35v+ odottajat, vol 2




MARRASKUU 2008
sarppa70....37v....ensimmäinen....la 01.11.2008

Kisse....37v....neljäs (t-00, p-01, p-07)....la 20.11.2008 TAYS

Neeanäiti....41 v....kolmas (p-03, t-06)....la 25.11.2008 SeKS

Czarina....40v....ensimmäinen....la 26.11.2008....
poika tulossa TAYS

minnihiiri68.... 39v.... ensimmäinen.... la 28.11.2008....
tyttö tulossa PS


JOULUKUU 2008
leeloo....36v....ensimmäinen....la 2.12.2008 KÄT

nevi....40v....viides (t-89, p-92, t-95, t-06+lainat-93)
....la 23.12.2008 K-HKS

akkamänty....40v....ensimmäinen....la 26 tai 27.12.2008 TAYS


TAMMIKUU 2009
janttu672....35v....ensimmäinen....la 02.01.2009

tuttelitar....39v....kuudes (p-97, t-98, p-05, p-06, t-07)
....la 13.01.2009

sini-sissi....35v....toinen....la 15.01.2009....
poika tulossa

nokko....36v....kolmas....la 20.1.2009

lilli70....38v....ensimmäinen....la 21.01.2009


HELMIKUU 2009
bonbon....36v....toinen (t-07)....la 06.02.2009

mantana....40v....toinen (t-04)....la 06.02.2009 KHKS

riitu68....40v....toinen (p-06)....la 16.02.2009

nimiko....36v....ensimmäinen....la 17.02.2009

prilli....37v....kolmas (-01, -02)....la 25.02.2009 VAS

Seranzu....37v....kolmas (p-94, t-97)....la 27.02.2009 HYS

päivänkakkara67....41v


HUHTIKUU 2009
Lis69....39v....toinen (p-07)....la 07.04.2009

mimuli....neljäs....la 08.04.2009

Ninu....39v....la 08.04.2009



TOUKOKUU 2009
maijamette....38v....toinen (t-04)....la 01.05.2009

4-kerroksen väkeä....35v....neljäs (-00, -01, -03)....TAYS

Aurora72....35v....neljäs(-94, -98, -00)....la n.20-05.2009 SeKs

einiinvaan....42v....kolmas





TOUKOKUU 2008
vappuvauvan äiti....toinen.... :heart: syntynyt
tyttö 04.05.2008 :heart:


KESÄKUU 2008
Miina70....kolmas (p-94, p-96).... :heart: syntynyt
tyttö 17.06.2008 :heart:

ansku71....kolmas (p-01, p-06).... :heart: syntynyt
poika 18.06.2008 :heart:


HEINÄKUU 2008
anjamarita....ensimmäinen.... :heart: syntynyt
tyttö 25.07.2008 :heart:

ELOKUU 2008
säihke ....kolmas(t-01, p-03).... :heart: syntynyt
poika 12.08.2008 :heart:

Äiti-66....41v....neljäs (t-98, p-00, t-05)... :heart:
syntynyt poika 20.08.2008 :heart:





Menetyksen kokeneet;

:hug: diddlina :hug:

:hug: Lumi-Marja :hug:

:hug: Rouva Pikkumyy :hug:
 
Sunnuntaita :wave:

Eipä tullut käytyä pupua katsomassa mantana. Aika huono olen muutenkin käymään missään :ashamed:
Nyt luin tuosta paikallisesta lehdestä, että tänne avataan MLL perhekahvila, siellä voisi vaikka pistäytyä. Pikkasen vaan huonoon aikaan, kun on kaupungin toisella puolella. Autottomana joutuisin melkein saavuttuani lähtemään kotimatkalle, jotta ehtisi syömään ja päiväunille. Saas katsoa nyt tuleeko käytyä.
Milläs kirpparilla/kirppareilla kävit? Minua niin harmitti, kun tuo Tienhaara lopetti. Keskustaaan on nyt kyllä tullut jo aika mukavasti tavaraa.

Ihana uutinen maijamette :heart: Onnittelut :flower:

Viikonloppu on mennyt kampaajaa leikkiessä. Eilen illalla sai tyttö 2v lyhyen polkkatukan ja tänään lähti kaikki ylimääräinen karvapeite koirulilta. Molemmat näyttävät juuri siltä kuin ammattitaidoton olisi heidät kyninyt :ashamed:

Tiistaina olisi tämän raskauden ensimmäinen neuvolalääkäri. Nuorimmaisen joudun ottamaan mukaan, mutta olen jo varannut hänelle rusinarasian ja pillijugurtin. Niihin kun keskittyy ei tarvitse ihmetellä mitä äidille pöydällä tehdään :/

Löysitkö akkamänty jo mieluiset vaunut?


