35v+ odottajat, vol 2

Täällä taas :wave:

Aurinko paistaa niin kauniisti, viikon syysloma alkoi, mutta me kyhjötetään sisällä :/
Esikon kurkkukipu, kuume, yskä ja tukkoisuus saavutti sitten minutkin. Eikä taida ihan huippukunnossa olla pikkuinen tai poikakaan. Tyttö 13v on onneksi vielä vierailullaan, joten toivottavasti säästyy tältä taudilta.

Lauantainen jouluostosreissu meni osin hyvin, osin huonosti :xmas:
Sain hommattua muutamia hankintoja, joita ei täältä saa. Mutta reissu jäi aika tyngäksi kun olo oli niin huono. Ihmettelin siellä taukoja istuessani, miten onkaan mennyt kunto huonoksi. Myöhemmin sitten tajusinkin, että olin jo silloin puolikuntoinen tämän taudin kanssa. Lämpökin oli varmaan jo koholla, kun tuntui että supistuksia tuli jo pelkästä liikkumisen ajatuksesta.

Eilen olin sitten senverran reipas, että paketoin jo tähänastiset hankinnat kaapin perälle aattoa odottamaan.
Mieskulta imuroi, kantoi matot ulos ja pesi koko alakerran lattiat eilen. Nyt saankin ottaa pikkuisen kanssa rauhallisesti koko alkuviikon :heart:


Muistan sarppa70 tuon malttamattomuuden ja ihmettelynkin ajalta jolloin odotin esikkoa. Kun ei yhtään tiennyt milloin ja miten kaikki alkaa. Näitten muitten kohdallahan olen aina tiennyt jo muutamaa viikkoa aikasemmin milloin leikataan.
Sinulla on nyt jo viikkoja niin hyvin, että synnytys voi hyvinkin jo alkaa. Tai sitten voit joutua odottamaan vielä lähes neljä viikkoa :/ Toivottavasti et kuitenkaan.


Hyviä ultrakuulumisia taas Neeanäiti :flower:
Harmi vaan kun käynti venyi noin pitkäksi.
Oliko sinulla vauveli poikittain, kun mittasivat tuon keskiviikon sf-mitan? Ja vauva taas perätilassa kun tuli luvuksi 26cm? Tuon asennon muutoksellahan selittäisi ihan helposti 3 sentin eron.


Mikäs sinulla on tilanne 4-kerroksen väkeä ?


Tsemppiä Czarina Kovasti voimahaleja jaksamiseen huolien keskellä :hug:


Kisse Juu, olihan tuo 'kevyttä' luettavaa :/
Toivon sydämmestäni sinulle hyvää synnytyskokemusta tällä kertaa :hug:



Nyt lähden 2v kanssa tuohon sohvalle kirjoja lukemaan. Seuraksi taidan ottaa kupin hunajalla maustettua teetä.



Mukavaa päivää teille kaikille :flower:



Nevi ja Vilttitossu rv 30+6
 
Huomenta! Täällä ihanaisen aurinkoinen aamu :)


Taas olette ehtineet paljon kirjoitella...


Aurora -72: Otan osaa pahoinvointiisi :hug: ! Se oli niiiiiiiiiin inhottavaa, että!! Eilen käytiin kylässä ja taas yksi sukulainen vihjaisi vitsin voimalla, että kai niitä vaunuja myöhemminkin tulevina vuosina tarvitaan, johon ajattelin, että voi hitsipilli noita miehiä, kun eivät koskaan joudu käymään raskauden negatiivisia tuntemuksia läpi, mm. alkupuolen kuvotusta ja oksentelua. Hyväähän tämäkin mies tarkoitti, kyllä minä sen ymmärrän, mutta oma raskauteni on ruuansulatuselimistölle ollut sen verran p-ka kokemus, etten oikein kykene unelmoimaan tulevasta, kunhan tämänhetkisistä jokapäiväisistä syömisistä selviäisi mahdollisimman vähällä huonolla ololla.

Ja aina nostan hattua, että ihmisillä on vielä muita lapsia, minä sain / saan vain keskittyä omaan napaani, että siinä mielessä ei pitäisi hirveästi aina valittaa. Sinullakin, Aurora, näyttää olevan kolme lasta entuudestaan.... Tunnen aina olevani hemmoteltu persoonallisuus, kun puhun omista vaivoistani, koska tosiaan voin useimmiten keskittyä vain omaan olooni, mutta kun ihminen ei näköjään aina kykene sopeuttamaan tuntemuksiaan muihin kuin omiin kokemuksiinsa......

