40+ ODOTTAJAT, vol 2

hysteria olin lääkkeellisessä tyhjennyksessä sairaalassa jossa lopuksi sanottiin että kaikki tuli pois eikä kontrollia tarvita...eivät siis ultranneet. Olin toista viikkoa kotona mut riekaleinen vuoto sen kuin jatkui ja menin yksityiselle jossa ultrasi ja sanoi palasen istukkaa olevan vielä kiinni ja lähete kaavintaan. Eli todella pitkän kaavan mukaan meni! Kaavinnassa sitten saatiin kaikki pois ja olo helpottui ja raskaushormonit laskivat nopeasti toisin kuin lääkkeellisen jälkeen koska se istukan pala piti minua vielä "raskaustilassa" ja raskaustesti näytti positiivista. Yhdet "normaalit" kuukautiset odotin väliin (ne oli kaikkea muuta kuin normaalit ja oli välitiputteluakin mutta tulivat kuitenkin noin kolmen viikon kuluttua kaavinnasta) mut silti ovulaatio tuli ihan normisti kuukautisten jälkeen kun tiheästi testailin ja heti tärppäsi uudestaan ja tässä sitä nyt ollaan.
Suurin suru mulla oli silloin kun ultrassa kuulin että vauvan sydän oli pysähtynyt jo viikkoja sitten edellisen ultrauksen jälkeen, tosin aavistus oli jo ennalta. Sitten alkoi toipuminen ja ne tyhjennysoperaatiot pelotti. Sitten olo helpotti kun kaavinnan jälkeen sain varmuuden että kaikki oli ohi ja voi aloittaa alusta. Tuo ei ollut ensimmäinen keskenmenoni mutta ensimmäinen keskeytynyt keskenmeno kylläkin. Sitten keskityin jo uuden raskauden aikaansaamiseen ja aika nopeasti itseasiassa siitä kaikesta toivuin. Haikea olo jäi mutta uusi raskaus paransi !
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut ja voimahalit kaikille surun kohdanneille.Itellä huomenna ultra jossa katotaan onko toinen Nyytti vielä matkassa mukana,jotenkin pelottaa kauheesti ja muutenkin olen huolissani ollut tästä raskaudesta.Täytyy vaan toivoa parasta ja huomennahan se selviää.
 
Voi kaameaa jääräpää mikä kokemus! Luojalle kiitos, että raskaannuit ja sitä kautta parannuit. :heart:!

Kiitos pahoittelusta. PikkuMyy68 Kiellän sinua ajattelemasta pahinta (tiedän, että on helpompi sanoa kuin toteuttaa, mutta silti!)! :hug:! Se, että mulle sattui nyt käymään näin EI tarkoita mitään epidemiaa! Joten rukoilen, toivon ja ennen kaikkea uskon että sulla on kaikki hyvin! :heart:!
 
Siiri toivottavasti olet saannut nukuttua paremmin. Ihanaa, että kaikki oli hyvin, jospa se istukka vielä nousisi selvemmin pois siitä kohdunsuun edestä vielä.

Happis täällä päin on tuon perhevalmennuksen vetäjinä terveydenhoitaja, yksi kerta on takana ja se oli pääasisassa imetyksestä, (ihan luento tyyppisesti ja katsottiin yksi video) ihan hyvää yleistietoa ainakin tällaiselle ekakertalaiselle. Kaksi kertaa vielä jälejellä.

Mrs Bree ihanaa, että olet parantunut ja voit hyvin. Toivottavasti äitisi vointi edelleen paranee.

Minulla on huomenna ultra, ihanaa nähdä Suoma, toivottavasti kaikki on hyvin. Ultran tarkoituksena on katsoa tuota istukan paikkaa, olisiko jo noussut pois kohdun suulta. Minua väsyttää edelleen aika helposi, painoa on tullut 2 kg lähtöpainoon nähden.

