35v+ odottajat, vol 2

Nostelemassa jotta innostutte nyt iltasella kirjoittamaan kuulumisia, ajatuksia, lahjavinkkejä...
Olisiko muuten jotain kivaa, yksinkertaista joulukortti-ideaa?

prilli poika lisätty :heart:



Nevi ja Vilttitossu rv 29+6
 


MARRASKUU 2008
sarppa70....37v....ensimmäinen....la 01.11.2008 Jorvi

Kisse....37v....neljäs (t-00, p-01, p-07)....la 20.11.2008 TAYS

Neeanäiti....41 v....kolmas (p-03, t-06)....la 25.11.2008 SeKS

Czarina....40v....ensimmäinen....la 26.11.2008....
poika tulossa TAYS

minnihiiri68.... 40v.... ensimmäinen.... la 28.11.2008....
tyttö tulossa PS


JOULUKUU 2008
leeloo....36v....ensimmäinen....la 2.12.2008 KÄT

nevi....40v....viides (t-89, p-92, t-95, t-06+lainat-93)
....la 23.12.2008 K-HKS

iinius....36v....ensimmäinen
....la 23.12.2008 KOS

akkamänty....40v....ensimmäinen....la 26 tai 27.12.2008 TAYS


TAMMIKUU 2009
janttu672....35v....ensimmäinen....la 02.01.2009

Piiloblondi....42v....ensimmäinen....la 05.01.2009....
tyttö tulossa NKL

tuttelitar....39v....kuudes (p-97, t-98, p-05, p-06, t-07)
....la 13.01.2009

sini-sissi....35v....toinen....la 15.01.2009....
poika tulossa

nokko....36v....kolmas....la 20.1.2009

lilli70....38v....ensimmäinen....la 21.01.2009


HELMIKUU 2009
bonbon....36v....toinen (t-07)....la 06.02.2009

mantana....40v....toinen (t-04)....la 06.02.2009 KHKS

Riituli....40v....toinen (p-06)....la 18.02.2009

nimiko....36v....ensimmäinen....la 17.02.2009

prilli....37v....kolmas (-01, -02)....la 25.02.2009 VAS
poika tulossa

Seranzu....37v....kolmas (p-94, t-97)....la 27.02.2009
HYS

päivänkakkara67....41v


MAALISKUU 2009
Zantra....36v....toinen....la 05.03.2009 KOS

HUHTIKUU 2009
Lis69....39v....toinen (p-07)....la 07.04.2009

mimuli....neljäs....la 08.04.2009

Ninu....39v....la 08.04.2009



TOUKOKUU 2009

4-kerroksen väkeä....35v....neljäs (-00, -01, -03)
....TAYS

Aurora72....35v....neljäs(-94, -98, -00)....la n.20-05.2009 SeKs





TOUKOKUU 2008
vappuvauvan äiti....toinen.... :heart: syntynyt
tyttö 04.05.2008 :heart:


KESÄKUU 2008
Miina70....kolmas (p-94, p-96).... :heart: syntynyt
tyttö 17.06.2008 :heart:

ansku71....kolmas (p-01, p-06).... :heart: syntynyt
poika 18.06.2008 :heart:


HEINÄKUU 2008
anjamarita....ensimmäinen.... :heart: syntynyt
tyttö 25.07.2008 :heart:

ELOKUU 2008
säihke ....kolmas(t-01, p-03).... :heart: syntynyt
poika 12.08.2008 :heart:

Äiti-66....41v....neljäs (t-98, p-00, t-05)... :heart:
syntynyt poika 20.08.2008 :heart:




Menetyksen kokeneet;

:hug: diddlina :hug:

:hug: Lumi-Marja :hug:

:hug: Rouva Pikkumyy :hug:

:hug: maijamette :hug:

:hug: einiinvaan :hug:


 
Hei,
täällä vielä odotellaan, vaikka olisin jo valmis "luovuttamaan". Rupeaa olemaan jo tukala olo itselläni.
Nevi; mulle voi laittaa muuten synnäriksi Jorvi, siellä olisi tarkoitus ponnistaa vauveli maailmaan.

Tänään olin taas neuvolassa, muuten kaikki ok, mutta verenpaino tuppaa edelleen hieman nousemaan, oli tällä kertaa 130 / 94, kotona mittasin heti perään ja oli 130 / 86. Valkuaiset olivat +/-, eli ei aivan +1 vaan hieman vain koholla. Nyt seurataan, ettei mene tuo valkuaistilanne pahemmaksi.