Äiti-66: Onnittelut pikkumiehelle nimestä! Ja teillä tuntuu menevän upeasti sielläpäin, ihanaa kuulla :) :hug:

Neeanäiti: Tämä kuulostaa varmasti todella itsekkäältä ja tyhmästi sanotulta, mutta kun kerroit, että oma sf-mittasi on n. 23 cm, oloni huojeni oman vauvan suhteen hiukan, koska olet pidemmillä viikoilla. Tietenkin toivoisin, että sinäkin saisit olla huoletta odotuksen suhteen, en missään nimessä tarkoita, ettenkö ymmärtäisi asian tuomaa huolta, vaan sitä, etten tunne olevani ainoa, jolle on sanottu, että sf-mitta on liian pieni. Nyt olen muutamana päiväna itkeskellyt viime viikon neuvolalääkärin sanoja, kun hän sanoi, että mitenkähän synnytys, kun ei ole tuota massaa eli hänen äänensävy viestitti minulle, synnytyspelkoiselle jo entuudestaan, että selviänkö synnytyksestä ollenkaan, etten selviäkään siitä..... Sanoin toissapäivänä miehelleni, että ihan kuin minulle olisi annettu päivien lukumäärä eteeni, tuntuu niin h-tin pahalta, vaikken usko, että lääkäri ihan tuotakaan tarkoitti, mutta sellainen tunne minulle tuli, valitettavasti. Menen marraskuun alussa pelkopoliklinikalle käymään, mutta nyt pelottaa ihan oikeasti. Aluksi en ollut lääkärin sanoista millänsäkään, mutta kun kävin apteekista ostamassa lisäravinneliuoksia ja ne maistuivat ihan kamalilta, tuntuu, etten voi tehdä ruokailuni suhteen mitään muutoksi, ja tuli tunne, ihan kuin neuvolaihmiset epäilisivät, että tahallani olen kehittänyt itselleni "syömishäiriön". Kaiken, paitsi suklaan ( se on mielelleni pakollinen herkku joka päivä, ollut jo ennen raskautta vuosikausia), katson ja mietin tarkasti, mitä ravintoaineita missäkin ruokalajissa on, mitä suuhuni laitan, että saisin ainakin syömisistäni lähes kaikki vitamiinit ja hivenaineet. En voi enää syödä raskausmonivitamiinejakaan, koska vatsaani ja ruokatorveani poltteli niin hirveästi, että ne olen joutunut jättämään kohta kolme viikkoa sitten pois. Mutta omega-3 tabletteja ja pureskeltavia maitohappobakteeritabletteja voin vielä ottaa, muutoin täytyy aina miettiä, että varmasti syön hyviä ravinteita sisältäviä ruokia ja se on välillä raskasta. Jos esim. tekisi mieli makaronilihalaatikkoa, jota vaikka tytärpuolelle annetaan, mietin, että makaroneista ei saa kuin hiilihydraatteja, joten jätän sen syömättä tai otan vain lusikallisen ja itselleni keitän ohra- tai kaurapuuroa ja syön kinkkuleikkeleitä useamman siivun juuston kanssa, että ruuasta tulisi muutakin kuin hiilihydraatteja, ja koska en voi syödä massiivisia annoksia kerrallaan. Tai keitän erilaisia vihanneksia (raakoja en voi syödä, refluksi nostaa ne polttamaan ruokatorvea) ja lisään niihin pinaattia, sekoitan raejuustoa joukkoon ja vielä kinkkuleikettä mukaan. Väliaikoina juon mehuja, esim. asidophilusmehuja tai syön esim. mandariinia tai viinirypäleitä tai päärynää (ne menevät), marjapilttejä tai vaikkapa knorrin mehuja, koska päässäni jyskyttää rasittavalla tavalla koko ajan tieto, että paljon en uskalla kerralla suuhuni laittaa ja mitä sinne laitankin, siitä pitää saada vitamiineja..... Että tällaista meikäläisen elämä tällä hetkellä. Olen kyllä aina tykännyt syödä terveellisesti, mutten koskaan aiemmin ole joutunut miettimään, että tuleeko ruuasta varmasti tarpeeksi "sitä sun tätä", olen syönyt mitä mieli on tehnyt, tosin terveellistä tavallista ruokaa + paljon vihanneksia ja hedelmiä sekä herkkujakin aina säännöllisesti, ei ruokaan ole sillätavoin tarvinnut keskittyä, kun ei ole allergioitakaan. Toisaalta tosiaan, onhan ihmisiä, jotka joutuvat joka päivä esim. allergian vuoksi miettimään tarkasti, mitä suuhunsa pistävät, joten siinä mielessä olen ennen ollut onnekas! Kaiketi tämä vaihe on toisaalta hyvä koulu siihen, että lapsen kanssa joutuu / voi joutua hyvinkin tarkasti ja monimutkaisesti miettimään, mitä ruokia lapsi syö, olen vain ennen voinut niin itsekkäästi elää helppoa elämää, että tällainen ruokapalojen vahtaaminen tuntuu nyt työläältä.

