<3Elokuun Epelit 2012<3 TOUKOKUU

Miuta pelottaa hirveesti tuleva synnytys, jotenka oon miettinyt ihan suunniteltua sektiota. Onko muut meinannu synnyttää ihan normaalisti ?

En kyllä tajuu näitä mielialan muutoksia. Yhtenä hetkenä kaikki on ihan ok, mutta sitten yks kaks kaikki asiat alkaa vaan vituttamaan ihan suunnattomasti. Kaikki vauva hössötykset ja tuo maha ja se synnytys kummittelee päivittäin mielessä ja unissakin.

Tii ja masukki 26+6
 
Eipä ole täällä kerennyt taas pitkän aikaan käymään lukemassa kuulumisia :ashamed:

Inffis86: Mä kanssa olen aika pieni ja siro kooltani ja valtava maha :LOL: ja mulla tatuointi tossa nivusista mahaan ja pelkään että se venyy joten rasvauksen aloitin jo ihan alkuraskaudessa ja nyt näyttää ettei sille mitään ole vielä käynnyt, katsotaan sitten kun lapsi maailmassa että kun sille käy : / tottakai venyy hieman normaalista koosta mutta kuulemma palautuu aika hyvin synnytyksen jälkeen normaaliin jos saa raskauskilot pois ja sen " timmin" vartalon takaisin :LOL:


Liitoskivuista joku kyseli niin mulla lonkka ja alaselkä alkoi vaivaamaan rv 16 ja sain tukivyön mutta en sitä pystynyt käyttämään kun koski enemmän, nyt kivut vähentyneet, ainoastaan pitkään paikallaan seisoessa ja samassa asennossa nukkumisessa tulee kipua.

supistuksista mulla nyt viikon verran supistellut päivittäin ja aika voimakkaasti joten neuvola lääkärille olisi nyt tarkoitus mennä tarkistamaan tilanne.


Jenni* ja Mini 26+1
 
heipä hei kaikille piiiitkästä aikaa! :wave:

vähän on ollu tässä nyt taukoa kirjottelussa..

päivittelen vaan nopsaan kuulumisia :)

eli, toissapäivänä sokerirasituksessa käyty, ja tulokset erinomaiset! jes! :D eli ei rd:tä tässä raskaudessa luojan kiitos! :p yks stressin aihe vähemmän, kun ei tartte vahtia syömisiään.

miehen kanssa on asiat vieläkin vähän vaiheessa.. saatiin eilen juteltua osa asioista, ja tänään jutellaan lisää. jospa tässä sitten olis huomenna vähän viisaampi, ja tietäis onko se ero nyt lopullinen, vai yritetäänkö me vielä. 9pv ainakin tulee päätös saanko sitä vuokra-asuntoa tukiverkkoni läheltä vai en. noh, mutta toivottavasti ei olisi tarvetta sille.

supistellut on täälläkin monesti päivässä. haittaa ne ei kuitenkaan ole tehny (ainakaan vielä) kun kävin eilen neuvolalääkärissä. kohdunkaulaa jäljellä 3cm, kiinni, eikä oo pehmeä. huoh. toinen stressin aihe vähemmän tällä hetkellä :)

mutta sitten, mua peloteltiin eilen sitten ihan turhaan! eilen siellä neuvolalääkärillä se lääkäri mittas sf mitan, joka oli 20cm!? en kyllä usko. koska kuukausi sitten se oli 18cm, ja toi vatsa on kasvanu kyllä paaljon paljon enemmän ku 2cm kuukauden aikana. se oli siittä huolissaan. sitten se kuunteli sydänäänet, ja siinä kuulu vaihteluja. alimmillaan syke oli 120, ja ylimmillään 140. se sano mulle että sydänäänet romahtelee, ja laitetaan lähete yliopistolliseen sairaalaan sydänkäyrään ja ultraan. mä sit olin tietysti aivan paniikissa, ja kyyneleitä nieleskellen lähdin aivan älyttömällä kiireellä sairaalaan. ajattelin, että jos napanuora on kaulanympärillä tai istukka lopettamassa toimintaansa. olin siis aivan totaalisin sekasin pelosta. sit ku pääsin sinne, hoitaja sano mulle, että kuulostaa kyllä ihan normaalilta mutta lääkäri kattoo. sit kun vihdosta viimein pääsin 2 piiiiiiiiiiiiiiiitkän tunnin odottelun jälkeen sinne lääkärille, se sano että on ollu sit todella epäpätevä lääkäri ja on säikytelly mua aivan turhaan. että tommoset heittelyt on normaaleita, eikä ne ole mitään sydänäänten romahduksia. eikä näillä viikoilla saa edes koko sydänkäyrää, koska vauva on niin pieni. ultras sitten, ja kaikki ok. napavirtaukset kunnossa, istukka kunnossa, koko vastas viikkoja, sydän oli just semmonen ku pitää. ei mitään häikkää missään. helvetti soikoon! :mad: mä aion kyllä ens neuvolakäynnillä, joka on tän kuun lopussa, toistaa sille mun terkkarille juur samoilla sanoilla ton mitä se lääkäri sano. tekis mieli tehä valitus koko akasta. mä kun on vielä näissä hormonihöyryissä ihan tajuttoman herkillä, ni ette uskokaan kuinka sekasin mä olin ja paniikissa, kun lähdin sinne sairaalaan.

