35v+ odottajat, vol 3

Huomenta!

Äiti-Kengu: Olihan se hyvä että Ötzkillä on rakenteellisesti kaikki hyvin mutta en voinut kovin pitkään nauttia noista hyvistä uutisista kun anoppi soitti ja kertoi että appiukko on saanut perjantaina kesärenkaita autoon vaihtaessaan aortan repeämän. Vietiin ensin ambulanssilla Mikkelin sairaalaan ja sieltä siirrettiin KYS:iin leikkaukseen ja tehohoitoon. Ei oo kivaa. Oma mieheni sai saman sairaskohtauksen 12/07. Ei olla nyt kuultu viimeisimpiä kuulumisia. Onkin varmaan niin että appiukko on edelleen leikkauksessa... Mietityttää nyt tuo aortan repeämän perinnöllisyys. Perinnöllisyyslääkäri sanoi ettei ole periytyvää mutta kun miettii että nyt samassa perheessä on jo toinen tapaus niin en olisi enää ihan niin varma etteikö olisi perinnöllistä.

No joo... Tää meni nyt vähän ohi vauva-aiheista mutta oli pakko purkaa hieman mieltä että voi kohta painua ulos nautiskelemaan auringosta ja lämpöisestä kelistä

Olkkis ja ötzki 20+6
 
Tervetuloa Sapfo :flower: ! Parvosta minullakaan ei ole minkäänlaista käsitystä, voisiko sitten olla ettei vaaraksi ole jos/kun siitä ei neuvoloissakaan mitenkään tiedoteta? Tai no eihän siellä kaikkea voikaan tiedottaan, onhan sekin selviö. Tervetuloa keskusteluihin ja onnea raskauteesi!

Olkkiksella ihania ultrakuulumisia :flower: . Eikö olekin ihana tietää sukupuoli, voi ajatella tulokasta vielä tavallaan henkilökohtaisemmin? Hienoa, että kaikki oli kunnossa!
Ja voi sentään, miten ikävä tilanne apellasi :hug: . Toivottavasti kaikki sujuu siellä hyvin. Voimia koko perheellenne.

Äiti-Kengun supistukselle toivotaan taukoa, ei kai sentään ihan vielä tarvitsisi tositoimiin ryhtyä! Onko sulla siis tavallisesti auto käytössä (johon sitä kaukaloa ostat) mutta tänään vaan ei? Minä ajattelen kyllä käydä auton kanssa ostoksilla - saa "sovittaa" paikalleen. Netistä en varmaan osaisi kaukaloa tilata, paitsi tietenkin jos tietäisin hyvän ja varmasti autoon käypäsen. Tai kaukaloissahan ei niin suurta riskiä koon puolesta ole kuin turvaistuimissa, jotka saattavat olla mahtumatta joihinkin autoihin.

Täällä nautitaan aurinkoisesta päivästä sisällä: poika nukkuu uimahallireissun jälkeen päiväunia omassa sängyssään ja taitaakin nukkua pitkään. No onneksi tuota paistetta riittää iltaan saakka, joten eiköhän sitä uloskin ennätetä.

Maha alkaa olla pian piilottamattomissa, vielä sitä vähän vaatteilla kätken. Yksi ystävätär vasta tietää raskaudesta. En ole oikein halunnut kertoa kenellekään vielä, pitänee odottaa tuo lapsivesipunktio tuloksineen (ja päättää niiden merkityksestä meille) ennenkuin alan enemmän uutisoimaan raskautta. Tai ehkäpä se tosiaan jo piankin mahan koosta paljastuu. Olen hoitovapaalla kotona, joten edes kamala alkuraskauspahoinvointi ei paljastanut työpaikalla tilannettani :D .


Aurinkoista viikonvaihdetta,
~Tiila ja Kauno 14+4
 
Tää on raskasta aikaa. Just saatiin tietää ettei appiukko sitten selvinnyt... Leikkauksen jälkeen oli tullut jotain ongelmaa joka sitten vei hyvän miehen. Sen verran tuossa anoppi oli jo ehtinyt selvitellä tuota periytyvyysjuttua että vaikka tää aortan heikkous olisikin perinnöllistä niin sitä ei etukäteen voi mitenkään selvittää vaan se hoidetaan sitten kun tää repeämä tulee.