Tällaista omanapaista selostusta syömisistäni..... Välillä vain tuntuu raskaalta, kun pelkää, että miten vauva kehittyy, että jos tekeekin jotakin väärin, että aiheuttaa vauvalle vaurioita omalla toiminnallaan, ja nyt sitten tämä pelko, miten selviän synnytyksestä! Enhän minä mikään ylilaiha ole enkä mikään anorektikko, h-tti soikoon, että en voi olla mitenkään riskisynnyttäjä vain sen vuoksi, ettei painoni nouse enempää???!!! Nyt kun olen sairaslomalla, ehdin miettiä negatiivisia asioita miljoona kertaa useammin ja vääntämään ne monimutkaisiksi, toisaalta työni on aika-ajoin niin hektistä, että kroppani kyllä tarvitsee tämän levon, huomaan sen kyllä.


äiti-66: Kun olen ensi viikolla käynyt yksityisellä ultrassa , uskallan ostaa Anitan vyön. Tämä siksi, että saan varmuuden, että istukka on takaseinässä. Tosin niin minulle on ennen sanottu, mutta olen niin vauhko, etten uskalla riskeerata mitään. Nyt olen muutaman päivän käyttänyt sellaista kevyttä lyhytlahkeista tukihousua ja tuntuu, kuin sekin olisi vähän auttanut. Housut meinaavat vain olla vähän liian isot, koska kaupassa ei ollut s-kokoa, mutta olen laskenut mahaa tukevaa osaa alaspäin ja tuntuu, kuin ne tosiaan vähän tukisivat alavatsaani esim. pitempään kävellessäni.

4-kerroks. väkeä: Toivottavasti kaikki on hyvin!??


Czarina, pidän peukkuja :hug: En oikein osaa kuvitella huoltasi, se on varmasti SUUNNATON, koska minä huolehdin jo pienemmästäkin ongelmasta näin paljon....


Nevi: Miten lonkkasärkysi, onko viikonloppuna ollut helpompaa? Ja miten Ideapark-reissu sujui? Entäpä muuten syysloma-aika perheessänne? Vastaan joskus myöhemmin refluksikysymykseesi.


Sarppa ja Kisse : Mitenkäs sielläpäin asiat?

Meidän koira tosiaan on sellainen sylivauva, että Neeanäidin neuvo on todella otettava vakavasti!! Olen sen kyllä tiennytkin, mutta tosiaan, voi olla, että koiralla on vähän sopeutumista..... en tiedä, enkä tuota osaa niin jännittää, enemmän tämä kaikki muu nyt jännittää ja pelottaa.


