35v+ odottajat, vol 2

Ja taas alkoi uusi viikko... siispä hyvää alkanutta viikkoa kaikille.

Ja onnittelut myöhässä/etukäteen synttärisankareille! Pääsette siirtymään tuonne viidennelle kymmenelle :D Tosin perästä tullaan vaikkei kiinni saadakaan... :flower:

Ja onnitteluja myös hyvistä ultrakuulumisista, niitä on aina mukava lukea.

Huh, kuulostaa todella ikävältä tuo Auroran pahoinvointi. Vaikka tuollaista se kait on. Itse olen selvinnyt kaikki raskaudet ilman pahoinvointia, joten olen tainnut olla aika onnekas.

Perjantai-iltana oli pakko antaa periksi ja lähteä paikallisen tk:n ensiapuun hakemaan kuuria rintatulehdukseen. Kuvittelin selättäväni tulehduksen aktiivisella kotihoidolla, mutta toisin kävi. Oli aika eksoottinen kokemus istua perjantaina iltamyöhällä ensiavussa. Sinne tuotiin jos jonkinlaista miehensohjoa :eek: No, nyt on jo ok olo.

Seuraa turhamaista valitusta ilman todellista syytä, joten voi/kannattaa jättää lukematta:
Lauantaina kävin ostamassa itselleni sellaisen peruskännykän täällä kotonaolon ajaksi, työluuri joutaa kaappiin. En ole yli kymmeneen vuoteen ostanut itse puhelinta, ja kuinkas mammalle nyt kävikään - tämä ostamani yksilö ei toimi. Tänään olen soitellut myyjäliikkeen ja huoltoliikkeet läpi eikä muuta kuin täytyy kuskata luuri samantien huoltoliikkeeseen :( Hiukan ottaa päähän tuollainen turha vaivannäkö. Uutta puhelinta ei myyjä anna tilalle, kun vika ei ole koneessa vaan softassa. Olen pudonnut täysin kehityksen kelkasta tässäkin asiassa...

Hanneksen kanssa menee mukavasti edelleen. Ei siitä paljon kertomista. Eikun onpas sittenkin! Aletaan sittenkin pääsemään rintakumista eroon ainakin osittain. Nyt syödään jo noin puolet kerroista ilman kumia. En ole missään vaiheessa ottanut mitään pakkovieroitusta vaan aina tarjonnut rintaa ensin paljaaltaan. Ja nyt tosiaan alkaa jo yhä useammin kelpaamaan sellaisenaan. Onhan poika toki kasvanut todella paljon, joten senkin myötä saa varmaan paremmin otteen.

Perjantaina meillä onkin sitten ensimmäinen lääkärineuvola.

Säihke ja Hannes, huomenna 7 viikkoa







 
Kiitti Nevi anoppi eli lasten mummi on kyllä mukava. Järjesti meille kihlajaisetkin 13 vuotta sitten. Meillä on huomenna kihlapäivä. Mitähän mukavaa sitä keksis, on niin paljon hyppöötä=menoja tällä viikolla, ettei pahemmin kerkee juhlia. Maruinen on tosiaan kitisevä.

Pikkuneiti voi jo paremmin, tulee vaan joka yö viereen, pupuile siinä sitten. No, aikansa kutakin. Kun saiskin pysymään omassa sängyssään. Kai se taas tilanne muuttuu ennalleen, kun pikkuinen paranee. Nuhaa on vieläkin.

Onnea Minnihiiri68 :flower: Itse olen jo 41 täyttänyt. Vuosi sitten juhlin pyöreitä.

Kirppistavaraa pitäis kattella lisää, laiskamato meinaa tosiaan iskeä ja huilata pitää aina kun muistaa ja saa. =)

Aamulla kun pikkuneiti heräs vieressä, kiipes mun yli ja meni kattomaan isoa veljeä, joka oli kans hereillä. Tuumas: Heippa! Äiti mammii, ojjaan hijjaa. :D Loikoilin vielä puolisen tuntia, kun lapset touhusivat olkkarissa. Antoivat vielä hiukan nukkumisaikaa äitillekin. Usein on jo kova kiire aamupalalle, kun heräävät. Mentiin sitten puoli 9 mais aamupalalle. Mies oli lähtenyt jo 5 mais töihin ja olin silloin hetken hereillä ja nukahdin kohta uudestaan.

Pienempi nukahti vasta päikyille, iskän kainaloon meni, kun huilas kans töistä tullessaan.

Illalla mua supisteli aika lailla, perjantaina ultrassa äitipolilla näkee taas tilanteen. Lasken myös liikkeitä, kun neuvolasta antoivat liikelaskentaa varten kaavakkeen. Jokaisen on hyvä ottaa päivästä tunti ja laskea liikkeitä, jos alle 10, laske uudelleen seuraavan tunnin aikana, jos alle 10 liikettä edelleen. Tämmöisen ohjeen antoivat. Yleensä liikkuneet sen verran paljon, ettei tartte laskea.

