4. Plussanneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kesäyrittäjät
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tinnulle: ymmärrän kyllä että työnantajallesi olisi helpompi jos sijainen olisi pitempään, mutta onhan tuo nyt kauheata, että tuolla tavalla ""vihjataan"" että ole kauemmin poissa!!! ei käy mun järkeen, eikö se ole ihan työntekijästä kiinni, mitä hän haluaa tehdä.

älä van suostu mihinkään pelkästä myötätunnosta työnantajaa kohtaan, vaan vain jos itse haluat. ei tämä suomi pyöri pitkään ilman uusia lapsia ja äitiydestä ei kyllä pidä kantaa yhtään huonoa omatuntoa (vaikka välillä siihen kyllä syyllistyy...). kuka niitä lapia tekisi ellei työssäkäyvät naiset?

meni vähän asian vierestä, mutta halusin vaan sanoa, että pidä tinnu puolesi!

doralle tsemppiä jännitykseen ja kaikille pahoinvoiville kanssasiskoille rutkasti sympatiaa. uskon että osansa alavireeseen on myös kurjalla maraskuun säällä...:(

eikä mies ole vieläkään osannut päättää muutetaanko..:( huomiseen pitää vielä odottaa!

Neuvolaterveisiä: vauvan syke 140 (ja työkaveria se kiusaa kauheesti ku se ei oo selkeesti tyttö- eikä poikasyke!) ja oli kovin liikkuvainen kaveri, koko ajan yritti uida anturin alta karkuun ja potki anturia sillon kun sen alle joutui. Jännä että ne kuuli ne potkut vaan emmä mitään tuntenu kyllä. Hemppa oli 122 eli ei rautakuurin tarvetta ja paino on noussu tasaiseen tahtiin 280 g/viikko koko ajan. Verenpaine ja pissa ok. Eli kaikki hyvin täällä ja olo mitä iloisin!:)

Juu, mulla tais olla hetkellinen mielenhäiriö eilen. Aattelin että no piru vie, jos se on työnantajalle niin hankalaa että tulen takasin vaan lähteäkseni uudelleen niin saa sit pitää vaik mun sijaisen täällä ja keksiä mulle muuta tekemistä siksi aikaa. Vaik toisaalta mä kyllä haluan jäädä pidemmäks aikaa kotiin, mut eipä sitä vielä tiedä miten sitä sit taloudellisesti pärjää. Se on vaan et tää on tosi pieni firma ja kaikki ollaan suht läheisiä ja lisäks mun työnkuva on semmonen et tähän ei valmiina löydy sijaista joten...äh, mitä mä selittelen, mä olen yksinkertaisesti liian kiltti!!! Sitpä sen näkee, emmä jaksa sitä nyt stressata.:)

Tinnu ja ""tyttöpoika"" 17+0

Kiva kuulla Tinnu, että vauva on eläväinen! Täällä kans vauvan syke on ollut kautta linjan noin 140... Serkku sai maanantaina pojan ja vauvan syke oli ollut siinä 130 paikkeilla raskauden aikana. Eipä tuosta kai mitään voi päätellä, mutta hauskahan se on vertailla.

No Ellinoora, mitäs mieltä mies on muutosta? 40 neliötä kyllä kuulostaa aika pieneltä asunnolta vauvaperheelle. Varmasti myös parveke ja hissi olisivat käteviä olemassa! :)

Nimiasia alkaa olla varsin ajankohtainen (täällä ihan täpinöissäni odottelen puhelua Tyksistä...), meillä on sekä pojalle että tytölle molemmille pari mieleistä vaihtoehtoa. Kaikki ovat ihan tavallisia suomalaisia nimiä - eivät mitenkään yliyleisiä kuitenkaan. Henri on yksi näistä vaihtoehdoista (ei ollut edes harkintalistalla aluksi, mutta miehen ja minun yhteisestä ""vitsistä"" se muuttui ihan harkinnan arvoiseksi). Vaikeuksia sopivien vaihtoehtojen löytämiseen aiheutti osaltaan se, että ensin tulee nimestä mieleen aina joku sen niminen, jonka tuntee. Toisaalta harva nimi on sellainen, jonka ""edustajaa"" ei tunne/tiedä ja josta silti pitää. Muutamaan mun suosikkiin liittyi miehellä niin voimakkaita mielikuvia, että ne jäivät suosiolla pois harkinnasta. Nyt jäljellä olevista vaihtoehdoista kaikki tuntuvat jollaintapaa omilta, joten nimistressi on helpottanut.

