35v+ odottajat, vol 2

Meillä vietellään tänään pojan 1v. synttäreitä vaikkakin oikea päivä on keskiviikkona :heart:
Pojalla on taas alkanut huutaminen ja herää jo esim. ke 7.15, to 7, pe 6.45 ja tänään 7.30 ja itkee ja huutaa, kun on vielä niin väsynyt....pari viikkoa nukkui sinne 9-10 asti, mutta nyt taas on täysi meno päällä heti aamusta....päikkärit ovat lyhentyneet 3 tunnista sinne 1-1.5-2 tuntiin, mutta nyt nukutaan vain yhdet päikkärit voisi tosiaan nukkua sen 3 tuntia....

Meillä on sitten mukava mummo (anoppi) oli yli kuukauden Saarenmaan mökillä ja tuli käymään keskiviikkona pikaisesti niin kun aina :D oli peräti 5 minuuttia ja istui sohvalla...poika pällisteli ihmeissään...eikä ihme....

Sitä täytyy vielä hehkuttaa, että olen mittaillut tämän viikon sokereita eikä niissä ole mitään vikaa....JESSSSSSSS!!!!!! Viimeksi jouduin pistellä insuliineja nahkaani 4 x päivässä viikosta 30 alkaen....

Kisse ja Hipsukka 28+2 :heart:
 



MARRASKUU 2008
sarppa70....37v....ensimmäinen....la 01.11.2008

Kisse....37v....neljäs (t-00, p-01, p-07)....la 20.11.2008 TAYS

Neeanäiti....41 v....kolmas (p-03, t-06)....la 25.11.2008 SeKS

Czarina....40v....ensimmäinen....la 26.11.2008....poika tulossa TAYS

minnihiiri68.... 39v.... ensimmäinen.... la 28.11.2008....tyttö tulossa PS


JOULUKUU 2008
leeloo....36v....ensimmäinen....la 2.12.2008 KÄT

nevi....40v....viides (t-89, p-92, t-95, t-06+lainat-93)....la 23.12.2008 K-HKS

akkamänty....40v....ensimmäinen....la 26 tai 27.12.2008 TAYS


TAMMIKUU 2009
janttu672....35v....ensimmäinen....la 02.01.2009

tuttelitar....39v....kuudes (p-97, t-98, p-05, p-06, t-07)....la 13.01.2009

sini-sissi....35v....toinen....la 15.01.2009

nokko....36v....kolmas....la 20.1.2009

lilli70....38v....ensimmäinen....la 21.01.2009


HELMIKUU 2009
bonbon....36v....toinen (t-07)....la 06.02.2009

mantana....40v....toinen (t-04)....la 06.02.2009 KHKS

riitu68....40v....toinen (p-06)....la 16.02.2009

nimiko....36v....ensimmäinen....la 17.02.2009

prilli....37v....kolmas (-01, -02)....la 25.02.2009 VAS

Seranzu....37v....kolmas (p-94, t-97)....la 27.02.2009 HYS

päivänkakkara67....41v


HUHTIKUU 2009
Lis69....39v....toinen (p-07)....la 07.04.2009

mimuli....neljäs....la 08.04.2009

Ninu....39v....la 08.04.2009



TOUKOKUU 2009
maijamette....38v....toinen (t-04)....la 01.05.2009

4-kerroksen väkeä....35v....neljäs (-00, -01, -03)....TAYS




TOUKOKUU 2008
vappuvauvan äiti....toinen.... :heart: syntynyt tyttö 04.05.2008 :heart:


KESÄKUU 2008
Miina70....kolmas (p-94, p-96).... :heart: syntynyt tyttö 17.06.2008 :heart:

ansku71....kolmas (p-01, p-06).... :heart: syntynyt poika 18.06.2008 :heart:


HEINÄKUU 2008
anjamarita....ensimmäinen.... :heart: syntynyt tyttö 25.07.2008 :heart:

ELOKUU 2008
säihke ....kolmas(t-01, p-03).... :heart: syntynyt poika 12.08.2008 :heart:

Äiti-66....41v....neljäs (t-98, p-00, t-05)... :heart: syntynyt poika 20.08.2008 :heart:





Menetyksen kokeneet;

:hug: diddlina :hug:

:hug: Lumi-Marja :hug:

