35v+ odottajat, vol 2

Moi Nevi ja muut

Kai se on tää ikä=elämänkokemus, kun lisää pelkoja ja paineita. Vaikka toisaalta osaa ottaa asiat rauhallisemmin, niin välillä alkaa miettiä liikaakin.
Mullakin on takaraivossa välillä semmonen fiilis, että kun meillä on jo kaks ihanaa tervettä lasta, niin voiko yhtä hyvä tuuri käydä enää...
Eilen aloin kans huolestua, kun vaavi oli mun mielestä ollu jo pari päivää kovasti vaisu. Ihan tarkoituksella söin ison pläjän jätskiä, jotta piristyis vähän. Sohvalla pötköttelin ja yritin vähän töniäkin hereille, mutta yhden ainoon tölväsyn sain takaisin ja sitten oli taas hiljaista.
Lauantaina on rakenneultra ja olis tarkoitus kysyä saako isosiskot tulla katsomaan. Vähän mietitytti jo, että jos ei kaikki olekaan hyvin, niin parempi josseivät ole mukana. Tänä aamuna vauva on sitten onneks jumpannu kiitettävästi.
Esikon liikkeistä en näin aikaisin vielä osannu murhetta kantaa ja kakkonen taas oli (ja on) niin liikkuvainen, ettei tarvinnu.

Nyt tarvis mennä siivoamaan parveke talvikuntoon. Siis kaikki kasvit roskiin, jotka kesän aikana onnistuin kirva-armeijan avustuksella tappamaan. Tyttöjen kantamat lelut ja miehen kalavehkeet pois tieltä. Tänään olis tarkoitus hakea ne Teutoniat ja niille ei ole oikein muuta paikkaa, kuin partsi nyt aluksi. On onneksi lasitettu ja voihan ne kangasosat säilyttää sisällä, niin eivät kostu.

Prilli ja Sisu 20+1
 
Kiitos lämpimistä tervetulo toivotuksista joukkoonne.
Huomasin kun lueskelin juttujanne pidemmän ajan takaa että joukossa on monia joilla lapsia on ennestään jo useampiakin...en tiedä oletteko jo jutelleet asiasta synnytys? Tai mitä se tuo tullessaan...mitkä kipulääkitykset on suositeltavimpia....Apua! Synnytys on meinaan asia mikä pelottaa mahdottoman paljon enkä sen vuoksi juurikaan uskalla haaveilla ajasta synnytyksen jälkeen vaan sen pelko on varjostanut koko raskaus aikaa, välillä vähemmän, välillä jopa niin paljon että silmissä sumenee ja tuntuu et taju... :ashamed: (Niin kauan kuin tätä lasta toivottiin ja yritettiin niin nyt sitten pelottaa synnyttää se...hävettää myötää edes asia mutta...)
Jonkun verran on pelkoa tosin helpottanut kun olen seurannut nelosen reality sarjaa sairaalasta jossa synnytykset vaikuttavat ihan inhimillisiltä.... :/

Iinius ja masu kaveri 29+2
 
Moi! Täällä edelleen hyvät ruokahalut ja olo muutenkin hyvä ja onnellinen...
Tänään tein hyviä löytöjä kirpparilta, itselleni odotusfarkut ja paita 5 eurolla, joten kierrätys kunniaan! Ihania vauvanvaatteitakin olisi ollut, mutta järki sanoo, ettei kannata nyt jemmailla, kun tilanne vielä epävarma...ja onhan mulla niitä jo yksi iso laatikollinen pestynä ja silitettynä odottamassa...

4krs+masukki 10+3
 
Iinius, teretulemast minunkin puolestani :) Kyllä se synnyttäminen tietty ennen ekaa kertaa mietitytti paljonkin, mutta nyt 4. kerralla en oo enää ajatellut asiaa yhtään. Olen saanut aina epiduraalin, tosin vasta aika loppuvaiheessa synnytystä - suosittelen lämpimästi. Etenkin lapsen nro 2 synnytys oli ihan unelmaa, kaikki meni nappiin ja kivut oli tosi vähäiset. Onhan synnyttäminen kaiken kaikkiaan aika raadollista touhua, mutta jotenkin niin luonnollista sitten kuitenkin. En vaan osaa sen kolmasti jo kokeneena ainakaan pelätä. Ja epiduraali tosiaan auttaa, sitten kun sen voi antaa (kohdunsuun pitää olla riittävän auki, ettei synnytys pysähdy top tykkänään). Onkohan sun synnytyssairaalassa pelkopolia, jossa voisit käydä jutskaamassa aiheesta?
 
Zantra
Hei! Haluaisin liittyä pinoon uutena odottajana. Tämä kirjautuminen on minulle aika poikkeuksellista, yleensä tyydyn vain taustailemaan, mutta tämä pino oli liian suuri houkutus! Olen 36 v, odotan toista lasta (esikoispoika 2v 6kk). Laskettu aika 5.3. ja synnärinä KOS. Tai no, maaliskuisesta kun on kyse niin saattaahan sitä päätyä synnyttämään muuallekin, jos oikein ruuhkaa pukkaa.
Pieniä nykäisyjä ja hipaisuja on tuntunut nyt ehkä parin viikon ajan, mutta toistaiseksi tuolla mahassa on niin paljon tilaa melskata, etten erityisesti edes yritä kuulostella liikkeitä.

Zantra & "joku"19+0
 
Pitkästä aikaa minäkin. Olen ollut todella väsynyt kirjoittelemaan, pahoittelen. Raskaus etenee kovan refluksin voimin toistaiseksi ihan hyvin, tosin kohdun koko on alakäyrällä, mutta tasaisesti kasvanut sillä käyrällä :) ja painoa tullut 2,8 kg lähdöstä, eli huolestuttaa tietenkin koko ajan, että saako pikkuinen tarpeeksi ravintoa, kun en voi refluksin vuoksi syödä niin paljon kuin haluaisin ja nyt olen joutunut vitamiinitabletitkin vähäksi aikaa jättämään pois, koska ne lisäsivät huonoa oloa. Neuvolalääkäri ensi viikon ke:na, joskin pidän sitä aika turhana käyntinä, enemmänkin odotan loppukuun ultraa yksityislääkärillä, joka kertoo vauvan senhetkisen kasvutilanteen tarkasti. Pelkojani en vain saa aisoihin, joten tällä tyylillä nyt sitten vain mennään, eipä voi muutakaan. Vaunut ovat edelleenkin ostamatta, kunhan saisi tuon miehen vielä toiseen vaunukauppaan, josta löytyy gessleineja, sitten voisi päätöksen tehdä. Mutta aika matalalennolla täällä mennään, kauhea väsymys (vaikka hg oli tämän viikon alussa 129) vaivaa, onneksi tulee vieraita huomenna ja ensi viikon alussa sukulaisia muutamaksi päiväksi, saa turista aikuisten kanssa mukavia juttuja ja unohtaa omat huolestuneet ajatukset niiksi hetkiksi pois.

Lueskelen kyllä juttujanne useinkin ja olen hengessä mukana. Ihanaisia syyspäiviä kaikille ja voimahalauksia jokaiselle!

-akkis-

 


MARRASKUU 2008
sarppa70....37v....ensimmäinen....la 01.11.2008

Kisse....37v....neljäs (t-00, p-01, p-07)....la 20.11.2008 TAYS

Neeanäiti....41 v....kolmas (p-03, t-06)....la 25.11.2008 SeKS

Czarina....40v....ensimmäinen....la 26.11.2008....
poika tulossa TAYS

minnihiiri68.... 40v.... ensimmäinen.... la 28.11.2008....
tyttö tulossa PS


JOULUKUU 2008
leeloo....36v....ensimmäinen....la 2.12.2008 KÄT

nevi....40v....viides (t-89, p-92, t-95, t-06+lainat-93)
....la 23.12.2008 K-HKS

iinius....36v....ensimmäinen
....la 23.12.2008 KOS

akkamänty....40v....ensimmäinen....la 26 tai 27.12.2008 TAYS


TAMMIKUU 2009
janttu672....35v....ensimmäinen....la 02.01.2009

Piiloblondi....42v....ensimmäinen....la 05.01.2009....
tyttö tulossa NKL

tuttelitar....39v....kuudes (p-97, t-98, p-05, p-06, t-07)
....la 13.01.2009

sini-sissi....35v....toinen....la 15.01.2009....
poika tulossa

nokko....36v....kolmas....la 20.1.2009

lilli70....38v....ensimmäinen....la 21.01.2009


HELMIKUU 2009
bonbon....36v....toinen (t-07)....la 06.02.2009

mantana....40v....toinen (t-04)....la 06.02.2009 KHKS

Riituli....40v....toinen (p-06)....la 18.02.2009

nimiko....36v....ensimmäinen....la 17.02.2009

prilli....37v....kolmas (-01, -02)....la 25.02.2009 VAS
poika tulossa

Seranzu....37v....kolmas (p-94, t-97)....la 27.02.2009
HYS

päivänkakkara67....41v


MAALISKUU 2009
Zantra....36v....toinen....la 05.03.2009 KOS

HUHTIKUU 2009
Lis69....39v....toinen (p-07)....la 07.04.2009

mimuli....neljäs....la 08.04.2009

Ninu....39v....la 08.04.2009



TOUKOKUU 2009

4-kerroksen väkeä....35v....neljäs (-00, -01, -03)
....TAYS

Aurora72....35v....neljäs(-94, -98, -00)....la n.20-05.2009 SeKs

einiinvaan....42v....kolmas





TOUKOKUU 2008
vappuvauvan äiti....toinen.... :heart: syntynyt
tyttö 04.05.2008 :heart:


KESÄKUU 2008
Miina70....kolmas (p-94, p-96).... :heart: syntynyt
tyttö 17.06.2008 :heart:

ansku71....kolmas (p-01, p-06).... :heart: syntynyt
poika 18.06.2008 :heart:


HEINÄKUU 2008
anjamarita....ensimmäinen.... :heart: syntynyt
tyttö 25.07.2008 :heart:

ELOKUU 2008
säihke ....kolmas(t-01, p-03).... :heart: syntynyt
poika 12.08.2008 :heart:

Äiti-66....41v....neljäs (t-98, p-00, t-05)... :heart:
syntynyt poika 20.08.2008 :heart:




Menetyksen kokeneet;

:hug: diddlina :hug:

:hug: Lumi-Marja :hug:

:hug: Rouva Pikkumyy :hug:

:hug: maijamette :hug:


 
Hienoa, taas uusi odottaja joukkoomme =)
Tervetuloa mukaan Zantra :wave:


Jee, rauhallinen joogavauveli meille siis tulossa :D Kiitokset tiedosta Ninu.
Hienoja nt-kuulumisia sinulla :flower:
Täällä toinen innokas jouluihminen :wave: Sormet syyhyää jo kovasti tuonne kellarin perukoille joululaatikoita koluamaan. Vähän uusia tekstiilejäkin pitäisi ostella ja ommella tänä vuonna. Haaveilen myös, että tekisin sekä tyttö 2v ja vauvelille sänkyjensä yläpuolille sellaiset 'Tilda'-tyyppiset tonttutytöt. Ja tytölle 13v olisi tarkoitus neuloa paksu, pitkä kaulaliina joululahjaksi.
Suunnitelmia siis olisi, vielä vaan energia vähän hakusessa.


Oletko Prilli menossa yksityiselle ultraan, kun sinulla on käynti lauantaina? Kaikkea hyvää mukaan kurkistusmatkalle :)


Ihan ymmerrettäviä huolia ja pelkoja käsittelet iinius :hug: Muista, että neuvola on sitä varten, että voit ottaa siellä esiin esim synnytyspelon. Kirjoittele vaan tänne meillekin kaikenlaisia ajatuksiasi, niin me muutkin teemme. Joskus löytyy kohtalontovereita, joskus hyviä neuvoja ja aina ainakin innokkaita lukiojoita :D


Onnittelut 4-kerroksen väelle hyvistä kirppislöydöistä =)


Kiva akkamänty kun kävit päivittämässä kuulumisesi =)
Meinasi vähän jo tulla huoli, onko kaikki hyvin.
Kovasti voimia ja tsemppiä sinulle :hug:



Nevi ja Vilttitossu rv 29+2

 
Moi täältä kans pitkästä aikaa!
Eipä ole tullut kirjoiteltua tai kyseltyä muidenkaan kuulumisia. Lukenut olen kyllä säännöllisesti.
Menossa siis 22. raskausviikko.
Olotila on ihan jees, rautalisä on vaikuttanut, hb 118. Olen myös alkanut syömään E-EPA rasvahappoja, koska uskon siihen, että rasvahapot ovat elintärkeitä sikiön neurologisen kehityksen kannalta ja myös siihen, että kun huolehtii rasvahappovarastoista raskauden aikana (sikiö kuulemma imee niitä itseensä loppuraskauden aikana, kun aivot kasvavat voimakkaasti), ei niin helposti masennut tms. synnytyksen jälkeen (kuulemma todistettu tutkimus, tämän kertoi minulle eräs psykiatrian ylilääkäri.
Sikiö kasvaa lasketun ajan mukaisesti ja ensi viikolla "vasta" olisi rakenneultra. Seuraavana päivänä onkin sitten ulkomaille lähtö. Mennään kahdeksi viikoksi Kanarian saarille ja toivon todellakin, ettei ultrassa näy mitään hälyttävää, koska lomakin on niin ovella.
Vähän tuo lomakin jännittää, mutta pitää uskoa, että kaikki menee hyvin ja olla positiivinen.
Aika usein on kyllä jo nyt aika tukala olo tuon mahan kanssa, kun se kasvaa niin kovaa kyytiä. Olen muutoin kauhean hoikka ja pieni, joten maha ei meinaa "mahtua tuohon kylkiluiden ja häpyluun väliin vaan nyt jo tuntuu painetta rintojen alapuolella ja vähän vaikka missä. Hoh hoijaa. Saapa nähä, minkä kokoinen maha on NELJÄN kuukauden päästä....
Painoa ei kuitenkaan ole tullut kuin 4 kg.
Sokeriseuranta edelleen päällä, ei ongelmia vielä siinä. No nythän se vasta alkaa se "kriittinen" vaihe, eli mahdollisen raskausdiabeteksen mahdollisuus suurenee.
Ainoa asia, mikä harmittaa, on se, että kun nostelen vanhempaa poikaa (2v.), meinaa tulla välillä heikko olo tai ikään kuin supistuksia. Samoin kun kävelee reippaasti, niin heti tuntuu maha välillä kovalta. Onko vastaavia kokemuksia näin aikaisilta viikoilta ?
No, nyt mukula itkee kai unissaan, pitää mennä!
Heipsan ja hyvää odotusaikaa kaikille. Palataan viimeistään marraskuussa, jos en ehdi ennen lomaa käymään täällä.
Riituli ja pikkuAatu 21+1 (kait)
 
Heipsan, ja mukavaa perjantaita kaikille! :wave: Edessä rentouttava vkl... no ei vaan, taitaa mennä suursiivouksen puolelle! |O Meikäläisellä on tuo masu jo niin kookas, (ennestäänkin) joten pikkasen tekee jo tiukkaa kaikenlainen kumartelukin. :ashamed: Tänään iltavuoroon ja tavoite tänä aamuna imuroida, pyykätä ja siivota veski! :D Hymyä huuleen vaan. :headwall: Ihan siis pitää itseään niskasta nyt vetää näihin hommiin! :eek:

Niin ja yöllä migreeni jyllännyt, jotta päänuppi onkin sitten tosi arkana tänään. Eilen masuni oli tosi napakka ja vaavi melskasi yksiössään kovasti liikkuen. :heart:

Muuten te joilla vanhat vauvanvaatteet jemmas tulokasta varten... miten aiottekos vaatteet pestä, vaikka ne puhtaina säilytyksessä olleet? Sitä olen miettinyt nyt myös ja taidan kääntyä pesemisen puolelle, kun ovat kuitenkin kolmisen vuotta pakattuna olleet. Tuleehan vaatteisiin sellainen "kaapin haju" kuitenkin. =)
Tuolla kaupassa meinaavat nuo vaaleansiniset vedota, mutta sukupuolestahan meillä ei ole tietoa, eikä halutakaan tietää ennen syntymäänsä. :heart:

Tänne tuli uusiakin joukkoomme, joten TERVETULOA! Ainakin Zantra ja iinius
:wave:
Tsemppiä kaikille masun odotukseen ja mukavaa viikonloppua!! :flower: :wave:

mantana ja "pikkuinen "Toivo" rv. 23+0 :heart:
 
Moron moron taas

Ultraa ei meillä enää tehdä täällä neuvolassa, vaan palvelut ostetaan Tampereelta yksityiseltä. Ihan hyvä, on ainakin asiansa osaava ultraaja ja laitteet viimesen päälle. Tai on siis täälläkin vielä ne vanhat laitteet tietysti ja kuulemma joskus niillä kurkkaavat mitä kuuluu, jos on jostain syystä tarvetta.

Mulla on kans välillä jo supistellu, lähinnä rasituksessa. Mutta ei oo kipeitä ja on yksittäisiä ja ohi meneviä.

Iinius Neuvolassa on totuttu tulevien äitien pelkoihin ja huolenaiheisiin. Rohkeasti vaan otat asian puheeksi.
Valmennukseenkin kannastaa osallistua. Siellä annetaan tietoa niistä puudutuksista ym. ja ainakin meillä pääsi tutustumaan synnytysosastoon ja saleihin. Kätilöt esitteli salissa niitä jakkaroita ym.

Tänään jäi eskarilainen kotiin, kun valittelee mahakipua ja huonoa oloa. JÄK :/
Saapas nähdä, missä merkeissä viikonloppua meillä vietetää.

Prilli ja Sisu 20+2
 
Zantra
Huomenta! Kiitos tervetulotoivotuksista.

Mantana kyseli vanhojen säilytettyjen vaatteiden pesusta. Meillä tavarat on pakattu muoviin ja pahvilaatikoihin autotalliin. Ajattelin kyllä pestä ne, kun tuolla autotallissa on tehty välillä jotain lautojen sahaamista yms mikä saattaa sotkea enemmän kuin normaali huonepöly.

Akkamänty, en osaa kuin toivottaa jaksamista huonoon oloosi.

Riituli kysyi muiden supistuksista aikaisilla viikoilla. Muutama viikko sitten tein vähän rankemman metsälenkin koiran kanssa ja sen jälkeen tuntui supistuksia, jotka tuntuivat tuolla alaselälläkin. Se vähän säväytti ja pisti lepäilemään loppupäivän. Sen jälkeen on tullut oltua aika varovasti, mutta kivuliaana eivät ole toistuneet, kivuttominakin harvakseltaan.

Iinius, ensimmäistä odottaessani raskaus oli jo tosi pitkällä ennen kuin uskalsin edes lukea tarkempia kuvauksia miten synnytys etenee tai ajatella sitä etukäteen. Viimeisellä kolmanneksella helpotti, enkä oikeastaan pelännyt enää. Nyt toista odottaessa huolenaiheet ovat toisenlaisia, mutta kuten joku sanoikin, keskustelutuokio pelkopolilla tai synnytyssairaalan kätilön kanssa ei ole lainkaan huono vaihtoehto. Itsekin ajattelin että voisin käväistä siellä jossain vaiheessa.

Oma vointini on ollut hyvä, alkuvaiheessa oli hyvin lievää pahoinvointia. Paino ei ole vielä noussut vaan on itse asiassa pari kiloa miinuksella lähtötilanteeseen nähden. No, lähtötilanteessa BMI olikin lievän ylipainon puolella, joten on varmaan kaikin puolin ihan hyvä jos kiloja tulee hillitysti. Maanantaina on jo rakenneultra.

Hyvää ja rentouttavaa viikonloppua kaikille =) !

Zantra
 
Jee perjantai (kuten perheen nuoriso aamulla muistutti) :wave:

Tuollahan on ulkona ihan helleaalto. Mittari oli jo lähes 8 lämpöasteessa seitsemän aikoihin. Tosin ihan harmaata ja synkkää, joten taitaa meidän auringonototo jäädä tältä päivältä.

Oikeastaan ihan hyvä, ettei sää ole tuon houkuttelevampi. Huomenna on viimeinen päivä kirppiksellä, joten tänään pitäisi hinnoitella vielä viimeiset myytävät, houkuttelemaan loputkin rahat ostajilta :D

Pitäisi tietysti harrastaa tuota mantanan mainostamaa aktiviteettia eli siivousta, mutta luulen että olen ihan liian kiireinen siihen tänään :whistle:

Sain muuten eilen vihdoinkin lyhennettyä kirppikseltä löytämääni pinnasuojusta kehtoon sopivaksi. Taidankin tänään penkoa tuota liinavaatekaappia ja valita sieltä vanhimmat ja pehmeimmät lakanat pienennettäväksi vauvelille. Pussilakanakankaan etsin paikallisesta kangaskaupasta. Ja harsokankaan katospidikkeeseen. Samalla voisi vaikka katsella kankaita niihin tonttutyttöihin. Vaikka luulen, että niihin voisi löytyä sopivampia palasia ja tilkkuja tuolta isojen tyttöjen kangaskätköistä tai vaikka kirppikseltä.


:xmas: Tässä muuten kiva ja edullinen lahjavinkki mummille/kummille/ystävälle;

Ompele pieniä helmiä kangastabletteihin. Esim kangas ja helmet sävysävyyn tulee upeita. Tai sitten vaikka tum vihreään tablettiin punaisia ja vihreitä helmiä = ihanan jouluinen. Helmet kannattaa sijoittaa mieluiten reunoihin, niin eivät ole mahdollisten tavaroiden tiellä. Lahjaan voi vielä lisätä kynttilän ja alustan laitettavaksi liinan päälle. Helmet hohtelevat ihanasti valossa.


Riituli Ihasna viikko sinulla edessä :) Ultra ja lomamatka! Nauti molemmista, kaikki sujuu varmasti hyvin :flower:
Noita aikasia supisteluja minullakin ollut, nyt ja ennen. Harmittavia, välillä kivuliaita, mutta eivät ole koskaan aiheuttaneet muutoksia kohdunsuulla. Kuuntelen kyllä tosi tarkkaan itseäni ja lepäilen aina mahdollisuuksien mukaan.


Peukkuja pidän Prilli ettei teidän eskarilaisen olo siitä pahemmaksi muutu :hug:


Täälläkin vauvan vaatteet odotelleet reilut pari vuotta, joten pesen kyllä. Jokohan kohta voisi aloitella? Täytyy kyllä myöntää että kerran jo kävin kaikki läpi. Pitihän sitä tarkistaa puuttuuko jotain :whistle:
Talvisempia vaatteita pitääkin hankkia, kun edelliset olleet kesän vauvoja. Olen kyllä jo tosin löytänyt eri kirppiksiltä jo viisi :ashamed: erilaista, kokojen 56-62, vanu/toppa/fleecepukua. Ehkäpä ihan niin monelle ei ole tarvetta, mutta saahan ne sitten myytyä taas eteenpäin :D



Nevi ja Vilttitossu rv29+3
 
Jess :wave:
täällä on könitty ja siivottu koko kämppä eli 113 neliötä kerralla....imuroin muutaman kerran viikossa alakerran, mutta yläkerta tulee siivottua kahden viikon välein, kun ei oikeastaan käydä, kun nukkumassa siellä.....vessatkin on pesty....

Kävin neuvolassa keskiviikkona ja kaikki ihan ok...paitsi kovasti jalkapöydät turvoksissa ja päätä on särkenyt sietämättömästi muutaman päivän.....

Täällä mennään viikolla 34+1 ja sovittiin, että äitiyspolin käynti, kun on 24.10 (viikolla 36+1) niin menen seuraavan kerran neuvolaan vasta 5.11 eli viikolla 37+6 ellei vointi huonene tai tule jotain extraa....

Mittaili vauvaa vatsan päältä ja sf-mitta menee 31:ssä ja sanoi, että iso vauva tulossa, mutta onneksi pääsen vielä ultraan ja tulee sitten mitat vielä paremmin....

Kaikille hyvää viikonloppua ja tervetuloa uudet mukaan joukkoon :wave:

Kisse ja Hipsukka 34+1 :heart:
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Lukemassa olen käynyt näitä juttuja vaan en ole saanut aikaiseksi mitään kirjoitettua, laiska minä!
Täällä siis kaikki ok! Rakenne-ultrassa tuli käytyä ja sukupuolikin sitten selvisi, mutta pidetään vielä se salaisuutena....

Maha kasvaa ja "tuote" siellä potkii, välillä lujaakin ja välillä sitten hiljemmin.

Siivosin kanssa tänään ja sitten tein lättyjä, nam!
Koiralla on niin kauhee karvanlähtö että niitä karvoja on sitten joka paikassa, toivottavasti pian loppuu sekin riemu.

Pihalle pitäis mennä haravoimaan mutta jääköön se tältä päivältä, enhän mä nyt sentään mikään super aktiivinen ole :LOL:

Tervetuloa uusille odottajille!
Palailen taas asiaan!

 
Mulla oli tänään neuvola ja meidän neiti on edelleen tiukasti perätilassa eikä osoite mitään merkkejä kääntymisestä :( Reilun viikon päästä on sitten neuvolalääkäri, jossa ultrataan ja varmistetaan että onko napero kääntynyt pää alaspäin vai ei. Ja jos ei neiti suostu itse kääntymään, niin sitten lähete äippäpolille, jossa yritetään ulkokäännöstä.