Oivikki ja Suoma 29+1
 
Oivikki Vain 2kg :)!? Siis kokonaisuudessaan vai sun oma paino? Mä luulin että naisen paino nousee jotain 8-14 kg. Vai nouseeks se vasta myöhemmin? Mutta eihän sulla ole kamalan paljon enää ees jäljellä:confused:. Mutta kaikki on Suomalla hyvin ja kiva kun näät sen taas :).
 
Viimeksi muokattu:
Hysteria kyllä siis kokonaisuudessan 2 kg, minä voin niin pahoin niin pitkään. Vieläkään en mielellänni syö lämmintäruokaa ja kaikkea en pysy syömään ilman, että tulee pahaolo. Mutta siis normaalia vähemmänhän tämä on, saa nähdä onnistunkon tässä lopussa kirimään.
 
Voi sua, Hysteria... hirmuisen ikäviä uutisia :'( Ihan mahtavan iso lohtuhalaus sulle ja miehelle :hug: Keskeytynyt keskenmeno on jotenkin niin salakavala... Tuliko tuo sulle ihan yllätyksenä, vai epäilitkö, että jotakin olisi vialla? Toivottavasti tyhjennys menee mahdollisimman hyvin ja toivut nopeasti kuntoon!
 
Kiitos wabisabi ja :hug: sullekin! Ihan yllätyksenä tuli. Mulla ei oo ollu yhtään mitään raskausoireita, muutakuin rinnat on kasvaneet kahdella kuppikoolla. Koska ei oo oireita ollu alusta astikaan eikö myöskään mitään vuotoa, ultra ei ollut meille niinkään mikää tsekkaus että onks kaikki hyvin, vaan lähinnä mentiinihan onnellisella ja luottavaisella mielellä katsomaan meijän Algiota, josko näkyis sormetkin. Ja sit ei ollukaan mitään nähtävää :'(. Täytyy toivoa, että pääsen mahdollisimman pian kaavintaan ja normaalitilaan ja kohti uutta IFV:ä/ICSI:ä.

Salakavala on osuva kuvaus. Koska olin ihan oireeton (tissejä lukuunottamatta), mun piti oikein muistutella ja uskotella itelleni että oon raskaana ja kun sit vähitellen aloin sen tajuta, ni nyt pitääkin muistuttaa itelleni etten ookaan. Etten oo ollutkaan kolmeen viikkoon. Ihan huijattu olo!

Halaus sulle vielä palstasisko wabisabi ja kuule; sulla menee kaikki hyvin loppuun asti, siitä oon ihan vissi :heart:!
 
Hysteria, tuo alkuraskaus on ihan penaalista, kun doppleri ei vielä toimi, raskausoireisiin (tai niiden puutteeseen) ei voi oikein luottaa, ja ihan ainoa konsti varmistaa onko kaikki kunnossa on mennä ultraan... Aika ultrasta ultraan on niin pitkä. En enää muista monessako ylimääräisessä ultrassa juoksin itse, mutta tein sen ainoastaan siksi, että mulla oli tiputteluvuotoa. Ja sittenkin väli tuntui aina pitkältä ja aina olin yhtä yllättynyt, kun alkio olikin vielä kyydissä. Mietin, että on tämäkin touhua, kun saa miettiä melkein päivittäin elämän ja kuoleman asioita! Hoidoilla aikaansaadut raskaudet on ihan erityisen kallisarvoisia (eikä vain rahallisessa mielessä), mutta olen ihan varma, että kun selviät tuosta, niin onnistut vielä! Olet kuitenkin niin sitkeä ja positiivinen :heart: - ja tämä raskaus osoitti, että mahdollisuus uuteen raskauteen on hyvä! Olet kovasti ajatuksissa. Hirmuisesti voimia suruun ja toipumiseen :hug:

