35v+ odottajat, vol 2

Tervehdys!

MITÄ ihmettä akkis, ymmärsinkö siis nyt ihan oikein...? Siis saiko sun miehes naksut siitä, että mieslääkäri suoritti 4D-ultran ja jätti sen takia ultran väliin??? Suomenna pliis, sillä nyt mä putosin... :eek:

Mitä siellä ultrassa muuten sanottiin?

Tänne kuuluu kevyttä paniikkia, sillä keskiviikkona on luvassa ultra + tutkimukset 7 viikon paussin jälkeen äitipolilla TAYSissa. En ole edes ajatellut koko 16-trisomiaa näiden viimeisen 6 viikon aikana, mutta nyt tutkimusten lähestyessä iski sit taas painajaiset päälle vaikka tunnenkin vauvan liikkeiden vahvistuvan päivä päivältä ja näen, että vatsa kasvaa. Taitaa tieto lisätä tuskaa..?

Sokerirassari takana onnellisesti eikä tässä vaiheessa tietoakaan diabeteksestä, joten jee-jee; oliskin ollut perin ikävää jos olis joutunut pistämään vielä insuliinia vatsanahkaan, kun joudun pistämään hepariinin 2 kertaa päivässä eli se muistuttaa jo valmiiksi pakanamaan karttaa :/

Mukavaa syyskuutta kaikille, palaan keskiviikkona raportoimaan lisää kuulumisia.


Czarina & Lilliputti rv 27+5
 
Me ostettiin viime kesänä Hartanin yhdistelmävaunut täältä: http://www.bellabambina.fi/
Verkkokaupan pitäjä ostaa vaunut käytettyinä Saksasta ja ne ovat erittäin hyväkuntoisia ja voisi melkein sanoa, että meidän vaunumme olivat, kun uudet! Vaunumme maksoivat 270 euroa....

Akkis :hug: koita kestää!!

Kisse ja Hipsukka 28+4 :heart:
 



MARRASKUU 2008
sarppa70....37v....ensimmäinen....la 01.11.2008

Kisse....37v....neljäs (t-00, p-01, p-07)....la 20.11.2008 TAYS

Neeanäiti....41 v....kolmas (p-03, t-06)....la 25.11.2008 SeKS

Czarina....40v....ensimmäinen....la 26.11.2008....poika tulossa TAYS

minnihiiri68.... 39v.... ensimmäinen.... la 28.11.2008....tyttö tulossa PS


JOULUKUU 2008
leeloo....36v....ensimmäinen....la 2.12.2008 KÄT

nevi....40v....viides (t-89, p-92, t-95, t-06+lainat-93)....la 23.12.2008 K-HKS

akkamänty....40v....ensimmäinen....la 26 tai 27.12.2008 TAYS


TAMMIKUU 2009
janttu672....35v....ensimmäinen....la 02.01.2009

tuttelitar....39v....kuudes (p-97, t-98, p-05, p-06, t-07)....la 13.01.2009

sini-sissi....35v....toinen....la 15.01.2009....poika tulossa

nokko....36v....kolmas....la 20.1.2009

lilli70....38v....ensimmäinen....la 21.01.2009


HELMIKUU 2009
bonbon....36v....toinen (t-07)....la 06.02.2009

mantana....40v....toinen (t-04)....la 06.02.2009 KHKS

riitu68....40v....toinen (p-06)....la 16.02.2009

nimiko....36v....ensimmäinen....la 17.02.2009

prilli....37v....kolmas (-01, -02)....la 25.02.2009 VAS

Seranzu....37v....kolmas (p-94, t-97)....la 27.02.2009 HYS

päivänkakkara67....41v


HUHTIKUU 2009
Lis69....39v....toinen (p-07)....la 07.04.2009

mimuli....neljäs....la 08.04.2009

Ninu....39v....la 08.04.2009



TOUKOKUU 2009
maijamette....38v....toinen (t-04)....la 01.05.2009

4-kerroksen väkeä....35v....neljäs (-00, -01, -03)....TAYS




TOUKOKUU 2008
vappuvauvan äiti....toinen.... :heart: syntynyt tyttö 04.05.2008 :heart:


KESÄKUU 2008
Miina70....kolmas (p-94, p-96).... :heart: syntynyt tyttö 17.06.2008 :heart:

ansku71....kolmas (p-01, p-06).... :heart: syntynyt poika 18.06.2008 :heart:


HEINÄKUU 2008
anjamarita....ensimmäinen.... :heart: syntynyt tyttö 25.07.2008 :heart:

ELOKUU 2008
säihke ....kolmas(t-01, p-03).... :heart: syntynyt poika 12.08.2008 :heart:

Äiti-66....41v....neljäs (t-98, p-00, t-05)... :heart: syntynyt poika 20.08.2008 :heart:





Menetyksen kokeneet;

:hug: diddlina :hug:

:hug: Lumi-Marja :hug:

:hug: Rouva Pikkumyy :hug:
 
Oikeassa olet säihke syyskuu toi todellakin syksyn.
Minäkin olen täällä kaivellut epätoivoisena hanskoja ja pipoja. Onneksi tuo tyttö 2v luulee että niiden pukeminen on kivaa leikkiä, joten ei ole, ainakaan vielä, tarvinnut neuvotella niiden pukemisesta. Isommat muksut ovatkin sitten ihan luku sinänsä. Esim tytölle 13v ei mene millään perille, että olisi hyvä jo laittaa ainakin sukat jalkaan :/

Minulle tuo rattaiden tavarakori on aina ollut niin tärkeä, kun liikun päivisin kävellen. Auto on miehellä työn vuoksi.

Hienosti kasvaa teidän pikkuinen anjamarita :heart:
Ehkäpä hän tykkää sitten vähän myöhemmin tuosta sitteristä, sitten kun osaa jo paremmin hahmottaa mitä kaikkea mielenkiintoista sieltä näkeekään :D Meillä kaikki ovat kovasti viihtyneet sittereissä, etenkin jos ne on nostettu esim pöydälle mistä on hyvä näkyvyys. Viimeksikin meillä oli sitten vielä keittiönlampusta roikkumassa erilaisia tavaroita jotka kilisivät ja kimmelsivät =)



Tuon kuvan vas reunassa näkyy Aamupala-juusto-kääre, siitä oli neidille iloa pariksi päiväksi :D En tiedä mikä siinä oli, kun ei osannut edes ottaa sitä kiinni ja rapistella. Kolmantena päivänä ei sitten kiinnostanut enää yhtään.

maijamette on ihan ymmärrettävää että hermoilet ja pohdit välillä ihan turhiakin oireita/oireettomuuksia. Kysele vaan ihan rauhassa, jos se edes vähän rauhoittaa mieltäsi.
Kiitos kyselystäsi, mutta ei tullut kone kuntoon. Pitää varmaan jostain etsiä asennuslevyt ja yrittää asentää tuo Media Player uudestaa. Toivottavasti en sekoita koko konetta :x

Kuinka ultrasi meni akkamänty?
Voimia sinulle miehesi kanssa :hug: Kyllä ne välillä on niin... :(

Czarina onnea huomiseen ultraan :flower:
Ja onnittelut sokerirasituksen läpäisystä =)


Oudot suolivaivat jatkuvat yhä. Välillä monta päivää toimii hyvin, ruoka maistuu eikä ole huonoa oloa. Sitten alkaa etoa, ruoka ei maistu, väsymys on ihan kauheaa, vatsa kiertää ja suoli tyhjenee monta kertaa päivässä. Paino on tällä hetkellä n 6kg alle lähtöpainon.
Muistan kyllä että toivoin, hartaasti vieläpä, ettei paino nousisi tämän raskauden aikana kovinkaan paljoa, mutta näitä vatsavaivoja en olisi kyllä halunnut.

Mutta nyt imurin varteen ja sitten kellaria siivoamaan.
Mukavaa tiistaita teille kaikille :wave:



Nevi ja Vilttitossu rv 24+0
 
Tarkistaisin, mitä tutkimuksia teille on tehty? Entä onko uuden, alkaneen raskauden tueksi määrätty jotain tukilääkitystä?

Me emme (4 keskenmenon jälkeenkään) ole päässeet muihin kuin kromosomi- ja hyytymistekijätutkimuksiin. Itse olisin ollut halukas myös hormonaalisten- ja immunologisten tekijöiden selvittämiseen. Tukilääkitykseksi tähän alkaneeseen raskauteen sain keltarauhashormonin.

Mielenkiinnolla kuulisin teidän tarinoitanne.
 
Hei taas,
väsymys täällä vaan jatkuu ja siihen ei auta muu kuin uni, joten illat meneekin sitten nukkuessa. No toivottavasti tämä tästä helpottaa ajan kanssa. En kyllä muista näin väsynyt nuorempana olleeni.

Nevi: mullakin vatsa remppaa koko ajan. Luulenpa, että mulla on herkän vatsalaukun lisäksi ärtynyt paksusuoli. Voipi mennä päiviäkin kun vatsa ei toimi ja sitten saa käydä useamman kerran. Vatsaa polttaa öisin, joten saa olla tarkka, mitä sinne suuhun laittaa. Mulla kyllä kiloja varmaan kertyy, vaikka ihan riittävästi niitä mielestäni nyt jo olisi. En siis oksentele, vaikka öklöttäisikin, siltä olen säästynyt.

maijamette: mullahan on ollut kaksi keskenmenoa nyt peräkkäin kypsemmällä iällä ja kysyin myös tuota tukilääkitystä, mutta siitä ei gyneni mukaan olisi apua, se vain pitkittäisi mahdollista keskenmenoa. Minulla ei myöskään ole ongelmia alkion kiinnittymisen kanssa. Mulle ei mitään tutkimuksia ole tehty, eikä kuulemma tehtäisi, koska mullahan on jo lapsia. Mulle sanottiin viimeksikin, että minussa ei sinänsä voi olla mitään sellaista vikaa, joka aiheuttaisi keskenmenoja, juuri noiden onnistuneiden raskauksien vuoksi. Nuo keskenmenot ovat olleet vain huonoa tuuria ja iästä johtuvia, vaikka sattuivatkin samalla viikolla ja perättäin. Itse nyt oman mielenrauhan vuoksi käyn omakustanteisesti ultrassa tässä alussa useammin, koska haluan tietää, missä mennään.

Mulla on muuten niskapoimu-ultra vasta 2.10 eli olen silloin jo ylittänyt rv 13, mutta neuvolan tätsy sanoi, että ihan sopivalla viikolla vielä ollaan. Tuntuu, että siihen on iäisyys, siis kuukausi. Siihen saakka ainakin täytyisi töissä tämä juttu pitää omana tietonani. Ehdinpä sitten vielä käydä yksityiselläki kerran ultrassa. Mulle sanottiin myös, etten automaattisesti saa halutessani lapsivesipunktiota, vain jos riskiraskausseula hälyyttää. Luulin, että tämän ikäiselle se olisi halutessani tarjolla. No toivottavasti kuitenkin kaikki menee hyvin. Tuo seula taitaa antaa vain 90%:sen tuloksen parhaimmillaan.

Näitä miettien mimuli ja Taimi
 
Czarina, oli ihanaa kuulla sinusta. Voimia huomiseen :hug:
Eilinen 4 D-ultrakäynti saattaa muodostua parisuhteemme kulmakiveksi...... En uskalla vielä kertoa, kuinka tässä käy, enpä sitä toisaalta vielä tiedäkään, mutta koko päivän olen itkenyt, en kyennyt töihinkään.... Kerron, kun asiat selkiintyvät, puoleen tai toiseen.


Kiitos kaikille, jotka olette kertoneet vaunukokemuksistanne. Käyn, Kisse, tämän jälkeen bellabambinan sivuilla.

4D -ultrassa kaikki oli hyvin ja siitä olen tietenkin todella onnellinen....ja itkuhan sitä pääsee, kun katsoo vaavelin kasvoja ultrakuvasta....vauvan vuoksi tuntuu tietenkin itsestään selvältä, että elämän on jatkuttava, päätti mies mitä tahansa....... Yllättävän nopea toimitus ultraus oli, odotin kaiketi suurempaakin "spektaakkelia", mutta pääasia, että tärkeät asiat olivat hyvin. Olen siitä niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin onnellinen, kukapa ei olisi :)

Olen nyt jotenkin "toisaikainen": olen raskauteni ajan pelännyt, että menetän sen kaiken, minkä plussatesti toi tullessaan, ja nyt olenkin vaarassa menettää jotakin muuta elämässä rakasta.... ihan kuin kohtalo tai korkeampi voima osoittaisi minulle, että kun pelkään, se toteutuu, mutta ei aina siinä muodossa, kuin kuvitteli. Ja piru tai joku muu ilmeisesti nauraa räkäisesti, kun olen aina ajatellut, että uskallan ajatella lastenhankintaa vasta kun koen parisuhteen turvalliseksi; ettei aina kannattaisi laskea niin varman päälle, mitään..... Katsotaan, miten käy....... kerron kyllä sitten, kun asiat selviävät. Mutta suloisesta vauvakuvasta (eilisestä ultrasta) olen niin onnellinen, että itku tuppaa silmiin taas tulemaan.

-akkis-
 
Mimuli niitä km:ä vaan tulee, ei siihen tartte olla mitään sen kummempaa syytä, eikä kannata etsiä itsestä tai tekemisistään vikaa. Varhaiset varsinkin ovat tosi yleisiä ja iän myötä lisääntyvät. Toisille niitä tulee enemmän ja toisille vähemmän ja toisille ei ollenkaan. Kaikkea hyvää odotukseesi!

Akkis, tuntuu uskomattomalta, että moisen syyn takia suhteenne järkkyy. :hug: Kaikkea hyvää sulle! Ihanaa, että kaikki ultrassa hyvin. :heart:

Mulle tuli tänään aika äitipolille ja perjantaina menen sitten ultraan ja lääkärille, jos nyt vihdoin saisin myös vauvan painoarvion ja istukan virtaukset tarkistavat. Hyvä niin! Lääkärineuvolassa niitä en saanu. :(

Pikkuneiti on edelleen kovin limainen ja yskiessä oksentaa välillä. Äsken just kun itki kovaa, kävi niin.

Nevi meidän neiti on niin kiinnostunut pukemisesta, ettei taisteluja synny, tykkää laittaa hanskoja ja pipoja päähänsä sisälläkin. Heti kun ollaan menossa ulos, sanoo pauppaan=kauppaan mennään ja etsii takkia, hattua, kenkiä. :D
 
Kyllä Kelassa taas kestää....olen laittanut hakemukset sisään 3 viikkoa sitten eikä mitään näy eikä kuulu...

Mulle tulee aina syksyllä kummallinen pesänrakennus vietti ja haluaisin muuttaa huonekalujen järjestystä ja ostaa kaikkea ihanaa kotiin...

Onko kenelläkään tarvetta istuimelle 0-13kg eli istuin olisi Britax Römer musta/harmaa joka on ollut kahdella lapsella ja hyväkuntoinen vielä
Istuin on valittu turvallisuustesteissä markkinoiden parhaimmaksi ja meillä on Gracon rattaat niin saatiin kaverilta Gracon istuin joka menee niihin rattaisiin eli jos kiinnostaa niin laittakaa viestiä....

Sen saisi hintaan 50 euroa ja tietenkin postarit päälle tai nouto!

http://www.huvitutti.net/arki/tavarat/tuoteesittelyt/romerkakalo.html
 
Onpas täällä vilskettä! Lueskelin, mutta enpä paljon muista nyt kommentoida... :ashamed:

akkamänty Tsemppiä sinulle! 4-D ultra oli varmasti ihana kokea! Vauva tuntuu siinä vieläkin todellisemmalta, sanovat he, jotka ovat käyneet. Miesgyne tai nainen, ihan sama, lääkäri hän kuitenkin on; ja erittäin tarpeellinen! Toivottavasti saatte miehesi kanssa asian puhutuksi. :wave:

Meillä ultran tekijä oli nainen, mutta miesopiskelija seurasi ja lisäksi huoneeseen tuli vielä miesgynelääkäri! Tunsin oikeastaan itse oloni vähän aikaa noloksi, mutta isäntä ei hätkähtänyt. ;)

Neean äiti No nyt hokasin kuka olet!!!! :headwall: ;) :wave: Tsemppiä sinulle painon nousuun! Itse yritän tosiaan pitää painon kurissa. Onkos sinulla ollut selkäkipuja? :wave:

Omaa napaa.... insuliinia lisättiin pari yksikköä ja lisään sitten vielä pari lisää, jos ei tasoitu aamusokeri. Diabeteshoitajan kanssa aamulla juttelin ja saattaa olla, että ateriainsuliini alkaa myös, jos liian paljon 7,8mmol yli menee verensokeri 1,5t ruokailun jälkeen. Mieluiten tuon alle pitäisi olla! :ashamed:
Pistosten laitossa ei ole ongelmia, mutta ruoan kanssa saa olla tosi tarkkana. Iltaruoan jälkeen pitäisi tehdä pieni kävelylenkki, mutta minkäs teet, kun ei aina jaksa. :headwall:

Tsempattava vaan lisää itseään! =) Olikos täällä muilla ongelmia sokerin kanssa?

Vaunuista kyseltiin... meillä neidillä palvelleet hyvin käytetyt kahdella ennen olleet Emmaljungan yhdistelmät pehmeällä kopalla ja kovat kuluneet renkaat. Aikas halvalla ostettiin silloin ja nyt ostettiin vähän uudemmat, käytetyt, joissa ilmakumirenkaat. Vanhat menee mökkikäyttöön sitten vielä kuitenkin. Ihan uusia en missään nimessä halua edes lahjana! Mieluiten raha muuhun käyttöön. =)

Huomenna on neuvola ja oikein odotan, että pääsee pienen sydänääniä kuuntelemaan! Hemoglobiinin pyydän myös ottamaan, kun tuntuu siltä, että olisi laskenut. Tyttöä odottaessä aloitin just näihin aikoihin rautakuurin. Ei meinaa jaksaa juuri muuta, kuin työn ja kotona lösähtää täysin. :ashamed:
Mutta nyt ajattelin vähän yrittää ja imuroida! :D Aamupäivä tässä aikaa niin jotain on saatava aikaseksi! Mukavaa päivän jatkoa kaikille!! :wave:

mantana ja pikkuinen "Toivo" rv.17+5 :heart:
 
Kivaa keskiviikkoa kaikille :wave:

Tänään vuorossa 'virallinen vapaapäivä' :D
Ei ole sovittuja menoja, ruoat on lämmitystä vailla, eilen imuroitu ja pyykit pesty.
Taidetaan tytön 2v kanssa ottaa päivä ihan laiskottelun kannalta. Illalla voitais vaikka pyyhältää autolla paikalliseen kauppakeskukseen shoppailemaan. Pitkähihaisia ja -lahkeisia kotivaatteita sekä yöpukuja tytölle tarvittais. Itse tarvitsisin toiset äippähousut. On vissiin mahan muoto jotenkin erilainen tässä raskaudessa, kun ei toiset housuni pysy millään päällä. Täälläpäin ei vain ole kovinkaan tarjolla noita äitiysvaatteita.

Nyt on sitten tässäkin perheessä koettu seiniä tuhoava pikkuinen :eek: 19 vuotta meni, että sain pidettyä muksut kurissa ja kaikenmaailman kynät sun muut paikoillaan.
Vaan eipä se sitten ollutkaan kynä, joka sotki meidän seinän, vaan pienen pienet sormet. Tyttö löysi uudesta, juuri tapetoidusta seinästä, pienen löysän liitoskohdan, repäisi siitä oikein urakalla ja tuli minulta kysymään; 'Mikä tämä on?' Hetki meni, ennenkuin tajusin, mikä tyttelillä oli kädessä. Ei siinä tiennyt olisiko itkenyt vai nauranut.
Nyt on irtirevytti palanen liimattu takaisin paikoilleen ja hurja selityssaarna tytölle pidetty. Korjauksesta tuli suht.kohtuullinen ja nyt mietitäänkin pitäisikö käydä ostamassa yksi ylimääräinen rulla kyseistä tapettia 'pahan päivän' varalle.

Hienoa Neeanäiti että kutsu tuli. Voimia odotteluun :flower:



Nevi ja Vilttitossu rv 24+1
 
Kiitos nevi lämpimistä synttärionnitteluista :D tänään oli mun vanhempani laittaneet Aamulehteen myös ilmoituksen ja sekin oikein mieltä lämmitti :heart:

Poika varmaan aavisti tärkeän päivän, kun nukkua posotti 9 asti, mutta tietenkin meillä koululainen meni klo 8 niin itselläni herätys oli jo 6.30, kun armoton pissahätä iski enkä enää sen jälkeen saanut unta...

Tänään tuli onneksi kaksplus lehti, mutta oli näköjään päivän myöhässä tilaajille vaikka oli kaupassa jo eilen :/ mies meni imuroimaan autoa jos meidän uusi auto vaikka tulisi etuajassa ja saisimme sen jo tällä viikolla.....oli Hankoon tullut jo viime torstaina rahtilaivalla....

Vakuutuksestakin tuli päätös Pohjantähdeltä ja meidän syntymätön vauva sai sen...en tiedä olisiko saanut jos itselleni olisi puhjennut raskausdiabetes....tuskinpa....onneksi näin, ettei tullut....

Kisse ja Hipsukka 28+6 :heart:
 
Nevi Auts, sellaista sattuu. Varmasti vika ei ole äidin kasvatusmetodeissa - kun kerran tähänkin asti "onnettomuuksilta" on vältytty. Lapset vain ovat erilaisia. Hyvä, että korjaus onnistui..ja ehkä se tapettirulla on hyvä ostaa kaappiin - kaiken varalta ;)

Kisse Onnea pojalle :flower:

4-kerroksen väkeä Mulla on ihan samanlaisia fiiliksiä, että olisi kiva alkaa katselemaan äitiysvaatteita ym odotuskamaa. Mutta en jotenkin vielä uskalla (rv 5+6).

Ja mitäs tänne - mulla on alkanut kamala alaselkäkipu. Polttaa. Kipu on onneksi satunnaista, joten ehkä en anna pelolle valtaa. Voihan alaselkäkipu kuulua myös normaaliin raskauteen (voihan?????) :/ Huomenna olisi ulta. Toivotaan, että sikiö / syke näkyisi jo, vaikka viikkoja onkin niin vähän. Netistä löytämäni raskauskiekon mukaan pitäisi näkyä, mutta en sitten tiedä sen luotettavuudesta. Ja pieni pyyntö :attn: Pidättehän peukkuja!
 
maijamette yksityiselle varhaisultraan? pidetään peukkuja...mun oma varhaisultra keskusäitiysneuvolassa, ja siihen ihan tajuttoman pitkä aika... vasta viikolle 13, ja nyt menossa 5+2... haluaisin itsekin jo nähdä, että masussa todellakin on elämää ja masukki voi hyvin :heart:
 
4-kerroksen väkeä juu, yksityiselle olen menossa. Niskapoimu ultra julkisella olisi vasta lokakuun puolivälissä, joten tällä historialla en mitenkään jaksa odottaa sinne asti. Aina olen yksityisellä käynyt hyvissä ajoin...
 
Hiljaista, hiljaista meidän pinossa :|

Alkanut syksykö saanut kaikki käpertymään sohvannurkkiin?

Täällä ei olo parhaimpia, yritän saada levättyä mahdollisuuksien mukaan.

Vilkas kirjoittelu ja teidän kuulumisten lukeminen voisi piristää ;)



Nevi ja Vilttitossu rv 24+2
 
:heart:
Rakenne ultrassa on käyty, kaikki oikein hyvin :attn: Ja Poikahan se siellä!!!!
Tosi väsynyt olen ollut, töissä olo on ihan tuskaa!! Onneksi kohta viikon lomalle!

Akkikselle voimia ja kärsivällisyyttä :hug: miehiä ei voi tajuta ja miehet ei tajuu mitään vai miten se oli :LOL:

Mielenrauhaa syksyyn kaikille...

sisi ja BOY 20+ :flower:
 

Yhteistyössä