35v+ odottajat, vol 2

Heissan yölliseltä sairastelijalta..


Saatan (pienen pieni mahdollisuus) liittyä seuraanne ensi viikolla..... :saint: :ashamed: :heart:

Tein eilen illalla 25 pvää tuulimunaraskaudesta babyplussan rtestillä haamun ja yöllä kp 26/32 Clinic merkkisellä rtestillä myös haamun :heart: Molemmat herkkyyttä 25..

Runsaita roireita minulla ollut jo viikon, moni niitä ei ole edes uskonut todeksi, mutta olen ollut raskaana 8kkn aikana kahdesti eli kyllä aika hyvin tunnistan jo oireita;=9

Mutta hiljakseen olen vielä ja testailen tulevalla viikolla, kun saan testejä uusia...Ja voivathan ne menkatkin alkaa, kaikki on mahdollista, mutta teitä niin kaipasin, kun olin poissa! :hug: :flower:
Rva Pikkumyy :heart: :wave:
(siis olen kipeänä, siksi nytkin hereillä, (kuumeessa ja aftarakkulataudissa)Valkosipulinkynsillä niitä olen parantanut, koska en uskaltanut aloittaa virustautilääkitystä. :headwall:

 
Huomenia! Pidetään peukkuja, Rva Pikkumyy, että haamut vahvistuu :heart:
Mulla tänään tasan rv 6. Jotenkin vielä ihan epätodellinen olo. Istukkatutkimukseen olen ajatellut mennä, mutta juttelen vielä asiasta neuvolatätskän kanssa. Edellisessä raskaudessa tehtiin lapsivesipunktio rv 17, koska jäin "kiinni" siinä veriseulassa. Se oli tosi rankka asia kun sitten tietysti mielessä kävi kaikki mahdolliset jutut. Onneksi kaikki meni hyvin ja terve tyttö tuli. Mutta pähkäiltävää tässä on...
Väsyttääkin ihan sikana. No, eipä auta kun kohta ulkoilemaan tenavien kanssa, eiköhän siinä virkisty =) Leppoisaa pyhäpäivää :xmas:
 
Rouva Pikkumyy lämpimästi tervetuloa tänne! Toivon kovasti, että haamu vahvistuu! Oireet sinulla ovat ainakin olleet lupaavia.

Miehen kanssa juteltiin noista lisätutkimuksista ja päätettiin, että ei mennä siihen istukkatutkimukseen, kun luvut olivat noin hyvät. Punnitsimme riskejä ja päätimme nyt ottaa tämän pienemmän riskin, vaikka jokuhan se yksi aina on. Aika vaikeaa näiden juttujen punnitseminen on. Menen kyllä 15 viikolla ylimääräiseen ultraan ja sitten vielä katsellaan, mutta nyt mennään näin eteenpäin.

Vatsahapot vaivaavat kovin, mutta mitään närästyslääkkeitä en ole käyttänyt, yritän vain ruokavaliolla saada asian taas kuntoon. Kiloja mulle on tullut kivasti, mutta niitä en kovin murehdi.

Aamulla, herää aina viimeistään puoli seitsemän, siivosin taas vaatteita varastoon, siis niitä, jotka eivät mene päälle enää. Muutenkin laittelin kesävaatteita pois ja muksujen talvijuttuja otin esiin.

 



