40+ ODOTTAJAT, vol 2

Wabisabi Kiitos myötäelämisestä. Kieli ei onneks ongelma, vain joitain sanoja/termejä en ymmärrä tai tiedä (mutta en tietäis välttämättä suomeksikaan). Mutta mä kysyn heti kun en ymmärrä ja selitän kiertoilmauksilla (tai vaikka piirrän), joten asiat selviää ihan hyvin. Mullakin on englanninkielinen raskausopus, mutta en mä niitä termejä siltikään kaikkia muista. Ja nyt ei enää tarviikaan :'( : kaavinta on tehty - en ole enää raskaana tai luule olevani, niinkuin yli kolme viikkoa luulin. On tää kuulkaa rankkaa, ja vasta nyt alan tajuta tätä :':)'(.

Voin oikein hyvin kuvitella sen turvattomuuden tunteen, joka sulla wabisabi on kasvanut, kun olet siellä yksinäs. Kai se on on jotenkin geeneihin kirjoitettu, että raskaana oleva tiedostamattomastikin suojelee itseään ja pelkohan on yks suojelukeino. Vaikka nää keskustelupinot ei tietenkään korvaa oikeita ihmisiä ja läheisiä ihmisiä, niin nää on silti omalla tavallaan korvaamaton palsta ja auttaa turvattomuuteenkin. Ihania ootte! :flower:!

Toivottavasti wabisabi saat nää muutamat päivät kulumaan ilman että kiipeät seiniä ja verhoja pitkin:whistle:. Kirjoita vaikka tänne joka kerta jotain kun meinaat aloittaa hermoilemisen =).

Jääräpää Voi jännää, sulla on jännät paikat pian… Hui :) Ihanaa :heart:!

Rva Siiri Sisiliskollakin on synnytys ihan pian. Voi ei, miten te kestätte ilman verhoille kiipeilemistä :)? Onks kaikki vauvanvaatteet jo järkätty? Ja hei, susta tulis nyt hyvä neuvolatäti, kun tietomääräsi on kasvanut isommaksi kuin niiden tätien :)

Viimeksi muokattu:
Voi Hysteria sun kanssas... ihana oot, kun jaksat meitä muita vielä tsempata. Muistan omat tunteeni puolentoista vuoden takaa, kun rv 12 todettiin tuulimunaraskaus ja kaavinnasta tuli vielä patologin lausunto "ei raskausmateriaalia" (olin valunut sen edellisenä yönä pois) ja olo oli sekä henkisesti että fyysisesti aivan tyhjä.

Mä en oikeastaan kiipeile (vielä) verhoille. On jopa hetkiä etten muista olevani raskaana. Ihmettelen vain turvakaukaloa ja vaunuja eteisessä... vauvanvaatteet on kaikki pesty ja viikattu pinnasänkyyn. Joku muu paikka niille varmaan tarttis löytää :) Ostoslistalla on vielä lakanat ja vaippoja. Muusta en oikein tiedä. Yksi sanoo yhtä ja toinen toista, mistä näistä tietää mitä sitä oikein tarvitsee... mä jotenkin pahoin pelkään, että vauva syntyy just joulun alla eli kaupat ei ole auki eli mitä jos sitten tarvitsenkin jotain? Ei kyllä taida tänä jouluna montaa pyhäpäivää olla.

Synnytykselle en ole vielä kauheasti uhrannut ajatuksia, mullahan on kahden viikon päästä se suunnitteluaika, jolloin selviää voinko edes (yrittää) synnyttää alakautta. Mielestäni sitä ennen on ihan turha käyttää energiaa sen pelkäämiseen. Eilen taisin taas valittaa huonosti nukutuista öistä. Tänään, kun ei tarvitse lähteä mihinkään, huomaan nukkuneeni yöni hyvin, ts. heräsin vain kaksi kertaa vessaan ja nukahdin samantien takaisin, jotenkin vauvakin on levollisempi tällaisina öinä. Ehkä tällä äitiyslomalla oikeasti on tarkoituksensa (vaikken vielä virallisesti olekaan, vasta lauantaina).
Mun täytyy kyllä sanoa, että mä olen lähestulkoon päivittäin yllättynyt ja suunnattoman kiitollinen siitä, että mä olen tässä vaiheessa raskautta. Vajaa vuosi sitten odottelimme aikaa tutkimuksiin ja olin oikeastaan jo ihan varma, ettei tästä koskaan mitään tule. Elämä osaa välillä yllättää!

