35v+ odottajat, vol 2

Zantra
einiinvaan, tosi ikävää, olen pahoillani :hug:

Czarina, toivottavasti pikkuinen pärjää. Voimia! :hug:

4-kerroksen väkeä, pidetään peukkua että kaikki on hyvin. :hug:

Täällä tänään 20+0 ja tuntuu että on vielä niiiiin pitkä aika esimerkiksi äitiysloman alkuun. Niin että Minnihiiri68, hyvää alkavaa äitiyslomaa!

Sarppa70:n puolesta saa jo melkein jännittää ja
synttärionnittelu anjamaritalle!

nevi, minulta jäi kertomatta esikoisen syntymävuosi (p-06). Saa lisätä jos ja kun jossain vaiheessa päivittelet listaa.

En muista oletteko te tässä ketjussa keskustelleet tästä, mutta olen miettinyt miten ja missä vaiheessa tuolle 2,5 vuotiaalle saisi selitettyä että vauva on tulossa. Jos ette ole ihan kyllästyneitä aiheeseen, kuulisin mielelläni kokemuksia? Olemme iltaisin lukeneet kirjaa jossa perheeseen on tulossa vauva, mutta jos yritän kääntää keskustelua siihen suuntaan, että mitäs jos äidin masussakin on vauva, vastauksena tulee vaan ponteva "ei ole mitään vauvaa" ja sitten kaveri kääntää puheenaiheen esimerkiksi rakastamaansa autokirjaan. Tuon ikäisen maailmaan ei taida mahtua ajatus että perheeseen voisi kuulua muuta kuin se nykyinen kokoonpano. No, aikaa on vielä reilusti ja kasvaahan tuleva isovelikin koko ajan, joten ehkä se käsityskykykin sieltä tulee.

Zantra

 
Hei pitkästä aikaa

Täällä voidaan vieläkin pahoin..lääkkeiden avulla kuitenkin osa ruuasta pysyy sisällä. :ashamed: Voimia on kyllä tämä oksentelu vienyt.

Tänään minullakin synttärit 36v. Kaveria odottelen kylään..ei tänä vuonna oikein jaksa juhlia. Onnea myös Anjamaritalle. :flower:

Halaus einiinvaan :hug:

4 kerroksen väkeä: toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin.

Minä kävin ekassa neuvolassa viime maanantaina ja sydänäänet kuului masun päältä jo. :D

Nyt tasan 9 viikkoa.
 
täällä päivä mennyt vessassa ravatessa, tuhru on vähäistä, mutta pyyhkiessä sitä vaan tulee joka käynnillä... mitään kipuja ei kuitenkaan edelleenkään, joten koitan ottaa rauhallisesti ja ajatella muita asioita, aloittelin tässä jo vaatehuoneen suursiivousta ja tein samalla ilahduttavia vauvanvaatelöytöjä :heart:
 
PÄIVIÄ!! :wave:

Muutaman rivin ajattelin naputella!!

Täällä kaikki menöö hienosti!Ristiääset oli ja meni ja poika sai nimekseen Aleksi.Ei itkun itkua tullu koko päivän aikana vaikka sylistä syliin retuutettiin. :)
Pari yötä onkin tässä nukkunut jo läpi yön.Mulle on kyllä tuskien taival yrittää olla täysien tissien kans koko yön imettämättä.Onneksi on lypsykone.. :LOL:
Luovutan siis vielä maitoa.Olen nyt yrittänyt jättää yhtä lypsy kertaa päiväs pois jotta saisin jossain vaihees lopetettua koko maidon luovuttamisen.
Melekeen joka päivä jourun Aleksin herättämään ulkoa vaunuista syömään kun vetelee sellaasia yli 4 tunnin pätkiä.
Ja yöt nukkuu mun kainalossa...voih mikä sen ihanampaa.. :heart: En vaan raaski laittaa pinnasänkyyn vaikka siinä vieres onkin...

Ekas neuvolas oltiin ja painoa oli kertyny 5220g(3640g) ja pituutta 59 cm(51cm).
Kovin on jo seurallinen.