Emilien ja pikkunen 26+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Petitelle onnea hyvistä uutisista!:)

Penni79 aivan ihanaa, että lähipiirissäsi on tulossa useita vauvoja. :) On varmasti todella upeaa odottaa yhtä aikaa ystävien kanssa.

Perhevalmennuksesta Eka kerta oli eilen ja aika lailla samaan tyyliin meni kuin mitä wasabi mainitsi eli parisuhteista ei puhuttu. Esittäydyimme ensin, kerroimme lasketun ajan, synnärin ja asuinalueen/kadun. Aiheina käsiteltiin raskausajan vaivoja/muutoksia ja imetystä. Oli kivaa keskustella naisten ryhmässä tulevien äitien kokemista fyysisistä, psyykkisistä ja sosiaalisista muutoksista ja miehet juttelivat samoista jutuista keskenään ja sitten jaoimme kokemukset. Katsoimme imetyksestä videon, sai kysellä ja terkat esittelivät erilaisia apuvälineitä imetykseen liittyen. Melkein 2 tuntia meni.

Suonenveto iski minullekin viime yönä. Se sattui oman aikansa ja olin todella helpottunut, kun se loppui. Minulla on niitä ollut muutama elämäni aikana, mutta tämä oli odotusajan eka.

Olen onnistunut kävelemään itselleni nivuskivut, jotka tuntuvat koko ajan liikkuessa ja kun nousen tuolilta ylös. Ei siis olisi pitänyt kävellä lähiostarille kauppaan ja kirjastoon ja takasin, siltä reissulta (torstai-ilta) asti kipu on vaivannut. Hyvä juttu, että neuvolalääkäri koittaa ensi viikolla, pääsee tuoreeltaan varmistamaan, että onko se nivuskipua kuten luulen vai jotain muuta ja mitä asialle voisi tehdä.

Tii kyseli synnytyksestä. Minua se ei ole vielä tässä vaiheessa pelottanut, enkä ole kovin tarkkaan asiaa suunnitellut. Koska olen pieni ja äitini oli aikanaan liian kapealanteinen synnyttämään alakautta, haluan, että minunkin kohdallani asia tarkistetaan hyvissä ajoin. En halua joutua hätäsektioon vain siitä syystä, että huomataankin paikkojen olevan liian ahtaat. Alasynnytys tai sektio, minulle ei ole suurta väliä, kunhan pikkuinen pääsee maailmaan turvallisesti. :) Epiduraali sen sijaan pelottaa minua edelleen aivan järkyttävästi...

Vaunut on vihdoinkin hankittu! :) Mietimme ja vertailimme pitkään ennen kierrokselle lähtöä. Kävimme useassa liikkeessä tutkimassa ja testaamassa vaunuja ja pitkään pohdimmekin kolmen vaunun välillä. Lopulta kotiin lähti mukaan mustat Teutonia prestiget, joissa on 4 pyörää ja heittoaisa, aivan kuten toivoimme.

Luckygirl & Vintiö 26+0 POKS! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Voi hyvän tähen tuota emilienin tapaamaan tohtoria. Sykkeestä täytyy huolestua, jos se EI vaihtele. 120 -140 on oikea mallivaihtelu... Tod. näk. sikiö ollut siellä hereillä ja monesti kun tapahtuu liikkeitä, niin sikiön syke hidastuu "ottaa vauhtia" ja pomppaa sieltä sitten korkealla hetkeksi aikaa. Sikiötä tökitään liikkeelle, jos saadaan aikaan monotoninen syke, eli vaihteluita ei saada aikaan.
Ja sf-mittaus ei ole luotettava tekijä, silloin kun sitä mittaa 2 eri mittaajaa. Jos siis aikaisemmin ei ollut mitannut. Toivottavasti edes toisteli useampaan kertaan mittaustaan, jotta saa virhemarginaaliaan mittauksessa mahdollisimman pieneksi.

Synnytyksessä toivoisin ehdottomasti alakautta tapahtuvaa. Yksi sektio takana ja yksi alatie, niin kyllä se on enemmän minun juttu se alatie. Mulla on jotenkin jäänyt pelko sektiota kohtaan. En oikein osaa sanoa miksi. Jos sektio tulee vastaan, kyllä joudutaan minua aika paljon rauhoittelemaan, että ei mene aivan hermoraunion hommiksi leikkaushetki.
 
Emilien Paljon voimia! Toivottavasti jatkossa saat vain asiantuntevaa lääkäripalvelua. Olisikohan teidänkin neuvolassa useampi neuvolalääkäri? Jos, niin jatkossa vain ajat sille toiselle. Ei kenenkään odottajan pitäisi saada kuulla moisia uutisia ja huolehtia pikkuisesta aivan turhaan. Ja onneksi se myös oli turhaan! Hienoa, että pikkuisella on kaikki hyvin.:)
Toivottavasti miehen kanssa asiat myös ratkeavat pian.