- Siiri S ja typsy 34+3

Hysterialle lohtuhalit :hug:. Mulla on ollu kaks kertaa keskeytynyt keskenmeno. Molemmat yritettiin ensin keskeyttää lääkkeillä, vaan hillittömästä vuodosta huolimatta kaikki ei tullu pois, joten kaavintaan mentiin kummallakin kerralla. Tokassa kaavinnassakaan ei ilmeisesti saatu kaikkea pois, sillä ollessani ravintolaillallisella housut hulahti yhtäkkiä täyteen verta :ashamed:. Ei ollu yhtään kiva tilanne. Mutta sen jälkeen vuoto loppui ja n. puoli vuotta sen jälkeen aloin odottaa tätä nyt masussa olevaa vauvaa.

(.) Mun ihottuma on nyt todella hyvänä. Otan edelleen allergialääkettä, mutta kortisonissa on menossa tauko. Joka yö herään n. kahden aikaan kutinaan, mutta rasvauksen jälkeen saan aika pian unenpäästä kiinni, eikä tarvi tenää untikausia piehtaroida kutkassa. Maha alkaa olla jo ihan normaalin värinenkin =). Oon ollu pari päivää saikulla, kun oli töissä niin huono olo. Veikkaan, että johtuu alhaisesta hemoglobiinista. Edellisessä mittauksessa se oli 107 ja on varmaan laskenut siitä. Oonki nyt sitte lepäilly ja syöny rautaa ja lihaa ja c-vitamiinipitoisia ruoka-aineita. Huomenna meen töihin, mutta sitte onki jo viikonloppu ja saa taas levätä. Maanantaina on lääkärineuvola, joten en viitsi tässä välissä ängetä lääkärille. Vauva liikkuu hyvin, joten eiköhän kaikki ole sillä ok. Mun mies on edelleen vahvasti sitä mieltä, että on kaksi tulossa ja se toinen on ultrissa vaan jotenki piiloutunu toisen taakse :p. Eli masulla on kokoa. Sekin alkaa haitata jo hengittämistä. Viikkoja on 28 kasassa, joten kai se tästä vielä kasvaakin. Painoa on tullu n. 8 kg.

Mun pitää vielä hankkia vaunut, kun ei me sitte saatukaan niitä sukulaisilta lainaan, ja pinnikseen patja. Imetystyynyn aattelin kanssa hankkia, jos se helpottais imettämistä sektioarven kanssa; ja jonkinlaisen käsikäyttösen rintapumpun. Voi ku mullakin olis jo yhtä lähellä LA kuin teillä "konkareilla".

Hei kaikille!
Vielä kerran lohtuhalit Hysterialle. Mulla oli viime syksynä tuulimuna joka tosin tuli itsekseen pois. Ja on ollut sitä ennen kaksosraskaus jossa toinen keskenmeno ja toinen keskeytynyt keskenmeno. Rankkoja juttuja kaikki mielestäni. Ja minullahan on myös takana se kaikista rankin eli kohtukuolema...:'(

Omaa napaa...olen vähän huono kirjoittelemaan mutta seuraan ja elän hengessä mukana kaikkien käänteissä. Itsellä on paljonkin noita verhoihin tai seinille kiipeämistä aika ajoin. Toissapäivänä oli lääkärin kontrolli ja kaikki oli hyvin vaikka verenpaineet mulla on olleet hiukan koholla. Jäinkin sairaslomalle aina äippälomaan asti. Täällä Norjassa alkaa äitiysloma vain kolme viikkoa ennen laskettua aikaa. Mutta kohonneista paineista huolimatta olo mitä mainioin eli ei pelkoa tai huolta raskausmyrkytyksestä. Painoa on tullut hurjasti, vaikka mun miehen mielestä olen liiankin laiha (???), mutta kun painoa on tullut lähtöön 19 kg :rolleyes: niin jossain sitä läskiäkin on :D

Eilen olimme sitten ultrassa...meitä on siis seurattu tiiviisti tuon kohtukuoleman takia. Mua jännitti erityisesti miten pikkuinen on kasvanut kun mielestäni masu ei kasva kovaa vauhtia. Ja hienostihan se pieni asukki on kasvanut ihan omalla käyrällään. Hällä oli vaan menossa sellainen aerobic-tunti ettei meinannut lääkäri saada mitattua ja erityisesti virtauksien mittaus oli hankalaa. Mutta kaikki näytti hienolta ja lääkäri vaan totesi ettei ole hienompaa kuin normaali tulos. :) Painoarvio on nyt 2000-2100 g.