ON: Hysteria sai minut liikenteeseen, ja nyt tajusinkin, etten ole aikoihin käynyt päivittämässä kuulumisiani :O - vaikka teidän ihanaisten uutisia olenkin seurannut tiiviisti. Oma raskaus on edennyt jo toiseen kolmannekseen: tänään on 14+6. Tiputteluvuoto loppui onneksi viikkoon 12 ja mielikin rauhoittui ihan huomattavasti, erityisesti kun sain dopplerin viimein toimimaan. Nyt lasken päiviä rakenneultraan, ja niitä on vielä aika monta... Pähkäilen kanssa, milloinko kertoisin raskaudesta sukulaisille. Asun nimittäin ulkomailla, joten pimitys onnistuu helposti ja jostakin syystä (ehkä juuri omien huolien takia) tuntuu paremmalta pitää asia vielä omana tietonaan. Saattaa olla, että odotan tuohon rakenneultraan asti - taikka sitten purjehdin Suomeen loppuvuodesta joulukinkun mitoissa! :D ...Mulle onkin jo pamahtanut 3kg, joten ihan yhtä hoikkana en varmaan tule pysymään kuin Oivikki.

Oikein hyviä vointeja kaikille ja voimia uuden viikon alkuun! :)
 
Viimeksi muokattu:
wabisabi oikein mukavaista kuulla, että siulla&pieniäisellä siellä kaikki hyvin!!!:):heart:

Tuopa olishin hyvä veto:cool:
Saattaa olla, että odotan tuohon rakenneultraan asti - taikka sitten purjehdin Suomeen loppuvuodesta joulukinkun mitoissa!

..pikku "ylläri"
sukulaisille..:D
 
Viimeksi muokattu:
Oivikki siulle ei ainakaan noita raskauskiloja tule jäämään riipaksi asti..ikävä vain, että tuo syöminen - varsinkin lämpimän ruoan, tekee edelleen siulle huonoa:|
Jaksuja kovasti, syö kaikkea mitä pystyt!:heart:
 
Heips kaikille :) ja iloisia uutisia...masussa kasvaa erittäin virkeän oloinen Nyytti.Sydämen syke näkyi ja vauveli liikku tosi paljon.Mulla nyt viikot 10+3 mutta Nyytti vastaa jo kokoa 11+4.Kivi putosi sydämeltä ja olo on tosi onnellinen.
 
Ihanaa PikkuMyy68! Nyytille oikein paljon tsemppiä kasvamiseen.

Jos minä olisin wabisabi, niin kyllä purjehtisin ihan muina naisina vaan jouluna kasvaneen vatsani kanssa yllättämään sukulaiset :)

Mullapas kuulkaa alkoikin rv 35 tänään. Käsittämätöntä. Laskettuun aikaan on tasan 6 viikkoa. Ja todennäköisesti kahden viikon päästä synnytyksen suunnittelussa selviää tarkka päiväkin ;)
Mihin ihmeeseen tämä aika on juossut. Kävin tänään(kin) töissä hoitamassa yhden keskeneräisen asian, mutta nyt rauhoitun enkä enää mene sinne. Johan mun perjantaina alkaa äippälomakin ihan virallisesti.

Mullekaan ei ole raskauden aikana tullut kuin about 6 kg painoa. Olen aivan totaalisen yllättynyt asiasta (vielähän noita kerkee kertymään vaikka viimeisten viikkojen aikana on tullut vain 100g/vko), mutta mulla siis tippuu sormukset sormista!! Jouduin ostamaan vihkisormuksen kaveriksi tuollaisen halppissormuksen "tulpaksi", ettei se todellakaan tipahda mihinkään. Nyt sohvalle nauttimaan kynttilänvalosta ja huomenna aloitan vauvanvaatteiden järjestämisen.

t. Siiri S ja typsy 34+0
 
PikkuMyy68 LOISTAVIA UUTISIA!!! Kiitos niistä, tuli heti parempi mieli! Ihanaa PikkuMyy68 :heart:!!!

wabisabi Komppaan Rva Siiri Sisliliskoa: jouluna massun kanssa juhlimaan :)! Saanko muuten udella missäpäin maailmaa oot? (Muistaakseni sitä oon joskus jo udellutkin, vai olikohan se joku muu ulkomaan asukki, en muista enää - ikä tekee tehtävänsä....) Utelen siks, koska muutin itsekin ulkomaille kaks viikkoa sitten ja nyt ihmettelen asioita täällä Sisilian ja Afrikan välissä :O!