Itte kävin jälkitarkastukses viime viikol.Kaikki ok mutta minipilleitä en voi aloittaa maironluovutuksen takia. :(

Mies lähti just kolmen suuremman kans uimahalliin.Meillä on tää viikko syyslomaa.
Eipä täällä tän kummempia..vitoshaaveet kovasti jyllää pääkopas mutta katotaan mitä elämä tuo tullessaan... :saint:

EINIINVAAN voimia teille :hug:

SARPPA Sulla alkaakin pian "lähtölaskenta" ja pääseet tositoimiin..Tsemppiä!!

AKKIS:No ompas toi "refu" pirullinen riesa!! :$ Vai apteekista pitää hakia jotain ihme juomaa??Mulle on ainaskin neuvolas aina sanottu jotta vauva ottaa aina eka kaikki tarvitsemansa ja odottavalle jää sitt jämät jotta kyllä sun vauva varmasti aivan hyvin voi ja kasvaa!!Mulla on just tossa tulevan roikkuvan mahanahan kohdalla sellaista pehmeää vararavintoa imetystä varten... :LOL:
Mulla oli käytös anitan tukivyö ja se oli kyllä TOOOOSIII hyvä.

Mites meinaat koiralle selittää sitt kun vauva syntyy eikä koiruus aina pääsekkään syliin... :whistle:

NEVI:Jossain vaihees kyselit noista syrämmen sykkeistä.Mulla on kahres viimeises raskaures merkattu säännöllisesti eikä niis kyll mitään kovia heittoja ole ollut
22-31 viikoil kolme kertaa kävin neuvolas niin aina oli 136.
Täs neloses oli 21+4 135.
25+6 131.
30+0 128.
31+6 135.


JOULUSTA olitte myös jutellu.Omas kotona haluan ehrottomasti aatto-illan olla.Mutta esim. ulkomaille voisin joulun ajaksi lähteä.1982 kun mun isä kuoli niin silloin olin äitini kans joulun aikana 2 viikkoo kanarialla.Olis ollu jotenki hirvee olla ekaa joulua kun ei oo isä-ukko elossa.
Mä laittaisin huomattavasti vähemmän lapsille lahjoja.Mutta ukko-kulta on eri mieltä.Siitä asiasta tuloo joka joulu erimielisyyksiä.Mun mielestä muutama laadukas lahja sais riittää.
Itte aikoinaan sain vain jotain 4-5 lahjaa enkä eres enempää ois ymmärtäny halutakkaan.Ei meillä eres tenavat jaksa loppuun asti pakettejaan avata ja mun mielestä se ei oo joulun idea jotta lahjihin tarttis hukkua.
Aito joulukuusi on aivan ehdoton.Yläkerran parvelle itsenäisyydenpäivän aikohin laitetaan tekokuusi tenavien iloksi.Ja jouluvaloja ja kynttilöitä pitää olla.
Jotenkin sitten tapaninpäivänä jo tuntuu jotta olis jo uus vuosi ja alkais päivät jo pitenemään...

Aleksi taitaa pian heräillä kun itkuhälyttimestä aina välis ääntä kuuluu...

ANJAMARITALLE mukavaa 40-vee päivää!!


Nauttikaa masuista!!!

Äiti-66 ja Aleksi 8 vko+1pv.
 
Minnihiiri68 Kyllä meillä aina jäänyt vähiin pitämisiin 50 cm vaatteet, kun poika oli jo syntyessään 53,5 cm ja tyttö 51 cm pitkä. Aika pian siirrytty 60 cm vaatteisiin. Jokunen 56 cm taisi olla. Tytölle meni vähän kauemmin pikkuvaatteet. Poika olikin heti iso vauva. :) Puolivuotiaana käytti jo kokoa 80 cm, kun painokin melkein 10 kg silloin.

Anjamaritalle onnea 40 v! :flower:

einiinvaan : Jaksamisia ja oikein iso hali.