Vihdoin mekin olemme sitten uskaltautuneet valmisteluihin. Viime viikolla ostimme vaunut käytettynä ja pinnasängyn (käytetty vain 4 yötä). Vaatteita on suurimmaksi osaksi lainattu/saatu, ne on pesty, silitetty (!) ja viikattu. Nautin aivan suunnattomasti näistä valmisteluista kun silloin 4 vuotta sitten kaikki jäi niin kesken...Huomaan tuolla joulukuisissa että vauvoja on jo tullut ja ihan tuloillaan ja se pistää hiukan vauhtia valmisteluihin, vaikka toivon että päästään hyvin joulukuun puolelle.

SiiriSisilisko, voit päivittää meidän synnäriksi UNN/Tromssa.

Raikkaita syyspäiviä kaikille täältä talven keskeltä
lokakuu 33+4

40 ja plus

22 odottajaa
Nimimerkki............monesko..........LA

• Tirlittan1968 (42).....2 lapsi............15.11.2010 Jorvi
  • Jannika (39)............1 lapsi............28.11.2010 Kätilöopisto
  • Jääräpää (xx)..........3 lapsi.............2.12.2010
  • Siiri S (40)..............1.lapsi............20.12.2010 TAYS
  • minnihiiri68(41).......2.lapsi............22.12.2010 PS
  • Surina70(40v.)........x.lapsi............23.12.2010 PS
  • Ninni-70 (40)...........2.lapsi...........25.12.2010 Naistenklinikka
  • Lokakuu...................1.lapsi..........26.12.2010 UNN/Tromssa
  • DolceVita (41)..........5.lapsi..........29.12.2010
  • Maikki (43)..............2.lapsi..........01/2011
  • Teekuppi (40)..........4.lapsi..........25.1.2011
  • Oivikki (42)..............1.lapsi..........22.1.2011
  • sela (41).................4.lapsi..........29.1.2011
  • happihyppy (39)......3.lapsi............1.2.2011 OYS
  • Naappuli (44)..........3.lapsi..........xx.xx.2011
  • Padmashree (40)....1.lapsi...........9.2.2011
  • vm70....................2.lapsi............13.2.2011 Nkl
  • Little Bear (38).......1.lapsi...........4.3.2011
  • Bugsy (40).............8.lapsi..........22.3.2011
  • MrsBree...(40)........6.lapsi.........27.3.2011
  • Daria10 (40)..........2.lapsi..........13.5.2011
  • PikkuMyy68(42)......3.lapsi...........3.6.2011
  • wabisabi...................................

20 syntynyttä
8 tyttöä ja 12 poikaa
Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt

• Tirulii (41)................1 yht........24.1.10...........22.1.2010 tyttö
  • Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.1 2010.......1.2.2010, tyttö
  • Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika
  • Päikki (41)............2 lapsi.......3.7.2010.........17.6.2010 poika
  • Star (43)...............3 lapsi.......2.7.2010........24.6.2010 tyttö
  • Jadette (40)..........3 lapsi.......6.7.2010.........2.7.2010 poika
  • Hepuli71 (39)..........2 lapsi.......1.7.2010.........8.7.2010 poika
  • Minni (46)..............2 lapsi.......12.7.2010.......12.7.2010 poika
  • Kääkkänä (34)........5 lapsi.......27.7.2010.......15.7.2010 poika
  • Kaislakerttu (43).....3 lapsi.......9.8.2010.........2.8.2010 tyttö
  • Rinja (40)...............x lapsi.......15.11.2010.....5.8.2010 poika
  • vauvatoive10 (43)...3 lapsi........28.9.2010......20.8.2010 poika
  • Miina70 (39)..........4 lapsi.....6.9.2010...........24.8.210 poika
  • Nirzu (42)..............8 lapsi......1.9.2010.........25.8.2010 poika
  • Pinkki69 (40)............1 lapsi.....6.9.2010........6.9.2010 tyttö
  • Roosamaria69 (40)....3 lapsi....17.9.2010........11.9.2010 tyttö
  • miita1969 (40).........3 lapsi......23.9.2010..........20.9.2010 poika
  • tete-a-tete (41).........5 lapsi.....20.9.2010.........21.9.2010 tyttö
  • Unna68 (41)............3 lapsi......18.10.2010........28.9.2010 poika
  • Discovery (40++).....6 lapsi.......10.10.2010.......3.10.2010 tyttö

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009
Sukulaku ................2 lapsi...................27.7.2010, Naistenklinikka
Emily67 (42)............1 yhteinen.............xx.xx.xxxx

