Nyt itsekin varovaisesti uskaltaudun mukaan porukkaan, eli olen 22v ja odotan esikoistani, nyt on menossa siis 7+3 ja varhaisraskauden ultraan ollaan menossa ensiviikolla, elikkä saadaan tietää josko siellä masussa jotain ois
Vähän historiaakin voin kertoa, elikkäs tämän vuoden tammikuussa koin kohdunulkoisen raskauden, kuukautiset tulivat normaalisti mutta kivut olivat ihan sietämättömät joten siksi tein raskaustestin, oisin laskenut raskauden pois laskuista et ois voinu miettii mikä on kun kivut niin kovat, mutta kohdunulkoinenhan se sit kuitenkin oli
Ja sitten tuossa heinäkuussa olin raskaana, mutta se päättyi keskenmenoon, ultrassa olin rv 12 ja todettiin että kasvu oli päättynyt jo 7+ jotain, eli siitä syystä nyt ollaan menossa varhaisraskauden ultraan ettei sitten turhaan joudu odottelemaan jos kuitenkin taas on huonoja uutisia
Mutta nyt toivotaan parasta ja että ensiviikolla siellä olisi meille pitkän odotuksden jälkeen hyviä uutisia
Itsellä oireista on tullut JÄRKYTTÄVÄ väsymys, kokoajan voisin nukkua, tai ainakin maata vaan sohvalla. Viime viikolla olin nyt loppuviikosta sairaslomalla pahoinvoinnin vuoksi, oksentanut en ole, mutta maha ollut aamulla kipeä ja huimannut on pari kertaa, kokoajan tuntuu kuin olisi kauhea nälkä vaikkei mitään ruokaa tee mieli syödä. Töihin ei tullut mieleenkään lähteä, väsymys tietysti myös osallisena siihen, enhän mä jaksais töissä tehdä mitään kun tuntuu et jalat ei kanna, saa nähdä nyt ensviikolla kun yövuoro koittaa että miten jaksaa.. :/ työt ei onneksi kauaa enää kestä joten jos nyt loppuajan koittais sinnitellä. Turvotusta mulla on joka päivä, tuntuu että mikään vaate ei oo hyvä ja pelkkiä löysiä paitoja pitää käyttää ettei ihmiset ala ihmettelemään että oonko tosiaan lihonnut näin paljon
Välillä selkäänkin särkee, mutta kieltäydyn kuvittelemasta että se voi olla km oire, ainakin odotan ensviikkoon mitä siellä ultrassa sanotaan.
Emme ole kertoneet kellekkään raskaudesta, vain minä ja miehemme tiedetään, johtuen tämäkin varmaan edellisistä huonoista kokemuksista, en halua eka kertoa että raskaana ollaan koska sitten jos jokin taas menee pieleen niin pitäis keskenmenostakin kertoa.. :/ Olen miehelleni sanonut että raskaudesta kerrotaan vasta kun raskaus näkyy niin ettei sitä pysty peittämään, äidilleni tosin taitaa pitää kertoa jo ennen joulua koska hän arvaa heti kun en joulupöydässä syö kalaa ja maksalaatikkoa koska ne on ihan ehdottomia herkkujani joulupöydässä
mutta muille kerrotaan tosiaan vasta kun raskaus näkyy, ainakaan ennen rv12 ei kellekkään kerrota, jos sillon vielä kaikki on hyvin, niin ehkä uskaltaa itsekin jo vähän innostua
Tulipas tässä nyt heti sitten tarinoitua, kun ei muillekkaan oikeen voi mietteistään puhua kun miestä ei oikeestaan minun raskaushöpinät kiinnosta, ainakaan vielä
immet/22v/1.lapsi/la 9.7/SatKS