35v+ odottajat, vol 2

Aurinkoista huomenta Hämeestä :wave:

Niin kauniisti paistaa tuo aurinko tänä aamuna. Aika kirpakka on kyllä muuten sää, mutta ihanan näköistä :)

Nenän tukkoisuus vaivaa vain yhä ja yskänpuuskat on ihan järkyttäviä. Tuntuu, että edellisen syöntikerran tavarat tulee ihan kohta ulos :x Ei tätä kauhean pitkään enää jaksaisi.

Viikkoja laskeskelen nyt ja kaikkia tekemisiä, jotka haluaisin valmiiksi. Tänään olisi tasan 7 vko jäljellä, jos leikkauspäivä on 16. joulukuuta. Ei vaan nuo minun suunnitelmat yhtään edisty, jos en saa itseeni vähän virtaa lisää.
Olisikohan se niin että pitäisi vaan aloittaa ja katsoa kuinka käy. Jospa tämän laiskamadon saisi karkoitettua ihan vain reippaalla puuhalla :whistle:

Huomenna olisi neuvola. Kiinnostaa tietää onko vauveli vieläkin pää alaspäin. Sen verran harvoin tuntuu vieläkin liikkeitä, että on tosi vaikea sanoa, mitenpäin pikkuinen siellä asustaa. Oma painonkehityskin on ihan mielenkiintoista kuulla. Onnistuin nimittäin särkemään meidän vaa'an, joten en yhtään tiedä olisiko paino nyt sitten lähtenyt nousemaan. Viimeksi oli vieläkin sen kolmisen kiloa ali lähtöpainon.


Rouva Pikkumyylle onnittelut pahoinvoinneista ;)


Kissen pikkuiselle paranemissäteitä :flower:


Täältä ilmoittaudun Prilli mukaan tuohon 'kuorsaavien miesten'-kerhoon :/
Yli 22v olen sitä jo kuunnellut, mutta ei siihen vain totu :eek:


Kiitokset Neeanäiti kuulumisista.
Hyviä virtaustuloksia huomiselle =)


Peukuttelen täällä sinulle Sarppa70 ettet joudu montaa päivää enää odottamaan :)



Jospas sitten ihan oikeasti tekisi jotain...



Nevi ja Vilttitossu rv 32+0
 


MARRASKUU 2008
sarppa70....37v....ensimmäinen....la 01.11.2008 Jorvi

Kisse....37v....neljäs (t-00, p-01, p-07)....la 20.11.2008 TAYS

Neeanäiti....41 v....kolmas (p-03, t-06)....la 25.11.2008 SeKS

Czarina....40v....ensimmäinen....la 26.11.2008....
poika tulossa TAYS

minnihiiri68.... 40v.... ensimmäinen.... la 28.11.2008....
tyttö tulossa PS


JOULUKUU 2008
leeloo....36v....ensimmäinen....la 2.12.2008 KÄT

nevi....40v....viides (t-89, p-92, t-95, t-06+lainat-93)
....la 23.12.2008 K-HKS

iinius....36v....ensimmäinen
....la 23.12.2008 KOS

akkamänty....40v....ensimmäinen....la 26 tai 27.12.2008 TAYS


TAMMIKUU 2009
janttu672....35v....ensimmäinen....la 02.01.2009

Piiloblondi....42v....ensimmäinen....la 05.01.2009....
tyttö tulossa NKL

tuttelitar....39v....kuudes (p-97, t-98, p-05, p-06, t-07)
....la 13.01.2009

sini-sissi....35v....toinen....la 15.01.2009....
poika tulossa

nokko....36v....kolmas....la 20.1.2009

lilli70....38v....ensimmäinen....la 21.01.2009


HELMIKUU 2009
bonbon....36v....toinen (t-07)....la 06.02.2009

mantana....40v....toinen (t-04)....la 06.02.2009 KHKS

Riituli....40v....toinen (p-06)....la 18.02.2009

nimiko....36v....ensimmäinen....la 17.02.2009

prilli....37v....kolmas (-01, -02)....la 25.02.2009 VAS
poika tulossa

Seranzu....37v....kolmas (p-94, t-97)....la 27.02.2009
HYS

päivänkakkara67....41v


MAALISKUU 2009
Zantra....36v....toinen....la 05.03.2009 KOS

HUHTIKUU 2009
Lis69....39v....toinen (p-07)....la 07.04.2009

mimuli....neljäs....la 08.04.2009

Ninu....39v....la 08.04.2009



TOUKOKUU 2009

Aurora72....35v....neljäs(-94, -98, -00)....la n.20-05.2009 SeKs


HEINÄKUU 2009

Rouva Pikkumyy....1. yht(4. ja 3.)....la 04.07.2009





TOUKOKUU 2008
vappuvauvan äiti....toinen.... :heart: syntynyt
tyttö 04.05.2008 :heart:


KESÄKUU 2008
Miina70....kolmas (p-94, p-96).... :heart: syntynyt
tyttö 17.06.2008 :heart:

ansku71....kolmas (p-01, p-06).... :heart: syntynyt
poika 18.06.2008 :heart:


HEINÄKUU 2008
anjamarita....ensimmäinen.... :heart: syntynyt
tyttö 25.07.2008 :heart:

ELOKUU 2008
säihke ....kolmas(t-01, p-03).... :heart: syntynyt
poika 12.08.2008 :heart:

Äiti-66....41v....neljäs (t-98, p-00, t-05)... :heart:
syntynyt poika 20.08.2008 :heart:




Menetyksen kokeneet;

:hug: diddlina :hug:

:hug: Lumi-Marja :hug:

:hug: maijamette :hug:

:hug: einiinvaan :hug:

:hug: 4-kerroksen väkeä :hug:
 
Meilläkin mies kuorsaa niin että on nukkunut kohta vuoden eri huoneessa jossa ovi kiinni. Kun oltiin viime viikolla Kuopiossa ja nukuttiin olkkarissa koko perhe heräsin ainakin 10 kertaa ukon takia kun hän kuorsas :kieh: :( Siihen vielä tytön imettämis herätykset päälle. Olin tosi onnellinen kun pääsin kotiin ja omaan sänkyyn. =)

Pahoittelut 4-kerroksenväelle :hug: ja onnittelut Rouva Pikkumyylle ja kaikille jotka ovat saaneet hyviä uutisia :flower: :heart:

Tsemppiä Sarpalle =) muistan itsekin muutaman kuukautta sitten kun tuntui ettei mitään tapahdu, ei vaan millään jaksaisi odottaa enää :heart: :heart:

Nyt sitten ei jaksa odottaa milloin tyttö ensikerran kääntyy, vielä ei ole vaikka kovasti yrittää lattialla kölliessään.

anjamarita ja Sara 3kk3pv
 
Virtauksissa taas vastusta eli eivät aivan kunnossa, eli en pääse vielä kotiin. Vauva liikkuu silti vilkkaasti ja vaikuttaa pirteältä ja sydänäänikäyrät oikein hyvät. Hänellä ei ole hätää.

Lapset viihtyneet hoitopaikassa ja tyttökin nukkuu normaalit päiväunet sen 2 h siellä.

Nyt mentävä syömään.

Oikein hyvää illanjatkoa täältä prenan osastolta teille kaikille! :heart: Neeanäiti ja Pikkiriikkinen prinsessa n. 2 kg rv 36+0 :wave:
 
Kiitokset edelleen onnitteluistanne! :saint: :flower: :heart:

Onn niin väsy, eli pian nukkumaan "päikkäreitä" , töissä piti tehdä muutoksia pomon kanssa työvuoroissani, että ehdin lepäämään paljon;=) Hän ei tiedä, että olen raskaana :heart:

Eilen aamulla kävin HCG kontrollissa, menkkojen olisi kuulunut alkaa sunnuntaina ja hcg ma aamuna 198 :heart: , eli kuulemma oikein hyvä :heart:

Ihanaa iltaa kaikille! :flower:


 
Hei pitkästä aikaa kaikille.