Mukavaa päivänjatkoa! :heart:
 


MARRASKUU 2008
sarppa70....37v....ensimmäinen....la 01.11.2008

Kisse....37v....neljäs (t-00, p-01, p-07)....la 20.11.2008 TAYS

Neeanäiti....41 v....kolmas (p-03, t-06)....la 25.11.2008 SeKS

Czarina....40v....ensimmäinen....la 26.11.2008....
poika tulossa TAYS

minnihiiri68.... 40v.... ensimmäinen.... la 28.11.2008....
tyttö tulossa PS


JOULUKUU 2008
leeloo....36v....ensimmäinen....la 2.12.2008 KÄT

nevi....40v....viides (t-89, p-92, t-95, t-06+lainat-93)
....la 23.12.2008 K-HKS

akkamänty....40v....ensimmäinen....la 26 tai 27.12.2008 TAYS


TAMMIKUU 2009
janttu672....35v....ensimmäinen....la 02.01.2009

Piiloblondi....42v....ensimmäinen....la 05.01.2009....
tyttö tulossa NKL

tuttelitar....39v....kuudes (p-97, t-98, p-05, p-06, t-07)
....la 13.01.2009

sini-sissi....35v....toinen....la 15.01.2009....
poika tulossa

nokko....36v....kolmas....la 20.1.2009

lilli70....38v....ensimmäinen....la 21.01.2009


HELMIKUU 2009
bonbon....36v....toinen (t-07)....la 06.02.2009

mantana....40v....toinen (t-04)....la 06.02.2009 KHKS

Riituli....40v....toinen (p-06)....la 18.02.2009

nimiko....36v....ensimmäinen....la 17.02.2009

prilli....37v....kolmas (-01, -02)....la 25.02.2009 VAS

Seranzu....37v....kolmas (p-94, t-97)....la 27.02.2009
HYS

päivänkakkara67....41v


HUHTIKUU 2009
Lis69....39v....toinen (p-07)....la 07.04.2009

mimuli....neljäs....la 08.04.2009

Ninu....39v....la 08.04.2009



TOUKOKUU 2009

4-kerroksen väkeä....35v....neljäs (-00, -01, -03)
....TAYS

Aurora72....35v....neljäs(-94, -98, -00)....la n.20-05.2009 SeKs

einiinvaan....42v....kolmas





TOUKOKUU 2008
vappuvauvan äiti....toinen.... :heart: syntynyt
tyttö 04.05.2008 :heart:


KESÄKUU 2008
Miina70....kolmas (p-94, p-96).... :heart: syntynyt
tyttö 17.06.2008 :heart:

ansku71....kolmas (p-01, p-06).... :heart: syntynyt
poika 18.06.2008 :heart:


HEINÄKUU 2008
anjamarita....ensimmäinen.... :heart: syntynyt
tyttö 25.07.2008 :heart:

ELOKUU 2008
säihke ....kolmas(t-01, p-03).... :heart: syntynyt
poika 12.08.2008 :heart:

Äiti-66....41v....neljäs (t-98, p-00, t-05)... :heart:
syntynyt poika 20.08.2008 :heart:




Menetyksen kokeneet;

:hug: diddlina :hug:

:hug: Lumi-Marja :hug:

:hug: Rouva Pikkumyy :hug:

:hug: maijamette :hug:


 
Ihan kakkossivulle oltiin pudottu :/

Minäkin tänä aamuna vähän myöhässä 'aikataulusta' täällä.
Selkä mokoma suuttui lauantai-iltana. Oltiin reilu tunti paikallisella torilla kuuntelemassa elävää musiikkia.
Lähinnä mentiin ihan pikkuneidin vuoksi, kun hän niin tykkää musiikista :D (nytkin soi tässä koneella samalla lastenlauluja ja neiti hoilaa täydestä sydämestä mukana)
Puolisen tuntia seisottiin paikoillaan ja samanverran käveltiin. Illemmalla alkoi sitten selkää jomottamaan, eilen oli jo tosi väsyneen ja aran tuntuinen ja nyt on aika pahassa kunnossa. Ei onneksi kuitenkaan minun tyypillistä iskias/noidannuoli-särkyä. Enemmän sellaista 'väsynyttä rasitusta' kuin puukkoterävää viiltoa.
Muuten ei niin haittais, kun tässä vaan kotona ollaan, mutta kun pitäisi noita kellarin laatikoita nostella ja siirrellä, etsiä niitä kirppiskamoja ja hinnoitella. No, hiljaa ja rauhallisesti hyvää tulee.

Eilen tuli sitten päätös äitiys-ja vanhempainrahoista. Olivat onneksi ottaneet huomioon vuoden 2006 tulot. Eihän ne osa-aikaisen tulot silloin olleet kovin kehuttavat, mutta kuitenkin enemmän kuin minimi. Mukana tuli tieto, ettei tuosta neiti 2v makseta mitään. Nyt pitää käydä enää verotoimistossa tarkistamassa saisiko sen prosentin alle normaalin 20%.

Ylihuomenna on varattu aamuksi sokerirasitus. 2v:lle pitää varata mukaan omaan kassiin jotain pientä viihdykettä. Taidanpa hakea pari pillimehuakin, niin on sitten hänelläkin juotavaa, kun minä nautiskelen niitä sokerilitkuja =)

Hienoa säihke kun sait apuja tuon tulehduksen kanssa. Ja imetyksetkin sujuvat noin hienosti :)
:attn: Mites on te synnyttäneet äidit? Haluaisitteko että laitetaan tuonne syntyneisiin vauvojen nimet? Ilmoitelkaa mitä olette mieltä.

Hienoa Neeanäiti että pikkuisesi on jo parempi :)
Enpä ole muuten koskaan saanut tuollaista liikelaskentalappua.
Ja etenkään nyt en edes halua sitä. Eihän me millään saada vauvan kanssa 10 liikettä aikaiseksi tunnissa, hyvä jos päivän mittaan liikkuu noin paljon :(

Nyt pitää kyllä heti perään sitten kehua, millainen hurja möyryntä kävi mahassa eilen illalla :D Ihan piti silitellä kädellä jotta sai pienen asettumaan. Sitten vaan kun käden otti pois, alkoi sama mekkala uudestaan. Loppujen lopuksi piti vaihtaa asentoa monta kertaa ennenkuin löytyi pienelle sopiva ja malttoi rauhoittua.
Tuosta istukan paikasta olisi kyllä kiva varmistua. Sehän oli siellä rakenneultrassa aika edessä ja lähellä vanhaa leikkausarpea. Luulisin, että se on tuossa häpyluun yläpuolella ja yltää lähelle napaani. Sillä alueella en nimittäin tunne noita liikkeitä juuri lainkaan. Vain rakossa, kyljissä ja navan yläpuolella. Olisi ihan kiva kuulla onko istukka siirtynyt ylöspäin, jottei tarvitsisi edes ajatustasolla miettiä mahdollista kohdunpoistoa.

Ulkona paistaa aurinko aivan ihanasti. Taidanpa kokeilla josko rauhallinen lenkki neidin kanssa rauhoittaisi tuota selkää.


Ihanan aurinkoista syyskuun viimeistä päivää teille kaikille :wave:



Nevi ja Vilttitossu rv 28+0
 
Olen taas ihan ZOMBIE :D valvoin pojan kanssa viime yönä 1.30-03, kun itki ja vielä kerran itki koko ajan....vielä muutenkin muutaman kerran parahti surkena vaikka laitoin supon pyllyyn, imin nenän ja laitoin tippoja....

Sain onneksi lääkärille ajan ja korvatulehdus siellä vaivaili eli ei ihme, että itki surkeana monta kertaa yön aikana.

Naureskelin, kun tulin lääkäristä niin kävelin, kun vaappuva valas.....

Kisse ja Hipsukka 32+5

 
Tervehdys pitkästä aikaa!

No onpas tässä pinkassa taas sattunut ja tapahtunut, eikä näköjään aina niin positiivisia asioita. Roppakaupalla jaksamista kaikille murheiden keskellä painiskeleville :hug:

Täällä ollaan edelleen yhdessä koossa eli tukevasti raskaana. Olo on muuten ihan loistava, mutta vatsahapot puskevat rajusti ylös monta kertaa päivässä kiitos sappivaivan, joten nyt on alettava taas säätelemään ruokailua. No, siinä säätelyssä ei sinänsä mitään vahinkoa tapahdu, sillä nyt viimeisen 1,5 kuukauden aikana on oma painonkehitys villiintynyt eli painoa pukkaa päälle 250 g/viikko :whistle:

Nyt on sekin ihme sitten nähty, että meikäläinen jäi elämänsä ensimmäistä kertaa äitiyslomalle ja tätä asiaahan oli ihan pakko juhlistaa lauantaina pesemällä 3 koneellista 50-62 senttisiä vauvanvaatteita. Tapansa kullakin :LOL:

Vasta nyt tajuan kunnolla sen, että vauva on maailmassa 10 viikon sisään, tavalla tai toisella ja sainpa siinä vauvanvaatteita pyykätessä puseron rintojen kohdalta märäksi hypistellessäni Lennen pupu-toppahaalaria ja sen jälkeen olenkin puhua papattanut vatsalle lähes tauotta ja välillä herkistellyt itkeskelemälläkin. Se maaginen 30 viikon raja kun on ylitetty niin nyt uskaltaa vähän irrotella tuolla herkistelyrintamalla ;)

Masuasukilla näyttää kaikki olevan kunnossa, mutta sf-mitta aiheuttaa pikkasen päänvaivaa, sillä se on nyt (rv 31+6) vain 27 cm, vaikka viikkoon 22 saakka se oli cm/viikko. En ymmärrä mistä johtuu, mutta onneksi meillä on seuraava kontrolliultra 15/10 jolloin selviää se, mitä masuasukille todellisuudessa kuuluu.

Ens viikolla on "iskälle" tiedossa yllätys nimeltään synnytysvalmennus ja herkuttelen ajatuksella jo etukäteen. En ole maininnut siitä hänelle sanallakaan, vaan hän luulee tulevansa syyslomallaan "vain" ihailemaan masua kun meillä ei ole sille viikolle ultraakaan, joten näkee sitten pelipaikalla mistä on kyse. Toivon sen kokemuksen avaavan hänelle kokonaan uuden maailman ja tuovan ennen kaikkea perspektiiviä vauvan tuloon, sillä olen varma että tulen itsekin olemaan enemmän tai vähemmän sekaisin sen jälkeen. Kysyn vasta sen jälkeen mikä mahtaakaan olla TÄRKEÄTÄ... :whistle:

Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti!


Czarina & Lilliputti 31+6
 
Nevi Mulla just sanottiin että liikkeitä on hyvä seurata ja pitäisi saada se 10 mahtumaan tuntiin, jos ei liiku vielä toisenkaan tunnin aikana 10 kertaa vaan vähemmän, nopeasti yhteys äitipolille. Loppuraskaudessa on tärkeää seurata muutenkin vauvan liikkumista. Mun vauva liikkuu niin paljon etten oo laskenut kun ekat kymmenen liikettä, sitten vaan laittanut maininnan että liikkeitä paljon. :)

Kiitos vaan! Pikkuneiti on jo parempi. Pitäisi tilata aikaa korvakontrolliin tänään.

En oo aikaisemmin täyttänyt liikkeiden seurantalappua vaikka sen olen joka kerta saanut. Liikkeitä on yleensä niin paljon ettei ole tarvinnu pitää kirjaa.

Czarina tuijottavat vähän liikaakin tuota sf-mittaa, mulla tosi matala ja vauva kasvaa alemmalla käyrällä mutta tasaisesti, käyn säännöllisesti äitipolilla ultrassa parin viikon välein ja seuraavat vaavin kasvua.

Tilasin käytetyt Emman yhdistelmät, eräältä äidiltä kirppispalstalta n. 3 v vanhat ja ihan hyvät ovat ja siistit, 60 euroa niistä maksoin ja postikulut. Eilen ne sain. =)

Oikein mukavaa päivänjatkoa teille! :heart: Neeanäiti ja Pikkukolmonen rv 32+1 :heart:
 
hei,

Czarina: täälläkin vatsahapot vaivaa ja ruokavalioon, etenkin iltaisin täytyy kiinnittää huomiota, jos aikoo nukkua yönsä.

Nyt on sitten takana neuvolaa ja ultraa ja muuta tutkimusta.
Vatsanikin ultrattiin, mutta mitään pahanlaatuista ei löytynyt. Pissassa vaan on edellleen verta, mutta sitä ei nyt sen koommin tutkita, vaan ehkä myöhemmin otetaan kontrollinäyte, siis tuo labran tarkka. Kai se on vaan uskottava, että voi olla normaalia.

Vauvan sydänäänet oli 145-155 lyönnin paikkeilla ja kuuluivat nyt doplerilla hyvin. Vauva voi mainiosti. Mulla istukka on takaseinässä, mutta käsittääkseni osittain etinen. No neuvolan terkka töksäytti, että eteisistukka, se on sitten sektio. Minä häntä sitten valistin, että ultrassa sanottiin, että älä tästä huoli, suurin osa siirtyy pois kohdun suulta, kun viikkoja kuluu ja näin ilmeisesti onkin.
Seuraavaksi menen rakenneultraan jo viikolla 15 (tämä siis yksityisesti). Julkisen rakenneultra on vasta viikolla 20.

Tekaisin muuten äippäcaprihousut, ja niistä tuli ihan kivat. Parin keitaisuhameen nappeja siirrän ja niitä voi mainiosti vielä käyttää, samoin kuin paitiksia, joissa on vähän lycraa. Mulle on painoa tullut sen verran lisää, että vaatteita täytyy hankkia, tehdä tai muokata.

On varmaan kiva, kun voi seurata vauvan liikkeitä. Nyt vielä täytyy vain uskoa, että kaikki on kunnossa, kun mitään muita merkkejä ei tunne. Mutta ehkä kolmen viikon päästä voisin jo pikku hipaisut tuntea.

Vaunuista: mä taidan haluta Gesslein merkkiset yhdistelmät, joihin saa sen turvakaukalonkin tarvittaessa. Meillä mun äippä on luvannut vaunut ostaa. Väriksi ajattelin jotain vaaleaa, se hiekan värinen olis ihan kiva. Meillä muutenkin on hankintalista aika pitkä, kun mitään ei oikeastaan ole ennestään. Mutta kivahan se on nyt jo hankintoja suunnitella.

Mulla on muuten tosi kiva pomo - vaikka hän on yksineläjä ja lapseton, mua vanhempikin, niin kovasti oli iloinen puolestani, vaikka hänen suunnitelmansa työrintamalla sotkinkin. Jotenkin on nyt kivampi olla töissäkin kun hänelle kerroin. Vain pari siis vasta tietää ja muille se varmaan selviää jossakin vaiheessa.

Kaikille hyvää keskiviikkopäivää, mimuli + Taimi 13+3
 
Syksyistä lokakuuta :wave:

Mukavaa kuulla sinusta Czarina ja että kaikki on hyvin siellä =)


Selkä vieläkin temppuilee, yritän nyt ottaa ihan levon kannalta. Jaksaisi sitten lauantaina noita kirppiskamoja kuskailla ja esiin laitella.
Tälläinen tynkäkirjoitus tällä kertaa vain, kun ei ole tämä istuma-asento paras mahdollinen.



Nevi ja Vilttitossu rv 28+1
 
Uä:ssä käyty... sykettä ei vielä näkyny!!?? Gynen mukaan alle 5vkon ikäiseltä ei sykettä saa, joten olis siis arveltua pienempi?? Mittaa oli alle 2mm. Hohhoijaa, parin viikon kuluttua pitäis katsoa uudestaan, mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Kyllä huolettaa ja meni ihan kuin matto jalkojen alta... en tiedä mitä ajatella. Ei jaksais tätä epätietoisuutta. Mutta eipä tässä auta muu kuin odotella ja katsoa miten käy...
 
Mulla oli tänään se sokerirasitustesti. Se litkuhan oli huomattavasti parempaa mitä mua oli peloteltu :) Mutta se itse testi oli kyllä tällaiselle piikkikammoiselle aikamoinen koettelemus. 3 verikoetta kahden tunnin sisällä :ashamed: Ja kaiken lisäksi ensimmäinen verikoe ei mennyt ihan nappiin, ensimämiseen putkeen ei tullut verta, joten hoitaja joutui vaihtamaan putkea. Siinä vaiheessa olin jo ihan valmis jättämään leikin kesken ja karkaamaan paikalta :LOL: Mutta loppu hyvin kaikki hyvin, nyt on testi takanapäin ja huomenna saan tulokset.

Selkä vaivaa edelleen töissä, onneksi töitä on jäljellä enää vajaat 3 viikkoa, joten eiköhän sen tässä kestä :) Huomenna päästään vihdoinkin sijaisen perehdytyksen alkuun, joten voin alkaa itse vähän vetäytymään taka-alalle :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja einiinvaan:
Uä:ssä käyty... sykettä ei vielä näkyny!!?? Gynen mukaan alle 5vkon ikäiseltä ei sykettä saa, joten olis siis arveltua pienempi?? Mittaa oli alle 2mm. Hohhoijaa, parin viikon kuluttua pitäis katsoa uudestaan, mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Kyllä huolettaa ja meni ihan kuin matto jalkojen alta... en tiedä mitä ajatella. Ei jaksais tätä epätietoisuutta. Mutta eipä tässä auta muu kuin odotella ja katsoa miten käy...
Mulla ei vielä näkynyt 7+1 viikolla vauvan sykettä eli älä hätäile :hug: odottavan aika on vaan niin pitkääääää....

Mulle on tullut itselleni nyt ihan pohjaton väsymys, mutta eipä mikään ihme, kun en ole yhtään vapaata saanut itselleni vaan olen koko ajan hoitanut meidän poikaa ja tietenkin muitakin lapsia.....

Yöllä edelleen heräilen pissalle 1-3 kertaa ja koululaiset laitan kouluun ma-pe ja joudun heräämään esim. ke ja to jo 7.15 vaikka yö olisi mennyt kuinka huonosti.

Täällä kotona joudun vaappumaan, kun valas meidän pikkumiehen perässä, kun kiipeilee joka paikkaan :( :eek:
jos olen pissalla vessan ovi auki (pakko) niin eikös tämä herra kiipeä äkkiä sohvalle ja keikkuu reunojen yli ja jos putoaisi laminaatille päällensä niin hyvässä lykyssä olisi henki pois....

Sitten, kun saan hänet päikkäreille niin huokasen helpotuksesta ja yritän ottaa pienet päikkärit tai sitten väännän jotain ruokaa perheelle....

Tänäänkin satoi koko päivän niin oltiin sisällä 4.5 tuntia ja mies sai varmaan hienosti nukuttua yläkerrassa...jep jep...

Kisse ja Hipsukka tasan 33+0 :heart: JESSSS!!!!!

 
Huomenia :wave:

Eilinen hurahtikin vauhdilla johonkin.
Aamulla oli minullakin se sokerirasitus. Kuinkas sinulla Minnihiiri68 oli se noin myöhäisessä vaiheessa? Ei se litku minustakaan ole koskaan ollut kovin vaikeaa juoda. Eilenkin oli niin jano, että olisin voinut juoda enemmänkin :whistle: Täällä juoma oli vieläkin kolan-makuista, vaikka olen jostain lukenut, että se kola-esanssi olisi siitä poistettu. Hoitaja ei ollut kyllä sellaisesta kuullutkaan.
Neiti 2v oli tosi reipas koko 2 1/2 tunnin ajan. Minulla oli mukana pillimehuja, banaania ja lukemista. Muistinkin ihan oikein ettei siellä odotushuoneessa ollut kuin kaksi vanhaa rikkinäistä lelua ja aikuisten lehtiä :/ Pitäisiköhän tehdä sinne lelulahjoitus ;)

Loppupäivä menikin kirppiskamoja hinnoteltaessa ja illalla oli selkä ihan tulessa. Vielä riittäisi tuota kirppiskamaa, etenkin vaatteita pitäisi lajitella ja miettiä hintoja. Siivotakin pitäisi, etenkin kun huomenna on todennäköisesti vieras tulossa.


Tsemppiä odotukseen einiinvaan :hug: Peesaan Kisseä tuossa sykkeen näkymisessä ja sikiön iässä.
Voimia sinullekin Kisse viimeisille viikoille. Varmaan on aikamoinen homma sinulla siellä sen pikkumiehen kanssa. Eikä taida paljoa olla vielä apua noista 'isommista' lapsistasi?


Jospa sitten ryhtyis hommiin...



Nevi ja Vilttitossu rv 28+3
 
Nevi, mulla terkkari oli unohtanut koko sokerirasituksen silloin kun se normaalisti tehdään (kesälomasijainen oli silloin remmissä), siksi jouduin siihen testiin vasta näin myöhään. Sulla on kyllä ollut eri litkut juotavana, koska mulla se neste ei maistunut yhtään kolalta, vaan oli vähän kirpeän makuista :)

Äsken soittelin sitten testien tuloksia ja erittäin hyvät oli tulokset, eli viikonloppu on pelastettu :D

0-arvo oli 4.9 (raja-arvo 5.3)
1-arvo oli 8.4 (raja-arvo 10)
2-arvo oli 6.2 (raja-arvo 8.7)

Eli eipä tuosta ollut mitään haittaa, vaikka tuo testi olikin näin myöhään. Ens viikolla on sitten ensimmäinen perhevalmennus, jossa käsitellään synnytystä, synnyttämään lähtemistä, imettämistä jne. Innolla odottelen mitä siellä tulee eteen, toivotaan että on hyödyllinen.

Huomenna on kampaaja, muuten aionkin sitten ottaa taas viikonlopun ihan levon kannalta, vaikka kotona pitäis kyllä siivotakin... Yhtään ei vaan huvita ja edellisestä kerrasta viisastuneena jätän sen mahdollisimman vähälle :saint:
 
Hei kaikille! Eka neuvolakäynti takana, eikä mitään uutta kerrottavaa. Oli kuitenkin helpotus päästä neuvolakäynnille ja purkaa tuntojaan siellä... Lopuksi koitettiin kuunnella sydänäänet, ,mutta ei saatu kuuluviin sillä laitteella, ja tässä neuvolassa ei ole ultraa. Ainakaan en ole pidemmällä, kuin 9 vko:lla. totuus siis selviää vasta np-ultrassa, joka on vasta reilun 3vkon päästä, ehdin käymään ekassa lääkärineuvolassakin sitä ennen...
oon päättänyt olla stressaamatta, koska ei se ainakaan auta masukin tilannetta. Toisaalta uskottelen itselleni, että jos kaikki ei olisikaan kunnossa, luulisi oirehtivan ja tulevan kipuja tai vuotoa... mutta mulla on edelleen ihan uskomattoman hyvä olla...

4krs+masukki 9+4
 
Hei!
Me osallistutaan sellaiseen rokotustutkimukseen jossa tutkitaan aivokalvontulehdus rokotetta, sen lisäksi tyttö saa normaalien rokotusten lisäksi hepatiitti-b ja pneumokokki rokotukset.

Eilen oli eka rokotukset kaksi piikkiä toiseen jalkaan ja 1 piikki toiseen lisäksi koettivat ottaa kummastakin kädestä verikokeen onnistumatta, voi sitä huutoa.

Eilen illalla ja tänään on ollut lämpöä (eilen myös oli itkuinen ja pistoskohdat aristi + väsynyt) sellaista 38 - 38,3, olen antanut suppoina parasetamolia 100 mg eilen kaksi kertaa ja tänään kerran. Onneksi syö ihan normaalisti. Viikon ajalta pitää pitää oireistä päiväkirjaa.
Seuraavat rokotukset 4kk ja 6kk iässä.

Rokotus paikassa eilen mittasivat painon 5,4 kg ja pituuden 57 cm, ensiviikolla neuvolassa sitten tarkemmat mitat.

Ostin myös eilen Rota-virus rokotteen jonka neuvolan täti antaa. Rokote annetaan suunkautta kahdesti kuukauden välein. Maksoi se kaksi annosta 158 euroa!!!


Hyvää viikonloppua!

anjamarita ja Sara 2kk8pv

 
Iltoja!
Kävin taas äitipolilla kontrollis. Ensin piti odottaa lääkäriä tunnin verran ja lopulta pääsin, oli kyllä oikein pätevän oloinen lääkäri, kuulemma parhaita. Teki sisätutkimuksen, kohdunsuu ennallaan. Kiinteä ja kiinni. Eilen supisteli kovasti ja ajattelin josko tehnyt jotain, mutta ei ollut. Ultrassa näkyi selvästi tytön sukupuolielimet, eli tyttö tulossa, kuten aiemminkin lääkäri sanonu.


Nämä otettiin:
RR 118/79
pissa puhdas
vauvan painoarvio n. 1,4 kg, pieni on, mutta kasvaa, vaikkakin alemmalla käyrällä.

Vaikuttaa olevan n. 3 vkoa pienempi kooltaan, la pysyny silti samana. Lopullinen syntymäpainon arvio n. 2,6 kg, eli aika pieni kooltaan, jos syntyy la:na ja arvio osuu oikeaan, ellei sitten innostu kovasti vielä kasvamaan ja raskaus mene yli, niin isompi varmaan. Eihän tuota vielä tiedä murehtia.

Mua jotenkin häiritsi, kun lääkäri alkoi sanelun mun ollessa huoneessa.

Että tällaista nyt kuuluu!

Lisäksi vauva kääntynyt nyt perätilaan, toivottavasti vielä kääntyy. Tunsin kun muutti asentoa, supisteli kovaa ja otti kipeää.

Hyvää Viikonloppua!
:heart: Neeanäiti ja Pikkuprinsessa rv 32+3 tai nuorempi? :heart:
 
Nevi täällä on se kolan maku poistettu, koska se sokeriliuos imeytyy paremmin, sanoi labrassa. Mulla oli pelkkää sokerivettä. Menetteli.

Meidän teekoossa on leluja ihan kivasti. Isompi yleensä leikkinyt nurkkauksessa, kun pienemmän kanssa olemme olleet lääkärillä ja molemmatkin siinä viihtyvät, niin ettei pois meinaa saada. :)

Kirppiksellä ei ollut mennyt oikein mitään. Huonosti kuitenkin.

4-kerroksen väkeä mulla kuului neuvolassa dopplerilla sydänäänet vkoilla, 9+6 näkyi myös ultrassa silloin hyvin, meillä se neuvolassa onkin. Uskon että kaikki hyvin, aina ei vaan heti kuulu.

Nyt olenkin sitten käynyt ultrassa äitipolilla kahden viikon välein tuon sikiön kasvukontrollin takia. Eli nyt käyn neuvolassa ja äitipolilla vuoroviikoin. Neuvola on taas 7.10 ja äitipolille 17.10. Lapsille vaan pitää keksiä hoitaja äitipolikäyntien ajaksi tai joku joka on heidän kanssaan leikkinurkkauksessa sen aikaa. :heart:
 
Neeanäiti ei tässä voi muuta, kuin uskoa ja toivoa, että masukki olisi kunnossa, vaikka sykettä ei löytynytkään sillä dopplerilla tässä vaiheessa... stressi ei kuitenkaan helpota oloa, joten yritän ottaa niin rennosti kuin pystyn...vaikka huoli takaraivossa on ja pysyy.

4krs+masukki 9+4
 
4-kerroksen väkeä: älä tosiaan huoli noista sydänäänistä. Mulla oli jo kymmenen viikkoa täynnä ja silti ei neuvolan dopplerilla kuuluneet, vaikka terkka kehui olevansa hyvä ääniä löytämään. Kohtuni on vielä niin takana tai taaksepäin kallistunut, jotta sekin varmaan vaikutti asiaan.
Nyt tällä viikolla, kun viikkoja oli jo 13 ja risat, äänet kuuluivat hienosti.

Sokerinrasituksesta sen verran, että se kolajuoma menetteli aikoinaan, mutta jos on pelkkää sokeria, niin kyllä ällöttää jo valmiiksi.

Nyt aamupalalle,
mimuli ja Taimi 13+6
 
Heipä kaikille :wave:

Mullei oo ollu hetkeen neuvolaa ja olinki ihan sekaisin viikoista. Alkuviikosta jus jollekin sanoin, että taitaa olla jotain 17 kasassa. Äsken sit tarkistin ja onkin jo 19+3.
Kuinka tää aika näin rientää.

Onko kellään kokemusta Teutonian Mistral-rattaista? Olis yhdellä tutun tutulla myynnissä 4 vuotta vanhat suht edullisesti.

Meillä sokerirasituksessa on aina saanu sitä kolanmakuista. Mua siinei niinkään töki maku, vaan ne poreet, kun en oo limppareiden ystävä. Yks kiva terkka sanoi, että ne vois avata sen pullon etukäteen, jotta ehtii vähän hiilihapot haihtua. En oo kuitenkaan koskaan muistanu ennakkoon pyytää ja hyvin on mennyt alas. On tosiaan siinä vaiheessa jo niin kova jano ja nälkä.
Täällä labrassa oli vielä 6 vuotta sitten takahuoneessa erillinen pieni odotustila meille, jotka jouduttiin siellä pitempään istumaan. Oli kunnon nojatuolit ja peti ja lehtiä ja rauhallista. Nyt oli nekin tilat otettu hyötykäyttöön. Inhottavaa istua täydessä odotushuoneessa epämukavilla tuoleilla vähän huonovointisenakin. Vuodekin on siinä muitten ihmisten seassa, sermin takana sentään. Viimeks vielä unohdin kirjan kotiin ja jouduin selaileen niitä vanhoja höpölehtiä.

Mulle tehtiin kans ekassa raskaudessa rasitus vasta vkolla 36 tai 37. Sillon terkka sattumalta tarkisti neuvolassa ruuanjälkeis sokrut ja pisti heti lisätutkimuksiin. Onneksi ei ollut vaaville mitään seuraamuksia, vaikka niin myöhään vasta huomattiin. Oli tosin ilmeisesti aika lievänä, kun ei sairaalan vuorokausiseurannassa ollut ylityksiä. Tosin se sairaalakeikka kesti reilun viikon ja kotiin pääsin tytön kanssa (käynnistettiin vähäisen lapsiveden vuoksi).