Leppoisaa sunnuntai-iltapäivää ja iltaa teille kaikille :wave:



Nevi ja Vilttitossu rv 25+5
 
Sunnuntaita teille! Hiljaiselta vaikuttaa palsta.

Nevi mulla ollut kaksi lääkärinlaa ja kolmas vielä loppumetreillä. Tais olla vkolla 36 jotain. Lapset ollu mukana molemmissa neuvoloissa, kun heitä on kaksi, leikkivät silläaikaa kiltisti odotushuoneessa, jossa mukavaa tekemistä.

Ruokaa vain mukaan perhekahvilaan ja unethan voi nukkua matkalla rattaissa, jos tarkoitin sun 2-vuotiasta. Meillä neiti nukkuu autossa yleensä unet ja rattaissakin tarvittaessa. Yksillä rippijuhlilla nukkui lattialla pöydän vieressä viltin päällä kun alkoi kesken juhlien olemaan päiväuniaika. Pöytiä jo kannettiin ulos ja tyttö alkoi heräillä.

Tyttö oli viimeksi mukana kun olin kampaajalla ja tasoitettiin vain latvoja, on aivan ihana luonnonkihara tukka niskahiukset kääntyy söpösti ja nyt jo vähän pituuttakin. :) Ei malta leikata. Itse en kyllä uskalla leikata.

Perjantaina äitipolille ja ottavat sykekäyrät ja seuraavan vkon pe neuvola. Nyt onkin tivistä tämä loppuaika neuvoloiden suhteen. Olo alkaa olla jo kömpelö ja maha tiellä jatkuvasti ja lasten pukeminen ym. hankalaa. Menis vaan pari kuukautta nopeasti.

Sunnuntaita teille! :heart: Neeanäiti ja Pikkukolmonen rv 29+5 :heart:
 
Sunnuntai-iltaa!

Ristiäiset meidän osalta takanapäin - niitä tuskin enää lisää tulee. En voi muuta sanoa kuin että onneksi järjestettiin jossain muualla kuin kotona, stressi tuli tästäkin, mutta ehkä hiukan pienempi.

Meidän jätkä ei taida olla suurten juhlien mies. Huusi koko toimituksen ajan ja muutenkin ihan kiitettävästi. Sen jälkeen kun juhlapaikalta kotiin päästiin, on nukkunut päästämättä ääntäkään :D No, ihan kivat pikku juhlat joka tapauksessa.

Tarjottavaa vaan tulee aina tehtyä liikaa. Nyt olen jo ehtinyt viemään kaksille naapureille rääppiäisiä ja täyttämään pakkasta. Mikähän ihme siinä on, ettei koskaan osaa varautua oikein. No, parempi liikaa kuin että loppuisi kesken.

Nyt menen syventymään noihin lahjoihin, joita juhlakalu sai. Kaikkea kivaa näytti olevan :)

Säihke ja Hannes
 
Onnittelu maijametelle ultrakuulumisista. Säihkeen poitsulla kaunis nimi. Olen itsekin joskus harkinnut hannes-nimeä.

Olen viikonverran googlettanut kaiken verivirtsaisuudesta ja välillä olen jo ollut varma, että mulla on munuaissyöpä. Nyt olen rauhoittunut, vaikka kauhulla odotan huomisia verikoetuloksia. Pissatulehdusta mulla ei ole, vaikka se olisi ollut pienin paha tässä jutussa.

Tänään kuitenkin olen onnellinen raskaudestani. Taimi voi hyvin ja ultrassa kaikki oli kohdallaan (löytyi aivojen molemmat puoliskot, selkäranka, kädet, jalat, napanuora, silmät yms.) Viikkoja olisi nyt 11+1 ja pituutta oli pää-perämitassa 43 mm. Niskaturvotuskin jo mitattiin (olin yksityisellä omalla kustannuksella) ja sitä oli vain 1,1 mm. Taimi kovasti liikutteli käsiään ja jalkojaan.
Otin myös seerumisseulan, josta saan tulokset perjantaina. Olin niin tavattoman onnellinen kotimatkalla, nämä ihanat uutiset nostivat synkistyneen mieleni uuteen nousuun. Ostin jopa kotimatkalla ekat äippähousut ja päätin nauttia raskaudesta. Menen kuitenkin ensi viikolla vielä julkisen puolen ultraan, kun se on varattuna ja mieskin tulee silloin mukaan.

Tulipa oman navan ympärillä olevaan tekstiä, mutta ymmärrättehän, että olen aivan sekaisin rankan viikon jälkeen.

Tässä vielä Taimin uusin kuva:
 
Helou kamut piiiitkästä aikaa :wave: :wave:

Katotaan nyt miten palijo ehdin kirjoottaa.Poitsu nukkunu yhdestä lähtien ja äsköön laitoon tytön päikyille niin päätin ny eres jotain ittestämme ilmoitella!!

