hug: Tirlittan1968, Jannika, Jääräpää, minnihiiri68, Surina70, Ninni-70, Lokakuu, DolceVita, Maikki, Teekuppi, Oivikki, sela, happihyppy, Naappuli, Padmashree, Little Bear, Bugsy, MrsBree, Daria10, PikkuMyy68, wabisabi :hug:

- raskauden pehmittämä Siiri S ja typsy 32+3

Kiitos Siiri S halauksesta, :hug: takaisin. Kävin tänään kirjamessuilla. Siellä oli istumapaikat välillä vähissä ja välillä uuvutti sen takia, mutta oli kiva käydä silti - tytöllä oli kotona lastenhoitaja ja sain kuljeskella oman mieleni mukaan.

Mur mur ihanaa, onnittelut plussasta! :flower::flower::flower::flower: Tarrasukkia ja vauvaliimaa!!!

Discovery Kaliforniaa suosittelen ehdottomasti ja vanhaa kotikaupunkiani San Juania, eli Puerto Ricoa, sekä Floridaa. Minulla on noiden kolmen lapsen isä suomalais-sanjuanilainen. =) Vuokraisin ehdottomasti merenranta huvilan, tms. En itse vuokraisi asuntoautoa vaan tavallisen perheauton. http://www.avis.fi/avisonline/fleet.nsf/(UNID)/012FA5ED3BE36269C12568CF0040F137/$FILE/large.jpg
Kannattaa vuokrata minun mielestä jo täältä.
Toivottavasti jotain apua!!! (tuo auto on meille liian pieni)

Mur-murille onnittelut plussasta =).

Mä luulen, että mulla on PUPPP eli raskausihottuma. Se alkoi lauantaina vatsalta pienenä kutinana ja nyt on maha ja varsinki rinnat ihan täynnä näppyjä (osin ihan yhtenäisesti punainen). Ihottuma näyttää suunnilleen tältä: pupps belly2. Rasvaus ei auta. Kävin jo lääkärissä ja otettiin maksa-arvot, mutta ei oo hepatoosi (luojan kiitos). PUPPP ei oo vaarallinen, mutta kutisee niin, etten saa nukuttua. Raapiminen tietty pahentaa vaan oloa. Meen huomenna uudelleen lääkäriin ja kerron itsediagnoosistani. Jos sais jotain apua kutinaan. Kauheeta, jos tätä kestää synnytykseen asti, eli tammikuun loppuun!

Raps raps Happis ja pikku-Kalle 26+2

Huh happis minkä näköisiä kuvia siellä pupppihottumasivuilla!!! Mua alkoi heti kutittamaan kun katoin niitä kuvia;). Toivottavasti joku auttaa siihen kutiamiseen!

Minulla oli tänään neuvola enkä saanutkaan sitä rokotusta jota menin hakemaan kun eivät olleet vielä tulleet neuvolaan:kieh:. Ja niin paljon kuin sitä jännitin... Nyt täytyy sitten mennä yleiseen rokotuspäivään maanantaina. Terkkari oli sitä mieltä että vauva olisi oikeinpäin. Kysyin vielä että ootko ihan 100 % varma ja tämä vastasi että on!!! Silti en ihan täysillä usko pelkkkään käsituntumaan. Mutta loistavaa jos niin on! Menen varmaan asian varmistamaan vielä yksityiselle ultraan viikon parin päästä koska se asia on jäytänyt minua rv 21 lähtien. Hemppa oli nyt 122 eli korkeampi kuin koko raskauden aikana että jee. Mutta silti pysyn tällä tuplarautakuurilla koska muuten arvot romahtaa. Mulle olis kuulunut viikon päähän lääkärineuvola mutta yllätys yllätys ens viikolla on jokin koulutus heillä ja muutenkin ajat kolmeksi viikoksi neuvolassa buukattu täyteen joten sain seuraavan ajan vasta kahden viikon päähän ja se on vähän kauempana saman kunnan neuvolassa josssa eri terkkari mutta sama neuvolalääkäri. Verenpaine oli jotain 74/104. Vauvan koko vähän keskikäyrän alapuolella eli veikkasi 3-3,5kg lasta tulevaksi.

Tänään rv 35!

Kiitos kakille vielä yhteisesti Onnitteluista:wave:!!