Rva Siiri Sisiliskolle onnittelut 35 viikon alkamisesta! Voi kun ihanalta kuulostaa tuo vauvanvaatteiden järkkäily :) :heart:! Pian sinul on vauvantuoksua syli täynnä. Ei oo enää pitkä aika, vaikka varmaan toisaalta tuntuu ikuisuudelta?

Ja noista kiloista... Mulla on varmaan 3kg ylimääräistä, vaikka olin olevinaan raskaana vasta 10 viikkoa, vaikken sit ees ollutkaan ku 6 tai jotain. Se selviää tunnin kuluttua kun soitan gynelle. Hankalaa kun vieras maa eikä oma äidinkieli ja vielä puhelimitse!
 
Aivan ihania uutisia, Pikkumyy! :kiss:

Hysteria, voi sua rassua, kun olet siellä kaukana tuollaisessa tilanteessa... Saatko joltakulta tulkkausapua lääkäriin? Ja onko mies seurana lääkärikeikoilla? Asun itse Englannissa, joten kieliongelmia ei yleensä ole, mutta nyt tietysti raskaus on pakottanut opettelemaan ihan uutta sanastoa (auttoi kun ostin oikein paksun raskausopuksen kirjakaupasta - sieltä löytyy asioille oikeat termit!). Ja yleinen turvattomuudentunne on jotenkin lisääntynyt. Oma mies asuu tuossa kanaalin takana ja on täällä vain puolet ajasta. Ja tietysti sukulaiset asuvat Suomessa. Asia ei ole ollut mikään ongelma ennen, mutta nyt olo on turvattomampi. Ystäviä on, mutta sukulaisia on vaikea korvata...

Rva Siiri Sisilisko ja mur-mur, älkää ihmeessä yllyttäkö tuohon joulukinkkutemppuun - mietin sitä nimittäin ihan vakavissani! :D Ainoa mutka matkassa on se, että omat vanhemmat ovat jo 80-kymppisiä, ja ihan oikeasti huolettaa, jos saavatkin infarktit pelkästä järkytyksestä. Tulisi sitten vähän hurja joulu... :O Toisaalta taas vaikuttavat olevan aika vankkaa tekoa. Nämä kaksi teräsvanhusta matkailevat vielä tukka putkella pitkin maailmaa (nytkin paistattelevat päivää Espanjan aurinkorannikolla), joten ehkä yksi pieni jouluylläri menisi siinä kaiken muun menon sivussa... :LOL:

Pähkäilen täällä parhaillani paikallisia sikiöseuloja... Ensimmäinen veriseerumi tehtiin viikolla 10, sitten NT-ultra oli viikolla 12, ja niiden yhdistetty tulos oli (onneksi!) todella pieni riski kromosomiongelmiin. En tiedä miten Suomessa, mutta täällä Englannissa seulaan kuuluu vielä kolmas juttu: toinen veriseerumi, joka otetaan viikolla 14 (tai siitä eteenpäin). Kävin tuossa verikokeessa eilen. Ajattelin, että se on varmaan läpihuutojuttu, kun riski on nyt niin pieni - mutta sitten kuulinkin useasta tapauksesta, joilla tämä toinen verikoe on kääntänyt riskit päälaelleen... : / Nyt melkein kaduttaa, että tuli mentyä tuohon toiseen verikokeeseen (varsinkin kun hoitsu tyri neulan kanssa niin, että toisessa käsivarressa on nyt noin 5cm pitkä mustelma! :D). Olen muutenkin panikoinut, hermoillut ja melkein kiivennyt pitkin sieniä koko tämän 15 viikkoa, ja en kuitenkaan halua lapsivesipunktiota (ellei riski VAKAVAAN ongelmaan ole TODELLA korkea). No, onneksi tulos tulee jo muutaman päivän kuluttua... En tiedä, miten teillä muilla on ajatukset kehittyneet, mutta omalla kohdallani tuntuu, että mitä pidemmälle tämä raskaus on edennyt, sitä negatiivisemmin suhtauduin noihin seuloihin!