Ekaksi siis omaa napaa!! =)

Poitsu tuloo siis keskiviikkona JO 4 viikkoa!!Siis,apuva mihin tää aikaa menöö!!???)/( :eek:
Täällä on kyllä totaalisesti nautittu vauvan tuhinasta.
Perjantaina kävi neuvolan tätsy ja painoa oli kertyny 4180g(3640g).
Tissimairolla mennähän ja toivon mukaan pitkälle.Maitoa ainakin tuloo kuin lehemällä :LOL:
Lypsän jopa äidinmaitokeskukseen.Kysyivät jo vieriosastolla luovuttajaksi kun oon niin pitkään imettäny noita aikaisempiakin ipanoita.En kyll vielä silloin lupautunut mutta vauvan ollessa 4 päivän ikäänen alkoi mulla oleen tukala olo ja pukkas jo rintatulehdusta päälle.
Het seuraavan päivän aamuna soitin äidinmaitokeskukseen ja sieltähän tuli jo kolomen tunnin päästä kaikki tykötarpeet noudettavaksi matkahuoltoon! :)
Sain siis lypsykoneen ja pääsin tuskistani eikä tällä kertaa tullukaan tulehdusta.
Onhan tuas oma vaivansa keitellä noita pulloja ja ma.,ke.ja pe. pitää vierä kylymälaukku matkahuotoon klo 9,30 mennessä.Oon sit samalla käyny kaupassa.
Kovin on poika helppo ja tyytyväinen.Pari kertaa yäs syö ja viime yö meni yhrellä syötöllä ja ei silloinkaan syöny ku toisen tissin niin aamuyöstä ajattelin jotta tissi halkeaa.Ei muuta ylös sängystä ja lypsylle :LOL: On se vaan mun kannalta paree jotta poika söis sen kakx kertaa yön aikana ettei tarvis itte ylös nousta.
Nyt oon sitte päiväs aikaankin herätelly syömään niin jotta max.4 tuntia annan yhteen menoon nukkua.Ei ole juurikaan vatsan väänteitä ollu kunhan oon vaan röyhtäyttänyt.
Välillä kyllä meinaa hermostua kun maito oikeen paineella tuloo jottei ipana meinaa ehtiä nielemään.

Ristiäiset on 27.9.Nimi on viälä hakusessa mutta jotain sopivaa olis tieros.Kävin tänään kukkakaupas tilaamaskin jo kimput.Mulla on kukkapenkis valkoisia ja sinisiä ruiskaunokeita joita vien vähä kauppaan jotta saavat niitä lisäksi laittaa.


Ja kastemekkoon pitää hakia siniistä satiininauhaa.Ja ajattelin käyrä kattomas löytyiskö sellaasta kastemaljaa mihin vois kaivertaa jokaisen tenavat nimet+kastepäivät.

poika hereillä....palaillaan....

Äiti-66 ja poika pian 4vko



 
Hei vaan kaikille :wave:

Tulipas tehtyä turha neuvolareissu.
Istuttiin tytön kanssa odotushuoneessa lähemmäs tunti, eikä mitään tapahtunut.
Vihdoin, kun sain hoitajan kiinni, ilmoitti hän että lääkäri on sairastunut ja kaikille ajan varanneille on ilmoitettu tekstiviestillä. Minä olen sen verran huono katselemaan kännyyn, niin ajattelin, että olipa oma mokani :whistle:
Kotona sitten tarkistin huvin vuoksi, millaisen viestin olivat laittaneet. Ei ollut viestin viestiä tullut. Soittelin sitten neuvolaan, kun ajattelin että heillä on jostain syystä numeroni väärin. Ei ollut. Eli ilmeisesti heillä tullut vain näppäilyvirhe.
Sain uuden lääkäriajan ensi viikolle (meillä neuvolalääkäri vain kerran viikossa) No eipä minulla onneksi ollut mitään kovin kiireellistä asiaa, joutaa viikon odotella ihan rauhassa.

Kylläpä on kovin suloinen pikkuisesi säihke :heart: Ja hieno nimikin pienellä miehellä.

Kiva kuulla sinusta äiti-66 Voi miten hienoa, että kaikki sujuu hyvin.
Nostan sinulle hattua, kun jaksat lypsää muillekin pikkuisille :flower: Sinunlaisia auttajia tarvitaan jokapuolella, monet pienet keskoset ja muut vastasyntyneet saavat maidollasi hienon alun elämälle =)

Hienoa, hienoa mimuli =) Ihania kuulumisia ultrasta. Ja nt-lukukin noin pikkainen :flower:


Puolipäivä jo taas. Eli syömään ja nukkumaan :wave:



Nevi ja Vilttitossu rv 26+0
 
Tsau!!

Poika nukkuu niin jospa jotakin taas näpyttelis!!