Taustajännäilijät:
Annekristiina, Uudi, Mur-mur ja Riikkaliisa

Vanha ketju:
40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Vauvautuneet äidit 40 ja plus
Vauvat 0-12kk

Viimeksi muokattu:
Nyt pitäis taas listan olla kunnossa. Tai niin kunnossa kuin minä sen osaan tehdä :) wabisabin la puuttuu : /
Yhdeksän vauvaa pitäisi vielä tämän vuoden puolella tästäkin pinosta pukata, sehän tarkoittaa melkein 30 vauvaa vuonna 2010!!

happis
meinaatko konkareilla meitä, joilla on jo yli 30 vkoa? Ite oot ihan kohta samoilla viikoilla ja synnyttämässäkin! Mulla ei ainakaan ole mikään kiire synnyttämään (muistuttakaa mua tästä sitten kun kiroilen viimeisiä viikkoa/päiviä ja haluan ehdottomasti synnyttämään samantien), tulee sitten maailmaan kun tulee! Enemmänkin mua hirvittää, että oonko osannut huomioida kaiken ja miten vauva-arjesta selviän ;)

- Siiri S ja typsy 34+3

Hysteria :hug: menetyksen johdosta.

Minua alkoi pelottaa tuo kohtukuolema luettuani uudesta vauva (vai oliko se kaksplussasta) jutun siitä. Lokakuu, :hug: sinulle tuolloisen menetyksen johdosta.

Minun vanhin siskoni kuoli kohtukuoleman kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa. Tuosta on aikaa jo 42 vuotta. Sen jälkeen äitini sai peräjälkeen 4 tervettä lasta.

Hei kaikille, kamalan nopeasti aika nyt menee eteenpäin! Kävin ma sairaalassa, ultrassa kaikki oli hvyin, istukka oli noussut pois kohdunsuulta, joten sektioon ei tarvitse sen takia mennä :). Suoma oli käyrillä =)eli alintakäyrää kulkee paino. Oli helpottavaa, kun tuo oma painino on niin alhainen. Ultran aikana tosin Suoma veteli sikeitä, onneksi kuitenkin on päivittäin liikettä tuntuu. Miten teillä muilla liikkeet tuntuu? Minulla ei "kovia" liikkeitä, jotka tunnista aivan milloin vain tule jatkuvast vaan saatta olla useampi tuntikin välissä. Jos asteun liikeitä kuuntelemaan esim. käden avulla niitä kyllä tulee. Kävin ti sokerirasituksessa ja tänään sain tulokset ne olivat kunnossa.

Wabi niin hyvin kuvaat tuota alkuraskautta! Itse kerron niille ystäville ja sukulaisille alkuraskaudeta, joille olisin keksenmenostakin kertonut. Mutta töissä ja tutuille kerroin vasta rakenneultran jälkeen tai jos itse huomasivat.

Pikkumyy ihanaa:heart:

Siiri
olet jo tosi lähellä. Hyvä, että saat nyt paremmin nukuttua, minua auttoi pitkän tyynyt hankkiminen, jolla saan keljellä ylemmän jalan tuettua, lisäksi lisäsin pehmustetta taittamalla alleni paksun peiton kaksinkerroin, näin saan nukuttua pidempiä pätkiä ilman, että herään lonkkien kolotukseen.

Hystis :hug:, voimia päästä eteenpäin surullisessa tilanteessasi.

jääris hyvältä kuulostaa tilanteesi.

Lokakuu ihanaa, että kaikki oli hyvin pienellä ja liikkeittä nähtiin myös paljon. Kiva, että olette nyt uskaltautuneet hankkimaan tarvikkeita.

Ninni minäkin pelkään välillä tuota kohtukuolemaa ja kun vauva lehti tuli silmäilin sen artikkelin läpi, vaikka en vielä ehtinyt lehteä lukeakaan. Mutta tämä lapsen puolesta pelkääminen taitaa kuulua asiaan tästä eteenpäinkin, toivottavasti se ei vain nouse liian suureen rooliin.