MARRASKUU 2008
sarppa70....37v....ensimmäinen....la 01.11.2008

Kisse....37v....neljäs (t-00, p-01, p-07)....la 20.11.2008 TAYS

Neeanäiti....41 v....kolmas (p-03, t-06)....la 25.11.2008 SeKS

Czarina....40v....ensimmäinen....la 26.11.2008....
poika tulossa TAYS

minnihiiri68.... 39v.... ensimmäinen.... la 28.11.2008....
tyttö tulossa PS


JOULUKUU 2008
leeloo....36v....ensimmäinen....la 2.12.2008 KÄT

nevi....40v....viides (t-89, p-92, t-95, t-06+lainat-93)
....la 23.12.2008 K-HKS

akkamänty....40v....ensimmäinen....la 26 tai 27.12.2008 TAYS


TAMMIKUU 2009
janttu672....35v....ensimmäinen....la 02.01.2009

tuttelitar....39v....kuudes (p-97, t-98, p-05, p-06, t-07)
....la 13.01.2009

sini-sissi....35v....toinen....la 15.01.2009....
poika tulossa

nokko....36v....kolmas....la 20.1.2009

lilli70....38v....ensimmäinen....la 21.01.2009


HELMIKUU 2009
bonbon....36v....toinen (t-07)....la 06.02.2009

mantana....40v....toinen (t-04)....la 06.02.2009 KHKS

riitu68....40v....toinen (p-06)....la 16.02.2009

nimiko....36v....ensimmäinen....la 17.02.2009

prilli....37v....kolmas (-01, -02)....la 25.02.2009 VAS

Seranzu....37v....kolmas (p-94, t-97)....la 27.02.2009 HYS

päivänkakkara67....41v


HUHTIKUU 2009
Lis69....39v....toinen (p-07)....la 07.04.2009

mimuli....neljäs....la 08.04.2009

Ninu....39v....la 08.04.2009



TOUKOKUU 2009
maijamette....38v....toinen (t-04)....la 01.05.2009

4-kerroksen väkeä....35v....neljäs (-00, -01, -03)....TAYS

Aurora72....35v....neljäs(-94, -98, -00)....la n.20-05.2009 SeKs

einiinvaan....42v....kolmas





TOUKOKUU 2008
vappuvauvan äiti....toinen.... :heart: syntynyt
tyttö 04.05.2008 :heart:


KESÄKUU 2008
Miina70....kolmas (p-94, p-96).... :heart: syntynyt
tyttö 17.06.2008 :heart:

ansku71....kolmas (p-01, p-06).... :heart: syntynyt
poika 18.06.2008 :heart:


HEINÄKUU 2008
anjamarita....ensimmäinen.... :heart: syntynyt
tyttö 25.07.2008 :heart:

ELOKUU 2008
säihke ....kolmas(t-01, p-03).... :heart: syntynyt
poika 12.08.2008 :heart:

Äiti-66....41v....neljäs (t-98, p-00, t-05)... :heart:
syntynyt poika 20.08.2008 :heart:





Menetyksen kokeneet;

:hug: diddlina :hug:

:hug: Lumi-Marja :hug:

:hug: Rouva Pikkumyy :hug:
 
Viikonloppu ohi ja uusi viikko alussa.

Tytön näytelmä oli hauska ja tyttö suoriutui osastaan hienosti :heart: Kiitos vaan akkamänty kauniista sanoistasi :flower: Hienoja uutisia sait uudesta 4d-ultrasta, mukavaa että mielesi on rauhoittunut vauvan kasvun suhteen =)

Lainatyttö on jo taas kotonansa, mutta kyllä oli kiva nähdä taas. Harmi vaan aina nuo lähdöt, kaikki ollaan tippa linssissä :( Mutta puhuttiin juuri eilen hänen lähtöä tehdessä, että kyllä se olisi kurjempaa jos ketään ei yhtään tulot ja menot kiinnostaisi.

Lastentarvikekirppikseltä tarttui mukaan muutama ihan pieni 50cm body ja asu-setti. Jotenkin raaskii noita ihan pikkuisia ostaa helpommin kirpparilta. Nehän ovat sielläkin lähes uudenveroisia. Taidankin tämän vauvan jälkeen säästää nuo pienimmät vaatteet noille kuopustytöille. Ties vaikka saatais vihdoinkin nukkeleikkijöitä perheeseen. Ei olleet oikein kumpikaan isommista tytöistä nukkeleikkien perään. Taidampa säästää tuon kehdonkin ihan varuilta =)

Eilen oli, ainakin täälläpäin, aivan uskomattoman ihana sää. Voi jospa sellaisista päivistä saisi nauttia tuonne marraskuun alkuun. Me tehtiin miehen ja pikkuneidin kanssa lenkki suolla pitkospuita pitkin, enkä olisi kotiin halunnut ollenkaan lähteä. Ihan harmitti kun ei tullut otettua eväitä mukaan.