SÄIHKE:Sairaalasta saaruis kotiutumisohjeis luki jotta täysin rintamaidolla kasvavan vauvan pitäis kuukaudes kasvaa 500g vähintään.Kyllä sulla Hannes sen ylitte saavutti niin riittäähän oma maito sulla hyvinkin. =) Ja onnittelut poitsulle nimestä!

ULTRAAMISESTA olitte muistaakseni jossain vaihees puhunu.Mulla on kaikki niskapoimut tehty mahan päältä,paitsi täs viimeiset pelasivat varman päälle ja ultrasivat "sisäkautta" kun oli se varhaisultras havaittu kaksonen niin tarkemman tuloksen saamiseski tekivät niin.

Ja olikohan joku kysellyt riskilukemista? :$ No mulla oli 1/4000 ja niskapoimu 1mm.

ONNIA UUSILLE PLUSSAAJILLE!!! :flower:

AKKIS "pähkäili"vaunumalleja.Mulla on emmaljungan yhdistelmät ostettu silloon -98 esikooselle.Ja niissä samoissa menöö nelonenkin.Ja ovat erittäin siistissä kunnossa.Oon runkoosaa usein vahaillu ja imuria ovat kans usein saaneet :LOL:
Kolmoselle ostettin emmaljungan (oonko muka merkkiuskollinen) rattaat kun kahden ipanan jälkeen ratasosa oli käytös lievästi kärsiny.Yhdistelmät olleet todella kovas käytös.
Ei ole mulla emmaljungista mitään moitteen sanaa mutta mulla nyt ei ole muista kokemustakaan.Olipas miehes melko juntti kun mies gynestä noin kierroksia otti!!Kait niitä on mies kätilöitäkin olemas....Lähtisköhän miehes pois synnytyksestä jos mies-kätilö ottais teirät vastaan :eek:

NEEANÄITI:Ekkös sä meekin seinäjoelle synnyttämään??On muuten pikkuusen hianot synnytyssalit siälä. :) Vauvakin punnitaan ja kylvetetään samassa huoneessa.

Olikohan viälä jotain.. :whistle:

MISSÄS NEVI???HUHUU!!

Poika meni taas yhrellä syötöllä yön.Nukahti klo23 ja tissittelin sen klo 4.30.Ja sit klo 7.30.Nukahti ja heräs 10 jälkeen.Kylvetin,syötin ja taas nukkuu.

Järkyttävä uutinen on jotta nyt sitten viides vauva kummitteloo ajatuksis....Tiedän kyllä jotta hulluja mietin...Oltiin sovittu ukon kans jottei nyt sitten enää uusista vauvoista enää puhuta....Sanoinki ukolle jotta voi kyllä mä toisaalta toivon notta olisin revenny ulkoa ja sisältä ja olis ollu vaikia,pitkä synnytys jottei tarttis enää lisä vauvoja haaveilla...
Tää on ihan sairasta tää vauvakuume...Kääk...Johan sitä ei sukulaasekkaan pysyis nahoissaan jos viälä yritettäis vitosta...Loppujen lopuksi en oo kyllä niitten sanomisita palijoa piitanny..

KISSE:Sulla oli se vallan "mukava" anoppi.Mun anoppi asuu tien toisella puolen (aivan sitten liian lähellä) eikä hän kyllä turhan usein käy vauvaa kattomas...Ukko sanoi täs ykx päivä jotta "pitää vissiin soittaa äitille ja kertoa jotta sille on syntyny lapsenlapsi."Ja sitte naurettiin molemmat sen päälle....

Oon huomannu ittestäni jotta vaikka tuli ykx lapsi lisää niin tän rumban saa jotenkin paremmin pyöritettyä nyt kun ennen vauvaa.Tulookohan tähän hommaan joku rutiini??NEVILLÄ on varmaan vastaus kun sulla on suurperhe!

=)
Vaikka mies on ollu nyt noin kuukauden verran kaiket päivät nois peltohommis ja oon itte lähestulkoon ollu yksinhuoltajana niin hienosti oon onneksi jaksanu.

Nyt kattelen ruokaa kolmoselle ja ittelleni.

NAUTTIKAAHAN MASUISTANNE!!

Äiti-66 & poika
 
Jahas NEVI olitkin samaan aikaan linjoilla!!

Olikos aika sulle ittelle vai tytölle?

Niinpä niitä keskosia kuulemma just tolla mun lypsämällä maidolla ruokkii.Maksaahan ne 17 euroo litrasta mutta on täs lypsämises oma vaivansa jottei tätä kyllä rahan takia tekis vaan just joku auttamisvietti nosti päänsä.

