35v+ odottajat, vol 2




MARRASKUU 2008
sarppa70....37v....ensimmäinen....la 01.11.2008

Kisse....37v....neljäs (t-00, p-01, p-07)....la 20.11.2008 TAYS

Neeanäiti....41 v....kolmas (p-03, t-06)....la 25.11.2008 SeKS

Czarina....40v....ensimmäinen....la 26.11.2008....poika tulossa TAYS

minnihiiri68.... 39v.... ensimmäinen.... la 28.11.2008....tyttö tulossa PS


JOULUKUU 2008
leeloo....36v....ensimmäinen....la 2.12.2008 KÄT

nevi....40v....viides (t-89, p-92, t-95, t-06+lainat-93)....la 23.12.2008 K-HKS

akkamänty....40v....ensimmäinen....la 26 tai 27.12.2008 TAYS


TAMMIKUU 2009
janttu672....35v....ensimmäinen....la 02.01.2009

tuttelitar....39v....kuudes (p-97, t-98, p-05, p-06, t-07)....la 13.01.2009

sini-sissi....35v....toinen....la 15.01.2009....poika tulossa

nokko....36v....kolmas....la 20.1.2009

lilli70....38v....ensimmäinen....la 21.01.2009


HELMIKUU 2009
bonbon....36v....toinen (t-07)....la 06.02.2009

mantana....40v....toinen (t-04)....la 06.02.2009 KHKS

riitu68....40v....toinen (p-06)....la 16.02.2009

nimiko....36v....ensimmäinen....la 17.02.2009

prilli....37v....kolmas (-01, -02)....la 25.02.2009 VAS

Seranzu....37v....kolmas (p-94, t-97)....la 27.02.2009 HYS

päivänkakkara67....41v


HUHTIKUU 2009
Lis69....39v....toinen (p-07)....la 07.04.2009

mimuli....neljäs....la 08.04.2009

Ninu....39v....la 08.04.2009



TOUKOKUU 2009
maijamette....38v....toinen (t-04)....la 01.05.2009

4-kerroksen väkeä....35v....neljäs (-00, -01, -03)....TAYS




TOUKOKUU 2008
vappuvauvan äiti....toinen.... :heart: syntynyt tyttö 04.05.2008 :heart:


KESÄKUU 2008
Miina70....kolmas (p-94, p-96).... :heart: syntynyt tyttö 17.06.2008 :heart:

ansku71....kolmas (p-01, p-06).... :heart: syntynyt poika 18.06.2008 :heart:


HEINÄKUU 2008
anjamarita....ensimmäinen.... :heart: syntynyt tyttö 25.07.2008 :heart:

ELOKUU 2008
säihke ....kolmas(t-01, p-03).... :heart: syntynyt poika 12.08.2008 :heart:

Äiti-66....41v....neljäs (t-98, p-00, t-05)... :heart: syntynyt poika 20.08.2008 :heart:





Menetyksen kokeneet;

:hug: diddlina :hug:

:hug: Lumi-Marja :hug:

:hug: Rouva Pikkumyy :hug:
 
hei,
Onnittelut Sini-sissille ultrakuulumisista! Voi kuinka odotankaan, että aika kuluisi nopeammin ja pääsisin noille viikoille.

Oletteko te jo pidemmällä olijat olleet sikiön tutkimuksissa - np-ultra, veriseula ja mahdollisesti kromosomitutkimukset? Jos olette, kertokaapa, mitä np-ultra on teille turvotukseksi antanut? Tai jos olette olleet lapsivesi- tai istukkatutkimuksessa, miten ne ovat menneet?

Mullehan neuvola oli varannut np-ultran vasta vikkolla 13+ jotakin ja vaihdoinkin sen nyt itse viikkoa aiemmaksi. Samoin neuvolasta mulle kerrottiin, etten saisi automaattisesti sikiön kromosomimäärityksiä, vain jos veriseula ja np-ultra hälyyttävät. Soitimpa itse kuitenkin sairaalalle ja sieltä mulle kerrottiin, että ikäni puolesta ne minulle halutessani kuuluvat. Itse kyllä täytyy näissä asioissa olla tosi skarppi ja pitää huoli, että asiat menevät oikein. Alustavasti varasin itselleni ajan lapsivesitutkimukseen, mutta katson sitten kun nuo ultrat ja muut ovat ohi, mitä tapahtuu.