Pahoittelut, tuli paljon pessimististä tekstiä, joten mielelläni luen täältä taas kaikenlaisia positiivisempia viestejä :) Ai niin, vaunut hankittu eilen, ostimme käytettynä Herculesin spin 3-raptorit, pari vuotta vanhat. Niissä on kolme isoa pyörää, sellaista "traktorimaisuutta" näille lähiseudun teille tarvitaankin, mutta kuitenkin ovat erittäin kevyet työntää. Kasaus ja autoon laittaminen ovatkin sitten melko työläitä, joten mietin vielä muitakin vaihtoehtoja lisäksi, mutta onpahan nyt arkipäivän käyttövaunut tuossa olohuoneen lattialla ihasteltavina. Vaunukoppa on iso, sitäkin pidin tärkeänä, kun on talvivauva, että saa paljon vuorausta ympärille. Miehen mielestä vaunuihin ei kannata sijoittaa kauheasti rahaa, koska menevät hänen kokemuksensa mukaan kuitenkin niin vähän aikaa, rattaisiin sitten paremminkin eli erikseen täytyy hankkia kätevästi kokoonmenevät matkarattaat tahi vastaavat, koska herculeksien kasaaminen on melkoista ähinää ja sitäpaitsi vievät farkkuauton takaosasta hirveästi tilaa. Mutta kun yhdessä lastentarvikeliikkeessä viime viikolla näin tuollaiset Herculesit, ihastuin niihin oitis, tuntui, että ne ovat kuin tehdyt meidän lähiteille ja pitkiin kävelyihin täällä "maalla", ja samana iltana löysinkin huuto.netistä ilmoituksen vastaavista, pari vuotta käytössä olleista vaunuista, jotka päätimme hankkia kotivaunuiksi. Tässä on vain se huono puoli, ETTEI MILLÄÄN MALTTAISI ODOTTAA, että OIKEASTI pääsisi kokeilemaan vaunujen toimivuutta!!!


Kai sitä täytyisi nyt vähän ryhdistäytyä ja mennä suihkuun sekä ryhtyä kotihommiin, vaikkapa vaunujen kangasosien pesuun :D Mukavaa päivää kaikille!

-akkis-
 
Täällä voidaan pahoin... sanan varsinaisessa merkityksessä oli niin tajuton pahoinvointikohtaus, ettei olis uskonut näin oireettoman odotuksen jälkeen... oma vikani, kun lähdin liikenteeseen tyhjin vatsoin :x .

Vuotoa ei ole ollut pariin päivään, joten hyvältä näyttää sen suhteen.

TASAN VIIKKO NP-ULTRAAN!!!!! ja neuvolalääkäri on jo tälläviikolla!

4krs+masukki 12+0
 
Täällä edelleen odotellaan!
Kävin aamulla neuvolassa, ja kaikki suht ok. Verenpaine oli taas "neuvolalukemissa", eli siellä mitattiin 143 / 94 ja kotona puolen tunnin päästä ja pienen levon jälkeen 128 / 80. Eli kai se on ok.
Pissasta löytyi jonkin verran plussaa niistä bakteereista, jotka näyttää virtsatietulehdusta. Mutta saattaa tosin johtua siitä (kuten terkkari oletti), että limatulppa olisi jo irronnut. En ole sitä itse huomannut, tai saati edes tajunnut. Ihmetellyt vain, kun vähän vuotaa verta silloin tällöin pissatessa ja valkovuoto on rusehtavaa usein. Tosi vähän kylläkin ja olen ajatellut sen kuuluvan taudin kuvaan tässä vaiheessa, siksi en ole edes osannut epäillä mitään.
No vienpä tässä huomenna tai keskiviikkona virtsanäyttee terkkariasemalle niin tutkivat sen tarkemmin. Ja taas torstaina neuvolaan.

Jos se tulppa on lähtenyt, niin tässähän oikeasti sitten vain odotellaan synnytyksen alkamista. Näin ensikertalaisella alkaa pikkuhiljaa jännityskin synnytyksestä kohoamaan...

Olen ajatellut vain, että synnytyskipu kuuluu asiaan ja olen asiantuntevissa käsissä synnytyksen ajan sairaalassa, joten ei tarvitse sen kummemmin asiaa miettiä etukäteen. Mutta tottakai täällä yksin kotona ollessa sekin vain mieleen tulee jatkuvasti :)

Että näin tänään!

Sarppa 38 + 2
 
Kiitos nevi

Harmi, että Ideaparkin reissu meni penkin alle tulevan taudin takia....asut varmaan sitten aika lähellä, kun Ideaparkkiin on lyhyt matka?

Mulla on armoton närästys päällä ja huomaan selkeästi, että suklaa ja Pepsi Max pahentaa, mutta silti olen niitä syönyt/juonut :p OMA MOKA!

Olette kirjoittaneet sf-mitan "kyttäyksestä" neuvolassa, mutta tätähän tämä suomalainen terveydenhoito on :) odottakaas kun vauva syntyy ja alatte hänen kanssaan käymään neuvolassa....sitten vasta käppyrää piirretäänkin ja kytätään kasvukäyrästöä :)

Onhan siinä toki tarkat standardit minkä vuoksi niitä tarkkaillaan....sf-mittojen muutos voi kertoa monista ongelmista raskauden aikana eli jos muuttuu pienemmäksi voi johtua liian vähästä lapsivedestä tai vauva ei kasva kunnolla yms. ja jos liian paljon lapsivettä niin vauva ei esim. pysty sitä nielemään esim. sairauden, syndrooman yms. takia...silloin sf-mitta voi nousta yhtä`äkkiä.....onneksi suomalainen terveydenhoito on korkeatasoista!

Tasan kuukausi vielä laskettuun aikaan.....IIIK!

Kisse ja Hipsukka 35+4 :heart:
 
nevi; Sf-mitta oli tosiaankin ke neuvolassa n. 23 cm ja vauva vaikutti olevan osittain viistossa ja rt:ssa ja sitten pe taas tosiaankin perätilassa. Hyvistä uutisista en oikein tiedä, vaavi on hoikka vartaloltaan, lääkäri jo huolestunut ja nyt vaan tiuhempaa kontrollia. Syön mielestäni hyvin ja yleensä olen ymmärtänyt että vauva ottaa oman ravintonsa äidiltä, jos tämä syö vähemmän, kärsii yleensä itte ennenkuin vauva.

Akkikselle: Nyt alan olla jo itsekin huolissani vauvan pienuudesta, kun vartalonympärys suhteessa hoikka muuhun painoon. En tiedä mistä johtuu, istukan kautta vauva saa ravintoa ja happea ja mitään ei ole löydetty syytä moiseen. Virtaukset hyvät ja sydänäänikäyrä hyvä. Mulle ei oo painoa tullut kun n. 3,5 kg, mutta yleensä en kerää painoa raskauden aikana. Kyllä lääkäri sanoi tänään, että voidaan joutua jouduttamaan synnytystä, jos vauvalle tulee hätä tai löytyy jotain häiriötekijöitä tai ei kasvua tule. :'(

Olenkin nyt jatkuvissa kontrolleissa. Tänään olin ja käyrät olivat hyvät. Olin myös ultrassa ja sisätutkimuksessa. Mitään hälyttävää ei ilmennyt ja vauva liikkuu hyvin vilkkaasti. Sitä lääkäri ihmettelikin ja sanoi että ihmettelee moista. :eek: Sanoi että voin varautua käynneillä siihen, että otetaan osastolle tutkimuksiin jne. Nyt jo vaikea saada lapsille hoitajaa päivisin, kun jatkuvasti äitipolilla asustelen. Matkaa sinne n. 50 km. :ashamed:

Seuraava käynti jo torstaina, saapa nähdä mitä tästä tulee. Kun vain vauvalla olisi kaikki hyvin, alkaa jo itseäkin huolestuttaa moinen. Tähän asti en ole kovin murehtinut asiaa, kun olen sen luonteinen, etten kauheesti murehdi asioita etukäteen, otan ne semmoisena kun eteeni tulevat. Olen melko optimistinen luonne. Joskus turhankin huoleton.

Ehkä alakautta en nyt sitten synnytäkään, jos tulee jotain kiireellistä synnytyksen edistämisessä, yli eivät anna ainakaan mennä tällä kertaa. Kun vielä pari viikkoa vauva saisi kasvaa ja kasvaisi myös. :hug:

Nyt täytyy mennä nukkumaan! Kaikkea hyvää teille ja nauttikaahan raskaudestanne, niin teen minäkin kaikesta murheesta huolimatta. Akkiksellekin jaksuja ja rohkeutta synnytykseen, kyllä siitä selviää. :hug:
 
Ei saisi nauraa, mutta näköjään maataan Neeanäidin kanssa tällä viikolla samoilla lauteilla... Otetaanko kisa kumpi saa vauvan ensin vai viimeiseksi? :LOL:

Ymmärsinkö oikein, että sulla oli kuopuksestakin sf-mitta vain 23 senttiä viikolla 34 ja rapiat?! Ja silti noinkin iso tyttö? Kävitkö silloin ultrassa, eli saitko myös silloin yhtä pienen painoarvion kun tämän vauvan kohdalla?

Satutko muistamaan paljonko teillä on päänympärys, reisiluu ja vartalonympärys tällä hetkellä?

Minulla on vauva reippaasti isompi eli painoarvio rv 34+0 oli 2-2,1 kg, mutta meillä tuli häly siksi että kasvu on kuulemma pudonnut 75 presentiilistä 10:een (luin tämän eilen tulleesta epikriisistä ), virtauksissa on vikaa eikä lapsivettä ole enää paljoa.

Huomenna taas sairaalaan. Kassi on pakattu valmiiksi, koira toimitettu hoitoon ja huusholli saneerattu siltä varalta että jään sisälle kuten uhkasivat... Jännittää, mutta kyllä tämä tästä - uskon niin =)

Czarina & Lilliputti rv 34+6
 
Czarina: Mulla oli kuopuksesta n. 25 cm mitta vkolla 34 +. Mitat on aina ollut matalat ja lapset silti suht isoja. Nythän lääkäri sai mitaksi perjantaina 26 cm. En tiedä sitten. Muita mittoja mulle ei oo edes kerrottu. :ashamed: Kauhean nihkeästi tietoa saan vauvan mitoista yleensä. Kysynpä nyt torstaina. Jonkinlaisen kisan vois laittaa pystyyn, toivoisin silti että vielä pari viikkoa vois kasvaa. Saa nyt sitten nähdä.

Joo saapa nähdä mitä tapahtuu, synnytänkö tällä vai seuraavilla viikoilla, yli eivät anna joka tapauksessa mennä, sen ymmärsin. Miehenikin oli eilen hieman vakava, kun kerroin vauvan hoikkuudesta ja muusta. Vauva liikkui illallakin kovasti, en pysty liikkeitä laskemaan, tulee niin tiheään. :) Mulla virtaukset hyvät ja lapsivettä on kans hyvin. :heart:

Täytyy mennä laittaan aamupalaa. Oikein mukavaa päivää jännityksestä huolimatta! :heart:
 
Czarina, paljon onnea matkaan, toivottavasti kaikki menee hyvin :wave:

Neeanäiti, toivotaan että vauvalla on kuitenkin kaikki hyvin, vaikka pienikokoiselta vaikuttaakin.

Mulla oli tänään neuvolalääkäri, lääkärillä oli ultra mukana ja vauvalla kaikki kunnossa :)
Kohdunsuu kiinteä ja kiinni 3 cm
Paino -191 g / vko
Turvotus +
RR 126/80
U-Prot/U-gluk -/-
Liikkeet ++

Ja mikä tärkeintä, meidän neiti on sitten yöllä kääntynyt pää alaspäin =) Kyllä putosi suuri kivi harteilta, toivotaan että vauveli ei enää käänny väärinpäin...

Lääkärin mukaan vauva on vielä kovin ylhäällä eli eipähän tarvitse ihan äkkiä olla lähdössä synnärille :) Onhan tässä vielä reilu 5 viikkoa laskettuun aikaan ja äippälomakin vasta alkamassa, joten hyvä niin :saint:
 
Heippa pitkästä aikaa täältäkin suunnasta!

En ehtinyt nyt lukemaan kaikkea, mitä sitten viime käyntini jälkeen tänne on kirjailtu, mutta toisella kertaa sitten kahlaan ne läpi.

Viime viikot ovat meillä yhtä jatkuvaa sairaskertomusta. Nopeasti vilkaisten olin havaitsevinani, että muillakin on ollut flunssaa, johon liittyy kova kurkkukipu. Meillä moinen tauti on kaatanut tähän asti petiin perheen miesväen. Kipein on tällä hetkellä tuo kaksikuinen. Mies selvisi töihin tänään. Vauvan yöt ovat olleet yhtä krohisemista ja yskimistä, joten äidinkin uni on ollut aika herkässä :/ Esikoisella ei ole tuota flunssaa ollut, mutta nyt kuukauden sisällä toinen antibioottikuuri korvatulehdukseen jne... Syksy on hienoa aikaa kaikkine pöpöineen!