:hug: Rouva Pikkumyy :hug:
 
Ihania, ihania, uutisia mimuli :flower:
Jo eilen kävin kirjoituksesi lukemassa (niin kovin jännitti puolestasi :D ) en vain silloin ehtinyt millään kommentoimaan.
Minä harkitsin tuon kotidopler-laitteen hankintaa keväällä. Pelkäsin kuitenkin että lähes elän sitten koko raskauden kiinni koneessa :whistle:
Neuvolassa kun tuli asiasta puhetta, sanoi hoitaja ettei laitteita suosittele, koska jopa heillä ammattilaisina on usein vaikeuksia löytää sydänääniä :eek: Olin tosi yllättynyt, sillä en tiennytkään, että äänten etsiminen on niin vaikeaa. Ja hän tarkoitti siis myöhäisempiäkin aikoja, ei vain alkukuukausia. Minulta on aina äänet löytyneet heti, joten luulin aina niiden löytyvän muiltakin helposti.

Voi mikä harmi, kun jouduit heti paiskimaan pitkää päivää töissä Minnihiiri68
Tsemppiä sinulle ja muista levätä tarvittaessa =)
Minkäslaiset vaunut tilasit? Oletko tyytyväinen kokeiltuasi niitä?

Kylläpäs olikin kaksi suloista sisarusta Neeanäiti kuvassasi :heart: Ei voi paljoa erehtyä sukulaisuussuhteista. Ovatko he tulleet enemmän sinuun vai isäänsä?
Olivatko he neuvolassa yhtään kiinnostuneita edellisistä raskauksistasi tai painoistasi silloin. Tai kyselivätkö he äidistäsi tai siskostasi/siskoistasi?
Jospa se äitipoli aika tulisi jo heti alkuviikosta. Pidän peukkuja pikaiselle kutsulle =)

Mukavia juhlia teille Kisse :flower: Pidättekö isotkin pippalot?
Suurhyperonnittelut hienoista sokeriarvoista :flower: :flower: :flower:



Nevi ja Vilttitossu rv 23+4
 
Kisse Ihania juhlia teille ja onnea 1-vuotiaalle! Hienoa kulla, että sokeriarvot ovat kunnossa :)

Nevi Kiitos listan päivityksestä. Mullakin on ollut mielessä tuo kotidoplerin hankinta - sitten kun sen aika on. Esikoinen oli niin vähäliikkeinen, että jatkuvasti piti olla neuvolassa tai sairaalassa tilannetta tarkistuttamassa. Mutta hyvä kuulla nuo terkkarisi kommentit. Täytyy miettiä kahteen kertaan, ettei lopulta käy niin, että ahdistus vain lisääntyy ;)

Nyt taas sarjassamme hysteerisiä kysymyksiä. Onko teillä kaikilla valkovuoto lisääntynyt raskauden aikana? Kun eka raskaudesta muistan, että se lisääntyi valtavasti. Kaikki 4 keskenmennyttä raskautta olivat sellaisia, ettei valkovuoto lisääntynyt. Ja nyt tässäkään raskaudessa ei ole mitään valkovuotoa. Onko tämä taas huono enne :'(
 
Kiito nevi :heart: Poika on enemmän isänsä näköinen, vaikka ovatkin melko samannäköisiä, löydän omia piirteitäni enemmän tytöstä. :)

Kyllä neuvolalääkäri näytti käyriä aiemmista odotuksista ja sanoi että olen mennyt alussa käyrillä ja lopussa en niinkään. Siis ensin kävin omalla neuvolatädillä, joka teki rutiinijutut. Hänelle olen kertonut moneen kertaan painot ja äidin ja siskoni myös, on myös samalta paikkakunnalta kotoisin ja tuntee meidän perhettä ennestään. Ihmetteli hänkin, kun paino ei ole alkanut nousta.

Sitten menin lääkärin huoneeseen ja katseli vanhoja käyriä ja painoa ja sanoi että nyt on kyllä tullut turhan vähän tällä kertaa painoa ja kohdun korkeus menee käyrien alapuolella. Laittoi sitten sen lähetteen äitipolille. Toivottavasti tulee pian kutsu, että saa itsekin jotain selvyyttä asiaan. Lääkäri ei oikein osannut sanoa ultrassakaan mitään.

maijamette mulla ei ole paljon tullut mitenkään erityisen paljon valkovuotoa oikein minkään raskauden aikana, ehkä alussa enemmän jossain vaiheessa, mutta ei muuten mitenkään paljon, eikä nytkään. En usko että tarvii murehtia ko. asiaa. Kai tuokin on niin yksilöllinen asia.