Ummetus vaivaa yhä, mutta muuten oireet alkavat helpottaa - luulisin. Aika vaan matelee ja mun täytyis pitää tää raskaus salassa vielä vaikka kuinka kauan. Tosin mulla on vain rasvamasua, ei mitään vauvamahaa, joten ei sen puoleen huolta.


 
mimuli, mulla näytti np-ultra 1,2 mm ja veriseula 1:160 en ollu muissa seulonnoissa kuin rakenneultrassa. Huomenna menen äitipolille, painoni ei ole noussut kun muutaman kilon ja kohdun korkeus alle käyrien. Tarkistavat tilanteen, ettei vauvalla mitään hätää. Minkäs teet kun normaalisti syön ja painoa tulee vähän. Edellisistä tullut n. 6-8 kg painoa ja lapset silti hyvin kasvaneet. Vauva liikkuu paljon, en usko että sillä on mitään hätää.

 
Neeanäiti: kiitos noista luvuista. Tuohon veriseulan riskilukuun taitaa ikäkin vaikuttaa automaattisesti sitä nostavaksi, näin luulisin? Mulla on tosiaan tuo lapsivesitutkimusaika jo varattuna, mutta en tiedä vielä menenkö siihen, jos tulokset ovat noissa np:ssä ja veriseulassa normaaleja.
Toivottavasti sulla on huomenna kaikki asiat polilla hyvin. Mutta jos aikaisemminkaan sulle ei painoa ole kauheesti tullut, enpä usko, että mitään hätää on. Vilkasliikkeinen vauva on aina hyvä merkki.
 
Onnea Sini-Sissille ultrakuulumisista :heart: poikaa veikkaan iitsellekin, vaikka ei mitään tietoa vieläkään, jospa huomenna ultrassa vähän sais kurkattua. ;)

Kiitos Ikä nostaa riskilukua, niin mäkin sen ymmärsin ja sanoi niin kätilökin. Niskapoimulukema pieni, en ole asiaa murehtinut.

Lääkäri oli painostani huolissaan, mutta ei osannut ottaa edes vauvan painoarviota ultrassa ja jätti miettimään, onko kaikki hyvin? Uskon että on. Vauva tosiaan liikkuu jatkuvasti ja sisaruksista on jännää, kun vauva potkii kun pitävät kättä masulla. :heart:
Joo, painosta sanottiin ekankin aikana ja poika painoi syntyessään 4,2 kg ja oli 53,5 cm pitkä. Eli ihan hyvän kokoinen. Tytön aikana ei painosta sanottu mitään ja tyttö painoi 3,5 kg ja oli 51 cm. Maha mulla on kasvanut hyvin. Ympärysmitta on n. 101 cm.

Hyvää illanjatkoa sulle ja muille! :heart:
 
Viikko lopuillaan ja taas perjantai. Miten voikin samanaikaisesti mennä aika niin nopeaan ja toisaalta madella hitaasti :eek:
Tuntuu, että uusi viikko on kokoajan joko alussa tai lopussa, mutta raskausviikot eivät kasva ollenkaan.

Siivousta olisi tälle päivälle luvassa. Märät kelit ulkona, iso perhe ja iso koira saavat talon aina siihen kuntoon, että siivoaminen tuntuu olevan ikuisuusprojekti :/
Nyt alkaa olla jo sen verran supistuksia, väsynyttä selkää ja isoa mahaa, että erilaiset puuhat pitää mitoittaa tarkasti eri kohtiin päivää. Nyt jos aamupäivän siivoaa, täytyy välissä levätä, jotta voi illalla siiten puuhata ulkona. Pari tuntia jaloilla tuntuu olevan sellainen raja, että jos ylittyy, saa istua supistuksia rauhoitellen muutaman hetken. Pikkuinen ei tunnu kovin supistuksista tykkäävän, liikehtii niiden aikana melko rauhattomasti :(

mimulille vastauksia;
Olin nt-ultrassa viikoilla 11+2, silloin eivät saaneet turvotusta mitattua. Olivat melkein vihaisia minulle kun tulin niin aikasilla viikoilla :eek: Enkä edes itse varannut aikaa, vaan he lähettivät kutsun.
Uuden ajan sain rv 12+6, silloin saivat kolme eri mittaa, joista suurin merkittiin 'viralliseksi'. Mitat olivat; 1,2 1,8 ja 2,3. Ultraaja sanoi, että mitta voi vaihdella kovastikin vauvan liikkeitten ja venytysten mukaan.
Osallistuin veriseulaan ja sieltä tuli kotiin kirje, jossa todettiin tuloksen olleen normaali ja kehittyvä sikiö todennäköisesti terve. Mitään riskilukuja en saanut.
Muihin tutkimuksiin me ei osallistuttu.

Jokohan Neeanäiti on äitiyspolilla?
Mielessä olet ja peukkuja pidän =)
Käyn päivän mittaan kurkkimassa, josko olet ehtinyt kuulumisia kirjoitella.

Akkamänty kaikki hyvin?



Jospa sitten tarttuis siihen pölyrättiin ja aloittais urakan.



