35v+ odottajat, vol 2

Nevi :hug: mulla ainakin sykkeet lapsilla aina vaihdellu, varsinkin kuopuksen ja tämän vaavin, kun molemmat liikkuivat tosi paljon. Uskon ettei syytä huoleen. :heart:

Jaksamisia selkäkipujen kans, mulla käveleminen välillä hankalaa ja kohjukivut tulevat kovina. :heart:
 
"Tääääätiiiiiiii" *huhuilee tätiä Rva Pikkumyylle*

Kurjaa, että tämä iloinen asia on toisille oikea tuskien taival. Tsemppiä väsymyksestä ja kolotuksista kärsiville :hug:

ON: rakenneultra näytti viikkoja vastaavan vauvelin, jolla kaikki osat näytti olevan paikallaan. Kysyin jopa huulihalkiosta, kun liittyy työhöni. Sintti ei oikein ollut kuvaustuulella ja nihkeästi esitteli mm. kasvojaan, mutta kätilö totesi kaiken olevan niin kuin kuuluukin. Painoarviota tms. ei kertonut, enkä kyllä kysynytkään. Sukupuolta emme myöskään udelleet, näin olimme etukäteen päättäneet. Eikä kätilö kyllä edes yrittänyt tiirailla jalkojen väliin. Tuosta huulihalkiostakin totesi, ettei oikeastaan kuulu tähän ultraan, mutta katsoi kuitenkin. Olisi se kuulemma jo nt-ultrassakin näkynyt, jos sellainen olisi ollut. Tuohan nyt ei toki sulje pois kitalakihalkion (etenkään piilo- sellaisen) olemassaoloa, mutta kiinnostava tieto kuitenkin. Sinttimme oli nt-ultrassa kaksi päivää kk:sta laskettuja raskausviikkoja pienempi, nyt oli "saanut kiinni" nuo kaksi päivää. Laskettuun aikaan ei toki vaikuttanut.

Tiedoista iloisena kävin ostamassa itselleni lisää mammavaatteita ja pienokaisellekin tarttui muutama juttu. Huomenna suuntaamme anopin kanssa vielä isolle kirpparille katsastamaan vaate- ja tarviketarjontaa. Talvihaalari/-pussi pitäisi ainakin löytää, kun kaupasta olivat jo koot loppu.

nimiko 19+3
 
Tänään käväisin taas tuossa kirppiksellä ja teinpä taas hyvän löydön. Pojalle löysin Remun uudehkon talvitakin 6,50 euroa. Ittelläni ei ollut mennyt juuri mitään, taitaa tulla huono myynti nyt. Vaatetta on kyllä nyt muutenkin enemmän myynnissä.

Onko täällä enää ketään mammoja hereillä? Mä oon semmonen yökukkuja aina ollu ja odotusaika ei poikkeusta tee. Heräsimme kyllä lasten kanssa varhain ja pienempi heräs jo mun kanssa klo 6, isompi vähän myöhemmin. Klo 8 olimmekin neuvolassa ja juttelin tutun neuvolatädin kanssa pitkään, kun ketään muita ei tullut. Lapset leikkivät yli tunnin odotussalissa ja hyvin pärjäsivät ja kuulivat sinne vaavin sydänäänetkin. :heart:
 