Luckygirl & Vintiö 26+1
 
juu, ei mitannu ku sen yhden kerran, ja selitti että kuinka kasvu on alakäyrillä, ja kasvua on tapahtunu liian vähän :mad: mä sanon kyllä tosiaan ens neuvolakäynnillä sille terkkarille, että en toista kertaa halua tolle tumpelo lääkärille, ja aion valittaa suu vaahdossa. mä en tiedä yhtään onko toista lääkäriä, mutta aion kyllä sanoo, että tolle samalle en toista kertaa mene. perhana ku voi vieläkin ärsyttää. :headwall: ja taas laitettiin lähetteet klamydia ja tulehdus testeihin niiden supistusten takia. siis mitä hel*ettiä? eikö ne ny jumankauta usko ettei mulla ole klamydiaa, kun se just raskauden alussa katottiin? en tajua miks niissäki tarttee koko ajan juosta.
no nyt iski kyl sit hiiva. :stick: että sekin vielä :LOL:
miten raskauden aikana toimitaan kun iskee hiivatulehdus? mulla on viimeks moinen ollu joku 5-6 vuotta sitten, eikä oo tosiaan kokemusta raskauden aikasesta.. kun joka paikassa sanotaan et pitäis lääkärissä käydä? mutta haluisin hoitaa ton mahd. nopeesti pois, ja olisin tänään menossa apteekkiin. enkä yhtään muista mitä lääkettä edes piti käyttää? :O
aion kyl hoitaa ton ensin alta pois, ja sit vasta mennä sinne pirun testeihin..

emilien ja pikkunen 26+3 :heart:
 
No onpas emilien sulla ollut odella tumpelo lääkäri ! Kannattaa todellakin valittaa, aihetta kun on!

Hiiva: Mulla oli viime tuulimunaraskaudessa hiiva alussa ja sillon ainakin käytin Canestenia, mut apteekkari sano et asetinta ei saa käyttää raskauden takia. Mulla se autto sillo kerralla. Pelkästää ostin silloin sen puikon, en mitää voiteita tms.

ON: Täällä vaavi on alkanu myllertää ihan toden teolla. :heart: Eilen illalla sit tuntu kipua tuolla nivusissa ja mahan alaosassa, varsinkin kun istu. Mistä moinen?
Tietääkö kukaan oikeesti et hyväksyykö työnantaja neuvolalääkärin sairaslomatodistusta? Kyselin sitä tuola aikasemmin jo.... Selän takia meinasin hetken pyytää helpotusta keskiviikkona kun on lääkäri...

Ninzi & Tyllerö 26+3
 
Ninzi:Riippuu ihan työpaikan käytännöstä että käykö minkä vaan lääkärin kirjoittama sairaslomatodistus vai vaaditaanko määrätyn eli työterveyslääkärin todistus. Meillä esim käy nykyään minkä vaan lääkärin todistus, mutta vielä 5v sitten vaadittiin työterveyslääkärillä käyntiä kun työpaikalla oli paljon poissaoloja.

Jotenkin ajattelisin ettö jopa "tiukimmat" työnantajat hyväksyisivät neuvolalääkärin todistuksen koska hän nyt on se paras arvioimaan raskaanaolevan terveydentilaa ja siellä myös mahdollista hoitoa seurataan. Eihän työterveyslääkäri ole oikea ihminen arvioimaan ainakaan kaikkia raskausajan vaivoja! Itse ainakin käännyn ehdottomasti neuvolalääkärin puoleen ennemmin kun työterveyslääkärin puoleen jos kyseessä selvästi raskauden aiheuttama vaiva.

Penni ja pikkunen 26+1
 
Tänään POKS 28+0 !!! :heart:

Olo ei ole mitenkään kovin kehuttava. Välillä tulee jotenkin tosi huono ja heikko olo ja ihan sellainen tunne että taju lähtee. Mistä lie johtuu. Tiistaina neuvolalääkäri niin pitää kysyä. Toisessa sokerirasituksessa siis käyty ja kaikki ok. Se oli helpottava uutinen.

Onko muilla makeanhimoa? Minulle tullut ihan älytön himo kaikkeen makeaan :$ Suklaata, jäätelöä yms menis varmaan ihan pilvin pimein jos ei yhtään yrittäis hillitä itseään. Ärsyttää jo itseänikin tämä...
Nyt grilli kuumaksi ja vartaita grilliin. Jälkiruuaksi sitten sitruuna-marenki piirakkaa :p
 
Heissan kaikille!

Viikonloppu on taas hurahtanut älyttömän nopeasti. :/

Suonenvedosta oon saanu monena yönä kärsii. Kyllä tekee kipeetä ja ei tosiaan auta ku ootella et se menee ohi, yritän kyllä aina hieroo sitä lihasta jos helpottas..

Synnytys täälläkin pelottaa nyt vähän enemmän, kun mies sai tietää reissuhommien jatkuvan. Ei sitten tiiä onko hän kotona silloin kun synnytys käynnistyy ja haluaisin hänet kuitenkin mukaan synnytykseen tukemaan mua ja muutenkin..

