35v+ odottajat, vol 3

Olkkikselle voimia raskaaseen tilanteeseen.

Täälläkin on oikein kaunis päivä, nauttiahan siitä pitää (jos huomisesta alkaen sitten viilenee, kuten säätiedotus vähän uhkaili). Tosi hitaasti menevät päivät nyt keskiviikkoa odottaessa. Kyllähän se sieltä tulee, tulisi vaan vielä nopeammin. Tai ehkä sen ei tarvitsisi tulla ollenkaan..

~Tiila ja Kauno 15+4
 
Kiitos että ylipäätään saan purkaa tunteitani tänne vaikkei ne suoranaisesti Ötzkiin liitykään. Ovat vain asioita jotka vaikuttaa omiin odottajan tunteisiin niin vahvasti että pakko purkautua jottenihan kokonaan pimahda.

Ötzki on taas sitten oma itsensä. Tänään riehuttu jo vaikka kuinka ja paljon ja se piristää mieltäni. On taas löytynyt omat jutut millä sen saa liikkumaan niin että tulee turvallinen mieli siitä että kaikki on taas hyvin.

Onkos kukaan muuten jo miettinyt mahdollisia nimivaihtoehtoja? Meillä mä oon se joka on ruvennut jo noitakin miettimään mutta mies ei ole vielä ottanut asiaan minkäänlaista kantaa. Sanoi että eiköhän asian voi päättää vasta sitten kun Ötzki on syntyny ja tietää varmasti kumpaa sukupuolta se on. Meille ultrassa kyllä näytettiin Ötzkin sukupuoli mutta mies ei siihen luota enkä kyllä itsekään ole ihan varma luottaisinko vaiko en.

Nyt tää akka lähtee huilimaan... KIITOS KAIKILLE TUESTA JA MYÖTÄTUNNOSTA!

Palataan asiaan

Olkkis ja Ötzki 21+6
 
Olkkis meillä miehelle sit vasta kannattaa puhua,kun on syntynyt nimistä.Itellä kyllä on molemmille jo vaihtoehto minkä ehdotan.Niin ja tottakai voit purkaa ittees tänne,jos se sua helpottaa :hug:

Tiila kyllä se keskiviikko tulee ja hyvät uutiset :hug:

Päätä särkee julmetusti.Onkohan mä ottanut jonkun muun krapulan ittelleni :LOL: Ainoo mitä join oli kivennäisvettä.Mää en edes pientä lasillista maista odotus aikana.Eikä kyllä ole mielikään tehnyt.
Jaahas kaippa tarvii haukata jotain :wave:
 
Äiti-Kengu: En saa sulle privaa enää lähetettyä...

Saatiin tänään yllätysvieraita kun mun äiti ja isä tulivat poikkeamaan meillä kun tulivat Madridista ja koneen vaihtojen välillä oli 6h. Oli kiva jutella heidän kanssaan näistä vaikeista asioista ilman selkään puukotusta tms.

Olkkis ja ötzki 21+6
 
Kiva,että sait olkkis juteltua asiasta vanhenpies kanssa =)

On se kumma,kun sais nukkua ei nukuta.Taas ennen 6 hereillä.No aamupala tässä koneen ääressä tullut mutustettua.

Mukavaa sunnuntaita kaikille =)

äiti kengu ja pikku kengu 30+3
 
Äiti-Kengu: Mulla taas on ihan päinvastainen ongelma: en meinaa millään päästä aamulla ylös sängystä. Saa nähdä miten huomenna käy kun pitäis olla heti seitsemän aikaan labrassa kokeissa ja kasilta sitten töihin. Mietin nyt että menenkö autolla vai pyörällä. Pyörä vihdoinkin huollettu kesän käyttöö varten...

Olkkis ja ötzki 22+0
 
Tää mamma nukkui viime yönä 11 h =) Menin pikkuisia nukuttaa 19;30 ja sitten nukahdin ite muutaman kerran yöllä heräsin mutta sitten aamulla 6;30 pirteenä pystyyn. No sainpahan aamulla heti siivoilla ja juoda kaffeet aivan rauhassa.
Ei paljoa olla koneiltu kun säät niin ihania ollan vaan kokoajan pihalla. Sain äitienpäivä lahjan nyt vappuna mies osti mulle oman läppärin :heart: Kun toi meitin nuoriso valtaa koneen ja mä en siihen oikeen pääsis kuin vaan yöllä niin nyt sitten on mammalla ihan omaa mahdollisuutta nettailla =)
Mutta tää vaatii vielä opettelua kun tuntuu että ei osaa ollenkaan.

Mutta nyt taas pyykit kutsuu.

Spooky ja Aino 24+5
 
Olkkis ja spookymama: saisinko teiltä tuota unta?
viime yö on tähtän astisesti huonoin.Yöllä jatkui masussa huono olo.Kipeesti potki ja välillä supisteli.
Nyt on sit aivan töttöröö olo.
Liikkeet tuntuu tuolla tosi alhaalla.
No torstaina on neuvola käynti edessä.Alkaa huoli vaan painaa päälle,jos supistukset on tehnyt tuhoja :(

äiti kengu ja pikku kengu 30+5
 
Jospa tännekin ilmoittautuisi että hengissä ollaan vielä :D Pahoinvointi on helpannut mutta en jaksa toivoa etteikö tulisi vielä takaisin. Kahdessa toisessa raskaudessa pahoinvointi+yökkäily kesti rv 18 asti, miksi tämä olisi erilainen raskaus ;) Kyllä se peikko kuitenkin vaanii jossain vielä ja vierailee sitten kun vähiten oottaa.

Kävin vahaamassa sääret. Aika tyyristä mutta saapahan sänki nyt kyytiä ainakin pariksi viikoksi.

Nukuttaa, koko aika. Ja np-ultra viikon päästä :heart:

Olkkikselle ja muillekin voimia :hug:

Koodi:
[url=http://lilypie.com][img]http://md.lilypie.com/xou8p3/.png[/img][/url]
 
Sapfo: Ei tässä suurta hätää meillä enää ole mutta kiitos kuitenkin. :D Hautajaisten (16.5) jälkeen voipi taas olla hieman ahdistavampaa...

Mulla palo tänään töissä käämit ihan täydellisesti yhteen työkaveriin. Oon siis töissä vanhainkodissa jossa hoitelen sekä virkistysohjaajan että hoitoapulaisen hommia. Kaveri tuli siis iltavuoroon ja ensimmäisenä kun näki minut, rupes posmottamaan että mikset tee sitä ja mikset tee tätä, istuin siis asukkaan vieressä yleisessä tilassa juttelemassa hänen kanssaan, mikä myös kuuluu tehtäviini. Ja kun kysyin että mikset voi antaa palautetta kahden keskisesti niin hän vain jatkoi. Onneksi työaikaani oli jäljellä enää 10min joten saatoin kylmän viileästi vaihtaa vaatteet ja painua ulos. No huominen kauhistuttaa jo valmiiksi kun itse teen 6h/arkipäivä ja ko nainen on aamuvuorossa. Jos vielä jatkaa tuota käytöstään niin en aio reagoida palautteeseen millään tavalla... Että tälleen töissä. Onneksi ei oo tämän jälkeen enää kuin 3vkoa hommia ja sitten pääsee ensin kesä- ja sitten mammalomalle.

Tää nyt menee taas täysin marmattamiseksi, Koettakaahan kestää. Onneksi ötzki muistaa piristää äitiään potkimalla ja nyrkkeilemällä aina kun sitä vähiten odottaa. Ötzkistä on tullut niin hemmetin ovela ettei toista. Onneksi mamman minirakas sentään on olemassa ja liikkuu niin ei oo elämä ihan täyttä sitä itseänsä...

Nyt lähtee tää taas huilimaan. Toivottavasti ei käy niin kuin eilen kävi, että nukahdan jo kahdeksalta.

Olkkis ja ötzki 22+2
 
Olkkis onpas sulla kurja työkaveri :/ Toivottavasti tää päivä on mennyt paremmin.

Onneksi sain viime yönä nukutuksi.Vaavi vaihtoi asentoo illasta hassu möykky vasemalla puolella.Liikkeet on ollut vähänlaisia,mutta seurailen tilannetta.
Väsähtää ja tulee kestopinkee vähemmästäkin.No 6 viikkoo,kun nopeesti menis,niin ollaan voitonpuolella :D
Jaahas nuorimmaiset tappelee :wave:

äiti kengu ja pikku kengu 30+6
 
Moi vaan,
nyt minullakin jo vähäsen helpottaa kun soittelin äitipolille (kuin ei sieltä luvattua soittoa kuulunut): lapsivesinäytteen pikatestin tulokset ovat normaalit! Koko kromosomistoahan tässä ei vielä ole kartoitettu, joten vähän jää vielä jännättävää, mutta yleisimmät (vakavat) kromosomipoikkeavuudet kuitenkin. Helpottaa!

Olkkiksella on kyllä tosi kurjan kuuloinen työkaveri. Tekisi mieli tokaista sille, että sinä aikana minkä marmatat, olisit jo itsekin ehtinyt tehdä vaikka sun mitä. Mokomakin!

Sapfo minäkin oksensin tänä aamuna vielä :$ . Tosin johtui varmasti tyhjän vatsan ja täyden vaipparoskiksen yhdistelmästä.. Olin ollut jo pari tuntia hereillä, mutten saanut itseäni aamupalalle (vaan töllötin digiboxilta tallennuksia) - ja esikoisen aamuvaipan vaihto sitten laukaisi vatsansisällön liikkeelle väärää reittiä ulos. Tai niinkuin eilen telkkarista bongasin: värikäs haukotus tuli :D . Toivottavasti sinulla se kokoaikainen pahoinvointi pian helpottaa!

Äiti-Kengu onkin jo niin pitkällä, että itse sitä vaan odottelee noita möykkymassutunnelmia vielä pitkään!

SpookyMaman unenlahjoja voisin minäkin lainata, viime yönä nukuin klo 24-05 ja senkin pätkissä. No ehkä vähän jännäsin tuota KYS-puheluakin, mutta on tässä selkeästi tätä raskausaikaista aamu-unettomuuttakin.

Aurinkoista loppuviikkoa toivotellen
~Tiila ja Kauno 16+1
 
Moikka!

Tiila: HIENO HOMMA! :heart: Toivottavasti nyt sitten ne viimeisetkin häiriöt voidaan poissulkea kokonaan. Itse tässä oon taas stressannut kun appiukko kuoli aortan repeämään ja omalla miehelläkin on aortan repeämä ollut, että periytyykö se meidän Ötzki Masupalleroiselle. Perinnöllisyyslääkäri sanoi kyllä helmikuussa hänen kanssaan jutellessani ettei sen pitäis olla perinnöllistä mutta tuo appiukon kuolema pisti asian uuteen mietintään. Toki tuolle perinnölliselle aortan heikkoudelle ei voida tehdä ennakkoon mitään, vaan vasta sitten jos se aortta oikeasti repeää niin se leikataan ja asennetaan aorttaproteesi.

Työkaveri-ongelma on selvitetty: jätän sen ihmisen tästä lähtien noteeraamatta ihan täysin Yrittihän tuo taas kyttäillä mua kun menin aamusta töihin ja ihmetellä kun en vastannut sen hyvän huomenen toivotuksiin enkä mennyt kahville kun se oli siellä. Onneksi se lähti sitten koulutukseen niin ei tarvinnut koko aikaa olla varpaillaan että koska se taas ilmestyy nurkan takaa huutamaan.

Huomenna olis sitten taas neuvolaan meno. Olis se neuvola jossa käydään läpi nuo etuusasiat yms. Mieskin sitten sai vihdoin sanottua tästä vauvasta pomolleen joten helpottaa kun hänkin pääsee mukaan. Tosin joutuu varmaan lähtemään likaisissa työvaatteissaan, toivottavasti ei neuvolan th säikähdä. :D Iso mies likaisissa työvaatteissaan. :D

En tiedä liekö Ötzki Masupalleroinen jotenkin vaistonnut mun pahan mielen ja kireet hermot mutta hän on rauhoittunut ihan hirmusti. Välillä jopa pelottaa että josko se on sinne kuolla kupsahtanut. Useimmiten kuitenkin kun oon maininnut asiasta jollekin tai muuten asiaa miettinyt niin eiköhän sitä Ötzki Masupalleroinen rupee monottelemaan ja muistuttelemaan että hengissä tässä ollaan. :D Niin kävi nytkin. :D

Tietääköhän kukaan onko meille tämän ketjun jäsenille perustettu tuonne Kerhojen puolelle omaa kerhoa? Oliskohan siihen kiinnostusta jos sen perustaisi jos sitä ei ole? Voisin sen tähän aikani kuluksi perustaa jos kiinnostuneita löytyy eikä siellä sellaista vielä ole. Ilmoittautukaa vaikka tähän ketjuun niin vois sen sitten tehdä jos löytyy tarpeeksi halukkaita.

Nyt rauhoittumaan ja henkäisemään... Jos Ötzkiä vaikka vähän kiusais... :D

Olkkis ja Ötzki Masupalleroinen 22+3
 
Kiiltiksestä ei ole kuulunut mitään... siirrän kadonneisiin lampaisiin, siirretään sitten synnyttäneisiin jos hänestä kuuluu jotain =)

No pongasin kuitenkin seuraavan ilmoituksen huhtikuisten pinosta... Onnea Mamma67 :flower: :flower: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja mamma67:
Meidän perheen naisväki sai sitten vahvistusta kun meille syntyi tyttövauva 23.04.09 klo 02.48.
Paino 3470 g, pituus 51 cm.Synnytyksen kesto 2 h 54 min spinaalin ihanasti siivittämänä.
Koko perhe on aivan onnesta mykistynyt ja vauva on aivan ihana.

Auroraa pääsemme jännittelemään seraavaksi =)
 
Onnea Mamma67 :flower:

Olkkis mulla ei ainakaan ole tietoa.Enkä ole aikaiseks saanut kysyttyä.Kyllähän sellainen kiva olis.Toivottavasti neuvola kuulumiset ovat tänään hyviä.

Heräsin sit taas vaihteeks tänään jo 4.
Katotaan mitä neuvola reissusta tulee,kun joudun vaappuun kävellen sinne.(Pienten kanssa)
Kyllä tää autoton elämä on :x

Mukavaa torstaita kaikille =)

äiti kengu ja pikku kengu 31+0 :heart:
 
Niinpä niin.... Tuo Äiti-Kengun huonounisuus on sitten tarttunut minuun... :D Taas heräsin tuntia ennen kellonsoittoa siihen kun kissa kiipeili makkarin verhoissa. Onneksi olin päässyt ajoissa eilen nukkumaan niin ettei väsytä ainakaan vähän unen takia, hemppa onkin sitten toinen juttu. :D

Kyllä sieltä neuvolasta saa luvan tulla hyviä uutisia. Masuäksönin perusteella siellä on meille tulossa joku nyrkkeilysankari ettei toista. :D Toisaalta hyvä vaan että on äksöniä niin ei tuu hermoiltua sitten sen takia liikaa.

Nyt tää mamma lähtee aamukahvin keittoon kun kerrankin ehtii. :D Kirjoittelen varmasti iltapäivällä/illalla sitten neuvolakuulumisia kunhan töistä kotiudun.

Olkkis ja Ötzki Masupalleroinen 22+4
 
Voi olkkis :hug: eipä käy kateeks,kun vielä töihin joudut meneen.

Neuvolakäynti takana.Uusi terkka oli hmm niin no tapaus.
Menin molempien pikkusten kanssa:eek:npas teitä monta totes.Johon vaan totesin koululaiset ovat vielä koulussa.Ai onko vielä lisää :LOL:
Paino on tullut reippaasti :ashamed: +656/vko oli terkan mielestä paljon.
hb laskenut 122 nyt.Sf 27 sykkeet 130 rr 124/68

Illasta onkin mulla meno saa jotain muuta ajateltavaa.Olotila vaan ei kyllä hmm ole paras mahdollinen.Oli aika kovakourainen kun mittaili ja tunnusteli miten päin on :/

Nyt huilaan hetkeks :wave:
 
Moro sano poro (jälleen kerran :D)

Neuvolassa kaikki hyvin. Saatiin kelan laput sekä itselle että isännälle, mitattiin hemoglobiini (137), verenpaine (103/78) sekä sf-mitta sekä punnittiin ja kuunneltiin sydänäänet. Kaikki hyvin. Verenpaine jopa hieman liiankin matala, nauroinkin että mitähän se olis jos olisin jättänyt kaikki suolaiset salmiakit yms syömättä. Varmaan vieläkin matalampi. Sydänäänten kuuntelussa Ötzki taas sitten näytti "parhaat puolensa" ja rupes riehumaan. Onneksi sen verran pysyi paikallaan että saatiin isännällekin varmistus siitä että Ötzki on elävä eikä mikään kummitus mun ajatuksissa. :D

Mä tulin tänään loistotuulelle anopin ansioista. Oon nimittäin koko raskauden ajan luullut ettei sitä kiinnosta tää meidän vauveli ollenkaan mutta ilokseni myönnän että olin väärässä. Satuin tulemaan miehen viereeen kun puhui puhelimessa äitinsä kanssa ja siellä se kyseli vauvan laskettua aikaa sekä sitä että tiedetäänkö me kumpi se on. JES! Mies vastasi ihan rehellisesti ja sanoi että tiedetään muttei kerrota. Oon kuitenkin sitä mieltä että anopilla on viime viikot ollut niin raskasta että jos hänen elämäänsä piristää tieto ensimmäisen lapsenlapsensa sukupuolesta niin hänelle sen saa kyllä kertoa. :D

Olkkis ja Ötzki Masupallero 22+4
 
Äiti-Kengulla ja Olkkiksella mukavat neuvolakuulumiset :flower: Tai no Ä-K:n terkka kieltämättä vähän oudon kuuloinen, mutta mun mielestä nuo arvot on ihan mukavaa kuultavaa! Hieno juttu!

Me odotellaankin seuraavaa neuvolaa (ja heti parin päivän perään rakenneultraa) tuonne kesäkuulle. Ensi viikolla ehkä se kromosomikartta. Tänne ei siis ihmeempiä kuulumisia nyt. Hyvä vointi ja parempi mieli :)

~Tiila ja Kauno 16+2
 
Huomenet

Olkkis kiva,että neuvola kuulumiset olivat hyviä.No jospa se anoppi siittä alkais suhtautua asioihin paremmin jatkossa.

Tiila toivotaan,että jo ens viikolla saatte tuloksia.Mukavaa odotusta sinulle.

Mulla hassusti naksui eilen mahassa.Tänään tunnistin hikan.Väsymys painaa kyllä,vaikka sain kohatalisen hyvin nukuttua.Aamulla olis taas nukkunut,nukkunut,mutta nuo koululaiset herättivät aamutoimillaan.Nuorimmaisilla onneksi on pidentynyt aamu herääminen eli hiedän puolestaan saa nukkua.

Aurinko paistelee ihanasti,jospa menis pienten kanssa ulos.Tuolin pehmustaa ja ottaa hyvän asennon B)

Mukavaa oloa ja iloista mieltä kaikille =)

äiti kengu ja pikku kengu 31+1
 
Tervehdys kaikille!

Oon ollu tän viikon sairaslomalla pahoinvoinnin takia. :( Joka aamu oon oksennellu useita kertoja, ja usein myös illalla, just ennen nukkumaan menoa. Ja sitten aamuöisin aloin herätä panikoimaan, että miten selviän tulevasta työpäivästä, ja sittenpä vasta olikin kamalat oksentelut aamulla! Joten päätin, että ehkä nyt on parasta jäädä vähäks aikaa kotiin huilaamaan. Neuvolan täti oli puhelimessa ihanan empaattinen ja lohdutti, että ei vauvalla mitään hätää ole. Ja lääkärikin rauhoitteli, että kyllä se varmasti pian ohi menee, mutta että on ihan ok joskus vähän levätä. :)

En todellakaan oo mikään työnarkomaani tai ylisuorittaja, mutta jotenkin on ollu tosi kova pala jäädä SAIRASlomalle tämän takia, varsinkin kun en ollu töissä vielä kertonu että oon raskaana. (Eikä nytkään onneks tarvinnu kertoa muille kuin esimiehelle.) Mutta kieltämättä oon nauttinu näistä vapaapäivistä, on ollu ihana keskittyä ihan 100% itseensä ja omaan oloon! Aamut on menny sängyn ja vessanpöntön väliä ravatessa, mutta päivällä on ollu oikein hyvä olo, silloin oon puuhastellu pieniä koti- ja remonttitöitä, tehny pitkiä kävelylenkkejä ihanassa aurinkosäässä - ja syönyt! :) En osaa kuvitella minkälaista tää ois, jos kotona olis yksikin pieni lapsi, joten suuri kunnioitus ja syvä kumarrus teille jotka odotatte toista/kolmatta/jne. lasta!!

Tänään iltapäivällä on ultraääniseula äitiyspolilla. Jännittää!!! Päässä pyörii miljoonia kysymyksiä ja huolenaiheita, mutta eiköhän kaikki selviä aikanaan...

Voi että, kun olisin jo niin pitkällä kuin Olkkis ja Spookymama, puhumattakaan Äiti-kengusta! Tsemppiä kaikille mahojen kanssa!

Vilhelmiina73
11+5
 
Vilhelmiina:Toivotaan,että pahoinvointis helpottaa pian.Hyvä,että olet kotosalla ja saat kerättyä voimia.
Kysy kaikki mieltä askarruttavat tänään.Tulehan kertomaan sit kuulumiset.Kyllähän sinä kovaa vauhtia tuut perässä =)
Nyt kotitöiden pariin :wave:
 
Vilhelmiinalle tsemppiä ja voimia! Pahoinvointisi kuullostaa kyllä tosi kurjalle. Itse olen siltä oneksi aika hyvin säästynyt, vain pari kertaa on pitänyt oksentaa. Kuvotuskin tuntuu pikkuhiljaa helpottavan.

Nyt on sitten np-ultra takana ja masuasukilla kaikki hyvin! Oli tosi liikuttavaa nähdä se pikkuinen heiluttelemassa käsiään ja jalkojaan. Jännityksellä odottelen Vilhelmiinan ultrakuulumisia.

Aurinkoista perjantaita kaikille!
 
Meillä ei kummempia, Sara jotain ryömimisen alkeita harrastaa, käsillään siirtelee itseään ja nostelee peppua, mutta ei oikein onnistu yhtäaikaisesti. Sitten pyörii ja kierii. Mutta pääsee kyllä joka paikkaan purkamaan tavaroita Kirjahyllyn alahyllyiltä ym.

Ollaan sitä mieltä että on nyt sanonyt viikon verran että ÄITI.

Itselläni äippäloma loppui huhtikuun lopussa ja pidän nyt vanhoja lomia pois ja menen sitten heinäkuun puolessa välissä töihin. Heinäkuussa tulee kaverin tuttö Kauhajoelta hoitamaan Saraa kolmeksi viikoksi ennenkuin päiväkoti aukeaa elokuun alussa.

Olen tehnyt viikonloppuja keikkaa ja kaverin 17-vuotias tyttö on hoitanut Saraa. Teen aamuvuoroja 7-14. Aamulla mies syöttää ja pukee Saran, sitten vie töihin mennessään hoitoon noin klo 10, haen Saran sitten kolmeen mennessä. Saapahan lähihoitajaopiskelija/lukiolais tyttö vähän taskurahaa.

Aloin tehdä keikkaa siksi, että saadaan vähän loma kassaa kerättyä Turkin reissulle. Mies menee 1.6 kuukaudeksi omalla autolla ja minä ja Sara mennää 7.-21.6. Menen tytön kanssa Alanyaan ja sieltä mies hakee sitten meidät mummolaan, ollaan siellä viikon verran ja palataan sitten takas Allanyaan.

Anja ja Sara n.9,5kk
 

Yhteistyössä