<3Elokuun Epelit 2012<3 TOUKOKUU

Surusilmät meillä oli pinnasängyssä patja, kerni (Se kangas missä toinen puoli frotee ja toinen puoli muovia) lakana siinä päällä, reunapehmusteet ja pieni peitto. Tyynyä ei saa mun mielestä käyttää edes pienellä vauvalla, ainakin me alettiin käyttää ohutta tyynyä vasta 1 vuotiaalla. Jotkut tykkää laittaa sinne aluksi esim. äippä pakkauksen laatikon pienentämään sitä sänkyä, tai sitten erilaisista vuodevaatteista muokata "pesän" vauvalle, jotta vauvalla olisi turvallisempi nukkua. Mun mielestä se ei oo tarpeellista, meillä pärjättiin ilmanki ekasta yöstä lähtien:) Sit meil on ollu alusta asti joku soittolelu. Meillä oli pitkään käytössä sellane patterikäyttönen pyörivä mobile, mistä tule valoja ja musiikkia, joillakin se häiritsee vauvan unen saantia, mutta meillä se toimi tosi hyvin, vauva rauhottu sitä katsoessa ja nukahti itsekseen. Sitte kun mobiilin aika oli vähän niinku ohi ku vauva pääs istumaan jne, niin vaihettiin ihan vaan sellanen pehmeeseen soivaan pehmoleluun, joka laitetaan yhä edelleen 1,5 veelle soimaan nukkumaan mentäessä. Se on se tietty tapa mistä tietää että nyt aletaan nukkumaan:)

Rakkoon potkimisesta: Kyllä meilläki välillä potkitaan sinne suuntaan, mikä on tietysti vähän epämukavaa. Epämukavampaa on mun mielestä kun sielä välillä iha selvästi räplätään sormilla sitä rakon seutua :D

Me ei saatu täällä kertaa neuvolasta DVD:tä mutta saatiin 2010. Oliko siinä vielä "Kari Taalasmaa"? :D Melko huvittava on kyllä, se on jopa tallessa jossain :D

Kesällä pukeudun sääripitusiin leggareihin, tunikoihin ja hellemekkoihin, ei siinä sen kummempaa, jos viitsii satsata kevyeeseen pellavaan ni varmasti auttaa ku on muutenki raskaana varmasti tukalaa heinäkuun aikana :D

Tässäpä päivitystä vappumasusta rv.27+0 vaikkei ollukkaan kovin edustava kuva :D

[/URL][/IMG]

Jenny ja Papu 27+1
 
Täällä vappu mennyt rauhallisissa merkeissä. Eilen käytiin kyllä syömässä ravintolassa vapun kunniaksi mutta ei sen erityisemmin juhlittu. Huomenna olis toinen neuvolalääkäri kerta edessä. Toivotaan et kaikki ois hyvin vaikka ei tässä mitään sen kummempia oireita ole ollut ja vauvakin potkiskelee menemään jatkuvasti :)

Perhevalmennuksesta onko muilla kokemuksia? Joudutaanko siellä tosiaan puimaan omia parisuhde asioita muiden kuullen? Mä kun kuvittelin että se on enemmänkin sellanen luento että siellä vaan kuunnellaan eikä tarvi ite mitenkään osallistua.. Meilläkin ois ens viikolla se perhevalmennus missä on aiheena just parisuhde ja vanhemmaksi tuleminen niin rupesi vähän jänskättämään jos siellä tollasta on. Ois kiva kuitenkin noissa käydä kun ekaa lasta odottaa niin kaikki on uutta ja ihmeellistä ja neuvot otetaan vastaan. Lisäksi mies tuskin on niin paljon perehtynyt lapsen saamisen mukana tulemiin muutoksiin kun minä niin noista valmennuksista se sais ainakin jotain lisä infoo ehkä. Mä kun oon jo kaiken mahdollisen melkein netistä ehtinyt lukea :D

Kiitos Jennylle uudesta pinosta! Sulla onkin jo upea vauva maha :)

Scarlett ja sissi 25+5
 
Heissan, neuvolalääkäri takanapäin ja kaikki ok. Painoakin oli (kiitos vapun ;) ) tullut nyt kuukaudessa 1,5 kg joten terkkakin tyytyväinen. Lääkäri tutki paikat ja kaikki tiukasti kiinni ja kanavaa jäljellä 3cm, eli ei ihan hetkeen ole syntymässä. Osaan hautoa muttei nämä ulos tule ihan helpolla. No, nyt ei tarvii sitä murehtia ja voi käydä uimassa edelleen huoletta.