Tänään rv 37+2 ja todella malttamattomaksi alan käymään jo! Katoin just ikkunasta ja totesin et ihanaa, siellä sataa vettä...eli mun ei tartte ruveta pukemaan lapsia ulos kun en enää omia kengännauhojanikaan meinaa kii saada ja se vaatettaminen on niin tukalaa. On niin kömpelö olo ja nyt loppumetreillä alkaa pelottaa kaikki vielä potenssiin jotain. Rupesin tossa miettimään et miten ihmeessä ne voi tietää et tää vauva mahtuu tulemaan ulos kun en kunnon kokoarviota ole saanut (en tosin missään muussakaan raskaudessa). Meidän neuvola on ihan syvältä kun vertaa teidän muiden neuvoloihin ja muissakin ketjuissa sama juttu. Toiset pääsee sairaalaan kokoarvioihin ja pelkopoleille ym. oon myös huomannut et täälläkin kaupunkilaiset pääsee helposti Taysiin tutkimuksiin mut tääältä maaseudulta ei saa lähetettä niin sitten millään. Pelkopolille olisin halunnut tuon syöksysynnytystaipumuksen takia. nyt kun vauva ilmeisesti on pää alaspäin niin ei siitä perätilasta enää sellaista murhetta ole. Mutta kun on tuo rd:kin niin yleensä silloin muut pääsevät ainakin kerran johonkin kokoarvioon...mut ei täällä. Viimeisessä neuvolalääkärissä kun kyselin terv. keskuslääkäriltä kokoa niin vastasi vaan et ei ehkä ihan jättiläinen...et sellainen kokoarvio. Ja miten ikinä ehdin ajoissa sairaalaan. Tiedän et mun pitää lähtee heti kun ensimmäiset merkit tulee mut sitten on nuo 2v ja 4v jotka tarttee jonkun seurakseen etten voi noi vaan lähtee. Sitten isäntä laukkaa tuolla metsällä viikonloput ja puhelinkin on äänettömällä et kivat vaan mulle.:kieh: Oonpa taas hyvällä tuulella, nää raskaushormonit jyllää kyl ihan satasella. Vielä siitä et kun neuvolalääkäri sanoi että kohdunkaula lyhentynyt ja pehmeä ja sormelle auki (kuulemma jossain valmistavassa tilassa) niin kun vauva vaan päättää lähteä tulemaan niin se tulee kyllä rytinällä kun paikat kypsät. Veikkaan ettei paljoo yli puolen tunnin mene. Täältä kestää 30 minuuttia sairaalaan mut ambulanssii joutuu odottaa joskus jopa 20 minuuttia. Ruuhka-aikaan menen kyl tunti sairaalaan ajaessa.

Tänään rv 37+2.

Viimeksi muokattu:
Lauantai-iltaa tytsit.

Muksun raskauslaskuri näyttää, että synnytykseen on 37 päivää :O Uskoiskohan tuota?

oivikki Mulla on öisin käytössä 4 tyynyä ja imetystyyny enkä saa niillä kyllä minkäänlaista helpotusta asiaan. Yleensä aamuisin herään ihan normisti yhden tyynyn kera... Ehkäpä sitä nuo 37 yötä vielä jaksaa :/
Liikkeitä ei mullakaan "kokoaikaa" tunnu. Välillä on pitkiäkin hiljaisempia hetkiä ja sitten sellaisia kauheita myllerryshetkiä. Toisinaan täytyy tosiaan käsin tunnustella, että liikkeet tuntee. Vauvan jalat on varmaan kohti selkärankaani, koska tunnen potkuja aika vähän enemmänkin ne liikkeet on sellaista möyrimisiä. Epäilen, että vauvan peppu on tuossa oikean kylkikaaren alla ja sitten välillä keskellä navan yläpuolella, totesin juuri eilen, että taitaa olla joku latinopeppu kun pyörii niin kovasti.

Mä en suostu enää mitään kohtukuolemajuttuja lukemaan! Meinasin jo, että jätän tätäkin palstaa vähemmälle etten suotta kerää kaikenmaailman pelkoja perseeseeni. Näin äippälomalla (siis tänään eka virallinen päivä) on oikeesti aikaa miettiä IHAN KAIKKEA! Ja se ei todellakaan ole hyväksi. Kirjastotkin meni kiinni kahdeksi viikoksi, mitä ihmettä mä nyt teen :D Alan varmaan siivoamaan kaappeja ja tekemään vauvalle sitä tilaa... Ikeassakin täytyis käydä, jotta sais loput kamat hankittua. Kyllä sen oikeasti huomaa, että en ole koskaan ollut kesälomaa pidempään kotona -ja tuo puolentoista viikon saikku oli pidempi kuin eläissäni olen yhteensä ollut saikulla.

- Siiri S ja typsy 34+5

Jääris jos alkaa suppareita tulemaa pienin väliajoin, ei kun vain ajoissa lähdet sairaalaan - ei kannata viivytellä.
..kolmas kun tulossa, se synnytys menee yleensä joutuisammin.
Älä kuiteskaan edeltä hirmusti stressaa ja hermoile liikoja:kiss:

Kaikille mukavaa viikonlopun jatkoa!!!