Lapsen kokoarvio viime viikon perjantailta käsin tehtynä (rv 36 + 6) oli 2,8 kg. Ja arvio täysaikaisena noin 3500 kg. Eli varmaan ihan ok, ellei sitten mene kovin pitkäksi, ja lapsonen pääseen kasvamaan :)

Sarppa 37 + 2
 
Iltoja!
Olisi varmaan nyt hyvä aika tehdä jouluostoksia - etenkin kun vatsa on vielä aika kompakti ja olo on reipas. Tiedä vaan, mistä aloittais.

Olen synnyttänyt kaikki muksut tähän saakka ihan normaalisti alakautta, mutta en tosiaan aio kehittää mitään sektiokauhua. Otan vastaan sen, mitä tulee.

Innokkaasti jumppailen vielä, vaikka tahtia on täytynyt hieman löysätä. Olo on kuitenkin niin autuaalinen jumpan jälkeen, jotta niin kauan kuin vain pystyn, niin aion jatkaa.

Hieman jännittää jo ylihuominen ultra. Siinä tarkastellaan rakenteita ja muuta. Voikohan siinä jo näkyä sukupuoli? Haluaisin tietää kyllä kumpaa meille odotetaan, niin voisi hankintoja sitten suunnata joko vaaleanpunaiseen tai -siniseen. Taidanpa olla perinteinen. Nimeäkin voisi sitten alkaa miettiä tarkemmin, eritoten kun poikien nimiä on minusta hankalampaa keksiä.

Hyvää yötä ja kauniita unia kaikille,
mimuli ja Taimi 15+1
 
Zantra
Huijui, nostellaanpa etusivulle.

Eilen oli rakenneultra. Mitat vastasi täsmälleen viikkoja ja päiviä ja kaikki rakenne"jutskat" olivat kohdallaan. Kyselimme myös sukupuolta, meillä kun olisi pojalle valmiina kaikki tarvikkeet ja tytölle nimi (ja etenkin pikkuvauvavaiheen vaatteet on neutraaleja joten menevät kyllä tytöllekin). Nyt näyttäisi siltä että tyttö voisi olla tulossa. Ei kuitenkaan laiteta sitä mihinkään listoille...

Mä varmaan toivon tuossa joulun alla että osaisin olla yhtä suunnitelmallinen kuin sinä Nevi. Oletko aina ajoissa joululahjojen kanssa vai vaikuttaa la:si tänä vuonna? (Joulu)lahjojen ideointi ja hankinta on mulle yhtä tuskaa. No, oman lapsen lahjat on vielä suht helppoja mutta kummilapset aiheuttaa jo miettimistä. En myöskään ole yhtään askarteluihminen, joten mieluiten ostaisin joulukortit valmiina. Voi kuitenkin olla, että lähivuosina tulee joustettua tässä asiassa jos tuo esikoinen tuntuu tykkäävän sellaisesta puuhastelusta.

mimuli puhui jumppailusta. Itsellä on (etenkin lihas-)kunnossa hieman toivomisen varaa, mutta olen yrittänyt muistaa tehdä päivittäin edes vähän vatsa- ja selkälihasliikkeitä. Jostain syystä vaan yleensä käy niin, että kun menen lattialle ähisemään, niin joko poika ilmestyy jostain mun päälle kiipeilemään ja keikkumaan tai sitten koira tunkee huolestuneena kuononsa naamaan kiinni "ootsä mamma ihan terve" -tyyliin. Punnerra siinä sitten nauramatta :LOL:

Zantra ja sintti 19+5
 
Tiistaita :wave:

Tänä aamuna näytin tältä
jostain ihme syystä neiti 2v heräsi jo heti kuuden jälkeen. Taisi olla ensimmäisiä kertoja imetyksen loputtua. Nyt tuntuu että aamu on mennyt ihan sumussa.
Rupesin jo miettimään, ettei sillä vauvalla tarvitsekaan olla vielä mikään kiire syntyä ;)
Kai sitä taas tottuu aikasiin herätyksiin...