Mukavaa toukokuun alkua kaikille, pitää jatkaa touhuja!
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Hartanin vaunut ostin. En kyllä tiedä, mikä malli on kyseessä, enkä vuottakaan. Huutonettiä kyttäämällä saa kyllä tehtyä ihan hyviä löytöjä vaunuostoksilla. Nää on kolmannet vaunut, jotka sieltä ostan.

Nla oli tänään ja siellä olikin sitten eka sf-mitta, joka oli sen 26cm. Meni sinne huimasti yli yläkäyrien. Th:kaan ei oikein uskonut, että oli mittonut oikein. Itsekin sitä olen mittaillut tuonne 25cm paikkeille. No, jos se jatkaa vielä kasvuaan tuolla, niin lähdenpä sitten sinne ä-polille sitä tutkituttamaan. Rakenneultrassa kun ei mitään erikoista tullut esiin lapsiveden tai sikiön koon kanssa, joten ei oikein osaa itsekään päätellä mistä tuo lukema johtuu..

Alkuraskaudessa tunsin kohdun n. 2 sormenleveyttä navan alla jo rv 6+5, joten se olis systemaattinen sen löydön kanssa. Kukaan kun ei oikein uskonut sen olevan edes kohtu. Saa nähdä joudutaanko sitten etsimään jotain muuta tuolta sisuskaluista, joka selittelis kohdun aseman niin korkealla.
 
Heippa vaan ja mukavaa toukokuun alkua!

Mä oon laiskana vaan käyny lukemassa täällä enkä oo jaksanu kommentoida :ashamed:

Jennylle kiitos uudesta pinosta (ihana massu)!

Kisuliinalle täältäkin kovasti tsemppiä ja toivottavasti kaikki menis hyvin, varsin vahvoilta vauvat kuitenkin vaikuttavat :heart:

Mä oon ajatellu kesäpukeutumisen hoitaa ihan mekoissa ja sortseissa, omat housut ja sortsit menee jalkaan edelleen, kun vaan käytän vyötäröllä sitä jatkopalaa :) Se osoittautui kyllä hyväksi hankinnaksi. Mekkoja onkin sellasia mahasta väljiä joita voin käyttää ja saatanpa jonku uudenkin hankkia :whistle:

Kelalta tuli päätökset tosi nopeasti ja varmaan pakkaus tulee postissa päivänä minä hyvänsä, kivahan sitä on päästä tutkimaan ;)

Se DVD mekin saatiin sillon neuvolasta, aika kauhee :LOL:

Inieh hyvä että kaikki on kunnossa. Meidän tyyppi pitää välillä muutaman tunnin taukoja, alkaa vissiin selkeästi ole noita uni - ja valvejaksoja ja kyllähän se aina huolestuttaa jos ei liikkeitä tunne.
Tosin sitte muuten onkin varsin vauhdikasta menoa, jotain capoeiraa siellä vissiin treenataan ahkerasti.
Mies tossa sanoi yks päivä kun mietin, että onko liikkeitä ollu vähemmän, että Ei karhutkaan riehu kokoaikaa, ne syö välillä puolukoita :LOL:
Oon vaan koittanu pitää tämän mielessä.

SS samat on hormonifiilikset täälläkin, itku ja mielipaha tulee mitä ihmeellisemmistä asioista :ashamed:


Callisto & P-P 25+5
 
Joo tuntuu näin jälkeenpäin ajateltuna et hätiköinkö sen polille lähdön kanssa.. :ashamed: Äiti on opettanut mulle että lääkärin puoleen ei käännytä ennenkuin OIKEASTI tarvii, mut siis maanantaina tyyppi ei tosiaan ollut koko päivänä liikkunut ja kello oli 5 iltapäivällä kun sinne soitin.. Ajattelin ensin kans et ehkä se nukkuu mut kun ei tosiaan reagoinut tökkimiseen, makean juomiseen/syömiseen eikä muuhunkaan ni hätähän siinä sit iski.. Olis helpottanu jos olisin päässy neuvolaan sydänääniä kuuntelemaan, mutkun neuvolakin oli jo vapun vietossa. Noh, pääasia et kaikki oli hyvin. Ei tyyppi eilenkään kovin paljoa liikkunut mut tänään on kyl jumppailtu sit senkin edestä :D

Kesävaatteista.. Mä huusin huuto.netistä itelleni yhden mekon ja hameen ja kirpparilta löysin yhden mekon mikä ei oo mammamekko mut silti pitkä ja sen mallinen et pitäis mahtua :D Sit mul on yhdet shortsit, nekään ei oo mammamallia mut menee ja sit on trikoocaprit ja parit mammalegginsit.. Yläosia on niukemmin, pitäs varmaan vielä jotain toppeja jostain haalia :D Tuntuu tyhmältä kun joutuu niin paljon vaatteita ostamaan, mut onneks ei tarvii ostaa toppatakkia tms :D

Pumppa Mäkin oon katellu vaunuja huuto.netistä, en vaan oikein tiiä vielä tarkemmin että mitä oon vailla ni siks mennäänkin livenä kattoo vaunuja liikkeeseen tänä lauantaina :D Mut Hartanithan on käsittääkseni aika tyyris merkki, säästit varmaan pitkän pennin jos vertaa uutena ostettujen hintaan :)

inieh ja tyyppi 23+2
 
Hei pitkästä aikaa taas!

