35v+ odottajat, vol 2

Prilli Minä olin esikon syntymän jälkeen kotona 12v :D
Silloin nuorimmainen meni eskariin ja minä olin aamupäivät osa-aikatöissä. Tuon 12 vuoden aikana toimin pariin otteeseen yksityisenä perhepäivähoitajana.
Nyt jäin taas kotiin kun kuopus syntyi ja varmaan olen kotona ainakin siihen asti että nuorimmainenkin on jo 1-2 luokalla.
Miellänkin itseni kotiäidiksi (ilmoitankin sen aina ammatikseni) ja onneksi meillä on aina miehen kanssa mennyt näkemykset tässä asiassa samoilla linjoilla. Olemme myös olleet siinä mielessä onnekkaita, että olemme pystyneet myös taloudellisesti tämän toteuttamaan.

Laitanko sinulle Kisse tuonne listaan ihan 'virallisesti', että tyttö tulossa.

Hienoa kuulla 4-kerroksen väkeä, että sait kunnolla nukuttua =)


Voi kun on niin vetämätön olo :( Kaikenlaista olin suunnitellut, kun tuo auto olisi nyt käytössä, mutta mitään en nyt sitten saakaan aikasekseni. On minuun tainnut iskeä tuo kuuluisa laiskamato. Millähän torjuntaohjelmalla sen karkoittaisi?



Nevi ja Vilttitossu rv 25+1
 



MARRASKUU 2008
sarppa70....37v....ensimmäinen....la 01.11.2008

Kisse....37v....neljäs (t-00, p-01, p-07)....la 20.11.2008 TAYS

Neeanäiti....41 v....kolmas (p-03, t-06)....la 25.11.2008 SeKS

Czarina....40v....ensimmäinen....la 26.11.2008....
poika tulossa TAYS

minnihiiri68.... 39v.... ensimmäinen.... la 28.11.2008....
tyttö tulossa PS


JOULUKUU 2008
leeloo....36v....ensimmäinen....la 2.12.2008 KÄT

nevi....40v....viides (t-89, p-92, t-95, t-06+lainat-93)
....la 23.12.2008 K-HKS

akkamänty....40v....ensimmäinen....la 26 tai 27.12.2008 TAYS


TAMMIKUU 2009
janttu672....35v....ensimmäinen....la 02.01.2009

tuttelitar....39v....kuudes (p-97, t-98, p-05, p-06, t-07)
....la 13.01.2009

sini-sissi....35v....toinen....la 15.01.2009....
poika tulossa

nokko....36v....kolmas....la 20.1.2009

lilli70....38v....ensimmäinen....la 21.01.2009


HELMIKUU 2009
bonbon....36v....toinen (t-07)....la 06.02.2009

mantana....40v....toinen (t-04)....la 06.02.2009 KHKS

riitu68....40v....toinen (p-06)....la 16.02.2009

nimiko....36v....ensimmäinen....la 17.02.2009

prilli....37v....kolmas (-01, -02)....la 25.02.2009 VAS

Seranzu....37v....kolmas (p-94, t-97)....la 27.02.2009 HYS

päivänkakkara67....41v


HUHTIKUU 2009
Lis69....39v....toinen (p-07)....la 07.04.2009

mimuli....neljäs....la 08.04.2009

Ninu....39v....la 08.04.2009



TOUKOKUU 2009
maijamette....38v....toinen (t-04)....la 01.05.2009

4-kerroksen väkeä....35v....neljäs (-00, -01, -03)....TAYS

Aurora72....35v....neljäs(-94, -98, -00)....la n.20-05.2009 SeKs

einiinvaan....42v....kolmas





TOUKOKUU 2008
vappuvauvan äiti....toinen.... :heart: syntynyt
tyttö 04.05.2008 :heart:


KESÄKUU 2008
Miina70....kolmas (p-94, p-96).... :heart: syntynyt
tyttö 17.06.2008 :heart:

ansku71....kolmas (p-01, p-06).... :heart: syntynyt
poika 18.06.2008 :heart:


HEINÄKUU 2008
anjamarita....ensimmäinen.... :heart: syntynyt
tyttö 25.07.2008 :heart:

ELOKUU 2008
säihke ....kolmas(t-01, p-03).... :heart: syntynyt
poika 12.08.2008 :heart:

Äiti-66....41v....neljäs (t-98, p-00, t-05)... :heart:
syntynyt poika 20.08.2008 :heart:





Menetyksen kokeneet;

:hug: diddlina :hug:

:hug: Lumi-Marja :hug:

:hug: Rouva Pikkumyy :hug:
 
Käyty on tänään ja oikein hyvää kuuluu!

rr 120/80
pissa puhdas
hb 122 (rautakuuri jatkuu)
mulle painoa tullu +650 g/vko (vihdoin edes vähän) yht. n 3 kg
vauva poikkitilassa, kuten olen itsekin tuntenut, ei saatu mitattua kohdunkorkeutta sen tähden, sama 20

Ens viikon pe äitipolille vauvan sykekäyrään ja seuraavalla vkolla neuvola.

Mukavaa illanjatkoa!

:heart: Neeanäiti ja Pikkukolmonen rv 29+1 :heart:
 
Pikaisesti tänne tietenkin, kun tyttö kerhossa ja siivousta täällä yritän! :wave:
Flenssussa olen ja olo ei ihan kehuttava, mutta aamusta, kun selviää alkaa henki kulkea jotenkin. :snotty:

Aamupaastosokeri ei laske ja pian olen ateriainsuliinilla. Migreeniä ollut vähempi, kuin tyttöä odottaessa ja se on hyvä juttu! Kahden viikon päästä ultra, jota nyt odotan hirmuisasti! Onko teistä kellään ollut sellaista kotidoppleria??
Mieleni tekisi hankkia, mutta ovat kalliita kuitenkin. Sydänääniä on niin ihana kuunnella! :heart:

Kotia jään myöskin vauvan ja tytön kanssa aikas pitkäksi aikaa! Tytön kanssa olin sen 3-vuotiaaksi asti ja varmaan nyt samoin. Tyttö aloittaa siinä ajassa eskarin ja ekaluokankin! :'( :heart: Kasvaa ihan liian nopeasti lapset! :heart:

Mutta nyt hipsin siivoamaan, kun iltavuoonkin pitää ehtiä. Tytteli vielä kerhon jälkeen hoitoon päikkäreiden ajaksi. =)

Mukavaa syyspäivää! Ainakin täällä ihanan aurinkoinen ilma!! B)

mantana ja pikkuinen "Toivo" rv. 18+6 :heart:
 
nevi Ultra tehtiin kyllä 25+5, mutta jotenkin on sellainen olo, että jos sieltä tupsahtaakin taas poika, mutta raskaus on kyllä ollut helppo verrattuna poikien odotukseen....älä laita mitään ennen kun menen synnytystapa arvioon varmaan siinä 35 viikolla ja saan varmaan silloin varmistuksen asiaan :D

Täällä on sitten yksi etappi saavutettu, kun tuli tasan 30+0 tänään JIPPIIIII!!!!

Kisse ja Hipsukka 30+0 :heart:
 
Heippa! Olo tuntuu hyvältä, oon nukkunut hyvin ja repimiskivut on hävinneet, ainakin toistaiseksi. Pyöräilen edelleen aina kuin mahdollista, ja kävelen reippaita lenkkejä. Edelleen aika matelee, kun ekaan neuvolaankin vielä aikaa 3 viikkoa ja siitä saa vielä odotella np-ultraa 4 viikkoa, mutta pitänee vaan olla luottavaisin mielin ja uskotella, että kaikki on hyvin... vaikka jossain takaraivossa on kokoajan se sama pelko, mitä aikaisemmissakin: mitä jos sittenkin tuulimuna? tai kohtukuolema?...
 
nopeasti töiden keskeltä (kotoa)

Neean äitikö kysyi kokoseurannasta: Minulla se oli raskausdiabeteksen takia ja alussa vauvan koko huitelikin yläkäyrillä sekä painon että mahanympäryksen kanssa. Kova dieetti ja ateriainsuliini 3kk. Lopulta solakka pitkä poika painoi 3,3 kg vaikka ed. päivänä ultrassa painoarvio oli vielä 3,8 kg. Ps. kokematon lääkäri antoi ajan kontrolliajan viikon päähän vaikka laskettu aika oli seuraavana päivänä ja supistellut oli säännöllisesti edellisestä yöstä alkaen. Nauratti koko homma ja tulinkin sitten samana yönä synnyttämään...