Miksei puhelin jo soi???

Dora ja totuuden hetken sietämättömän pitkä odotus

hehee, dora, varmaan on jännät paikat... melkein itselläkin mahaa kipristelee kun ajattelee sun olotilaa...

ja tinnu, tottakai itse olet oman tilanteesi asaintuntija, mutta ei varmaan kannata etukäteen lupailla yhtään mitään, eihän sitä tosiaan tiedä mitkä fiilikset sitten myöhemmin on, haluaako töihin vai ei. minä olen ajatellut, että kaikki oikeudet irti vaan mitä suinkin saa... ei tää niin herkkua kuitenkaan oo kun on määräaikainen duuni jne.

me nyt sitten otettiin se uusi kämppä! ei se mikään ihan unelmakymppi ole, mutta ei kyllä uskallettu olla ottamattakaan. tykkään hirveästi nykyisestä asuinalueestani ja olin ihan suruissani kun ajattelin että meidän on lähdettävä sieltä. tällä alueella on tosi vähän vuokra-asuntoja ja me ei jotenkin oltu valmiita sijoittamaan omistusasuntoon vielä (eikä olis ollut pääomaakaan). laitoin sitten viime viikonloppuna hakemuksen kaupungin asuntotoimistoon ja meillä oli varmaan helsingin kaupungin historian lyhin jonotusaika, koska maanantai-iltana jo soitettiin tästä asunnosta. ja asunto on just tällä ihanalla alueella!!! se on 90-luvulla rakennettu ja ihan siisti (ei oo ollut koko aikana kuin yhdet asukkaat, mukava perhe oli), varsinkin kaupungin vuokra-asunnoksi, ja todellakin saadaan kaksinkertainen määrä neliöitä JA hissi JA parveke JA hyvät kulkuyhteydet JA puistonäköalat JA saadaan jäädä mun suosikkipaikkaan helsingissä. ja edullinen se on tietysti...

ihan uskomatonta sinänsä, kun olen kuullut vuosien vuokra-asuntojonoista helsingissä ja laitoin hakemuksen sisään puoliksi vitsinä. eikä meillä olisi ollut mahdollisuutta edes hakea sitä ilman mun raskautta, ei oltaisi oltu tarpeeksi pienituloisia.. mutta olen kyllä kauhean iloinen, vaikka rentouttava joululoma muuttuikin nyt muuttotouhuiksi. haluaisin maalata asunnon enne muuttoa, toisaalta se onnistuu myös muuton jälkeen kun tilaa siirrellä vähiä tavaroitamme on nyt runsaasti.

sori nyt tämä vuodatus, mutta olen ihan innoissani ja aika helpottunut. olen huomaamattani miettinyt tuota asuntoasiaa näköjään jo vähän enemmänkin, koska nyt tuntuu kuin olisi ihan huolia keventynyt... on se kuitenkin tärkeää, että on puitteet kunnossa vauvaa varten.. toivottavasti pallero siellä jaksaa hyvin kun ainakin äidin pahoinvointi on helpottunut.

Ellinooralle onnea uuteen asuntoon!!!

Doran puolesta täällä jo kovasti jännitetään, uskomatonta miten sitä viime keväänä haaveiltiin plussasta ja pian on jo eka ""kesäyrittäjä""lapsi maailmassa, tuntuu jotenki tosi hurjalta...

Työhommista vielä sen verran, että oon sanonu että voivat työntekijähakuun ilmoittaa että vuoden sijaisuus, pidän äippäloman jälkeen lomia pois niin siitä tulee noin vuosi täyteen ja kattoo sit pystyykö/haluaako jäädä kotihoidontuelle. Tiiä vaikka sitä siinä vaiheessa on jo toinen tulollaan?!??:) Äh, enempiä en aio asioita miettiä, nyt tahdon vaan nautiskella tämän aamun neuvolamuistoilla....