Onpa sinulla mimuli aikasin rakenneultra. Täällä se on viikon 20 tietämillä. Minulla on näkynyt kahdessa viimeisessä raskaudessa sukupuoli jo silloin ihan tarkasti.
Minäkin olen kovin perinteinen vaatteiden ja värien suhteen, mutta jos vaate on muuten tosi kiva, en niin mieti onko se enemmän tytön vai pojan.
Aikoinaan esikon kanssa (tyttö) olin ihan hulluna kaikkeen vaaleanpunaiseen, punaiseen, röyhelöihin, mekkoihin jne. Siinä kävikin niin ettei tyttö ole moisia suostunut päälleen pukemaan enää vuosiin. Punainen väri on hänelle yhtä vastenmielinen kuin härälle :/

Taitaa olla enemmistön mielestä poikien nimet hankalampia keksiä kuin tyttöjen. Ainakin sellaisen vaikutelman saa, kun seurailee nimikeskusteluja.
Meillehän on pieni tyttönen tulossa, niinkuin arveltiinkin :heart: Nimi on ollut jo valmiina jonkin aikaa. Tulokas saa saman nimen, jota harkittiin jo sen keskenmenneen raskauden aikana. Alussa tuntui vähän vaikealta mieltää tämä vauva sille nimelle, mutta nyt se luontuu jo hyvin. Välillä liiankin hyvin, kun meinataan puhua muitten lasten kuullen tulevasta vauvasta oikealla nimellä.
Meillä on nimi pidetty aina lapsilta salassa nimenantoon asti. Pitkään ei tosin vauveli joudu olemaan ilman nimeä, kun me pidetään perheenkeskeiset nimiäiset jo parin viikon sisällä syntymästä. Neiti 2v sai nimen juhannuspäivänä, joten tämä uusi tulokas voitais nimetä uudenvuodenpäivänä =)


Tuo kokoarviohan vaikuttaa aika hyvältä sarppa70 :)
Käytkö neuvolassa jo viikon välein?
Miltä itsestäsi tuntuu? Luuletko että menee yli vai ottaako vauveli varaslähdön?


Sitten taas happea haukkaamaan.


:attn: Kortti-ideoita???



Nevi ja Vilttitossu rv 30+0 JEEE (jos menee suunnitellusti, on vauvan tuloon 63 päivää :heart: )
 
Oltiinkin Zantra samoihin aikoihin kirjoittelemassa :)

Vai ehkä tyttö. Sehän olisikin mukavaa, niin olisi molemmat.
Tosin kaksi poikaakin olisi kiva, niin ehkä leikit, huoneet, vaatteet yms olisi helpompi jakaa. Listassa ei ollutkaan merkintää, minä vuonna esikkosi on syntynyt. Tuleeko isokin ikäero?

Juu, kyllä minä mietin joulua läpi vuoden. Lopussa tulee tosin aina kiire viimehetken juttujen kanssa, vaikka miten suunnittelisi ja ennakoisi.
Kyllähän tuo la vaikuttaa tänä vuonna sen verran, että yritän tosiaan saada vielä aikasemmin kaiken valmiiksi. Minä olen se joka meidän perheessä luo sen niinsanotun tunnelman koristeineen, lahjoineen, kynttilöineen jne Ja huolehdin korteista, joulutervehdyksistä ja lähetettävistä/vietävistä lahjoista. Onneksi mies sitten huolehtii koko joulun tarjoilusta. Vaikken olekaan päässyt (joutunut? ) anopin valmiiseen joulupöytään vuosiin, olen kotona saanut nauttia herkkuja notkuvasta pöydästä nostamatta tikkua ristiin :D


Mutta siis se ulkoilu...



Nevi ja Vilttitossu rv 30+0
 
Nevi: kyllä meillä näyttää siltä, että oma yksiö on paras mahdollinen! Eli oletan, että yli menee niin että paukkuu...

Itse olisin valmis jo ottamaan oman kroppani itselleni, on olo sen verran kömpelö, enkä saa edes kovasti rehkiä, kun tuppaa tuo verenpaine kohoamaan turhaan.

Tänään mennäänkin tutustumaan synnytysosastoon, ettei ihan viime tippaan jää. Viikonloppuna olisi toiveissa päästä vielä mökille, mutta täytyy kysyä neuvolasta, suosittelevatko sitä. Matkaa sinne on meiltä n. 300 km ja lähin sairaala siellä n. 50 km päässä...

Nyt menen taas mittaamaan nuo paineet. Jos ovat koholla, nappaan tämän läppärin sänkyyni ja menen pötkölleen, muussa tapauksessa otan imurin käteeni.