Monilla oli hienoja kuulumisia ja tuloksia kerrottavana :) Ninu Onnittelut nt-ultran tuloksista :flower: ja mimuli olit saanut hienoja uutisia veriseulasta :flower: Ja Neeanäidin pikkuinen oli kasvanut hienosti :flower:

maijamette minulla ei ole valitettavasti kokemusta kysymästäsi asiasta.
Mitä mieltä lääkäri oli?
Oletko saanut jo jotain tietoa muuta kautta?
Tsemppiä :hug:

äiti-66 pikkuisesi täytti jo 1kk :heart: Myöhästyneet onnittelut teille sinne :flower:
Tuo tinainen kastemalja kuulostaa hienolta idealta.
Joo, kovasti mietin nyt tuota sterilisaatio-asiaa. Minulle ei valitettavasti käy oikein muut ehkäisyt. Kierukkaa on yritetty laittaa parikin kertaa, mutta eivät ole onnistuneet. Pillereitä en enää saa, joten kumi on ollut meillä käytössä jo vuodesta -95 asti. Jos en ota sterilisaatiota palaamme siihen. Työllistetäämpähän sitten ainakin kumiteollisuutta :LOL:
Sittenhän on vielä sekin 'este' vielä yhdelle pikkuiselle, että tämä tuleva sektio on jo neljäs. Tosin kahden ensimmäisen ja näiden kahden jälkimmäisen sektion välillä oli 11v. Ainakin viimeksi kun leikattiin, kehui leikkaava lääkäri kovin kohtuani ja sanoi, että seuraavaa vauvaa vaan yrittämään :D


Huomista, ensimmäistä, lääkärineuvolaa odottelen jo. Siellä ei kylläkään ole esim ultraa käytössä, joten todennäköisesti saan vain tietää kohdunkaulan ja -suun tilanteet. Kyselen myös vauvelin harvoista liikkeistä ja pyydän lausunnon tuosta sterilisaatiosta. Sen kun tarvitsee kahdelta eri lääkäriltä, niin onpahan valmiina jos siihen ratkaisuun sitten päädyn.


Jospa sitten tekisi vähän kotihommiakin ;)

Mukavaa maanantaita :wave:



Nevi ja Vilttitossu rv 26+6
 
Tänne ei mitään uutta kuulu, tänään alkoi vko 8, ja oireettomasti menty edelleen. Tänään tosin nippas mahaa kipeesti aamulla, kun aivastin, aivastus siis tuntu mahassa asti, ja ihan tuntuva repäisy olikin... siihen ne raskausoireet sitten jääkin.
Tuskallisen pitkää odottelua edelleen sinne ekaan neuvolaan, joka on vasta 3.10... ja 4 pitkää ja piinaavaa viikkoa np-ultraan asti...

4krs+masukki 8vkoa
 
Nevi - kiitos vastauksestasi. Taitaa olla tosi harvinainen tilanne, kun kukaan ei osaa sanoa mitään. Ultrannut lääkäri ei kommentoinut asiaa sen enempää. Sanoi vain, että niskapoimu-ultra on seuraava. Mutta yksityisen puolen lääkärini toki piti asiaa erikoisena - sikiön kun pitäisi saada tässä vaiheessa päivittäin noin mm pituutta lisää. Hänen mielestään tilannetta pitäisi seurata viikottain. Mutta kun julkinen puoli pesee kätensä tilanteesta, niin tämä tarkoittaa sitä, että seuranta veisi opiskelijan muutenkin ohuesta kukkarosta ne viimeisetkin pennit. En tiedä, mitä tehdä. Huoli on valtava, enkä mitenkään jaksaisi odottaa viikkoja np-ultraan.

Rouva Pikkumyy. Täälläkin pidetään peukkuja, että haamu vahvistuu.

4-kerroksen väkeä Samoilla viikoilla mennään (vaikka siis varhaisultra mulle muuta kertookin :( Mulla ei myöskään ole ollut mitään oireita. Siksipä ymmärrän hyvin tuon piinaavan odotuksesi. Olisiko sulla mahdollisuus käydä varhaisultrassa yksityisellä puolella, niin saisit mielenrauhan?
 
maijamette olishan mulla mahdollisuus käydä yksityisellä, mutta en ole aikaisemmistakaan käynyt... aina odotellut, tosin viimekerralla pääsin samantien jo ultraan, kun ei ollut mtn tietoa, missä vaiheessa raskautta olin, kun testasin... olin silloin vko:lla 8+4, ja sain mielenrauhan jo alkuvaiheessa...
jotain uutta sentään... tänään kuvotti hississä, eli olisko pahoinvointi tulollaan tännekin viimein? ihan positiivista, jos oliskin... tietäis ainakin olevansa raskaana, muustakin kuin poisjääneistä menkoista ja positiivisesta testistä...
4krs+masukki 8+0
 
Maanantaita kaikille!