Kuukausi sitten olen tainnut viimeksi kirjotella.
Jouduin pysymään poissa jatkuvan migreenin takia ja siitä syystä sain myös saikkua. Meni ainakin toistaiseksi ohi lepäämällä. Täällä on alkanut selkä reistailla eikä kestä enään oikeen kantamista. Tässä tauon aikana on keretty käydä neuvolassa ja yhdessä ylimääräisessä lääkärissäkin kun oli supistuksia ja paineen tunnetta tuolla alapäässä molemmissa kaikki kuitenkin ok. Hemoglobiinikin oli alkanut itsestään nousta. No huomenna on seuraava lääkäri käynti.
Vanuja meille on eksynyt jo kahdet toiset on periaatteessa lainassa ja toiset on omat, ja yhdet matkarattaatkin eksyi jo tänne :)

Liikkeistä: Pikkuinen liikkuu eniten kun menen nukkumaan, aika lailla on rytmiä kehittynyt kun samoihin kellon aikoihin alkaa liikumaan. :) Rakkoa on myös kiva silloin tällöin potkasta :)

Kesävaatetus: Ajattelin käyttää tunikoita, mekkoja, legginsejä ja capreja. Ja periaatteessa kaikkea mikä hyvältä tuntuu :)

Shadowy ja Pieni 26+3
 
Heippa pitkasta aikaa :wave:

Olen taalla kaynyt valilla lukemassa juttuja, mutta kirjoitteleminen on jaanyt viime aikoina- jotenkin ollut muka koko ajan jotain puuhaa ja iltaisin olen kaatunut sankyyn yhdeksan maissa...

Jennylle kiitos uudesta pinosta - ja hienon nakoinen masu!

Kisuliinalle ja pienokaisille paljon taistelutahtoa ja tsemppia.

Ja oliko annukka vuodelevossa, paljon jaksamista sinnekin. Toivottavasti ei ihan seinat kaadu paalle. Kamaa olla lapsista erossa. :'(

Samuelin aiti mainitsi Bio-oilin- mulla on kaytossa satunnaisesti, sain ison pullon lahjaksi ensimmaista odottaessa ja ajattelin yrittaa nyt kayttaa loput oljyt. Ma en oikein tykkaa oljyta itseani kun sen kuivuminen kestaa ikuisuuden ja sitten tuhrii kaikki vaatteet. Mika tahansa vartalooljy kylla varmasti ajaa asian, en usko etta tuo Bio-oil on sen ihmeellisempaa kuin esim tavallinen oliivioljy, taitaa vain tuoksua hieman paremmalta. Mun kestosuosikki on sininen Nivean kosteusvoide. Mulle ei muuten tullut arpia ekan kanssa, tietysti vatsanahka venyi ja kun "paasin" entisiin mittoihin huomasin etta kun kumartuu ja vatsan mennessa ruttuun ei iho ole kylla enaa entisensa. Enka usko etta palautuu millaan voiteilla. Mutta ei se ainakaan mua hairitse eika mun vatsaa paase nakemaan kuin ihan harva, en tykkaa edes bikineista. Olen ollut jo vuosia yksiosaisen uimapuvun kannattaja.

Tosta uimapuvusta tuli mieleen uiminen. Kuinka moni mamma harrastaa taalla uimista? Milta se teista tuntuu? Ma kokeilin noin vko sitten, mutta taytyy sanoa etta ma en tykannyt yhtaan. Musta se tuntui tosi oudolta vatsalihaksissa, niin etta lopetin mun mammauinnit siihen. Salilla kayn kylla edelleen pari kertaa vkossa ja joogailen saannollisesti. Alkaa jo vatsa vahan haitata menoa, mutta viela en luovuta. Aion liikkua loppumetreille saakka. Nyt on tosin juoksu vaihtunut kavelyksi ja monet liikkeet mammaversioiksi, mutta paaasia on musta saannollisyys ja etta saa vahan hikea pintaan. Ja venyttely tuntuu ihanalta. Mulla alkaa tuntua alaselka, pakarat ja takareidet kireemmilta, joten saannollinen venyttely on ihan pakollista.

Eipa mulle tule juuri muuta mieleen. Hyvaa loppuviikkoa kaikille!