Minua ei ole huvittanut täällä edes käydä kun olen voinut niin pahoin. Nyt näyttää valoa tunnelin päässä..välillä on muutama hyvä päivä etten voi pahoin. Lääkkeitä popsin aina jos siltä alkaa tuntua. Töihinkin ajatelin yrittää maanantaina palata.

Täällähän on tapahtunut vaikka mitä.. :D

Onneksi olkoon Rvapikkumyy :flower: :flower: Toivottavasti kaikki nyt menee niin kuin pitääkin.

Voi ei..voimia 4-kerroksenväelle. :hug:

Nevi: minäkin kärsin nenän tukkoisuudesta. Aivastelen jatkuvasti ja nenä alkaa vuotamaan jos rupean jotain touhuamaan.

Oma napa: Kävin lääkärissä 9+5 ja lääkäri meinasi että kohtuni on aika iso jo. Voisi kuulemma raskaus olla pidemmälläkin. Sen näkee sitten sinä ultrassa joka meillä on 10.11.
Vatsa alkaa jo vähän näkyä. :D Pissalla saa juosta öisin ja juotavaa on oltava yöpöydällä joka yö. Odotan että tämä alkuraskaus tästä menee ja tulee se energinen keskiraskaus. :D

Aurora72 ja käärö 10+6
 
Kiva nähdä sinuakin Aurora72! Kiitoksia onnitteluistasi ja onnittelut myös, että olet ohittanut pahimman alkuraskauden pahoinvoinnin! :flower: :heart: Niin sinulla saattaakin olla raskaus vähän pidemmällä, koska alku meni niin hitaasti ennekuin itään näkyi, mutta jospa kehitys on harpannut huimaan vauhtiin!! :heart: :flower:

Pian lähden kävelylle sauvat mukana, täällä paistaa aurinko, Jeee! :D


Rva Pikkumyy
:heart: :wave:

 
4-kerroksen väkeä :hug:

Rouva Pikkumyylle paljon onnea ja iso kasa liimaa ja tarrasukkia pikkuiselle :heart:

Hienoa nevi että alat olemaan tervehtynyt.

Täälläkin aletaan olemaan pikkuhiljaa voittajia tuon flunssan suhteen. Miehellä se oli kaikki sitkein, sai siihen sitten vielä silmä- ja korvatulehduksenkin =) . Minun mieheni on jo pienestä nenän tukkoisuudesta aivan kuolemankielissä, kyllä nytkin oli välillä naurussa pitelemistä vaikkei sairastaminen sinänsä naurun asia olekaan :D

Nyt olemme Hanneksen kanssa alkaneet opettelemaan pullosta juontia ja korvikkeen makua ihan tosissaan. Alkaa olemaan käsillä ne hetket, kun minun täytyy lopettaa imetys ja aloittaa jälleen lääkitykseni. Harmittaa sinänsä, koska imetys on sujunut tämän lapsen kohdalla kaikkein parhaiten. Toisaalta alan itse olemaan sen verran raihnaisessa ja kipeässä kunnossa ettei tämäkään ole kivaa.

Hannes on kasvanut ihan mukavasti. Viime viikolla neuvolassa painoa oli 5550 g ja pituutta 58,3 cm.

Täytyy kiiruhtaa hakemaan tytärtä baletista - ovat saaneet tänään uudet tämän lukuvuoden balettiasut, jännää ;)

Hyvää illan jatkoa kaikille täällä pistäytyville,
Säihke ja Hannes
 
Täällä ollaan. Pääsin eilen kotiin ja perjantaina klo 9 taas mentävä osastolle. Lomille pääsin kun virtaukset lähes normaalit.

Synnytystä ei hätäillä, ellei vauvalle tule hätää. Mua vähän pelottaa tuo istukan vajaatoiminta, mitä se voi saada aikaan. Netistä olen lukenut monenlaista tarinaa. En edes tiedä minkä kokoinen vauveli nyt on, kun painoarviota ei tehty kun n. 6 vrk:tta sitten, on kuulemma 10 vrk:n välein hyvä, no eihän se vauva kerkee kasvaakaan muutamassa päivässä paljoa.

Liikkuu kuitenkin vilkkaasti ja vaihtaa vieläkin lähes päivittäin asentoa. Nyt pitäisi olla eilisen ultran mukaan oikeassa asennossa eli raivotarjonnassa. :heart:

Kiva oli tulla kotiin miehen ja lasten luo. Mies aamussa ja mä lasten kanssa. =)
Kauppaan pitäis lähteä. Heräsin jo puoli 4, eikä väsyttänyt enempää. Oon kyllä sairaalassa nukkunut tosi hyvin. :heart:

Mukavaa päivänjatkoa! :heart:
 
Hei vaan kaikki :wave:

En sitten eilisen aamupäivän neuvolakäynnin ja iltapäiväsen silmälasiostosreissun jälkeen enää jaksanutkaan muuta. Lasit vaihdettiin pojalle, ei siis minulle :) Saikin samaan hintaan kahdet. Niillä varmaan pärjääkin taas pitkään.

Neuvola sujui ihan rutiiniasioilla. Paino oli vieläkin samassa, eli noin 3 kg alle lähtöpäinon. Verenpaine melko sama, vähän koholla. Se johtuu varmaan vain tästä flunssasta. Lepopulssikin reagoi tautiin, oli huimat 98 :/ Vauvelin syke hieno, 155 ja edelleen perätilassa. Todennäköisesti ei käännykään enää, koska on ollut samassa asennossa jo kuukausia ja on muutenkin erittäin laiska liikkumaan. Taas tuli sama hyvin 'outo olo' kun vauvan päätä kokeili tuosta kylkuluiden välistä. Mitähän ihme elintä vauvan pää painaakaan kun tunne on niin erikoinen?

Seuraava käynti on kahden viikon päästä eli viikolla 34+ ja silloin laitetaan lähete synnytystapa-arvioon.

Valkovuoto on lisääntynyt jonkin verran, mikä taitaakin olla ihan normaalia näillä viikoilla. Vasen ulkoinen häpyhuuli on kovasti turvoksissa. Neuvolatäti oli sitä mieltä, että johtuisi paineen kasvusta nivusissa. Ei kyllä tosin edes vilkaissut ongelmaa. Pikkasen vain ihmetyttää, kun ei moista vaivaa ole ennen ollut.

Karsee yskä vain jatkuu ja vaikka nokka ei vuoda, on nenä koko ajan tukossa. Niistämällä onneksi irtoaa.


Hienoja uutisia Neeanäiti =) Pääsit kotiin 'lomalle'
Ei mikään ihme, että olet pikkuisesta huolissasi. Tsemppiä kovasti teille.


Säihke taitaa olla aika yleinen 'ongelma' tuo miesten huono sietokyky sairastaa ;)
Meilläkin mies lähes elää kuumemittari kainalossa jos on kipeänä. Siinä sitten ihmetellään lukuja oikein urakalla ja sen mukaan voihkitaan tai piristytään. Poika 16v:kin näyttäisi olevan ihan samanlainen :D Toisaalta taas tuntuu, että miehet eivät osaa rauhassa levätä ja parantua, jos olo on esim läkkeiden avulla parempi.
Hienosti teillä Hannes kasvanut :heart:


Tsemppiä Aurora72 huonon voinnin kanssa. Vaikka tuleekin näin loppuvaiheessa valitettua ja ruikutettua lähes joka asiasta, muistan kyllä kuitenkin kauhulla noita alkukuukausia. Enkä minä edes ole koskaan silloin oksennellut. Jotenkin vain tuommoinen kokonaisvaltainen huono olo saa mielenkin masentumaan. Onneksi edes syy on ihana :heart:


Rouva Pikkumyy Onnittelut hienoista HCG-arvoista =)