Onko muuten niin, että alkuraskaudessa pulssi nousee?
..miulla niin ilkeästi nyt pari, kolme päivää jumpsuttanut ja levossa vasitenkin ihan ahdistaa!
Mietin kyllä tuota Tyroxin lääkettähin, annostustahan nostettiin reippasti viikko sitten.:confused:

Oletteko muut tuollaista huomanneet alkuraskaudessa?..kun ei miulla näissä kahdessa keskeytyneessä tällaista ollut!..niin rinnassa muljuaa ikävästi..

Järkyttäviä kuvia happis. Mäkin kutisen, mutten ihan tuollaista ole kuitenkaan saanut aikaiseksi.

Kyllä mulla ainakin mur-mur pulssi nousi alkuraskaudesta. Me asutaan tuollaisen pikku mäennyppylän alla ja sen ylösnousu (joka normisti menee ihan melkein hengästymättä) oli silloin alkuraskaudesta ihan yhtä tuskaa. Taisin pysähtyä lepäämäänkin useamman kerran :)

Oma ( . )
Saikulla ts. pois töistä tämän päivän. Vatsa on ollut totaalisen sekaisin koko loppuviikon ja viime yö meni ihan valvoessa ja vessassa istuessa. Todennäköisesti tämä johtuu noista magnesiumeista eikä mistään sen ihmeellisemmästä. Mutta lepäilen nyt sitten sukankutimien kera.

- Siiri S ja typsy 32+4

Mie täällä olen nyt hieman allapäin ja peloissani..:(

Labrassa käyty ja hcg arvo oli dpo17(rv4+3) vain 48..kovin on alhainen..
Maanantaina uudemman kerran hcg määritys ja jos ei ole vähintään 100..oli tämä taas tässä..:ashamed:

48 on mur-mur kuitenki paljon parempi kuin esim. 20. Sulle tulee nyt kuitenki piinaviikonloppu. Toivotaan, että maanantain arvo on noussu komeesti käyrällä.

Kävin tänään siellä (työterveys)lääkärillä. Ihana, kun hän otti mut vakavasti ja laitto heti lähetteen ihotautien polille. Siellä eka lääkäri ei ollu ihan varma, mitä tää on ja kutsui paikalle toisen, joka puolestaan kävi hakemassa kolmannen: vanhemman mieslääkärin. Tämä huusi jo ovelta mut nähtyään, että puppp. Oli kuulema nähny paljon pahempiakin tapauksia. Joskus pitää ottaa jopa osastolle. Toivotan, ettei tää mee niin pahaksi :O. Sain mukaani reseptejä: allergialääkettä ja rasvoja. Toivottavasti helpottavat oloa ja saan jatkossa nukuttuakin. Ihottuma ei kuulema lähde, kun vasta vauvan synnyttyä, mutta jos tää kutina helpottais, niin oisin onnellinen. Ihottuman syy on siis se, että olen tälle vauvalle allerginen; siis minä, joka en ole millekään allerginen oonki allerginen mun vauvalle.

Happis ja pikku-Kalle 26+3

Kiitos Happis:)..onhan se parempi arvo..

..mie vain menin dippailemaan tänään illasta uuden testin..ja siinä viiva huomattavasti hailukaisempi, kuin eilisessä..pelottaa sikana..:'(

Tämä viikonloppu menee kyllä harakoille..en osaa mihinkään keskittyä ja mielessä vain pyörii tämä yksi ja ainut asia - miten käy??

:attn:Muistelin, etä vauvatoiveella oli silloin raskauden alkuun myöskin hcg:n kanssa jotain ongelmaa?..muistankohan oikein?

..no, enempää en nyt marise, asialle kun en mitään voi..mutta miun kuumeilut taitaa kyllä jäädä sitten tähän jos tästä pientä ei synny..:(

Viikonloppuja kaikille masunkasvattelijoille!!:heart::wave:

Ps. Olipa hyvä Happis, että sait lääkettä&huolenpitoa vaivaasi:heart:

Viimeksi muokattu:
Siiri kiitos halauksesta ja päivätyksestä! Pikaista paranemista vatsalle.

Lokakuu onneksi kaikki on hyvin pienellä.

Discovery Mukavaa, että tyttö on kunnossa, vaikka välillä iho marmoroituu. Ihana matka teillä on suunnitteilla =)

Pikkumyy
ihanasti sinun mies sinusta huoletii, toivottavasti saat jakossakin hyvin nukuttua.