Vauvojen nukkumisjärjestelyistä sen verran, että kahden aiemman kohdalla olen ollut tarkka, että olen nostanut syöttöjen jälkeen aina pinnasänkyyn nukkumaan. Ovatkin tosin sinne hyvin syötön jälkeen simahtaneet. Nyt tämä uusi tulokas tuhisee harva se yö kainalossani, kun en jaksa kiikuttaa omaan sänkyyn :D Jotenkin tuo ehdottomuus on kadonnut johonkin tämän vauvan myötä. Pääsen paljon helpommalla, kun annan nukkua vieressäni kuin että alkaisin hyssyttelemään pinnikseen. Tämä vauva ei niin vaan nukahda nimittäin omaan sänkyynsä.

akkis, vielä täytyy jatkaa tuota vaunuasiaa sen verran, että meillä on tuo vastaava Gessleinin malli, mutta ilman heittoaisaa (eli malli Future). Ilman sitä vaunut ovat jonkin verran kevyemmät. Keveys on minulle tärkeää, kun liikun paljon autolla ja nostelen vaunuja ees ja taas. Muuten siis samanlaiset vaunut. Mekin hankimme Maxi Cosin turvakaukalon, jonka saa adaptereilla kiinni vaunujen runkoon. Tosi näppärät kaupoilla.

maijamette, vastaavasta ei ole kokemusta, mutta meillä esikoisella aikanaan reisimitta oli alkuraskauden kahdessa ultrassa pienempi kuin mitä viikot olisivat antaneet odottaa. Muut mitat vastasivat viikkoja. Lääkäri ei siitä silloin ollut huolissaan - minä kylläkin.

Rouva Pikkumyy, tsemppihalaus :hug:

Meillä pikkujätkä on alkanut iltaisin vastustelemaan nukkumaan menemistä. Vaikka nukahtaa hienosti tissille ja on täydessä unessa, havahtuu pinnasänkyyn laskettaessa ja alkaa äänekkäästi protestoimaan. Niinpä olen sitten imettänyt viimeiseksi illalla meidän sängyllä ja poika on saanut nukkua siellä hetken aikaa :whistle:

Säihke ja Hannes huomenna 6 vkoa
 
Täällä ei ole paljoa kerinnyt kirjoittelemaan, kun mies kesälomalla tämän syyskuun....Meillä pikkumies mukkailee päivät pitkät ja ei edes voi tilata 1 v. kuvaan aikaa, kun naamassa haava, mustelma otsalla ja eilen illalla hampaat meni huulesta läpi, että veri tirskui suusta....kävelee tukia pitkin ja kiipeilee joka paikkaan, kun Veikka Gustafsson, että Mammalla verenpaineet huitelevat vähintään 210/110.....

Joka päivä oppii uutta ja aivan MAHTAVA persoona on, mutta itselläni on surullinen olo, kun tulee lapset näin pienellä ikäerolla, että tiedän jo aikaisemmasta kokemuksesta, että pikkumies joutuu muutamaksi kuukaudeksi kakkossijalle, mutta toivotaan, että uudella vauvalla ei ole koliikkia ja allergioita.

Mulla on vauva vieläkin perätilassa ja tosi alhaalla masussa, että välillä on tosi tukala olo, kun potkii armottomasti virtsarakkoon AUH!

Kaappeja ja lastenhuoneita yms. olen siivonnut ihan urakalla ja yrittänyt tehdä tilaa seuraavalle tulokkaalle.

Rouva Pikkumyy toivotaan, että tärppää!!!!

Jossain kirjoituksessa oli puhetta sterilisaatiosta ja täällä on tehty jo lähete sinne ja se on vakaasti päätetty juttu....eli jos tehdään sektio niin tehdään samalla, mutta jos syntyy alakautta niin menen sitten myöhemmin toimenpiteeseen....kyllä meillä on jo lapsiluku täynnä ja itselläni on alakautta synnytykset olleet niin rankkoja, että nyt saa riittää tällä kertaa tällä Mammalla synnytykset....

Kisse ja Hipsukka 31+4 :heart:
 
Heips,
se on nyt sitten päätettyk, etten tältä erää mene siihen istukkatutkimukseen.

Nevi ja Kisse: tuota ehkäisyasiaa olen jo ehtinyt ajatella. Hormonikierukka toimi mulla hyvin, kunnes petti, joten siihen en enää voi luottaa, vaikka kuinka lääkärit sen ehkäisytehoa kehuisivatkin - ehkä se on sitten se sterilisaatio, joko miehelle tai sitten mulle. Vaikka olen jo näin vanha, niin tulen kovin helposti raskaaksi ja en usko, että se hetkessä muuttuu.