Makeanhimo yllätti eilen, alko tekemään hirveesti mieli suklaata tai pirtelöö tai jotain makeeta. Ei kyllä ollut mitään helpottamaan sitä himoa, mutta käytiinki illalla sitten ystävän luona kahvilla, jolla oli tarjota suklaakakkua. :D Nyt onkin maha täynnä grillattuja herkkuja!

Äitiyspakkausta ei oo vieläkään kuulunu, toivottavasti ens viikolla tulis, haluisin jo penkomaan sitä. :) Pinnasängynkin laitoin tilaukseen, siihen ois vielä patjat ja petivaatteet hommattava. Ja kaikennäköstä pientä ois vielä ostoslistalla. Olen muuttamassa nyt tän ja ens kuun aikana miehen luo, niin pitäis alottaa pikkuhiljaa pakkaamaan tavaroita.

Mut hyvää viikon alkua naiset!! :)

nansku: ja pikkunen 26+3
 
Synnytyksestä: Mä odotan sitä innolla, viime synnytys oli hyvä kokemus ja mä vaan toivon, että nyt hypättäis muutama kuukaus eteenpäin ja saisin kärvistellä kohti sairaalaa<3 Leikkaus pelottaa mua ajatuksena tosi paljon, toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja saan normaalin alatie synnytyksen niinkun viimeks:)
 
Painonnoususta täällä on tullut painoa lisää nonin 12kg, tämä siis neuvola kortin tietojen mukaan, mutta todellisuudessa siihen saa laittaa muutaman kilon lisää kerkesin ennen ensimmäistä neuvolaa jo lihomaan jokusen kilon. :) Lähtö Bmi noin 18 että ei senkään puolesta haittaa että painoa tulee.


Linea negra on tullut näkyviin ei ainakaan toistaiseksi ole kovin tumma, mutta selkeästi nähtävissä.

Neuvola lääkärissä käyty loppuviikosta ja siellä kaikki ok, hemoglobiini tosin oli taas laskenut nyt 106 ja nyt täytyisi yrittää muistaa syödä niitä rautatabletteja. Sf mitta oli 27cm.

Petitelle onnea hyvistä uuntisista!! :)

Minea kyseli suonenvedoista. Valitettavasti jalka krampit on tulleet tutuksi täälläkin, sitten keskellä yötä huudan ja herätän miehenkin joka aina säikähtää että mitä nyt tapahtuu.. :|

Synnytyksestä on alkanut tulemaan ristiriitaisia tunteita, tavallaan haluan alatiesynnytyksen, mutta sitten alkaa pelottaa että jos synnytys onkin yhtä rankka kuin esikoisesta. Mutta katsellaan vielä. Täytyy varmaan ottaa puheeksi seuraavassa neuvolassa jos vielä on ristiriitaisia tunteita.

Äitiyspakkaus
tuli viime perjantaina ja sitä olen ihastellu, jotenkin aika erikoiset värit ovat sinne valinneet. mutta tykkään kuitenkin :) Pitäisi vielä hankkia pinnasänkyyn patja ja lakanoita niitä kun ei ole kuin nuo yhdet mitkä tuli pakkauksessa. Ja niitä kestovaippoja kanssa pitäisi haalia.

Shadowy ja Pieni 27+1
 
Kiitoksia kaikille onnitteluista hyvien uutisten takia. Mutta tosiaan kaikkea ei ultrassa voida aina myöskään nähdä. Mutta ei niitä ennalta kannata ajatella.

Nivussäryt Täällä särkee vaihtelevasti. Riippuu ihan kuinka rauhassa olen malttanut olla. Eilen kävin oikein vauhtilenkin ja kesti varmaan sen tunnin. Sitten sen kyllä tunsi aamusta jo nivusissa : / Sitten välistä vauva painaa päällään vasemman jalan hermoon. Tai sitten isoon suoneen. On vain tympeää kun seisoo, niin alkaa jalka puutumaan. Ja välistä ihan tulee sellasia tosi kipeitä säteilyjä jalkaan. Kysyin äitipolilla lääkäriltä. Meinasi vain juuri tuota, että kun vauva päällään painaa alas. Mutta ei tosiaan ole mukavaa.

Äitiyspakkausta odottelen. En niin kaikista vaatteista perustunut. Oli mun mielestä aika valjuja. Itse niin tykkään väreistä tai ihan kunnon valkoisesta. Mutta olihan siellä kivojakin juttuja. Ne lakanat tosiaan on aikasemmin olleet hienompia..Mutta eiköhän tuo menettele.