Meidän poika on muuten pysyny kotona siitä lähtien kun sairaalasta tultiin.Ei oo ollu kuin vaunuissa ulkona nukkumas.En ole ottanut kauppaan mukaan kun ukko on ollu sen kans täällä kotona.Esikkoa oon vieny kahtena lauantaina naapuri piotäjään ratsastustunnille niin silloon mun äitee on ollu täällä kotona.Huomenna joudun viemään koiraa tähystysleikkaukseen jossa menöö ainakin 5 tuntia.Mun äitee tuloo kotiin vauvan kans ja kun poika kerta juo lypsettyä maitoo pullosta niin en edes ajattele ottavani sitä mukaan.Paree sen olla täälä kotona.

Mutta ny maha huutaa ruokaa...Lämmitän eilistä makkarakeittoo...

Äiti-66 erelleen..
 
neuvola terveisiä...

paino 5255g
pituus 55,2 cm
pää 40,7 cm

Lastenlääkäri tutki ja Sara on kuulemma terve ja hyvin kasvaa.

Vatsavaivat loppuneet. Tyttö nukkuu päivittäin (paitsi jos sataa kaatamalla) ulkona vaunuissa sellaiset 3 tunnin päikkärit ja vielä toiset samanlaiset illansuussa. Sitten kahdeksan jälkeen menee yöunille, herää suunnilleen kolmen tunnin välein syömään eli kolmisen kertaa yössä, mutta nukahtaa heti syötyään tarpeeksi. aamulla herätään 8-10 välillä.

Nyt on ollut kiva kun on pystynyt tekemään kotihommia ja ruokaa + on ollut omaa aikaa kun tyttö nukkuu säännöllisesti eikä itkeskele pitkiä aikoja. Nukuttuakin olen saanut tarpeeksi, ei nuo yö heräämiset nukkumiseen vaikuta, heti olen saanut unen uudelleen kun neidin ateriointi on päättynyt.

anjamarita ja Sara 7vk4pv
 
Heips,
äiti-66, Säihke ja anjamarita: voi kuinka odotankin tuota aikaa pitkästä aikaan, jotta saisin vauvan syliini. On kiva kuulla teidän juttujanne vauvojen kanssa. Jotenkin tuntuu, että juuri tätä vauvaa odotan niin suurella innolla. Nuorempana en oikein tajunnut, että lapsi on lahja ja niitä ei niin vaan tehdä. Tai silloin kyllä niitä tuli kuin napista painamalla, eikä ongelmia raskauksissa ollut. Nyt mun tämän nuorimman ja seuraavan väliin tulee yksitoista vuotta! En malta odottaa vaunulenkkejä, imetystä ja vielä yhden vauvan kasvun seuraamista.

4-kerroksen väkeä: mullakin nyt ultrattiin np-ultra alakautta, mutta viimeksi julkisella puolella olisi kyllä yrittänyt vatsan päältä, mutta ei onnistunut, kun sikiö oli silloin sen kasvun lakannut.

Nevi: olipas sulla neuvolareissu ja harmi kun turhaan jouduit odottelemaan.

Sain tänään ne labratulokset ja pissakoe oli nyt normaali ja siinä ei ollut verta ( vaikka kotona olen testitikuilla verta kyllä löytänyt) ja munuaisarvo ja muut veriarvot ihan normaalit. Lääkäri oli sitä mieltä, että nyt ei tutkita enempää. Pissanäytteen voi halutessani tuoda vaikka parin viikon päästä. Kyllä helpotti, vaikka nuo ei välttämättä kaikkia sairauksia pois pyyhi, mutta olenkin turhan vainoharhainen. No neuvolassa pissa katsotaan joka kerta. Mulla onkin nyt joka viikko jotakin vauvaan liittyvää. Ensi viikolla se toinen np-ultra, sitten lääkärinla, sitten taisi olla se seerumiseula, sitten lapsivesipunktio, jos menen, sitten neuvolaa taas... Tuntuu nyt ihan konkreettiselta tää odotus.

Vatsan happovaivat äityivät eilen taas ja viime yötä en nukkunut hyvin. Osaltaan varmaan tää pissanäytestressikin niitä aiheuttaa. No rennietä uskallan ehkä ottaa avuksi, jos nyt ei tokene.

terkuin mimuli ja Taimi 11+2 (ultran mukaan)

 
Hei pitkästä aikaa!

Olen ollut töiden tekemisestä niin poikki, että sitten kun on kotityöt tehty ja muita pakollisia asioiden hoitamisia, en ole jaksanut naputella tänne enää. Lyhyesti nytkin....

Mukavaa toki on lukea muiden kuulumisia.... vähän tällainen loispalstalainen olen. Äiti-66:lla tuntuu menevän hienosti, mukava kuulla. Säihkeen pojalla ihana nimi. Mistä etunimen valinta juontaa?