Että tällaista. Onneksi Ötzki pitää tuolla masussa sen verran "meteliä" itsestään että tulee jotain muuta ajateltavaa.

Olkkis ja ötzki 20+6
 
Vilhelmiina tervetuloa =)

Olkkis: :hug: :hug:

Tiila meillä mun auto rikki,mutta se ei jää meille.Auton vaihto edessä,kun porukka kasvaa :whistle:

Nyt oon ollut tosi kipee,kun kolmonen sai puistoreissulla vänkäkohtauksen.Ei auttanut muu kuin ottaa olkapäälle ja kantaa hetken matkaa.
Toivottavasti nää laantuu.En todellakaan vielä halua mennä synnyttään.

Nauttikaamme hienosta ilmasta B)
 
Kiitos kaikille! Tässä yritetään nyt käsittää tapahtunutta ja hyväksyä se. :'( Katselemme nyt sitten päivä kerrallaan elämää eteenpäin ja jos ei minusta kuulu mitään niin olen mieheni kanssa lähtenyt anopin luokse auttamaan häntä asioiden yms hoitamisessa.

Olkkis ja ötzki 20+6
 
Olkkis kovasti teille jaksamisia :hug:

Täällä taas supistelee.Turvotustakin ilmaantunut.Aikaisemmissa ei ole ollutkaan siis turvotusta.
Pohkeet painaa tonnin kipale iltaisin.Nukahtaminen vaikeeta,kun pohkeita särkee,niin paljon.On tää odotus sitten ihanaa :LOL:
Neuvolasta saadun kirjasen mukaan näillä viikoilla pitäis tuntee ittensä energiseksi :D no kyllä mää voisinkin olla jos ei supistelis :whistle:
No eikös sellainen sanonta ole,että odottavan aika on piitkä ;)

Toivottelen valmiiks mukavaa alkavaa viikkoa kaikille =)

äiti kengu ja pikku kengu 29+3
 
Tervetuloa Sapfo mukaan mahtuu aina.

Tuosta parvosta sen verran että se on vaarallista mausuvaaville RV12-24. Jostain kumman syystä siitä ei enään neuvoloissa tiedoiteta eikä niitä vasta-aineita enään testata vuonna 91 kun esikkoa odottelin niin silloin testattiin kaikki mammat.
Päiväkodissa työskentelevänä jos meillä parvoa ja sielä raskaana oilevia siirretään heidät muihin töihin jotta eivät saa parvoa.

Multa testattiin just parvon vasta-aineet kun lähipiirissä oli todella monessa perheessä ko rokkoa. Olen sairastannut sen ja siis ei meillä onneksi ollut hätää sillä saralla kuin noita pikkuisia on täällä muutenkin.

Ihana viikonloppu oli lämmintä ja aurinko paistoi la oli talossamme talkoot ja olimmekin lasten kanssa 10 h pihalla oli porukka todella väsyä =) sunnuntaina kanssa heti ruuan jälkeen pihalle ja illalla vasta sisään. Tänään aamusta pihalle ja nyt vaan syömään ja takas ulkoilemaan.
Kyllä tua ulkoilu on kuluttavaa puuhaa ite sitä vaan odottaa iltaa jotta pääsee nukkumaan vaikka lapset ne touhottaa vaikka mitä tuolla ite vaan kattelen ja leikin pikkuisen kanssa hiakkalaatikolla.

Mutta ei pidä valittaa nautitaan auringosta ja lämmöstä jsut niin kauan kuin sitä kestää.

Spooky ja Aino 23+6
 
Tänne ei mtn uutta, nt-ultraan on aikaa pari viikkoa vielä... ja odottavan aika on tunnetusti pitkä. Päivä kerrallaan tässä menty eteenpäin, ja massu alkaa olla kyllä jo senkokoinen, että ulkopuolisilta vaikea peitellä.
Väsymys vaivaa päivisin, kun öisin ei saa unta.