Onnea Kissen 1-vuotiaalle! :heart: :flower:

:heart: Neeanäiti ja Pikkukolmonen rv 27+4 :heart:
 
maijamette minulla ei ollut raskauden aikana minkäänlaisia vuotoja ja terve tyttö syntyi.

Eilen sitten päätin että nyt saa riittää tämä kotona istuminen ja soitin työkaverille Pasilaan että lähteekö meidän kanssa kaupungille aamuvuoron jälkeen, pakkasin tytön vaunuihin ja mentiin ekakertaa junalla. Tyttö kuunteli ihmeissään kun juna aina pysähteli ja uusia matkustajia tuli ja meni. Sit työkaverin kanssa katseltiin ja käveltiin kaupungilla ja lopuksi käytiin Forumissa syömässä. En sitten yhtään ajatellut mitä söin ja menin ottamaan kebabia riisillä jossa oli tosi tuliset mausteet. Illalla olikin sitten itkushow kun tytön maha tuli kipeeksi minun syömisistäni ja tänään on ihan kuin ihottumaakin ilmaantunu kaulalle ja rintaan. Että saapi nuo tuliset pöperöt olla pannassa näköjään imetyksen ajan :ashamed:

Muuten oli ihan mieltä virkistävä reissu kun pääsi ihmisten ilmoille.

jaahas neiti kutsuu....

anjamarita ja Sara 5 vk+1pv
 
Eilen kävin kampaajalla, laittoi värin ja raitoja ja kyllä piristi taas tämän mamman hiusluukkia. Pikkuneiti oli mukana n. 2,5 h kesti ja hyvin jaksoi leikkiä ja katseli kun äidin hiuksia laitettiin. Otti pienet päikyt yhdessä kampaajan tuoleista, oli sellainen pyöreän mallinen ja siihen simahti, kun mun hiuksia kuivattiin, nukkui n. puoli tuntia siinä.

Sitten mentiin pikkuneidin kanssa syömään pannupizzaa. Söi yhden kokonaisen siivun, oli nälkäinen. Lisäksi meillä oli salaatteja, oli tosi hyvää. Sitten käytiin kaupassa, hyvin neiti jaksoi kierrellä. Haluaakin aina shoppailla.

Sitten kierreltiin vielä kirppistä ja tein hyviä löytöjä. Pojalle löysin Reima Tecin välikausihaalarin, uudehkon, 15 euroa siitä maksoin. Pikkuneidille tuulitakin eurolla ja vauvalle leikkikaaren 6 eurolla, oikein kannattava kierros.
Sitten kun lähdettiin sieltä tyttö nukahti autoon ja jatkoi kotopihassa autossa nukkumista, 2 tuntia nukkui. Meni silti yöunillekin sitten ajoissa, oli sen verran väsy.

Mies oli vieny pojan kerhoon ja hakenu, kun naiset reissun päällä.

Mukavaa illanjatkoa teille mahankasvattajat!




 
Tere kaikille

[/b]Kisselle sokereista onnittelut!
Oon kans mittaillu kolme päivää ja hyvät arvot on tullu tällä ihan mun normaalilla ruokavaliolla! Syön kyllä aika suositusten mukaan joka tapauksessa, joten jos alkaa mennä sokerit pieleen, niin kovin paljon ei parantamisen varaa olekaan.
Viikkoja on takana vasta reilun 14, joten alkumetreillähän tässä vasta Sisun kanssa ollaan. Seuraamaan joudun joka tapauksessa sokruja ihan loppuun asti silloin tällöin.

Tänään oltiin metsäretkellä koko perhe. Sattui niin kiva ilmakin. Puolukat ei ollu ihan vielä kypsiä, kerättiin kuitenki vähän. Hirvikärpäsiä oli onneks vaan muutama ja jostain syystä ne tykkäs eniten miehestä. Ehkä sillä on jotenkin hirvimäinen tapa rymistellä puskissa. =)
Meillä likoilla oli kunnon suojatakin, mutta on ne tosi hankalat. Tuntuu ettei kunnolla nääkkään sen verkon läpi. Haikeena muisteltiin vanhoja aikoja, kun metässäkin suurin vitsaus oli hyttyset. Sillon samoiltiin tosi paljon. Kierrettiin lähiseuduilla kalavehkeitten, marjasankojen ja eväiden kanssa. HUOKAUS :/

Nyt täytyy mennä. Ekaluokkalainen on kehitelly jonkinlaisen koko perheen tietokilpailun. Mennään kisaileen!

Iltoja ja öitä
 


Mamma täällä kerrankin katselee leffaa ja pikaisesti täälläkin! |O
Jouduin sitten insuliinille eli aamusokerit niin korkeat, että aluksi pistän iltaisin insuliinia. Katsotaan nyt sitten joudunko myös ateria insuliinille myöskin. :ashamed:

Tarkkana saan olla ruokailujen kanssa ja katsoa mitä syön. Eteenpäin kuitenkin vaan! Vauvalla ei ole mitään hätää, mutta kasvaa sitten liian isoksi, jos sokereita ei saada kuriin. Nyt olen tosi tyytyväinen, kun aloitettiin insuuliini näin aikasin! Rv 17+2 nyt ja pieni tuntuu hyvin liikkuvan masussa, olo on ok ja paino pysynyt kurissa. Tästä kropasta riittäisi vauvalle kasvuenergiaa, vaikka kuinka, mutta syödä pitää silti, kunhan miettii mitä suuhunsa laittaa! ;)

Ensi viikolla on neuvola ja pääsee kuulemaan sydänääniä!! :heart: Seuraava ultra neljän viikon päästä! =)

Nyt taidan mennä nukkumaan. Tyttö kuitenkin heräilee jo aikasin ja mamman pitää olla pirteänä! |O

Mukavia masun kasvatteluja kaikille! :wave:



 
Huomenta kaikille!

Ihana ilma, täytyy lähteä kävelylle!!!! Rakastan syksyä! Mutta suoraan toiseen asiaan: tarvitsisin kokemustietoa yhdistelmävaunuista. Eilen illalla sain yhtäkkiä päähäni selata netistä vaunujen tuotetietoja ja olen ihan ulapalla..... Laitoin kyselyn ystävillenikin, mutta kun teillä täällä on pieniä lapsia ja kokemusta viimeaijoilta. Suurimpana huolena pidän talviolosuhteita (Ora ja Jovihan erityisesti mainostavat, että on tehty Suomen vaativiin talvioloihin, tuuliin ja tuiskuihin) sekä asuinpaikkaamme: meillä on isokiviset, hyvin kuoppaiset soratiet, koska uusi asuinalue ja maaseutumainen ympäristö. En myöskään tiedä, onko pehmeä kantokoppa tällaisilla teillä turvallinen vai pitäisikö ehdottomasti olla kova kantokoppa. Huh, on se vaikeaa. En vielä niitä hanki, enpä tietenkään, mutta eilen kuin salama olisi iskenyt, totesin huolestuneena, etten tiedä vaunumaailmasta mitään :D

Neeanäiti: Tsemppiä, toivottavasti saat pian käyntiajan tutkimuksiisi. Mitä vuosien varrella olen kuullut, joillakin todellakin kulkee suvussa se, ettei painoa tule raskausaikana nimeksikään.


Kisse: Hienoa, että sokeriarvosi ovat tuolla mallilla! Itseäni jännittää jo nyt viikon päästä oleva sok.ras.koe........
Syntymäpäivät vietetty, miten meni?

Anjamarita: Oli hauska lukea retkestänne :)


Nyt lähden pihalle, ei voi jäädä tänne sisälle enää, kun tuo siniseltä taivaalta paistava aurinko vetää puoleensa kuin magneetti!

-akkis-
 
Kiitos synttärionnitteluista ja sokerionnitteluista :D
Synttärit menivät hyvin paitsi tietenkin anoppi sai mut taas nieleskelemään itkua....voiko ihan oikeasti kukaan olla noin törkeä!!!!

Viime syksynä kysyi monta kertaa, että koska mulla on LA, no siihen vastasin, että syyskuun 8. pvä....hän sanoi, että voi voi, kun hän ottaa pienen viikon loman juuri siihen syys-lokakuun vaihteeseen niin hänestä ei sitten mitään apua ole vauvan hoidossa yms.