wabisabi 15+0
 
Tänään oli lääkärineuvola ja kuten arvasinkin, niin en päässyt ultraan. Lääkäri oli varma että tällä hetkellä vauva on pää alaspäin kun tunsi sen alakautta sormillaan. Oli kuulemma jo aika alhaallakin. Kohdunkaula oli sentillä lyhentynyt eli nyt se oli 2 cm ja se oli pehmeä ja ulkosuu sormelle auki. Sisäsuu kuitenkin onneksi kiinni. Kuulemma tavallista uudelleensynnyttäjälle näillä viikoilla. Koosta hän ei suostunut sanomaan mitään muuta kuin että ehkä ei kuuitenkaan ole jättiläinen. Ota tuosta koosta nyt sit selvää, taitaa jäädä yllätykseksi. Hemoglobiini oli nyt jo 125 ja edelleen vedän tuplarautaa. Verenpaine oli jotain n. 65/117? Mulla kun tuo yläpainekin on välillä ollut alle sadan niin pelästyin et kuis se noin on noussut mut kovasti kehui hyväksi mun paineita. Paino oli LASKENUT reilulla kilolla. Mut koska olin nyt eri paikassa neuvolassa niin väitti vaakojen antavan eri lukuja. No, täytyy nyt puputtaa pullaa naamaan niin kai se siitä. Ja rd:tä ei noteerattu mitenkään eli kokoarvioita on mun turha kuvitella saavani tälläkään kertaa. Niin ja pissa onneksi puhdas...pelkäsin et olis sokereita kun join aamulla raudan kanssa taas tuoremehua. Ens tiistaina taas neuvolaan mut lääkärineuvolaa ei sitten enää ole.

Tänään rv 36+5.
 
Noi mun neuvolassa käynnit on kyllä turhia. Neuvolan täti on ihan mukava, mutta ei sieltä kyllä oikein mitään käteen jää, vastaukset on ympäripyöreitä ja itse pitää sitten kuitenkin ottaa asioista selvää. Siitä influessapiikistäkin kyselin ja vastaukseksi sain, että päätä itse. Ihan sama vastaus kuin kaikkeen muuhunkin... Neuvolakorttia katsoessa huomaan kyllä, että olen käynyt melkein viikon tai kahden välein jossain tarkistuttamassa itseäni (ts. minut on kutsuttu), ei tartte tulla sanoon, ettei olisi huolehdittu (vaikkei vastauksia ole saanutkaan) ;) Onneksi kuitenkin osa käynneistä erikoislääkärillä, niin on saanut vastauksiakin.

Ihanaa, että tuli lunta. Heti on paljon valoisampaa. Ainoa huono puoli tässä on se, että edelleen valvon öitäni ja nukun päiviä, joten valoisuudesta ei paljon kerkee nauttiin. Jostain syystä nuo yöt on vaan niin vaikeita. Oikealla kyljellä ei pysty nukkuun ollenkaan (vauva painaa jotenkin ihmeellisesti kylkeäni), selällään tulee huono olo ja vasemmalla kyljellä joko en muuten vain saa unta tai sitten vauva potkii ihan hulluna. Usein huomaan aamuyöstä herääväni melkein mahallani (tai ainakin vatsassa ja rinnoissa on kauheasti turvotus"ryppyjä").

Sorry, tästä tulikin nyt tällainen valivali-viesti. Oikein ottaa kaaliin, kunnei saa mitään aikaiseksi ja vaan haahuilee kotona...