Unari
:wave:

Happis eriomaista, että pääsit ihopolille ja siellä oli kokenut lääkäri ja sait lääkkeet. Kyllähän ne allergialääkkeet ainakin vähän helpoatta kutinaa.

Mrs Bree toivon äitisi tilanteen etenevän suotuisasti.

Mur-Mur
on niin pitkä aika odottaa sinne ma, mutta uskotaan nyt vain parhaaseen. Mitkä ne siun kilppari arvot oikein olivatkaan?

Jääris no ensi vkolla sitten sinne piikille, tuo ultraaminen on varmsitaa sitten sen miten päin siellä massussa ollaan.

Kysymys
:attn: eilen minulla oli häntäluun kohdalla ja välillä toisessa pakarassa sellasita viiltävää kipua. Tänään on ollut vatsapuolella kipuja (ei supuistuksiin liittyviä). Kuululvatkohan asiaan tässä vaiheessa raskautta vai pitäisikö pirauttaa jollekin???? Kertokaa kokeneemmat :confused:

Oivikki ja Suoma 27+6

MurMur kyllä tuolla hoitoketjuissa on ollut alhaisia arvoja ja siitä huolimatta on mennyt hioenosti loppuun saakka ! Peukkuja !!!

Kiitos MrsBree tiedoista. Tuo Kalifornia kyllä kiinnostais, kun oltiin Floridassa keväällä.

Sullakin Jääräpää jo noin paljon viikkoja ja samoin Oivikilla. Ihanaa. Kohta vauva sylissä.

Pieni neiti tahtoo "seurustella" vähän yöpainotteisesti. No eihän noin pientä voi vielä ruveta rytmissä muuttamaan. Syö vielä 2-3 kertaa yössäkin ja tietenkin.

Kaikille tsemppiä toivottelee Discovery + Amalia kohta 1 kk

Kaunis kiitos Discovery:)

Oivikki tässäpä kilppari arvoni 21.10:

TSH 2.72(noussut edellisestä)
T4V 11.9(laskenut edellisestä)
T3V 3.5(laskenut edellisestä)

..kaikki arvot oli siis meneet huonompaan suuntaan ja lääkitystä nostettiin puolikkaasta tbl:sta/vrk--> 3kokonaista ja 4 1/2 tbl/vko

Lääkäri soittelee miulle maanantaina..jos hcg arvo nousussa, luultavasti lääkitys jatkuu näin ja kontrolli ehkäpä jo torstaina 4.11(silloin mennyt 2vko:a kun annostusta nosteltiin)

:attn:Muistako kukaan, mikä oli suositus TSH:lle raskauden alku kolmannekselle??
..oliko, että alle 2.5..

Viimeksi muokattu:
Oivikki en ole ihan varma millaista vihlovaa kipua tarkoitat mutta omalla kohdallani on ollut erityisesto vasemman pakaran "sisällä" kivuliaita tuntemuksia, ehkä vihlaisuja jotka ovat välillä säteillyt koko jalkaan alas asti. Ne ovat kai hermokipuja, iskiastyyppisiä. Nyt mulla on välillä ollut selaista että molemmisssa pakaroissa samanaikaissesti tulee sellainen hermokipu ja tuntuu että jalat lähtee äkisti alta että täytyy ottaa jostain kiinni. Juuri tuosta neuvolassa kysyin ja sanoi hermokivuiksi.

Bah! Kirjotin aamulla tänne mutta sepä tais kadota taivaan tuuliin : /

Mur-murille nyt toivon paljon jaksuja ja peukalot pystyyn :)
Mullahan oli kans sillon ekoina päivinä tosi hailakat ne viivat ja päätinkin että turhaa itteeni kiusaan enemmillä testeillä, käy miten käy ja yritin ottaa rennosti ja täällä sitä ollaan. Toivon että sulla käy samoin! Nämä kun on näitä asioita joille ei voi ite juuri mitään, vaikka ymmärrän hyvin että huoli on kova ja pysyvän vastauksen haluais heti...Ollaanhan me moni niin kauan tätä toivottu.

Paljon haleja ja positiivista mieltä lähettelen :hug: :heart:

Mur-Mur en muista mikä se suositus arvo on raskaudessa, mutta sinulla juurikin nostettiin tuota lääkettä mikä minulla tehtiin heti, kun olin + testannut, joten siten sinulla on varmaan hyvä tilanne sen suhteen. Onneksi myös tuo kontrolli on noin pian. Toivottavasti sinulla on sitten se hcg noussut ma niin ei tarvitse niin paljon pelätä :hug: Yritä jättää ne hermosauhut välistä, mene ulos henkäilemään vaikka marjamehun kanssa ja annat pienelle happea sen sijaan.