Muuten täällä menee ihan kivasti. Ekaluokkalaisen ensimmäinen syyslomakin on takanapäin. Mies oli töissä, joten mitään kovin kummallista ei tehty. Yhtenä päivänä kävin lasten kanssa elämäni ekan kerran Ideaparkissa. Olen "periaatteellisista" syistä vastustanut moista ostoshelvettiä, mutta nyt totesin sen tarkoitukseen sopivaksi. Ja hienosti selvittiin ulos ostamatta mitään muuta kuin syötävää.

Tsemppiä kaikille odottajille :heart:

Säihke ja Hannes
 
AKKIS:Mulla oli täs neljännes raskaudes istukka edessä ja käytin kyll tukivyötä.Ei mulla tullu edes mieleenkään jottei vois käyttää :(
Ihan taatusti tuut synnytyksestä selviimään! :) Mutta ymmärrän kyllä täysin jännityksesi :hug:

NEEANÄITI:Tuli mieleen jotta ovatkohan äitipolilla nyt liian varovaisia tuon sf-mitan takia kun sulla on ennestäänkin ollu aikaisemmas raskaudes pieni mitta,mutta kuitenkin vauva ollu ihan normaalikokoonen.Ja kyllähän sulla näyttäis loppuraskaudes olevan ihan jees toi mitta.Onhan se tietty hyvä kun ottavat sut tarkkaan syyniin.

NEVI:parannussäteitä täältä!! :hug:

NEEANÄITI:Säkös kyselit jossain muualla NAME IT-merkkisiä vaatteita??
Itte oon joskus ostanu Seinäjoen Rintämäestä ja nyt lauantaina löysin Keskiseltä Tuurista.Ostinkin Aleksille yhet housut sieltä. :) Aika kivannääkösiä vaatteita on.

Tänään kävin neuvolassa ja antoivat Aleksille rotavirus-rokotteen.Ostin sen joka annetaan kolme kertaa kun on kuulemma laajakirjoisempi.Annettiin suun kautta sellaasesta ampullista.
Meidän kakkosen kans oon ollu aikoinaan keskussairaalas rotaviruksesta tiputukses.On jotenkin edelleen sen verran tuorees muistis jotta nyt päätin "pelata varman päälle".
Sitä en tiedä kuinka 100 varmasti suojaa rotalta mutta kuiteskin se nyt sitt otetaan.Onhan se aika arvokas kun ykx ampulli maksoi n.55 euroo.Mutt toivottavasti on hintansa väärti.

Täälä tosi surkia ilma, vettä sataa kuin Esterin per..... :kieh:

Nyt kutimien ääreen kun vauvakin nukkuu...

Äiti-66 ja Aleksi 2kk
 
Kiitos Minnihiiri68 :heart:

Äiti-66: Vauva on liian hoikka vartaloltaan ja menee alle käyrien, siksi olen tarkassa kontrolloinnissa, kasvua kuitenkin koko ajan tullut. Pienikokoinen muutenkin. Liikkuu tosi hyvin kuitenkin ja muutenkaan ei ole löytynyt mitään hälyyttävää. Virtaukset ja vesi normaalit.

En kysynyt Name It- vaatteista, vastasin kun joku kysyi. On tuttuja vaatteita.

Muutin tänään ottamani masukuvan rv 35+0 profiiliini.

Hyvää Yötä! :heart:
 
Zantra
Täällä onkin ollut hiljaista. Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin niillä joilla oli jotain toimenpiteitä tiedossa.

Omasta navasta ei kauheasti raportoitavaa ole, tuntuu olevan tasaista. Tosin tänä aamuna masukki teki selväksi ettei tykkää uusista äitiysfarkuista: matala vyötärö ei ollut ilmeisesti tarpeeksi matala, koska sitä piti potkia koko bussimatka töihin tai sit sitä pidettiin jonkin jalkalihasprässin korvikkeena :D

Zantra 21+0

 
Missäs kaikki tosiaan on?

Jokohan Sarpalla on oma vauveli kainalossa?

Mulla on tänään ensimmäinen äitiyslomapäivä :) Kyllä oli ylellistä nukkua aamulla kymmeneen saakka :D Enkä ole senkään jälkeen tehnyt oikein mitään, kohta täytyy lähteä suihkuun, koska mulla on hammaslääkäri iltapäivällä.