Kovin jo marraskuu kolkuttelee ovella.
Huomenna varmaan kaivellaan esille esikoisen Ameriikasta tuomat Halloween-keksimuotit ja paistellaan muutamia noita-, kurpitsa- ja lepakkopikkuleipiä. Jos vain ei sada, luvattiin viedä tyttö 13v ja hänen kaverinsa iltapalalle laavulle. Siellä sysimustassa metsänreunassa pääsevät tytöt varmaan sopivaan 'haamutunnelmaan' taskulamppujensa kanssa =)
Ei meillä ennen ole kyllä Halloweeniä noteerattu, mutta isoin tyttö tosiaan toi rapakon takaa muutamia uusia perinteitä meillekin.



Nevi ja Vilttitossu rv 32+2
 
Ihanaa ja mielettömästi onnea seuraaville viikoille!! :flower: :wave:

Neeanäiti tsemppiä paljon! :wave:

Pikainen käynti vain, mutta meillä hyvin sujuu! =) Rv. 25+6 Vauveli kasvanut viikkojen mukaisesti!! :heart: :wave:
 
Terveiset neuvolasta, kaikki hyvin vauvalla ja äidillä :) Hb:kin oli noussut edellisestä mittauksesta, joten kohta voi jättää lisäraudan pois.

Vauvan painoarvio käsin tehtynä oli noin 2600 g eli jos vauva syntyisi laskettuun aikaan, niin paino olisi noin 3400 g. Eipä tuohon käsin tehtyyn arvioon voi täysin luottaa, mutta kyllä se jonkinlaista suuntaa edes antaa. Hyvä niin, ettei odotettavissa ole mikään yli 4 kiloinen pötkylä :)

Minä olen tässä loman alussa siivoillut taloa huone per päivä syklillä :) Tänään olis vuorossa alakerran vessa ja kodinhoitohuone ja sitten alakerta onkin jo täysin siivottu :saint: Ajattelin tänään laittaa kaikki vauvan tavarat valmiiksi kodinhoitohuoneeseen, meille tulee vauvan hoitotaso ym. tavarat khh:een, kun siinä vesipiste samassa niin vaipanvaihtokin on helpompaa kun ei tarvitse mihinkään kauemmaksi lähteä pyllyn pesulle :)
 
Nopeasti tällä kerralla kopioin toisesta pinosta;=)Jaa kiitos mantana ja nevi! :heart: :flower:

Minä voin sitten muidenkin edestä huonosti tänään, ensin aamulla kello 5 oli "makea" olo, ihmeellinen, söin puuroa ja lisäsin vähän enemmän suolaa, että se makea olo häviää, teki huonoa jo silloin se.
Pääsin töihin kello 6, yökks, mikä olo alkoi heti kun menin sisälle :headwall: avasin ikkunan , se helpotti vähän :heart: sitten ananasta huuleen, se helpotti ja nopeasti kierrokselle heti kun vaan pystyi lähtemään, ulkona olo oli hyvä! :D Asiakkaiden luona heti aina ikkuna auki, että pystyn olemaan, onneksi tänään ei ollut haavahoitoja!!
Ruokatauolle menin iloisena, kun oloa yleensä helpottaa syöminen, mutta tällä kerralla tuli niin huono olo, että ajattelin pian oksentavani :headwall: naama kalpeana siellä olin ja sitten alkoi päänsärky!!En halua mittään lääkettä ottaa, en riskeeraa tätä kolmatta raskautta millään lääkkeellä.. :heart: Minun oli pakko kertoa pomolle jo nyt asian laita, koska tiesin , että joudun lähtemään oloni takia, ennen kuin määrä olisi, hän oli kovasti innoissaan puolestani ja nyt peukkuja kovasti pitää ylhäällä puolestani-puolestmme, hän siis tietää helmikuun ja elokuun keskenmenon ja ymmärtää hyvin ajatuksiani. :saint:

Omaa autoa ei ollut ja jos olisin mennyt linja-autolla tai taksilla kotiin , ihan varmaan olisin alkanut oksentamaan, eli ei sitä vaihtoehtoa. :headwall: :headwall:

Ainut ratkaisu oli , että kävelin kotiin 14km, ihan rauhallisesti kylläkin, olo on hyvä ulkona ja nyt vielä kotonakin, söin leipää , kaakaota ja vähän jäätelöä, pian menen nukkumaan! :xmas:

Minulla tänään myös ollut niitä repäisykipuja ja noita em oireita , sekä vilutusta myös. :heart:


Ihanaa pvn jatkoa kaikille! :heart: :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:



 
Eli Hurrrjaaa Halloweeniä kaikille


Täällä sataa, sataa, sataa :/
Erinomainen päivä siis synkistellä. Voisi vaikka siivota ;)


Kunhan ehditte Neeanäiti ja Czarina tulkaa kertomaan kuulumisia :attn:


Ja sarppa70 kuinka viimeiset hetket sujuvat?



Nevi ja Vilttitossu rv 32+3
 
Zantra
Voisiko harmaammin enää viikonloppu alkaa? Miehellä olisi viikonlopuksi töitä tiedossa ja olen tässä arponut lähtisinkö lapsen kanssa Pirkanmaalle mummilaan. Ei tuo ajokeli oikein innosta vaikka matkaa onkin "vaan" 160 km.

Neuvolassa käyty, hemoglobiini 118, joten rautaa pitäisi kuulemma vähän syödä. Painoa oli th-opiskelijan laskelman mukaan tullut 450 g/vko, josta th totesi että "ok mutta vähän yläkanttiin". Th-opiskelija näyttää laskeneen käyntivälin 4 viikon mukaan vaikka todellisuudessa välissä oli 5 viikkoa (ja nousu siten 360 g/vko) niin ettenpä taida tuotakaan kommenttia paljon noteerata.

Neviä komppaillen, toivottavasti saadaan hyviä kuulumisia.

Hyvää viikonloppua!
Zantra 22+1
 
Täällä sitä edelleen könytään ja mietitään, mitä kaikkea tänään voisi tehdä, että synnytys käynnistyisi...

Ei vaan taida mikään nyt auttaa. Mieskin jo mietti mitä kaikkea hän voi tehdä viikonloppuna, pihatöitä. Kun ei tuo vauva kuitenkaan vielä tule.

Mä olen varma, että käynnistykseen saakka mennään. Ja toivottavasti ottavat mut sisään ja käynnistävät samantien, kun menen äippäpolille kontrolliin, etteivät vaan lähetä kotiin takaisin ihmettelemään. Tuohon ekaan yliaikakontrolliin olisi enää vajaa 2 viikkoa. Pitää vaan olla kovin "ankea ja onneton", niin eiköhän nuo käynnistele. Mä olen tosin lyhyt ihminen ja oikeasti hengittäminen ja syöminen on tuskaa, kun em. sisuskalut ovat aivan rytyssä kohdun yläpuolella.

Mä olen rikki tähän, tulisi jo maailmaan tuo vaavi, niin olisi taas jotakin uutta ja ihmeellistä tässä meidänkin elämässä.

Sarppa (huomenna LA)
 
Tämä päivä mennyt sloman merkeissä, migreeniä ja huonovointisuutta, neuvolasta sain slomatodistuksen. :heart:
Eka neuvola aika on 24.11.2008 :heart: rv 8+2 ja
TYKS:n varhaisultra on 1.12.2008 :heart: Rv 9+2 :heart: olisin saanut ajan jo ennen, mutta lääkärin ajat olivat täynnä.