Vaunuista olen jo myös katsastanut sopivat eli nuo Gessleinit ovat minusta kivat, väri vaan voi olla vaikea valita. Maxi Cosin turvakaukalo meillä oli jo ekalla, joten sen merkkinen varmaan nytkin hankitaan.

Mun täytyis nyt hankkia nätit työkäyttöön sopivat suorat housut, jotka menis jakun kanssa. Henkka maukan housut on kovin rentoja ja nyt kun Lindex ja KappAhl lopettivat äippävaatteet en tahdo sopivia housuja löytää. Netistä olen myös katsellut, mutta huonosti sielläkin tuntuu olevan kokoja (mä kun olen vähän leveämpi peppunen jo normaalistikin ja mulle tulee aina suuri vatsa, joten housuissa on oltava tilaa). Yksi vaihtoehto on tehdä housut itse, niin saisi ihanat villakankaiset ja siistit. Tai en tiedä kuinka siistit, kun tuo ompelutaito on vuosien varrella saattanut unohtua. Jatkan kuitenkin vielä etsimistä. Hameet menee kyllä pitkään sukkisten kanssa, helma vaan tahtoo edestä hieman nousta.

Mulla on jo tosi suuri masu - siis eihän se vauvasta voi johtua, vaan noista lisäkiloista, joita on tullut jo mukavasti. Tällä viikolla ajattelin kertoa mun lähiesimiehelle, kun kohta joku arvaa kuitenkin.

Vatsa vaivaa mua edelleen ja siitä menenkin vielä lekurille tällä viikolla. Keskiviikkona mulla on se julkisen puolen np-ultra.

Hyvää yötä kaikille,
Mimuli ja Taimi 12+1

 
Huomenta! Onko teillä tullut raskaus uniin? täällä viimeaikoina painajasten muodossa... mutta onneksi ne on vaan unta.

Mieii herkässä, varsinkin eilistä SAIRAALA-avausjaksoa jatsoessa, kun muistot tulvahti mieleen synnytystä seuratessa, ja tuttu kätilö esikoisen synnytyksestä lisäsi tietysti herkistystä... Onko muille tuttu asento, jossa jalat oli nostettuna telineelle ensisynnyttäjällä? Mulle ihan vieras juttu.

Oireettomuus jatkuu, ruokahalut on mahtavat, ei mitään uutta mainittavaa...

4krs+masukki 8+1
 
Laitoin uusimman masukuvani RV 30+6, eilen otetun, PROFIILIINI.

Aurinko paistaa ja päivä lähteny mukavasti vauhtiin. :heart: Vauva on aktiivinen ja liikkuu paljon just öisin, kun yrittää nukkua, nukkuminen on katkonaista välillä, kun maha painaa joka suunnasta. Tässä koneella istuessakin aloittaa yleensä jumpan. Poikittain taitaa olla edelleenkin. Kuopus kääntyi n. 33 vkolla, toivottavasti tämäkin.

Sikiön kasvuntarkkailussa käyn nyt parin viikon välein äitipolilla. Kasvanut on, mutta pienikokoinen. Toivottavasti kasvaa nyt oikein hyvin loppuaikana.

Säihke, vauvasi on vielä kovin pieni ja kaipaa olla lähelläsi, kerkeää nukkua vielä omassaankin. Itse olen nukuttanut noin pieniä aina vieressäni. :heart: Onhan se ittelleskin helpompaa, kun ei tartte koko ajan nousta, vaan annat tissiä tarvittaessa, jos kerran imetät. Muutenkin sen siirron pitäisi tapahtua silloin kun lapsi ei vielä aivan unessa. Nauti nyt vauvasta vieressäsi tuhisemassa, onhan tuo vaihe niin lyhyt. :) Toivon sulle ihania hetkiä vauvan kanssa! :heart:

Oikein mukavaa tiistaita teille kaikille! :heart:
 
Neuvolalääkäri-kuulumisia rv 27+0;

Ensin omahoitaja mittasi verenpaineen, 127/70 eli hyvä. Virtsa oli puhdas ja paino edelleen n.3-4kg ali lähtöpäinon (ihan liikaa kyllä kuitenkin)
Ikävä uutinen oli, että 'oikea' hoitajani on sairastunut vakavaan tautiin, eikä enää ollenkaan palaa töihin :(
Lääkäri oli 'tuttu' aikasemmilta terveyskeskus käynneiltä. Sydänäänet kuunneltiin, löi 142/min, mikä on pienempi luku kuin yleensä. Kohdunsuu oli kiinni, kiinteä ja pituus 3cm. Kohdunpohjan korkeus 26cm. Eli kaikki hyvin.
Ei kommentoinut painon laskua mitenkään, ei suoliongelmia, ei vauvan vähäisiä liikkeitä saatikka supistuksia. Sterilisaatiosta sanoi, ettei tiedä voivatko tehdä leikkauksen yhteydessä ja etten ainakaan tarvitse kahta lääkärinlausuntoa kun olen jo tämän ikäinen ja lapsiakin sitten viisi :eek: Noista kommenteista jäi tosiaan vähän tuommoinen suu auki-olo. Mutta ymmärrän, että hän on ilmeisesti peruslääkäri, joten otan asian sitten äitiyspolilla esiin. Harmi vaan kun sinne synnytystapa-arviointiin kutsutaan vasta ihan loppusuoralla.
Ai niin ja sitten tämä lääkäri kysyi meinaanko käydä jossain vielä ultrassa tai lääkärillä. En ihan ymmärtänyt, että tarkoittiko hän yksityistä vai mitä. Mutta kun vastasin, ettei muuta ole sovittu, sain sen kuvan, että tämä lääkäriaika olikin sitten tämän raskauden ainoa.

Nyt on pää vähän sekaisin, mutta onneksi vauvalla vaikuttaisi kaikki olevan hyvin... ilmeisesti...
...taidanpa seurata noita liikkeitä vähän tarkemmin ja tilaan yksityiseltä ultran, jos alkaa huolestuttaa. Ja voisi vaikka tarkistaa noitten muitten lasten neuvolakorteista, onko heillä ollut tässä vaiheessa raskautta muutoksia noissa sydämen sykkeissä.


Nyt alkaa päiväunet lähestyä, joten pahoittelen että tuli ihan kokonaan tälläinen omanapainen kirjoitus.



Nevi ja Vilttitossu rv 27+0
 
No niin, nyt pääsin istahtamaan tähän koneelle vähäksi aikaa.

Säihke oletko koskaan kokeillut kapaloa? Minä ihastuin kovasti kapalointiin nuorimman kanssa, vaikka hänen kanssa ei ollutkaan mitään nukahtamisongelmia. Tai ehkä niitä ei ollutkaan johtuen kapalosta, kuka tietää?
Ajattelin vain, että se voisi auttaa juuri tuossa sylistä sänkyyn siirtämisessä. Vauva ei niin paljoa 'heilu', eikä tunne esim sylin lämmön katoavan siirron aikana.

Ihan uuden sanan opin kirjoituksestasi Kisse :D
'Mukkailu'. Enpä ole ennen kuullutkaan, vaikka merkitys ei olekaan niitä mukavimpia.
Äidille kovasti tsemppiä energisen pojan kanssa :hug:

Mukavia ultrahetkiä huomiselle mimuli =)

Oikeassa olet 4-kerroksen väkeä että näin raskaana on mieli paljon herkempi ja esim unet melkoisen sekavia. Minäkin tippa silmässä olen noita MTV3 AVA ja Fakta-kanavien odotus- ja synnytysohjelmia katsonut.

Niin kauniisti mahasi kasvaa Neeanäiti :heart: Huomaako sinusta ollenkaan muualta, esim kasvoista, että olet raskaana? Minä olen aina turvonnut joka puolelta tasaisesti. Nyt tosin tuo painon alhaalla pysyminen auttaa tuohon ongelmaan jonkin verran ;)

Mukavaa iltaa teille kaikille :wave:



Nevi ja Vilttitossu rv 27+0
 
KiitosNevi: Ei musta huomaa kavoista että odotan, olen laihtunut kasvoiltani ja muualtakin. Turvotustakin on vain vasemmassa jalassa nilkan ja jalkaterän alueella, sekin suonikohjuista johtuvaa ja iltaisin vain enemmän. Sormukset lähtevät helposti sormista vieläkin. Ei ole aiemminkaan ollut turvotusta muualla kuin nilkoissa heinäkuun kuumuudessa v. 2006, kun olin viimeisilläni helteissä. Huh, huh, oli se kuumaa! Nyt vähän helpompaa. ;) Kokonaispainoa tullut mulle vajaa 3 kg. Vararavinnolla taitaa vauva kasvaa.