Huomenna pitäisi jatkaa vauvan pyyhkeiden, harsojen ym. pesua sekä vauvan huoneen kuntoonlaittamista, tänään aion vielä ottaa ihan rennosti ja "sopeutua" tähän lomaan. Kaikki vauvan vaatteet on jo pestynä, ne pitäis vielä lajitella koon mukaan ja laittaa kaappiin.

Niin, ja kai sen laukunkin voisi kohta pakata synnytystä varten valmiiksi :) Meiltä on tosin vain kymmenen minuutin matka synnärille, joten tarvittaessa mies voi tuoda tavarat myöhemmin mulle sairaalaan.
 
Ei ole Sarppa vielä tositoimissa, ei, vaan edelleen odotuskannalla kotona :(

Tänään olin neuvolassa aamulla ja totesi täti siellä, että nyt on vähän jo vauva kiinnittymässä, ei pää liiku enää niin aktiivisesti kuin viime kerralla. Ja arvioi vauvan koon n. 3200 g. Eli olisi ns. normaali+ kokoinen.
Nyt vaan odotellaan, että alkaisi tositoimet. Kyllä tässä jo on tukala olo päivä päivältä enemmän :)
Vaan eiköhän tuon kestä, kun tietää mitä odottaa! Ehkäpä tuo vaavi on täsmällisyyden perikuva ja tulee kun on "luvannut" eli laskettuna päivänä. Äiti ainakin on täsmällinen lähes kaikessa :LOL:

Sarppa 38 + 5 :heart:
 
Täällä taas vuoto riesana, eilen illalla alkoi ruskeella tuhrulla ja sitä tulikin reilummin, aamulla verisempää, pitkin päivää vuotanut, mutta pysynyt niukkana kuitenkin, ja tummia hyytymiä tullut, kivut on menkkamaisia, hyvin pientä juilimista alamasussa.
Huomenna on neuvolalääkäri ja siellä pystytään kuunnella vain syke, jonka kai pitäis jo vähitellen alkaa kuulua dopplerilla, kun vkot on huomenna 12+4.
Ultra on vasta vkonlopun jälkeen ma-aamuna... tulee pitkä vkonloppu, jos sykettä ei kuulu. :/
Olen jo asennoitunut tosin siihen, että tämä voi sitten olla tässä... eikä kyytiläinen pysykään matkassa kevääseen... :'(

4krs+masukki 12+3
 
Täällä on sitten tänään käyty Taysin polilla aamutuimaan ja lääkäri sanoi heti, että koska sektio tehdään? Eli en alakautta saa synnyttää, kun edellisestä sektiosta on liian lyhyt aika ja supistukset ovat haavalle pahaksi....painoarvio oli 2,9 kg ja syntymäpaino arvioitiin noin 3500g, istukanvirtaukset olivat hyvät, kun valittelin, että vauva liikkuu aika vähäsen tällä hetkellä.

Meidän vauva syntyy 14.11.2008 perjantai päivänä....jalat oli sopivasti niin ristissä, että sukupuolesta ei sitten täyttä varmuutta tullut, mutta mies nauroi, että kai se taas poika on...mies oli tosi skarppina, kun tuli polille suoraan yövuorosta...silmät pikkasen punoitti....

Sektioonkin meinaa tulla suoraan yövuorosta ja aloittaa isyysloman sitten vasta maanantaina niin saa hyödynnettyä päivät parhaiten....

4-kerroksen väkeä toivottavasti kaikki on kunnossa
:hug:

Nevipikaista paranemista ja toivottavasti flunssa helpottaa :wave:

Kisse ja Hipsukka 36+1 :heart:
 
Mut saa poistaa listalta :/ , meidän vauva on nyt enkelinä tuolla jossain...ei ollut meille sitten tarkoitettu kevätvauvaa. Jotenkin aavistin kokoajan, että jotain on pielessä ja niinhän se sitten päätyi keskenmenoon vko:lla 12+3. Toivon kaikille muille parempaa onnea odotukseen, ja että kyytiläisenne pysyisi matkassa loppuun asti. Haikein mielin, kyynelsilmin täältä joudun poistumaan... :'(

4krs ja tyhjä masu :'(
 

Yhteistyössä