- Siiri S ja typsy 34+2 (40 päivää laskettuun aikaan!!)
 
40 ja plus


22 odottajaa
Nimimerkki............monesko..........LA

  • Tirlittan1968 (42).....2 lapsi............15.11.2010 Jorvi
  • Jannika (39)............1 lapsi............28.11.2010 Kätilöopisto
  • Jääräpää (xx)..........3 lapsi.............2.12.2010
  • Siiri S (40)..............1.lapsi............20.12.2010, TAYS
  • minnihiiri68(41).......2.lapsi............22.12.2010, PS
  • Surina70(40v.)........x.lapsi............23.12.2010 PS
  • Ninni-70 (40)...........2.lapsi...........25.12.2010 Naistenklinikka
  • Lokakuu......................................26.12.2010
  • DolceVita (41)..........5.lapsi..........29.12.2010
  • Maikki (43)..............2.lapsi..........01/2011
  • Teekuppi (40)..........4.lapsi..........25.1.2011
  • Oivikki (42)..............1.lapsi..........22.1.2011
  • sela (41).................4.lapsi..........29.1.2011
  • happihyppy (39)......3.lapsi............1.2.2011 OYS
  • Naappuli (44)..........3.lapsi..........xx.xx.2011
  • Padmashree (40)....1.lapsi...........9.2.2011
  • Little Bear (38).......1.lapsi...........4.3.2011
  • Bugsy (40).............8.lapsi..........22.3.2011
  • MrsBree...(40)........6.lapsi.........27.3.2011
  • Daria10 (40)..........2.lapsi..........13.5.2011
  • PikkuMyy68(42)......3.lapsi...........3.6.2011
  • wabisabi...................................


20 syntynyttä
8 tyttöä ja 12 poikaa
Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt

  • Tirulii (41)................1 yht........24.1.10...........22.1.2010 tyttö
  • Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.1 2010.......1.2.2010, tyttö
  • Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika
  • Päikki (41)............2 lapsi.......3.7.2010.........17.6.2010 poika
  • Star (43)...............3 lapsi.......2.7.2010........24.6.2010 tyttö
  • Jadette (40)..........3 lapsi.......6.7.2010.........2.7.2010 poika
  • Hepuli71 (39)..........2 lapsi.......1.7.2010.........8.7.2010 poika
  • Minni (46)..............2 lapsi.......12.7.2010.......12.7.2010 poika
  • Kääkkänä (34)........5 lapsi.......27.7.2010.......15.7.2010 poika
  • Kaislakerttu (43).....3 lapsi.......9.8.2010.........2.8.2010 tyttö
  • Rinja (40)...............x lapsi.......15.11.2010.....5.8.2010 poika
  • vauvatoive10 (43)...3 lapsi........28.9.2010......20.8.2010 poika
  • Miina70 (39)..........4 lapsi.....6.9.2010...........24.8.210 poika
  • Nirzu (42)..............8 lapsi......1.9.2010.........25.8.2010 poika
  • Pinkki69 (40)............1 lapsi.....6.9.2010........6.9.2010 tyttö
  • Roosamaria69 (40)....3 lapsi....17.9.2010........11.9.2010 tyttö
  • miita1969 (40).........3 lapsi......23.9.2010..........20.9.2010 poika
  • tete-a-tete (41).........5 lapsi.....20.9.2010.........21.9.2010 tyttö
  • Unna68 (41)............3 lapsi......18.10.2010........28.9.2010 poika
  • Discovery (40++).....6 lapsi.......10.10.2010.......3.10.2010 tyttö

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009
Sukulaku ................2 lapsi...................27.7.2010, Naistenklinikka
Emily67 (42)............1 yhteinen.............xx.xx.xxxx

Taustajännäilijät:
Annekristiina, Uudi, Mur-mur ja Riikkaliisa

Vanha ketju:
40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Vauvautuneet äidit 40 ja plus
Vauvat 0-12kk
 

Yhteistyössä