Maria ja poju 25+4
 
Mukavaa toukokuuta elokuiset =)

Vaikka ei siltä tunnu, että kesä olis tulossa, täällä ainakin on niin pirun kylmä, et ulkonakaan ei huvittais värjötellä, mutta onneks on "pakko" lähteä joka päivä haukkaamaan happea ton poikasen kanssa. Tosin tän päiväisen jälkeen alan ekaa kertaa tuntea, että joo, raskaana ollaan..Roudasin ensin pojan pyörän ulos, sit sillä tehtiin lenkkiä, (poika mukavasti aina laittaa yhtäkkiä jarrut pohjaan, se nykäsee tosi kivasti...)käytiin kaupassa ja sit piti vielä rehata pyörä ja kauppatavarat kotiin..Nyt onkin sit koko alapää hellänä ja nivuset huutaa.
Mua hirvittää valmiiks jo kuukauden päästä olevat polttarit, siä pitäis seurueen mukana kulkee ympäri Tamperetta, saas nähä. Kävely alkaa jo olla jonkinsortin vaappumista..:attn:

Kesäpukeutumisesta: mulla kans hommattuna parit äitiysleggarit ja tunikoita ja toppeja niiden kans, farkkuhame ja farkkumekko..Jotkut pellavahousut olis kyllä kivat kans. Kaikki päivittelee, että "voi kun ei tulis kuuma kesä", mutta sekin oikeestaan aivan sama kun ei se talvella raskaana oleminenkaan hääviä oo kun tarvii turnustaa pimeesti vaatetta. Nyt voi hengailla kotonakin sit vaikka alasti jos oikeen tukalaa tulee :D

Tää viettää pumpulihääpäivää tänään, tosin ei miehen kans ees oikeestaan keretä näkemään kun se oli yön töissä ja taas 8lta menee illalla. Aamulla sain sentään vähän hellyyttä :heart:

Ainiin, mun iäksi saa päivittää 27v

Kiuku ja Palleroinen 24+4
 
Viimeksi muokattu:
Tulin (taas) poksumaan ! :)

Tuntuu että aika lentää.. IHANAA !

Täällä selkä alkaa oireilla... Ja helpotusta ei saa kun töissä joutuu asiakkaita siirtelee/nostelee välillä.... Meinasin asiasta ens viikolla mainita nla-lääkärissä, josko sais hieman lepoa...

Ihanaa toukokuuta mammat!!!

Ninzi & Tyllerö 26+0
 
jes toukokuu, tätä oon niin odottanut ! yön aikana oli pihan puskiin ilmestynyt vihreitä pieniä silmuja, kesäkesäkesä! :heart:

ihana toi pumpulihääpäivä sana, en oo koskaan kuullut mutta onnittelut kiuku ! =) luin monta kertaa ton "mukavaa toukokuuta elokuiset" niin elokuiset sana oli kokoajan aikuiset. mietin että mikä tervehdys toi on :LOL: pitäis varmaan tuolta yöpöydältä hakee vaan rohkeesti ne silmälasit nenän päälle koristeeks.

ja kesän kuumuudesta, ei se mua tuu haittaamaan ! ekaks ku ei meinannu ees talvel tulla lunta ja sitten sitä rämmittiinki oikein kunnolla kun tuli ja kevät tuntuu muutenki jotenki viivästyneeltä kun ei hirveen lämpösiä päiviä oo viel ollut niin nyt en kyllä kesällä valita kuumasta, kaikesta muusta sitten sitä "valitusta" tuleekin ;) äsken prismassa vieraillessa tuli tehtyä kivoja vaate löytöjä koko perheelle, siel oli vauvalleki ihania mauri kunnas aiheisia bodeja ym ! siskon kanssa kilpaa hihkuttii ja voihkittiin ihastellen hahah :D kesällä kyllä varmaan eniten tulee pidettyä bikineitä ja kotona varmaan muuten vaan alasti, sittenku ihmisten ilmoille joutaa niin kai sitä yrittää jotain fiksua päälleen aina keksiä..

jenny ihana masu! ja pointsit söpöstä paidasta/tunikasta(?) :)

linea negra ekaks löi ihan tyhjää että mikä kunnes muistin et samun aikoihin mulla oli kyllä tosi vahvana se ja vielä viime kesänäki se näky vaikka synnytyksestä oli sillo aikaa 7kk.. nytku paidan alle kurkkasin niin haaleesti alkaa jo näkymään, saas nähdä pääseekö yhtä tummaks ku viimeks :eek:

olin jo unohtanu et siitä bio-oilista olin höpissyt.. toi on kyllä siis rasvauksen kaa ylipäänsä että ärsyttää ku kestää ikuisuuden että kuivuu ja saa vaatteet niskaan, mulla on kyl nyt ollut niin kuiva iho että rasva imeytyny aikas nopeaa, en sitten tiedä pitäiskö jotain öljyä silti koklailla(?) se jää nähtäväks, en ikin kaupoissa ollessa muista koko asiaa niin tiedä sitte millo sellanen putilo meille ilmestyy :D

Callisto nauroin tolle karhujutulle :D ihana kommentti!

eipä oo tosiaan annukasta mitään kuulunut, toivottavasti kaikki mennyt hyvin? kun uhos että kotiin jossain vaiheessa haluais päästä niin onkohan se mahdollista päästä sitten sieltä äärivuode levosta kotiin tekemään samaa hommaa elikkä lepäilemään?

nyt viel vähän voikkarii ja sitten siihen tappavan tylsän puuhan pariin eli siivoukseen :( hyi!

samunäiti&alex 25+2
 
  • Tykkää
Reactions: Kiuku
heippa!

heti ekana masukuvapäivitystä :D

eli 20+0 ja 26+3


Ja perään kuulumisia.

Täällä on oltu toista viikkoa pimennossa, kun muutettiin uuteen isompaan kämppään, eikä nettiä saatu heti samaan syssyyn vaihettua tänne. Tänä aamuna sitten viimein saatiin yhteys! Mahtista :D

Maanantaina oli neuvola taas ja homma etenee edelleen ihan mallikkaasti, tyttönen oli raivotarjonnassa ja kohdunpohjan korkeus oli 22,5 jopa. Ainoastaan hemppa se ei vain ala nousta millään! Oon nyt varmaan kolmatta viikkoa ottanu joka ilta kerralla 2kapselia obsidania, eikä mitään vaikutusta. Edellinen mittaus näytti 111 eli noussut nestemäisellä alkutilanteeseen, mutta maanantaina hemppa näytti sitten 105 ja suonesta vielä tarkistettuna osoittautui olevan 100, eli anemian rajoilla aletaan mennä. Olo on kuitenkin ihan ok, eli vähän nyt väsyttää mutta mitään tarvetta ei ole nukkua päivisin. No ensi maanantaina sitten kunnon verikokeisiin, josta tarkistetaan nyt sitten B12 vitamiini ja jotain muuta... Tuli vaan mieleen, että siinä nestemäisessä Floradixissa olis reilusti B-vitamiineja ja sillä tuo näytti aikasemmin vähän nousevan ni jospa sitä pitäs sitten kuitenki vaihtaa taas siihen tuo rautalisä, vaikka siinä vähemmän rautaa onkin... Kapseliversio ei todellakaan näytä imeytyvän! On se hankalaa...

Mahakin se vain kasvaa! Enää ei mahdu ruokaa lähellekään niin paljoa kuin oon yleensä syöny, joten nyt on syötävä vähintäänki kolmen tunnin välein. Toki vielä se tästä kasvaa varmasti, mutta olen tosiaanki nyt jo yllättyny tästä koosta kun oon koko ajan aatellu, ettei mulle mitään isoa mahaa ainakaan tule! No näkee sitten minkä kokoinen lopulta on!

Niin ja oon nyt ollu sen kk sairaslomalla ja eilen oli lääkäri kirjottanu lisää lomaa ainakin kaksi viikkoa, kunnes on taas lääkärineuvola. Tässä pitäs alkaa selvitellä millon ne Kelasta lupaa minun alottaa äitiysloman, ni tietää lääkäriki mihin asti määrätä saikkua. En siis todellakaan ole enää menossa töihin, kun kaikki ovat samaa mieltä, ettei se enää kannata, kun niin herkästi supistelee ja kun on niin riskialtis työ. Aika harva tilallinenkaan pärjää työssään ihan äippälomaan asti...

Nukkumisesta sen verran tuli mieleen, että täällä ei osata nukkua enää kyljellään, kun se on jotenkin tosi epämukavaa eikä uni taho tulla. Pakko siis selällään olla ja monesti yöllä herätessäkin huomaan nukkuvani selällään. No enpä usko tuosta mitään haittaa olevan siihen asti, kun se ei ole enää mahdollista painavan massun kanssa.

Joo. jospa tuossa olis nyt asiaa kerrakseen! Kiva jos joku jaksaa lukea koko tekstin! :D

-pansku- ja bubutyttönen 26+3 :)
 
Viimeksi muokattu:
Mun on pakko vähän hehkuttaa, et heräsin tänä aamuna varmaan 5 maissa vessaan ja sit unta metsästäessä hoksasin et pienellä oli HIKKA :heart: Olin ihan "aawwww" enkä meinannu millään nukahtaa uudestaan :D Hassua.

Painosta Mulla on neuvolakortissa lähtöpainona 51,9kg mut oikeesti kyl alunperin painan sen 50-51kg, riippuu päivästä :D Ja lisätään et ei tällä metrin mitalla oo pituuttakaan enempää ku 161cm tasan joten oon normipainonen. Tällä hetkellä vaaka näyttääkin sit (huimia lukemia) 58,5kg :eek: Kuudenkympin kunniaks oon suunnitellu vetäväni litran jätskiä :D

Linea negra on ollu täällä nähtävissä navan alapuolella jo monta viikkoa.. Mulle olis pelkkä linea jo riittänyt, mut eipä, tällä mammalla koko maha kasvaa pitkää, tummaa karvaa. Jippii, en taida biksuja pitääkään tänä kesänä.. :whistle:

inieh ja murunen 23+3
 
Linea Negraa ei täälläkään vielä näy mailla eikä halmeilla, saas nähdä tuleeko ollenkaan.

Itsellä on tuo kohdunpohjankorkeus pari kertaa mitattu, vasta oli 23 ja nyt viime maanantaina oli 21-22cm. Eli pikkainen notkahdus tuli, vaan toinen mitta otettiin aamulla ja toinen iltapäivästä, jolloin mun maha on kyllä jo ehtinyt turpoamaan hyvästikin. Ei kuulemma tarvitse huolestua, normikäyrällä mennään.

Viikkoja on kohta kasassa 24 ja painoa on ekasta neuvolakäynnistä tullut pikkaisen päälle 3 kiloa. Alkupaino ennen raskautta oli alhaisempi ja vaihteli +/-2kg eli sellainen kompromissiarvio voisi olla 4-5kg, eli ei paha vielä ei. Vaan vielä on aikaa paisua. Stressiä en aio missään vaiheessa ottaa kunhan pysytään alle tietyn lukeman. Vaan sinne on matkaa!:wave:

Täällä supistellaan vaihteeksi pikkaisen enemmän, hetihän se alkoi kun töihin meni. Vaikken mitään raskasta oikein tehnytkään, pelkkä ajatus tuosta töihinmenosta saa supistuksia aikaan, liekkö joku henkinen juttu :LOL:

Ovatko muut hormoonihirviöitä?
Musta tuntuu että mielialat räiskähtelee oikein urakalla, välillä oon leppoisa ja välistä itkeskelen. Tämä päivä on mennyt ihan totaalisen raivotessa, varsinkin koiraparka saa mut käytöksellään ihan hulluksi. Sillä on joku ihme kausi ettei se tottele mitään, ei usko eikä kuule eikä näe. Tuntuu että kaikki mitä se tekee on ihan järkyttävän ärsyttävää.
Lisäksi eilen oltiin kävelyllä ja meistä meni pyöräilijä ohi joka rimpautti pirikelloaan kun ei muka mahtunut ohi menemään vaikka tilaa oli vaikka kahdelle pyöräilijälle.
Arvatkaa mitkä pultit siitä vedin? :LOL:

Väsymys vaivaa täälläkin, liekkö johtuu tuosta alhaisesta hempasta. Pitää aloitella huomenissa vitamiinit ja rautakuurit.
Nukun kuitenkin suhteellisen hyvin, lukuunottamatta huonompia kausia.

Iloista loppuviikkoa kaikille!

SS ja poika 23+5
 
niin, se grillaus kausi... sitä odotellessa ! nyt näköjään painoa oli 76,7kg eli aika tarpeeks!! :D alkupainoks merkattu muistaakseni 71kg? jaksa ny kaivella tota korttia, nää lukemat on ihan kauheaa kirjottaa kun tietää että toi alkupainoki niin siihen sisältyy ne samuelinki aikaset kilot.. !! :ashamed: niin ja viikkoja nyt 25 ja muutama päivä päälle että mitäs painoa tullut melkeinpi 6kiloa. ei oikein kyllä herätä loppujen lopuks mitään vahvoja tunteita :O

munki pitäs käydä jossain labrassa ottaa sellaset kunno verikokeet kun aika alhaseks päässyt tippumaan hemoglobiini, en vaan uskalla kun pelottaa taas se äippäpolilla ravaaminen, jos sitä vielä muutaman päivän söis tehostetusti rautaa ja sitten uskaltautuis? jos näyttäis ees sitä 100 niin kelpais, viimeks se kuitenki tais olla sen _90_ !

tuli mieleen noista bikineistä että kuinka moni on ostanut nyt tai joskus aikasemmissa raskauksissa mamma uimapuvun? ärsyttää kun en edellisen aikana tajunnut sellaista ostaa ja nyt ei sit enään viitti ku jää se käyttö kuitenki loppujenlopuks niin vähälle.. että kyllä mä vaan rohkeesti arpineni kaikkineni kuljen biitsillä biksut päällä ja jos teini tytöt alkaa pahastiki pyörtyilee niin voin kiskoo jonkun rantatunikan päälle ;) hehe

niin toi nukkuminen, just eilen illalla puhuttiin ukon kanssa tästä (minä pohdin ääneen) että kyl mä viimekski selälleen nukuin ja nukun nytkin, ei ainakaan ittellä tunnu missään mut oon kuullu et joitaki ahdistaa ja tuntuu et keuhkot menee kasaan. mulleki neuvolas vaan nämä edellä mainitut et saattaa tuntua inhottavalta nukkua selällään mutta ei mitään varsinaista kieltoa että ei sais nukkua missään nimessä? no tänki sais varmaan googlettamal selville.

vielä lisään tosta hormoonihirviöilystä, oon muutenki aika itkupilli vaikkei moni tuttu sitä loppujenlopuks tiedäkkään, elän enemmän tunteella kun järjellä joka ei aina ole niin hyvä vaihtoehto.. :D mutta nyt huomaan esim pienissä nahisteluissa miehen kanssa että alan itkeä helpommin ja sitten tietty suutun yhtä herkästi vaikka olis siis ihan pieni sanaharkka jolle pitäis ehkä enemmän nauraa ku itkeä.. just toissa iltana mies sano et "sä oot ärsyttävä" niin olin heti et jassoo, pidin marttyyristi kyyneleet sänkyyn asti silmissä (se sänkyyn meno kesti sen lauseen jälkeen max 2min) ja sitten tietty mua ei vaivannu "mikään" ku mies ihmetteli et mikäs nyt tuli.. :D nytki on vedet silmis ku tätä kirjotan mut naurusta ku mietin miltä oon näyttäny tolla kyseisellä hetkellä :LOL: noh, kyl se ilta päätty paljon paremmin. kyllä noiki sit tasottuu onneks jossain vaiheessa ja pahinta yleensä tälläsis tilanteis on et jos itkee ja raivoo jostain typerästä riidasta niin vielä se että mies tokasee että sinä ja sun hormoonis niin sehän vasta vettä lisääkin myllyyn :D kyllä silti aika rauhallisilla vesillä mennään, on sitä pahempiaki juttuja kuultu ja ennen kaikkea nähty raskaana olevalta :D

jeejee meen nyt tohon sohvalle leffaa ihmettelemään, poitsu meni aikasin nukkumaan kun ei mokoma suostunut päikkäreitä nukkumaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
Linea negra löytyy täältä. Lähtee alhaalta ja menee vatsan yläosaan asti (melkee rintojen alle). :)

Mulla oli viimeksi nlassa sf 21, eli oli hieman käyrän yläpuolella. Ja painoa oli tullut alusta se 6kg lisää. Kattelin vauva.fi-sivuston raskauskiekkoa ja siinä oli painonnousun kohdalla samaisella viikolla juuri tuo 6kg, eli normaali nousu. Tietysti tässä on vielä monta viikkoa aikaa kasvattaa lukemia ;)

Nukkuminen täällä alkaa olemaan jokseenkin hankalaa, kun ei sopivaa asentoa löydy. Monasti heräänkin niin että mies on jalkojen välissä :D Siis niinkun "tukityynynä", ei muutoin :LOL: Olen kokeillu imetystyynyä, mut sen kanssa on jotenki hankala, kun tuppaan vaihtaa asentoa useasti.

Miten on.. Hyväksyykö työnantaja nla:n sairaslomalappusen vai pitääkö aina käydä työterveydessä? Itsellä tuo selkä siis kramppaa aika lailla ja ens viikolla olisi nla-lääkäri... Jos mahdollista niin pyydän lepoa, ellei nyt ihmettä tapahdu parempaa suuntaan...

Ninzi & Tyllerö 26+0
 
Hormonihirviötä ei ole ainakaan vielä meillä näkynyt, joskin olen kyynelehtinyt muutamia kertoja herkemmin kuin ennen raskautta. En ole muutenkaan helposti räjähtävää tyyppiä, joten kyllä olisin huomannut, jos nyt asiat olisivat muuttuneet.

Nukkuminen on vaikeutunut viime aikoina. Minunkin on todella vaikeaa löytää hyvä asentoa ja vasemmalla kyljellä nukkuminen - joka on ollut nyt luottoasentoni -ei tunnu yhtään hyvältä pitkissä pätkissä. Pyörinkin alkuyöstä hyvän tovin ja lopulta uinahdan joksikin aikaa.

Äitiysuimapukua ei minulla ole, ajattelin pärjäillä vanhalla uikkarillani sen ajan, kun se ylle menee. Mökkirannassa ei uikkaria käytetä muutenkaan - olettaen, että sitten saa vielä uida...