Piiloblondi
Pahinta on kuitenkin ollut jatkuva väsymys, johon ei mikään unen määrä tunnu auttavan. Olen väsymyksen takia ollut saamaton, alakuloinen ja itkuinen.
Jäi tuo sun kirjoituksesi mieleen, kun itselläni oli ensimmäiset 4 kk aika samanlaisia tuntemuksia.
Minulla hemoglobiini oli myös alhainen vähän yli 100. Masennusta ollut joskus aiemmin ja myös ed. synnytyksen jälkeen oireilua. Myös alhainen tai äkkiä laskenut hemoglobiini voi käsittääkseni aiheuttaa väsymyksen lisäksi saamattomuutta, josta sitten taas seuraa muita oireita. Itse olin myös ärtyinen ja keskittymiskyky oli heikko (työt ei meinanneet luistaa).
Nyt tilanne on jo parempi ja hemoglobiini noussut "jo" 112:sta. Mietin vielä, että voisiko tämä ensimmäinen raskaus näin "myöhäisellä" iällä pistää päähän niin paljon ajatuksia tai uuteen tilanteeseen totuttauminen ? Vähän tyhmää arvailua, mutta voisiko tämä olla sinulle pitkällisen haaveiden täyttymys, etkä vieläkään oikein usko tilannetta todeksi, tai uskalla iloita siitä, josta taas seuraa herkkää oloa ja alakuloa. Lisäksi: raskaushan tunnetusti muutenkin sekoittaa pään, itkettää, naurattaa ja vi..... ja tunteet laukkaa ylös alas...
Ainakin itselläni oli ihan ihmettelemistä ensimmäisessä raskaudessa, että kuka hirviö minä oikein välillä olenkaan. Nyt osaa jo antaa tunteiden tulla ja mennä ja ajattelen, että no, nämä johtuu tästä raskaudesta.
On kuitenkin hyvä, että saat käydä juttelemassa psykologin luona, ehkä saat sieltä jotain eväitä alakulon voittamiseen. Mene avoimin mielin ja anna tulla siellä kaikki, mitä et ehkä ole muualla voinut tai halunnut sanoa.

Rautalisästä sen verran, että neuvolassa minulle sanottiin, että jos tilanne ei kohene, lisätään lääkitystä: aamulla 1 tabletti, päivällä rautajuomaa (apteekista saa nestemäisenä) ja illalla vielä 1 tabu. Jotkut taas ovat kertoneet, että heillä tilanne koheni omilla konsteilla, appelsiinimehulla ja verilätyillä, mutta enpä tiedä. Itse käytän kai liikaa maitotuotteita ja ne ehkä estävät raudan imeytymisen...
 
maijametelle pahoitteluni ja jaksamista surun keskellä!

Minä olin taas keskiviikkona ultrassa, nyt siinä julkisen puolen np-ultrassa. Kaikki oli ihan hyvin. Pää-perämitta oli 59 mm ja vastasi siis viikkoja 12+3, eli siis kolme päivää tuo laskettu aika aikaistui, kuten kaikissa aiemmissakin ultrissa. Niskaturvotusta saatiin nyt 1,5 mm, mutta hyvä sekin. Nenäluu, virtsarakko, mahalaukku, aivot yms. elimet näkyi ja kaikki näytti normaalilta. Istukkani on osittain eteisistukka - vielä. Kuulemma yleensä se kasvaa pois kohdun suulta (aina mulle tulee noita jännitysmomentteja, mutta yritän olla sitä nyt miettimättä)

Edelleen saan silloin tällöin verta pissatestiin, varsinkin kun kotona iltapäivällä tikutan. Aamulla se on suht normaalia ja siksi näytteet labrassa ovat todennäköisesti ok. Maanantaina menenkin vatsan alueen vaativaan ultraan - tutkitaan siis, onko jotain vialla, kun noita närästysvaivoja on ollut pitkin kesää jo. Toivottavasti kuitenkin saisin vietyä tämän raskauden kunnialla loppuun. Taas yksi lisäjännitysmomentti lisää tähän raskauteen.

Ostin eilen äippähousukaavat ja kangasta ja aion loihtia itse äippäcaprit. Jos onnistuu hyvin, niin sitähän voi sitten tehdä useammat pöksyt erilaisista kankaista.

Kerroin myös nyt pomolleni, kun uusia prokkiksia olisi tullut ja minusta on reilumpaa kertoa, että todennäköisesti ja toivottavasti minä en niitä voi kauan hoitaa. No asia nyt varmaa töissä alkaa tulla kohta kaikkien tietoon, kun suunnitelmia muutetaan herää tietty kysymys miksi.