Kuiskaten 10+3
 
Olkkikselle osanotot ja paljon voimia! :hug:

Vilhelmiinalle tervetuloa porukkaan! Mehän olemme sitten saman ikäisiä ja la:tkin aika lähekkäin. Minä valitsin synnytyssairaalaksi Kättärin, sillä sinne on meiltä vähän lyhyempi matka kuin Naistenklinikalle.

Täälläkin kovasti odotellaan nt-ultraa, joka on ensi viikon loppupuolella. Kuten Kuiskaten kirjoitti, odottavan aika on tosiaan pitkä.
 
Kuiskaten ja Pajunen mukavaa alkuodotusta teille.

Tänään selvitty hammaslääkäri käynnistä.Nuorimmaiset oli mukana ja olivat kiltisti.
Kävin lastentarvikeliikkeestä ostamassa maxi cosin kaukalon.Viime vuoden kuoseja myytiin sopuhintaan.Samalla ostin noihin uusiin yhdistelmiin sadesuojan sekä hyönteisverhon.
Imetystyynyäkin kattelin,mutta sen jätin vielä harkintaan.
Olotila on muuten hyvä,mutta pää on outo.Särkee hieman ja ajtukset ei oikein pysy kasassa.Voi tietysti vaikuttaa se,etten ole pariin yöhön saanut nukutuksi.Supistelut onneksi on ollut lieviä ja vähäisiä.

Nauttikaamme ihanista päivistä B)

äiti kengu ja pikku kengu 29+5
 
Kirjoittelin tuonne lokamassuihin jo pätkät, lähinnä siellä olleisiin kysymyksiin kommentteja (eli omaa napaa reilusti jakoon!). Tänne nyt sitten tiivistettynä omat kuulumiset: huomenna on se lapsivesipunktio ja jännittää niin himpskatisti. Ei se toimenpide, eivätkä ne tuloksetkaan, vaan jotenkin vaan se kokonaisuus - riskit ja tulosten odottamiset ja vielä sekin, että jos näytteenotto ei onnistukaan. Tällainen ennakkojännittäjä minä olen. Onneksi tiedän, etten itse voi vaikuttaa tuloksiin, joten en ole niistä stressannut. Nyt vaan ajankohdan lähestyessä tuli jänskätys.

Vilhelmiina tervetuloa joukkoon! :flower:



Mukavaa odotusaikaa kaikille
kevään tuloa ihastellen
ja kesääkin jo odotellen
~Tiila ja Kauno 15 tasan
 
Kiitos toivotuksista, ja heipä hei Pajunen! Katselinkin tuolta pinosta, että ollaan tosiaan samanikäisiä ja la:t lähekkäin. Minäkin alunperin halusin Kättärille, kun oon itse siellä syntynyt, ja kaikki veljen lapset jne., mutta päädyttiin sitten kuitenkin Naikkarille. Mulla on sellainen krooninen sairaus, jonka vaikutus raskauteen (ja toisin päin) vähän mietityttää, niin neuvolasta suosittelivat NKL:ää.

Minulla ei kyllä oikeastaan vielä näy mitään masua, tai siis omaakin masua on jonkin verran, niin hienosti se peittyy tuonne makkaroiden alle! :) Ja ihan hyvä niin, en halua vielä kertoa töissä, enkä muillekaan "tutuille". Lähipiiri toki tietää ja on kovasti innoissaan meidän puolesta.

Ensimmäiset raskausviikot meni minulle _hirveän_ väsymyksen vallassa, mutta onneksi se on nyt vähän helpottanut. Nyt on pari viikkoa vaivannut kova pahoinvointi, kuvottaa oikeastaan aamuin illoin, ja oksenteluakin on toisinaan aamuin illoin. Tosi kurjaa, ja aiheuttaa vähän hankalia tilanteita töissä... Mutta toivotaan että se menee ohi pian.

Meillä ultra NKL:lla ensi viikon lopulla. Kovasti jännittää!