Arvatkaa mitä hän nyt teki :/ kysyi taas, että koska mulla on LA....sanoin, että marraskuun 20. pvä....no voi voi hän on ottanut pienen viikon loman siihen loka-marraskuun vaihteeseen, että hän ei ole sitten apuna, kun vauva syntyy....uskomaton ihminen...ihan, kun joku deja vu ilmiö |O

Anoppi ja appi on eronnut yli 25 vuotta sitten ja ette usko mitä tämä mies (appi) teki eilen siis soitti miehelleni illalla, kun olin pojan kanssa suihkussa, että lähteekö hänen kanssaan baariin....mies kieltäytyi kohteliaasti....voiko paremmin synttärit sitten mennä, kun molemmat ovat noin idiootteja....kiesus....seuraavat synttärit ovat onneksi vasta toukokuussa 2009 :D

Meillä herättiin taas tänään 7.15 ja sen tekee tosi raskaaksi, kun herään pissalle esim. klo 4-5 ja valvon sinne 7 asti ja juuri kun ajattelen, että otan pienet tirsat niin poika heräilee....ARGH!!!!

Tässä tuli taas pientä anoppi ja appi valitusta, mutta en tiedä minne muuallekkaan valittaisin, kun ihmiset ovat ihan oikeasti niin tunnevammaisia ja idiootteja ettei paremmasta väliä.....

Mieheni isä siis lähti meiltä synttäreiltä klo 18 aikaan, kun hänen luonaan oli joku nainen joka on naimisissa, mutta silti on jo vuoden seurustellut hänen kanssaan :( nainen lähti varmaan miehensä luokse ja sitten tämä appi soitti miehelleni 20.30, että lähtisikö baarikierrokselle ja mies käy 60 kymppiä.....HUH HUH!

Mieheni sinänsä halveksii isäänsä, kun on koko mieheni lapsuuden viettänyt toisten naisten kanssa pettämässä hänen äitiänsä, baarit ja lenkkipolut ovat olleet tärkeämmät kun omat lapset, eivätkä he ole koskaan merkinneet hänelle mitään....eli nyt varmaan ei tajua, että mieheni ei viihdy baarissa ja hänelle on paljon tärkeämpää olla lastensa kanssa ja viettää aikaa heidän kanssaan....

Kisse ja Hipsukka 28+3 :heart:
 


Aurinkoista Syyskuuta :wave:

Aivan uskomaton auringonpaiste tuolla ulkona. Kylmää, mutta tosi kaunista. En ole mikään syysihminen, mutta nyt tuntuu mukavalta kun vuodenajat vaihtuvat ja joulukuu lähestyy :whistle:
Eilen illalla laitoin iltapalapöytään syksyn ensimmäisen kynttilän palaamaan. Takkakin piti sytyttää, mutta muistettiin ihan liian myöhään. Sähköpatterit pitää varmaan tänään imuroida kesän jäljiltä ja ruveta pikkuhiljaa lämmittelemään.

Vastaus maijamettelle valkovuodosta. Jonkin verran lisääntynyt aina alussa (myös keskenmenneessä raskaudessa), mutta ei mitenkään erityisesti. Minulla on muutenkin valkovuoto aina melko runsasta, joten eroa on vaikea huomata :ashamed:

Olipas sinulla anjamarita ollut mukava päivä tyttösi ja ystäväsi kanssa =)
Joskus tuo arjen muuttaminen ja uuden tekeminen on tosi vaikeaa. Kovin äkkiä sitä, ainakin pienen vauvan äiti, juurtuu omiin rutiineihin.
Minäkin olen jo vähän miettinyt, miten paljon tulee tuo talvinen vuodenaika vaikuttamaan meidän puuhailuihin. Kun aiemmin ovat lapset syntyneet kesän aikoihin ja vieläpä lomien, on ollut melkein itsestäänselvyys, että ollaan käyty niin risteilyt, mummolat kuin uimarannatkin. Toivottavasti sitä ei nyt jämähdä ihan neljän seinän sisään.

Neeanäiti kenelläkään ei näy oma kirjekuori nimen alla, vain muitten :)
Sinun pikkutyttösi kuulostaa kovin samanluonteiselta kuin minun neitini :D Hänkin on oikein mukavaa ja hyvin viihtyvää sorttia ostosreissuilla. Tykkää katsella ja ihmetellä kaikkea, aina valmiina lähtöön kun kysyy kuka tulee kauppaan mukaan. Ja sitten on vielä kova kävelemäänkin. Tuossa juuri eilen mietittiin miehen kanssa, että voitais jo ihan hyvin laittaa nuo yhdistelmävaunut kuntoon vaunuiksi pikkuista varten Ei noilla rattailla oikein ole enää käyttöä 2v neidille. Ja onhan meillä tuolla Gracot jos rattaille ilmenee käyttöä.
Akkamänty kyselikin vaunuista. Minulle oli suurin pettynyt pari vuotta sitten, kun ostettiin tuolle kuopukselle yhdistelmävaunuja, niiden aivan surkeat tavaratilat. Ennen vanhaan alle mahtui kasseja vaikka minkäverran, nyt hyvä jos saa yhden jotenkin litistettyä. Merkeistä en niin osaa sanoa, mutta minä tykkään tosiaan yhdistelmistä, kun niissä on sitten kaikki. Sateenvarjorattaat, tai jotkin muut kevyet ollaan sitten pidetty aina autossa. Meillä kun ei jää tuota tilaa tavaroille reissussa kovinkaan paljoa. Viimeksi kun kuopus oli vauva, pidin kovasti noista Gracoista, joihin ostettiin samalla turvakaukalo. Se kaukalo kiinnittyy hyvin helposti ratasosaan, eikä silloin tarvitse esim nostaa nukkuvaa vauvaa kaupan kärryihin. Kesällä oli tosi kätevä, mutta runsaslumisena talvena Gracon pyörät ovat vähän liian pienet.
Minäkin pidän enemmän kovasta kopasta, vauveli pysyy paremmin kyydissä nostellessa ;)

Hienoa prilli, että sinulla pysyneet arvot hyvinä =)

No hui 4-kerroksen väkeä :( Onneksi ei käynyt huonommin.
Asutteko muuten neljässä kerroksessa? Hiemankos olen utelias :whistle:

mantanalle tsemppiä pistosten kanssa :flower:

Nyt rupean tutkimaan, miksi ihmeessä tästä koneesta on hävinnyt äänet :eek:
Yritin tuossa laittaa pikkulikalle pyörimään lastenlauluja, mutta ääntäkään ei kuulunut. Tuli myös lappu ettei koko Media Playeria ole :/ Tytteli katseli tosin eilen illalla nauhoitusta itsestään vauvana, ehkäpä hän ehti siinä samalla vähän 'laitella' koneen asetuksia.



Nevi ja Vilttitossu rv 23+6
 
nevi asutaan neloskerroksessa... ainakin toistaiseksi =) masukki ilmeisesti turvassa, kun ei vieläkään mitään hälyttävää, eikä vuotoa alkanut sen kolaroinnin jälkeen, oli se aikamoinen törmäys, olkapäät arkana ja reisi turvoksissa ja kosketusarka...mun mottoni onkin: laiskat ne autoa käyttää, ja mieluummi kävelen tai pyöräilen, vielä kuin toistaiseksi ainakin 2 "lähes"tervettä jalkaa... jotenkin tuntuisi todellisemmalta, kun olisi edes jotain oireita... pahoinvoinnista ei tietoakaan, ei mitään himoja, eikä aristustakaan...tänään tasan 5 vko alkoi.
 
Älähän vielä huolehdi 4-kerroksen väkeä sulla viikot vielä niin alussa.
Mitenkäs sinulla oli edellisissä raskauksissa noitten oireitten kanssa? Ei kai vielä viidennellä viikolla alkaneet?

Ei löydy kyllä tietsikasta syytä, miksi äänet hävinneet :( Nyt alkaa mennä hermot, joten taidan tytön kanssa piipahtaa tuonne pihalle ennen syömisiä ja päiväunia :wave:



Nevi ja Vilttitossu rv 23+6
 
Hyvää syyskuuta kaikille!