Jääris tuollaisia nuo minun kivut olivat, tosin onneksi vain toispulisia. Nyt on ollut vain selkä väsynyt ja vatsapuoleta välillä kipuja, mutta nythän tuo vatsa kasvaa silmissä =)

Discovery juu, kyllä jotenkin aika on saanut siivet alleen ja tuntuu, että en saa mitään aikaiseksi, vielä pitäisi kaiken näköistä saada kuntoon.

Kiitti LB:)
..mie jo eilen pikkasen rauhoituin ja henkäisin syvempään kun testiviiva oli iltapisuun dippillessa vahvistunut aamun dippailusta - väliä n 8h.

Oivkki huomenna lääkäri soittaa ja käyn labrassa torstaina - itse halusin sen mahdollisimman pia!
Löysin tietoa Kilpirauhasfoorumilta: Raskauden eka kolmannekselle TSH olisi suotava olla mieluusta alle 2..siiinä 1-2mU/l..miullahan oli viime mittauksessa 2.72 joten, jonkin verran saisi kyllä laskea.
Kontrollit raskauden aikana sitten n. 4-6vko:n välein.
Miten siulla Oivikki, kuinka usein olet käynyt kontrolissa?

..ja juu, tupekilla kävin max. 3krt/vrk..en polttele edes joka päivä ja päätinkin, että huomenna jos hcg noussut, sauhuttelu jääpi - niin kuin muissahin raskauksissa kokonaan poijjes.:)

Viimeksi muokattu:
Hei mur-mur, mulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta, joka tuli 10 v sitten kun minulta poistettiin toinen lohko kilpirauhasesta kun siihen tuli hyvänlaatuinen "patti".
TSH oli kun tulin raskaaksi vain jotakin 0.4 eli melkein liiankin loistava:saint: ja raskauden aikana se oli mitattuna esimerkiksi TSH 1.82 ja T4v 15 ja kerran kun mitattiin oli TSH 2.16 ja T4v 18.
Minulle on aina sanottu että oli raskaana tai ei TSH tulisi olla alle 2,5 ja raskauden aikana mitä matalampi sitä parempi, ainakin jos haluaa tulla raskaaksi.
Katselin noita omia hcg-arvojani kalenterista, minullahan oli verenvuotoa alkuraskaudessa joten niitä seurailtiin.
Olen merkannut tälläisia lukemia, rv 5+3 6579, rv 6+0 13 480 ja rv 7+0 23 600.
muistaakseni arvon piti aina viikossa kaksinkertaistua, ei mullakaan noussut ihan ohjekirjan mukaan ja silti vauva nukkuu päikkäreitä parvekkeella : /toivon sulle onnistumista ja rukoillaan parasta, olet raskaana kunnes toisin todistetaan !

mur-mur, jos jaksat niin käy kurkkaamassa vanhasta ketjusta, minähän plussasin 21.1. joten kirjoittelin paljonkin tuntemuksia ja hcg-tuloksia siinä tammikuun lopussa, helmikuun alussa,
en muista itsekään ihan tarkkaan ja kalenteriin en ole merkinnyt mikä oli ihan eka hcg tulokseni ...

mur-mur, kävin itsekin katsomassa, vol6 oli palstamme vauvakuumepuolella tammikuun lopussa.
Olen sinne kirjoittanut että juuri kun raskaus oli todettu, oli TSH 0,14 ja T4v 16 ja löysin myös hcg-arvon rv 5+1 ja se oli 1676.
Toivottavasti näistä jotakin apua sulle, mutta kaikki olemme yksilöitä.

Vauvatoive10 kiitti noista hcg&kilppari tiedoista!=)

Tuollaisen dippasin päiväpisusta tänään dpo 18 tai 19

Mie niin toivon, että se enteilisi hyvää, viiva ainakin hissukseen vahvistunut.
..jospa mie nyt tännehin pinoon pääsisin niin pitkään oleilemaan, että pienen tuhisijan saisin kesällä sylkkyyn asti.:heart:

Kaikille mukavaisia oloisia!!!!:heart::wave:

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä