<3Elokuun Epelit 2012<3 TOUKOKUU

Painon noususta täällä viikkoja kasassa 26+1 ja painoa lisää tullut tuollainen 10kg! :LOL: Voihan surkeus, no lohduttaudutaan sillä että kaksosia odotellaan. ;) Vaikkei siltikään noin paljon ois tarvinnu tähän mennessä vielä tulla. Mites Nippe?

Sinful89 ja tupla-Pampulat 26+1
 
Painosta täällä viikkoja 26 ja painoa mullekin tullut sellanen 10kg! Koin oikeesti järkytyksen kun eilen neuvolassa paino mitattiin ku en ollut tajunnut että noin paljon on tullut. Lähtöpaino on kyl vähän häilyvä mut 8kg nyt vähintään on tullut. En normaalisti käy vaalla koska oon aina pysyny ihan normi painoissa ilman vaalla ravaamistakin. Musta ei nytkään edes huomaa että ois noin paljon tullu lisää. Nyt täytyy vaan alkaa kai vahtimaan mitä suuhunsa laittaa ku en haluis mitää 20kg kerryttää raskauden aikana. Luulen että syynä on myös hidastunut ruuansulatus.Onko jollain neuvoja että mitä vois syödä että maha toimis vähän paremmin? oon yrittänyt puuroa ja marjoja vetää aina aamuisin, mutta kai sitä jotain muutakin vois koittaa :D Alko kyllä masentaa toi painon nousu kun ei tässä nyt hirveesti voi sille mitään tehdä muuta ku tietty olla syömättä mitään herkkuja.

Linea Negra joku ihan ohut viiva on navan alle ilmestynyt mut ei sitä ees huomaa kunnolla vielä. Toivotaan ettei hirveesti vahvistu kun en ite kyseisestä viivasta välitä :D

Scarlett ja sissi 26+0
 
Painonnoususta: Paino on noussu noin 12 kg :D Ehkä vähän liikaa, kun lähtötilanne oli jo hyvin syöneen näköinen... Mutta en stressaa tuosta painosta, tulee mikä tulee...

Sf-mitta: Täällä oli rv 22 mitta 27 cm ja nyt rv 26 mittauksessa 30 cm... Eli taidan olla jo täysiaikaisen ykkösraskauden edustajan kokoinen, joka menee alakäyrillä ;)

Hemppari oli noussut onneksi 138, mutta lähtötilanteeseen on vielä kirimistä... En tosin ole vielä rautakuurille onneksi joutunut, mutta sitä taitaa olla syömässäni monivitamiinissa hieman...

Muuten odotus kuluu hitaasti... Mutta odottavan aika tuntuu olevan tosiaan pitkä. En tiedä sitten tuntuuko raskaus sen vuoksi pitkälle, että kun melkein kaksi vuotta pyörähti tähän raskauteen. Ja välillä olin parikin kertaa raskaana ja aina menivät kesken. Tavallaan elänyt koko ajan melkein kuin olisi raskaana...

Nippe + tuplat 26+3
 
Moi!

Painosta Mulle on tullut noin +6kg. Se on ihan ok, koska lähtöpaino oli alhainen. Jotenkin en osaa huolehtia painonnoususta. Kyllä sen sitten saa pois.

Liikkeistä Ne ovat selvästi muuttuneet. Vissiin volteille alkaa tila käydä pieneksi ja enemmän sellaista potkuttelua. Nepo kuulostaa ihanalta toi että jalka näkyy :)! Isommat muljahtelut tuntuu jo siltä, että niihin on pakko reagoida omallakin asennolla.

Mä köllöttelin toisella kyljelläni tänään, hieman ehkä vatsa sänkyyn päin, ja ekaa kertaa tuntui kuin olisin tuntenut lapsen! Siis ihan kuin olisin tuntenut jonkin pienen jalan, pään tai jonkun itseäni vasten. En oikein osaa selittää....Onko muilla ollut tällaista?

Hormoneista Mä olin ihan riiviö raskauden ekat kuukaudet kun oli pahoinvointiakin. Olisin voinut vaan maata sängyssä ja itkeä. Viime aikoina maailma mustenee aina välillä mutta pääasiallisesti olen hyvällä tuulella kunhan pidän riittävästä levosta huolen.

Seuraavaan ultraan on vielä kuukausi. Tekisi kovin mieli käydä väliultrassa yksityisellä. Olisikohan se liioittelua?

Uusiäippä ja vaaveli 24+6 (jee huomenna alkaa uusi viikko!!!)
 
Painonnousu: Neuvolassa 22+5 viimeksi oli painonnousu 4,5 kg ja nyt kun on 25+6 niin on se ainakin sen 6 kg noussut. Lähtöpainoa oli 50,5 kg.

Joku puhui että uiminen ei ollut tuntunut masun kans hyvältä- ootko kokeillut vesijuoksua? Mulla ei ainakaan maha tunnu siinä "miltään" eli tulee hyvin mukana ja vyökin menee sen verran korkeelle ettei paina masua. Sain vielä juuri ja juuri tungettua itteni uikkariin (oli vähän kasvuvaraa). mutta pitänee keäsksi ostaa isommat bikinit kohtapuoleen.

Penni ja pikkunen 25+6
 
sinful no sä voit tosiaan lohduttautua sillä että on kaksos raskaus, en tiedä mitä syitä itte pitäs keksiä et painoa vaan tulee :D odottelinki tähän paino keskusteluun teidän monikko odottajien kommentteja mielenkiinnolla, kun ei oo varsinaisessa lähipiirissä ollut sellasia joilta olis voinu tietoa onkia hehe

mä en kyl mitään varsinaisia neuvoja osaa sanoa mitä kannattais syödä et vatsa toimis muutaku just toi puuro ja no kaikki suhteellisen "fresh" eli marjaa hedelmää yms. grilli kautta odottelen innolla ja vähän takaraivossa on kans kauhua just sen rasvasuuden takia, viimekski oli vatsa ihan järkyttävän kipeä aina kaikesta rasva mätöstä joten loppujen lopuks jätin ne vaan suosiolla tooosi vähemmälle. onneks kesä on tuoreiden marjojen kulta aikaa niin varmaan kesällä tuleeki aika paljon tehtyä smoothieita. niin ja runsas veden juonti tietty aina kans on hyvä, vaikka se onki äärimmäisen raivostuttavaa ku joutuu muutenki juoksee kokoajan vessassa :D
 
NP
Eilen klo 19 alkoi 12h paasto, koska tänään klo 7:15 alkoi sokerirasitus.
Eilen illalla klo 23 sokeriarvo 5,3.
(Tässä välissä vain lääkkeitä veden kanssa.)
Tänään aamulla klo 6:45 sokeriarvo 5,5.
Sokerirasituksen paastoarvo klo 7:15 pikamittarilla (sama kuin mulla kotona) 6,2.

1h ja 2h arvot selviävät maanantaina, mutta kuulen ne sitten äitiysneuvolassa viikon päästä perjantaina.


Painon kertymisestä en osaa sanoa mitään varmaa. Olisko joku 4 kiloa tullut.

Linea Negra on jäänyt mulla toistaiseksi aina tulematta.

Uiminen jäi lapsuuteen, joten en ole mammauikkareitakaan ostellut.


NP & Vatsakas 26+1
 
Heippa!

Jennylle kiitokset uudesta pinosta!
Itsekkin olen tosiaan vain lueskellut mutta en ole saanut aikaiseksi kirjotella pitkään aikaan joten ehkä jo nyt oli aikakin :D

Raskauskiloista sen verran että mulle sitä on tullut lähtöpainoon verrattuna +7kg, mut empäs minäkää oikeen sitä osaa ajatella tai huomata et sitä ois nuinkin paljon tullut :eek: herkutellu oon lähes päivittäin niin varmasti osuutta asiaan :D

Liikkeistä:
Täällä liikkeet tuntuvat jo päivittäin ja moneen kertaan mutta välillä kovemmin ja välillä saa oikeen kuunnella ja tunnustella että jotain tuntuu.. yks ilta kyllä oikeen säikähdin ku nukkumaanmennessä tuli kakskertaa aivan tajuttoman kova potku/kuperkeikka, se oli aika pelottavanki tuntosta, mut ihana et vauva potkii niin tietää et siellä ollaan hengissä :)

Linea negraa
ei täälläkään ainakaan vielä näy.

ON: Eilen käyty lääkärillä hakemassa todistus jolla saan lentää.. viikon päästä olisi lähtö Turkkiin, vähän jännittää et mitä siitä tulee ison mahan kanssa jne. Mut kyllä innolla odotan, pääsee lämpimään yms.=)

Mutta nyt siivoushommiin niin saa jotain aikaseksi tänään!! Hauskaa viikonloppua kaikille!! =)

Hemami & pikkuinen 25+1
 
Moikka vaan kaikki!