Kauhea kaaos on täällä kotona minulla ja joudun sietämään tätä päivät pitkät kun teen töitä kotona !. No, joskus tulevaisuudessa siirryn jonnekin vuokratiloihin ja pääsen normaalien ihmisten rytmiin...

 
mantana sydänääniä on hankala itte kuunnella, itse en ole sitä hankkinut. Neuvolassa ja polilla onkin nyt käyntejä viikon välein. Eli usein kuulee äänet. Viimeksi neuvolassa sanoi että tosi hyvät sydänäänet. :heart:

Meillä kans poika menee ensi vuonna eskariin. Tänään tulee 5 vuotta siitä, kun ostettiin tämä meidän talo. Odotin poikaa silloin lähes samoilla viikoilla, kun olen nyt. Oli se muuttorumba vaan aika rankka, kun supistelikin usein. Nyt vähän helpompaa, vaikka kovasti on kaikenlaista puuhaa ja tänään kaivelinkin vauvanvaatteita varastosta. Katsotaan nyt sitten kumpiko sieltä oikein putkahtaa. Vaatetta kyllä on.

Kiitos nevi nythän loppuaikana käynnit lisääntyvät ja vauvan vointia seurataan muutenkin tarkasti. :heart: Ensi viikon pe menen sinne vauvan sykekäyrän ottoon äitipolille ja neuvola on taas 26.9.

Kiitos riitu68! Mulla yleensä menee alakäyrillä nuo kohdun korkeudet, nyt ei edes saaanu mitattua kun vauva poikittain.
 
Moi !

Mantana:Kotidobblerista: hankin sen ens.raskaudessa 2,5 v sitten joskus viikolla 18. Nyt olen kuunnellut jo pari viikkoa sydänääniä sillöin tällöin, rv 17 menossa nyt. Aluksi on hankalaa löytää oikea kohta, mutta aina olen löytänyt äänet ihan alavatsalta ilman mitään paniikkia. Kun vauva kasvaa, sydänäänet kuuluu yleensä heti, tai ainakin sellainen nopea "kohina" kuuluu, ennen kuin varsinaiset sydänäänet löytyvät. Sisaruksistakin sydänäänten kuuntelu on tosi hauskaa, innolla haluavat olla mukana ja tuntuu, että se auttaa uuden tulokkaan hyväksymisessäkin.
Löysin muuten hauskan jutun Helsingin kaupungin terveyskeskuksen sivuilta, kohdasta tietoa isille:
Kuuntele vauvan sydänääniä, ne alkavat kuulua pelkällä korvalla tai tyhjän vessapaperirullan avulla 26 raskausviikon tienoilla, aluksi kuulet vain pientä nakuttavaa tärähtelynomaista nopeaa ääntä.
En ollut tuota ajatellutkaan, että niitä voi niinkin helposti kuunnella. Nyt ei muuta kuin kaikki isit aina iltaisin "jättämiänsä" tyhjiä vessapaperirullia keräämään ja vauvaa kuuntelemaan...
(oikeastikin täytyy testata).
Neeanäiti: Painoa ei tosiaankaan ole tullut sulle ainakaan "liikaa", miten aikaisemmissa raskauksissa ? Itselläni jo nyt tullut n. 3 kg, vaikka vasta menossa 18. rv.