Sarppa 37 + 3
 
Mulla on tullut riesaksi verenvuoto ikenistä ja nenästä. Soitin neuvolaan, molemmat kuuluvat myös loppuraskauteen, kun verimäärä lisääntyy, mulla ollu kyllä ennenkin samat ongelmat. Limakalvot herkistyvät yleensä silloin. Nenästä tuli eilenkin monta kertaa verta ja juuri nukkumaan mennessä alkoi valua, parikin kertaa tyrehdytin vuotoa. Kylmä siihen sitten helpotti. Jos ei saa tyrehtymään, silloin pitää ottaa yhteys teekoohin. Vielä onneksi tyrehtynyt. Veriarvot olivat viimeksi tosi hyvät hb 135, täytyy välillä silti napsia rautaa, ettei laske kun niin vuotaa.

Hammaslääkäriin pääsin heti eilen näyttämään ikeniä ja lääkärin ohjeen mukaan ostin Corsodyliä, semmoista geeliä, jota voin käyttää hammastahnan asemesta ja vastaavaa on myös liuoksena. Desinfioi suuta ja hoitaa, on auttanut pahoissa ientulehduksissa aiemmin. Auttaa myös suun haavaumiin yms. jos on sellaisia. Kurja tämä vaiva, ikenet tosi verestävät ja arat ja syöminenkin joskus hankalaa. Eiköhän se tästä joskus helpota. Yleensä.

Mulla nuo vauvan asennot vaihtelevat perätilasta poikkitilaan, en tiedä oikein kuinka päin nyt on. Liikkeet tuntuvat tuossa sivuilla ja navan kohdalla enimmäkseen. Hyvin on liikkuvainen muksu, kuten edellinenkin. Jatkuvasti liikkuu ja ponkii, enimmäkseen ehkä liikkeet tuntuvat tuossa oikealla puolella kyljen kohdassa. Istuminen joskus hankalaa sen takia. Pallo tuntuu usein tuossa oikealla puolella. Aivan pinnassa liikkeet erottuvat. Koko perhe kokeilee liikkeitä ja lapsista se tuntuu tosi jännältä. Odottavat kovasti vauvan syntymistä.

Sairaalakassia tuossa pakkailen pikkuhiljaa. Imetysliivit pitäisi vielä ostaa ja ottaa mukaan, kun edelliset ovat niin huonokuntoisia jo. Netistä vois tilata, mutta varminta on sovittaa niitä. Liivinsuojuksia on myös hyvä olla mukana, kun maito alkaa nousta ja yleensä silloin valuukin. Mulla tuo rintapanssarikoko pysyny samana vaikka maito noussutkin. Saapa nyt sitten nähdä. Ristisanatehtäviä ajattelin myös ottaa mukaan ja päiväkirjaa vois pitää kans sairaalassa olon aikana, kun pidän muutenkin.

Kivuista: Mulla ei juuri muuta kuin kipua jos nousee liian nopeasti sängystä tai autosta tai milloin mistäkin, sattuu ja alkaa supistelemaan. Niiden kanssa pärjää, kun hidastaa tahtia. Siivous ja yleensä rasitus aiheuttaa supisteluja välillä, mutta niitäkin ollu aika vähän ja kyllähän ne näillä viikoilla yleensä lisääntyneet.

Huomenna pikkutytöllä jälleen kerran korvakontrolli teekoos ja käyn itte vielä joissain verikokeissa neuvolassa ja perjantaina äitipolille. Ohjelmaa piisaa. Isompi on nyt kerhossa. Mies vei töihin lähtiessään ja me pikkuneidin kanssa sit haetaan.

Oikein ihanaa syyspäivää masunkasvattajille ja jaksamisia! Ollaan jo loppusuoralla pian! Kannattaa tietty varautua myös parin viikon yliaikaan... Mulla menny raskaudet yleensä yli, saa nähdä kuinka nyt käy.

:heart: Neeanäiti ja pikkiriikkinen prinsessa rv 34+0 :heart:
 
Tänne ei mtn uutta... hissukseen eteenpäin päivä päivältä, ja edelleen tuntuu hieman epäuskottavalta koko odotus...

Nelosen SAIRAALAA seuratessa tulee tippa linssiin synnytyksiä katsoessa, mutta ne on aina yhtä liikuttavia...ja tuttu kätilökin vielä tuo muistot mieleen esikoisen syntymisestä.

4krs+masukki 11+1
 
einiinvaan :hug: Voi sentäs... :'( Paljon voimia ja jaksamista sinulle. :hug:

Keskiviikko tästä lähtee käyntiin ja eilisen migreenin jälkeen edelleen päänuppi hellänä. :headwall: Eilen kävin jälleen läääkärissä ja insuliineja hieman nostettiin. Pientä kehua sain jo, kun aterianjälkeiset arvot jo suurimmalta osalta olleet alle 7! Aamupaastoarvo vaan ei meinaa pudota, kuin hetkellisesti kerran pari viikossa alle 5,5.

Ensi viikolla jälleen ultra, jossa kasvunseurantaa siis ja vauva polskii masussa paljon! :heart: Alkaa jo näkyä masun päällekin pienen potkut ja siitäkös tuleva isosisko on riemuissaan! =) :heart:

Joulusta oli puhetta... :xmas: täällä yx joulufani ja innolla odotan tätä joulua! Varmasti vietämme sen ihan kotosalla tällä kertaa. Viime jouluna oltiin mökillä, mutta nyt en kyllä tohdi sinne peräkorpeen lähteä. Mökkijoulut ovat ihania, mutta jospa sinne sitten seuraavana vuonna joulun viettoon... :heart:
Joulukortit tietenkin postiin ja taitaa vielä tonttutyttö mallinen kortti lähteä matkaan; kera perinteeksi tulleen hymyn! Eli valokuvakortti tietenkin! :xmas:

Nytpä jotain aamupalaa pian ja ostoksille! Ihanaa saan ostaa vaaleansinistä pienelle pojalle, joka tänään syntyi ystävälle! :heart: :D

Mukavaa päivän jatkoa kaikille! :wave:
mantana ja pikkuinen "Toivo" rv. 23+5 :heart:
 
einiinvaan: jaksamista sinulle. Muistan selkeästi vielä, kun rankkaa tuo aika on.

Mantana: minäkin pelkään, että tässä raskaudessa veren sokeri tulee aiheuttamaan mulle ongelmia. Mutta täytyy jo yrittää ruokavaliota siivota. Ekassa raskaudessa sokeriarvot kohosi juuri sille rajalle, mutta ei siis vaatinut toimenpiteitä kuitenkaan.

Tänään olin ultrassa ja kaikki näytti rakenteellisesti hyvältä. Tosin sydäntä voidaan tarkemmin tarkastella vasta viikolla 20, mutta kaikki näytti oikein hyvältä, joten taidan jättää ne kromosomitutkimukset väliin.

Ihana päivä tänään, josko illemmalla vaikka ehtis lenkkeillä!
 
Tänään tälläinen myöhäisempi päivitys, kun oli neuvolakäynti aamulla.

Kaikki oli hyvin; hemppa 141, verenpaineet 115/77 ja näytteet miinuksia.
Vauvelin sydän jympsytti n.155 ja sai jopa hikan siinä samalla :D
Perätilassa vieläkin köllötteli, vaikka arvelin jo yhdessä vaiheessa, että olisi kääntynyt, kun hikat ovat tuntuneet enemmän alhaalla kuin ylhäällä. Selvisi sitten, että hikatessa pikkuinen mojautti jalalla joka kerran virtsarakkooni :LOL:
Paino oli samoissa, eli n. 4kg alle lähtöpainon ja kohdunkorkeus 28cm. Kovasti sain kehuja tuosta painosta, vaikka olenkin yrittänyt selittää ettei tulos ole minun ansiota.
Minä taidan olla ainoita jotka saavat vuosia kadoksissa olleet vyötärön kaarteet ja poskipäät raskausaikana takaisin :/ Sanoinkin miehelle, että tämän vauvan jälkeen vielä pari raskautta, niin olen nuoruusiän mitoissa :D
Sokeriarvot (viime maanantailta) olivat rajoissa. Säikäytti ensin, että paasto oli liikaa (5,2), mutta sitten tarkasti sen virallisista papereista ja raja oli 5,3.


mimuli sää on tosiaan upea, taitaa aurinko paistella hienojen ultrakuulumistesi vuoksi =)


Jee mantana taas yksi 'jouluinen hengenheimolainen' :xmas:


No voi Neeanäiti jopas kuulostaa kurjalta tuo verenvuoto :hug:
Hyvä kuitenkin että ns. 'kuuluu asiaan'. Kovasti aina helpottava tieto, vaikka vaiva olisikin kurja.
Toivottavasti saitte hyviä tuloksia tytön kontrollista :)


sarppa70 miltäs synnytyslaitos vaikutti? Vastasiko mielikuvaasi?



Nevi ja Vilttitossu rv 30+1

 
nevi pikkuneidin korvat parantuneet. :) Oli niin reipas lääkärissä ja antoi katsoa hyvin korvat. Pääsimme omalle lääkärillemme. On oikein mukava.

Verenvuotokin tyrehtynyt ja tänään ei ole valunut yhtään, jospa se siitä. Ikenissäkin rauhoittunut hieman. Perjantaina menen taas kasvukontrolliin, toivotaan että vaavi hyvin kasvanut, ettei tarttisi vielä ihan synnyttää. Sais vielä kasvaa.

Hyvää yötä teille kaikille! :heart:
 
Huomenia. Ei vaan uni tule.... tosin oli nälkä ja nousin ylös syömään,, nyt ei sitten ihan heti mennäkään makuulle, toisaalta eipä nyt kovasti nukutakaan. Chihuni hyppäsi syliin kerälle nukkumaan, kuorsaa parasta aikaa :) ja aloinpa sitten aikani kuluksi naputella.

Olette taas paljon kirjoitelleet......

Itse olin eilen neuvolalääkärin luona ja sain kovan ripityksen vähäisestä painonnoususta........Mutta minkäs hitto teet, kun tämä refluksi on niin kova, ettei kauheasti huvita ylimääräisiä annoksia syödä. Pari päivää sitten söin kerma- ja smetanapitoista makaronilaatikkoa melkoisen paljon sekä samana päivänä vielä pitsaa, meillä oli vieraita. Siitähän ei ruoansulatuselimistöni tykännyt yhtään ja jo toissailtana oli huono olo, eilen aamulla oksensin, tosin vain kerran, mutta oksettava olo kesti eilisiltaan asti eikä taaskaan koko päivänä mennyt kauheasti ruokaa alas. Eli ei parane tuhtia ruokaa syödä kuin hyvin pienet annokset kerrallaan, joten niillä ei painoa pysty nyt nostamaan. Neuvolalääkäri käski hankkia apteekista sellaista lisäravintojuomaa, 2 dl:n purkeissa myydään. Täytyy sitten tänään ajaa apteekkiin ostoksille. Kohdunkorkeus oli 24 cm, mutta ei passittanut mihinkään tarkkailuihin sairaalaan, käski vain hankkia elopainoa lisää..... Pelotteli raskaalla synnytyksellä (ettei ole voimia, jos ei ole "massaa") ja sillä, että imetys ei tule onnistumaan, jos ei ole varastoja, mistä ottaa.... Tiedän, tiedän......... Tietenkin huolettaa vauvan kasvu, ei niinkään omat voimat, ja kahden viikon päästä menenkin yksityiselle ultraan, jossa saapi tutkailla vauvan tilanteen kunnolla. Nyt olen sitten sairaslomalla, jotta en kuluta energiaa muuta kuin sen, mitä vapaapäivinä kotitöissä ja vähän kävelyllä hissuttelen. Joopa joo... Tapasin juuri maanantai-iltana kollegani toiselta työpaikalta, laskettu aika melkein samassa kuin omani ja ihan hyvissä voimissa touhusi työasioita työpaikallaan, kyllä käy kateeksi.....


Kun aiempina vuosina mietin, että miltähän tuntuisi olla raskaana, enpä ikuna kuvitellut, että refluksista tulisi suurin pulmani, ajattelin aina selkääni, koska niitä vaivoja on ennen raskautta ollut paljonkin, nytpä tuo selkä ei oikein vihottele ollenkaan :) Hassua..... Eli elämä on raskauden aikana opettanut, ettei ( siis minun itseni, en puhu muiden puolesta) pidä kuvitella, miettiä tai ainakaan suunnitella liikoja, kun en kumminkaan tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan (esim. synnytys), täytyy vain mennä sen mukaan, miten asiat kulloinkin menevät.


Neeanäiti: Ikävää verenvuotosi. Minullakin on jo viikkojen ajan tullut nenästä kovasti veristä limaa, mutta ei varsinaista juoksevaa vuotoa. Aina saa olla nessu mukana, kun nenä vuotaa melkein jatkuvasti ja "tuote" on aina sellaista verensekaista. Puhuin tästä kyllä jo kolmisen viikkoa sitten työterveyslääkärille, mutta totesimme molemmat, että tämä on nyt tätä raskausaikaa....


Sarpalla ei enää montaa päivää la:kaan ole jäljellä :)

Joulusta olette puhuneet. Minä en yleensä niinkään konkreettisesti jaksa joulua laittaa, jotakin tietenkin aina, mutta esim. joulukorttien lähettämisessä olen ailahtelevainen, jonakin vuonna lähetän niitä, jonakin en, tuttavani ovat tottuneet siihen, onneksi :) Kun esim. työkavereita seurailee, olen aika säyseä jouluvalmistelija, mutta joulun tunnelmasta pidän valtavasti. Mitä enemmän ikää on tullut, sitä enemmän odotan joulua yhdessä läheisten ihmisten kanssa. Yksi suosikeistani on haudoilla käynti sekä jossakin aattohartauksessa hetken viivähtäminen.... Se tunnelma, ikäänkuin kaikki olisivat rauhoittuneet, mutta siitä huolimatta on paljon ihmisiä ympärillä, ei ole kiire minnekään ja kynttiloiden rauhoittava lepatus...... Ja jos on lunta, sepä vasta täydellistä onkin. Myös adventinaika ja odottava tunnelma on suosikkiaikaani :)


Vähän uusi uni painaa silmiä, joten josko aloittelisin unta istumalla olohuoneen nojatuolissa.... Mukavaa aamunalkua kaikille!

-akkis-
 
Sellaista vielä kysäisen, että oletteko käyttäneet Anitan tukiliivejä, housumallisia? Jos olette käyttäneet, miten ovat toimineet? Alavatsani lihakset eivät oikein jaksa enää kannatella mahaani ja kotona olen toisinaan sitonut kaulahuivin tukemaan alavatsaani :D, mutta täytyy käydä jossakin liiviliikkeessä hankkimassa kunnon varuste moiseen vaivaan.
 
Huomenia :wave:

Voi Czarina :hug:
Oli varmaan tuo ultrakäynti aika rankka juttu.
Tälleen ihan maallikkona kiinnitti positiivisesti huomiota nuo pikkukaverin vahvat sykkeet ja hieno liikkuvuus :heart:
Kovasti virtuaalitukea täältä Hämeestä päin.
Hienoa jos jaksat käydä aina kertomassa viimeisimmät tiedot.

Onpas kätevää akkamänty kun 'elävä lämmittimesi' on tuollaista pikkuista rotua :) Meidän karvakuono kun änkeää itseään syliin, saa ihan tosissaan pelätä ettei saa alla henkeä :D
Minä en paljoa tiedä, siis en yhtään, tuosta refluksiasta. Onko se ihan synnynnäinen vaiva? Onko siihen minkälaista hoitoa olemassa? Voiko esim leikkaus tms parantaa asian lopullisesti? Onko se periytyvää?
Sori kun utelen :ashamed: ei mitään vastauspakkoa.
:xmas: Lumi tosiaan kruunaa joulun. Muistan lapsena, kun tultiin Suomeen joulun viettoon, että täällä tiesi aina olevan lunta (sekin tosin jo nykyään muuttunut :( )
Voi kunpa saatais valkea joulu ja talvi ylipäätänsä tänä vuonna. Odottelen jo innokkaana miten tuo neiti 2v suhtautuu lumeen =)


Ihanaa kun pikkuisesi on noin reipas Neeanäiti :heart: Enpä tiedä mitä teen kun joudun viemään meidän pikkuneitiä ekaa kertaa lääkäriin. Siitä tulee nousemaan kauhea huuto :( Niin kovin on ujo tuo pikkanen.
Huomiseen kasvukontrolliin onnea matkaan :flower:



Nevi + Vilttitossu rv 30+2
 
Täällä huoli, kun eilen tuli paperiin limaista verta, ei paljoa, mutta kuitenkin... ja nyt aamulla ruskeaa tuhruvuotoa, sekin vain pyyhittäessä... nyt sitten pelottaa, alkaako vuoto kunnolla, ja onko peli menetetty :/ toistaiseksi ei mitään kipuja kuitenkaan, ja edelleen hyvin oireettomana menty, ja sentakia pelottaa , jos jotain muutoksia.

4krs+masukki 11+3
 
Einiinvaan, pahoittelut ja tsemppiä :hug:

Czarina, toivottavasti kaikki menee hyvin :hug:

Sarppa70, sulla alkaa jo olla viimeiset hetket masun kanssa :)

4-kerroksen väkeä, toivotaan parasta :hug: Tuollaista vähäistä vuotoahan voi tulla raskausaikana, eikä se välttämättä ole merkki keskenmenosta.

Meillä oli eilen toinen perhevalmennuskerta, aiheena tällä kertaa vauvan hoito. Valmennuksessa oli mukana pariskunta, jolla oli 6 viikoinen vauva ja he kertoivat omia kokemuksia synnytyksestä ja ensimmäisistä viikoista vauvan kanssa. Oli ihan mielenkiintoinen valmennus, vaikka ei nyt varsinaisesti mitään uutta tietoa tullutkaan.

Täällä vauva on edelleen sitkeästi perätilassa, tiistaina on sitten ultra jossa sen hetken tilanne varmistuu ja tiedän että joudutaanko yrittämään ulkokäännöstä. Edelleen toivo elää, että vauva suostuu kääntymään oikein päin masussa :D

Selkäkivut jatkuu, onneksi saan sentään yöllä nukuttua ihan hyvin, vaikka heräänkin joka kerta kun täytyy vaihtaa kylkeä :eek:

JEE, enää 4 työpäivää ja sitten alkaa äitiysloma! Kovasti jo odotan loman alkamista ja sitä että saan elää omien aikataulujen mukaan. Toivottavasti vaan vauva ei päätä tulla maailmaan ennen aikojaan, haluaisin kyllä ehtiä vähän rauhoittumaan ja lepäämään ennen synnytystä :LOL: Varsinkin kun kaikki vauvan vaatteet on pesemättä ja vauvan huonekin pitäisi laittaa kuntoon :D

Täytyy tänään mennä shoppailemaan vauvalle 50 cm vaatteita. Kysyin eilen valmennuksessa siltä mukana olleelta pariskunnalta, minkä kokoisia vaatteita vauva nyt käyttää. Pikkuinen oli jo lähes 5 kiloinen ja käytti edelleen myös 50 cm vaatteita. Eli kai se on minunkin hankittava ainakin muutamat 50 cm potkuhousut ja body, ettei vauva huku ensimmäisinä viikoina vaatteisiin :LOL:

Joulusta olitte keskustelleet, minä en ole mitenkään erityisesti jouluihminen. Me vietetään usein joulu lapissa firman mökillä, jolloin ei tarvitse millään tavalla valmistella joulua. Ja jos ollaan kotona, niin silloinkin koti koristellaan mahdollisimman yksinkertaisesti, joulukuusi meillä on ollut ehkä kahtena vuonna :) Lahjoja ostellaan tosi vähän, mun siskoille ja isälle ei olla ostettu lahjoja enää vuosiin ja kaikki mun siskojen lapsetkin on jo aikuisia, niin eipä heillekään tule enää ostettua lahjoja. Joulukortit lähetän jos satun muistamaan :LOL:
 
Voimia kaikille niitä tarvitseville :hug:

No tänään tuli 40 -vuotta meikäläiselle täyteen :/

Lauantaina meillä täällä kotona pidetään juhlat. Saralla kun ei ole ristiäisiä ja nimikin on jo annettu, niin järjestän sellaiset juhlat mihin kutsuin ystäviä ja sukulaisia että pääsevät tutustumaan tyttöön eikä minun tarvii lähteä joka paikassa kiertämään. Pyydettiin me Saralle myös ei viralliset "kummit", tein heille kummitodistukset ja annetaan ne siellä juhlissa sitten. Juodaan myös minun 40 vuotis kahvit samalla reissulla. Maanantaina samanlaiset juhlat pidetään sitten Kuopiossa minun äidin luona ja siellä on sitten enemmän sukulaisia. Kotiin olen kutsunut noin 20 vierasta ja kuopioon noin 30. Toivottavasti Sara jaksaa seurustella eikä uni-kiukku yllätä.

Sateista päivää kaikille!

anjamarita ja Sara 2kk3vk
 

Yhteistyössä