Nevi ja Vilttitossu rv 24+3
 
Huh, jos nyt ehtisin vähän kirjoitella tännekkin :)

Töissä on loman jälkeen ollut aivan sairas kiire ja sitä jatkuu vielä reilun viikon verran. Sitten onneksi helpottaa, toivottavasti :D Taisin jo kertoakin, että meillä on tulossa iso asiakastapahtuma, joka on mun vastuulla ja tässä on tehty pitkää päivää, jotta saadaan kaikki yksityiskohdat kuntoon.

Vauva ei oikein tykkää noista pitkistä työpäivistä, mulla pikkasen supistelee iltaisin kun raahaudun lopulta puolikuolleena kotiin :eek: Ja selkä on ollut aivan älyttömän kipeä :( Eilen kävinkin sitten ostamassa sellaisen tukivyön, toivottavasti siitä on apua.

Viikonloppuna aion kyllä ottaa ihan levon kannalta, että jaksan taas ens viikolla painaa töissä. Kotona pitäis kyllä siivota, mutta eipä ne villakoirat sieltä sohvan alta mihinkään karkaa :LOL:

Toivottavasti Neeanäidillä on kaikki ok, tulehan sitten kertomaan mitä lääkäri sanoi.

Mitä Akkikselle kuuluu? Toivottavasti kaikki on ok, yritähän jaksaa :hug:
 
Voi 4-kerroksen väkeä :hug:
Älä vielä murehdi oireettomuutta, joillakinhan ei ole esim oireita ollenkaan. Ja toisilla vasta paljon myöhemmässä vaiheessa. Ja joskus saman naisen eri raskaudet oirehtivat ihan erilailla ja eri aikaan.
Oletko harkinnut käydä yksityisellä varhaisultrassa? Ihan oman mielenrauhasi takia?

Kyllä tämä raskausaika on vain välillä sellaista vuoristorataa. Välillä leijuu pilvissä :heart: , välillä on huolesta melkein sairaana :(



Nevi ja Vilttitossu rv 24+3
 
Kävin siellä tänään ja oikein mukava mieslääkäri oli ultraamassa. Vauva liikkui hyvin ja istukan virtaukset kunnossa, hapenotto ja ravinnonsaanti ym. kunnossa.
Vauva on kyllä hieman tavallista pienempi kokoinen ja veikkasi TYTTÖÄ. Saa nyt sitten nähdä.

Sanoi vaan että joskus voi ilmetä istukan vajaatoimintaa, kun äiti on yli 40 v. Siksikin seuraavat tarkemmin. Ottavat vielä vauvan sykekäyrän 19.9. ja menen silloin kontrolliin. Sitä ei oteta vielä alle 30 rv.

Eli kaikki hyvin vaikutti olevan. Helpotti, kun kuulin.

Huolissaan ei tartte olla, seurata vaan, että vauva liikkuu ja muutenkin sanoi, että liikkuvuus hyvä merkki. Normaalisti tarvii syödä ja liikkua.

RR 129/79 eli oikein hyvä
pissa puhdas
vauvan painoarvio; vähän alle kilon, laskettua aikaa ei muutettu.

Eli hyvää kuuluu! :wave: T: Neeanäiti ja Pikkukolmonen rv 28+3 :heart:
 
Nyt tulee epäkohteliaasti vain omia kuulumisia - ei voimat riitä muuhun. Eka ultra oli tänään. Sikiö oli, mutta ei sykettä. Lääkäri antoi vielä hieman toivoa - katsotaan ensi viikolla uudelleen. Itse en enää oikein jaksa uskoa, että se syke sieltä enää tulisi löytymään.. Niin monen lähteen mukaan sen olisi pitänyt jo näkyä... (rv 6+0) :(


:( :(
 
Poikkean, koska pinossanne juuri hetki sitten olin vielämukana. Maijamette:Minun väestöliiton gyne aina sanoo, että mieluiten ottaa vastaan vasta rv7, koska silloin syke ihan varmaan näkyy, jos on näkyäkseen. :heart: Eli sinuna en luopuisi toivosta vielä! :hug:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

Kaunis laulu kaikille kuultavaksi! :flower: http://uk.youtube.com/watch?v=UxvNe761z2g&feature=related
 
Peesaan maijamette Rouva Pikkumyytä, älä vielä luovu toivosta, viikkoja tosiaan vielä kovin vähän sinulla :hug:
Vaikeaa tulee varmaan olemaan odottaminen ensi viikolle. Kovasti voimia ja muuta puuhailua toivon nyt sinulle.



Nevi ja Vilttitossu rv 24+3
 
Huomenta!
maijamette: sikiö on vielä viikolla 6+0 kovin pieni ja syke ei kyllä silloin välttämättä näy vielä. Olen huomannut myös, että eri gynekologien laitteissa on suuria eroja ja kuvat ovat hyvin eritasoisia. Ymmärrän, että edessäsi ovat todella raskaat päivät, mutta älä heitä vielä toivoa.

