35v+ odottajat, vol 2

Iltaa kaikille!

Akkis, me ostettiin nyt muutama kuukausi sitten mustat Gessleinit. Somisteena on hiukan omenanvihreää vaunujen sisätiloissa. Varmaan jonkun mielestä synkät, mutta minulle kun ei ole oikein olemassa muita värejä kuin musta ja valkoinen... :D Olen tykännyt kovasti.

Hanneksen nimen valintaan ei liity sen kummempaa tarinaa. Tulee samasta tehtaasta kuin aiemmatkin - eli mieheni ja minun päästä. Kun sopivaa L-alkuista nimeä ei löytynyt halusin muuten toisten lasten nimiin sointuvan nimen. Nyt meidän pojat ovat sitten Lasse ja Hannes - omasta mielestäni niissä on jotain samaa. Tosin joillekin on kerrottu nimien tulevan lätkänpelaajista Pirjetä & Hyvönen (olemme miehen kanssa lätkäfaneja molemmat), mutta se ei kyllä ole ihan totta =)

Minäkin olen aina välillä "kiusannut" miestäni jutuilla neljännestä lapsesta - vaikka itsekin olen melko varma, että nämä olivat nyt tässä. Eihän neljää lasta saa menemään edes mihinkään normaaliin autoon :LOL: Talostakin loppuu huoneet kesken... Mutta silti, tulee se välillä tässä mieleen, että mitä jos. Toisaalta uskaltaisikohan sitä enää onneaan koetella. Tässä viimeisessä raskaudessa olin koko ajan jotenkin varuillani. Oli sellainen olo, että meille on jo annettu kaksi tervettä ja kaunista lasta, voiko enää enempää saada. Tiedän, että kuulostaa hullulta, mutta noin ajattelin.

Ja nyt menen nukkumaan, hyvää yötä.

Säihke
 



MARRASKUU 2008
sarppa70....37v....ensimmäinen....la 01.11.2008

Kisse....37v....neljäs (t-00, p-01, p-07)....la 20.11.2008 TAYS

Neeanäiti....41 v....kolmas (p-03, t-06)....la 25.11.2008 SeKS

Czarina....40v....ensimmäinen....la 26.11.2008....
poika tulossa TAYS

minnihiiri68.... 39v.... ensimmäinen.... la 28.11.2008....
tyttö tulossa PS


JOULUKUU 2008
leeloo....36v....ensimmäinen....la 2.12.2008 KÄT

nevi....40v....viides (t-89, p-92, t-95, t-06+lainat-93)
....la 23.12.2008 K-HKS

akkamänty....40v....ensimmäinen....la 26 tai 27.12.2008 TAYS


TAMMIKUU 2009
janttu672....35v....ensimmäinen....la 02.01.2009

tuttelitar....39v....kuudes (p-97, t-98, p-05, p-06, t-07)
....la 13.01.2009

sini-sissi....35v....toinen....la 15.01.2009....
poika tulossa

nokko....36v....kolmas....la 20.1.2009

lilli70....38v....ensimmäinen....la 21.01.2009


HELMIKUU 2009
bonbon....36v....toinen (t-07)....la 06.02.2009

mantana....40v....toinen (t-04)....la 06.02.2009 KHKS

riitu68....40v....toinen (p-06)....la 16.02.2009

nimiko....36v....ensimmäinen....la 17.02.2009

prilli....37v....kolmas (-01, -02)....la 25.02.2009 VAS

Seranzu....37v....kolmas (p-94, t-97)....la 27.02.2009 HYS

päivänkakkara67....41v


HUHTIKUU 2009
Lis69....39v....toinen (p-07)....la 07.04.2009

mimuli....neljäs....la 08.04.2009

Ninu....39v....la 08.04.2009



TOUKOKUU 2009
maijamette....38v....toinen (t-04)....la 01.05.2009

4-kerroksen väkeä....35v....neljäs (-00, -01, -03)....TAYS

Aurora72....35v....neljäs(-94, -98, -00)....la n.20-05.2009 SeKs

einiinvaan....42v....kolmas





TOUKOKUU 2008
vappuvauvan äiti....toinen.... :heart: syntynyt
tyttö 04.05.2008 :heart:


KESÄKUU 2008
Miina70....kolmas (p-94, p-96).... :heart: syntynyt
tyttö 17.06.2008 :heart:

ansku71....kolmas (p-01, p-06).... :heart: syntynyt
poika 18.06.2008 :heart:


HEINÄKUU 2008
anjamarita....ensimmäinen.... :heart: syntynyt
tyttö 25.07.2008 :heart:

ELOKUU 2008
säihke ....kolmas(t-01, p-03).... :heart: syntynyt
poika 12.08.2008 :heart:

Äiti-66....41v....neljäs (t-98, p-00, t-05)... :heart:
syntynyt poika 20.08.2008 :heart:





Menetyksen kokeneet;

:hug: diddlina :hug:

:hug: Lumi-Marja :hug:

:hug: Rouva Pikkumyy :hug:
 
Huomenia :wave:

Taas kovin pilvinen ja harmaa sää. Aurinkoa olisi kiva nähdä pitkästä aikaa.
Pölykoiria juoksentelee täällä sellaista vauhtia, että pitää vissiin tarttua imurin varteen. Ja illalla olisi pojalla parturi ja kenkien osto. Näöntarkastuksessakin olisi hyvä käydä.

Viikonlopusta on tulossa oikein mukava, kun on lainatyttö tulossa pitkästä aikaa viikonlopuksi 'kotiin' :D Ja lauantaina lähdetään porukalla katsomaan tytön 13v näytelmää. Se onkin 2v:llä ensimmäinen kerta, kun näkee isosiskonsa näyttämöllä. Saapa nähdä kommentoiko mitenkään kun sisko saapuu lavalle.
Mukavan arvostelun sai tuo näytelmä paikallislehdessä ja meidän tyttöä kehuttiin taitavaksi ja olisi haluttu nähdä lavalla enemmänkin :heart:

Säihke hienoilta kuulostaa nuo vaununne :) Minulla on ihan vaan perus-yhdistelmät. T.sininen on pääväri ja siinä vähän piristeenä punaista ja valkoista. Muuten välttävät hyvin, mutta tosiaan alakoritila on ihan liian pieni. Siirryn varmaan lumien sulattua käyttämään noita Gracoja, ne on kyllä kaikinpuolin paljon paremmat minun käyttötarkoituksiin.
Tuplia me ei nyt sitten hankita ollenkaan, vaikka liikunkin useimmiten jalkapelillä. Tuo neiti 2v on sen verran kova kävelemään, ettei tuplilla olisi paljoa käyttöä. Voihan se tietysti olla, että häntä alkaa kovin 'vauvattamaan' kun pikkuinenkin matkustelee vaunuissaan ;)

:attn: Tulkaapa kaikki, jotka vaan ehditte, kertomaan kuulumisia. Kovin on monta teitä joista ei ole kuulunut pitkiin aikoihin.



Nevi ja Vilttitossu rv 26+2
 
Sama juttu täällä suunnassa, Nevi, harmaata ja pilvistä... Olen tänään kotona, ja päätin, että käyn säästä huolimatta aamulenkillä. Suunnittelin peräti juoksulenkkiä, vaikka edellisestä on jo yli kuukausi... No, laitoin sitten sykemittarin rinnan alla ja kas: kun puin lenkkivaatteita päälle, syke kipusi jo yli 150:n... Heh, ja sykkeenhän pitäisi pysytellä ohjeista riippuen joko 140:n tai 150:n alapuolella, joten se siitä juoksusta. Mutta ei se mitään, otin sauvat ja kipitin 5 km, ja nyt on ihan sikahyvä olo. Näin raskaana sen saa näköjään vähemmälläkin rääkillä ;) Kuulosti Nevi muuten kivalta tuo näytelmäjuttu, ja se, että tyttöä suitsutettiin ihan lehden sivuilla. Jos minä saisin päättää, niin joku minunkin lapsistani ryhtyisi harrastamaan näyttelemistä, on se vaan niin hieno taiteenlaji!