Hyvää lauantaita kaikille, mimuli ja Taimi 12+6
 


MARRASKUU 2008
sarppa70....37v....ensimmäinen....la 01.11.2008

Kisse....37v....neljäs (t-00, p-01, p-07)....la 20.11.2008 TAYS

Neeanäiti....41 v....kolmas (p-03, t-06)....la 25.11.2008 SeKS

Czarina....40v....ensimmäinen....la 26.11.2008....
poika tulossa TAYS

minnihiiri68.... 39v.... ensimmäinen.... la 28.11.2008....
tyttö tulossa PS


JOULUKUU 2008
leeloo....36v....ensimmäinen....la 2.12.2008 KÄT

nevi....40v....viides (t-89, p-92, t-95, t-06+lainat-93)
....la 23.12.2008 K-HKS

akkamänty....40v....ensimmäinen....la 26 tai 27.12.2008 TAYS


TAMMIKUU 2009
janttu672....35v....ensimmäinen....la 02.01.2009

Piiloblondi....42v....ensimmäinen....la 05.01.2009....
tyttö tulossa NKL

tuttelitar....39v....kuudes (p-97, t-98, p-05, p-06, t-07)
....la 13.01.2009

sini-sissi....35v....toinen....la 15.01.2009....
poika tulossa

nokko....36v....kolmas....la 20.1.2009

lilli70....38v....ensimmäinen....la 21.01.2009


HELMIKUU 2009
bonbon....36v....toinen (t-07)....la 06.02.2009

mantana....40v....toinen (t-04)....la 06.02.2009 KHKS

Riituli....40v....toinen (p-06)....la 18.02.2009

nimiko....36v....ensimmäinen....la 17.02.2009

prilli....37v....kolmas (-01, -02)....la 25.02.2009 VAS

Seranzu....37v....kolmas (p-94, t-97)....la 27.02.2009
HYS

päivänkakkara67....41v


HUHTIKUU 2009
Lis69....39v....toinen (p-07)....la 07.04.2009

mimuli....neljäs....la 08.04.2009

Ninu....39v....la 08.04.2009



TOUKOKUU 2009

4-kerroksen väkeä....35v....neljäs (-00, -01, -03)
....TAYS

Aurora72....35v....neljäs(-94, -98, -00)....la n.20-05.2009 SeKs

einiinvaan....42v....kolmas





TOUKOKUU 2008
vappuvauvan äiti....toinen.... :heart: syntynyt
tyttö 04.05.2008 :heart:


KESÄKUU 2008
Miina70....kolmas (p-94, p-96).... :heart: syntynyt
tyttö 17.06.2008 :heart:

ansku71....kolmas (p-01, p-06).... :heart: syntynyt
poika 18.06.2008 :heart:


HEINÄKUU 2008
anjamarita....ensimmäinen.... :heart: syntynyt
tyttö 25.07.2008 :heart:

ELOKUU 2008
säihke ....kolmas(t-01, p-03).... :heart: syntynyt
poika 12.08.2008 :heart:

Äiti-66....41v....neljäs (t-98, p-00, t-05)... :heart:
syntynyt poika 20.08.2008 :heart:




Menetyksen kokeneet;

:hug: diddlina :hug:

:hug: Lumi-Marja :hug:

:hug: Rouva Pikkumyy :hug:

:hug: maijamette :hug:


 
Pahoittelut Rouva Pikkumyy :hug:
Tärppionnea uuteen kiertoon :flower:


Tervetuloa mukaan Piiloblondi :wave:
Hienoa että löysit pinomme =)


Kylläpä on kauniin pyöreä mahasi Neeanäiti :heart:
Neuvolasta olit saanut hyviä kuulumisia :) sinunkin vauvallasi näytti tuo syke-luku vaihtelevan. Olisikohan aika minun nyt rauhoittua noitten sydänäänien suhteen :ashamed:
Paranemisia pikkuneidillesi :wave:


Kuinka selkäsi jakselee Minnihiiri68? Helpottaako viikonloppuisin kun saa enemmän levättyä? Pieni kikka olisi sellainen, että yritä aina kun mahdollista kävellä selkä köyryssä, eli maha sisään vedettynä. Monilla kuulemma säryt aiheuttaa juuri tuo meillä raskaana olevilla tyypillinen 'mahapystyssä' oleva kävelytapa. Joskus tuollaisen vastaliikkeen tekeminen helpottaa oloa :)


Miten jakselet Säihke ? Selvisitkö rintatulehduksesta säikähdyksellä? Entä flunssa? Ei kai ole pahentunut? Paranemissäteitä sinne :)