Ellinooralle paljon onnea asunnon saannin johdosta! Kävipä teillä tosiaan hyvä tuuri ja nopeasti meni tuo hakuprosessi!Sekin varmasti auttoi asiaa kun teille on lapsi tulossa. Käsittääkseni lapsiperheet menevät etusijalle kaupungin vuokra-asuntohaussa.

Mekin ollaan mietitty, että josko haettaisiin kaupungin vuokra-asuntoa jossain vaiheessa. Tulot ovat sen verran pienet kun minä olen vielä opiskelija. Tällä hetkellä asutaan yliopiston osakunnan asunnossa, joka on tosi halpa kaksio. Ajateltiin, että tässä voisi asua ainakin siihen saakka kun lapsi on vuoden ikäinen. Parveke on ja hissi.

Voi kun *Dora*lla on jännät paikat!!! On varmaan hermojaraastavaa odotella sitä puhelinsoittoa. No, pian se varmasti tulee ja asiat alkaa rullaamaan. Hienoa, kohta on ensimmäinen kesäyrittäjien vauva jo maailmassa :)

Ihanaa kun tänään on kunnon talvipäivä vaihteeksi, kauniin näköistä kun lunta on taas satanut ja metsä on ihan valkoinen. Kohta pitää toden teolla alkaa tekemään jouluvalmisteluja. Pipareita ainakin leivon pian, nam!

Huomenna on se ultra sitten, jännittää!

Valo 12+3

Ensi viikon keskiviikkona, eli 7.12. menen aamulla kahdeksaksi osastolle käynnistykseen. Lääkäri kyllä varoitteli, että voi mennä useampikin päivä, ennenkuin mitään alkaa tapahtua, mutta sainpahan nyt sentään jonkin kiintopisteen. Reilut viisi päivää aikaa laittaa kaikki kuntoon huushollissa... Vaipat pyörii koneessa ja joka paikka on täynnä vauvanvaatteita ja sekalaista rojua, jonka olen kiskonut pois kaapeista. Huonekalutkin ovat vähän missä sattuu... Taitaa jäädä se piparitalo nyt tekemättä! :)

Dora ja Final Countdown - kuusi yötä to go

Waaau, Dora, onnea!! Uskomatonta, että ketjumme ensimmäinen lapsi syntyy ihan kohta!

Minä makaan (tai tällä hetkellä kylläkin istun koneen ääressä) kuumeessa kotona, ei ole hurraamista. plaaaaah...

huippua dora... täällä pidetään peukkuja aivan varmasti koko seuraava viikko!!!

kiitos asunto-onnitteluista, otan virallisesti takaisin kaikki pahat puheeni veronmaksajien rahojen tuhlaamisesta ym. tämä systeemi on aivan loistava!!! suosittelen lämpimästi kaikille helsingin kaupungin vuokra-asuntoja, palvelu pelaa ja laatuakin taitaa saada..:) totta se on että lapsen tulo nostaa statusta näissä jutuissa huimasti. hakekaa valo ihmeessä asuntoa, hakemukset tosin kannattaa laittaa ajoissa, jos haluaa tietyltä alueelta. juttelin just yhden vauvaperheen kanssa, jotka ovat olleet asuntojonossa vuoden...

Kiitoksia kannustuksesta! :)

Mä olen niin löyhäpäinen nykyään, etten tahdo enää muistaa, että missä vaiheessa teistä kukainenkin on menossa. Olisiko ideaa tehdä pieni lista, johon jokainen laittaisi viimeisimmän ja seuraavaksi tulevan ""vauvamerkkipaalun"" (esim. sydänäänet tai rakenneultra)? Pysyisin minäkin kärryillä siinä, että miten teidän vauvat kasvaa.

Minä aloitan ;)

Dora: lapsivesipunktio 30.12. ja käynnistys 7.12.