Niin se syksy kait alkoi virallisesti. Ja ihan käytännössäkin, kun aamulla aloin paniikissa etsimään lapsille hanskoja käteen lämpömittarin näyttäessä vajaata viittä astetta. Ei ihan helpolla meinannut kesän jälkeen löytyä :)

Kohta täytyy tästä lähteä esikoista vastaan koululle. Olen käynyt nyt joka päivä vaunujen kanssa kävelyllä, loistava fiilis, kun elo ja olo alkaa palailemaan normaaliksi.

Mies lähtee ylihuomenna neljän päivän työmatkalle ulkomaille. Hiukan hirvittää kuinka klaaraan arkihommat tämän katraan kanssa. Noihin päiviin mahtuu normaalijuttujen lisäksi mm. esikoisen yleisurheilukisat, korisharjoitukset jatkuvat molemmilla kesätauon jälkeen ym. Taitaa tulla todelliset taksikuskin päivät, jotta joka paikkaan päästään ja ehditään :D

Akkamänty kyseli vaunuista. Olen huomannut, että vaunujen hankinta on hyvin henkilökohtainen juttu. Suosikkeja on just yhtä monta kuin on vaunujen ostajaakin. Minä puolestani liputan ehdottomasti kuomurattaiden ja pehmeän kantokopan yhdistelmää. Tälle uudelle tulokkaalle ostimme jo toiset Gessleinimme. Ja olen todella tyytyväinen. Ilmakumirenkaat ovat minunkin mielestäni ehdottomat, päällystämättömiä teitä löytyy täältäkin. Nevin mainitsema tavarakori tosin on meidänkin vaunuissamme pieni, mutta se ei ole meillä ongelma. Kaupoissa käyn aina autolla, joten vaunujen koriin ei tarvi meillä paljon mahtua muuta kuin hoitolaukku. Kannattaa siis itse käydä kokeilemassa liikkeessä kaikenlaisia malleja ja merkkejä, kyllä se omiin käsiin sopiva yhdistelmä sieltä löytyy. Saksasta tilaamalla saa muuten monet vaunut huomattavasti edullisemmin kuin täältä kotimaasta. Vaunut me tosin ostimme Tampereelta, mutta turvakaukalo tilattiin Saksasta.

Maijamette, minulla valkovuoto oli runsasta läpi koko tämän viimeisen raskauden. Ja mikäli oikein muistan, niin aiemmissa se ei lisääntynyt normaalista juuri lainkaan.

Ja nyt raikkaaseen syysilmaan!

Säihke
 
Neuvolassa käyty:

Pituus 53.3 cm
Paino 4890 g
pää 40 cm

Rintamaidolla ollut viime ajat kun ei huoli pulloa oikeastaan ollenkaan, Olen yrittänyt että joisi pullosta välillä, että sitten jos tarvitsee pääsisi ilman vauvaa jossain käymään, mutta ei niin ei :ashamed:

Mahavaivat rauhoittuneet melkein kokonaan. Olen antanut 3 tippaa jekovitia ja 5 tippaa relaa aina aamuisin. disflatylia 10 tippaa satunnaisesti jos kipristelyt pahaksi äityy, cuplaton ei meillä auttanut ollenkaan.

Eilen olin huomaavinani oikean hymyn :heart: =), Sara on alkanut viihtymään pieniä aikoja katselle ja "jutellen" yksikseen, Tarkoituksena olisi nyt hankkia sellainen puuhamatto. Sitterissä ei suostu olemaan ollenkaan.

Nukahtaa aina kainaloon / syliin ja nukkuu yöt parisängyssä vieressä, Tainnut kolmet muutaman tunnin unet nukkua pinnasängyssään. Äitiyspakkauksen laatikkosängyssä ei nukkunut ollenkaan. Nukkuu 2-3 tuntia syöttöjen välissä, joskus jopa 4 tuntia.

anjamarita ja Sara 5vko+ 3pv
 
Ja kiitos kaikille valkovuoto-gallupiin vastanneille. Kyllä sitä on neljän keskenmenon jälkeen jokseenkin hermoheikko ja kyselee vaikka mitä älyttömyyksiä, mitä ei ehkä muuten kysyisi :LOL: Mutta - vastauksenne olivat lohduttavia. Ehkä kaikki on kuitenkin hyvin...