Ja kovasti tsemppiä sinulle Kisse supistusten kanssa :hug: Tuleeko niitä eniten liikkeelläollessa vaiko levossakin? Ei taida tosin sinulle jäädä paljoakaan päivän mittaan lepotuokioita kun tuo nuorimmaisenne on noin pikkainen. Kovasti voimia sinulle jaksamiseen kun miehesi palaa töihin. Onko sinulla mahdollisesti muita tuttuja tai sukulaisia jotka voisivat tulla avuksi?
Harmi kovasti kun olet tuollaisen anopin saanut :( Minä en voi oikerin anoppia moittia, kun ei ole ikinä pahasti sanonut tai asioihimme puuttunut. Ainoa 'ongelma' vaan on ettei hän ole koskaan ollut yhtään kiinnostunut lapsistamme. Samoin on valitettavasti muunkin sukumme kanssa. Näitten 19 vuoden aikana on äitini vahtinut lapsiamme kaksi kertaa. Siinä olikin koko suvun panostus meidän perheeseen :/
Mutta hyvin on pärjätty ja tullaan pärjäämäänkin =)


Teillä nimiko ja mimuli oli ollut mukavat ultrakäynnit. Hienoja kuulumisia :flower:



Nyt on aika lähteä pienelle iltakävelylle ja sitten taidetaan lauanti-illan kunniaksi sytyttää takkaan tuli.

Tunnelmallista iltaa teille kaikille :wave:



Nevi ja Vilttitossu rv 27+4
 
Nevi Itse en ole koskaan murehtinut sydänääniä, kuopuksellakin laukkas vaihdellen kun askeleissaan seonnut hevonen, liikkui paljon ja olin silloinkin seurannassa, ehkä sen takia seurasivat ettei menen napanuora kaulalle tms. Käyrillä kans olin usein loppuaikana kun supisteli välillä kovasti. Poikittain oli kans ja kääntyi 33 vkolla raivotarjontaan ja oli siinä syntymäänsä asti. :) Onhan tuo masu aika pallo. Liikkuminen alkaa olla jo aika hankalaa, kumartelu yms.

Toivottavasti tämä vaavi pian kääntyy. :hug:

Vauvan vilkas liikehtiminen vaikuttaa tosi paljon sydänäänten vaihteluun, kyllä sen neuvolassakin taas huomas. Koko ajan liikkui ja silloin aina sydänäänet nopeni, sanoi että hyvät on äänet, ei häiriöitä rytmissä.

Nukuin tänään kunnon päiväunet, kun pienempi nukkui ja isompi katsoi dinofilmiä. :) Ei tullut herättelemään onneksi. Mieskin oli menossa ja sai rauhassa nukkua. :D

Sukulaisista sen verran, että anoppi on aivan ihana, viimeksikin oli täällä meillä siivonnut, tehnyt kakun ja laittanut ihania prinsessailmapalloja oveen, kun tulin synnäriltä. :D ja ovessa oli sydän, jossa luki:" Tervetuloa kotiin tyttövauva" ja ihana vauvakoriste oveen kiinnitettynä.

Anoppi on paljon nuorempikin kuin oma äitini ja isäni ja työelämässä vielä. Hoitaa välillä lapsia lomillaan ja ovat olleet joitain kertoja yökylässäkin hänen luonaan. Ymmärrän etteivät omat vanhempani enää jaksa niin kauheasti hoitaa, joskus vien lapsia äidille hoitoon tunniksi tai pariksi. Vanhempani ovat eläkkeellä.

Meidän suku ei niin kauheesti pidä yhteyttä keskenään, mutta miehen suvusta tullut läheinen. Kokoontuvat milloin minnekin ja miehelläni on 5 tätiä, isänsä siskoja ja he pitävät läheistä kontaktia ja järjestävät juhlia ja tapaamisia. Pääsin kyllä oikein mukavaan sukuun. :heart:

Anoppi lupasi nytkin hoitaa lapsia, kun lähdemme synnärille. :heart:

Mukavaa illanjatkoa teille! :heart:
 
Pikkuneiti on hieman maruisempi kuin tavallisesti. Korva taitaa vieläkin vaivata. Tänään kolmas kuuripäivä, täytyy nostaa päätyä yläasentoon enemmän, jotta helpompi nukkua. Aamulla taas kipusi viereen, mutta pian sitten nousinkin ylös. Kello oli n. 6-7 välillä. |O
 
Onpa söpöliin tuo Sara neiti :heart:
Mulla tänään rv 7. Varasin ajan ensi keskiviikoksi varhaisraskauden ultraan, en kestä odotella kunnallista uä:tä, kestää niin kauan... :whistle: Kärsivällisyys ei ole mun hyveitäni... ja haluan nähdä että mitä masusta löytyy. Vointi on toistaiseksi ollut ihan ok, mitä nyt vähän huimailee toisinaan. Aurinkoista päivää!
 