Ninu + masukki 11 + jotain
 
Kiitos, kiitos kehuista Ninu :D
Minä olenkin tosi ylpeä tuosta tytöstä. Muuten ei ole kovin kunnianhimoinen tai aktiivinen, mutta kun kyse on näyttelemisestä, sitä ei pitele mikään. Ensimmäisen kerran näytteli kolme vuotta sitten paikallisessa kesäteatterissa. Silloin kaatui pyörällä tosi pahasti, mutta autolla piti kuskata jo samana iltana esiintymään. Seuraavaksi oli mukana 1 1/2 v Anita-musikaalissa paikallisessa kaupunginteatterissa. Kertaakaan ei jättänyt esitystä väliin.
Voi kun meni kehuskeluksi :ashamed: Mutta olen minä vaan niin ylpeä :D



Nevi ja Vilttitossu rv 26+2
 
Työkiireet helpottivat sitten lopultakin :) Iso asiakastilaisuus oli alkuviikolla ja kaikki meni oikein hyvin eli juuri niin kuin oli suunniteltu. Yllättävän hyvin jaksoin painaa menemään, vaikka jouduin olemaan jalkojen päällä ja ravaamaan portaita edes takaisin kahden päivän ajan ja valvomaan ekana päivänä pidempään kuin koko raskausaikana :LOL: Vauva oli varmaan maanantai-iltana ihan ihmeissään, että mitähän nyt oikein tapahtuu, kun mamma on vielä yhden jälkeen yöllä hereillä ja kamala meteli kuuluu koko ajan :D Tilaisuuden bändi ei ollut siitä hiljaisemmasta päästä :LOL:

Nyt on sitten täydellinen motivaationpuute liittyen työasioihin :saint: Ja vielä pitäisi kuukauden verran jaksaa tehdä töitä, toivottavasti sijainen pääsee aloittamaan pikapuoliin, niin saan itse jo vähän löysäillä loppuajan töiden suhteen...

Selkä kipeytyy edelleen, vaikka mulla onkin tukivyö jatkuvassa käytössä :( Mikähän panssari mun pitäisi hankkia, että tuo selkä pysysisi oikeassa asennossa... En vaan muista kiinnittää huomiota tuohon istuma-asentoon työpäivän aikana.

Vauveli ei ole vieläkään kääntynyt raivotarjontaan, vaan heittelee kuperkeikkaa masussa ihan jatkuvasti :) Ja välillä vauva potkii tuonne kohdunsuulle, mikä ei todellakaan tunnu kivalta :)

Mulla oli vakaa aikomus laittaa vauva nukkumaan heti alusta lähtien omaan huoneeseen, mutta nyt olen alkanut miettimään, että raaskinko sittenkään tehdä niin :saint: Se olis kyllä miehen kannalta parempi juttu, hän saisi rauhassa nukkua öisin, koska joutuu kuitenkin käymään töissä. No, täytyy vielä miettiä asiaa ja keskustella siitä miehen kanssa.
 
Tere kaik!

Pakko pikaisesti kommentoida MinniHiirelle:

En tiedä miehesi unenlahjoista, mutta meillä ei miehen uni koskaan häiriintynyt vauvan itkusta. Eikä kyllä isompienkaan yöheräilystä. Kun esikko tuli kotiin, niin ekana yönä mies pomppasi aina pystyyn, kun minäkin. Sen jälkeen miehen herättämiseen on tarvittu raakaa voimaa (kyynärpäällä kylkeen) ja todellä vaativia desibelejä (äiti-energiaa suoraan korvaa). Raivostuttavaa esim, jos jollain on lirahtanut pissat tai oksut sänkyyn, niin mä herään heti kun lastenhuoneesta kuuluu vähänkään normaalista poikkeava ääni. Jotta mies heräisi vuorostaan hoitamaan tilanteen, täytyy tehdä jo niin paljon töitä, että ite on täysillä hereillä ja kiukkua täynnä. Turha sitten on enää heti unta yrittääkään.

Lapsetkaan eivät yleensä herää toistensa yöälämölöön. Enkä kyllä minäkään miehen herätyskelloon ja aamupuuhiin. :) On ihminen vaan aika sopeutuvainen.

Mulla on taas sellainen etukäteismurhe, että uskallanko ottaa vauvan viereen, kun mies nukkuu samassa sängyssä. Tuntuu että isällä iän myötä uni vaan syvenee ja levenee.
No ekat viikot varmaan vietetään taas telkkarin ääressä niin yöt kuin päivätkin.