Viimeksi muokattu:
Mä tulen jo varovasti kurkkimaan tänne... Aamulla sain testiin plussan mutta en uskalla ihan täysillä alkaa vielä odottajaksi kun on vasta dop13 ja kp31 / 29-35 menossa. Tuolla nelikymppisten kuumeiluklubissa olen pyörinyt kuukauden verran. Ikää on 42v ja toinen lapsi toiveissa, ensimmäinen on 1v 7kk ikäinen tyttö.

Jääris ei täälläkään mitenkään kovin hyvin neuvolassa voida mitään arvioida, kun ei ole edes ultralaitetta siellä. Sairaalaan menin istukan paikan kontrolliin, joka todettiin rakenne ultrassa olevan kohdun suun edessä, niin samalla sitten sain sen paino arvion ja uuden ajan sinne painon kontrolllin seurantaan.

Siiri tsemppiä, kyllä se aika alkaa kulkemaan nopeammin vaikka on kotonakin, voithan vaikka laittaa ruokaa tai leipoa valmiiksi pakkaseen ja tosiaan käydä shoppailemassa yms. Netissäkin voi seikkailla. Minulla valitettavasti nämä pelot vaivaa välillä ihan netistä riippumattakin.

Morticiatervetuloa mukaan! Paljon onnea ja tarrasukkia, tarraa, liimaa, teippiä pienelle, jotta pysyy mukana 9 kk.

Uusin pelko tänään on se, että olin kylässä ja söin hyvällä ruokahalulla kuhaa. En muistanut, että tuossa listassa, jonka sain neuvolasta sanotaa, että ei pidä syödä runsaasti isoa järvi kuhaa, kun niissä on runsaasti elohopeaa, joka voi vaurioittaa aivojenkehitystä!! No kuha oli iso, mutta mulla ei ole mitään hajua oliko se meri vain järvi kalaa??? Että silleen :|

Jääräpää, sulla on jo la lähellä. Jos tuo kokoasia kovasti jännittää ja rahat ei ole ihan lopussa niin entä jos käyt yksityisellä kokoarvioultrassa? Kannattaa tosiaan sinun tapauksessa lähteä sairaalaan kun vähänkin tuntuu että tosi kyseessä. Yksi tuttuni kanssa nopea synnyttäjä ja meni sairaalaan vaikka puhelimessa sanoivat ettei vielä tarvii tulla. Ja hyvä että meni, lapsi syntyi pian sairaalaan tulon jälkeen.

Siiri S, meillä sama viikko menossa (mulla nyt 34+1). Minulla imetystyyny polvien välissä yöllä ollut jo pitkään, muuten nivuset ja selkä kipeytyy. Heräilyjä on monta kertaa yössä, vessahädän, pienen liikuskelun ja muuten vaan nykyisen herkkäunisuuden takia. Onpa harmi että sielläpäin kirjasto kiinni keskellä parhainta kaamoslukuaikaa.

Morticia, onnea plussasta :flower::flower::flower:

Oivikki, hienoa että istukka siirtynyt edestä pois ja että sokeriarvot kunnossa! Minä tunnen vaavin liikkeita välillä enempi, välillä vähempi. On hiljaisempia päiviä. Etenkin lasten ääniin tuntuu reagoivan helposti, mylläys alkaa kun lapsia metelöi lähellä. En sinuna huolehtisi tuon kuhan syönnistä. Olen käsittäny näiden kalojen syönnistä että runsaasti syönti tarkoittaa sitä että syö näitä kaloja usein, niin että haitallisia aineita pääsee kertymään. En usko että kertasyönnistä haittaa ollenkaan.

Mies nukkuu vielä, heräsin tytön kanssa seitsemän maissa. Mies huolehtinut tytön yöheräilyistä molemmat viikonlopun yöt jotta olen saanut levättyä paremmin :) . Perjantaina muistaakseni neuvola, jännittää onko rauta lähtenyt nousuun.

Viimeksi muokattu:
Siiri ja Ninni mukavaa kuulla, että teilläkin nuo liikkeet tuntuvat vaihtelevasti.

Siiri toivottavasti olet saannut nukutta paremmin vaikka sitten vaikka päivällä.

Ninni olet ihan oikeassa, varmasti tarkoittaa tuota, että ei pidä liian usein niitä isoja järvikaloja syödä.