Dora: lapsivesipunktio 30.11. ja käynnistys 7.12.
Ava: rakenneultra 16.1. (rv 21)

Mäkin haluasin muuttaa isompaan ja erityisesti pois kerrostalosta, mutta ei oo nyt näkyvissä pariin vuoteen sellaista mahdollisuutta :( Mutta kyllä me tähän mahdutaan, ei siinä mitään, on kuitenkin kolmio, mutta jotain vähän maalaisempaa saisi olla mulle kiitos ;)

Valo: np-ultra 2.12 (rv 12) ja rakenneultra 12.1 (rv 19)

Lähetin tämän äsken jo kerran, mutta ei tullut perille listaan... Uusi yritys.

Ja Dora, wautsi, nyt on teillä sitten tiedossa päivä jota odottaa! Mukavaa loppuodotusta :)

Tinnu: rakenneultra 13.12 (rv 18+5)

Pitäskö tää muuten liittää tohon la-listaan? Hitsi ku en hokannu sitä liimata tähän. No, jos vaikka seuraava laittaa sen alkuun ja tän sit perään?

Tänne ei ihmeempiä, aattelin tälle viikonlopulle tehä joulusiivouksen. Pitänee jakaa useammalle päivälle ku epäilen etten hirveen hyvin jaksa kaikkea kerralla. Jos tänään pesis vaikka kylppärin ja siivoais makkarit ja huomenna sit keittiön ja olkkarin...Sunnuntaina sais sit lepäillä.:)

Dora 28.12.2005 TYKS (26/26 esikoinen)
Eme 23.3.2006 KOS (25/30 esikoinen)
Athene 14.4.2006 KYS (28/29, esikoinen)
Tinnu 11.5.2006 OYS (25/27 esikoinen)
Kevätkukkanen (24/27 esikoinen)) 18.5. Lohjan sairaala
Ava 29.5.2006 (27/28 esikoinen)
Nipsu 8.6.2006 (25/29, esikoinen)
Dreamer 13.6.2006 (25/30 itselle esikoinen, miehelle toinen)
Valo 12.6.2006(28/28 esikoinen)
ellinoora 29.6.2006 (28/28 esikoinen)
äityli78 13.7.2006 (27/26 kolmas)

______

Tinnu: rakenneultra 13.12 (rv 18+5)
Kevätkukkanen rakenneultra 27.12 (rv 19)

hei vaan

neuvolassa tuli käytyä aamulla ja kyllä oli liukasta kävellä!!! neuvolan tätikin suositteli sellaisia mummojen liukueste jutskia mitkä kiinnitetään kenkiin :-)

neuvolassa kaikki ok, paino noussut 1,2 kg 8 viikossa (neuvolalääkäri rv 12 ei punnitusta) eli tosi vähän, kai sitä sit myöhemminkin ehtii tulla :-)

verenpaine taas vähän alhainen 105/65 mutta ei siinä kuulema mitään ongelmaa. Hemoglobiini 130 (viimeksi 139) eli sekin pysynyt hyvänä. Sydänäänet kuului , syke oli jotain 150 tai 155, en muista kumpi. Vauva ei tykänny kuuntelusta vaan pyöri ja potki mut en tuntenut mitään.

Eilen kävin ostamassa yhdet äitiyshousut Kappahlista ja paidan h&m:ltä. Ei noissakaan loppujenlopuksi kauheasti valikoimaa ole ja ainakin h&m:ltä oli kaikki mun mittapuun mukaan järkevät koot loppuneet eli housuja oli xs:ää ja sit jotain 46:sta, kappaahlin housut oli kokoa s mutta on reisistä ja pepustakin aika väljät. Sellaiset mustat ostin, pitää jossain vaiheessa ostaa vielä farkut.

mulle iski viime yönä jossain vaiheessa selkeä tunne että vauveli on poika, en tiedä miksi?

huomenna pidetään pikkujoulut meillä joten siivottavaa riittää täksi illaksi ja huomiseksi... huh huh... sunnuntaina olen suunnitellut että luen kirjaa sohvalla ja syön juhlaherkkujen jämiä :-)

Moikka,

mä kans mietin noita ""mummojen liukuestejutskia"", kun yksi päivä tuolla kadulla liukastelin, mistäköhän niitä saa?