Meillä ei vielä ole vaunuja, kun tosiaan ei pitänyt enää lapsia tulla, niin myytiin kaikki pois. Olen kyllä miettinyt valmiiksi millaiset haluan ja yritetään löytää käytettynä. Eli kuomurattaat olis tarkoitus hankkia. Edelliset oli Emmaljungan huskyt sisaristuimella, joissa työnsin kahta lasta ja kauppakasseja ihan tyytyväisenä. Nyt kun vastaavia uudempia malleja katselee, niin niissä on ominaisuuksia, joista ei osannu ennen haaveillakaan :p

Näin tänään
Uudet kujeet huomenna

P+Sisu 16+1
 
nevi, lapsistaan saa ja pitääkin olla ylpeä! Sitä paitsi todella hienoa, että tyttäresi on löytänyt mieluisan harrastuksen. Siitähän voit tulla vaikka ammattikin - eikä ollenkaan huono sellainen.

Itsekin olen ainakin todella iloinen ja ylpeä, kun omani (toistaiseksi lähinnä esikoinen) menestyvät harrastuksissaan.
 
Kiitos nevi loppukuukaudet tosiaan häämöttää. Olo alkaa olla sen mukainen. Hienoa kun tyttö löytänyt mieluisen harrastuksen. :heart:

Minnihiiri68 Luulen että tulee aika ravaaminen, jos heti laitat vauvan eri huoneeseen ja väsyt itse alta aikayksikön. Mitä lähempänä vauva itteä on sen helpompi on hoitaa yösyötöt, joita voi olla 2-3 krt/yössäkin tai vaipan vaihdot. Itse en edes malttaisi tai uskaltaisi siirtää vauvaa heti nukkumaan yksin. On aivan ihanaa kuunnella sitä vauvan tuhinaa ja pystyy kuulostella, että kaikki hyvin niin pienellä. Joutuu joka kerta nousta ylös, jos vauva ei ole lähellä. Yleensä nukkuneet ekat kuukaudet vieressä ja imetyksetkin olen hoitanut makuulla. Mahdollisimman helpoksi asian tehden. Silloin jaksaa itsekin. Miesten pitää oppia hieman kestämään heräilyjä :hug: jonka vauvan hoito ja imetys vaatii.
Elämä on erilaista vauvan syntyessä, eikä enää palaa samaan. Et itse pääse välttämättä nukkumaan ajoissa, tai nuku aamulla pitkään. :heart: :hug:
 
kävin ylimääräisellä neuvolakäynnillä, otettiin varmuudeksi vielä uusintaraskaustesti, joka näytti tälläkertaa erittäin selkeän plussan... eli pakko se on uskoa, että raskaana ollaan, oireettomuudesta huolimatta. Sydänääniä sensijaan ei saatu kuuluviin näillä viikoilla 7+3, ja vaikka olisin jo pidemmällä, ei kuuluisi välttämättä vielä silloinkaan.
Nyt ei voi muuta kuin jatkaa odottamista, ja uskotella, että masukilla kaikki kunnossa...
4krs+masukki 7+3
 
prilli mä teen yleensä niin kun vauva nukkuu miehen ja mun kanssa samassa sängyssä, että imetän ensin vauvan miehen puolella ja siirrän sitten nukkumaan toisen puolen kainaloon. Esikoisen kanssa nukuimme näin melkein vuoden perhepedissä ja mieskin sai sitten olla lähellä vauvaa öisin, kun muuten paljon töissä, myös yövuoroissa. Hyvin se sujui, eikä ollut vaaraa, että mies nukkuisi vauvan päälle. Joskus mies nousi hyssyttelemään vauvaa olkkariin tai minä. Itse opin vauvaa varomaan ja mahaa jo varoi.

Kuopuksen nostinkin syöttöjen välillä omaan sänkyyn tai vauvalaatikkoon nukkumaan, mulla oli pinnasängyssä alas laskettava laita ja pidin sängyn omassani kiinni laita alhaalla ja oli samalla tasolla vauva ja me. Siitä oli helppo vauvaa hoidella ja mahdollisimman vähän yöllä vauvaa kannattaa yöllä häiritä ja himmeä valo makkariin, meillä on sellainen himmenettävä yövalo, se on ollut oikein hyvä. :) Kun tekee yöt itselle helpoiksi, mahdollisimman vähän tarvii nousta sängystä, niin jaksaa yöheräilyt ja syötötkin paremmin. =)

Olen imettänyt molempia vauvantahtisesti yötä päivää, vauvojen tarpeen mukaan. 1-vuotiaina siirretty sitten eri huoneeseen vamhempien kanssa. Meillä tämä ainakin toiminut hyvin näin. On mukava kun sitten vanhempina saa olla kahden taas makkarissa. :heart: :D
 
4-kerroksen väkeä oireettomuus tai oireet ei kerro raskauden onnistumisesta. Mulla aina ollut hyvin vähän oireita. Rinnat arastuneet, lämmönnousu sen puoli astetta oviksen jälkeen ja yöpissaamishyppäämiset. Ei juuri muuta.