 
=) elikkäs tuolta 40+ osastolta... ikää 42 ja kolmas tulossa. Alussa vasta, nyt rv 4+5, la joskus toukokuun puolivälissä. Pitäisköhän jo kohta ottaa yhteyttä neuvolaan? Edellisistä taisin soitella joskus viikoilla 6-7. Kovin väsyttää ja flunssaakin pukkaa päälle... jaksettava vaan on, meillä ennestään 3 ja 2v. pirpanat.
 
riitu68, mulle on tullut painoa n. 6-8 kg, eli ei paljon. Poika painoi 4,2 kg ja oli 53,5 cm pitkäja kuopus eli tyttö 3,5 kg, eli ihan hyvän kokoisia lapset olleet. Poika meni viikon yli ja tyttö käynnistettiin, kun menny 2 pv yli. Alakautta synnytin molemmat. Lääkäri kehui lantiotani tilavaksi, vaikka olen hoikkarakenteinen.

Äidilläni tullut n. 4-5 kg koko aikana ja 5 synnytystä. Siskolla samoin 6-7 kg, eli hyvin samoin meillä mennyt. Turvotusta ei juuri ole ollut, sehän nostaa aika paljon sitä äidin painoa.

Tervetuloa einiinvaan olen 41 ja kolmatta odottelen. Mulla on vaavin syntymän aikoihin 5 v täyttävä poika ja 2 v tyttö.
Itse soitin heti plussattuani neuvolaan vkolla 4+0 muistaakseni. Kyllä ne suosittelee heti ottamaan yhteyttä ja varailemaan ekaa käyntiä. Olin ekan kerran nlassa rv 9+6.
Aivan alussa mullekin pukkas flunssan oireita ja palelua ja ties mitä. Onnea odotukseen!

Poitsulla kerhopäivä ja nyt laittamaan lapsille ruokaa.

Mukavaa päivänjatkoa!


:heart: Neeanäiti ja Pikkukolmonen rv 29+3 :heart:
 
Moi taas !

Täällä pojalla 1 v 10 kk tarhasta vapaapäivä, joten tässä kulutan nyt puoli tuntia aikaa että saan mitattua verensokerin syönnin jälkeen ennen TOSI TARPEELLISIA päiväunia!. Poika simahti jo aiemmin.

Kotitobblerista vielä, kotidobblerilla kuulee sekä omat sydänäänet että vauvan sydänäänet, eli omat sydänäänet kuuluu juurikin sellaisena kohinana, tulee istukan kautta kun veri virtaa sykkeen tahdissa tms. Vauvasta tulevan "kohinan" erottaa heti huomattavasti nopeammasta tahdista, kun vauvan syke on kai 130-160...Joskus on käynyt niin että en ole jaksanut illalla etsiä ihan oikeaa paikkaa ja olen kuunnellut sitä nopeaa kohinaa, joka kertoo, että vauvan sydän siellä sykkii, muttei ole ihan lähellä.

Voi voi, selviäisipä sitä noin pienillä kilomäärillä ! En kyllä tajua, mistä ne kilot minulle tulevat, kun syön terveellisesti ja ehkä joudun vielä tiukentamaan ruokavaliota entisestään raskausajan mahdollisen diabeteksen takia. No, onneksi sain ainakin edellisen raskauden kilot suht helposti pois. Ps. Minulla rinnatkin ovat varmaan lisänneet nyt jo painoa 1 kg, koska imetysajan liivejä täällä jo pitelen, eli koko 75A on muuttunut 75C tai D:ksi ... Saapa nähdä millaiset Dolly Partonit minulla on sitten imetysaikana. Miten teillä muilla rintojen kasvu ?

Tervetuloa minunkin puolestani einiinvaan. Jännää aika tuo ihan alkuraskauden aika, ainakin itse koin sen aika herkäksi ajaksi ja odottavaksi. Tässä raskaudessa kävi kylläkin niin että raskaus selvisi vasta viikoilla 7+2, koska minulla oli valekuukautiset. Ihmettelen näin jälkikäteen, että eikö minulla todellakaan ollut paljastavia oireita....Vähän kyllä ihmettelin vuodon niukkuutta jne. mutta en silti osannut odottaa, koska oli selkeät menkat enkä uskonut olevani raskaana.
Riitu+pikkuaatu 17+2
 
Onnittelut einiinvaan =) Mä varasin ajan neuvolaan ja ultraan muistaakseni jo viikolla viisi, ja tänään se eka neuvola sitten oli. Aika pitkä aika odottaa, mutta: sydänäänet kuuluivat ja kaikki omat arvot ok, joten tästä on hyvä jatkaa. Eka ultra on viikon kuluttua pe.
Ninu + masukki 10+3
 
Heissan!

