heipä hei kaikille piiiitkästä aikaa! :wave:
vähän on ollu tässä nyt taukoa kirjottelussa..
päivittelen vaan nopsaan kuulumisia
eli, toissapäivänä
sokerirasituksessa käyty, ja tulokset
erinomaiset! jes!
eli ei rd:tä tässä raskaudessa luojan kiitos!
yks stressin aihe vähemmän, kun ei tartte vahtia syömisiään.
miehen kanssa on asiat vieläkin vähän vaiheessa.. saatiin eilen juteltua osa asioista, ja tänään jutellaan lisää. jospa tässä sitten olis huomenna vähän viisaampi, ja tietäis onko se ero nyt lopullinen, vai yritetäänkö me vielä. 9pv ainakin tulee päätös saanko sitä vuokra-asuntoa tukiverkkoni läheltä vai en. noh, mutta toivottavasti ei olisi tarvetta sille.
supistellut on täälläkin monesti päivässä. haittaa ne ei kuitenkaan ole tehny (ainakaan vielä) kun kävin eilen neuvolalääkärissä. kohdunkaulaa jäljellä 3cm, kiinni, eikä oo pehmeä. huoh. toinen stressin aihe vähemmän tällä hetkellä
mutta sitten, mua peloteltiin eilen sitten ihan turhaan! eilen siellä
neuvolalääkärillä se lääkäri mittas sf mitan, joka oli 20cm!? en kyllä usko. koska kuukausi sitten se oli 18cm, ja toi vatsa on kasvanu kyllä paaljon paljon enemmän ku 2cm kuukauden aikana. se oli siittä huolissaan. sitten se kuunteli sydänäänet, ja siinä kuulu vaihteluja. alimmillaan syke oli 120, ja ylimmillään 140. se sano mulle että sydänäänet romahtelee, ja laitetaan lähete yliopistolliseen sairaalaan sydänkäyrään ja ultraan. mä sit olin tietysti aivan paniikissa, ja kyyneleitä nieleskellen lähdin aivan älyttömällä kiireellä sairaalaan. ajattelin, että jos napanuora on kaulanympärillä tai istukka lopettamassa toimintaansa. olin siis aivan totaalisin sekasin pelosta. sit ku pääsin sinne, hoitaja sano mulle, että kuulostaa kyllä ihan normaalilta mutta lääkäri kattoo. sit kun vihdosta viimein pääsin 2 piiiiiiiiiiiiiiiitkän tunnin odottelun jälkeen sinne lääkärille, se sano että on ollu sit todella epäpätevä lääkäri ja on säikytelly mua aivan turhaan. että tommoset heittelyt on normaaleita, eikä ne ole mitään sydänäänten romahduksia. eikä näillä viikoilla saa edes koko sydänkäyrää, koska vauva on niin pieni. ultras sitten, ja kaikki ok. napavirtaukset kunnossa, istukka kunnossa, koko vastas viikkoja, sydän oli just semmonen ku pitää. ei mitään häikkää missään. helvetti soikoon!
mä aion kyllä ens neuvolakäynnillä, joka on tän kuun lopussa, toistaa sille mun terkkarille juur samoilla sanoilla ton mitä se lääkäri sano. tekis mieli tehä valitus koko akasta. mä kun on vielä näissä hormonihöyryissä ihan tajuttoman herkillä, ni ette uskokaan kuinka sekasin mä olin ja paniikissa, kun lähdin sinne sairaalaan.
Emilien ja pikkunen 26+2 :heart: