35v+ odottajat, vol 2

Hyviä Huomenia :wave:

Onnittelut raskausoireista Aurora72 :D Hassua onnitella noin inhottavasta asiasta, mutta kyllä nuo oireet aina surkeimmankin olon aikana rauhoittavat mieltä.
Oliko reissu onnistunut? Oliko ihan uusi matkakohde, piditkö paikasta?

Malttia, malttia Rouva Pikkumyy ;) Älähän vielä hätäile. Viivanpaikkakin/haamukin on jo merkki, että jotain on meneillään.
Mitenkäs edelliset plussaukset, ovatko jo tässä vaiheessa olleet voimakkaita, vahvoja viivoja?


Nyt kyllä harmittaa kun olen alkanut tulla luulotautiseksi sen toissapäiväisen lääkärin jäljiltä :(
On noussut voimakkaana mieleen, miten olen koko ajan ollut huolissani noista liikkeistä. Kun olisi siellä neuvolassa ollut ultra, jotta olisi voinut tarkistaa istukan paikan. Jos liikkeiden vähäisyys johtuu vieläkin vain sen paikasta, ei ole mitään hätää. Mutta mielessä vain kangertelee sellainen inha epäluulo.
Eilen laitoin ylös vauvelin liikkeet. Aamulla kun heräsin tunsin 3-4 pientä 'kuplaa' (1.), päiväruoan jälkeen yksi potku (2.), iltapäivällä ruokaa laittaessa kuuman hellan ääressä pientä möyryntää (3.) ja illalla nukkumaan mennessä muutama napakka isku virtsarakkoon (4.). Tällä hetkellä tuntuu juuri pieniä 'kuplia' tuossa navan yläpuolella, nämä ovat päivän ensimmäiset liikkeet.
Todennäköisesti mitään ei ole hätänä, kai se vain pitää käydä tälläinen huoli-vaihekin läpi :/
:attn: Jos saisin sen verran apuja, että te joilla on jo lapsia, katsoisitte aikasemmista neuvolakorteista minkälaisia heittoja on ollut noissa sydänäänissä viikoilla 25-30. Kovasti kiittelen jo etukäteen :flower:


Nyt jos tälle päivälle (ja tulevillekin) saisi oikein paljon kirjoituksia, myös teiltä, joista ei ole kuulunut pitkiiiiiin aikoihin. Vähän on laiskaksi tämä meidän pino muuttunut :eek:



Nevi ja Vilttitossu rv 27+2
 



MARRASKUU 2008
sarppa70....37v....ensimmäinen....la 01.11.2008

Kisse....37v....neljäs (t-00, p-01, p-07)....la 20.11.2008 TAYS

Neeanäiti....41 v....kolmas (p-03, t-06)....la 25.11.2008 SeKS

Czarina....40v....ensimmäinen....la 26.11.2008....
poika tulossa TAYS

minnihiiri68.... 39v.... ensimmäinen.... la 28.11.2008....
tyttö tulossa PS


JOULUKUU 2008
leeloo....36v....ensimmäinen....la 2.12.2008 KÄT

nevi....40v....viides (t-89, p-92, t-95, t-06+lainat-93)
....la 23.12.2008 K-HKS

akkamänty....40v....ensimmäinen....la 26 tai 27.12.2008 TAYS


TAMMIKUU 2009
janttu672....35v....ensimmäinen....la 02.01.2009

tuttelitar....39v....kuudes (p-97, t-98, p-05, p-06, t-07)
....la 13.01.2009

sini-sissi....35v....toinen....la 15.01.2009....
poika tulossa

nokko....36v....kolmas....la 20.1.2009

lilli70....38v....ensimmäinen....la 21.01.2009


HELMIKUU 2009
bonbon....36v....toinen (t-07)....la 06.02.2009

mantana....40v....toinen (t-04)....la 06.02.2009 KHKS

Riituli....40v....toinen (p-06)....la 18.02.2009

nimiko....36v....ensimmäinen....la 17.02.2009

prilli....37v....kolmas (-01, -02)....la 25.02.2009 VAS

Seranzu....37v....kolmas (p-94, t-97)....la 27.02.2009 HYS

päivänkakkara67....41v


HUHTIKUU 2009
Lis69....39v....toinen (p-07)....la 07.04.2009

mimuli....neljäs....la 08.04.2009

Ninu....39v....la 08.04.2009



TOUKOKUU 2009

4-kerroksen väkeä....35v....neljäs (-00, -01, -03)....TAYS

Aurora72....35v....neljäs(-94, -98, -00)....la n.20-05.2009 SeKs

einiinvaan....42v....kolmas





TOUKOKUU 2008
vappuvauvan äiti....toinen.... :heart: syntynyt
tyttö 04.05.2008 :heart:


KESÄKUU 2008
Miina70....kolmas (p-94, p-96).... :heart: syntynyt
tyttö 17.06.2008 :heart:

ansku71....kolmas (p-01, p-06).... :heart: syntynyt
poika 18.06.2008 :heart:


HEINÄKUU 2008
anjamarita....ensimmäinen.... :heart: syntynyt
tyttö 25.07.2008 :heart:

ELOKUU 2008
säihke ....kolmas(t-01, p-03).... :heart: syntynyt
poika 12.08.2008 :heart:

Äiti-66....41v....neljäs (t-98, p-00, t-05)... :heart:
syntynyt poika 20.08.2008 :heart:





Menetyksen kokeneet;

:hug: diddlina :hug:

:hug: Lumi-Marja :hug:

:hug: Rouva Pikkumyy :hug:

:hug: maijamette :hug:
 
Tere taas

Nevi
Mun vanhoihin neuvolakortteihin ei ole merkitty sykkeitä, pelkät plussat vaan, että on ollu ok.
Esikoinen oli mahassa varsin rauhallinen tapaus. Joinakin päivinä muljautteli enemmän, toisina päivinä pökki muutaman kerran.
Kyllä teilläkin varmaan on kaikki hyvin, kun kuitenkin muistuttelee itsestään pitkin päivää.
Jos oikein huolestuttaa niin voitko mennä neuvolaan juttelemaan ja kuuntelemaan ne sykytykset uudelleen? Mulle terkka sanoi, että milloin vaan voi varata aikaa, jos seuraavaan neuvolakäyntiin tuntuu aika liian pitkältä.

Tänään mua laiskottaa, enkä jaksa lähteä lenkille (vaikka pitäis sokrujen takia).
Parina päivänä on vanha vaivani iskias taas kiusannu. Kai toi maha alkaa jo vähän painaan ja selkä on kovilla. Niinpä keksin laittaa jumppapallon tähän tietsikan ääreen. Jospa jotain auttaa, että tässä samalla kun roikkuu netissä, keikuttelee peppua. Pysyy ryhti ainakin parempana.
Toinen paluuta tekevä vanha "ystävä" on olkapään jomotus. Työperäinen vaiva, johon sain jumppaohjeet työfysioterapeutilta. Jumppa auttoikin, mutta eipä ole tullut aikoihin jumpattua, kun ei ole ollut särkyäkään. Nyt joudun närästyksen vuoksi nukkumaan enimmän osan yöstä vasemmalla kyljellä ja useamman tyynyn päällä. Ei ihme, jos ei olka kestä. Täytyy taas kaivaa kumppanauha esiin kiltisti :)
Isosiskoja odottaessa ei ollut (muistaakseni) suurempia kolotuksia missään. Esikosta oli viikon parin jakso, jolloin lonkat oli jotenkin jumissa. Ei sattunut, mutta jalat ei vaan toiminu normaalisti. En kertakaikkiaan saanut jalkoja liikkumaan, vaan kävely oli hidasta töpöttelyä.

Kirpparilta jäi viikonloppuna käteen taas tarpeellista tavaraa;
Baby Björnin rintareppu 10e. Samanlainen meillä onkin jo JOSSAIN. Oli tyttöjen jälkeen lainassa kaverilla ja jossain matkan varrella joutui hukkaan.
Lisäksi löysin kantoliinan 18e, uusi vastaava näkyy maksavan n.55e. Ajattelin nyt tällä vaavilla kokeilla liinaakin. Tytöt viihtyi rintarepussa tosi hyvin ja uskoisin, että mies kantaa tulevaa esikoistakin mieluummin repussa kuin liinassa.

Olettekos muut liinailleet? Mitä kokemuksia?

Tässäpä tämän päivän pläjäys

Prilli ja Sisu n. 17 vk
 
Kiitokset prilli vastauksista ja kannustuksesta =)
Täällä sama juttu noitten vanhojen korttien kanssa, pelkkiä plussia ääniä merkkaamassa.
Hienoja löytöjä teit :) Liinailua tai muutakaan kanniskelua en ole kokeillut. Isompana vaan rinkassa patikkareissuilla. Nyt mies hommasi kantorepun, saapa nähdä tuleeko käytettyä.

Eiköhän tämä tästä. Välillä vaan nuo raskaushormoonit jylläävät ;) Silloin sitä kaikenlaiset pelot ja huolet saavat vähän liiankin suuren merkityksen :ashamed:

Mutta olisi se vaan ihanaa, jos meillä kaikilla odottajilla olisi raskauden aikana ihan perusoikeus asiantuntevaan hoitoon ja tarkkailuun. Aikamoisia lääkärikäyntejä ollut tuolla muillakin joulukuisilla :/


Aurinko paistaa taas niin kauniisti. Aamupäivä meni sisällä hommissa. Päiväunien jälkeen pitää kyllä lähteä vähän lenkille nauttimaan tuosta upeasta ilmasta.


Aurinkoisen ihanaa syyspäivää teille kaikille :wave:



Nevi ja Vilttitossu rv 27+2
 
Tuon aikasemman kirjoituksen kun luin, tuli ihan sellainen kuva kun en olisi vauvojani ollenkaan sylissä pitänyt :/
Syliä on kyllä kaikki saaneet ihan omien mieltymysten mukaan, mutta en ole vaan käyttänyt mitään 'apuvälineitä'. Aika taitavaksi olen tullut yhden käden käyttäjänä ;)



Nevi
 
Sikiön hidastunut kasvu ja oireeton raskauteni olivat tälläkin kertaa huonoja merkkejä. Sikiö todettiin eilen kuolleeksi. Pieni sydän ei sykkinyt enää Kaavinta tehty ja nyt yritettävä toipua tästä viidennestä menetyksestä. :'(
 
Voi ei.. :ashamed: Haleja sinulle Maijamette :hug:

Nevi: Joo kyllä raskausoireet rauhoittaa ja oksettaa :LOL: Minulla on se aina ollut niin paha että masennun ja vihaan kaikkia miehiä :D :D

Praha oli tosi kaunis kaupunki. Kannattaa mennä. Ekaa kertaa oltiin siellä. Käveltiin ympäriinsä ja tuntui kyllä jaloissa. Romanttinen paikka..sellaista prameaa. :heart:
Kirkot on täynnä patsaita, kultaa ja maalauksia. Oikein vanhoja rakennuksia..kaupunki on perustettu 800 luvulla ja eikä mikään sota ole sitä tuohonnut. Sää oli melko samanlainen kuin suomessa. Elokuun loppu voisi olla paras aika mennä sinne..vielä lämmin mutta ei liian kuuma. Oluttahan siellä tykätään juoda..ja mieshän siitä tykkäs. :D :saint:
 
Voi maijamette :hug:

Ei tässä tilanteessa sanoja löydy :(
Noin monen vastoinkäymisen jälkeen olisi niin teille suonut onnistumisen.
Voimia teille molemmille, toivottavasti jaksatte toisianne tukea.



Nevi
 
hei kaikille pitkästä aikaa !

Pahoitteluni minunkin puolesta maijamette, kyllä tämä on välillä niin julmaa. Kaikille soisin onnistuneen raskauden ja odotuksen, jos se olisi minun vallassani. Luonnon olisi pitänyt hoitaa se asia niin, että "virheitä" ei pääse sattumaan eikä etenkään noin monta keskeytystä tarvitsisi kenenkään kokea !

Oma raskauteni etenee normaalisti. Viikkoja kait 19+1. Laskettu aika on muutettu kaksi päivää eteenpäin eli 18.2.
Viime aikoina mielessä pyörineitä asioita a) mahan koko b) edelleen jatkuva väsymys c) kaikenlaiset pikku kolotukset ja mahan kivistykset...

Maha on ihan hirveän iso mielestäni. Kohdun sf-mittakin oli missä sattuu. Se on tietenkin huolestuttanut (sokeriseuranta päällä), mutta ei huolestuta enää. Pääsin nimittäin omalle äitiyspolille kätilön pikaultraan ilman ajanvarausta, kun menin notkumaan sinne ja kerroin huoleni. Kyllä siellä on sitten ihania ihmisiä ja hyvä palvelu. Otettiin ratekiset mitat (lakimitta, vatsan ympärysmitta, reisiluu) ja niiden perusteella laskettu aika todellakin on 18.2 edelleen eli vauva kasvaa täysin aikataulussa eikä yhtään liian iso tms. Minua nauratti, kun kätilö kysyi, laskettu aika 18.2 ? Vastasin, että niin, että katsoitko sen jostain papereista ? Johon kätilö nauroi, että ei, kun nämä mitat antavat lasketuksi ajaksi tuon.
No, se siitä huolesta siis. Nyt odotellaan sitten rakenneultraa 15.10.

Väsymys. Pystyisin joka päivä edelleen nukkumaan tunnin kahden päikkärit, jos vain olisi mahdollisuus. Nukunkin aina kun se on mahdollista. Ennen raskautta en useinkaan pystynyt nukahtamaan, vaikka olisin ollut väsynyt. Nyt nukun kuin tukki ja heti. No, joskus tulee yöllä valvottua puoleen yöhön kuten nyt, mutta huomenna vapaapäivä ja saa nukkua pojan kanssa taas päiväunet.

Kolotukset. En voisi sanoa, että tämäkään raskaus olisi helppo. Maha on alkanut jo nyt tuntua ahtaalta, painaa kylkiä ja häpyluuta särkee. Yöllä on jo joskus vaikeaa nukkua ja kohtu tuntuu monesti "raskaalta hyllyvältä jalkapallolta" mahanpohjassa. Juoksemista ei voisi kuvitellakaan, kun se tuntuu niin epämiellyttävältä. Kauhea valittaja, mutta tällaista minulla vaan on. Onneksi tähän tottuu ja on ohimenevä olotila. Lopussa kiitos seisoo.

Ps. vaihdoin tuota nimimerkkiä Riituliksi, se oli aiemmin riitu68...numerot rupesivat nyppimään...

Kertokaapa muutkin noita raskausvaivoja, olenko ainoa joka on jo nyt raskauden puolivälissä puolikuntoinen. ?

Kantovälineistä Ensimmäinen ei ruvennut mitenkään olemaan lainaksi saamassani Baby Björnin rintarepussa, samoin minulla oli joku afrikkalaistyylinen kantoliina, johon vauva upposi, en pitänyt. Kun vauva oli noin 6 kk, ostin sellaisen kantorepun, jota voi pitää edessä, sivulla ja lopuksi myös selkäreppuna. Vauvan jalat ovat joka asennossa koukussa ja peppu siis alhaalla (jalat ei roiku suorana). Sen kanssa olen pärjännyt hyvin, etenkin sivuasento on hyvä, kun voi touhuilla samalla ja silti jutella pikkuisen kanssa. Myös ihan pienen vauvan voi laittaa eteen sellaisen jonkun vauvahuovan kanssa (aion hankkia). Videossa neuvotaan kuinkan vauvaa voi syöttääkin siinä samalla ja niskaa varten on oma tukiremmi. En nyt muista nimeä, mutta suosittelen. Otamme sen nyt mukaan ulkomaille ja aiomme kantaa siinä 2-vuotiastamme selkärepussa. Kerron nimen huomenna. Nyt nukkumaan.
 
Järkyttyneenä luen täällä viestiäsi maijamette, olen todella pahoillani puolestanne :'( .

Piti kirjoittaa ajatuksia ennen tämän päiväistä rakenneultraa, mutta taidan palata iltapäivällä ultran jälkeen. Nyt olen sanaton.

nimiko 19+1
 
Hei pitkästä aikaa,

maijamette, iso halaus :hug:


mulla on tänään viimeinen työpäivä ennen mammalomaa, ja varsin epätodellinen olo. Miten sitä osaa olla kotona, kun olo on suhteellisen hyvä, eikä varsinaisia vaivoja ole ollut minkäänlaisia
Jollakin kai ne päivät pitää täyttää, ettei ihan tylsisty. Ja olen huomannut, että kun ei ole järjellistä tekemistä, niin musta tulee varsin apea ja itkuinen. Eikä se ole kovin kivaa
Mieskin on ollut varsin apea, ja eilen yritin kysellä miten iskällä menee, mutta ei tuo paljon asiaan vastannut. Ainoa, mitä sain irti, oli se, että seksiä ei ole ollut noin 4 viikkoon. Mä en todellakaan ole tuntenut oloani mitenkään seksikkääksi, että olisin halunnut pelehtiä. No mutta nythän se on hyvä syy, että saa synnytyksen käyntiin nopeammin. Ei tosin ehkä vielä pariin viikkoon...

Hyvää päivänjatkoa kaikille!

Sarppa ja tiitiäinen 34 + 6 (ja huomenna taas viikot paukkuu!)
 
Maijamette, jaksamista :hug:

Mulla oli tänään neuvola ja kaikki on hyvin sekä mammalla että vauvalla. Neuvolassa oli sijainen, mutta oikein mukava ja asiantunteva tuntui tämäkin terkkari olevan, joten eipä ole valittamista.

Joudun nyt sitten sokerirasitukseen, se rasituskoe oli vakituiselta terkkarilta aikaisemmin unohtunut ja sijainen bongasi sen nyt sieltä tiedosta :eek: Mä joudun siihen kokeeseen pelkästään sen takia, että mun isällä on 2-tyypin diabetes... Mua ei todellakaan kiinnostaisi istuskella jossain labran aulassa paria tuntia muutaman verikokeen takia :saint:

Mutta tässä neuvolakuulumiset:

Paino 150 g / vko (yhteensä noin 7,5 kg)
RR 117/75
Hb 110 (hemppa se ei vaan nouse vaikka mitä tekisi!)
Turvotus +
Vauvan syke 150
Liikkeet ++
Sf-mitta 30
Ja tarjonnasta ei ole varmuutta, mutta ainakaan raivotarjonnassa ei vauveli ole :)

Mulla on selkä viime aikoina kipeytynyt töissä, viimeistään iltapäivällä on jo melkoisen tukalat oltavat. Terkkari sanoi, että jos nuo selkäkivut ei helpota, niin sitten on edessä fysioterapia ja sairasloma :( No, eihän tässä onneksi ole enää kuin vajaa kuukausi töitä jäljellä.

Mulla on vähän ristiriitaiset tunnelmat tuosta sairaslomasta. Toisaalta olisi jo kiva jäädä pois töistä, koska nämä hommat ei voisi enää vähempää kiinnostaa, mutta toistaalta taas sijainen aloittaa työt vasta ens viikolla, joten olisi kyllä kiva saada perehdyttää seuraajaa edes hetken verran :)
 
Perjantaita :wave:

Riituli muutin nimimerkkisi ja lisäsin pari päivää laskettuun aikaan :)
Minäkin kuulun puolikuntoisten kerhoon :( Olen tähän asti odotellut josko se kuuluisa, energinen toinen kolmannes alkaisi. Alkoi jo viimeinenkin kolmannes, mutta aina vaan väsyttää, hengästyttää ja supistaa heti kun jotain yrittää tehdä. Vaan minulla nuo vaivat varmaan johtuvat ihan vain tästä liiallisesta elopainosta :ashamed: Tosin vieläkään ei ole tullut grammaakaan lisää alkupainoon, vaan muutaman kilon olen yhä miinuksella =)


nimiko jokohan olet ultrareissulla? Onnea kuitenkin kovasti mukaan. Tulenkin iltapäivällä kurkkaamaan miten meni? Saatkohan/haluatko tietää kumpi on tulossa?


sarppa70 vau, äippäloma jo alkamassa :) Oman kokemuksen mukaan tuo 'loma' menee loppujen lopuksi melkoisella vauhdilla. Ennenkuin huomaatkaan, on kädet (ja sydän) täynnä pienokaistasi :heart:
Kuinkas olisi jokin projekti. Esim joulukorttienteko, jos tykkäät askarella? Tai vaikka vauvakirjan tekeminen. Tai sitten se vihoviimeinen, mikä aina tuppaa jäämään; valokuvien järjestäminen.


En ole vieläkään kovin luottavaisella mielellä tuon vauvelin liikkeitten suhteen, eikä noitten raskaus-ja synnytohjelmien katsominen oikein auta asiaa :/
Paniikkia ei silti ole, olihan rakenneultrassa kaikki hyvin, kohtu kasvaa ja paikat oli kiinni. Voihan se vain olla, että me saadaan isosta lapsikatraasta palkkioksi maailman rauhallisin vauva :D Me ollaan tosin miehen kanssa hiljaa iltaisin esitetty nöyriä toiveita, että tämä seuraava olisi ihan tuon kuopuksen kopio. Niin on herttainen ja tyytyväinen lapsi kuin olla voi :heart: Tyttö 13 v:kin ihmetteli yksi päivä miten hän kestää kun hänelle on tulossa toinenkin pikkusisko, Sanoi ,että sydän varmaan pakahtuu kun on niiiiin ihanaa (meidän näyttelijän alku siis ;) )



Nevi ja Vilttitossu rv 27+3
 
maijamette, olen todella pahoillani puolestanne :hug: Toivon teille jaksamista.

nevi, en itse asiassa ole kokeillut kapalointia vauvan rauhoittamiseksi nukahtamistilanteessa. Voisinpa yrittää sitäkin taitoa opetella. Pojalla alkaa olemaan väsykiukkua vähän jokaisten unien yhteydessä (muistuttaa aivan isosiskoaan tässä mielessä).

Meidänkään vanhempien lasten neuvolakorteista ei sykelukemia löydy. Tälle uusimmalle ne merkittiin ja olivat lähes koko ajan 160 (välillä 150). Eli aika kovat sykkeet, joskin oli tosi kova touhuamaan mahassa ja sama meno jatkuu nyt ulkopuolellakin.

Kehitin taas jostain flunssan itselleni - ja jälleen orastavan rintatulehduksen. Viime yönä palelin aivan horkassa ja joka paikkaa kolotti. Päivä on mennyt panadolin avustuksella ihan kohtalaisesti. Keskimmäisellekin sattui sopivasti tarhapäivä tänään, joten olen saanut nukkua Hanneksen kanssa ihan rauhassa. No niin, siinähän sitä tuli päivän valitukset =)

Tämä tällä erää ja päiväkahvin keittoon,
Säihke ja Hannes
 
Uusi odottaja ilmoittautuu listalle. Ikä 42 (kuukauden päästä 43), esikoista odotellaan, laskettu aika on 5.1. ja synnytyslaitoksena tod.näk. Helsingin Naistenklinikka.

Ei sitä oikein vieläkään tahdo uskoa, että tässä tilanteessa ollaan. Vuosi sitten oli keskenmeno rv:lla 8 ja jotain, joten nyt ei ole tehnyt kauheasti mieli hehkuttaa ympäriinsä eikä ole sitten oikein osannut iloitakaan tästä odotuksen etenemisestä. Kaikki on mennyt kuitenkin tällä kertaa ihan hyvin, keskikäyrillä mennään ja typykällä pitäisi olla kaikki kunnossa (tyttö siis on tulossa).

Olo on ollut fyysisesti kohtalainen koko ajan. Alkuun oli pientä yökötystä ja jossain välissä päänsärkyä, mutta ne ovat toivon mukaan nyt ohi. Viime aikoina on ollut jalkojen turvotusta ja elämäni ensimmäisiä kertoja myös närästystä - kammotus! Pahinta on kuitenkin ollut jatkuva väsymys, johon ei mikään unen määrä tunnu auttavan. Olen väsymyksen takia ollut saamaton, alakuloinen ja itkuinen. Neuvolasta ohjattiin ilmeisesti masennusepäilyn takia lääkärin pakeille, ja siellä oltiin heti tarjoamassa mielialalääkitystä. Jo periaatteenkin vuoksi en haluaisi aloittaa minkäänlaista lääkkeitä, mutta eihän tämä äidin alakulo ja itkuisuus tietysti tee lapsukaisellekaan pidemmän päälle hyvää. Psykologille sain myös ajan, ja käyn nyt ainakin jokusen kerran siellä puhumassa asioistani. Hemoglobiini on jatkuvasta rautalisästä huolimatta keikkunut sadan tuntumassa, väliin vähän alle, väliin vähän päälle, mutta se ei sitten kuitenkaan kuulemma ole niin alhainen että aiheuttaisi mitään tarkempia jatkotutkimuksia. Vaikea sanoa, mikä osuus tässä olossa on fyysisellä väsymyksellä ja mikä mahdollisella masennuksella. Minulla on joskus aiemmin ollut masennusjaksoja, eikä tämä olo mielestäni ole samanlainen - vaikka eihän niiden tietysti tarvitse ollakaan ihan samanlaisia, kun elämäntilanteetkin muuttuvat.

