35v+ odottajat, vol 3

Ninu onnea koko perheelle pojasta :heart: :flower:

Olkkis: tällä hetkellä viikkoja on 28+4.viime yö onneksi meni ilman supisteluita.
Niin ja onneksi on huomenna neuvola.
Muistahan lepäillä riittävästi ja tarvittaessa haet sit sairaslomaa.

Nyt hakeen kuppi kuumaa.Saan nauttia hiljaisuudesta ja aamupalasta rauhassa muiden vielä nukkuessa.Mies on jo lähtenyt töihin.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille =)
 
Äiti-Kengu: Yritän muistaa ohjeesi. Et ole ensimmäinen joka tuota saikkua ehdottaa mutta mä taidan olla niitä tunnollisia työntekijöitä jotka eivät kovin helpolla saikkua hae varsinkaan kun töitä olis enää kuusi viikkoo ennen kuin jään ensin kesäksi esikoisen kanssa kotiin ja mammaloma alkais sitten elokuun alussa.

ON: Oli sitten eilen pakko kokeilla vielä miltä se mahallaan makaaminen tuntuu. Lyhyen huonon hetken jälkeen totesin että kyllähän tässä vielä mahallaan voi nukkua. Eiköhän Ötzki sitten ollut ihan toista mieltä ja rupes monottelemaan niin että oli pakko kääntyy kyljelleen. Oli oikeastaan tässä raskaudessa ensimmäinen kerta kun potkut tuntuivat oikeilta potkuilta. Aikaisemmin vaan kutitellut, tosin en oo vatsallani ollut pitkään aikaan.

Olkkis ja Ötzki 20+1
 
Jaahas huoenta vaan täältäkin.

Ihanan kirpakka aamu vaikka kyllä mä toivoisin jo pikkaisen lämpimiä kelejä jotta vois ulkoilla silleen koko päivän.
Huomenna olis sitten kauan odotettu neuvola neiti menee 1 v tarkastukseen ihanaa mä niin haluan tietää minkä kokoinen on kun silleen aikas isoltahan tuoa näyttää ja vaatteet on jo isoveljen kanssa samaa kokoa 92 cm =)
Mutta eikös Peppien kuulukkin olla maailman vahvinpia ja silleen.
Samalla itellani olis neuvola ja pääsen kuulemaan vaavin sydänääniä ekaa kertaa jospa niistä vois päätellä kumpaa siellä masussa kasvaa.
Olen niin malttamaton :)

Mutta kohta meillä alkaa näiden pikkuiseten pukemis rumpa kun pitää lähtee asioita hoitelee ja bussilla matkustaa onneksi nää tykkää tälläisistä reissuista.

Spooky ja Aino 23+0
 
Spookymama ilmat sais todellakin jo lämmetä.Onko sulla noissa sydänäänissä selkee ero ollut tytöillä ja pojilla?
Itekkin täällä toivois tietävänsä kumpi on tulossa.Jospa se ens viikon ultrauksessa selviäis.
Sairaslomatodistus tarvii tänään viedä ja palkanlaskijalle kelan laput täytettäväksi.Iltapäivästä onkin sit neuvola.Pisu näyte meni jo aamusti terkalle.

Minkälaisia turvakaukaloita teiltä löytyy?
Mun tarvinnee tälle hommata,kun en saa lainaan keltään.

Olkkis uskoinkin,sama neuvo annettu.Muista lepäillä =)

aurinkoista päivää kaikille :wave:
 
Äiti-Kengu: Mä saan onneksi aika hyvin huilia iltaisin. Hyvä kun mies antaa kotiovesta sisään tulla töiden jälkeen. Sen jälkeen en saa tehdä mitään. Esikoinenkin, joka toistaiseksi on siis ainokaiseni, on jo sen verran iso että osaa toimia kun vain annetaan kunnon ohjeet. Ja niitä voi antaa lepoasennostakin. :LOL:

Mäkin oon ruvennut kallistumaan siihen että ensi perjantain rakenneultrassa vois jo ötzki paljastaa sukupuolensa. Mies sitä jo aikaisemminkin sanoi että haluaa tietää, mulle se oli aluksi ihan sama mutta nyt rupee uteliaisuus heräämään. Kun neuvolassa on kuunneltu sydänääniä, sykkeet on olleet tosi matalia (ekalla kerralla 131, viimeksi 122) joten eiköhän neuvolantäti jo heittänyt poikaveikkausta. Itse en jotenkin osaa mieltää itseäni poikavauvan äidiksi, kun esikoinen on tyttö, mutta eiköhän siihenkin sitten kasva jos Ötzki onkin poika.