Anjamarita, voi miten söpö prinsessa tuossa kuvassa :heart:

Nevi, mulle voi sitten vaihtaa iäksi listoille 40 v. :D Tänään on synttärit, mutta eilen pidettiin "juhlat" miehen kanssa eli syötiin hyvin ja mies joi kuohuviiniä ja minä Pommacia :LOL:

Selkä on vähän parempi näin viikonloppuna, tosin viime yönä selkää särki useampaan otteeseen, kyljellä nukkuessa kun tuo selkä ei ole oikein tuettuna.

Mun piti eilen jo ottaa kaikki sormukset pois sormesta, kun sormet turpoaa yöllä aika paljon :eek: Mulla turvotus siis tulee yön aikana ja häviää sitten päivän mittaan, yleensähän turvotus iskee raskausaikana iltaisin. Ja lisäksi mulla on sormien nivelet kipeät, en tiedä johtuuko se tästä turvotuksesta vai jostain muusta. Toivottavasti on ohimenevä ilmiö, eikä esim. reuma tai jokin muu vakavampi juttu....

Aurinkoista sunnuntaipäivää kaikille, taidan tästä kohta lähteä vähän kävelemään, kun on niin hieno ilma.
 
Kiitos =)
Minullakin on lokakuun puolivälissä 40-vuotis synttärit, ollaan minnihiiren kanssa melkein saman ikäisiä. Onnittelut Minnihiirelle :flower:

Pitää lähteä käymään työpaikalla näyttämässä tyttöä esimiehelle ja sitten samalla käydä jossain Salessa tai Siwassa kun huomasin että jääkaappi on melkein tyhjä.

Mies tuli aamuyöllä puoli viisi kotiin (oli lähtenyt aamulla puoli ykstoista), oli ollut kavereiden kanssa diskossa (niinkuin joka lauantai) ja äsken lähti töihin tulee sitten illalla yhdentoista jälkeen. Kyllä aina ärsyttää kun ei osallistu näihin kotihommiin yhtään :(

Onneksi on kaunis ilma, aurinko paistaa =) =)

Mukavaa sunnuntaita!

anjamarita ja Sara 2kk3pv
 
Heips kaikille!! :wave: Ihana tytteli Sara teillä anjamarita!! Suloinen! :flower: :wave:

Onnea Minnihiiri68 !! :flower: Pääsit samalle lukemalle... ;) :wave:

einiinvaan varhaisultran jännitykseen sinulle tsemppiä!! :hug: :wave:

Meillä oli rakenneultra viime torstaina ja kaikki hyvin! :heart: Profiiliin vaihdoin jo kuvaa... :D Hyvin kasvanut ja insuliineja pistelen ahkerasti. =)

Pikaisesti näin ja nyt ulkoilemaan pian! :wave:

mantana ja pikkuinen "Toivo" rv. 21+2 :heart:
 
Minnihiiri68 Onnea Onnea Onnea :flower: :flower: :flower:
Eilen anoppi taas kävi ja taitaa hänellä olla "kuumetta", kun monesti ei näy viikko kausiin ja tällä viikolla käynyt jo kaksi kertaa :D

Sanoin hänelle, että supistelee ihan mielettömästi ja en enää millään jaksaisi...saapi nähdä tarjooko apuaan tässä loppusuoralla vielä.....

Meillä on kanssa mun vanhempien kanssa, että äitini on tehnyt jo kasvatustyönsä, kun hoitanut 9 lasta ja mun kahta vanhempaa oli hoitamassa kaksi vuotta meillä kotona 8 päivää kuukaudessa....