Odotuksen ja elämän iloa itse kullekin!
Piiloblondi + rv 25+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja maijamette:
Sikiön hidastunut kasvu ja oireeton raskauteni olivat tälläkin kertaa huonoja merkkejä. Sikiö todettiin eilen kuolleeksi. Pieni sydän ei sykkinyt enää Kaavinta tehty ja nyt yritettävä toipua tästä viidennestä menetyksestä. :'(
:hug: Voimia suuressa suuressa surussanne :hug:
Hiljaiseksi vetää täällä ja ei voi, kun ihmetellä, että toiset saavat "liukuhihnalta" vauvoja ja toiset eivät taas meinaa saada millään pientä kääröä syliinsä....olen niin pahoillani :/

 
Olen eilisen jälkeen mennyt tosi "huonoon" kuntoon ja melkein koko ajan sattuu vatsaan ja ihan selkeästi on kovia supisteluja....edellisestä raskaudesta on niin lyhyt aika, että taitaa sekin vaikuttaa tähän olotilaan....AUH! Mies aloittaa taas työt sunnuntaina ja ihan kauhulla ajattelen, että kuinka jaksan hoitaa meidän taaperonkärryn kanssa kävelevää pikkumiestä, kun apuja en saa mistään.

Anoppi on tosissaan hoitanut meidän poikaa kerran 45 minuuttia tytön vanhempainillan ajan ja hän täyttää kohta 1v. 1kk, että silleen....

Mulla meinaa muutenkin mennä siihen ihmiseen releet, kun olin pojan kanssa ulkona keskiviikkona ja hän tuli meidän pihaan kävelylenkillä niin alkoi juttelemaan, että tv:stä tuli sellainen ohjelma missä oli yhdellä raskaana olevalla äidillä ollut molemmissa raskauksissa raskausajan diabetes ja hän oli juonut Pepsi Maxia molemmissa raskauksissa ja minä sanoin siihen, että ensinnäkin mulla ei ole nyt raskausDM enkä ole enää moneen kuukauteen juonut Pepsi Maxia eli ei voi todellakaan johtua siitä ja sanoin vielä siihen, että tuskin tämä limpparin juominen puhkaisee kenelläkään raskausajan diabetestä vaan siihen tarvitaan kyllä ihan jotain muuta.....

Kisse ja Hipsukka 32+1 :heart:
 
Kävin aamulla verikokeissa hcg, ja raskaana en ole , vaikka mikä esittäisi muuta, joten menkkoja odotellessa..clearbluehen meni kyllä usko! :headwall:

HCG siis vain alle 1.


No OnniEmmistä edelleen haaveilemme, kunhan menkat ensin tulevat! :heart:

Jotenkin ihmettelin kyllä ,kun liuskatesteihin ei tullut kunnon plussaa,..siksi verikokeissa kävin.

Mukavaa vkloppua, meillä touhukas vkloppu joten varmaan ei paljon näy;=)) :heart:

Terv Rva Pikkumyy, edelleen OnniEmmistä haaveileva, kunhan menkat ensin tavoittaa, nyt saavat alkaa , vaikka heti, että päästään uuteen yritykseen! :heart:

:heart: :wave:
 
Ensin hyviä uutisia neuvolasta:

painoa +20g/vko (yht. n. 3kg)
Hb noussut 126 :D (enää 1 Retafer-rautatabl. päivässä) ja 2 raskaus vitamiinia, jossa myös rautaa, otan.
rr 120/70
vaavin syke 136-150
liikkeet ++
sf mitta 21 (matala, mutta äitipolilla jatkuva seuranta vaavin kasvusta. Kuitenkin vauva kasvaa alemmalla käyrällään tasaisesti, ei huolta.)
vauva poikkitilassa edelleen, toivottavasti pian kääntyy
:hug:

Lonkkia ja lantiota jomottaa, luuliitokset siellä löystyy.

Pikkuneidillä jälleen eilen todettu korvatulehdus ja kuuri päälle. Valitti aamulla kipua ja sain samalle päivälle päivystävälle ajan, heräilyjen syykin selvisi. Nyt viime yönä jo nukkui paremmin.

Rouva Pikkumyy, olen pahoillani, ens kierrolle onnea!

maijamette iso :hug:

Nyt saunottamaan lapsia, mukavaa illanjatkoa teille! :heart:
 

Yhteistyössä