35v+ odottajat, vol 2

Miina70 Ihmettelen että miksi annat jo nyt soseita?Vauvan suolistolle ei ole vielä hyväksi antaa niitä. Täysimetyksen suositushan on nyt 4-6 kk, mitä ne neuvolassa sanoo? Jos maitoa tulee hyvin, ei tartte hätäillä muuta ruokaa, jos hyvin kasvaa. Kukin tekee tietty niinku parhaaksi näkee.

Mitä kuuluu neville ja muille? Missä luuraatte? :)
 
Korjaus; eli vauvelini on 3,5 kk vanha (ei 2,5 kk kuten olin virheellisesti kirjoittanut). Täyttää kohta 4 kk, reilun viikon päästä. Ihan pieniä makuannoksia on vain saanut muutaman päivän ajan, 1-2 teelusikallista yhden kerran päivässä. Ei tuosta varmaan mitään haittaakaan ole, annokset ovat aika pieniä. Pakko pikkuhiljaa aloitella soseita kun mun täytynee kohta lopettaa imetys (aloitan oman lääkityksen ja silloin en voi imettää) eikä vauva huoli pullosta maitoa.
 
Pitkästä aikaa tervehdys minultakin. Kaikki on mennyt hyvin ja masu kasvaa. Puoli väli ohitettu ja liikkeitäkin olen jo alkanut tuntemaan. Mulla siis istukka etuseinässä, joten vaimentanut liikkeitä sen verran. Tänään piti olla hammaslääkäri, mutta hampilääkärin lapsi sairastunut, joten aika siirtyi loppukuulle. Neuvola seuraavan kerran vajaan kolmen viikon päästä, silloin pääsen täyttelemään niitä Kelan papereita.

nimiko ja sintti 20+6
 
Heippa! Kiitos kannustuksesta ja tuesta :flower: olo nyt vähän rauhoittunut. Ajattelen että kyllä kaikki järjestyy. Tänään eka neuvola, juttelen asiasta siellä ja katsotaan mitä täti sanoo. Toivotaan parasta. Aurinkoista päivää =)
 
Hei vaan,

Täällä kotiuduttu sairaalasta. Pahoinvointi vei kaikki voimat että jouduin pe tiputukseen. Ultrankin tekivät ja siellä sydän sykki vimmatusti. :heart:

Pahonvointilääkkeitä kirjoitti lääkäri minulle ja katotaan kuinka minun käy. Oli outoa olla siellä muiden isomahaisten :D joukossa kun itsellä viikkoja vaivaiset 7+4 :ashamed: :D
Synnyttäneetkin oli syömässä samassa paikassa..voi niitä pikku nyyttejä. :heart: On itsellä vielä niiiin pitkä matka synnytykseen. Aah..kuinka jaksan odottaa. :D
 


MARRASKUU 2008
sarppa70....37v....ensimmäinen....la 01.11.2008

Kisse....37v....neljäs (t-00, p-01, p-07)....la 20.11.2008 TAYS

Neeanäiti....41 v....kolmas (p-03, t-06)....la 25.11.2008 SeKS

Czarina....40v....ensimmäinen....la 26.11.2008....
poika tulossa TAYS

minnihiiri68.... 40v.... ensimmäinen.... la 28.11.2008....
tyttö tulossa PS


JOULUKUU 2008
leeloo....36v....ensimmäinen....la 2.12.2008 KÄT

nevi....40v....viides (t-89, p-92, t-95, t-06+lainat-93)
....la 23.12.2008 K-HKS

iinius....36v....ensimmäinen
....la 23.12.2008 KOS

akkamänty....40v....ensimmäinen....la 26 tai 27.12.2008 TAYS


TAMMIKUU 2009
janttu672....35v....ensimmäinen....la 02.01.2009

Piiloblondi....42v....ensimmäinen....la 05.01.2009....
tyttö tulossa NKL

tuttelitar....39v....kuudes (p-97, t-98, p-05, p-06, t-07)
....la 13.01.2009

sini-sissi....35v....toinen....la 15.01.2009....
poika tulossa

nokko....36v....kolmas....la 20.1.2009

lilli70....38v....ensimmäinen....la 21.01.2009


HELMIKUU 2009
bonbon....36v....toinen (t-07)....la 06.02.2009

mantana....40v....toinen (t-04)....la 06.02.2009 KHKS

Riituli....40v....toinen (p-06)....la 18.02.2009

nimiko....36v....ensimmäinen....la 17.02.2009

prilli....37v....kolmas (-01, -02)....la 25.02.2009 VAS

Seranzu....37v....kolmas (p-94, t-97)....la 27.02.2009
HYS

päivänkakkara67....41v


HUHTIKUU 2009
Lis69....39v....toinen (p-07)....la 07.04.2009

mimuli....neljäs....la 08.04.2009

Ninu....39v....la 08.04.2009



TOUKOKUU 2009

4-kerroksen väkeä....35v....neljäs (-00, -01, -03)
....TAYS

Aurora72....35v....neljäs(-94, -98, -00)....la n.20-05.2009 SeKs

einiinvaan....42v....kolmas





TOUKOKUU 2008
vappuvauvan äiti....toinen.... :heart: syntynyt
tyttö 04.05.2008 :heart:


KESÄKUU 2008
Miina70....kolmas (p-94, p-96).... :heart: syntynyt
tyttö 17.06.2008 :heart:

ansku71....kolmas (p-01, p-06).... :heart: syntynyt
poika 18.06.2008 :heart:


HEINÄKUU 2008
anjamarita....ensimmäinen.... :heart: syntynyt
tyttö 25.07.2008 :heart:

ELOKUU 2008
säihke ....kolmas(t-01, p-03).... :heart: syntynyt
poika 12.08.2008 :heart:

Äiti-66....41v....neljäs (t-98, p-00, t-05)... :heart:
syntynyt poika 20.08.2008 :heart:




Menetyksen kokeneet;

:hug: diddlina :hug:

:hug: Lumi-Marja :hug:

:hug: Rouva Pikkumyy :hug:

:hug: maijamette :hug:


 
Hei vaan minunkin puolestani pitkästä aikaa.

Äitiyslomalla jo toista viikkoa, ja menoja on ollut melkoisesti. Tosin olen vielä töissä kiinni aika lailla, onneksi suurelta osin etänä pystyn avustamaan. Vatsa pyöristyy, vaan ei vielä tunnu laskeutuvan millään. Taitaa olla liian hyvin kalustettu yksiö, ettei suotta viitse vaihtaa vielä alemmas. Saisi kyllä jo ruveta tekemään muuttoa tänne meidän "maailmaan", on olo jo sen verran kankea useasti. Onneksi ei juuri mitään vaivoja ole. Välillä supistelee harvakseltaan ja kivuttomasti, liitoskipuja tullut jonkin verran, mutta ei juuri muuta.

Mulla on ollut viime viikkoina varsin ahdistunut olo, melkein kaikesta. Nyt viime aikoina maailman pankkitilanteesta. En yleensä edes reagoi tollaiseen, toki uutiset kuuntelen ja seurailen, mutta tilanteen tarkastelen, vasta kun oikeasti omalle osalle jotain sattuu, niin sitten mietitään mitä tehdään. En ole ollut pitkiin aikoihin ennakkoon pohtija ja mietiskelijä, vaan kaikkea se raskaus teettää, kun nyt pitää näitäkin murehtia ennakkoon. Vaikka ei taida olla edes mitään syytä huolestua ennakkoon... HUH!

Meillä pitäisi olla suunnilleen valmiina kaikki vauvan tuloa varten. Enempää ei kai kannata laittaa, vasta kun näkee oikeasti mitä juuri tämä vauva kaipaa. Ja vielä se, että on meidän esikoinen, niin katsotaan vasta kun nähdään. Näillä nykyisillä selvitään alkuun varsin hyvin.
En ole vielä pakannut itselleni kassia valmiiksi, enkä vielä varmaan sitä teekään. Vauvalle laitoin vaatteita ja jotakin muuta valmiiksi turvakaukaloon, että mies osaa ne sitten ottaa mukaan, kun hakee meitä.

Huomenna taas neuvolaan, nyt näitä käyntejä tuntuu olevan viikottain. Hyvä on, että pitävät huolta minusta ja asukista. Multa irtosi vielä tänään illasta hampaasta paikka, joten pitää yrittää saada huomiseksi hammaslääkäri. Toivottavasti saisin sen samaan aikaan kuin neuvola, kun ovat samassa talossa, ettei tarvitse kovin montaa kertaa lähteä tonne keskustaan...

Hyvää illanjatkoa kaikille. Palailen taas, ehkä ennen vielä laitokselle menoa...

Sarppa ja tiitiäinen 36 + 2
 
Maanantai-iltaa :wave:

Kovimpa olin kiireinen viikonlpoun, kun en edes tänne ehtinyt :whistle:

Ystävätär tuli viikonloppua viettämään ja lähti vasta tänään kotiin. Kirppispöydän pidonkin lauantaina aloitin. Joka päivä yritän viedä jotain uutta ja siivota pöytää 'myyntikuntoisemmaksi'. Ihan kivasti vaikuttaisi tavara liikkuvan. Jospa sieltä jonkinlaisen tukon saisi rahaa joulua varten.

Onnittelut Minnihiiri68 hyvistä rasitustuloksista :flower: Minä varmaan kuulen omistani 15.päivä neuvolakäynnillä. Kai ne soittelevat jos aikasemmin jos niissä on jotain häikkää.
Minäkin olen huomannut että pitää ottaa jo tosi iisisti siivoamisen kanssa. Selkä suutahtaa heti ja supistuksetkin lisääntyvät kovasti. Miehen kanssa tehtiinkin nyt sopimus että minä siistin paikkoja ja pyyhiskelen pölyjä ja hän hoitaa imuroinnit ja lattioitten luuttuamisen,


Eka neuvola jo takana 4-kerroksen väkeä Hienoa =) Kyllä se aika vaan kuluu, usko pois.


Sinulla anjamarita Sara kasvanut hienosti :heart:
Nuo rokotusten joskus aiheuttamat kuumeet ja känkkäränkät on aika inhottavia. Onneksi sitä tietää mistä johtuvat ja ovat ohimeneviä. Meilläkin jokaiselle tullut ainakin jostakin piikistä jälkioireita. Supot ovat yleensä hyvin helpottaneet pikkuisten oloa.


Sinulla oli taas ollut käynti mahan kanssa Neeanäiti Hyvä kuulla, että pikkuisesi kasvaa koko ajan, vaikkakin alemmalla käyrällä.
No voi, vai ei tavara liikkunut siellä. Harmi juttu, onhan siinä hommassa kuitenkin oma tekemisensä. Muistelen kuitenkin, että teit sentään muutamina päivinä aika hyviä ostoksia. Hienoa sentään se ;)


prilli minulla ei ole valitettavasti kokemusta Teutoneista.
Kuinkas kalastusreissu sujui? Isojakin saaliita?


Mukavasti kerroit Miina70 teidän pikkuneidin touhuista :heart: Oikeassa olet, ihan liian nopeasti ne mokomat tuossa iässä kasvavat ;)
Tosiaan harmi, että joudut lopettamaan imetyksen, muistelenkin että kirjoitit asiasta vielä raskaana ollessasi. Toisaalta voihan siinä tulla sellainen extra-hyöty, että pikkuinen alkaa kiinteämmän ruoan ansiosta nukkua öisin pitempiä pätkiä.


nimiko onnittelut sinulle puolenvälin ylityksestä ja liikkeistä :flower:


einiinvaan kuinkas neuvolassa sujui?


No voi Aurora72 jopas sinua koitellaan heti raskauden alussa :hug: Kovasti tsemppiä sinne.



Nevi ja Vilttitossu rv 28+6
 
Olitkin sarppa70 samoihin aikoihin kirjoittamassa :wave:
Mukavaa kuulla sinustakin.
Vai vielä työhommiakin puuhailet äitiyslomallasi :/
Sinulla on kyllä ihanat ja jännät ajat edessä, ensimmäinen pikkuinen tulossa =)

Pitäisiköhän kuitenkin jo ihan varuiksi se omakin kassisi pakata ;)



Nevi ja Vilttitossu rv 28+6
 
Meinasin kirjoittaa tähän alkuun 'Harmaata tiistaita', mutta nyt ulkona onkin aivan ihana sää.
Eli laitankin; Aurinkoista tiistaita :wave:

Selailin tuossa vähän pinoamme taaksepäin ja olikin monia joista ei ole kuulunut mitään aikoihin.
:attn: Mitä siis kuuluu; Riituli, Piiloblondi, akkamänty (päädyitkö Gessleihin? ) , Ninu (sinulta kaipaan myös laskettua-aikaa tuonne listaan) , leeloo, janttu672, tuttelitar ja monet muut.

Ja lisää, lisää 'tosielämän' tarinoita tuoreilta äideiltä =)


Nyt lähdenkin hinnoittelemaan noita kirppiskamoja. Ties vaikka viikonloppuna tulee kauhea ostosryntäys ja silloin pitää olla valmiina ;)


Ihanaa päivää teille kaikille =)



Nevi ja Vilttitossu rv 29+0
 
Heips, kaikille! Täältä vähän huhuilen, kun en paljoa jaksaisi koneella istua. :wave:
Huomenna on neuvola ja sokereiden takia hyppään, joka toinen viikko lääkärissä. Insuliiniannokset nousee ja ruokavaliota tarkkailen... mieli tekisi jotain ihan kamalan makeaa, mutta enpä voi semmoisia syödä. Paino aamulla hyvässä mallissa eli ei nousua vaan pientä laskuakin! Vauva tuntuu voivan hyvin, kun liikkuu taas päivisinkin, eli kait hereillä olo jaksoja nyt hällä. :heart:
Niin oli meillä rakenneultrakin vajaa pari viikkoa sitten ja siellä oli kaikki hyvin! (profiilissa kuvakin) Sen jälkeen tuntui tosi hyvältä ja ihanaa oli koko perheen kera siellä kuikuilla vaavia! :heart:

Töissä olen edelleen ja iltapäivää kohden vatsa kiristyy/supistelee kovin. Pitäisi siis rauhoittaa tahtia... :ashamed: Työviikot pikkuhiljaa jo vähenevät eli mammalomaa odotan kovasti, että saisi rauhoittua.
Täällä oli imetyksestä puhetta... mitenkäs teillä on yleensä alkaneet maitorauhaset toimintansa? Eli missä vaiheessa sitä ternimaitoa alkanut tulla? Itse olen jo kolme viikkoa suorastaan tuskaillut, kun rinnat niin arat, että ainoa helpotus tuntuisi olevan IMETYS!! Rinnat tihkuu maidon väristä nestettä ja nyt saan suojata etuvarustusta näillä kylmillä syys säillä, jottei tulehdus iske ennen aikojaan! :headwall: :)

Semmosta, mutta tyttelille lupasin ulkoilemaan, joten hellurei ja mukavaa päivän jatkoa kaikille! :flower: :wave:

mantana ja pikkuinen "Toivo" rv. 22+4 :heart:
 
Heippa!

Neuvolakuulumisia tänään:

rr 120/79
hb 135, syön nyt vain raskausvitamiinia, jossa rautaa, en muuta tartte
pissa puhdas
liikkeet ++
vauva ultrattiin, oli perätilassa ja kääntyi yhtäkkiä kesken kaiken melkein raivotarjontaan
sf-mitta 22 (vasta)

Eli ihan hyvää kuuluu!

Neeanäiti ja Pikkuprinsessa rv 33+0
:heart:
 
Eilen tehtiin Ikean reissu ja ostettiin kaikkea tarpeellista ja ehkä vähän tarpeetontakin :D
laittelen jossain vaiheessa valokuvaa, kun kerkiän systeemistä joka ostettiin meidän rappusten alle ja tuli sekin hukkatila hyötykäyttöön ja saadaan kaikkea vauvan kamaa sinne laatikoihin.

Poika ei sitten koko reissulla itkenyt kertaakaan vaan oli ihanan aurinkoinen ja nauravainen koko ajan vaikka jossain vaiheessa oli pissat tullut läpi. Nukkui mennen tullen pitkän ajan, kun ajoimme Tampereelle päin.

Huomenna neuvola ja anoppi tulee hoitamaan poikaa vaikka olisin hänet mukaankin voinut ottaa, kun istuu kiltisti rattaissa. Hullut Päivät alkavat huomenna ja sielläkin pitäisi jossain vaiheessa mennä käymään, mutta meinaan kyllä nakittaa äitini, kun menee sinne kuitenkin jo klo 8 joka päivä.

Äitiysloma alkaa 15.10 mikä on samalla miehen 38v. synttäripäivä.....lapsilla alkaa myös syysloma mikä kestää 3 päivää....

Kisse ja Hipsukka 33+5 :heart:
 
Pakkasen huuruista keskiviikkoa :wave:

Kylläpä on ulkona kaunista. Aurinko loistaa ja kaikki on peittynyt pakkasyön jälkeen valkoiseen huuruun. Sisäinen tonttuni kolkuttelee jo hurjaa vauhtia joulua tekemään :xmas: Vielä pitää malttaa odotella, ei taida olla kovin fiksua jo nyt koristella tai leipoa pipareita :whistle: Onneksi on kuitenkin tämä joulukuun pikkuinen tulossa, niin voi tänä vuonna edes vähän kiirehtiä tuon ihanan ajan alkua.

Kamppailen täällä kovasti omien tuntemusten kourissa. Eli vauvelin liikkeistä olen yhäkin huolissani. Eilen jo soitin neuvolaan, mutta oli hoitaja koulutuksessa.
Tuntuu, että liikkeet vain vähenee päivä päivältä ja tulee koko ajan heikommiksi. Iltaiset myllerryksetkin ovat kadonneet. Monena iltana olen nyt nukkumaan käytyä kuunnellut pitkät tovit kohdun hiljaisuutta :( Edes makeat juomiset tai syömiset eivät saa pientä liikkumaan.
Yritän itselleni hokea, että istukka on vain niin edessä sekä iso ja paksu. Soittoaika olisi tänään klo 11 ja 12 välillä. Mietin vielä mitä teen...

...tänäänkin olen vain kerran tuntenut jotain, mikä voisi olla pieni liikahdus :(


Taidan nyt keskittyä noihin kirppiskamoihin jotta saan muuta mietittävää. Tulen sitten myöhemmin kommentoimaan kirjoituksianne.



Nevi ja Vilttitossu rv 29+1
 
huomenet! Tänään oli kuvotusta kun nousin tyhjällä mahalla, mutta aamupuuron syötyäni olo oli taas loistava... ei vois siis sanoa, että pahoinvointi haittaisi elämää.

kovasti sitä miettii, miten mahtaa synnytys sujua tälläkertaa... ei mitään traumoja edellisistäkään, mutta Sairaalaa seuratessa sitä miettii, jos joutuisikin sektioon, ja se on pahin pelkoni.

Ei mulla muuta uutta kerrottavaa raskauteen liittyen... tässä vaan mennään päivä kerrallaan ja neuvolalääkäri olisi seuraava etappi ja sen jälkeen pääseekin jo pian ultraan, viimeinkin.

4krs+masukki 10+2
 
NEVI Jos muistat minäkin olin sitä mieltä että Sara ei liiku jä kävin yhtenä viikonloppuna ihan Naistenklinikan päivystyksessä jossa laittoivat kgt käyrälle. Tuloksena oli että kyllä tyttö liikkui mutta liikkeet olivat jotenkin niin hitaita ja hentoja etten itse niitä huomannut mutta kone rekisteröi. Lapsella vain ei ollut enää tilaa liikkua niinkuin ennen.

4-kerroksen väkeä minulla oli kertakaikkiaan oireeton raskaus. Ei pahoinvointia ei liitoskipuja, Närästys tuli lopussa ja issiäs vaivasi loppupuolella ennenkuin jäin äippälomalle. Niin ja jossain vaiheessa raskautta ihoni kuivui niin että piti rasvata, Rasvausta en ole harrastanut milloinkaan.

Pakkasta oli aamulla täälläkin ja aurinko paistaa, tyttö nukkuu ulkona vaunuissa niinkuin joka päivä. Hyvää päivänjatkoa =)

anjamarita ja Sara 2 kk13pv
 
Hei kaikki kanssa sisaret . Vieläkö mahtuu mukaan? Oon 36v ja esikoista odotellaan hyvin hyvin onnellisina neljän vuoden lapsettomuus hoitojen jälkeen =) LA olisi 23.12 ja KOS paikka jossa synnytämme.

Raskaus aika mennyt suhteellisen hyvin kun alku ajan pahan oloista selvittiin...lukuun ottamatta turvotuksia, painon nousua, närästystä ym. mukavaa mikä tietenkin kuuluu asiaan ja on ihan tois sijaisia seikkoja sen rinnalla mihin kaikki nää johtaa... :)

Nevi meillä on näköjään sama ajankohta menossa ja mulla kans tuntuu eri päivinä liikkeet voimakkaampina kuin toisinaan saa keskittymällä keskittyä että siellä kääntyillään, mulla istukka takana joten helpompi on kaiketi tuntea...eilen illalla hermoilin taasen liikkeistä et miks ei kuulu mitään ja kokeilin vatsan seutua kädellä niin poikittain tuntu kaveri olevan kun sellainen pienen pään kokoinen pahkura törötti sivulla....pidin kättä siinä päällä ja silittelin niin pieni käänteli muutaman kerran päätä ja hävis vatsan syövereihin, aivan uskomattoman liikuttava hetki!

iinius ja maha kaveri 29+1
 
Kaikki hyvin :D

Soitin neuvolaan ja pääsin sykkeet tarkistamaan. Ihan kyyneleet valuivat kun kuulin tutun äänen :heart: 150-160 välillä jyskytti hurjaa vauhtia ja muutaman potkunkin pisti pikkuinen vielä näytiksi.
Kyllä samaan aikaan oli niin helpottunut ja nolo olo :ashamed:
Hoitaja oli aivan ihana. Tälläistä vanhaa konkariakin jaksoi ymmärtää ja kannustaa. Uskoi liikkeiden heikkouden ja vähyyden tosiaan johtuvan isosta edessä olevasta istukasta. Sanoi, että ihan rauhassa tulla uudestaan käymään jos siltä tuntuu.

Nyt en kyllä enää hermoile. Olen 100% vakuuttunut, että pikkuisella kaikki hyvin :heart:
Pitkään tosin kesti ennenkuin uskoin että viides raskausaika voisi olla vauvatuntemusten suhteen näin erilainen. Sitten kun ne sykkeetikin olivat viimeksi siellä neuvolalääkärillä tavallista hitaampia, niin tätä äitiä vietiin pohjamutiin ja vauhdilla.


Kivaa uusi tulokas; iinius :wave:
Lämpimästi tervetuloa :flower:

Sinulla monta vuotta raskaita aikoja takana :hug: Voi miten ihanaa kun nyt on kaikki hyvin.


Tsemppiä mantana ruokavalion kanssa :hug:
Nostan sinulle hattua kun hyviä tuloksia olet saanut aikaseksi.

Minulla ei ole koskaan raskausaikana noussut maito rintoihin, mutta onneksi kuitenkin, leikkaustenkin jälkeen, parissa päivässä, alkanut herumaan.


Ikeaan tekisi minunkin mieli Kisse Minulla vaan ne ostokset taitaisi kaikki kuulua tuohon tarpeetonta-kategoriaan :/ Ihan liikaa innostun siellä ostelemaan. Sitten kun on vielä nuo intohimoiset sisustajatytöt 13v ja 19v, niin konkurssi on aina lähellä Ikean reissun jälkeen.


Kiitokset kannustavista sanoista anjamarita =)



Nevi ja Vilttitossu rv 29+1
 
Hienoa nevi, että kaikki hyvin. :hug: :heart:

Mun piti vielä lisätä tuohon neuvolakuulumisiin, että mulle tullu painoa +200g/vko :)

Just tultiin muskarista pikkuneidin kanssa ja kivaa oli, onhan tuo nostelu jo vähän hankalaa, ei sitä paljon enää viitsi edes yrittää.

Huomenna menen kylään siskoni ja lasten luo, meillä samanikäiset lapset, hänellä tyttö täytti elokuussa 5 v ja poika täyttää tässä kuussa 2 v. Synttärit parin viikon päästä. Välimatkaa meillä on n. 65 km sivu. Viimeksi nähty elokuussa hänen tytön 5-v synttäreillä.

iinius: Tervetuloa mukaan ja mahaa kasvattamaan. :heart:

Kiitos nevi: Kontrollit äitipolilla jatkuu ja seuraava käynti pe 17.10 ja sitten nla 20.10.

Mukavaa illanjatkoa! :heart: Neeanäiti ja Pikkuprinsessa rv 33+1 :heart:
 
Taas sitten torstai :)


Neeanäidille mukavaa kyläilypäivää :wave:
Olisipa minullakin läheinen jolla samanikäisiä lapsia. Olisi edes sisko tai olisin edes jonkun täti :|
Yksi isoveli löytyy :heart: Mutta heillä ei ole vaimonsa kanssa lapsia, eikä ole tulossakaan. Miehellä on kolme veljeä ja yksi sisko. Heillä toki lapsia on, mutta kaikki jo ylä-aste/lukio/aikuisiässä.

Voi, voi, nyt aloitin tämän päivän valittamalla :headwall:
Lähdenpä tuonne takavasemmalle hieman piristymään ja tulen sitten uudestaan myöhemmin kurkkaamaan mitä tänään kirjoittelette.



Nevi ja Vilttitossu rv 29+2
 
Hienoa, Nevi, et vauvelisi voi hyvin :) :) :) Muistan, että keskimmäinen aiheutti aikanaan mulle samanlaisia sydämentykytyksiä: oli vaan ihan hiljaa ja liikkumatta tosi pitkiä aikoja. No, nykyisinkin tyttö on tosi rauhallinen, sanoisin, että synnynnäinen joogaihminen. Että sitä se vaan tiesi.

Aamulla mulle tuli jotenkin jouluinen olo ja ajattelin, että ihanaa - kohta pääsee tekemään kaikkia joulujuttua. Ekaksi kaivan kynttilät esiin ja hankin uuden pöytäliinan tohon ruokailuhuoneen pöydälle. Viestiketujua selatessani huomasin, että en olekaan ainoa, jonka sisäinen tonttu jo heräilee... Taitaa siis olla jo oikea aika.

Mulla on menossa 15. rv, ja kaikki on tosi hyvin. Veriseulan + np-ultran tulos oli ok, joten sikälikin olo on nyt rauhaisa. Mutta se mahan koko... huh huh. Painoa on tullut kohtuulliset 3 kg lisää, mutta maha - se on jo tosi iso. Parin viikon ajan raskauteni on ollut jo ihan ilmiselvää. Mulla tulee maha jotenkin tohon eteen (ei näy taakse) ja tosi korkeelle. Vähän ihmetyttää, että mitenkäs iso se nyt sitten mahtaakaan olla puolen vuoden kuluttua, jolloin vauvan pitäisi syntyä... (La-aika on 8.4, ultran mukaan nyt mennään päivässä 14+4.) Ei taida vanhan nahka enää kutistua kokoon ;) ;)
 

Yhteistyössä