Ja Valolla listan mukaan tänään np-ultra!!! Odottelen innolla hyviä kuulumisia!

Hei!
Ompas täällä ollut vilkasta. On ollut niin kiiirettä, että en ole ehtinyt kirjoittelemaan. Nytkin pitäisi lukea tenttiin, mutta ei jotenkin huvita.

Me käytiin eilen 4d-ultrassa, mies nimenomaan halusi mennä, vaikka olihan se aika hintavaa, mutta tietenkin oli ihanaa nähdää vaavi taas kerran. Sukupuolikin selvisi, en aluksi tiennyt haluanko tietää, mutta uteliaisuus voitti kuitenkin :)
Elikkä poika sieltä on tulossa. Jotenkin alusta asti meillä molemmilla on ollut sellanen tunne, että poika se on. Joillakin oli nimistä puhetta, meillä olisi ollut päinvastoin tytölle nimi ""valmiina"", mutta pojan nimeä joutuu vähän pohtimaan.
Ultran jälkeen on ollu hassu olo kun masuasukki oli jo niin vauvan näköinen ja mun mielestä ihan miehen näköinen, vaikka se voi olla kyllä vielä mun kuvitelmaa. Mutta kuiteskin hassua ajatella, että tuolla mahassa se potkii.

Doralla onkin jännät paikat, minua jännittää jo sinun puolesta. Kyllä aika menee nopeasti, koska ihan vastahan me kirjotettiin tuolla kesäyrittäjissä. Paljon tsemppiä sinne!!

Eme

suutarilta ainakin saa ja tarjoustalossakin olen nähnyt, varmaan aika monessa paikassa on saatavilla...

pitääköhän ne ottaa aina pois jos menee esim. kauppaan tms.

Tässähän on monta rakenneultraa tulossa. Meinaatteko kysellä sukupuolesta?

Eme - onnea vaan pikkuprinssistä! Meillekin poikaa tosiaan ultran perusteella ennustettu - välillä vaikea yrittää muistaa, ettei se ole kuitenkaan ihan varmaa. Paljon on jo sinisiä juttuja hankittu (jos Kertalaaki onkin tyttö, niin siinä sitten ihmetellään). :)

Valo - kerrothan pian ultrakuulumisia!

Dora 36+2

Me ainaki halutaan tietää kumpi siellä masussa köllii vaikka tiedänki ettei se 100% varmaa olekaan, mä kuolisin uteliaisuuteen jos ei mitään osviittaa saatais. Ja kyllä, tiedän ettei sitä ehkä edes näy ja täytyy myöntää että se voi olla kova paikka mulle just sen takia et sit varmaan kuolen uteliaisuuteen!!!:D

Täällä tuli muuten ekat kestovaipat postissa, vähän ku oli suloisia!!!! Muuta ei sit olla vielä hankittu eikä varmaan hankitakaan vähään aikaan. Pitää kattoo jos joulun jälkeen on alennusmyyntejä niin sit ehkä mut muussa tapauksessa ostetaan varmaan vermeet joskus maalis/huhtikuussa. Pitäs käydä tapettikaupassa katteleen uudet tapetit tulevaan lastenhuoneeseen vaikka pidetään kyl ainaki aluks sänky meidän makkarissa et se on varmaan seuraava projekti....kunhan nyt ensin toivon mukaan saadaan vähän osviittaa sukupuolesa.;)

Tinnu ja pähkinä 17+1

Moikka!

Mitenkäs Valon ultra kuulumiset?