Eikö tuo joulukuun vauva ollut hieman aikaisessa syntymään nyt jo?

Pikkuneiti tuolla äsken itkeskeli ja meni isin kainaloon nukkumaan. Pian ittekin meen.

Perjantaina neuvolaan ja seuraavana äitipolille vauvan kasvukontrolliin, seuraavat tarkasti vauvan kasvua nyt.

Hyvää Yötä teille! :heart:
 
Ihanaa!!! Onnea haamuista Rouva Pikkumyy!!!! Kuljen peukut ja varpaat pystyssä! Paljon, paljon pikkuiselle tarraisia sukkasia! :heart: :wave:

Täältä terkkuja flenssuiselta mammalta kaikille. Jo kaksi viikkoa olen sitkutellut ja tauti ei vaan meinaa lähteä. Nyt olen yskinyt kamalasti yöt ja päivät muutaman päivän. Vatsa kiristyy ja supistelee hieman; kuinka paljon tuo masuasukki kestää tälläistä yskimistä!? :ashamed:
Huomenna ultra ja pientä odotuksen jännitystä ilmassa. :heart:

Neeanäiti sinulla söötti masu! :wave: Meikäläisen masu on jo iso, kun omaa masua löytyy... :ashamed: kysyttykin jo, että joko pian syntyy... ;)

nevi taidettiin käydä samassa kirpparissa, mutta eipäs törmätty! :wave:
Neuvola käynnistäsi... Jokos sinulla sitten on ollut ne kaksi neuvolalääkärikäyntiä? Oudon oloinen lääkäri sulla.

Pikainen käynti täältä ja nyt vähän kotihommia... mukavaa päivän jatkoa kaikille! :wave:

mantana ja pikkuinen "Toivo" rv. 20+5 :heart:
 
Aurinkoista keskiviikkoa :wave:

Aivan upea ilma tuolla ulkona. Mittari on tosin vieläkin himpun alle 5 astetta, mutta eiköhän se siitä ala kavuta kunhan aurinko pääsee kunnolla lämmittämään.

Puolet aamuhommista jo tehty, pieni imurointikierros enää. Ajattelin, että saan reippaammin tehtyä kun teen osan ennen tähän koneelle istumista :whistle:
Pikkuhiljaa pitäisi saada noita kirpparille meneviä tavaroita hinnoteltua. Tuntuu vaan jotenkin niin isolta urakalta, että on vaikea päästä alkuun. No pitää vaan ajatella kaikkia mahtavia setelitukkoja mitä sieltä hankkii ;) Kyllä olisikin hyvät myyntitulot isoksi avuksi joulua ajatellen. Olen sen verran hupsu jouluihminen, että olen ihan pilalle hemmotellut nuo muksut lahjojen suhteen :ashamed: Sen ovat onneksi oppineet, että kaikki osaavat myös nauttia antamisesta =)

Äitiysraha-päätöstä ei ole vielä tullut, vaan onhan tässä vielä aikaa. Äitiysavustus (rahana) tuli viime viikolla.


Neeanäiti onkos teidänkin pikkuneiti 'isin tyttö' ? Meillä tämä kuopus on ihan samanlainen kuin tuo tyttö 13v; aina ollut sellainen isin vieressä kyhnääjä :D Nuorimmainenkin korjaa aina jos sanon; 'Äitin kultatyttö'. Hän siihen heti; 'Isin kultatyttö'.
Tuo 'turvonnut'-sana tuossa edellisessä viestissäni oli vähän väärä sana. Turvotusta ei ole oikeastaan koskaan paljoa esiintynyt. Olisi pitänyt kirjoittaa; 'levinnyt'. Se kuvaa minua raskausaikana paremmin :( Tuollainen nätti kumpu on vain tavoittelematon haave.

Tuo joulukuinen vauva taisi syntyä rv 28+ jotain. Tuore äiti laittoi vain viestiin että kaikki on hyvin heillä molemmilla.


Voi voi mantana :hug: Heitän sinulle virtuaaliherukkamehua ja roppakaupalla C-vitamiiniä.
Yllättävän sitkeitä ovat nämä masuvauvat ja hienossa turvassakin tuolla kohtujen suojassa. Ties vaikka ihastuu tuohon yskimisen aiheuttamaan hypyttämiseen niin, että saat olla häntä sitten aikanaan aina pomputtamassa ;)
Tuo eilinen lääkärikäynti on tämän raskauden ainoa tähän asti.
Seuraava neuvolakäynti 15.10 ja sokerinrasitus 2.10.


Ja sitten siihen imurin varteen...



Nevi ja Vilttitossu rv 27+1
 
nevi toivotaan että tuo joulukuun tyttö pääsee hyvin elämän alkuun. :hug: On niin kovin aikaisessa kuitenkin syntynyt.
Kyllä tyttö on enemmän mun perään, mutta isin kainaloon menee välillä nukkumaan, kun usein tulee yöllä viereemme ja tykkää kun iskä riepottaa. :) Isompi on oikea iskän poika. Aina puhuukin me miehet teemme sitä ja tätä ja te naiset- meistä. :D Molemmat rakkaita.

Joku aika sitten poika oli niin isänsä perään, ettei juuri äidistä välittänyt. Tyttö on onneksi myös ja voimme yhdessä shoppailla, tykkää käydä kaupoissa ja kirppiksillä. Äitiinsä tullu, aina menossa jonnekin päin.

Jännä kun noissa lääkärikäynneissä eroa, mulla on ollut jo kaksi ja kolmas loppuaikana n. vkolla 36 taitaa olla. Silloin tehdään yleensä synnytysarvio. Olen kyllä tilavalantioinen ja mahtuu hyvin yli 4-kiloinen syntymään, kuten esikoinen oli, sanoivat lääkärit.

Itse olin pienenä isin tyttö. :heart: :)

mantana kiitos vain, kyllä masu tuntuukin, kun olen aika hoikka muualta. Paranemispuhalluksia sinne! :hug: Kyllä ne masuasukit kestää monenmoista ja pomppimisesta vaan tykkäävät. Meillä neiti oli vauvana sellainen, että juoksi ilmassa kovasti, kun nosti ilmaan. Mullakin oli loppuraskaudessa kova flunssa ja yskinkin aika lailla. Kuurinkin söin. Uskon että kaikki hyvin.

Rouva Pikkumyylle edelleen paranemisia ja vauvalle tarrasukkia. Uskon että salamatkustaja on kyydissäsi. :heart:

Kirppikselle vein kans tavaraa ja pitäis kysellä miten sielä on mennyt ja hinnoitella lisää. =)

Kaunista syyspäivää teille kaikille! :heart: Neeanäiti ja Pikkukolmonen rv 31+1 :heart:
 
Heippa kaikille!

Kotiuduttiin Prahasta eilen puolen yön aikaan. Aamulla menin reippaana töihin.. |O
Olin kyllä aivan toisen asialla.

RvaPikkumyy..voih..olisi tosi hienoa jos siellä pikkuinen masussa näin pian menetyksen jälkeen olisi :D :flower: Toivotaan parasta!

Minulla alkanut tulla ajoittaista kuvotusta.. :x alkaa palautumaan muistiin edellisten raskauksien pahoinvointi. Erittyy sylkeä enemmän ja suussa sellainen erikoinen maku.
Paleltaa myös jatkuvasti..eiköhän tässä raskaana olla. Ensi viikolla pitäisi hoitaa veljen tyttöä (6v.) 5 päivää kun lähtevät reissuun. Toivottavasti en voi kovin pahoin silloin.

Teillä alkaa monella olla raskaus jo loppusuoralla..tuntuu että itsellä siihen vielä iäisyys. :D
Odottavan aika on pitkä.. :LOL:
 
Kopsaan siis tännekkin, eli näin se menee: ;=)

Huomenia;=)


Tulin vaan ilmoittelemaan, että testasin tänä aamuna...mutta jotain viivanpaikkoja vaan tulee, että uskon kyllä tämänolevan kuitenkin negakierto! Nolottaa jälkeen päin kun niin luulin olevani raskaana, mutta niin kai me kaikki välillä teemme!?


Nyt menkkoja odottelemaan!
Milloinkohan se tättähäärä tänne sapuu?

No uudella innolla sitten uudessa kierrossa!!


Ihanaa päivää kaikille!


Rva Pikkumyy :heart: :wave:

Ja haavehan on edelleen sama: :heart:

 

Yhteistyössä