Kävin eilen kirppiksellä, ostin kestovaippoja. Onko teillä jollain ollut käytössä kestoja tai oletteko niitä kokeilleet. Minä ajattelin kokeilla, tosin kertakäyttöjäkin ajattelin ostaa ja niillä aloittaa, jos vaikka olen kovinkin väsynyt tai kipä laitokselta tultuani. Onko teillä kertakäyttövaipoista jotain merkki mieltymyksiä vai ovatko kaikki nykyiset vaipat ihan riittävän hyviä?

Viimeksi muokattu:
oivikki olen aina käyttänyt vvain kertakäyttövaippoja. Mut merkeissä on eroja. Ei kannata paljoa ostaa etukäteen varastoon koska ei tiedä mikä merkki sopii. Meillä pampers ei sopinut esikoisellle ollenkaan kun peppu tuli ihan punaiseksi. Muumit taas ei sopinut pepun malliin vaan falskasi. Libero on sopinut molemmille. Ainakin Taysissa käytetään liberoita vastasyntyneillä.

Liikkkeitä on täälläkin vaihteöevasti ja niiden määrä on paljon vähentynyt loppuraskautta kohti. Tosin ainoa poikkeus oli viime tiistai kun neuvolalääkärissä oikein hävetti kun maha ei pysynyt paikallaan kun täti yritti mitata:D. Sykekin oli jopa 160 kun yleensä neuvolassa ollut 130-140. Eli kauhee meno oli päällä juuri sillä hetkellä (heilutteli peppua puolelta toiselle villisti). Välillä iskee kova huoli et ollaanko siellä vielä hengissä. Mutta kaipa se sitten on. Just nytkin alkoi joku liikesarja vaikka 5 minuuttia sitten huolestuin kun ei mitään liikettä tuntunut.

Tänään rv 37+3

En ole käyttänyt kestovaippoja. Siitä vähän huono omatunto, mutta jos rehellinen olen niin minua väsyttää jo ajatuskin kestovaippojen käytöstä :ashamed:. Mutta ihana että monet niitä käyttävät, luonto kiittää. Libero sopi kertakäyttävaipoista esikoiselle parhaiten. Meilläkin pampers sai pyllyn punoittamaan. Mutta jollekin tutulle taas pampers sopi parhaiten.

Vaippa asiaa..

Lidl-kauppaketjun Cien vaipat, ovat huokea hintaisia&laadukkaita(Kuningaskuluttajan vaippatestissä ykkönen!!)Tykättiin kovasti poikasella käyttää niitä housuvaippoja=)

Uutuus vaippa on Nature babycare vaipat. Ovat 60% maatuvia - raaka aineena mm. MAISSI!:heart:
Tuotteet > All Products

*Mukavaista alkanutta talvista viikkoa&hyviä vointeja jokaiselle!!*

Viimeksi muokattu:
Varmaan aika yksilöllistä mikä sopii kenellekin. Esikoiselle kokeiltiin useampaa merkkiä mutta Pampers on sopivin sekä istuvuudeltaan että ärsyttämättömyydeltään. Melkein kaikista muista joko tulee pylly punaiseksi tai pissat läpi.

Onneksi olkoon Morticia ja tarrasukkia mukaan!

Minä aion kans oivikki kestoilla. Oon hankkinu jo ison läjän kestoja, osa on käytettyjä ja osa uusia. Kaksosilla käytin kakkoslaatuisia muumeja (tehtaalta) ja olin niihin tyytyväinen. Useimmissa niistä vaipoista ei ollut mitään vikaa, joistain puuttui teippi tai oli hiukan väärässä kohtaa. Hintansa väärtejä siis. Silloin kestoilu tuntui turhan rankalta ajatukselta. En olis jaksanut pestä niitä kestoja, mutta nyt olis sitte enempi aikaa, kun on vaan yks tulossa.

Sain muuten kaks viikkoa saikkua huono olon ja huippauksen takia. Oon ollu aina kauhee sinnittelijä, enkä oo saikullakaan juuri koskaan, mutta nyt pitää kyllä hiukan höllätä ja kuunnella omaa kroppaa. Syynä huippaukseen on varmaan matala verenpaina ja toi mun allergialääke, joka on kolmiolääke. Nyt oon kyllä pärjänny vaan puolikkaalla tabletilla. Yritin jättää poiski, vaan alko taas kutiseen. Voiku olisin jo viikolla 35 tai jotain. Haluisin jo tän vauvan syliin. Mua kans pelottaa, että vauva kuolee viimemetreillä. sain lähetteen synnytystapa-arvioon edessä olevan sektion vuoksi. Aika on varmaan vasta joulukuun lopussa tai tammikuussa.