Olkkis ja ötzki 20+2
 
Ihanan huomaavainen mies sinulla, Olkkis!

Minulla esikoisen (poika) sykkeet olivat koko raskauden ajan 130-140 -luokkaa. Tälläkin kertaa minulla on ollut tosi vahva poikaolo, mutta nyt jotkut raskausoireet ovatkin yllätyksekseni poikenneet niin selkeästi edellisistä etten enää olekaan ihan varma.. Mm. säärikarvojen kasvu kiihtyy (kun esikoisesta lakkasi kokonaan) ja virtsa on tosi räikeän kirkkaan keltaista. Noh, tällä kertaa ultrataan useammin ja lapsivesinäyte sitten kyllä kertoo, kumpi sieltä tulee.

Onnea Ninulle poikavauvasta :flower: :heart: :flower: !

Mukavaa odotusaikaa ja aurinkoisia kevätpäiviä kaikille odottelijoille :wave:


~Tiila ja Kauno 14 tasan
 
Zera tervetuloa =)

Tänään kävinkin sit ensin terkalla ja neuvolalääkärillä.Paikat on onneksi kiinni,mutta pehmeät.
Paino 1500 ja rt tarjontaan siirtynyt.Pelkokäynti todennäköisesti rv 36-
Sukupuolikin sit melko varmuudella selvis ja on aivan eri kuin rakenneultrassa ollut epäily.
Painoo tullut kaiken kaikkiaan 10kg lisää.

Olkkis kiva kun sulla on noin herttainen mies.

Tiila eikös se ole niin et lapsivesinäytteen tulso ei voi erehtyä sukupuolen suhteen?Ite en ole kertaakaan siinä ollut.

Mukavia kevät päiviä kaikille =)
 
Kyllä näin on Äiti-Kengu, että lapsivesinäyte kertoo totuuden :) . Siis mikäli näytteenotto onnistuu.. Siitä määritellään kromosomikartta, ja niinpähän ne sukupuolikromosomit sieltä sitten myöskin löytyvät.

En minäkään ole aiemmin lapsivesipunktiossa ollut (no kerranhan vaan olen raskaana tätä ennen ollutkaan), mutta nyt menen. Nt-yhteisseula antoi korkeahkon riskihälytyksen, ja istukkanäytettä ei saatu otettua, joten seuraavaksi siis lv-punktioon.


Tervetuloa myös Zera :wave:
 
Kyllähän tuo tuntuu suurimmaksi osaksi hyvältä kun mies tekee kaiken puolesta mutta silti rajansa kaikella. Ei meinaa millään jaksaa olla vaan ja katsoa kun mies tekee, varsinkin nyt kun viettää lomaviikkoa ja yhdessä olis kiva tehdä kaikkea mukavaa.

Kai sitä tämä puupää kohta alkaa hiljalleen tajuamaan että vois noiden supistusten takia mennä jo sinne lääkärille. Tänään oli tosi kipee vatsanalue pitkään kun tulin töistä kotiin. Vaikka ehdin istuskellakin aika paljon niin ei se näemmä auta. Tais 500m kotimatkaankin mennä ennätyskauan: 45min. Tosin jäin pari kertaa matkalla suustani kii joten selittää varmaan jonkin verran. :D

Allekirjoittanut rupee jo hermoilemaan perjantaita... Ötzki olis silloin tarkoitus ultrata ja tutkia toistamiseen. Sukupuolikin olis tarkoitus yrittää urkkia selville mutta jos eivät saa selville niin eipä tuo maata kaada.

olkkis ja ötzki 20+2
 
Olkkis toivottavasti supistelut rauhoittuu.Niin ja selviää ultrassa sukupuoli.