Sarpalle jaksuja loppuodotukseen! :heart:

Kaikille muillekkin Ihanaa Odotusaikaa! :heart:

Ai niin ja kävin HCG:n mittauksessa jo tänään ja arvo oli erittäin hyvin noussut,., oli nyt jo 765 :heart: :heart: :heart:


Heippaus! :wave:





 
Tänään olisi sitten se LA meillä, vaan ei vielä ole tietoakaan vauvan maailmaan tulosta.
Eilen tosin oli jo vähän kivuliaampia suppareita, kuin mitä tähän saakka. Mutta en tiedä, oliko niistä mihinkään. Koko illan niitä oli, noin 5 tuntia säännöllisiä 10-15 min välein. Vaan ei nekään vielä kivuliaita olleet, mutta tuntui enemmän kuin ennen. :kieh:

No, nyt ei auta kuin ootella tästä edespäin. Mä olen nähnyt untakin jo, että kun joudun ensimmäiseen yliaikakontrolliin, niin käynnistävät saman tien, mutta joudutaan päiviä käynnistelemään, että mitään tapahtuu...
EIhän tässä muuten ensikertalaista jännitäkään, paitsi jos menee tuohon käynnistykseen, eikä se tehoakaan niin kuin odottaisi. :/
Tai sitten, että rupeaa jo oma kroppa vastustelemaan tuota synnytystä, istukka ei toimikaan enää, lapsivesi mene vihreäksi, kun lapsi ei vaan tule tms...

No eipäs maalailla "piruja seinille" vielä tässä vaiheessa. Eiköhän minullakin se nyytti parin viikon sisällä ole rinnoilla joka tapauksessa :)

Hyvää viikonvaihdetta kaikille tasapuolisesti!

Sarppa ja LA tänään :heart:
 
Huomenia!
täällä ovat jotkut jo loppusuoralla! Sarpalla on nyt jännät hetket. Itse kolkuttelen kohta puolta väliä ja aika on kyllä mennyt yllättävän nopeasti. Siis viikot 12-18.
Rouva Pikkymyylle toivon kovasti onnea tähän raskauteen ja varmasti kaikki menee nyt hyvin. Kolmas kerta toden sanoo - niin se on toiminut munkin kohdalla, ainakin tänne saakka - mutta nyt olen luottavaisin mielin, koska vointinikin on hyvä ja masu kasvaa.

Minä täällä innokkaana sisustelen kotia kohti joulua ja muutenkin. Haluan, että koti on todella mukava, kun nyt sitten keväästä alkaen täällä koko päivän saan olla. Ja tietty tuota joulua on kiva ajatella ja viritellä erilaisia valoja ja kynttilöitä.

Neuvolakäynti oli muuten ok, mutta paineet olivat hieman koholla, joten saankin nyt sitten seurata niitä. Tosin kotona ne ovat olleet luokkaa 61/108 - 76/118, joten se neuvolatulos taisi olla toivottavasti tilapäistä, koska noi arvot on aika alhaisia. Menin kyllä neuvolaan tosi kiireessä ja aamusta oli särkenyt päätä, joten nuokin seikat varmaan vaikuttivat.

Masu mulla on komea ja multa kysytäänkin, ei vain oletko raskaana, vaan milloin synnytät! No tosiaan aikaa tässä vielä menee, mutta minä saakin perinteisesti todella ison vatsan! Kohta alkavat ne kysymykset, että odotatko kaksosia...

hyvää pyhäinpäivää kaikille!
 
Sarppa toivotaan, että vaavi sieltä ihan itse päättää tulla maailmaan! :hug: :wave:

Minä mamma täällä pikaisesti jälleen, kun pitäisi jotenkin saada niskasta kiinni ja alkaa siivota. :headwall: Ensi viikolla neidin synttäreitä juhlitaan ja tulossa samanikäisiä kavereitaan kekkereihin! Sukulaiset tulevat jälleen sitten, kun ehtivät.. joka vuosi sama juttu eli kemut senkus pitenee! :headwall: =)

Oma olo on ok (vaikka migreeniä vähän ollutkin) ja vaavi polskii vahvasti! Viikkojakin kertynyt jo 26+1 :heart: Kontrolleissa käyn ahkeraan ja insuliinia lisätään tasaisesti. Vauveli kasvaa tasaisesti viikkojen mukaisesti! Toiveita saada alle 5kg vauva... ehkä. :heart:

Kaikille mukavaa viikonloppua!! :flower: :wave:
 

Yhteistyössä