Hitsi, täytyy yrittää puhua naperolle nätisti ja suostutella neitiä kääntymään "oikein" päin :) Ei tosiaan huvittaisi synnyttää alateitse perätilassa olevaa vauvaa, mutta vielä vähemmän innostaa sektio...

Meillä oli keskiviikkona ensimmäinen perhevalmennus, jossa käsiteltiin syntymää ja imetystä. Eipä tuolla tullut oikeastaan mitään uutta vastaan, mutta ihan mukava oli kerrata noita asioita.

Ihanaa, ihan kohta pääsee viikonlopun viettoon, onkin taas ollut melkoisen raskas työviikko. Onneksi on enää 1½ viikkoa töitä jäljellä :D
 
Lystiä lauantaita :wave:

JEE! kirppisurakka saatettu kunnialla loppuun =)
Jonkinverran sai mies kannella tavaraa takaisin tuonne kellariin, mutta yllättävän hyvin oli kauppa käynyt. Lähes 300e tuli joulukassaan :xmas:

Sain osan rahoista jo tuhlattua, kun löysin kaksi veikeää kangasnukkekoristetta. Teen niistä pohjarungot tyttöjen tontuille. Nyt on siis jo kasvot ja vartalot valmiina. Pääsen suoraan kivoimpaan osaan eli vaatteita ja asusteita suunnittelemaan.
Löysin myös Finnlaysonin upean joulunpunaisen lakanan, josta riittää kangasta molempiin pikkuisten lakanoihin ja vielä noihin tonttuihinkin. Kyllä nyt sormet syyhyää ompelemaan ja askartelemaan =)


Hienoa Kisse että neuvolassa kaikki oli hyvin.
Kuinkas sinun muut lapsesi, ovatko he olleet isokokoisia syntyessään?
Kokoarvioko sinulla on viikolla 36 siellä äitiyspolilla?


Vai pidät sinä bonbon meidät jännityksessä ;)
Kerrotteko kellekään, vai pidättekö asian salassa ihan syntymään saakka?


Minkähänlaisen 'kaukoloitsun' täältä lähettäisin sinulle Minnihiiri68?

"Vauva pieni pikkarainen,
tuhisia tupparainen.
Pääsi pyöreä pallukkainen,
soma sievä ympyräinen,
väärään suuntaan sojottaa.
Ympäri kieputtele, kääntyile,
viehkeästi voimistele,
oikeaan suuntaan suunnista."

Kolme kertaa, aamuin illoin, loitsuta, eiköhän se siitä :D



Nevi ja Vilttitossu rv 29+4
 
hei pitkästä aikaa,
Nevi: munkin pitäis saada vietyä tavaraa kirppikselle, mutta se on aina vaan jäänyt. Mistähän sais puhtia tohon hommaan...Kiitos muuten lahjavinkistä. Olisi varmaan hyvä aika alkaa jo joululahjoja tekemään tai ainakin suunnittelemaan.

Mantana: vauvanvaatteiden huollosta täällä ei ole huolta, kun sitten joskus ensi vuoden puolella alan koota vasta varastoa, eli mitään ei ole valmiina. Toki uskon, että vanhemmat sukulaiseni, jotka ovat kovin innossaan tästä beibistä, ostelevat varmaan jo joululahjaksi.

Minnihiiri68: toivotaan kovasti, että vauvasi vielä kääntyisi omin voimin tai sitten autettuna. Mulle neuvolan terkka tosiaan jo nyt töksäytti, kun mulla on nyt osittainen eteisistukka, että se on sitten sektio! Tosiasiahan on, että 95 prossaan istukoista vielä kasvaan ylöspäin, eikä jää kohdun suulle. Tosin ajattelin kyllä, että jokatapauksessa vauva mahasta ulos saadaan, jos se on sitten sektio, niin sitten on.

Tänään kotidopplerilla (että sellainen vempele tuli sitten hankittua), kuulin ekat Taimin sydämen hevosenlaukat. Ensin kuulin vain ne istukan suhinat, mutta sitten löysin oikean kohdan ja siellähän se pieni sydän takoi. Viime viikolla yhtenä aamuna heräsin tunteeseen, että Taimilla ei ole kaikki hyvin - siispä nämä sydämen tykytykset rauhoittivat tämän sekopäisen mamman. Laite siis toimii.

Mulla on ensi viikolla taas ultra, jossa jo rakennetta hieman tutkaillaan. Kiva, että nyt voi tuota ultraakin odotella levollisin mielin, eikä ekaksi tarvi pelätä, ettei olisi sykettä. Se virtsavaiva jatkuu edelleen ja varmaan ensi viikolla vielä lekurissa käyn. Mulla tosiaan myös labratesteissä verta on virtsassa, mutta ultrauksen mukaan, ainakaan isoja kasvaimia ei ole.

Tänään on vielä vuorossa siivouksen lisäksi ulkoilua ja saunomista. Muillekin mukavaa lauantai-iltaa!
 
Lauantaita kaikille!

nevi: vauvan sukupuolen kerroin vain parhaalle kaverilleni ja muille sitten sanottiin ettei sitä edes kysytty ;)
Minä olisin vuotanut asian kaikille mutta mies sanoi ettei kerrota, kun muutkaan ei kerro :p
Selviää se sitten helmikuussa muille... Ellen mä sitten vahingossa sitä lipsauta :p

Hyvät rahat sait jouluun kirpparilta, WAU!

Itsekkin suunnittelen että veisin kirpparille tavaraa mutta aattelin että vasta ens vuoden puolella. Pitäis ensin saada tehtyä kunnollinen suursiivous joka kaappiin! Huh, huh!
No, hyvin suunniteltu on puoliksi tehty :LOL:

Tänään ostin itselle kaksi uutta takkia, havahduin siihen tosi asiaan ettei nuo nykyiset talvitakit välttämättä mene kiinni kun talvi tulee :snotty:
Joten siitä innostuneena tuli kaksi uutta takkia, kaulahuivi, hanskat ja kenkiäkin "sillä silmällä" jo katselin, mutta järki voitti ja kengät jäi VIELÄ ostamatta!

Neuvolasta ne määräs mut sokerirasitustestiin.... YÄK!!!!!!
Kysyinkin sitten että paljonko pitää olla alipainoinen ettei testiä tehdä.... Tuumas vaan että alle 25 vuotias ja normipainoinen, niin testiin ei välttämättä joudu. Muuten joutuu, ainakin täällä päin. Tylsää, mut toisaalta ihan ok, että tulee ne sokeritkin siinä sitten katsottua.

Maha-matkustaja on tällä hetkellä tuolla mahassa pää ylöspäin ja välillä on tuskallista istua ns. suorassa. Pakko on vääntelehtiä kaiken aikaa kun istuu. Niinkuin tänään ostoksien välillä kahvilla, kiemurtelin koko ajan :LOL:

Nyt ruvetaan tekemään tacoja, nam, nam!

Palaillaan ja hyvät viikonloput teille!

Bonbon ja matkustaja rv 23 (tasan!)
 
Just pidin kirppispöytää kaks viikkoa ja nyt täytyis varmaan varailla uudestaan pöytää...
Saahan niistä vaaleanpunaisista vaatteista helposti ruskeita tai sinisiä, kunhan laitetaan pesukoneeseen sopiva coctail. Mutta pitsit ja rusetit ja perhoset ym. ei värjäämällä häviä. Kyllähän tietty pojankin vaatteissa saa jotain juttuja olla, mutta ei sentään pelkkää pitsiunelmaa. Onneks toinen isosisko ei ole juurikaan pinkin ystävä, niin on edes jotain valmiina pikkuveikalle.
Eli siis poika olis tulossa :D
Koko vastasi tasan oikeita viikkoja ja kaikki oli kunnossa.
Mies sano, ettei sen väliä kumpi tulee, mutta on ihan selvästi muikeena, kun saa vähän tasotusta akkavaltaa.
Lääkäriaseman vessassa vaihdoin tuulipuvunhousuja jalkaan ja nuljautin jotenkin selkäni. Siitä vielä ajeltiin koko perheen voimin päivä(kala)retkelle Poriin ja takaisin. Vettä satoi, eikä kalaakaan kauheesti tullu. Ja nyt on selkä jukelissa ja kipee. Valivalivali

Kaiken kaikkiaan ihana päivä =) =) =)

Onnellisia oloja kaikille
Prilli ja Sisu 20+3
 
nevi Mulle tehdään polilla synnytystapa suunnitelu, kun sektio tehtiin viime syyskuussa. Tyttö syntyi toukokuussa 2000 viikolla 39+6 käynnistyksen jälkeen imukupilla ja synnytyksen kesto oli 20 tuntia. Tyttö painoi syntyessään 3515g....

Poika oli sitten elokuussa 2001 ihan toinen juttu :| synntys alkoi viikolla 41+6 spont. ja lääkäri ultrasi aamulla ja sai painoarvioksi 3700g synnytys kesti taas sen melkein 20 tuntia josta ponnistusvaihe oli kestoltaan 2 tuntia....sanoin kätilölle tunnin ponnistusvaiheen jälkeen, että tätä vauvaa en saa pihalle...hän siihen, että rouva on nyt hyvä ja ponnistaa kovemmin :/

Sydänäänet laskivat vaarallisen alas ja yhtä`äkkiä koko huone oli täynnä lääkäreitä ja hoitajia ja huudettiin imukuppia....sairaalan ylilääkäri päivysti ja karjasi, että nyt kaikki seis....vauva on olkapäistä jumissa synnytyskanavassa (hartiadystokia) naama oli myös virhetarjonnassa, napanuora kaksi kertaa kaulanympärillä ja käsi oli vielä kaulalla....lääkäri pyöräytti vauvan hartioista, että itselläni tuntui, että halkean keskeltä kahtia niin voimakas kipu siitä tuli ja repesin pahasti, mutta onneksi saimme terveen pojan jonka painoarvio meni yli ½ kiloa vikaan eli vauva painoi 4340g....

Kätilölle olin pitkään katkera, kun oli niin älyttömän ylimielinen koko synnytyksen ajan ja itsestäni tuntui tosi pahalta pitkään ja varmaan osaksi masennuin tapauksen takia.....

Kolmas painos syntyi sitten syksyllä 2007 sektiolla, viikolla 39+1 painoi tasan 3500g ja sanoin heti, että alakautta en enää synnytä yhtäkään, kun mun kroppaani ei näköjään ole tehty synnytyksiin ja sain sektion....siinä kaikki meni nappiin ja olin moninverroin paremmassa kunnossa, kun alakautta synnyttäessä ja olenkin nyt paljon seesteisemmässä olotilassa, kun on hyvin mennyt synnytys takana....tätä neljättä en vielä tiedä miten häntä lähden synnyttämään, mutta lääkäri varmaan sen päätöksen tekee parin viikon päästä....

Kisse ja Hipsukka 34+3 :heart:
 
Iltoja! Viimeyönä vihlas kipeesti toiselta kyljeltä, kun yritin kääntää kylkeä, niin kipeää otti, että luovutin :| mutta kait ne kuuluu asiaan masun repimiset, mutta aina ne yllättää yhtä rajusti, kun tulee varottamatta.

Huomenna vaihtuu taas tasaviikot, ja 2 vkoa olisi vielä np-ultraan, joten kyllä se sieltä...

4krs+masukki 10+6
 
Hyvää alkanutta uutta viikkoa :wave:
Ja mukavaa syyslomaa niille, joilla alkoi tänään :)

Meillä on syyslomaa ensi viikko. Tyttö 13v lähteekin perjantaina lainatyttömme luokse muutamaksi päiväksi. Meille hän ei ehdi tällä lomalla tulla, kun heillä on syyslomaa vain pari päivää :(
Yksi toinen syyslomalainen saadaan meille muutamaksi päiväksi lomailemaan. Muuta ohjelmaa ei olla paljoa suunniteltu, kun mies on koko viikon töissä ja autokin hänellä käytössä.
Tulevana lauantaina on tosin mukava päivä tulossa, kun lähden tekemään kirppis- ja äitiysavustusrahoilla Ideaparkiin jouluostoksia =) Tykkään kovasti kierrellä kauppoja ja suunnitella lahjaostokset tarkkaan. Isommat muksut tekevätkin parhaillaan 'toivelistoja', joista valitsen sitten sopivat lahjukset.

Toivottavasti vaan fysiikka kestää tuon päivän kiertelyn ja kantamisen. Pikkuhiljaa alkaa olla pakko tunnustaa ettei samallalailla enää pysty kaikkeen mihin haluaisi. Selkä ei ole enää tullut entiselleen :/ Koko ajan saa miettiä minkä verran uskaltaa jotain puuhata, ettei sitten mene loppupäivä vaakatasossa. Supistuksetkin alkavat olla jo aika vakituinen vieras ihan leppoisillakin kävelyreissuilla ja puuhasteluissa.


Hienoa mimuli kun olet tyytyväinen tuohon hankkimaasi doppleriin :) Kyllä olisi muutaman kerran ollut aika rauhoittava kapine täälläkin :whistle:
Olipas tökerö hoitaja tuon istukan suhteen :/ Ihan oikeassa olet, että suurin osa istukoista siirtyy ylöspäin kohdun kasvaessa.
Sektioonkin tunnut suhtautuvan ihan oikein; jos tulee, niin tulee, eipä sille mitään mahda. Oletko synnyttänyt aikasemmat lapsesi alakautta?


Bonbon Kiitos vaan :) Minulla vaikuttikin tuohon kirppistuloon juuri tehty useamman huoneen remontti. Tulipa käytyä joka nurkka ja kaappi oikein kunnolla läpi. Paljon oli tavaraa joihin ei oltu koskettu vuosiin ja sitten kun värimaailma muuttui, sai aika paljon entistä käyttötavaraa lähtöpassit.
Oikeastaan ainoa ongelma meillä on, ettei mies raaskisi luopua mistään ja minä olen vähän liiankin herkkä poistamaan tavaraa. Nytkin kellarissa odottelee pari kassia divariin, lasikeräykseen, lehtikeräykseen, työttömien kirppikselle ja UFF;n laatikkoon.


Saakos Prilli tuon pojan ( Onneksi olkoon :heart: ) laittaa tuonne viralliseen listaan?
Valita pois vaan. Kyllä nuo selän mokomat on sellaisia, ettei niiden kipua kestä kukaan :/


No jopas on sinullakin Kisse takana monenlaista synnytystä. Ymmärrän täysin jos et ole poikasi syntymän jälkeen valmis alatiesynnytykseen.
Kurkkasin tuolta listalta, oletko kertonut kumpi nyt on tulossa. Ei ollut mainintaa. Olenko unohtanut laittaa, pidättekö salassa vai ettekö tiedä itsekään?


Oikeassa olet 4-kerroksen väkeä että nuo kivuliaat vihlaukset on tosi inhottavia. Välillä jopa pelottavia, kun ovat niin voimakkaita. Näillä viikoilla ovat jo onneksi kovin vähentyneet. Silloin tällöin tulee kun aivastaa, nousee ylös tai kääntää kylkeä. Mutta paljon, paljon harvemmin kuin ennen.



Nyt lähden pikkuisen kanssa pihalle vähän happihyppelylle =)
Mukavaa päivää.



Nevi ja Vilttitossu rv 29+6
 
Kyllä saa laittaa pojan listalle. Ultrakätilö sanoi, että vaikkei sukupuolesta aina voi olla varma, niin kyllä tälläselkeästi pippeli on.
Nyt täytyy päästää kuumeinen ekaluokkalainen pelaileen.

Prilli
 

Yhteistyössä