Supisteluja oli myös levossa, mutta enemmän tietenkin liikkeessä, mutta tänään ollut parempi päivä ja täytyy olla stressaamatta pojan kanssa vaikkei ulkoilu joka päivä onnistu oman voinnin mukaan mennään....mies tekee taas joka toinen viikko yövuoroa su illasta la aamuun niin senkin vuoksi tarvii lähteä evakkoon, että saisi nukuttua.....

Kisse ja Hipsukka 32+3 :heart:
 
Täällä voidaan pahoin kokopäiväisesti :ashamed:
Sairaslomaa taitaa tulla ties minne asti..saattaa kestää 3-4 vkoa. Mua myös huimaa jatkuvasti. Ruoka pysyy iltasella joten kuten sisällä..päivällä pysyy hetken ja sitten juostaan pöntölle. Tänäänkin oksentanu ties kuinka monta kertaa. Vatsa on kipeä ja sinne kertyy myös ilmaa. Sylkeä erittyy ja suussa maistuu raudalle. Voitte arvata että en ole kovin hemaiseva näky täällä sohvan pohjalla. :D
Mieskin sai kuulla kunniansa..voi ressukkaa..sillä ei ole kokemusta raskaana olevista naisista.

Aurora ja katkarapu 6+3
 
Huomenta! Tänään alkoi 9+0 ja edelleen aika oireetonta on ollut, ainut, että tänään pientä kuvotusta aamulla, kun nousin tyhjällä vatsalla... meni ohi, kun söin klementiinin... Ekaa neuvolaa odotellessa, joka on pe-aamuna , mutta np-ultra tuntuu edelleen kaukaiselta, kun vasta 27.10. Mitään hätää ei ilmeisesti kuitenkaan ole, kun ei minkäänlaista vuotoa eikä kipuja, eli olen vähentänyt panikointia, ja ottanut rauhallisesti tämän oireettoman odotuksen.

4krs+masukki 9+0
 
Hyvää alkanutta uutta viikkoa kaikille :wave:

anjamarita ihanan suloinen pikkuprinsessa sinulla :heart:
Vieläkö sujuu yöt ja unet hyvin?
Voimia sinulle miehesi kanssa :hug: On varmaan raskasta olla yksin vastuussa yhteisestä asiasta.

Mukavan kuuloinen anoppi sinulla Neeanäiti =) Kyllä tuollaiset sukulaiset ja tutut ovat varmaan kullanarvoisia läheisiä.
Kuinka pikkuneitisi jakselee? Toivottavasti korvakipu jo hellittänyt :)
(Taas opin uuden sanan; 'maruinen' taitaa tarkoittaa samaa kuin; 'kitisevä' ? )

SynttäriOnnittelut Minnihiiri68 :flower: ja tervetuloa nelikymppisten kerhoon :wave:
Hienoa, että ehdit ottaa sormukset pois. Minulla kävi viime raskaudessa tosi köpelösti niitten kanssa. En huomannut turvotusta ajoissa (silloin ei ollut turvotusta missään muualla kuin sormissa, eikä minulla ollut tapana poistaa sormuksia) ja lopulta mies joutui leikkaamaan pienillä pihdeillä sormukset kahtia :(

mantana hauska kuva ultrasta =) Hienoa kun kaikki sujuu hyvin.

Kisselle voimia viimeisiin viikkoihin :)


Onpas sinulla Aurora72 alkanut pahoinvoinnit harmillisen aikaisin :hug: Oliko samoin edellisissä raskauksissa? Toivottavasti ei kestänyt kuukausikaupalla.


Hienoa 4-kerroksen väkeä olet päässyt yli tuon ensimmäisen 'maagisen rajan' eli 9 viikkoa täynnä. Useat alkuraskauden ongelmathan taitavat tulla tuossa 8 viikon tietämissä?
Toivottavasti viikko menee reippaasti jotta pääset pikaisesti ekalle neuvollakäynnille =)


Täällä ei ihmeitä. Kirppikselle meneviä tavaroita pitäisi käydä nyt ahkeraan läpi. Motivaatio on vain ihan pohjassa ja laiskamato vaivaa :whistle:




Nevi ja Vilttitossu rv 27+6
 

Yhteistyössä