Neean äiti: kiva, että kuulumisesi olivat hyviä.

Nevi: kiva kuulla, että hieman korkeammallakin iällä voi läpäistä nuo seulat. Ajattelin joskus, että näin vanhana sitä jää automaattisesti kiinni kaikissa seuloissa. Tämä antaa uskoa tulevaan.

Mulla vatsa on nyt niin herkkä, että on todella tarkasti katsottava, mitä sinne laittaa. Närästystä, kummaa tunnetta vasemmalla ylävatsassa, ummetusta. Eilen söin puuroa iltapalaksi ja yöllä vatsa oli vaihteeksi rauhallinen. Se on sitten puuroa vaan! Silti olen onnistunut hankkimaan kolme kiloo jo näin muutamana viikkona. Luumuja, tuoreita niitä, ajattelin nyt ostaa. Niitä tekee oikein mieli. Valmis tonnikalasalaattiateria on myös himoni. En yleensä pidä niin kovasti tonnikalasta, mutta nyt on eri juttu.

Koskahan tämä väsymys alkaa hellittämään? Otin oikein töistä extravapaata, jotta voin rauhassa lepäillä ja kotitöihinkin näin on aikaa paremmin. Nukun aina päikkärit ja illlalla menen nukkumaan usein jo ysin jälkeen.

Ensi viikolla alkaa taas erilaiset jumpat ja muut harrastukset. Kävellyt olen joka päivä sellaisen tunnin lenkin, mutta lisäliikunta ei ole pahitteeksi, kun minä oikein urakalla kerään noita kiloja.

Mukavaa lauantaita kaikille, mimuli ja Taimi 9+3
 
Lasten kanssa herättiin n. 7.30. Pikkutyttö näki yöllä jotain unta koirasta, itkeskeli unissaan, eikä rauhiottunut, otin viereen nukkumaan. Aamulla selosti että koira haukkui kissaa ja hän pelästyi, sitten täti tuli ja nappas koiran kiinni. Kyselin unesta ja vastaili. :) Juttelee jo kovasti ja vaikka kirjaimia puuttuu esim. k=t, hyvin saa selvää.

Kiitos nevi ja mimuli, tonnikalasta luin, että sitä ei saisi oikein syödä odotusaikana, en muista oliko syy liika raskasmetalli vai mikä. Voit itse etsiä netistä lisää tietoa siitä. Itse en ole syönyt. Yhden kerran pizzassa oli vähän.

maijamette ehkä kannattaa vielä odottaa, syke näkyy varmemmin vasta myöhäisemmillä viikoilla. Itse kävin ekan kerran neuvolassa vkolla 9+6 ja sydänäänet kuului hyvin ja syke näkyi ultrassa. Yritä miettiä muuta, kyllä uskon että se vauva siellä kasvaa. :hug:

Mukavaa lauantaita teille! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja maijamette:
Nyt tulee epäkohteliaasti vain omia kuulumisia - ei voimat riitä muuhun. Eka ultra oli tänään. Sikiö oli, mutta ei sykettä. Lääkäri antoi vielä hieman toivoa - katsotaan ensi viikolla uudelleen. Itse en enää oikein jaksa uskoa, että se syke sieltä enää tulisi löytymään.. Niin monen lähteen mukaan sen olisi pitänyt jo näkyä... (rv 6+0) :(


:( :(
Kävin edellisen raskausdiabeteksen takia viikolla 7+ risat ultrassa ja silloin ei meillä ainakaan näkynyt vielä sydämensykettä eli älä vielä murehdi :hug:

Kisse ja Hipsukka 29+2 :heart:

 
Äkkinäiset liikkeet ja kurkottelu voivat aiheuttaa ohimeneviä vihlaisuja alavatsassa, lähinnä nivustaipeissa ja jostain syystä useammin kehon oikealla puolella. Kyse on repäisykivusta, joka saattaa pelästyttää odottajan. Huoli on turha, sillä vihlaisut johtuvat siitä että jo alkuraskauden aikana kohdun koko ja asento muuttuvat, jolloin sen kannatinjänteet venyvät ja kiristyvät. Myös verekkyys lisääntyy kohdussa ja sen sivuelimissä, mikä voi aiheuttaa painontunnetta alavatsalla.
Jomotukset nivustaipeissa, lonkissa ja häpyliitoksessa johtuvat siitä, että keltarauhasen erittämä relaksiini aiheuttaa heti alsuta nivelsiteiden löystymistä. Tämä valmistaa lantion aluetta synnytykseen ja tekee lantiorenkaasta joustavan. Lainaus kirjasta: Suomalainen vauvakirja
 

Yhteistyössä