Neuvolassa kuulin tän vauvelin sydänäänet ekan kerran vkoilla 9+6 ja ultrattiin myös samalla. Älä murehdi, kyllä ne sydänäänet pian kuuluu. :heart:
 
Ja taas tuli perjantai =)

Yhtä harmaata vieläkin, mutta olkoon sitten. Mukava viikonloppu edessä :)
Lainalapsen tulon ja näytelmän lisäksi on paikallisen lastentarvikekirppispäivän aika. Vaikka kellari pullisteleekin tavaraa, pitää käydä kurkkaamassa löytyisikö jotain kivaa pikkuiselle tulokkaalle ja jotain 2v:kin. Voisi katsella vaikka lelujakin pukinkonttiin. Kerran jo kirppikseltä löysin Fisher Pricen merirosvolaivan, jonka meinaan paketoida pikkuneidille. Onneksi nuo pienet eivät osaa erotella uusien ja käytettyjen välillä.

Tsemppiä Minnihiiri68 selkäsi kanssa :hug: Nuo selkävaivat ovat sitten tosi inhottavia.
Tuosta vauvan nukkumisesta; prilliä peesaan siinä, että kyllä nuo miehet saavat yleensä ihan hyvin nukuttua, vaikka vauva olisi samassa huoneessa. Useinhan se on niin, että kun tietää jonkun toisen hoitavan hommat, ei tarvitse itse olla siinä asiassa valppaana.
Neeanäidin kanssa on samanlaisia kokemuksia, että tulisi aika onnettomat yöt jos pitäisi juosta toisessa huoneessa vauvaa syöttämässä. Ihan oikein kirjoitti, että mitä helpommaksi tekee syöttö- vaipanvaihto-hommat yöllä, sitä paremmin kestää ensi kuukausien jatkuvat heräilyt.
Jos miehesi on kovin herkkäuninen ja hänen työnsä on kovin raskasta, kehoittaisin melkein häntä siirtymään toiseen huoneeseen ;)

Ja meidän kaikkien uusien äitien kannattaa muistaa, että mekin tehdään päivällä 'töitä' ja tarvitaan unta ja lepoa siinä missä miehetkin. Eikä uuden perheenjäsenen tulo kai tarkoita sitä, että yritetään pitää miehen elämä mahdollisimman ennallaan. Vanhempiahan sitä ollaan molemmat ;)
Tuo piti kirjoittaa ihan itseä varten tähän ruudulle. Minulla on vähän tuollaista marttyyrin vikaa :saint: Toisaalta meillä on jo 20v ajan muovautunut perheen sisäinen 'työjako' ja ihan hyvin se on toiminut. Välillä vaan tulee sellaisia ajatuksia, että 'miksei tuo toinen koskaan?', 'miksi aina minä tämän hoidan?' Varmaan aika yleistä monissa parisuhteissa. Enkä varmaan tosipaikan tulleen haluaisikaan olla vastuussa esim lämmityskattiloista tai auton renkaiden vaihdosta. Ja kun minäkin olen aina imettänyt lapsentahtisesti, en osaisi esim luovuttaa yösyöttöjä toiselle.

Hienoja kuulumisia 4-kerroksen väkeä :flower: Tasaiseen tahtiin viikot lisääntyy ja ennenkuin huomaatkaan kuulet :heart: -äänet ja sitten jo pääset ultraan pikkuista kurkkaamaan. Joko teillä isommat sisarukset tietävät tilanteesta?

Kirjoittelemisiin :wave:



Nevi ja Vilttitossu rv 26+3
 
nevi kyllä isommat tietää jo vauva-uutiset ja nuorimmainen tuli mukaan eilen neuvolaan sydänääniä kuuntelemaan, oli tärkeä hetki hänelle, vaikkakaan ei sitten kuultukaan niitä... mutta tekee sen todellisemmaksi, kun pääsi neuvolakäynnille mukaan.
Tässähän näitä odotuspäiviä kertyy vähitellen... toivottavasti loppuun asti mennään :heart:
4krs+masukki 7+4
 