Synnytys Täällä kans odotellaan ihan innoissaan. Jotenkin niin helpottunut olo kun saa tutussa sairaalassa synnyttää. Neljännen lapsen kohdalla jo osaa ja tietää itse aika paljon mikä itselle sopii. Toivon tosiaan että päästään taas parilla tunnilla koko homma, niin kuin viimeksikin. Ja jakkarasynnytystä toivon lyhyen ponnistusvaiheen takia. Jos sektioon joutuu, niin se on varmaan jonkunlainen shokki. Ehkä vain sen takia kun siitä ei ole kokemusta. Mutta eipä tosiaan voin niin kauhean tarkkaan tuota synnytystä suunnitella. Se menee ihan omalla painollaan. Suosittelen kokeilemaan varsinkin ensisynnyttäjät kaikkea mahdollista.

petite & pieni 24+1
 
Ehkä sinne perhevalmennukseen sit mennään ku ei toi nyt niin pelottavalta kuulosta :D Kysyin neuvolassakin et mitä siel tehdään ja sanoi että ihan luentotyyppisesti kerrotaan tällä kertaa parisuhteesta ja vauvan tuomista muutoksista siihen. Toisaalta varmaan valmennuksetkin vaihtelee vähän paikkakunnasta riippuen.

Supisteluista mulla tuli ehkä eilen illalla ekat supistukset jotka vähän jopa sattu. Tuli sellasta aaltomaista kipua , joka tuntu mahassa ja vähän nivusissakin ehkä joku kolme kertaa ja sit loppu. En sit tiedä oliko ne niitä harjoitus supistuksia vai mitä..

Äitiyspakkaus tuli postiin jo perjantaina mut ehditään vasta nyt yhdessä sitä hakemaan tai sit ku mies pääsee töistä. Muistin just et se haetaan tänään ja nyt tulee sit pitkä päivä kun odotan sitä kello neljää :D

Suonenvedoista täälläkin tullut pariin otteeseen toivotaan ettei nyt ihan jokaöiseksi vaivaksi tulisi noi.

Synnytyksestä en aio ottaa mitään paniikkia mutta kyllähän se vähän jännittää kun ei ole ennen kokenut. Eniten pelottaa et joutuisi hätäsektioon, kun siihen ei olisi sit osannut yhtään varautua ja yleinsä kai silloin on jotain hätänä vauvalla kun siihen joutuu. Enkä kyllä sellaista isoa arpeakaan haluaisi. Repeämät myös jonkin verran pelottaa.

ON: Mulla ei ole koulua enää kuin kerran viikossa kaks tuntia ja yks tentti enää edessä! Töitä teen kyllä vielä kesäkuun alkupuolelle asti mutta vaan muutamana päivänä viikossa. Tuntuu aivan ihanalta nyt kun ei tänäänkään tarvi lukea mitään koulukirjaa tai kirjottaa esseetä. Kerranki saa vaan rentoutua ja keskittyä omaan hyvinvointiin :) Puhutteko vauvalle tai laulatteko jotain tiettyä laulua? Mä en ole jotenkin ottanut omaksi tota vauvalle puhumista. Tuntuu vaan itestä vähän hassulta. Välillä oon jotain itekseni lauleskellut, kun jos oon yksin kotona koko päivän niin eihän vauva sit kuule mitään ääniä. Musiikkiakin usein oon kuunnellut korvalapuilla. Pienon soitosta vauva innostui kun kuuli sitä viikonloppuna. Harmi ettei itselläni ole pienoa kun osaisin soittaa ja voisin sitä aina vauvalle soitella kun näyttää tykäävän. Siinä on varmaan niin kantava ääni että kuuluu hyvin kohtuunkin asti.

Scarlett ja sissi 26+3
 
noniin huomenta =)

kyllä taas nukuttais mutta ei auta, pakko oli vaan nousta! ei tää kotona olo yhtään mitään lomailua ole haha :D no mitäs olin vähän laiskempi viikonloppuna, silloin olis vielä helposti saanut pummittua apuja siivous puuhiin ihan vaikka vain siis sellaista että isi ja poika ulos et pääsis yksikseen siivoomaan rauhassa. no meni jo, enään voi vikistä.

synnytyksestä no en oo ees ajatellut sitä nyt. jotenki hirvittää että taas lapsi tulis sen imukupin avulla maailmaan ja ainaki samulla se aiheutti sitä että suun aukominen aluks teki kipeää joten tissillä ei kauheesti tullut oltua.. ja pää näytti vähän puutarhatonttumaiselta hiipalta. meni kaikki varmaan muuten hyvin, oon mä sen synnytyskertomuksen lukenut mutta jotenki on vähän jännät fiilikset. en haluais sektioonkaan joten kai turha "ruikuttaa" koska jotenki toi lapsi ulos olis saatava :D tässä tapauksessa voin sanoa että onneks siihen elokuuhun vielä aikaa että osaan psyykata itteni hyvin tähän tapahtumaan ja kuitenki se palkinto siitä on paras mahdollinen niin kaikki kyllä pyyhkiytyy varmasti taas nopeasti mielestä. kiva kyllä lukea toisenlaisia fiiliksiä, niistä saa kummasti voimaa ittelleki että hyvin menee :) tuntuu aina että kaikki kertoo ne hirveimmät tarinat ja jää vaan paha maku suuhun + kauhee tyrmistys. kaikista huvittavinta tässä on se että samun aikoina en ees miettiny näitä, kattelin kaikkii hölmöjä reality tv sarjoja jossa synnytyksiä ja olin ihan ok, vasta ku tajus et nyt lähdetään synnyttää niin alko jännittää pirusti :D ehkä tää on joku ohi menevä jälkijärkytys..

makeanhimo no mä kutsuisin tätä kyllä jätskihimoksi :D sitä vois kokoajan mussuttaa, tän hetken lemppari valion herkkutrio! eli se jossa mansikka-vanilja-suklaa jädee. yritän olla joka päivä nassuttamatta mutta kesällä varmaan menee surutta kauhee määrä kitusista alas.

kauhee ku tuntuu ettei voi enään ees kävelylle lähteä, heti alapää ihan tulessa jo puolessa välissä matkaa siis! tohon lähi s marketille on matkaa puoltoist kilsaa per suunta siis joten ei paha mutta pirusti ylämäkiä sitten keksitty tohonki välille! siinähän sitten kärvistelen mutta en viittis noin lyhyenmatkan takia käyttää busseja. ainakaan vielä :D kesällä super kuumina päivinä varmaan se bussi on ykkös vaihtoehto. ja sit noi suonenvedot, viel ei oo yhtäkään kunnollista saatu aikaseks mutta kyl on ollut läheltä piti tilanteita, tuntuu et hetiku joku mainitsi täällä asiasta niin tuli jo siitä melkein yks :D

joopajoo, pakko se on nyt alkaa puuhaamaan, oon jo ihan tarpeeks lonninut tässä koneella. kohta on muuten se äitienpäivä niin onko kaikilla jo hirveät suunnitelmat sen varalle? entä onko lahjatoiveita esitetty miehille? ;)

samunäiti&alex 25+6
 
Moni tuntuu täällä murehtivan sektiota. Mielestäni sektio ei ole kamala asia ja ainakin itse olen niistä toipunut hyvin vaikka hädällä on jouduttu vauvat maailmaan leikkaamaankin. Nukutuksesta toipuminen kesti päivän, mutta spinaalipuudutuksen kanssa olin pystyssä jo samana päivänä ja seuraavana päivänä hoidin vauvaa samanlailla kuin muutkin. Positiivista oli myöskin kun kohtua käytiin painelemassa tyhjäksi ei se tuntunut missään! Negatiivisia juttuja on tietenkin ne nostorajoitukset hetken aikaa, mutta eipä nuo ole tahtia haitanneet. Tikitkin ovat haavalla vain 5 päivää joten nopsasti se haavakin paranee.

Lähinnä mietin/toivon että pääsisi jälleen 2 hengen huoneeseen kuten viimeksi. Esikoisen kanssa olin 5 päivää 4/5 hengen huoneessa ja se ei ollut hääviä kun samassa kammarissa on 4 eri vuorokausirytmin ja temperamentin omaavaa vauvaa! Onneksi sitä pääsee kotiin jo parin päivän päästä!

Viikonloppuna tuli koottua pinnasänky. Vaatteetkin on pesty ja silitetty. Suurin osa järjestelyistä on siis tehty, toivon vain että kesän saa istuskella terassilla/rannalla ja vaan nauttia olostaan ilman hirmuista hääräämisen painetta.

Mirkku + myllertäjä 27+3
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Moikka! :)

Taas meni viikonloppu, meillä tietenkin MM-kisatunnelmissa :D Itsekin yritän vähän innostua niistä nyt kun ei mulla muutakaan tekemistä ole ja mies on niin innoissaan :D Tulipa taas poksuttuakin eilen, huh huh kun nään viikot menee nopeesti! Jos vauva esim. syntyiskin jo viikolla 38, niin enää olis 11 viikkoa jäljellä! Hui. :D Mutta alkaa toden teolla rassata nää vapaapäivät, sitten kun päästään kuun lopussa muuttamaan niin ei varmasti ole niin kamalaa enää kun on perhe ja ystävät samassa kaupungissa. Nyt hajoaa pää yksin kotona päivisin.

emilien onneksi kaikki oli kunnossa! Olipas kummallinen lääkäri sinulla, ei tainnut oikeen tietää mistään mitään. Toivottavasti asiat selviää myös miehesi kanssa! Olenkin pariin otteeseen miettinyt, mitä sulle kuuluu kun et oo kirjoitellut :)

Häpyluu on täällä ollut eilen taas tosi arka. Nivusissa ei oo särkyjä tuntunut mutta juurikin häpyluussa aika usein.

Synnytyksestä en osaa sanoa mitään, kun tulee olemaan eka kerta. Ihan mielenkiinnolla ja ns. "hyvällä" jännityksellä mennään tässä vaiheessa ainakin. :) Vielä en osaa pelätä ja toivottavasti en rupeakaan turhia murehtimaan.

Devil mullakin iskee välillä semmonen hassu, pyörryttävä olo ja lievä kuvotus. Se menee kyllä ohi itsestään mutta tulee usein selällä maatessa. Oon yhdistänyt sen sitten siihen, että kohtu painaa isoja suonia.