Hauskaa vappua kaikille odottajille! :flower:

Vilhelmiina73
10+3
 
Juu, muakin jännittää se ensi viikon loppupuolen ultra. Tässä kun ensimmäistä raskausta eletään, niin kaikki on hurjan uutta ja ihmeellistä. Olen vieläkin välillä kuin puulla päähän lyöty ajatuksesta, että olen raskaana =)

Mulla pahoinvointi painottuu selvästi iltaan, oikeastaan nukkumaanmenoaikaan. Tähän asti on ollut vain sellaista etovaa oloa, mutta nyt parina iltana olen joutunut oksentamaankin. Aamuisin ei ole muuta kummallista kuin kiljuva nälkä!

Hei te, joilla on jo lapsia ennestään - olisi kiva lukea kokemuksianne eri vaunumalleista ja -merkeistä. Vaikka se nyt kovin varhaista onkin, olen jo tutkaillut vähän eri vaunuvalmistajien nettisivuja. Olen vielä aika pihalla näistä yhdistelmävaunuista, kovista ja pehmeistä kopista jne. Olisi siis kivaa lukea teidän "konkareiden" vinkkejä vaunuvalintaan.

Mullakin omaa masua jonkin verran, joten saas nähdä, koska se vauvamasu tulee esiin =) Gyne on joskus myös maininnut, että minulla on taaksekallistunut kohtu. Silloin kai vauvamasu voi tulla näkyviin tavallista myöhemmin.
 
Lapsivesipunktiosta sen verran että minulle kun tehtiin tutkimus 1.2.08 naistenklinikalla niin tulos tuli kirjeellä 18.2.08, minulle tai oikeastaan Saralle tekivät silloin samalla reissulla rakenneultrankin.

anjamarita ja Sara 9kk5pv

 
Heippa ja tervetuloa uusille!

Täällä ollaan jo kaikki kohtuullisen hyvillä fiiliksillä. Ei oo paljoo nyt puhuttu viikonlopun tapahtumista ja oikeastaan ihan hyvä. Saa keskittää ajatukset hieman iloisempiin asioihin niin kuin ötzkiin. Meidän pieneen masupalleroon josta on tullut sellainen duracell-pupu ettei edes siskonsa ollut samanlainen. :D Ihana vaan kun riehuu niin tietää että siellä ainakin on kaikki kohtuullisen hyvin.

Kun kävin viime perjantaina rakenneultrassa niin tajusin että Ötzki viihtyy hirmu hyvin poikittain masussa. Kysyivät liikkeistä niin tajusin. Ainakin potkut ja liikkeet tuntuu tosi selvästi aina jompaan kumpaan kylkeen. Noista potkuista/liikkeistäkin voi jo hieman erottaa että mitkä mahdollisesti tulee nyrkkeilystä ja mitkä potkuista. Potkut on niin paljon vahvempia kuin nyrkkeilyt.

Oon varmaan saanut raitisilmamyrkytyksen kun meinaa suuta jo revittää vallan koko ajan. Olin meidän osaston vanhusten kanssa tänään melkein koko päivän ulkona, joko torilla (työpaikkani on ihan torin vieressä) tai sitten istuttiin parvekkeella. Oikeastaan vain ruokailut hoidettiin sisällä. Oli ihan kivaa kun ei ollut kiire mihinkään. Taidankin mennä hetkeksi pitkälleni... Jos ottais tirsat niin vois ehkä jaksaa katsella sitä Suomi-Tsekki ottelua joka alkaa klo 21.15.

Olkkis ja ötzki 21+3
 
Heipat taas,

tänään oli ensin neuvolatutkimukset (kaikki OK sekä minulla että Kaunolla) ja sitten se lapsivesipunktio. Toimenpide meni nopeasti ja kivuttomasti (ja kyllä, sain viime yönä nukuttuakin ihan mukavasti :)). LVP:n pikatestin tulokset -joissa tutkitaan vain Down- tulevat tavallisesti kolmessa päivässä, mutta vappu pidentää nyt aikataulua niin, että ensi keskiviikkona saan tiedon. Koko kartasto valmistuu 2-3 viikossa, arvio tältä päivältä oli että 2 viikkoa on todennäköisempi aika kun nyt ei ole ruuhkia kuulema. KYS on ottanut käytännön, että tulokset soitetaan aina, olkoot ne minkälaisia tahansa. Ei sitten tarvitse enää postipäiviä odotella. Onneksi näin!

Ihan iloisin mielin tällä kertaa
~Tiila ja Kauno 15+1
 
Tiila tuohan on mukavampi,kun tieto tulee soittona.Kiva,että neuvola käynnillä kaikki oli kunnossa.
olkkis kiva,että ajatukset kääntyvät iloisempiin asioihin.

Synnäriltä soitettiin ja pelko keskusteluun pääsen toukokuun lopulla.Siellä,kun siirrytään uusiin tiloihin ens viikolla sekoittaa hieman heidän toimintaa.
Tarvinnee vaan toivoa,että nää supistukset ei tee tuhojaan.Tänään ollut huonompi päivä.

Mukavaa vappua kaikille =)

äiti kengu ja pikku kengu huomenna poksuu 30 :heart:
 
Heipparallaa ystävät!

Nyt ahdistaa nuo appiukon hautajaiset. Anopille olen kuin ilmaa mutta silti haluaisin lähteä miestäni tukemaan ötzkin kanssa. Kysyin sitten ukolta että haluaako mut mukaan niin totes vain että "pitää kysyä äidiltä". Ei voinut sanoa mitä itse haluaa... ARGH!

Masussa on kaikki hyvin. Liikkeet alkaneet tuntumaan nyt ympäri mahaa, ennen vain jommassa kummassa kyljessä. Hyvä että liikkuu ja riehuu, ei tarvii äidin murehtia tätä. Ensi viikolla olisikin sitten neuvola jossa saa tietoo ja kaikkea Kelan papereihin liittyvää infoa. Ihan kiva. Mieskin lupas tulla mukaan kun nätisti pyysin. Ei tarvii sitten miljoonaa kertaa Kelassa juosta vaan saa kysyä suoraan itse kaikki jos jotain kysyttävää on.

Olkkis ja ötzki 21+5
 
Olkkis: :hug: no onpas teillä tilanne.Saako udella,etteikö anoppis sit halua muutenkaan olla sun kanssa tekemisissä.Miksei miehes kummastele tilannetta.(anteeks toivottavasti et loukkaannu) Kiva,että masussa kaikki on hyvin ja liikkeet tuntuvat =)

Miehen juhlista selvitty,sain mieheltä sekä vierailta tarjottavista kiitosta.Toivottavasti tänään ei supistelis niin paljoo.Tänään otankin hieman rennommin.
Mukavaa lauantaita.

äiti kengu ja pikku kengu 30+2
 
Huomenta!

Äiti-Kengu: Kirjoitin sulle privassa tuosta meidän tilanteesta. En viitsi koko juttua tuoda tähän julkiselle puolelle. Moni tätä asiaa on ihmetellyt ja oon todennutkin että ehkä olen ollut näissä asioissa liian kiltti ja suvaitsevainen mutta eiköhän tälle nyt tuu loppu.

Ötzki on nyt vallan hiljentynyt. Mietin tässä jo että pitäiskö soittaa päivystykseen kun liikkeet on hirmu vähäisiä... Pelottaa mutta toisaalta hirveen levollinen olo, ristiriitaista eikö? Seuraava neuvola olis jo ensi torstaina joten siellä taas selviäis lisää asiaa mutta mietin tässä että kun tää väsymys on ihan mahdotonta niin soitan maanantaina lääkärille ajan... Jos hieman selvittäis noita veriarvoja: kilpirauhasta yms. Ei oikeesti meinaa jaksaa aamuisin sängystä nousta ylös. Onneksi esikoinen on nyt kaksi yötä ollut tuossa naapurissa mummillaan. Ei oo ollut sitten hirmuista kiirettä nousta.

Että näin meillä... :D Nyt pitäis lähteä ulkoilemaan kun on tosi kauniin näköinen päivä.

Olkkis ja ötzki 21+6
 

Yhteistyössä