Mullehan annettiin epäily sukupuolesta rakenneultrassa ja se eros sit eilisestä.Eli nyt on sanottu molemmat.Eilinen kyllä enempi varmuudella.
Taidan olla turhamainen,mutta kun tytölle ei multa löydy vaatteita enään.Olis nyt saanut 100%varmuuden.
Kaippa se tarvinnee unicex vaatetta hommata.Kyllä se sit viimeistään sit selviää,kun oon ponnistanut pihalle :whistle:
 
Neuvolassa käyty ja sydänäänet povailee tyttöä yli 150 oli.
Meillä pojilla on ollut matalammat 130-140 ja viimeksi oli kanssa yli 150. Joten saas nähä kuinka käy.
Vaikka kyllä toi terkka oli kanssa sitä mieltä että olis tyttö mutta ei päätään pantiksi kuulema silti antais =)

No ei voi muuta kuin odottaa sinne elokuulle saakka niin sittenhän sen näkee :heart:

Mittauksessa sai terkka aivan kamalan mitan nauroikin että ei voi pitää paikkansa kokeili uudelleen ja samaa sai. Mutta joskus ennenkin mulla toi masu kasvannut silleen pitkulalle että on ihan kamalan suuri jo näin puolessa välissä. Nyt ollaan jo navan yläpuolella kyllä se siitä tasaantuu kun aikaa menee eteenpäin.

Mutta nyt ruokaa lapsille laittaa ja itelleen niin pästään pihalle.

Spooky ja Aino 23+1
 
Onnea Ninu ja perhe Prinssistä :flower: :flower: :heart: :heart:

Tervetuloa Zera =) :flower:

Tiila : Minulta otetiin lapsivesipunktio rv 15 kun odotin Saraa, pelkäsin toimenpidettä etukäteen ja itkuakin tirauttelin kun lääkäri punkteerasi, mutta oikeasti aivan turhaan.... Oli tosi kiva kun osasi varautua jo etukäteen, pystyi kirpparilta ja aleista ostamaan vaaleanpunaisia vaatteita jne... =)
 
Spooky onnittelut tyttö veikkauksesta.Toivotaan,että pitää paikkaansa.

Aika käy pitkäksi,vaikka tekemistä kyllä olis.Ei vaan jaksa ja odottaa et päästäis omaan.Mikä saattaa kyllä hieman venähtää. :/ Mies parka joutunee koville,yrittää kyllä saada valmiiks ennen tämän syntymää.
Jaahas nyt jalat ylös.Alkaa turvottaa pohkeita.

äiti-kengu ja pikku-kengu 28+6
 
Erittäin hyvää huomenta!

Täällä sitä istutaan koneella vaikkei vielä edes pitäis... Nukahdin eilen sitten jo ennen kahdeksaa joten nyt joutuu kökkimään koneella ennen kuin pääsee töihin. Oikeastaan tää rauha istua koneella ja juoda aamukahvia kaikessa rauhassa kun muu perhe vielä nukkuu, on oikein luksusta. :D

Noista omista suppareista mietin sen verran että jos tämän päivän vielä jaksaisin tehdä duunia niin huomenna vois sitten kysellä ultran jälkeen että mitä mieltä olisivat saikun hakemisesta. Olis sen verran helppoo hommaa tällä tietoo duunissa tulossa ettei tarttis noita suppareita pelätä. Jos kaikki menee suunnitellusti niin tiedossa olisi aikalailla paljon potilaan sängyn vierellä istumista ja hänen kanssaan juttelemista. :D

Olkkis ja ötzki 20+4
 
Zantra
Heissan!

Tulin pitkästä aikaa tänne kurkkimaan kuulumisia. Onnea vauvautuneille! On kiva nähdä, että mukaan on tullut uusia odottajia.

Täällä tyttönen täyttää tänään kuusi viikkoa ja ihan hyvin on mennyt. Isoveli on suhtautunut siskoon hienosti ja kohdellut tätä kauniisti, mutta meille vanhemmille on jonkin verran osoitettu mieltä. Osan voi tehdä uhmakin, onhan kaveri juuri sopivasti kolme vuotta, mutta kyllä tuo vauvan tulokin varmasti vaikuttaa. Ristiäiset on kolmen viikon päästä.

Lueskelen varmaan jatkossakin välillä kuulumisia tästä keskustelusta, mutta kirjoitteleminen jää varmaan aika vähiin. Paljon kiitoksia mukavasta seurasta!

Zantra ja pikkuprinsessa 6 vk
 
Huomenta!

Se olis tänään sitten rakenneultrapäivä. Hermostuttaa mutta onneksi pääsee töihin muutamaksi tunniksi. Kyselen tänään varmaan ultrassa noista saikkujutuista. On nyt niin monelta suunnalta tullut suosituksia saikulle jäämisestä että pakko kai se on. :D

Olkkis ja Ötzki 20+5
 
Zantra mukavia hetkiä prinsessan kanssa.Kiva et isoveli on ottanut hyvin siskon vastaan.

olkkis tuuhan kertoileen kuulumisia rakenneultrasta.

Mulla on iltasella pohkeet tosi painavat ja niitä särkee myös.Ei kunnolla saa nukutuksi kun särkee niin paljon.
Supistelut onneksi on vähäistä.Paljon olen yrittänyt kyllä levätäkkin kotitöiden välissä.

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille =)

äiti kengu ja pikku kengu 29+1
 
Pääseekö mukaan?

Olen 35v. ja odotan kolmatta syntyväksi 2.12 tienoilla. Ennestään tytöt 06/07. En ole ennättynyt lukea tätä pinoa mutta onnea kaikille jotka ovat saaneet nyyttinsä kainaloon ja muille odottajille tsemppiä!

Minut voisi lisätä listaan mukaan, kuka sitä sitten päivittääkin. Niin ja olen Espoosta kotoisin.

On niin kamala väsy ja pahoinvointi vain jatkuu joten :wave:

Koodi:
[url=http://lilypie.com][img]http://md.lilypie.com/xDfnp3/.png[/img][/url]
 
Kappas anjamarita B)

Näin että oli keskustelua parvorokosta. Onko se nyt vaarallinen raskaanolevalle vai ei?

Itse olin aluksi peloissani siitä koska jossain oli lukenut että raskaanaolevalle saattaa olla vaarallinen. Sitten keskimmäistä odottaessani esikoisen tarhassa oli parvoa ja kävin verikokeissa joissa selvitettiin olenko itse sen sairastanut. Lääkäri miltein nauraen laittoi testeihin ja vakuutti että melkein kaikki Suomen lapset on sairastaneet. No, minäpä en ollut :eek: Senkin jälkeen lääkäri sanoi että ei siitä kannata huolestua vaikka sen saisikin.

Siis mitä? Mihin uskoa? Nythän olen taas paksuna ja kummatkin lapset tarhassa jossa se parvo varmaan ehtii näyttäytyä jälleen jossain vaiheessa. Mitä toimenpiteitä minun pitäisi tehdä sen varalle,jos mitään?
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

On ollut niin kiire, että en ole lainkaan ehtinyt palstailemaan. Nyt on takana varhaisultra sekä eka neuvola. Np-ultra on parin viikon päästä. Olo on ollut ihan hyvä, mitä nyt välillä väsyttää kamalasti. Kummoistakaan pahoinvointia ei onneksi ole ollut.

Ai juu, Olkkis kyseli sitä asuinpakkakuntaa. Minäkin olen pk-seudulta.
 
Heipparallaa!

Rakenneultra takana ja Ötzki oli just sellainen kuin pitikin. Kaikki tarvittavat mitat saatiin ja sisäelimet sekä aivot ja sydän olivat just sellaisia kuin pitikin. Peukkua Ötzki siellä meille heilutteli kuin ilmoittaen jo etukäteen että täällä masussa on hyvä kasvaa, älkää te äiti ja isi murehtiko. Ötzkin sukupuolikin selvisi mutta siitä ei tässä keskustella tämän enempää. Emme sitä siis toistaiseksi paljasta. :D Sukupuolen paljastumisen kunniaksi tässä sitten kävin ostamassa ötzkille ensimmäisen pienen bodyn. Tuntui hyvältä. :D

Olkkis ja ötzki 20+5
 
Tervetuloa Sapfo ja mukavaa odotusta.Parvosta en osaa kyllä sanoo mitään.

Pajunen hienoa,että jakselet väsymystä lukuun ottamati hyvin.

Olkkis kiva,että teille selvis sukupuoli ja kaikki oli kunnossa.

Eilen olin ostoksilla ja sen jälkeen olin koko iltäpäivän ja illan kipee.supisteli ja selkää särki.Harmitti vaan,kun ei voinut tulevalle ostella vaatetta.Sukupuli kun ei tosiaan ole selvillä.En uskalla enää tuohon jälkimmäisenkään enää luottaa.
Tänään piti mun mennä kaukalo ostoksille mutta mulla ei ole autoo.
en oikein uskalla vielä ainakaan netin kautta tilata.Hauck zero plus olis edullisesti,mutta onko se hyvä?!
Mukavaa lauantaita kaikille :wave:
 

Yhteistyössä