Eilises nlas:

sf-mitta 23 cm, ei kovin iso lukema, kasvuseuranta jatkuu äitipolilla, vauva oli osittain viisto-ja rt:ssa

rr 120/80 hb:tä ei otettu, viimeksi 135!
vauva liikkui hyvin ja hyvät sydänäänet
pissaa ei otettu, kun huomenna polille, jossa otetaan
Oma paino: +200g/vko nyt tullut 3,5 kg yhteensä, sanoi viimeksikin äitipolilla, että vauva ottaa oman ravintonsa kyllä

Onnea myös Auroralle ! :flower: :heart:

Anitan tukivyö ollut käytössä raskauden puolesta välistä, ei selkäkipuja ole ollut juurikaan, hyvän tuen antaa, suosittelen! Akkisko siitä kyseli?

Anoppi vei lapset äsken uimaan ja saan hetken hengähtää, mies on töissä iltavuorossa. Anoppi tuli vähän leipomaan ja auttelemaan tänne, on sitten mukava anoppi mulla. Hänellä lomaa tämä viikko.
=) Hänellä kaks murkkua ittellä ja heidän kans yleensä riittää ohjelmaa.. Saanu heidät 39- ja 41-vuotiaana. Samanikäisenä saan nyt tän kolmannen kun hän saanut kuopuksensa. :)

Muistakaa koiranomistajat viedä koiralle ensin joku vauvantuoksuinen harso tms. ennenkuin tutustutatte koiran ja vauvan toisiinsa. Tärkeä juttu!

Zantra: Meillä samanvuotiset lapset, tyttö syntynyt v. 2006 heinäkuussa.
 
NEEANÄITI ompas sulla sf-mitta lyhyt.Piti oikeen tuosta viimeisestä äippäkortista omansa luurata.Ja näytti olevan RV:llä 25+6 mulla 23,5 cm. :LOL:
Mitäs sulla ny viikkoja onkaan?
Mulla oli kyllä koko raskauden ajan todellakin eteenpäin toi kumpu jotta olisko sekin mulla vaikuttanu mittaan.Lähtöpainoltaan olin 55 kiloonen elikkäs aika pieni ja tuntuikin jotta mahaa olis ollu vaikka muille jakaa... :LOL:

Aleksi jatkaa uniaan sisällä vaunuissa.Äänteli ja otin vaunut sisään mutta jatkoikin uniaan..
Pakko taas kait herätellä kun on jo nukkunut klo 14.30 asti...

Äiti-66 ja Aleksi
 
Pienihän se ja seurannassa käydään, kun vauva pienikokoinen. Ei ole aina saatu edes mitattua ja edellisessäkin raskaudessa sama juttu, neiti oli kauan poikittain ja silloin ei saatu todellista mittaa.

Kuopuksesta viimeksi oli sf-mitta viikoilla 33+2 vasta 25 cm, tyttö syntyi rv 40+2, painoi 3,5 kg lopuksi, nyt painoarvio laskettuna aikana on alle 3 kg. Mulla vaan menny yli molemmat raskaudet.

Esikoisesta ollu 33 vkolla 28 cm ja maha oli edessä ja tosi iso silloin. Nyt taitaa tulla pikkiriikkinen prinsessa.
 
Vauva on jatkuvasti ollu poikittain tai viistotilassa. Viimeiset mitat pojastakin oli 34 cm, eli ei ole koskaan ollu järin pitkä sf-mitta. Samoin tuntuu menevän nytkin ja vauva lisäksi vähän pienempi nyt.

Olen nyt rv 34+1 :heart:
 
Esikoinen oli siis poika 4,2 kg ja 53,5 cm, kuopus tyttö 3,5 kg ja 51 cm. Lähtöpainoni 64,5 kg ja painoni nyt n. 68 kg.

Olen joskus maininnutkin äidistäni, on pienikokoinen, lapset lähes 4-kiloisia 5 lasta ja painonnousu n. 4-5 kg/raskaus eli hyvin samoin mennään.
 