Voi mulla on vielä pitkä aika ultraan. Täällä ei ole kuin rakenne ultra rv18-20 ja se on mulla joskus Helmikuun teinoilla...Eikä täällä kerrota sukupuolta juuri sen takia kun se ei ole 100 %, kun aina sattuu "" virheitä"" kuulemma kuitenkin. Ovat tällä alueella tehneet siitä ihan sopimuksen, että sukupuoli asiaan ei keskitytä ultrassa. No eipä tuo haittaa. Aina on ollut jännä yllätys että kuka sieltä tulee=). Esikoista oottaessa ei edes kysytty toisella paikkakunnalla, että halutaanko tietää kumpi tulee ja sanoivat vaan suoraan että kumpaa sukupuolta. Eli jokaisella paikkakunnalla omat systeemit.

Mulla on Tammikuun alussa neuvolalääkäri ja sydänäänet kuunnellaan. silloin on rv 13. Joten joulu tässä pitää nyt malttaa rauhassa käydä läpi ennekuin sydänääniä pääsee kuulemaan.

Tänään ollut ihan ok olo, mutta aamuisin kyllä masentaa jonkin verran eikä oikein jaksaisi tehdä mitään, mutta pakko aina vaan saada ittensä liikkelle, tunnin välein syötävä ettei laatta lennä. Hain vitamiineja jospa ne piristäisi mieltä ja nostais sitä hb:tä.

Tuntuupa kivalta kun täällä on kyselty minun ultrakuulumisia :)

Eli hyvin oli kaikki ultrassa tänään :) Siellä se pikkuinen köllötteli ja liikkui tosi vilkkaasti. Ultraaja sanoikin, että on hyvä merkki kun liikkui niin paljon. Laittoi sormea suuhun ja vähän vilkuttelikin meille päin molemmilla käsillä ;) Oli kyllä aivan mahtava tunne nähdä oma vauva ensimmäistä kertaa!!! Ollaan tässä soiteltu suvulle ja tuttaviille ja tuntuu olo tosi onnelliselta vielä kun kaikki on niin onnellisia meidän puolesta. Ollaan kyllä yhtä hymyä molemmat miehen kanssa :)))

Olen tosi helpottunut, ehdin jo jotenkin tuota ultraa aika lailla jännittämään, tälläinen jännittäjä kun olen kaikissa asioissa. Kyllähän se mietityttää että onko kaikki kunnossa. Mutta tähän asti siis kaikki ihan niin kuin pitääkin. Oikeat rv:t on nyt 12+0 vaikka siis kuukautisista laskettuna 12+4, mutta laskettua aikaa ei muutettu kun se oli se heitto alle viikon.

Enpä nyt muista oikein mitä mun piti muille kommentoida, pää on niin pyörällä tästä onnesta. Eme oli ainakin saanut tietää odottavansa poikaa, onnea vaan :) Mekin mietittiin, että mennäänkö 4D-ultraan, se kun on täällä Helsingissä ainut tapa saada se sukupuoli selville kun 'tavallisissa' ultrissa ei sitä suostuta arvioimaan. Pitää miettiä mennäänkö siihen vai ei.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja hyviä vointeja!!!!

T: Valo onnesta soikeana

Ihanaa Valo!!

Teillä olikin sitten just samalla tavoin kuin meillä ultrassa, eli piti olla 12+4, mutta olikin 12+0, eikä sitten la:ta lähdetty muuttamaan. Eli tasan kaksi viikkoa meillä on eroa. Aika jännä muuten, että meillä on tässä melko lyhyellä aikavälillä (kuukausi, pari), monella laskettu aika ja kun se todella on vain arvio, niin voidaan olla sitten hyvinkin samoissa ajoin synnyttämässä! Muutenkin nuo viikkojen erot tuntuvat ehkä alkuvaiheessa enemmän kuin sitten joskus kun ollaan esim. yli rv 20. (Tai no, kuinka ""jännä"" ja sattumaa se nyt on, kun kaikki kesäyrittäjissä kirjoiteltiin, heh ;))

Tuosta sukupuoliasiasta: halutaan tietää, mutta täällä ei ilmeisesti välttämättä kerrota :( Mihinkään ylimääräiseen 4D tms. ei sen takia lähdetä, mutta olis kiva, jos rakenneultrassa selviäisi!

Hauskaa viikonloppua, mullakin alkaa flunssa jo vähän hellittämään!

Ava 14+4