En ole vielä vaunuja valinnut, ehdokkaat löytyvät gessleinilta, hartanilta ja crescentiltä. Jos hartaneihin tai gessleiniin päädytään, tilataan ne Saksasta, saa vähän halvemmalla. Mutta vielä tässä pähkäilen. Onkohan kenelläkään oikein vaaleita vaunuja, siis ulkopuolelta vaaleita? Ihmiset sanovat, että vaunujen kankaat ovat hyvin likaa hylkiviä, mutta oikein vaalea vaunujen ulkopuolen väri epäilyttää. Musta väri vaunujen ulkopuolen värinä miellyttää itseäni toisaalta, ja toisaalta tuntuu synkältä, riippuu, mitä muita värejä siihen on yhdistetty. Ronkeli tunnun värien suhteen olevan, mitä olen nettikuvastoja selannut ja kauppoja nyt pari viikkoa kiertänyt.

Nyt jatkan työhommia, joten heipsan ja hyviä vointeja kaikille!

-akkis-
 
Moikkelis!
Kävinpä myös neuvolassa. Mulla on kyllä niin tosi kiva terkka! Ollut sama joka lapsen odotuksessa. Neuvoo, muttei saarnaa. Ehdottelee ja suosittelee, mutta antaa aikaa ja tilaa tehdä omat päätökset.
Mulle oli tullu taas pari kiloo lisää painoa. Sitä kun harmittelin, niin laski pikaisesti ja lohdutti, että sehän tekee vasta reilun 200g/viikko! Kivasti sanottu, vaikka kyllä silti aikalailla harmittaa. En oo mitenkään mielestäni mässäilly ja muutenkin olen eläny siivosti. Mutta kun työni on aikalailla fyysistä ja liikkuvaista, niin näin kotona ollessa en sitten ookkaan kuluttanu energiaa lähellekään samallailla.
Muuten oli kaik ok. Sokereita seurailen pari kertaa viikossa.
Vaavi jytäsi just niin, ettei terkka meinannu saada sykkeitä laskettua. Taitaa tulla aika akropaatti.

Äiti-66
On ne hormonit hullu-juttu!
Mulla oli kamala vauvakuume, kun likat oli ihan pieniä. Helpotti lasten kasvaessa. Mutta kovin haikeana kuitenkin vuosi pari sitten päätin, ettei lapsia enää tehdä lisää. Monta viikkoa oli tippa linssissä. :D Ja tässä sitä taas ollaan :D
Ja voisin sen nelosenkin vielä haluta, mutta siihen ei kyllä isäntä suostu. Tai ehkä jos saadaan lottovoitto tai suuri perintö jostain kaukaiselta sukulaiselta (lähisuku on enempi tai vähempi pa porukkaa, sukuvika siis).

Nyt iltapalaa riehuville siskoksille, jotta saan ne sänkyynkin joskus.

Aurinkoisia ajatuksia

P + Sisu 15+6
 
äiti-66 älä ollenkaan kauhistele vauvahaaveitasi. Pakko tunnustaa (mutta vain tänne palstalle) että itsellä on noussut mieleen vähän samanlaisia ajatuksia :ashamed: Suurin syy on varmaan tämä ikä. Täällä palstoilla kun seurailee meidän ikäisten haaveiluja, yrityksiä, onnistumisia/epäonnistumisia tulee ainakin minulle sellainen 'hoppu' olo. Vauhdilla, vauhdilla vauvoja. Ettei sitten myöhemmin kaduttaisi :/
Toinen syy on minun kohdalla varmaan tuo mielessä kummitteleva sterilisaatio. Jahkaan sitä ihan liikaa eestaas. Luulisi että päätös olisi tässä vaiheessa helppo, mutta...
Mitä jos kadunkin sitten? Jos olisi kuitenkin vielä yksi pieni meille ollut tulossa?
Kyllä kaikenlaisia outoja ajatuksia ihmisen mielessä liikkuu :ashamed: Mies olisi varmaan ihan kauhuissaan jos hänelle kertoisin.
Vai että suurperhe meillä :D Tuo on aika hassu juttu, sillä minusta ei tunnu ollenkaan siltä. Nuo kolme isointa ovat jo niin omatoimisia, että välillä tuntuu kuin meillä olisi vain tämä yksi 2v tyttönen. Ehkä siinäkin on yksi syy, miksi pikkukolmonen kummittelee välillä mielessä; Miellän itseni kolmen lapsen äidiksi. Silloin olisi nuo kolme 'isoa' ja sitten kolme pikkuista ;)
Eikös ole hienosti 'järkeilty'? Menisiköhän miehelle läpi jos selittäis?

Aika neuvolaan oli itselleni.


anjamarita upeat neuvolakuulumiset pikkuisella :heart:
Hienoa kun teillä päivät hieman tasoittuneet ja pikkuisella jo vähän omaa rytmiäkin.