Tervetuloa joukkoon einiinvaan.

Sain jätkän juuri yöunille, joten oikeastaan pitäisi painua perässä pehkuihin eikä roikkua koneella...

Eilen oli neuvolassa mittakäynti - kun silloin aluksi ei oikein lähtenyt paino nousuun. No, nyt oli ihan mukavasti tullut massaa: 4200 g (3570 g) ja pituus 54,5 cm (50 cm). Riittämiin sitä maitoa sitten kait tulee, vaikka välillä tuntuu ettei poika muuta tekisi kuin roikkuisi tississä kiinni.

Ristiäiset on sitten ylihuomenna, ja valmistelut meikäläiseen tapaan aivan puolitiessä :kieh: Saapahan hankittua itselleen huomiseksi kunnon stressin.

Hyviä vointeja kaikille!

Säihke ja Hannes tänään tasan 1 kk
 
Lämpimästi tervetuloa mukaan einiinvaan :wave:
Onnittelut plussasta :flower:
Taitaa olla aika yleinen alkuviikkojen 'oire' tuo flunssa.

Kyselit riitu68 noista rintojen muutoksista.
Minä aina harmittelen sitä kun ei rinnat oikein yhtään kasva odotusaikana, mutta kutistuvat kyllä imetyksen loputtua. Tämä raskaus kun on jo viides, niin ei varmaan imetyksen jälkeen jää enää mitään jäljelle :(

Hienoja neuvolakuulumisia säihke :flower:
Ajatella teidänkin pikkuinen jo kuukauden ikäinen.
Mukavia ristiäisiä huomiseksi =)



Nevi ja Vilttitossu rv 25+4
 
Soittelin sitten tuossa loppuviikosta neuvolaan, aika vasta lokakuun puolella. Tänään tasan rv 5! Melko epätodellinen olo, en olis osannut uskoa että meille vielä pikkunen suodaan.. voi kun vaan niin kovasti toivon että kaikki menee hyvin! Leppoisaa pyhäpäivää kaikille =)
 
Tukkoista sunnuntaita täältä meiltä päin... :snotty: Ihan hirveän tukkoinen olo ja työviikko jälleen edessä. :ashamed: Miten sitä jaksaa. Kuumetta oli perjantai iltana +37,6C eli hieman yli normaalin raskauslämpötilani. :headwall: Tulis kunnolla niin tauti lähtisi.

Onnea einiinvaan ja tsemppiä alkuviikkojen jännitykseen! :flower: Jokainen meistä tietää tunteesi miten päivät matelee... mutta pian olet neuvolassa ja ultrassa! odotus jännityksen kera kannattaa! :hug: :wave: (onneks virtuaalihali, ettet saa tätä tautia)

Kiitos doppleri mielipiteistä! Meilläkin lisääntyy nyt nuo ultrakäynnit ja kasvua seurataan tasaisesti. Vielä 1½ viikkoa ja seuraava uä! :heart:

riitu68 Wc rulla kuunteluhan tulee siitä ennenvanhasesta, kun lääkäri kuunteli sillä vanhanaikaisella korvajutskalla... mikäsen nimi nyt olikaan... mun äidillä on kuunneltu sillä, kun minua odotti silloin kauaaaaaan sitten! :D

Neeanäiti minäkin luotan kyllä neuvolan tätiin, kun sanoi, että hyvin kaikki on, mamma nyt vaan nauttii odotuksestaan. :)

Maanantaina jälleen lääkärille, ja siis ateriainsuliini sieltä nyt sitten määrätään, sanoi diabeteshoitsu. :/

nevi kävittekös katsomassa Felix pupua? :wave:

Jeps, mutta nyt kirpparille... ja minulla paino noussut nyt vasta 2½kg! Tytöstä tais täs vaihees olla jo 5kg... :heart:

mantana ja pikkuinen "Toivo" 19+2 :heart:
 

Yhteistyössä