Anjamarita On varmasti mukava päästä hieman kodin seinien ulkopuolelle. Kurja, että äidin herkut aiheuttivat pienelle ongelmia. Voimakkaat mausteet kai ovat hieman kinkkisiä imetyksen aikana :| Toivottavasti iho-oireet ovat helpottaneet ja kaikki on jo hyvin.

Neeanäiti Sulla on ollut ihana virkistäytymispäivä. Tuollaisia tarvitaan aina silloin tällöin. Kotona ollessa pidin itse tavoitteena, että kerran kuussa käyn "kaunistautumassa" - paitsi itseni, myös mieheni takia ;)

Prilli Metsäretket ovat meidänkin perheen mieluinen harrastus. Luonto itsessään tarjoaa pienille niin paljon ihmeteltävää, että siinä ei muuta tarvita. Meidän 3-vuotias on aivan innostunut kukista ja hyönteisistä ja tuntee ne jo äitiä paremmin...."äiti hei, toi on puna-ailakki, eikä mikään apila" juu- niinpäs onkin :whistle:

4-kerroksen väkeä Hui - kamala onnettomuus. Toivottavasti kaikki on hyvin. Samoilla viikoilla mennään ja oireetonta on täälläkin.

Mantana Voimia pistoshoitoon. Onhan olo nyt ihan ok?

Akkamänty Syksyn rakastaja täälläkin!! Aurinkoiset syyspäivät, värikkäät lehdet ja kirpeä syyssää - mikäs sen ihanampaa. Ja jos sade yllättää, sitten kotiin viltin alle kuuma kaakaokuppi ja hyvä kirja kädessä ja kynttilät vain palamaan. Ah..... Meillä oli esikon kanssa Brion yhdistelmävaunut. Pyöräthän voi valita monista eri malleista. Me hankimme kunnon "maastopyörät", koska tykkäsin kärräillä paljon metsässä. Ja lisäksi meidän esikko syntyi keskellä talvea. Hyvin pärjättiin Brioilla (en millään muista tarkkaa mallin nimeä...sori).

Kisse oi, oi -kurja lukea apestasi. Suku on pahin ;)

Nevi Toivottavasti kone tuli kuntoon. Pienet sormet saavat usein suurta tuhoa aikaan, nimim. kokemusta on ;)

Säihke Tsemppiä sinne miehen työmatkan ajaksi. Kyllä me naiset aina pärjätään!

Täällä ei mitään ihmeempää. Rv 5+3, ei oireita, paitsi että väsyttää |O

Aurinkoa kaikkien päivään.
 
nevi mun edellisestä raskaudesta on pieni ikuisuus... nuorimmainen nyt 5v7kk... en edes muista, missä vaiheessa oireet ja pahoinvointi tuli, mutta kaikista oli voimakas ja pitkäänkestänyt pahoinvointi... ja alkoi jo ennen kuin tiesinkään olevani raskaana... sentakia tässä odottelen ja ihmettelen, missä ne oireet viipyy :whistle:

maijamette uskalsin tänään heti pyöränselkään, tosin lainafillarin, mutta kuitenkin...olo on yllättävänhyvä ... eikä mitään hälyttäviä merkkejä keskenmenosta...
 
En pysty nyt kommentoimaan muiden tekstejä, myöhemmin sitten. Itken tässä vaan ja pitäisi kohta lähteä auton rattiin....... Olihan se tiedossa, ettei mies siedä miesgynaria, joka 4D -ultran tekee, jotenkin en vain uskonut.... ajattelin, että meidän yhteisen odotuksen vuoksi selättää ongelmansa..... Neljältä aika ja mies lähti auttamaan työkaveriaan tämän rakennukselle. Soitin perään ja kysyin, ettet sitten ilmeisesti ole tulossa ultraan. Mies totesi tylyn ykskantaan, ettei ilmeisesti ole... En oikein itsekään ymmärrä, miksi olen niin pois tolaltani, annoinhan mielessäni ja hänelle sanoinakin mahdollisuuden jäädä pois, nyt en sitten kestäkään hänen päätöstä.... Kyllä kai tämä tästä..... Kun sitä vain niin hirveästi pelkää, että sieltä paljastuu jotakin negatiivista enkä osannut varautua miehen tuollaiseen reaktioon...... Nyt täytyy ryhdistäytyä..... ja lähteä......olen niin surullinen....
 

Yhteistyössä