Tytöt menee tänään yökylään, mutta ei siks että meinattais puputella (vaikka eihän sitä tiiä ;) ), vaan siks että mennään pitkästä aikaa kaksisteen heti huomis aamuna kalaan. Ennen käytiin paljon järvillä, mutta ei se näin lapsperheelliseltä oikeen onnaa. Esikkoa odottaessa oltiin vielä edellisviikolla ennen h-hetkeä yötä saaressa, paljaalla kalliolla (lämmin kesä) ja lepakot lenteli yli. Ja mä muuten aina meillä soudan, kun ollaan soutupaatilla liikenteessä :)

Piti taas vaan pikaisesti moikata teitä. Ja jäi höpötysvaihde päälle!
Kohta mennään mun siskon perhettä moikkaan ja sen pälpätyksen jälkeen jaksaa taas jonku aikaa olle hissukseen.

Prilli
 
Aika hiljaista tässä ketjussa... mullakaan ei mitään uutta kerrottavaa ole, huomisesta tasan 3 viikon päästä pääsee viimeinkin np-ultraan... vielä olis 3 pitkää viikkoa odotettavana. Olotila on edelleen mitä parhain, koskaan ei ole tuntunut näin hyvältä olla raskaana... viikot etenee pikkuhiljaa, ja huomenna vaihtuu taas mulla tasaviikot, eli tasan 10 vko...

4krs+masukki 9+6
 
Hei pitkästä aikaa! Tervetuloa uusille mukaan!!!!

Mimuli: En nyt lukenut sinun aikaisempia tekstejä mutta olit ilmeisesti huolissasi siitä että sinulla on pissassa verta?? Ymmärsinkö edes oikein. Mulla on säännöllinen lääkitys jonka vuoksi joudun antamaan usein pissanäytteitä. Mulla on varmaan 20 vuoden aikana ollut vain muutaman kerran täysin puhdas pissa. Aina siinä on verta yhdellä plussalla. Itse olin aluksi siitä kauhean huolissani mutta se selitettiin mulle niin että labrassa se virtsa tutkitaan tikuilla ja ne tikut ovat äärimmäisen herkkiä. Sitten kun saman näytteen katsoo mikroskoopilla niin siinä ei ole ollenkaan verta. Ja näin oli myös minun kohdalla.

Einiinvaan; Jos yhtään lohduttaa niin mullakaan ei sykettä näkynyt vielä rv 5. Itseasiassa silloin ei tainnut mulla näkyä vielä yhtään mitään. Vasta rv7 taisi syke näkyä. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Meillä vauveli 2,5kk vanha. Aivan ihana pikku neiti!! Ei itke muutakuin silloin kun on nälkäinen tai yliväsynyt. Olen alkanut antamaan hänelle jo soseita pieniä makuannoksia, bataattia ja porkkanaa sekä hedelmäsoseita. On aivan innoissaan niistä. Muutoin on vielä rintaruokinnassa. Painoa reilu 7 kg. Ainoa ongelma on tukkoinen nenä. Joka yö joudumme tyhjentämään häneltä nenää, muutoin on niin tukkoinen ettei voi imeä. Keittosuolatipat ja nenä-friida on korvaamaton apu. Meillä on keskiviikkona neuvola, pitää kysyä sieltä tuosta tukkoisuudesta. Ja kun häneltä yöllä putsataan nenää niin hän hermostuu sen verran ettei sitten nukukaan heti uudestaan.

Kovasti on alkanut tarttumaan esineisiin ja ihmettelee omia varpaitaan. Kun hän on kylvyssä niin kylpeminen on sitä, että hän punnertaa itsensä reunaa vasten, nostaa varpaat ilmaan ja vain tuijottaa niitä. Ihmettelee varmaan kenen varpaat on hänen kylpyammeessa. Vatsalleen ei vielä pyörähdä mutta kyljelleen menee. Mutta hän onkin meidän sylivauva ja sylissä on hieman vaikeaa opetella kääntymään, hah!

Yöt menee vaihtelevasti; välillä syö pari kertaa, välillä tissuttelee tunnin välein, välillä nukkuu koko yön tissi suussa. Yhtenä yönä temusi tutin kanssa koko yön, sain nukuttua varmaan tunnin. Kun hänellä on tutti suussa niin hänen pitää saada sinne sormetkin yhtäaikaa, no sittenhän ei tutti pysy suussa yms, loputon kierre.

Kauheaa kun aika juoksee, äkkiä nuo vauvelit kasvavat, vastahan minä tuskailin synnytyspelon kanssa ja vastahan tämä pikkuneiti syntyi! Tänään laittelin noita pieneksi jääneitä vauvanvaatteita varastoon, nyyh!

Ihanaa odotusaikaa teille isomasuiset!! Tässä ketjussa on näköjään seuraavat lasketut ajat marraskuussa, tulee talvivauvoja kovasti!

Kirjoitin tämän kauhealla kiirellä joten älkää välittäkö kirjoitus- ja kielioppivirheistä. Meillä neiti on sellainen, että jos yritänkin istahtaa tietokoneelle niin heti tulee kiljuva vastalause. Laskin hänet hetkeksi sängylle ja nyt meinaa hermostua.

miina70

 

Yhteistyössä