Kesävaatteetteista olette puhuneet. Minulla on ihania mekkoja olemassa vanhastaan, osa on sen verran suuria luonnostaan, että varmasti massun kanssa menevät. Minulla on myös tunika, jota voin käyttää ja vanhat farkkuhaalarit, joita aion käyttää kevyitä mökkihommia tehdessäni. En edes unelmoi shortsien käytöstä, en usko niiden mahtuvan, mutta minulla on muita kesähousuja, jotka varmasti käyvät. Ja tuskin miestäni haittaisi, vaikka kesän kunniaksi olisinkin alasti kotosalla, jos tulee aivan liian kuuma.:D

Neuvolan DVD on ihan vieras käsite myös meille. Selvästi riippuu vuodesta ja paikkakunnasta, että missä sellaisen saa. Kuullostaa tosin siltä, että emme ole mitään menettäneet, kun sellainen on jäänyt saamatta.;)

Painosta Olen antanut neuvolan lähinnä punnita minut, mutta nyt kun asiasta oli puhe, niin pakkohan sitä oli vaa'alle hypätä. Yleensä punnitsin itseni aamulla, joten en tiedä kuinka luotettava lukema näin ruoan päälle on, mutta nyt näyttää siltä, että olen saanut semmoiset +2,5kg. Kun otetaan huomioon, että pahoinvointeihin katsosi 2kg ja olen ne saanut takaisin, niin silloin olen saanut lisää +4.5kg.

Luckygirl & Vintiö 25+5
 
Viikkoja 23+3 ja taidan vetää painossa ennätykset :LOL: Noussut 10kg. Lähtöpaino 48kg joten näkemiin sirous! :D Jospa se tulis taas imetyksen jälkeen takas, joten nautin nyt tästä muhkummasta olemuksesta sen aikaa. Jännä miten normaalisti ruoka ei tahdo purra minuun, mutta aina raskausaikana todella hyvin. Niin ja ihan normi kotiruualla on paino noussut, herkuilla ei osuutta asiaan. Täytynee nyt loppuajasta kiinnittää huomio ANNOSKOKOIHIN... Ihme kyllä, nahka ei ole vielä repeillyt paitsi toisen tissin alla pieni punainen naarmu.
 
Eli me inffis painetaan sit aikalailla saman verran! :) Mullakaan ei oo nahka kärsiny ollenkaan ja mä tosiaan muistan rasvailla vaan iltasin.. Mullakin yleensä painon kanssa toi ongelma et vaikka mä söisin hevosen ni paino ei nouse grammaakaan, siks tää 58,5kg tuntuu näille polville jo raskaalta kantaa :D Kaverikin vitsaili viikko sit että hän on oottanut tätä et milloin mä painaisin enemmän kun se.. :LOL:
 
Moikka!

Oon ollu ihan hirveen laiska kirjottamaa, lukenut oon kyllä.
Ihania masukuvia tullut, pitää itsekin jossain vaiheessa laittaa.

Tosta painonnoususta: Tänään tasan rv27 ja sen kunniaks just hyppäsin vaa'alle: +5kg lähtöpainosta. Ei toi nyt paha oo, menee samoissa lukemissa ku viime raskaudessa näillä viikoilla. Oon ihan tyytyväinen, ne kilot lähtee sit tosi nopeesti synnytyksen jälkee. :)

Äitiysuimapukua ei oo täälläkään, ja ei taida bikinien yläosakaan mahtua enää. :D Pitää hankkia vähän isompi yläosa jostain niin niillä sit mennään.
Noista kesävaatteista sen verran että mä rrakastan kesävaatteitten shoppailua, ja nyt mua jotenkin ahistaa tää mun valasolemus! Oon ennen tykänny sellasista ihonmyötäsistä vaatteista, ja ne ois muuten nyt raskausaikanaki kivoja, mutta mulle on tullu yhtäkkiä ihme jenkkakahvat ja ne ei kyllä näytä kivalta!
Pitää varmaan opetella pitämään sellasia väljempiä tunikoita ja mekkoja. :)

Linea Negraa ei näy ainakaan vielä.

Meijän poitsu potkii ihan tosi kovaa! Onko muilla tällasta? Siis niin kovaa että se sattuu oikeen ja näyttää että se jalka meinaa tulla mahasta läpi. Tosi inhottavan tuntusta. Mutta on se kyllä ihanan näköstä kun se sitä jalkaa painaa tota mahaa vasten. Mies on aina ihan innoissaan kun se jalka jää ppitkäksi aikaa siihe että sitä voi siitä silitellä. :D

Hyvää viikonloppua mammat!

Nepo ja Pirpana 27+0 POKS
 

Yhteistyössä