Onnittelut sinullekin mimuli että kaikki on hyvin :flower:


Löytyihän se akkamäntykin :D
Hyvä että kaikki kunnossa. Vaikka tuo työtahtisi kuulostaa jo aika kovalta :(
Vaaleimmat vaununi ovat olleet liilan eri sävyjä (ei kylläkään kovin vaaleita)
Ainakin sitä kannattaa miettiä, pakkaako vaunuja usein autoon. Silloin ei varmaan ole vaaleat paras ratkaisu. Onhan noita pyörien kurasuojuksia, mutta minä en ainakaan ole koskaan niitä jaksanut asetella :whistle:


Sain muuten hommattua nuo MTV3-lisäkanavat. Vähän olen jo jäänyt koukkuun kaikenlaisiin odotus-, synnytys- ja vauvaohjelmiin. Koiristakin tulee aika mielenkiintoinen ohjelma. Lopetinkin sitten samalla tuon VIASAT-kanavapaketin, kun sieltä tuli paljon vähemmän minulle sopivia ohjelmia. Enhän minä siis muuten noita katsele, mutta sitten kun vauvan kanssa istutaan imetyspuuhissa usea kerta vuorokaudessa :saint:



Nevi ja Vilttitossu rv 26+0
 
Ei meinaa keretä tänne millään, on niin monenlaista hommaa. Tänään sain kotihoidontukipäätöksen, saan tytöstä jonkin verran hoitorahaa, en muuta äitiys- ja vanhempainrahakaudella. Hyvä kun edes vähän.

Saunottiin illalla ja iltapalan jälkeen lapset nukahtivat n. 21.30.

äiti-66 Seinäjoelle oon menos synnyttämään ja olen kuullutkin että tilat remontoitu hienoiksi, viimeksihän olin siellä v. 2006 heinäkuulla.

Akkamänty kyllä täällä maalla saa ainakin olla tummemman väriset vaunut. Likaantuvat muutenkin helposti. Itse en vaunuja autossa juuri ole kuskaillut, yleensä olen ottanut kaukalon kauppaan mukaan ja isommalle sitten rattaat. Mulla on nuo vanhat sellaiset vihertävät, pitäisi uudet jo hommata, kun on sen verran lujalla olleet kahden lapsen jäljiltä ja homettakin on päässyt kertymään. Kaikin puolin ovat sen verran huonot, että haluaisin hyvät käytetyt hankkia. Lapset ovat kyllä aina tykänneet nukkua ulkona vaunuissa. :heart: :)

Nevi meillä on tuo plus tv ja kyllä sitä tulee katseltua, tykkään itte dokumenteista ja vauvaohjelmista. Imetettäessä on tullut katseltua aika paljon telkkua edellistenkin aikana.
Muuten aika paljon vähentynyt ja noiden kahden kanssa riittää niin paljon puuhaa, ettei enää niin jaksa, eikä aina kiinnostakaan.
Tykkään katsoa Housea, Teho-osastoa ja Selvitytyjiä ja dokumentteja. Eläinohjelmia tulee katsottua lasten kanssa aika usein. Tykkäävät katsoa matelijoista ym. pienempikin. Krokotiilit ja käärmeet suosikkeja. Käärmemies ym. =)

Onnea mimuli että kaikki hyvin. :heart:

Säihkeen poika on tosisuloinen.

Eilen kävin ystäväperheen luona, on nuori äiti 24-vuotias ja hän sai juuri kolmannen lapsensa. Oli ollut pojan kanssa 3 kk-nlassa ja poika painoi nyt 7554 g ja oi 62,5 cm. Iso pojanjytky. Lähtöpainokin oli 4370 g, eli iso heti alusta asti.

Oma esikoiseni painoi 3 kk-iässä 7795 g ja oli 64 cm, isokokoinen poika hänkin ja kyllä se kanniskellessa tuntui. Oli kyllä hauiksiakin ittellä. :LOL:

Mukavaa myöhäisiltaa teille! :heart: Neeanäiti ja Pikkukolmonen (prinsessa??) rv 30+0 :heart: :wave:
 
Keskiviikkoa :wave:

Kovin harmaan näköistä tuolla ulkona, ei sentään sada. Ulos ei olla vielä ehditty, jotenkin nämä aamuhommat taas venyivät :whistle:

Kävin eilen kurkkaamassa KELAn sivuilta, missä vaiheessa ovat hakemukset. Äitiysavustus tulee näköjään huomenna (en ottanut pakkausta) Pitääkin nostaa summa heti tililtä parempaan talteen, ettei tule käytettyä tavallisiin menoihin. Sitten odottelen kirpparin myyntituloja, yhdistän rahat ja lähden vaikka Ideaparkiin vauvatarvike- ja joululahjaostoksille.
Tein itselleni jo vähän aikataulua, mitä pitää tehdä ennen leikkausta;
Kirppiskamojen järjestelyä ja hinnoittelua lokakuun alkuun mennessä.
Viikko-kaksi kirppispöydän pitoa. Sitten olisi puoliväli lokakuuta, eli ostamaan peti- ym ommeltavia tarvikkeita vauvalle. +joululahjojen hankintaa.
Marraskuun alussa ompelua, paketointia, pakkaseen leipomista jne.
Loppu marraskuu vauvan vaatteitten pesua ja esillelaittoa. Talon koristelu joulua varten ensimmäiseen adventtiin mennessä.
Ja sitten meinaan viimeiset kaksi viikkoa ennen sektiota vain poltella kynttilöitä, nautiskella pipareita ja tuijotella takkatulta :D

Haitko sinä Neeanäiti erikseen hoitotukea tytöstäsi? Vai tuliko se automaattisesti? Mietin vaan, voisiko meidänkin tyttelistä saada jotain, kun hänkin on äitiys- ja vanhempainloman aikana alle kolme ja kotihoidossa.
Aika samanlainen maku meillä TV:n suhteen =) Amerikkalaiset lääkärisarjat katson minäkin. Selviytyjät, Huippumallit ja Amazing Racekin käyvät. Ja tosiaan nuo luonto-ohjelmat päihittävät meidän neidin mielestä lastenohjelmat mennen tullen. Meillä oli (ja on) poika 16v pienenä ihan samanlainen. Jokainen eläimistä kertova ohjelma piti katsoa. Nyt on valikoimiin tulleet myös erilaiset dokumentit, sääilmiöt, historia ja viimeisimpänä filosofia. Uskonnonkin asioista on kovin kiinnostunut, vaikka emme mihinkään kirkkoon kuulukaan. Koulussakin sitä aina mielellään opiskellut.
Kaikki kauhu jää minulta kyllä katsomatta, samoin suomalaiset sarjat eivät ole kolahtaneet aikoihin. Leffoihinkaan ei oikein enää tunnu riittävän aikaa tai mielenkiintoa.

Yölliset lonkkakivut ovat tasaseen vauhtiin lisääntyneet. Sen verran jo vaivaavat, että yöunet jäävät melko katkonaisiksi.
Muita 'vaivoja' tällä hetkellä ovat närästys (ei kovin paha), raskas hengitys, supistelut ja yleinen väsymys.
Onneksi synnytyksen jälkeen kaikenmaailman vaivat taas helpottavat :)

Mukavaa päivää teille kaikille :wave:



Nevi ja Vilttitossu rv 26+1
 
Nevi Kun oon saanu lapsista kotihoidontukea, piti lähettää se tarkistuslappu sinne nyt kun alan saada äippärahaa. Saan tytöstä vähän hoitolisää mutta en rahaa ja pojasta en saa mitään äitiysrahakaudella. :( Hoitorahaa ei makseta kun vänhempainrahan vähennyksen jälkeen sitä ei jää maksettavaksi. Mitään tukia ei saa ellei hae. Mun päätös tuli alle viikossa. Pyysin kiirehtimään, kun pitäisi vielä saada muutosverokortti tälle loppuvuodelle.

Kauhuelokuvista en ittekään tykkää, oon katsonu joitain mm. Käsi, joka kehtoa keinuttaa ja sellaisia joitain psykologisia elokuvia. Mutten tykkää katsella niitä yleensä.

Vaivoista mainitsen mm. kohjukivut, jotka välillä tosi kovia, mutta niiden kanssa pärjää, varpaiden välien kutina, johon sain hiivalääkkeen lääkäriltä, supistelut ja liika energisyys ( valvon ) ja sitten äkillinen väsymys. Hengästyminen tietty kuuluu näille viikolle, kun alkaa joka paikasta vauva painaa. Nivuskipuja on myös ja eiköhän se lantiokin pian ala löystyä ja kipuja tulee niistä johtuvia. Synnytyksen jälkeen helpottaa! :heart:

Mukavaa päivää kaikille mammoille! :heart: Neeanäiti ja Pikkukolmonen rv 30+1 :heart:
 
Tulin kurkkaamaan palstaa, kun pikkuneiti meni isänsä kanssa saunaan. Kauas kakkosivun loppuun oli tiputtu :(
Kovin siis hiljainen päivä meidän pinossa.

Kiitos Neeanäiti tiedoista =) otankin selvää saisiko jotain, vai jäädäänkö ilman. Tosiaan tuolla verotoimistollakin pitää käydä, kunhan päätökset tulevat. Saavat laskea uuden prosentin, ettei mene sen yleisen 20% mukaan.
Sinulla onkin eilen tullut 30 viikkoa täyteen. Onnea :flower:
Kohta jo jännätäänkin teitä marraskuisia. sarppa70 näyttää olevan siellä jonossa ekana.

Mukavaa iltaa teille :wave:



Nevi ja Vilttitossu rv 26+1
 

Yhteistyössä