Raskauskiloista miulle on tullut alotuspainosta 11kg :O outoa kun ei ole ikinä ennen noussut yhtään paino.. Tosiaan BMI oli 19 ennen raskautta että kiloja saakin tulla..

Liikkeet on alkanu tuntua vasta ihan viikon sisällä kunnolla, aikasemmin tuntui kyllä mutta niin hentona. Nyt näkee jopa joskus vatsan päällekkin liikkeitä. mies ei vaa vielkään ole tuntenut liikkeitä, teemme niin eri vuoroja ja jos ollaan kotona kummatkin niin kaveri masussa on kyllä niin paikallaa :LOL:

Linea negra menee melkein tissien väliin saakka täällä, ei onneks mikää hirveen tumma tai vahva viiva :LOL:

Mie ainaki oon sellanen hormoni hirviö et oksat pois.. Itken iha pienimmistä jutuista ja sit suutun hirmu helposti ja alan mököttää :( pitäs päästä vähä mökötys tavasta eroon, mie eikä varsinkaa mies tykkää yhtää :kieh:

Jepatin ja pikkumuru 25+6
 
Heipähei piiitkästä aikaa, vihdoin saan aikaseks tänne kirjotella :)

Kesävaatteet Mä oon ostanu IHAN LIIKAA mammavaatteita. Kesäksi on valkoinen lyhyt hame, shortsit, farkkuhame (ei kyllä kovin kesäinen) ja beiget caprit mammamallia. Sit yks kesäinen mekko ja yks tunika. Mammapaitoja oon ostanu varmaan joku 20kpl!!! Ja ne on kaikki sellasia puuvillatrikootoppeja/maks. kyynerpäähän asti hihat eli suuri osa menee kesälläkin. Ja kyllä varmaan normivaatteitaki voi kesällä käyttää, jotain löysempiä kesämekkoja jne ainakin.

Mullakin alkaa selkä hiukan oireilla. Lapaluiden välistä jomottelee. Varsinkin jos on paljon istumista, ei tykännyt yhtään työhön paluusta 4 päivän päitkän viikonlopun jälkeen! Mut toistaseks pysyy kyllä hyvin vielä aisoissa kun muistaa liikkua ja venytellä tarpeeks.

Painogallup Rv 27+2 ja painoa tullut lisää 9,5kg. Toi painonnousu onkin ollut mulle suuri stressin aihe... Nyt onneksi parina viikkona tasaantunut hieman ja tullut 0,5kg/vko vaikka oon herkutellut. Mut aika monta viikkoa putkeen tuli 1kg/viikko ja se kyllä stressas!

Linea negra navasta alas lähtee vaaleanruskea viiva :)

uikkarit en oo mammauikkareita ostanu mut eilen just tarttui matkaan ihan normibiksut. Haluisin kyl sit kun työt loppuu niin alkaa käymään uimassa/vesijuoksemassa, et jos alan käymään niin sit varmaan vois jonkun ihan kunnollisen uikkarin hommata.

Oma napa raskaus sujuu hyvin edelleen, ilman suurempia vaivoja. Töitä olisi n. 1kk jäljellä (ennen äippälomaa pidän kesäloman) ja millään ei meinaisi jaksaa. Lepoa tarvii paljon ja työssäolo väsyttää toi kovasti. Nyt on vähän flunssainen olo :/ Mut vähillä vaivoilla oon päässy, jos saa vaan lepoa niin olo on loistava!!

Vanella ja neiti nassuli 27+2
 
Ai niin jos tuosta mahan toiminnasta vielä. Mulla vatsa toimii normaalisti tosi hyvin, mut raskauden myötä on joutunu ottaa kikkakolmosia vähän käyttöön. Eli PALJON vettä, kuitupitoista ruokaa (normaalia, terveellistä kotiruokaa), mulla on käytössä agiocur-rakeet ja nyt oon alkanu vielä syömään 1-2 luumua päivässä. Niin ja kahvia juon n. 3 kuppia päivässä osittain ihan tuon vatsan toiminnan vuoksikin. Oltiin Tallinnassa reissussa viime viikonloppuna ja heti kun poikkes noista normirutiineista niin oli kyl tuskaa kun ei vatsa oikein toiminu, onneks nyt reissun jälkeen taas toiminu mukavasti.
 
Moikka kaikille! :)

Vappu meni täällä ihan kivasti, mies tosin intoutui kahtena iltana lähtemään baariin, lauantaina sekä myös vappuaattona ja siitä en hirveesti tykännyt hormonihuuruissani :D Mutta pienen kiukuttelun jälkeen annoin asian olla, hänkään ei juuri kavereitaan ole nähnyt aikoihin ja oltiin kuitenkin kotikaupungissa. Onneksi mies vei mut vappupäivänä hienosti syömään, kivaa oli ja se pelasti enemmiltä kiukutteluilta ;)
Löydettiin samalla reissulla myös asunto ja saatiin se! Avaimet saadaan 24.5 ja meillä on poismuuttopäivä nykyisestä asunnosta 31.5 :) Helpottaa ihan huimasti kyllä, enää tarvii stressata koulu loppuun ja muuttokamojen pakkaus sun muut järjestelyt! :D Asunto oli tosi hyvä meille, ekassa kerroksessa iso kaksio saunalla ja ihan keskustan vieressä. Parveke on puistoon päin jossa onkin sit mukava kärrytellä vauvan kanssa. Vuokra vaan on kallis johtuen sijainnista ja asunnon koosta, mutta hälläväliä, mulla on helppoa sitten kun on lyhyt matka kaupoille ja mun vanhempien luo!

Kesävaatteista mulla ei oo tälle kesällä nyt oikeen mitään kivaa päällepantavaa, vielä ;) Opintotuista ei kauheesti vaatteita raaski ostella, elämiseen ne menee. Yks nätti mammamekko mulla on kesäks ja kyllä noi omat paidat vielä menee. Jos muuton jälkeen ostais vielä jonkunnäköistä tunikaa ja shortsia :D Oon kyllä aatellu etten viitsi hirveesti noihin mammavaatteisiin tuhlata, tää raskausaika kuitenki on aika lyhyt siihen nähden. Kaupoissa kun kiertelin eilen niin kyllä oli niin ihania kesävaatteita tullut kauppoihin, tietty kaikki sellasia joihin en tuu tänä kesänä mahtumaan ;) Ens kesänä sitten...

Painoa on tainnut tulla lisää semmoinen 3 kg! Jipii :D Ihan kiva että se paino lähti nousemaan koska oon niin hoikka. Vaikka toisaalta stressaanki välillä vähän siitä ettei liikaa nousis. Yritän syödä mahdollisimman monipuolisesti ja usein, paljon hedelmiä ja kasviksia ja täysjyvää. Liikun myös säännöllisesti, vaikkakin vappuna se vähän jäi munkin syönnin varjoon :D Baletissa käyn nykyään kerran viikossa, näytän aika koomiselta mutta hyvin sujuu vielä :D

Ei muuta tähän hätään, oon tosi väsynyt vapun jäljiltä. Nyt koiran kanssa ulos ja siivoamaan! Paljon olitte kirjoitellut niin kesti kauan lukea. :)

Minea ja maha-asukki 26+5
 
Hei kaikille,

Painogalluppiin voisin osallistua +4,5 kilon lisäyksellä. Viikkoja siis kasassa nyt 25. Lähtiessä olikin jo sen verran paljon tuota vararavintoa ympärillä, ettei ihan hirveästi tarttis tullakaan. Sinänsä positiivistä, että näyttää siltä, että tuo reipas neljä kiloa on kaikki pesiytynyt vatsaan, joka on piiiitkästä aikaa kova ja kiinteän näköinen, vaikkakin pömpöllään :p Ihan mukavasti vielä saan tämän ruhon liikkumaan, eikä vielä ole ihan hippopotamusolotila. Muutenkin todella vaivaton raskaus ollut eli pitää vaan muistaa nauttia.

Omaa napaa tuijotellen voisin kertoa 4D-ultrasta, jossa käytiin eilen täällä Helsingissä yksityisellä lääkäriasemalla. Viime viikkoinen pieni vuoto aiheutti tarpeettomia sydämentykytyksiä ja sillä sitten intouduin varaamaan ajan. Ultrasta jäi käteen tulos: poika on isänsä näköinen, mutta muutoin terve. Istukka oli aika lähellä kohdunsuuta ja ilmeisesti vuoto oli peräisin sieltä, mutta ei mitään vakavaa kuitenkaan ja selvittiin siis pelkällä säikähdyksellä. Onko muilla muuten ollut vuotoja raskauden aikana ja etenkin näillä viikoilla? 4D-ultra oli minusta oikein positiivinen kokemus, vaikka kasvoja ei ihan täysin kuviin saatukaan, kun kuutti köllötti naama mun selkärankaan päin ja polvi ja kyynärpäät suussa. Rakenteet kuitenkin saatiin selville ja painoarvioiksi 678 g. Kaikki näytti oikein hyvältä ja mun mielestä oli tuon rahan väärtti. Kuulin tänään valmennuksessa, että toisella lääkäriasemalla oli kyseinen ultra ollut vain 20 minuuttia ja meitä kyllä syynäiltiin lähes tunti!

Taidan tästä suunnata viikonlopun viettoon ja toivottelen kaikille räntäsateen keskelle rentouttavat viikonloput. Seuraavat kaksi viikkoa meillä taitaa olla aika kiekkopainotteisia, joten seepralle heiniä vaan!

J ja Möttiäinen 25 vkoa (POKS tänään)
 
Jeee!!! :)

Käväsen täälläkin hehkuttamassa ihania uutisia! Meijän vauvan sydän on kunnossa ja kaikki muukin näytti oikein hyvältä. Pieni olikin ottanut oikein kasvuspurtin ja kasvo taas ihan käyrillä. Huh, kun tuota on jännittänyt että löytyykö jotain sydänvikaa ja mahdollisesti muutakin. Mutta toistaiseksi saatiin terveen paperit:) Mää oon niin mielissään ja tuntuu että heti sai virtaakin enemmän. Leivoin keskimmäiselle pojalle kakun johon päälle väkersin marsipaanista pikku-traktorin. Jotenki ihanaa sekin että näillä näkymin synnytys tapahtuu tässä meijän kotikaupungissa. Ei tarvia lähteä mihinkään Ouluun tai muuhun. Taidan lähteä oikein pitkällä lenkillä käymään, kun tuolla pihallakin on hyvä ilma.

Niin ja tervetuloa uudet mukaan!

petite & pieni 23+5
 
Hienoja uutisia Petite! Ihanaa ettei tarvitse stressata- tarkeinta tosiaan on saada se terve vauva.

Ma olen ollut suht tasapainoinen nain raskauden aikana, ei mitaan suurempia mielialan heilahduksia, mutta huomaan olevani ihan superherkka. Ihan vaan uutisten seuraaminen on joskus liikaa. Eilen luin jutun (dailymailin sivuilta) etta taalla briteissa oli kuollut 1-vuotias pienokainen vesirokkoon hoitovirheen seurauksena. Laakari oli todennut lapsen ihan terveeksi. Ei sita itkematta voi olla kun noin kauheita juttuja lukee. Pitaisi olla uutispimennossa vaan.

Mulle on tullut painoa lisaa noin 5.5kg. Heti 5kg mentya rikki alkoi kauhea narastys. Ei mua painonkertyminen haittaa, mutta tukala olo kyllakin. Pitaa olla varovainen rasvaisen ruuan kanssa kun aiheuttaa mulle narastysta.

Nyt esikoinen herasi uniltaan, pitaa tasta lahtea!!

Hyvaa vkonloppua kaikille! :wave:

Maria ja poju 25+6
 
Möttiäinen: Minulla oli runsahkoa veristä vuotoa viikoilla 15-20 juurikin istukan takia (edessä), mutta onneksi ei ole nyt vuodellut. Kyllä tosiaan säikäytti silloin, kun lääkäri vain tokaisi: "Joo, keskenmenolta vaikuttaa" mutta ultrassa sitten selvisikin että vauvalla onneksi kaikki hyvin! :heart:

Mahantoiminta : Itsellä toimii lesepuuro (NALLE Kunto Kaura, vihreä paketti) ja runsas ruisleivän syöminen. Kannattaa myös kokeilla liotettuja luumuja
(laita 4-8 luumu yöksi kylmään veteen juomalasiin. Juo aamulla. Jos litku ei maistu, niin nosta luumut lasista. PITÄISI TOIMIA! =) ).Luumuja ei kannata käyttää päivittäin, ettei suolisto totu. Muutamana päivänä viikossa ok.
Harmi kun nuo pellavansiemenet kielletyllä listalla, ne kans ois tehokkaita.

Kesävaatteet: Pakko oli ostaa uusia vaatteita kesäksi, kaapista ei löytynyt muuta kuin XXS:ää :x
Mammaosastolta löysin muutamat caprit, shortsit ja kylmimmille ilmoille parit housut.
Pari kesäistä paitaakin lähti mukaan ja mammaminari.
"Normiosastolta" ostin sitten parit leggarit ja joustavia toppeja, ovat ihanan venyviäja peittää masun!

Onneksi mammavaatteet meneevät melko helposti myöhemmin kaupaksi...

Oletteko muuten värjäilleet hiuksia ihan normaalisti? Itse pidin alussa taukoa, mutta kampaajani sanoi että on ihan täysin turvallista. Harmittaa vain, että viimeksi meni melkeinpä täysin hukkaan tuo
värjäysraha (120e, AUTS!), sillä väri ei tarttunut kunnolla ja haalistui toooosi nopeasti. Kuulemma raskauden alkuvaiheilla ja lopussa tuo on melko yleistä ettei tahdo tarttua. Varasin ensi viikolle värjäysajan, jospa nyt tarttuisi paremmin. Mielikin piristyy kummasti kun hiukset kunnossa! =) Nyt ällöttävän haalistunut väritys päässä, yök.
 
ite olin kans värjäämättä hmmh 4 kuukautta kun kasvattelin omaa väriä takas kokeilu mielessä ja alkanu värjääminen pelottaa kun oon lukenu kunnon horror storyja kotiväreistä.. mutta ei se oma väri ollutkaan niin hyvä niin päätin sit et värjään kestovärejen sijaan kevytsävytteillä et hiukset pysyy kunnossa ja mieli rauhassa :D se on kyllä totta ainakin mun kohalla että jos hiukset on valjut ja mitään sanomattoman näköset ja väriset niin sit on muutenki hällä väliä asenne koko ulkonäön kanssa. kesällä taas saa nähdä kuinka usein jaksaa värjäillä, kun auringon ketale kuitenki haalistaa heti värin :D vai pitäisköhän ostaa joku ihana kesähattu jolla sit suojais kokoajan päänsä auringossa niin tarttis nyyhkiä hiusten perään? kesä on kyllä siitä ihanaa aikaa että hiukset kasvaa nopeampaa ja naama pysyy paremmassa kunnossa.

mun pitäs kans pikasesti päästä vaateostoksille, mun ainoat legginsit on no ei näitä voi enään muualla pitää kun kotona, haaroissa oikealla puolella on järkyttävän iso reikä :LOL: mies kutsuu sitä reikä kohtaa "oikotieks onneen" haha. eli muutamia leggareita, varmaan sellasia vähän lyhyempi lahkeisia kesäks ja normi toppeja. haaveilin yhestä juhla mamma mekosta mutta en halua pulittaa 50e muutaman käyttökerran takia niin pitää noihin muutamiin kesän juhliin keksiä sit jotain muuta.. maximekot on ihanan näkösiä isolla masulla niin niitä varmaan tulee käytettyä ahkerasti :) mä oon ihan vaatehullu ja muutenki varmaan vois haukkua materialistiks et siinä on totuuden perää, vaatteista vaan vois puhua koko ajan! sitten vielä ku pääs uusille apajille äitiyden myötä, nimittäin lasten osastoille niin kyllä oon ihan hulluna sormet syyhyten aina kaupoissa hahah! tunnustautuuko kukaan muu samanlaiseksi?

samunäiti&alex 25+3
 
HAahah! Ihana toi Möttiäisen kommentti! :D Mua on koko illan vituttanu ihan suunnattomasti ja oon varmaa kaks tuntii mököttäny tolle miehelle ku oli vähän riitaa tossa aikasemmin, mutta onneks tulin tänne, tuli niin paljon parempi fiilis tosta että oli pakko pyytää mieheltä anteeks ja pyytä se lukemaa toi juttu. :D
 
Täällä poksutaan 24+0! :heart:

Tämä hormoonihirviö on taas hiukan lauhtunut, eilen oli kyllä tosi huono päivä.
Tuntuu ettei töissä jaksa olla yhtään, jopa asiakkaat saa mut ärtymään.
Vielä pitäisi jaksaa sinnitellä juhannukseen. Huoh.

Petitelle onnea ihanista uutisista!

Me päästään maanantaina ylimääräiseen ultraan tirkistelemään pikkuista. :)
Ihana neukkatätimme harjoittelee rakenteiden katsomista ja me päästiin koekaniineiksi. Huippua nähdä miten pieni on kasvanut :)

Onko muut havainneet että kroppa puutuu herkästi esim. nukkuessa?
Minä heräsin viime yönä ja en tuntenu toista puolta naamasta, ja käsikin oli ihan turta. Hädin tuskin sain toisen silmäluomen auki.
Nousin siitä sitten vessaan ja rytinällä lähti veret liikkeelle, ihan kohisten. Tuli ihan paha olo. Säikähdin ihan hulluna, onkohan tuommoinen ihan normaalia? :O

Hiustenvärjäilystä, itse en ole uskaltanut, ja pääkin alkaa siltä näyttää.
Onneksi laitan vain raitoja aina niin juurikasvua ei ole. Tukka vain tummuu ärsyttävästi. Eikait siitäkään periaatteessa mitään haittaa olisi, vaan kun tähänkin asti ollaan ilman menty niin mennään sitten syksyyn asti.
Toivotaan että kesä ja aurinko vaalentaa! :)

Maanantaina pitäisi mennä ostamaan uudet kesäkengät, alkaa nuo nykyiset olla sen verran kuumat että jalat sulaa omia aikojaan. Myös yhdet mammahousut ajattelin metsästää. :)

Illalla pistän akaa masukuvaa tämän rajapyykkiviikonpoksumisen kunniaksi!

Viikonloppuja kaikille!

Ss ja pikkuinen 24+0
 
Heips!
Tulin vaan tuolta syyskuun söpöliinien puolelta kommentoimaan teitä askarruttanutta perhevalmennusta (Itselläni siis laskettu aika 30.8, mutta olen silti syyskuun puolella kirjoitellut kun aluksi syyskuussa piti olla la, mutta kuitenkin tätäkin keskustelupätkää käynyt lueskelemassa.

Itsellä oli tällä viikolla ensimmäinen perhevalmennus ja voin sanoa, että ei ainakaan meillä puhuttu mitään henkilökohtaista. Terkkarit piti yleistä luentoa vanhemmaksi kasvamisesta, puhuttiin imetyksestä ja katseltiin kaksi videota. Ei perhevalmennus tosiaan ole mitään parisuhdeterapiaa, eikä siellä millään tavalla tarvitse itse olla esillä.

Ihan vaan ainakin meillä Vantaalla oli yleishyödyllistä infoa raskausajasta ja miten se voi vaikuttaa parisuhteeseen ja puhuttiin "mielikuva vauvasta", mitkä on toiveita, pelkoja, tukiverkostosta ja voimavaroista, mutta niitäkään ei tarvinnut muulle ryhmälle jakaa. Muuta ei tarvinnut siellä itsestään kertoa tai puhua kuin alussa käytiin esittelykierros, jossa kerrotiin milloin laskettu aika ja miten on raskaus tähän mennessä mennyt.. ja miehiltä kysyttiin lähinnä, että mikä on ollut miehen näkökulma tähän odottamiseen ja onko nainen muuttunut hänen silmissään.

Eli pois vaan turhat pelot ja sinne vaan kuuntelemaan :) !

Wasabi ja masuhiippari 23+2
 
Mä hain juuri postista äitiyspakkauksen, pari viikkoa sitten täytin netissä paperit. Kivahan se on, mutta täytyy myöntää että olen kirppareilta löytänyt ja kavereilta saanut kivempiä vaatteita ja esim pussilakanat. Turhan neutraali värimaailma mun makuun. No, nyt on hyvä kombo kaikkea kun yhdistän kaiken haalimani kokoon.

Kestovaippoja haalin netistä tori.fi:stä/ lastentarvikkeet (vinkki vinkki). Imse wimse newbornia ja sekalaista settiä seuraavaa S/M kokoa sain kavereilta. Imse wimset irtoaa halvalla, mutta pienin koko on 3-6 kg, joten jäävät pieneksi aika nopeesti. Mulla on nyt niitäkin n. 25 kpl sisuksia ja 10 kpl kuoria (vähän liikaakin), mutta ei ainakaan lopu heti kesken. Pistän sit kiertoon kavereille jos joku haluaa kestoilla.

Lähipiirissä on tullu tällä viikolla taas kaksi uutta vauva-uutista. Ihanaa! Toinen uutinen oli erityisen iloinen koska ystäväni sairasti syövän jokin aika sitten ja oli epävarmaa onnistuuko raskautuminen. Lähimpänä asuvat kaveripariskunnat odottavat myös molemmat nyt vauvaa, joten seuraa ainakin tulee olemaan mm äippälomalla. Mieskin on innoissaan kun on isi-kavereita joiden kanssa voi yhdessä keksiä puuhaa sitten lasten kanssa.

Meidän pikkunen taitaa jo tunnistaa isänsä äänen, koska muutama iltana on potkimiset rauhoittunut kun isi on laulanut tutulauluja ja silitellyt masua. Sitten oon mäkin saanut unen päästä kiinni. (Kunnes 04-05 aikaan alkaa aamujumppa ja jonkin sortin pilates venyttelyt ainakin tämä aamuna puski toisesta päästä mahaa kättä ja toisesta jalkaa..). Hih

Penni ja pikkunen 26 +0
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Lauantaita vaan kaikille :D

wasabi kiva kuin tulit jakamaan kokemuksesi :) Itse kyllä ajattelin itseni ja mieheni raahata tonne perhevalmennukseen, vaikka muutetaankin reilun kolmen viikon päästä toiselle paikkakunnalle. Mutta jos siellä sitten pääsis. :) Mun kaveri sanoi kans, että koki tosi hyödylliseks perhe- ja synnytysvalmennuksen, jotenkin ei tarvinnut synnyttämäänkään mennä ihan "kylmiltään", ensikertalainen kun oli. Antoi kuulemma kummasti mielenrauhaa ja vauvan hoidostakin sai ihan luvan kanssa olla tietämätön kun siellä kerrottiin ihan perusjuttuja :D

Onko kellään muulla ollut suonenvetoja? Ai hitto että otti kipeää, heräsin neljän aikaan yöllä siihen että mun koko oikean jalan pohjelihas kramppas. Se on inhottavaa kun siinä ei oikeen auta muu kuin oottaa että menee ohi :D Mies luuli jo että pitää synnyttämään lähteä ku puhisin siinä :D

samuelinäiti täällä tunnustautuu yks vaate- ja kenkäfriikki! :wave: Opiskelijana vaan oon siitä kurjassa asemassa että ei oo rahaa ostella oikeestaan mitään, ennen vielä ku olin töissä lukion jälkeen pari vuotta niin se oli rakas harrastus ;) Mutta haaveilen siitä ajasta kun valmistun ja pääsen töihin niin ehkä sitten saan itellekin jotain. Ehkä... :D Kävin kaupoilla kuolaamassa ihania kesäisiä vaatteita, meinas vanhasta tottumuksesta kädet alkaa keräilemään rääsyjä sovitettavaksi, mutta ei. Ja sit kun oon vielä semmoinen että mulle ei tosiaankaan kelpaa kirpparivaatteet tai kaverien vanhat, aina pitäis olla uutta. :ashamed:

selällään nukkumisesta joku oli jossain vaiheessa kysellyt. Kyllähän sitä voi selällään nukkua jos se on hyvä asento, itse usein herään selälläni. Mutta se vaan heikentää verenkiertoa kun kohtu painaa isoja verisuonia. Voi tulla huimausta yms. pientä vaivaa. Ja nyt en ole ihan varma mutta jostain muistan lukeneeni että loppuraskaudessa se vois heikentää istukankin verenkiertoa ja aiheuttaa lapselle hapenpuutetta? Korjatkaa jos oon ihan väärässä, tuosta viimisestä lauseesta en ole tosiaan varma :D

petitelle onnea hyvistä uutisista! :)

unista näin taas yöllä ihmeellistä unta, oltiin synnärillä miehen kans ja saatiin ihana poikavauva. Se alkoi sitten heti imeä tissiä ja mua kutitti ihan kauheesti :D Sitten yhtäkkiä se vauva olikin jo iso poika ja olin pettynyt kun se kasvoi liian nopeesti. Semmoista täällä :D

Täällä on sateinen ja kylmä ilma, ei hirveesti viitsi uloskaan mennä muutakuin pakolliset lenkit koiran kans. Mies onneksi pääsee jo kolmelta töistä ja huomenna on vapaalla. Meikäläisellä alkaa maanantaina uus ja viiminen jakso koulua, varmaan ihan mielenkiintoinen mutta taas on niin että koulua on pari kertaa viikossa, muuten "itsenäistä työskentelyä" :( Vaikka hommaa on tehtävänä niin jotenkin inhottavaa, että ei oo mitään järkevää päiväjärjestystä. Kerkeenpähän muuttokamat pakata ainakin ajoissa :D Eivät oo kyllä osanneet oikein fiksusti noita jaksoja tälle keväälle suunnitella... Valivali :D
Nyt pesemään vähän pyykkiä! Hauskaa viikonlopun jatkoa mammoille!

Minea ja maha-asukki 26+6 (herranen aika taas huomenna poksuu)
 
  • Tykkää
Reactions: petite

Yhteistyössä