Lasten nukuttamisesta vieressä / omassa huoneessa on ollut juttua. Meillä kakkonen muutti 5-kuukautisena omaan huoneeseensa nukkumaan, ja hän onkin aina ollut ihan loistava nukkuja. Ei heräile yöllä eikä tartte ylimääräistä paapomista nukkumaanmenon aikaan. Toisin oli esikoisen kanssa (joo joo, pidettiin kädestä kiinni tuntikaupalla aina iltaisin melkein neljävuotiaaksi asti...) - ja harmi kyllä myös kolmosen kanssa. Luulin, että kolmonen jäisi vikaksi vauvaksi, joten hellittelin häntä vieressäni koko ekan vuoden. Oma pinnasänkynsä oli ihan sängyssämme kiinni, mutta se oli lähes aina tyhjillään. Yksi vuotta täytettyään tämä sankaritar sitten heräsikin omassa sängyssään aina n. klo 23 ja halusi meidän viereen... Öinen petirumba jatkuu vähän vieläkin, tosin nykyisin 6-vuotias neiti kyllä köpöttelee itse meidän viereemme aamuyöstä.

Tämän neljännen aion kyllä laittaa omaan huoneeseen myös melko varhain. Eihän sitä näin vanhana kestä kovin montaa vuotta yöhyppelyä ;)

Tänään oli np-ultra, ja kaikki näytti oikein hyvältä. Pituutta oli 48 mm ja niskaturvotusta 0,8 mm; verikokeen tulokset tulevat toki vasta parin viikon päästä. Hauskinta oli, kun masukki liikkui koko ajan paljon ja heilutteli käsiä ja jalkojaan. Muistelimme miehen kanssa, että aiemmin ei näillä viikoilla ole vielä tuommoista liikettä näkynyt.

Ninu + masukki 11+5 (ultran mukaan)
 
Ninu ihania uutisia =) itsekin odottelen np-ultraa, ja tuntuu, että sinne on ikuisuus... tässä ehtii ajatella tietysti kaikkea mahdollista ja pelätä pahinta, kun raskaus tuntuu niin oireettomalta, pieniä mahanvihlaisuja lukuunottamatta voisin unohtaa olevani raskaana...
 
Toi ikuisuus kuulostaa niin tutulta... En ihan oikeesti uskonut, että tämä päivä (varasin ajan jo elokuun alussa...) ikinä tulisi. Mutta tässä sitä nyt ollaan - ja sama on edessä sulla myös =) Uä:ssä tänään oli just puhetta siitä, että ennen tätä np-ultraa raskaustesti on riittävä indikaattori raskaudesta. Ja sehän näytti sulla vahvaa plussaa :)
 
heips,
tänään sain veriseulan tulokset ja se ja niskaturvotus (1,1mm) antoivat riskiluvuksi 1/5300 (noin), kun ikäni takia kromosomipoikkeavuuden riskiluku olisi 1/55. Tämä luku pisti kyllä suunnitelmat sekaisin, kun olin jo ensi viikolle varannut istukkatutkimusajan. Tuo riskilukuni on kuulemma pienempi kuin 25-vuotiailla. Ehkä uskallan nyt jättää nuo kromosomikokeet väliin, vaikka ainahan joku on tuo yksi.

Meillä on nukutettu nuorimmaisia vieressä (johtuen siitä, että väliaikainen asunto oli silloin aika pieni ja en jaksanut juosta yöllä ympäriinsä). Esikoinen nukkui jo pienenä omassa huoneessa ja sängyssä. Minusta kukaan ei ole jatkanut viereen tulemista kovin pitkään, pojat ehkä kauemmin kuitenkin. Aika ehkä kultaa muistot...

Tässä kuulumiset näin nopeasti,
mimuli ja Taimi 11+5 ultran mukaan
 
Nopiaa nyt vaan muutama sana...