Kuopuksen aikainen alkupainoni oli 60 kg ja painoa tuli n. 6,6 kg koko aikana, painoni putosi vielä 4 kg alle lähtöpainon, kun olin imettänyt 2 vkoa. Esikoisen aikana lähtöpainoni n. 63 kg ja painoa tuli n. 8 kg, poikakin oli iso. :heart:
 
Einiinvaan virtuaalihalaus :hug:

Czarina yleensä jos lapsivettä vähän niin vauvat syntyvät "kuivaihoisina", mutta ihan hyväkuntoisia ovat synnytyksen jälkeen....toivotaan, että kaikki menee hyvin!!!!

anjamaritalle paljon onnea 40v. päivän johdosta :flower: meillä mies täytti eilen 38v. ja synttäreitä juhlittiin ihan perheen kesken....

Täällä on syysloma lapsilla ja sain ensimmäisen kerran omaa aikaa, kun pikkumies oli päikkäreillä, tyttö lähti Hämeenlinnaan yökylään ja mies meni pojan kanssa uimahalliin. Meinasin eka, että alan siivoamaan kaappeja, mutta enpä siivonnut vaan katselin digiboxilta leffoja ja nukuin ½ tunnin päikkärit.

Viikon päästä on synnytystapa-arvio polilla.....se vähän jännittääääääää....

Kisse ja Hipsukka 35+0 :heart:
 


MARRASKUU 2008
sarppa70....37v....ensimmäinen....la 01.11.2008 Jorvi

Kisse....37v....neljäs (t-00, p-01, p-07)....la 20.11.2008 TAYS

Neeanäiti....41 v....kolmas (p-03, t-06)....la 25.11.2008 SeKS

Czarina....40v....ensimmäinen....la 26.11.2008....
poika tulossa TAYS

minnihiiri68.... 40v.... ensimmäinen.... la 28.11.2008....
tyttö tulossa PS


JOULUKUU 2008
leeloo....36v....ensimmäinen....la 2.12.2008 KÄT

nevi....40v....viides (t-89, p-92, t-95, t-06+lainat-93)
....la 23.12.2008 K-HKS

iinius....36v....ensimmäinen
....la 23.12.2008 KOS

akkamänty....40v....ensimmäinen....la 26 tai 27.12.2008 TAYS


TAMMIKUU 2009
janttu672....35v....ensimmäinen....la 02.01.2009

Piiloblondi....42v....ensimmäinen....la 05.01.2009....
tyttö tulossa NKL

tuttelitar....39v....kuudes (p-97, t-98, p-05, p-06, t-07)
....la 13.01.2009

sini-sissi....35v....toinen....la 15.01.2009....
poika tulossa

nokko....36v....kolmas....la 20.1.2009

lilli70....38v....ensimmäinen....la 21.01.2009


HELMIKUU 2009
bonbon....36v....toinen (t-07)....la 06.02.2009

mantana....40v....toinen (t-04)....la 06.02.2009 KHKS

Riituli....40v....toinen (p-06)....la 18.02.2009

nimiko....36v....ensimmäinen....la 17.02.2009

prilli....37v....kolmas (-01, -02)....la 25.02.2009 VAS
poika tulossa

Seranzu....37v....kolmas (p-94, t-97)....la 27.02.2009
HYS

päivänkakkara67....41v


MAALISKUU 2009
Zantra....36v....toinen....la 05.03.2009 KOS

HUHTIKUU 2009
Lis69....39v....toinen (p-07)....la 07.04.2009

mimuli....neljäs....la 08.04.2009

Ninu....39v....la 08.04.2009



TOUKOKUU 2009

Aurora72....35v....neljäs(-94, -98, -00)....la n.20-05.2009 SeKs


HEINÄKUU 2009

Rouva Pikkumyy....1. yht(4. ja 3.)....la 04.07.2009





TOUKOKUU 2008
vappuvauvan äiti....toinen.... :heart: syntynyt
tyttö 04.05.2008 :heart:


KESÄKUU 2008
Miina70....kolmas (p-94, p-96).... :heart: syntynyt
tyttö 17.06.2008 :heart:

ansku71....kolmas (p-01, p-06).... :heart: syntynyt
poika 18.06.2008 :heart:


HEINÄKUU 2008
anjamarita....ensimmäinen.... :heart: syntynyt
tyttö 25.07.2008 :heart:

ELOKUU 2008
säihke ....kolmas(t-01, p-03).... :heart: syntynyt
poika 12.08.2008 :heart:

Äiti-66....41v....neljäs (t-98, p-00, t-05)... :heart:
syntynyt poika 20.08.2008 :heart:




Menetyksen kokeneet;

:hug: diddlina :hug:

:hug: Lumi-Marja :hug:

:hug: Rouva Pikkumyy :hug:

:hug: maijamette :hug:

:hug: einiinvaan :hug:


 
Hyvää huomenta kaikki :wave:

Aamu taas jo pitkällä. Mitään ihmeitä en kyllä ole tässä saanut aikaseksi, mutta johonkin nämä aamut vaan häviävät.
Vanhin tyttö, 19v, on tässä kotona seurana kun sai kuumeen ja kurkkukivun :( Se on tuo kaupan kassalla istuminen tuollaista tautialtista. Harmi vaan kun joutuu sitten olemaan sairauksien takia poissa myös koulusta.
Tyttö 13v lähtee tänään tuonne pääkaupunkiseudulle pariksi päiväksi ja poika 16v saa sitten sieltä vastavuoroisesti kaverin käymään.

Vähän voisi ruikuttaa tässä välissä. Lonkat on nimittäin tosi kipeinä. Yöllä pitää useamman kerran nousta ylös niitä veryttelemään ja aamullakin menee oma aikansa ennenkuin helpottaa. Vanha polvessa oleva nivelrikkovaivakin nostelee sopivasti päätään, kun huomenna olisi se Ideaparkiin lähtö. Epäilen että polvi on suuttunut siitä, että olen joutunut nukkuessa, lonkkien takia, pitämään tyynyä jalkojen välissä.
Taitaa tänään tuo harmaa sää vaikuttaa mielialaankin :/

Teillä oli juttua noista pienistä vaatteista. Paljonhan tosiaan riippuu vauvan koosta.
Meillä esim kuopus oli aika 'keskikokoinen' syntyessään, eli n.3,6kg. Hänellä käytin 50-56 kokoisia tuonne 2,5-3kk ikäiseksi saakka. Etenkin suomalaiset, esim Tutan, vaatteet on aika isoja jo koossa 60cm. Nyt minulla on vauvalle suurinpiirtein 6 kpl bodya/paitaa, potkuhousua, potkupukua, yöpukua. Ja pari collageasua, villa-asua, mekkoa ja ulkoilupukua koossa 50-56. Ja parit mini- tossut, lapaset, pipot, jne.


Hienoa 4-kerroksen väkeä että tilanteesi jo lupaavampi tänä aamuna :hug:
Yritä olla kovin murehtimatta (taitaa olla aika typerä toivomus :ashamed: )


Olipa mukava lukea kuulumisiasi äiti-66 =) Komean nimen valitsitte pojallenne (meillä sama pojalla toisena nimenä ;) )
Ja pikkuinen kasvanut noin hienosti :heart:
Kiitokset syke-tiedoista. Nyt olikin syke taas 'omissa' lukemissaan viime neuvolakäynnillä. Liekö silloin viimeksi nukkunut, niin löi vähän rauhallisemmin.

Taas kerran täällä (hieman kateellisena) ihailen ihanaa anoppisuhdettasi Neeanäiti :)


Hienoa Kisse Ihan oikein vietit harvinaisen vapaahetkesi. Kyllä kunnon rentoutuminen silloin tällöin on parempi kuin tämä loputon siivoushuolto :D



Nevi ja Vilttitossu rv 30+3
 
Heissan vaan kaikille,
täällä sitä vielä luurataan yhdessä kappaleessa.
Viikota paukkuu taas huomenna, mutta ei mitään merkkiäkään synnytyksen lähestymisestä. Musta tuntuu jopa että vähäiset supparit ovat kadonneet. Tai sitten en vaan tunnista niitä. On tää niin hassua ekakertalaiselle. Olen tässä miettinyt oikeasti, että jos vedet eivät mulla mene, niin mistä hitosta mä tiedän lähteä sinne synnärille oikeaan aikaan. Jos meinaan nää supparit eivät yhtään napakoidut tai kovene :LOL:

No, nyt vaan pikkuhiljaa pitää lisätä noiden s-alkuisten toimenpiteiden tekemistä, aloiteltiin aamusta jo miehen kanssa... Jos lähtisi nyt vaikka siivoamaan, ja illasta saunaan.
Ja kuulemma ikkunoiden pesu on hyvä liike, sekä punnerrukset (miten niitä punnerruksia vaan tämän vatsan kanssa tehdään, on asia erikseen...) Taidan viikonvaihteessa maalata, sehän on vähän samaa liikettä kuin ikkunoiden pesu, jos sillä käynnistyisi toi synnytys. Haluaa jo oman kropan itselleen ja käärön vierelleen


Sarppa 37 + 6
 
Hei masumammat!
Äitipolilla kävin taas eilen. Vauva kasvanut ja painoarvio nyt 1,6- 1,9 kg. Vartalonympärys ei ollut kasvanut, muuten kyllä. Mulle tehtiin sisätutkimus ja paikat kiinni edelleen hyvin. Ultrassa kans kaikki ok! Mieslääkäri oli, mutta ei se mua haitannut. Oli just ollu tekemäs keisarileikkausta ja äitipolilla mulla meni siksi n. 3,5 tuntia.

Olin sykekäyrillä ja vauva liikkui koko ajan ekalla kerralla ja käyrää ei saatu. Piti ottaa uus käyrä ja olikin jo aivan toisennäköistä, kun vauva rauhoittui hieman ja syke ok, vaihteli 120-160 välillä. Liikkuessa yleensä korkeampi.

Vauva on perätilassa jälleen. Pääsee vielä hyvin kääntyilemään.

Lulu Älä välitä kommenteista, jotkut ihmiset pitävät odottavaa äitiä omaisuutenaan jota voi arvostella mielin määrin. Mulla pänvastoin ihmetellään kun on niin pieni maha ja laskettuun aikaan ei enää kovin kauaa. Mulla on yleensä ollut sama juttu kaikissa raskauksissa. Muualta en juuri liho ja nytkin tullu ittelle vain 3,5 kg.

Ykskin kysyi olenko puolessa välissä. Toisilla näkyy vatsa enemmän, toisilla vähemmän, vaikuttaa monet asiat.

Mukavaa päivänjatkoa! Neeanäiti ja Pikkuprinsessa rv 34+4
:heart:
 
Anoppi oli meillä siis yötä to ja pe. Pe lähti lasten kanssa hampurilaisille ja menivät sitten isomummua katsomaan ja toi sitten mulle lapset Seinäjoelle, kun pääsin vihdoin äitipolilta. Jatkoi sitten itse siitä matkaa. Kyllä olimme lasten kanssa väsyneitä, kun vihdoin illalla tulimme kotiin. |O Väsytti myös odotella pitkään äitipolilla.
 
4-kerroksen väkeä :hug:Uskon että vuoto harmitonta, tiputteluvuotoa voi esiintyä useinkin ja raskaus silti hyvin jatkuu. On aika yleistä, ainakin neuvolassa mulle sanottiin, kun mullakin oli muutama tippa pupuilun jälkeen ja vähän tuhruili alussa. Sitten ei enää mitään. Limakalvoilta tullut luultavimmin, kun alussa herkät.
 
Tuosta sf-mitasta... Marmatin jossain viestissäni kun oma sf-mittani oli mielestäni aivan liian pieni ja otin asian puheeksi neuvolassa, jossa sain sen kuulla olevan lähinnä "käsiala-asia" koska minulla vaihtui neuvola, eikä kukaan kiinnittänyt siihen mitään erityistä huomiota vaikka poljin itse asiasta jalkaa, sillä minusta ei tuntunut alkuunkaan loogiselle, että se putoaa yläkäyrän yläpuolelta alle keskikäyrän muutamassa viikossa.