Ulkona on ihanan aurinkoinen kevätpäivä! Pitää lähteä käymään jossain etten höperöidy tänne sisälle enempää.

Minea ja maha-asukki 27+1
 
Makeanhimo on iskenyt ja minullakin juuri jäätelön muodossa. Jostakin syystä tekee mieli vaniljapehmistä ja pakkohan sellainen oli ottaa viikonloppuna.:D En edes muista, että milloin olisin edellisen kerran syönyt pehmiksen, mutta hyvää oli.

Vauvalle puhumisesta/laulamisesta Scarlett kyseli. Voin tunnustaa, että kun olen kotosalla yksin, saatan laulaa jotakin kappaletta. En siis ole tarkoituksella laulanut jotakin tiettyä. Puhun aina silloin tällöin vauvalle, mutta en ole oikein perillä, että mitä pikkuiselle pitäisi höpöttää. Hieman hassuahan se on, mutta tottuupahan pikkuinen ääneen.:)

Äitienpäivä todellakin lähestyy. Meillä se tarkoittaa säätämistä, sillä äitimme asuvat eri kaupungeissa ja kumpaankin on ehdittävä. Minun puolellani on olemassa traditio, eli äitini ja äidin nuorin sisar perheineen kokoontuvat yhteen aterialle siinä puolenpäivän, yhden maissa ja silloin heitä juhlitaan. Nyt serkullani on poika, joten hänkin on juhlittavana ja minä pääsen mukaan sitten ensi vuonna.:) Illaksi suuntaamme sitten mieheni äidin luokse juhlistamaan häntä. Viime vuonna veimme hänet syömään ravintolaan yhdessä mieheni veljen kanssa, mutta tänä vuonna anoppi on ilmoittanut, ettei se käy, vaan hän haluaa kokata koko lössille. Minusta se on hieman hassua äitienpäivänä antaa hänen laittaa ruokaa, mutta sitä hän toivoo lahjaksi poikiensa perheiltä.
Äidille minulla on jo lahjaideoita olemassa, hän mm. itse toivoi, että saisi suurennoksen hääkuvastamme, joten aion toteuttaa sen. Olen myös juuri ryhtynyt pohtimaan ns. Isoäitipakkausta, mutta aika taitaa loppua kesken sen ideoinnissa. Ehkä sitten loppukuusta, kun on äitini syntymäpäivä.:)

ON: Aion todellakin mainita nivuskivun neuvolalääkärille keskiviikkona. Tänään olen kipu ei ole tuntunut yhtä pahalta, mutta toisaalta: olen koittanut välttää pitkiä istumisia. Eli todella hyvä, ettei luentoja ole enää! Tänään on tosin luvassa kahden tunnin tentti, saas nähdä, että miten kipeä olen sen jälkeen.

Ihanaa uutta viikkoa kaikille! :)

Luckygirl & Vintiö 26+2
 
Häpyluu on täällä myös todella kipeä, ei kärsi kyllä koskea ollenkaan, painaminen sattuu niin ett' huudan tuskasta.
Nivuset ovat myös kuin betoniin valetut, kipeät kun yrittää asentoa vaihtaa tai kävellä.
Lonkka on oikeastaan pahin, pettää välillä niin pahasti etten voi kävellä ollenkaan. Yksi päivä yritin nousta sohvalta vessaan, pääsin ehkä puolimetriä eteenpäin kunnes paikat petti ja en vain päässyt eteenpäin kun sattui. Mieskin juoksi tueksi etten kaatunut. Vessahätä oli kaamea ja en päässyt liikkeelle joten lopulta konttasin hirveätä vauhtia sinne :LOL: Oli tosi koomista.
Öisinkin vessaanmeno on kamalaa, pääsen sinne mutta pois en. Lonkka jostain syystä tekee tenät kun pitäisi mennä takaisin petiin.
Ihan hirveää.

Selkä myöskin temppuilee töissä ollessa. Vaivoja vaivojen perään, pulassa ollaan kun pidemmälle mennään.

Täällä odotellaan edelleen vaunuja ja äippäpakkausta, ei näy eikä kuulu. :(

Pinnasänkyä ja varusteita siihen katsellaan tuossa touko-kesäkuun vaihteessa, pitäisi tsekkailla muutkin lastehuoneen puuttuvat kalusteet ennen sitä. Ei vielä paniikkia, vielä on aikaa. :)

Me lähdetään kohta ultraan pikkuista vilasemaan!