Meillä on kaikki nelijä nukkuneet joko pinnikses aivan mun sängyn vieres tai sitte mun kainalos.En voisi kuvitellakaan jotta veisin vauvan toiseen huoneeseen.Kyllä tää vaan niin helppoa on kun viereen nostaa,pukkaa tissin suuhun ja siihen sitä sitte molemmat nukahdetaan.Mun mielestä se on AIVAN IHANAA pitää nyyttiä tuhisemas siinä ihan lähellä.Mulle tulis varmaan vieroitusoireita jos vauva nukkuis eri huonees.Ja olis se vaan yhtä ravaamista ja en varmasti saisi eres nukuttua!!
Kyllä meillä ei oo ikinä ukko valittanu yösyötöistä.Ja aivan takuulla sais painua muualle nukkumaan jos alkais valittamaan.Monesti on kysyny aamulla jotta ootko syöttäny kertaakaan yöllä vauvaa??Oon sitte vastannu jotta joka 1-2-3 kertaa.Riippuu yöstä.
Viime yö meni yhdellä syötöllä ja sitä kakx erellistä yötä kolomella syötöllä.Kovin on vaihtelevaa vielä.
Nyt alkoi sitte ristiääsvalmistelut.Nimiä ei olla vieläkään päätetty.Tänään kävin ostamas tinaisen kastemaljan johon raapustetaan kaikkien meirän lasten nimet+syntymä-ja kastepäivät.Kastemekkoon en saanu viälä siniistä satiininauhaa ku oli kangaskaupasta loppu.Sellanen 20 henkeä meitä suunnilleen juhlis on.

SÄIHKEEN kans vähän samanlaisia ajatuksia lisä lapsesta.Jotenki tuntuu kans jotta uskaltaisko vielä alkaan yrittämään viitosta kun nelijä ihanaa tervettä lasta on.Mutta antaa ny päivien kulua ja katotaan sitte jossain vaihees.Eihän täs nyt oo kyllä kun vuosi korkeentaan aikaa ja jos ei silloin raskaana oo niin sitte mennään näillä jo saaduilla eväillä.

NEVI:Sulle vinkiksi jotta mietihän nyt viälä sitä "piuhojen katkaisua" :) En mä ainakaan millään ole valmis laitattamaan kierukkaa jälkitarkastukses-ainakaan viälä. :) Minipillerit varmaan otan.Ne on helppo jättää pois jos siltä tuntuu.... :whistle:

MIMULI:Mukavia tuloksia sulla.Joo ja kyllä varmaan laittaa miettimään jotta kannattaako sun mennä enää mihinkään jatkotutkimuksiin.Nyt vaan teet itsellesi oikean ratkaisun etkä ala kuunteleman muita. :)


Nyt pualukoitten pakastukseen...

Ja hauskat viikonloput!!

Nauttikaa mahoistanne!! =)

Mä hain muuten keskiviikkona uuret farkut ja pari paitaa ja neuletakkia.Kyllä oli hianoa kun sai jotain uutta päällensä.Ja maanantaina meen kampaajalle.Leikkootan ja värjöötän pääni!!


Äiti-66 ja poika,huomenna jo 1 kk!!
 
Äitipolilla kävin taas tänään kontrollissa ja vauva oli kasvanut ihan hyvin. Pienikokoinen, silti käyrillä mennään ja vastaa vkoja 28+. Ultrassa 9 pv:n heitto, mutta seuraavat kasvua silti la:n mukaan. En oikein ymmärrä, eivät ole muuttaneet laskettua aikaa myöhemmäksi, vaikka vauva pienempi viikoiltaan.

Pissa puhdas, rr 134/75, muuta ei tutkittukaan multa, vauva poikittain ja liikkuu kovasti. Oon tuntenu tuon poikittaisasennon ja aika pitkään itsekin.

Nevillä samoja ajatuksia yösyötöistä kun mulla. Lapset meillä halunneet yölläkin syödä, aikanaan jää yleensä pois. Vauvantahtisessa imetyksessä mennään lapsen toiveiden mukaan. Meillä ei ole vaikuttanut myöhempiin heräilyihin tuo perhepedissä oleminen, hyvin ovat alkaneet yleensä nukkumaan jossain vaiheessa. Ei ole juuri tarttenu nukuttamisia kummankaan kanssa. Ainahan lapset heräilevät milloin hampaiden ja sairastelujen takia.

Äiti-66, tulee ihan omat imetykset mieleen, kun luin sun juttuja, just samoja ajatuksia myös. Ihanaa se nyytin tuhina ja helppoa rauhoitella vauva rinnalle kun on ihan lähellä. Ei mieskään heräile ainakaan itkujen takia.


Kontrollit jatkuu ja seuraavat sikiön kasvua. Mulla seuraava neuvola ens vkon pe ja sitten 3.10. äitipolille jälleen. Onhan se hyvä kun tilannetta seurataan.