Mun nelikymppiset lähestyy. Täytän itsenäisyyspäivänä 40. Onneksi se on tässä vauvatohinassa jääny vähän vähemmälle huomiolle.

Happis ja pikku-Kalle (vasta/jo 29)

Happihyppy, onpa tylsää kun sulla on noin huono olo. Koita ottaa rennosti sairaslomalla, toivotaan että olo helpottuu.

Mä joudun viime raskaudessa jäämään sairaslomalle 4kk ennen äitiysloman alkua. Toivottavasti tämä raskaus menee vähän toisenlaisissa merkeissä. Kotiäitinä olosta kun ei voi saikkua ottaa, lapsi (tai lapset, meillä on tuo miehen koululainen tässä asumassa) on hoidettava joka tapauksessa. En tiedä mitä teen jos oikein tulee huono olo....

Minut vois muuten varmaan laittaa tuonne etusivun listalle. Nyt kun taas muistais mitä sinne piti.... toinen raskaus siis, eka oli tyttö 4/09, LA 25.7.2011

Mulla oli eilen illansuussa merkillinen tilanne: huomasin yhtäkkiä et housut oli vähän kastuneet johonkin värittömään, siis ihan joku puol teelusikallista kai. Yhtään ei ollut mielikuvaa et olis virtsankarkailua ollut kun yleensä sen kuitenkin huomaa jos pissa falskaa. VAlkovuotoa se ei ollut. Enkä ollut aivastanut enkä yskinyt kun silloin mulla kyl pissa lorahtaa eikä ollut oikein pissahätäkään. Alkuun vaan ihmettelin enkä ottanut sitä kovin vakavasti. Mut sitten se alkoi vaivaamaan mieltä. Tuo siis tapahtui siinä kuuden pintaan illalla. Lapset sain nukkumaan seitsemän jälkeen (molemmat flunssassa). Muistelin et kuopuksesta mulla tuli samanverran jotain väritöntä ja menin silloin sairaalaan asiaa ihmettelemään ja sille tielle jäin ja se oli silloin lapsivettä mut rv oli silloin 40+3. En sitten edes soittanut sairaalaan ja rupesin netistä kaiveleen tietoja ja lopulta olin jo tosi huolestunut. Olis ehkä pitänyt vaan yötä vasten lähtee sairaalaan näytille siihen prom-testiin että olisivat vanupuikoillakatsoneet onko lapsivettä vai ei niin olis saanut mielenrauhan. Siis sitä nestettä ei sitten sen jälkeen ole tullut eikä mulla ole mitään kivuliaita supistuksiakaan ollut. Jotenkin tuntui tyhmältä et jos meen sairaalaan asti ihmettelemään pissatahraa housuissa. Soitin sitten tänäaamuna neuvolaan jossa meinattiin että jos ei enempää tule niin antaa olla. Niitä promtestejä ei tehdä muuta kuin sairaalassa. Terkka meinasi et oli vaan pissaa että vauva jotenkin teutaroi virtsarakkoa. Kuopuksesta mulle tuli ylös kalvoihin pieni reikä ja silloin ei tullut kluin se pieni määrä vettä kunnes lääkäri sorkaisi niin et pian tuli kaikki vedet . Se mitä tässä pelkään niin on tulehdusvaara minulle ja vauvalle jos kalvoissa pienikin reikä, silloinhan yleensä laitetaan antibioottitippaan ja synnytys käynnistetään. VAuvallehan tuo tulehdus olis hengenvaarallinen. Nyt en enää asialle voi tehdä mitään muuta kuin odottaa et tuleeko tulehdusoireita. Tosi inhottava tilanne. Ajattelin eilen illalla et jos jooka lirun takia rupeen juoksemaan sairaalassa niin sehän on naurettavaa...Ja täältä maaseudulta ei oo niin helppoo lähtee sairaaalaan yötä vasten ajeleen. Muistissa on hyvin se kuinka kuopuksesta lähdin siinä ysin pintaan illalla ja jouduin viisi tuntia odottamaan vuoroani odotustilassa ennen kuin pääsin lääkärille aamuyöllä kahdelta.
Jos joku jaksoi lukea tuon sepustukseni loppuun niin kommentoikaa, teinkö oikein vai väärin, enäähän mitään ei oo tehtävissä muuta kuin voi vain toivoa et se oli pissaa.

Tänään rv 37+6

Yhteistyössä