No, minun kohdallani pudonnut sf-mitan kehitys kertoi omaa karua tarinaansa, sillä totuushan paljastui ultrassa - kasvukäyrä on romahtanut samassa suhteessa ja nyt ollaan sitten hälyrajalla ja alkoi tää hitsin sairaalarumba uudelleen.

Kanssasiskot, pitäkää pintanne neuvolassa ja vaatikaa ultra jos hälytyskellot alkavat soida mielessänne! Itseäni harmittaa etten pitänyt asiasta kovempaa meteliä, mutta ONNEKSI meillä ei ehtinyt tapahtua vielä mitään peruuttamatonta sillä minulla oli ennaltasovittu kontrolliultra. Huh!

Raskasta se ultrissa juokseminenkin toki on henkisesti, mutta pienempi paine kuin jatkuva murehtiminen.
 
Yhdyn Czarinan kommentiin siinä, että vaatikaa niin neuvolassa, kun synnytyksen aikana jos itsellä soi jostain syystä hälytyskellot päässä vaikka itse olisi kuinka "heikossa" kunnossa.

Itselläni oli silloin vuonna 2001 koko ajan ponnistusvaiheen ajan tunne, että kaikki ei ole kohdallaan ja sanoinkin kätilölle monta kertaa siinä 2 tunnin aikana etten saa vauvaa pihalle, mutta kätilön asenne oli jo ennakkoon negatiivinen, koska vuoden 2000 synnytys käynnistettiin ja silloinkin vauva jouduttiin ottamaan imukupilla pihalle, kun yli 20 tunnin unettomuuden jälkeen, raskas synnytys, käynnistys hidasti synnytystä ja kohtulihas väsyi samoin supistukset, vauva syntyi käsi poskella eli ei päässyt laskeutumaan synnytyskanavassa alas.....

Kävin molemmat synnytykset läpi viime elokuussa lääkärin kanssa joka sanoi ettet olisi kumpaakaan vauvaa saanut synnytettyä normaalisti vain ainoastaan imukupilla tai sektion kautta eli meni sitten vain 6-7 vuotta, kun pidin itseäni täysin luuserina joka ei pysty ponnistamaan edes vauvaa pihalle....kukaan ei käynyt synnytysten jälkeen läpi niitä ja lähdin masentuneena sairaalasta kotiin.

2001 vuoden kätilö oli kyllä tosi ala-arvoinen, kun epiduraalin teho loppui noin tunnin päästä laittamisesta ja sanoin, että nyt säteilee koko ajan kipu pakaraan ja selkään niin ei uskonut minua vaan jankutti monta kertaa, että ei voi teho vielä loppua.....just joo :/

Sitten, kun ½ tuntia olin ponnistanut sanoin, että tätä vauvaa en pihalle saa niin kätilö siihen, että vauvahan on arvioitu 3700g painoiseksi aamun ultrassa....kidutti vielä siitä 1½ tuntia ja yhtä`äkkiä tulikin kiire, kun sydänäänet laskivat alas....kätilö oli ottanut äänet pois laitteesta mikä jumputtaa vauvan sydänääniä vähän aikaisemmin, mutta itse en sitä kivulta huomannut, mutta mieheni sanoi myöhemmin, että näin tapahtui....

No, vauvahan syntyi tosiaan imukupilla, napanuora 2 x kaulan ympäri, hartiat jumissa synnytyskanavassa, paino 4340g, käsi kaulalla ja pää virhetarjonnassa....vauva ei ollut taaskaan päässyt laskeutumaan synnytyskanavassa, koska oli käsi kaulalla....synnytyksen kesto oli taas melkein 20 tuntia....

Eli jos vähänkin tulee synnytyksen aikana tunne, että vauvalla voisi olla jotain hätänä niin rohkeasti pitäkää puolenne, koska monelle äidille tulee pintaan kuudes aisti joilla vaisto sanoo, että kaikki ei ole kohdallaan.

Taas tälläistä kevyttä sunnuntai päivän ratoksi :saint:

Kisse ja Hipsukka 35+3 :heart:
 

Yhteistyössä