Aurinkoista viikkoa kaikille mammoille!

ss ja poika 24+2
 
Moi kaikki!
Näinköhän se hehkuva raskauden toinen kolmannes meni, ja vikan kolmanneksen vaivat tekevät tuloaan ;)
Makeanhimo mäkin voisin syödä koko ajan jotain makeaa. Itse asiassa alkuraskauden pahoinvointi on nostanut tympeää päätään! Onko kelleen muulle käynyt näin? Oikea ruoka ei maistuisi, broilerin näkeminenkin saa mut oksun partaalle ja alas menisi vaan jugurtti, hedelmät ja hiilihydraatit. Mä todella toivon että tää ei pahene!
Säryt mun nivuset ei kipuile eikä häpyluu, mutta nyt alkaa alaselkä sanomaan sopimustaan irti. En pysty kumartumaan yhtään. Ei ole iskiaskipua, vaan ihan tunnen nivelessä sen kivun. Puuh, mies tietty luulee että yritän vain luistaa kotitöistä...
Aurinkovoiteista havahduin just että normaaleita aurinkosuojia ei saisi käyttää vaan pitäisi olla jotain fysikaalisia voiteita. Tietääkö kukaan voiko kuitenkin käyttää meikkivoiteita joissa on spf????
Mielialoista nyt vissiin hormonit hyrrää, kun kaikki mitä mies tekee, kiukuttaa. En tiedä miksi raivoni kohdistuu niin suoraan nimenomaan häneen. Raukkaparka.... :D

Uusiäippä ja vaaveli 25+2
 
Täälläkin on aika mahtava makeanhimo ollut jo muutaman viikon! Aina välillä on ihan pakko ostaa rehellistä suklaata, kun ei pysty olemaan ilman sokeria.. : / Jos ei satu olemaan edes keksiä kaapissa, pitää vetästä kuppi teetä ja laittaa siihen semmoset 3-4 teelusikallista sokeria :ashamed:
Synnytys ei pelota yhtään, lähinnä ainakin tässä vaiheessa vielä odotan sitä mielenkiinnolla, kun on saanut kuulla nuita synnytysjuttuja kavereilta ja täällä 2+:ssa. Olen kyllä aika pienikokoinen, joten se mietityttää että miten mahtaa mahtua vauveli alakautta tulemaan, mutta murehditaan sitäkin sitten kun sen aika koittaa. Ei se sektiokaan minua pelota, voin kyllä kuvitella että harmittaa, mutta sillä mennään jos ei muuten onnistu.
Selkäsärky alkaa olla melkein joka päiväistä, eli tuosta vasemmalta särkee monesti istumasta liikkeelle lähtiessä, mutta helpottaa kun liikkuu hetken aikaa. Muita nivus/liitoskipuja ei ole kumma kyllä ollut ollenkaan.. Ainoastaan mahassa tuntuu kohdun venymistä aika kipeästikin välillä..
Suonenvetoja on harrastettu aikaisemmin aika tiuhaan, melkein joka yö, mutta kun aloin päivittäin juomaan kivennäisvettä ihan reilusti, on suonenvedot jääneet taakse. Ainoastaan tuossa toissa yönä siskon luona yökyläillessä alkoi pohjetta vetää tosi kipeästi, mutta se onneksi helpottaa nopeasti kun varovasti venyttää pohjetta. Nyt on kyllä pohje ollut sen johdosta kipeä, joten saa venytellä vähän väliä.. Luulen tosiaan että tuo suonenveto johtui siitä, etten lauantaina juonut yhtä paljon vettä kuin nyt yleensä on ollut tapana. Unohtui siinä synttärihulinoiden keskellä juoda.. Runsas nesteiden jouminen ja ehkä se magnesium voisi auttaa teitä suonenvedoista kärsiviä :)
Viimeyönä huomasin ekaa kertaa, että kohtu saattoi painaa jotain suonta tahi muuta tuossa oikean jalan puolella, kun tuntui että jalka alkoi puutua tai oli muuten jotenkin kummallisen tuntuinen. Ei auttanut vaihtaa asentoa, kokeilin molemmilla kyljillä makaamista ja selällään, mutta outo tunne pysyi kunnes olin nukahtanut... mikälie sitten ollut.

-pansku- ja bubutyttönen 27+0 POKS!
 
Hankinnoista Täällä tehty ensimmäiset "suuremmat" hankinnat viikonloppuna. :) Käytiin siis Ikeassa ostamassa pikkuisille pinnasängyt ja hoitopöytä.
Meillä entuudestaan esikoiselle ostettu joskus Brion yhdistelmävaunut, jotka ajattelin pistää myyntiin nyt. Ollaan katseltu Lauran Lastentarvike liikkeestä Akjax Gemini yhdistelmävaunuja. Olivat minusta "halvat" verrattuna muihin samanmoisiin vaunuihin ja netissä olivat saaneet kehujakin. :)

Huomenna olisi jälleen kontrolli-ultra Tyksiin. Saadaan kuulla paljonko pikkuiset ovat kasvaneet ja nähdään heidät jälleen. :heart: Lääkärineuvola oli 26.4 ja siellä kohdunkaula oli lyhentynyt 3 sentistä 2 senttiin ja lääkäri silloin oli sen oloinen ettei oikein mistään mitään tiennyt. Pitänee huomenna pyytää katsastamaan tilanne uudelleen.

Sinful89 ja tupla-pampulat 26+4
 
Se olis kohta neuvolaan lähtö. Lääkäri siis vuorossa. Sairaslomaa tarvii, kun ei töihin kykene. Katotaan nyt millaista valitusta saa tällä kertaa kuunnella.... :| Ahdistaa vähän jo valmiiks.

Devil+pyöriäinen 28+2
 

Yhteistyössä