Nyt lasten kanssa saunomaan! Oikein mukavaa illanjatkoa teille! :heart: Neeanäiti ja pikkuprinsessa rv 30+3( ainakin lääkäristä näytti siltä, jää loppujen lopuksi arvoitukseksi kai ;) synnytyksessä selviää.
:heart:
 
Onko teillä kenelläkään kokemuksia siitä, että sikiön pää-perä-mitta ei vastaakaan viikkoja?
Syke ok, mutta sikiö ei tunnu kasvavan. Voiko varhaisilla viikoilla mittaustulokset vain olla epätarkkoja? Vai mistä voisi olla kyse? Kaikki asiaan liittyvä tieto on tervetullutta, myös mahdollinen ikävä tieto...
 
Öitä. Ei nukuta, koska nukuin ennen iltayhtätoista kolmen tunnin unet.

Neeanäiti: jouduit "tarkkailun" alle vähäisen painonnousun vuoksi. Sinulla oli silloin viikkoja vähän enemmän kuin minulla nyt, mutta kun torstaina 18.9. kävin neuvolassa, painoa on tullut lähtöpainosta 64 kg:sta 2,4 kg ( viikkoja torstaina 25+6) eli nyt 66,4 kg eikä terv.hoitaja ollut yhtään huolissaan, johtuen luultavasti siitä, että kävin maanantaina 15.9. uudestaan 4D -ultrassa ja taas todettiin (samoin kuin kahta viikkoa aiemmin 1.9.), että vauvan kasvu on normaalissa vaiheessa. Itsekin olin huolissani ennen 1.9. ultrausta, että mitenkähän masuasukki kehittyy, kun tuntui, että refluksivaivan vuoksi syön toisinaan vähän liian vähän, mutta ultrauksen tieto rauhoitti ja nyt jatkan samanlaista ruokavaliota kuin ennenkin, jotta kykenen elämään kohtuullista elämää kovasta refluksista huolimatta.

4d-ultraus tehtiin uudestaan, koska 1.9. käynnin mukana tullut dvd -levyke ei ollut äänittänyt kuvia. Eihän siinä mitään, oli mieletön lahja päästä noin nopeasti uuteen kuvaukseen ja ennenkaikkea oli ihanaa kuulla, että sen mukaan kaikki on hyvin. Nyt jo vähän alkaa hymyilyttää tämä odotus, mutta vaunuja lukuunottamatta en vieläkään halua miettiä mm. muita hankintoja. Ihan niin kireällä vanne pään ympärillä ei enää kuitenkaan ole enkä ole enää niin peloissani, paitsi kun mietin synnytystä, mutta täytyyhän sitä näköjään joku tasapaino meikäläisenkin tunne-elämässä olla :LOL:


Paljon olette kirjoitelleet.... suurtsemppiä alkuraskauden jännityksen kanssa painiville!!! Tiedän tunteen tasan tarkkaan....

Säihke: Minäkin pidän mustasta väristä, minulla on vaatteissanikin paljon mustia puseroita ja takkeja. Tällä hetkellä suosikkivaununi olisivat Gessleinin F6 Loop (www.babyonline.de) ja väri suomalaisten myyjien mukaan "barokki" eli tehostekuvioina mustavalkoisia raitoja ja koukerokuvioita. Selkävaivojeni vuoksi päätin, että vaunuihin pitää saada kiinnitettyä turvakaukalo eli sellainen malli pitää olla, oli valmistaja sitten mikä tahansa, siksi crescent tippui pois. Mutta, lopullinen päätös tehdään sitten kun olen käynyt miehen kanssa kaupoissa katsomassa hartaneita ja gessleineja ja voi olla, että otamme vaunut sittenkin paikallisen kaupan kautta, täytyy mm. selvittää takuuasioita ennen päätöksentekoa.

Kai sitä täytyisi yrittää mennä sänkyyn lueskelemaan, jospa uni tulisikin nopeammin miltä nyt tuntuu. Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille!

-akkis-
 
Vielä lisäys Neville: Kerroit tyttäresi näytelmäharrastuksesta ja vähän jopa nolostuitkin, kun kehuit häntä. Kyllä lapsestaan ylpeä saa olla!!! Vanhemman välinpitämättömyys olisikin jo nolo juttu, mutta ei se, että on onnellinen lapsensa puolesta ja siitä, että näkee lapsen löytäneen jotakin todella tärkeää ja saa onnistumisen elämyksiä.
 

Yhteistyössä